Mistä voi johtua varsinkin kasvoihin ja yleensä päähän tai rintaan ja selkään nouseva pintahiki, monesti päivtittäin, vaikkei juuri edes rasita itseään ?
Kuntoni ei ole (ainakaan kauhean) huono, mutta pienissäkin askareissa hiki nousee pintaan ja väsyn oudon helposti, olen usein väsynyt muutenkin. Hiki voi tulla pintaan mitään tekemättäkin.
Yritän pitää jonkunlaista peruskuntoa yllä, mutta olotilat senkun ovat huononneet kolmena viimeisenä vuotena.
Laboratorioarvot oli ok pari vuotta sitten.
Olen äskettäin eläkkeelle jäänyt, siitä ei ole stressiä, mutta en pysty nauttimaan "vapaudestani", kun en jaksa enää harrastaakaan.
Mistä voi johtua ainainen "tuskanhiki" iholla ja väsymys ?
6
3988
Vastaukset
- Maunulan Tk
Voi viitata sydänoireisiin.
Yksi aiheuttaja voisi olla kilpirauhasen toiminnan ongelma, samoin elimistön sokeri-, tai nestetasapaino. Nämä saadaan kuosiin, jos diagnosoidaan...
- tintarelladiluna
Minkäköhänlaisia ovat sydämen vajaatoimintaoireet ?
Olin pari vuotta sitten polkemassa pyörää keskussairaalassa, saatiin kuulemma poissuljettua sepelvaltimotauti. Siihen jäivät tutkimukset. Terveyskeskuslääkäri ei nähnyt aihetta muuhun, kun laboratorio-arvot olivat silloin kuulemma hyvät.
Sokeri tuppaa aina olemaan päälle 6, ei yli 7. Onko se huono arvo ? En tiedä, miten sen saisi laskemaan, kerroin etten mitään makeita syö ollenkaan, ainoat hiilihydraatit tulevat parista leipäpalasta päivittäin ja perunaa syön vähän joskus, sekä paljon vihanneksia. Lääkärin sanojen mukaan veren sokeri on "ihan eri asia", mutta ei selittänyt sitä asiaa eikä juuri muutakaan. Vastaanottoaika loppui. Lääkärillä ei ollut aikaa vastailla kysymyksiini. Semmosta se tahtoo olla.
Mikä on se arvo, joka laboratoriokokeessa kertoo kilpirauhasen toiminnasta ?Jos löytäisin paperit kotiarkistostani, voisin tutkia.- vaihtoehtoja?
Kysyit kilpirauhaskokeista. "Perustutkimuksia" ovat TSH, T3V, T4V, TPOAb ja TGAb. Jos T3V on alakantissa, voidaan harkita rT3-tutkimusta. Nuo kaikki mitataan kerralla myös MDD:n kilpirauhaspaketissa. Yleensä arvauskeskuksissa mitataan vain TSH, mutta se ei kerro totuutta. JOS sinulla on kilpirauhasongelma, niin se on liikatoiminta.
Sokeri alle 7 on normaali arvo. Pari sisätautien lääkäriä on maininnut asian minulle. Alle 4 kertoo hypoglykemiasta.
Oletko varma, ettei ole enää vaihdevuosioireita?
- Kilpirauhanen.
Luepa tuosta. Kilpirauhasliitto kritisoi lääkäreitä. Sairaus kuitatann usein masennuksena, vaikka vain yksi verikoe voisi selvittää ongelman!
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/kilpirauhasliitto-kritisoi-laakareita-sairaus-kuitataan-usein-masennuksena/2011/08/1378230 - verenpaine
korkea verenpaine ainaki itellä oli mut ei vieläkää oo hikoilu kunnolla lähteny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433494Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4312921Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222791Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831857- 871487
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541370- 911136
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721113- 991096
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31920