Vastineen kirjoittaminen varoitukseen?

puun ja kuoren välis

Loppuvuodesta 2011 jouduin sijaistamaan kollegaa hänen sairaslomansa aikana. Hänen tehtävänsä ovat sellaisia, että suurin osa niistä pitää hoitaa päivittäin. Omat työt siis kasautuivat, vaikka jonkun verran ylitöitä teinkin. Ylitöitä olin tehnyt jo ennen tätä sijaistamistakin. Toimitusjohtaja sitten yhtenä joulukuisena päivänä kun olin taas ylitöissä sanoi, että kerro kun ahdistaa niin palkataan lisää henkilökuntaa. Kerroin, että ahdistaa. Helmikuussa kehityskeskustelussa kerroin toimitusjohtalle, että töitä on liikaa ja ne ovat pahasti ruuhkautuneet, että työtehtävät ovat pääasiassa tulipalojen sammuttelua. Tilanne ei parantunut ja huhtikuussa pidin viikon ylityövapaita, koska en jaksanut enää. Tämän jälkeen keskustelin lähimmän esimieheni kanssa ja kerroin, etten jaksa enkä ehdi tehdä kaikki tehtäviä. Joitakin viikkoja tästä muutama tehtävä siirtyi pois ja tietenkin jouduin perehdyttämään uudet ihmiset niihin.
Kesäloman jälkeen työtehtävät lisääntyivät ja tilanne paheni. Keskutelin kahdesti lähimmän esimiehen kanssa, että en ehdi tekemään työtehtäviäni työajalla ja ylitöitä en jaksaisi tehdä. Mutta mitään ei tapahtunut. Marraskuussa toimitusjohtajalle kerroin tilanteesta ja siitä etten enää nuku kuin muutamia tunteja yössä. Minulta otettiin pois viikoksi puhelimeen vastausvelvollisuus ja sanottiin, että saan siirtää hänelle sellaisia sähköposteja, jotka on voi hoitaa. Lisää työtehtäviä olisi tämän viikon jälkeen annettu, mutta kun perustelin muutaman projektin kiireellisyyden niin en näitä saanut.
Tammikuussa työterveyslääkäri pisti minut sairauslomalle uupumuksen takia pariksi viikoksi. Itse en kokenut olevani työkykyinen sairausloman jälkeen. Palauttuani sairaslomalta sain varoituksen siitä, etten ollut hoitanut työtehtäviäni kunnolla. Nyt olen ollut pari kuukautta sairauslomalla uupumuksen aiheuttaman masennuksen vuoksi.
Kannattaako tehdä vastine varoitukseen? Minulla ei ole oikein muuta todistetta käydyistä keskusteluista kuin viime vuoden kehityskeskustelun paperi.

3

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööty

      Varoituksen tarkoitushan on, että saatuasi tietää, mikä on mennyt huonosti, ryhdyt korjaamaan asiaa, eikä sinua sitten irtisanota. En rupeaisi rustaamaan vastinetta. Ennemminkin kannattaisi miettiä sitä, minkälaisen keskustelun käyt esimiehesi kanssa siitä, miten sinun pitää toimia, että työnantaja olisi jatkossa tyytyväinen. Jos olet liittynyt ammattiliittoon, niin keskustele asiasta luottamusmiehen kanssa tai kysy neuvoa liiton asiantuntijoilta.

    • makku1
    • tepa.

      No joo esimiehenhän pitäisi ryhtyä selvittämään asiaa, jos joku kuormittuu (yli tai ali) työssään sitähän ei esimiehesi ole tehnyt, vaikka olet kertonut useaan otteeseen ettet jaksa ja ehdi.
      Eikö tästä voisi tehdä vastineen? Ehkä joku pätevämpi osaa kertoa.
      Minun neuvoni on, että vaihda työpaikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      68
      2958
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2276
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      75
      2259
    4. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      13
      2028
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      147
      1907
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      149
      1500
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1474
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      514
      1351
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1234
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1059
    Aihe