Selittäkääpä johtuuko tämä teidän hirvittävä kymmenien kilojen painonnousu siitä että ruokahalu kasvanut vai oletteko ihan niukalla ruokavaliolla sekä liikunnalla lihonut? Tarkoitan siis tässö mielialalääkkeiden ja psyykelääkkeiden ohella.
Nyt ihan oikeesti..
Kertokkaappas
389
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
No ainakin neuroleptit lihottavat helposti kymmeniä kiloja, eli laihasta ihmisestä voi tulla valtava läskikasa, samoin masennuslääke mirtsapiini, (remeron), lihottaa monet muodottomiksi läskikasoiksi.
Eli nuo kaksi siis lähes poikkeuksetta lihottavat kaikki niitä käyttävät ihmiset.
Joo mutta miksi? Jos jenkilöllä samaan aikaan anorektikon ruokavalio ja liikuntamuotoisuus niin lihoaako kymmeniä kiloja silti?
Oikeesti.
Seronil aiheutti jatkuvan kuvotuksen eikä poistunut ajanmittaan vaikka lääkäri niin väitti.
Laihduin 15kg hetkessä kun ruoka kuvotti koko ajan eikä se mielialaa kohentanut pätkääkään. Kun olin ennestään jo hoikka niin aloin saamaan rytmihäiriöitä joten lääkäri määräsi poistettavaksi.
Toinen lääkäri yritti määrätä samaa kamaa mutta kieltäydyin jyrkästi ei oikein kiinnosta lähteä teholle rytmihäiriöiden vuoksi.
Olen tosin kuullut että joitakin lihottaa joten tiedä sitte miten se joillekin vaikuttaa.