Kunnianluokkaus syyte

wfwfwr

Kaverini sai syytteen kunnianluokkauksesta, kun oli ryhtynyt kritisoimaan yhtä yritystä heidän toimintatavoistaan, aika outoa!!

10

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottakaa opiksi

Tässä erittäin hyvä esimerkki siitä, miksi kannattaa pitää mölyt mahassaan, tai jos ei kestä firman tyyliä, ottaa ennemmin vaikka lopputili.

• Finlexiä lukemaan

Yritystä saa haukkua ja parjata niin paljon kuin vain haluaa. Vain luonnollisen henkilön eli ihmisen kunniaa voi loukata ei yrityksen "kunniaa"..

• Wanha wiisaus

Joopasenjoo, kannattais kuitenkin pitää mielessä sellainen perusjuttu, että voi olla himpun verran vaikeaa saada töitä mistään muualta, jos ja kun menee räkyttämään entisestä työpaikastaan mitä tahansa skeidaa julkisesti!

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas - pätee myös työntekijän kohdalla.

• hhhtrjyjjyy
        Wanha wiisaus kirjoitti:

Joopasenjoo, kannattais kuitenkin pitää mielessä sellainen perusjuttu, että voi olla himpun verran vaikeaa saada töitä mistään muualta, jos ja kun menee räkyttämään entisestä työpaikastaan mitä tahansa skeidaa julkisesti!

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas - pätee myös työntekijän kohdalla.

ja vielä sen verran, että jos asianomistaja ryhtyy viemään asiaa eteenpäin, niin viimestään siinä vaiheessa paljastuu tekijän nimi, vaikka tuomiota ei tulisikaan.

• bad attitude

Silloin kuin tekee mieli ampua mielipiteitä työpaikalla kannattaisi kysyä itseltään:

Mitä tästä voin hyötyä?

Usein et yhtään mitään. Firmat eivät toimiaan muuta elleivät niistä joudu oikeuteen ja silloinkin taistelevat kynsin hampain omista tavoistaan. Pomosi ei totea "Perhana poika, nyt mä vasta tajusin! Sä kuule herätit mut!", kun sanot sille suorat sanat. Suomalaiset yritykset eivät hae mielipiteitä, innovaatiota tai uusia malleja. Täällä rulaa yhä tottelevaisuus, nyöristely ja konsensus.

Mitä voin hävitä?

Vaikka mitä. Työnantaja voi tuhota maineesi tosta vaan.

• 43434

Olen Poliisilta tarkistanut, että yrityksistä saa olla esim. internetissä mitä mieltä haluaa ja niiden kritisoimisesta ei saa rikosta tekemälläkään. Suomi on vapaa maa ja kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin.

• Ex-sähkäri

Itse olen syystä (palkkojen huijaaminen, epäasiallinen pervo kielenkäyttö) haukkunut täällä entistä huijarityönantajaani. Mitä sitten jos maine kiirii eteenpäin?! En edes aio hakea enään yhtään mistään minkäänlaisia töitä. Sossusta saa rahaa ja Hurstin jonosta safkat.

Kun on minimipalkoilla 1600-1900 euroa/kk tehnyt koko elämänsä orjatyötä näille riistäjille ja hyvää palkkaa jolla motivaatio työntekoon säilyisi (3000/kk) ei koskaan saa, niin kiitti mulle riitti. Teen elämälläni mitä itse tahdon, enkä enään elätä kokoomuslaisia rottia, siis näitä vuokrafirmojen saastoja jotka syövät joka tilistä kysymättä edes lupaa!

• työtälaulellen

Hyvä sulle! Nostan hattua. Mut mut, kuinka moni esim. perheellinen pystyy tekemään saman? Useimmille oma julkinen maine on tärkeä. Eikä tarvitse selittää sen olevan alistumista ja teeskentelyä, sitähän se juuri on. Viisi henkinen perhe ei saa Hurstilta ympärivuotista ylläpitoa ja Sossu Electronin saldoa ei pyytämällä ole mahdollista nostaa.

• työtälaulellen kirjoitti:

Hyvä sulle! Nostan hattua. Mut mut, kuinka moni esim. perheellinen pystyy tekemään saman? Useimmille oma julkinen maine on tärkeä. Eikä tarvitse selittää sen olevan alistumista ja teeskentelyä, sitähän se juuri on. Viisi henkinen perhe ei saa Hurstilta ympärivuotista ylläpitoa ja Sossu Electronin saldoa ei pyytämällä ole mahdollista nostaa.

Silloin kun on oikeassa voi puhua mitä vaan asioiden oikeilla nimillä ja nukkuu silloin yönsä hyvin. Tuollainen "herra pelon" nosto on Suomessa vanhan aikaista. Enemmän firmat häviää jos kyseenalainen maine heille nousee kuin yksittäinen ihminen. Ei muuta kuin kaikki vaan julkisuuteen, jos näitä kieroilija firmoja on. Heillä on aina ollut mahdollisuus hoitaa asiansa oikein, joten turha heitä sääliä on.

• Jepjepjep100

Työntekijän keskeisin velvollisuus työsuhteessa on luonnollisesti työn tekeminen. Siihen liittyy osaltaan tietty kuuliaisuusvelvoite; työntekijän on lähtökohtaisesti toteltava työnantajan työhön liittyviä määräyksiä.

Lisäksi työntekijällä on katsottu olevan ns. uskollisuusvelvoite. Työntekijän on vältettävä kaikkea, mikä on ristiriidassa sen kanssa, mitä hänen asemassaan olevalta työntekijältä voidaan odottaa. Työsuhteen osapuolten on muutoinkin otettava huomioon toisen osapuolen etu.

http://www.xn--tysopimuslaki-jmb.fi/tietoa/kasitteita/Ty%F6ntekij%E4n velvollisuudet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      89
      2142
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2131
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      46
      1861
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1517
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1452
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1349
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1316
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1131
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1026
    10. Aivottomat

Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie
      Kuhmo
      23
      867
    Aihe