Kunnianluokkaus syyte

wfwfwr

Kaverini sai syytteen kunnianluokkauksesta, kun oli ryhtynyt kritisoimaan yhtä yritystä heidän toimintatavoistaan, aika outoa!!

10

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottakaa opiksi

      Tässä erittäin hyvä esimerkki siitä, miksi kannattaa pitää mölyt mahassaan, tai jos ei kestä firman tyyliä, ottaa ennemmin vaikka lopputili.

    • Finlexiä lukemaan

      Yritystä saa haukkua ja parjata niin paljon kuin vain haluaa. Vain luonnollisen henkilön eli ihmisen kunniaa voi loukata ei yrityksen "kunniaa"..

      • Wanha wiisaus

        Joopasenjoo, kannattais kuitenkin pitää mielessä sellainen perusjuttu, että voi olla himpun verran vaikeaa saada töitä mistään muualta, jos ja kun menee räkyttämään entisestä työpaikastaan mitä tahansa skeidaa julkisesti!

        Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas - pätee myös työntekijän kohdalla.


      • hhhtrjyjjyy
        Wanha wiisaus kirjoitti:

        Joopasenjoo, kannattais kuitenkin pitää mielessä sellainen perusjuttu, että voi olla himpun verran vaikeaa saada töitä mistään muualta, jos ja kun menee räkyttämään entisestä työpaikastaan mitä tahansa skeidaa julkisesti!

        Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas - pätee myös työntekijän kohdalla.

        ja vielä sen verran, että jos asianomistaja ryhtyy viemään asiaa eteenpäin, niin viimestään siinä vaiheessa paljastuu tekijän nimi, vaikka tuomiota ei tulisikaan.


    • bad attitude

      Silloin kuin tekee mieli ampua mielipiteitä työpaikalla kannattaisi kysyä itseltään:

      Mitä tästä voin hyötyä?

      Usein et yhtään mitään. Firmat eivät toimiaan muuta elleivät niistä joudu oikeuteen ja silloinkin taistelevat kynsin hampain omista tavoistaan. Pomosi ei totea "Perhana poika, nyt mä vasta tajusin! Sä kuule herätit mut!", kun sanot sille suorat sanat. Suomalaiset yritykset eivät hae mielipiteitä, innovaatiota tai uusia malleja. Täällä rulaa yhä tottelevaisuus, nyöristely ja konsensus.

      Mitä voin hävitä?

      Vaikka mitä. Työnantaja voi tuhota maineesi tosta vaan.

    • 43434

      Olen Poliisilta tarkistanut, että yrityksistä saa olla esim. internetissä mitä mieltä haluaa ja niiden kritisoimisesta ei saa rikosta tekemälläkään. Suomi on vapaa maa ja kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin.

    • Ex-sähkäri

      Itse olen syystä (palkkojen huijaaminen, epäasiallinen pervo kielenkäyttö) haukkunut täällä entistä huijarityönantajaani. Mitä sitten jos maine kiirii eteenpäin?! En edes aio hakea enään yhtään mistään minkäänlaisia töitä. Sossusta saa rahaa ja Hurstin jonosta safkat.

      Kun on minimipalkoilla 1600-1900 euroa/kk tehnyt koko elämänsä orjatyötä näille riistäjille ja hyvää palkkaa jolla motivaatio työntekoon säilyisi (3000/kk) ei koskaan saa, niin kiitti mulle riitti. Teen elämälläni mitä itse tahdon, enkä enään elätä kokoomuslaisia rottia, siis näitä vuokrafirmojen saastoja jotka syövät joka tilistä kysymättä edes lupaa!

      • työtälaulellen

        Hyvä sulle! Nostan hattua. Mut mut, kuinka moni esim. perheellinen pystyy tekemään saman? Useimmille oma julkinen maine on tärkeä. Eikä tarvitse selittää sen olevan alistumista ja teeskentelyä, sitähän se juuri on. Viisi henkinen perhe ei saa Hurstilta ympärivuotista ylläpitoa ja Sossu Electronin saldoa ei pyytämällä ole mahdollista nostaa.


      • työtälaulellen kirjoitti:

        Hyvä sulle! Nostan hattua. Mut mut, kuinka moni esim. perheellinen pystyy tekemään saman? Useimmille oma julkinen maine on tärkeä. Eikä tarvitse selittää sen olevan alistumista ja teeskentelyä, sitähän se juuri on. Viisi henkinen perhe ei saa Hurstilta ympärivuotista ylläpitoa ja Sossu Electronin saldoa ei pyytämällä ole mahdollista nostaa.

        Silloin kun on oikeassa voi puhua mitä vaan asioiden oikeilla nimillä ja nukkuu silloin yönsä hyvin. Tuollainen "herra pelon" nosto on Suomessa vanhan aikaista. Enemmän firmat häviää jos kyseenalainen maine heille nousee kuin yksittäinen ihminen. Ei muuta kuin kaikki vaan julkisuuteen, jos näitä kieroilija firmoja on. Heillä on aina ollut mahdollisuus hoitaa asiansa oikein, joten turha heitä sääliä on.


    • Jepjepjep100

      Työntekijän keskeisin velvollisuus työsuhteessa on luonnollisesti työn tekeminen. Siihen liittyy osaltaan tietty kuuliaisuusvelvoite; työntekijän on lähtökohtaisesti toteltava työnantajan työhön liittyviä määräyksiä.

      Lisäksi työntekijällä on katsottu olevan ns. uskollisuusvelvoite. Työntekijän on vältettävä kaikkea, mikä on ristiriidassa sen kanssa, mitä hänen asemassaan olevalta työntekijältä voidaan odottaa. Työsuhteen osapuolten on muutoinkin otettava huomioon toisen osapuolen etu.

      http://www.xn--tysopimuslaki-jmb.fi/tietoa/kasitteita/Ty%F6ntekij%E4n velvollisuudet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe