Miltä tatuoinnin ottaminen tuntuu ?

enkelitatuointi

Eli siis oon 13-vuotias tyttö (-99) ja haluisin ottaa sellasen enkelitatuoinnin sit vanhempana :) Mut haluisin tietää et miltä sen ottaminen tuntuu? Sattuuko se paljon? Mikä on kivuliain/kivuttomin paikka?

45

9061

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

      se tuntuu siltä kun sua tökittäs neulalla ;)

      sattuminen riippuu täysin kohdasta ja ihmisestä

    • naturalitet

      Sitä on vaikea selostaa miltä se tuntuu kun se ei tunnu samalta kaikille. Joillekin sattuu paljon, jotkut vääntävät itkua ja jotkut väittävät etteivät edes tunne koko neulaa ihollansa mikä minusta kyllä on puppua ellei sitten ole vaurioituneet hermot tms...

      Minulla se tuntuu siltä kuin paksulla nuppineulalla raavittaisiin ihoa. Ensin alkuun se sattuu mutta iho puutuu neulaan nopeasti jolloin se ei tunnu enää yhtä kovin. Seuraavana päivänä tatuoimisesta tatuoitu kohta on todella arka ja arkuus jatkuu pari päivää.

      Kivuliampia paikkoja on ne missä iho on ohutta. Vaikka raajojen sisäpuolet ja esimerkiksi jalkapöytä. Omasta mielestä myös ne kohdat sattuu hieman enemmän missä on enemmän rasvakudosta, eli siis läskiä.

      • enkelitatuointi

        Kiitos vastauksista :) Mulla on nyt vähän parempi mielikuva tästä!


      • lifemocker

        "Ensin alkuun se sattuu mutta iho puutuu neulaan nopeasti jolloin se ei tunnu enää yhtä kovin."

        kyllä se iho vaan kuule ärtyy kun samaa kohtaa jyystetään tuntitolkulla...


      • naturalitet
        lifemocker kirjoitti:

        "Ensin alkuun se sattuu mutta iho puutuu neulaan nopeasti jolloin se ei tunnu enää yhtä kovin."

        kyllä se iho vaan kuule ärtyy kun samaa kohtaa jyystetään tuntitolkulla...

        Jaa, minulla tuntui kurjalta raapimiselta ja polttelulta ensimmäiset puolituntia ja sen jälkeen ei ollut enää niin kurjan tuntuista kun neulaan oli tottunut.
        Niin kuin sanoin, tatuoiminen ei tunnu kaikille samalta ja nimenomaan viestissäni sanoin että MINULLA se tuntuu siltä että jne. :)


      • jorma7
        lifemocker kirjoitti:

        "Ensin alkuun se sattuu mutta iho puutuu neulaan nopeasti jolloin se ei tunnu enää yhtä kovin."

        kyllä se iho vaan kuule ärtyy kun samaa kohtaa jyystetään tuntitolkulla...

        Yhdyn tähän kyllä täysin. Itellä aluksi tuntu vaan pikku pistelyä joka muutu tuntien vieriessä aika kovaksi kivuksi. Itellä oli täyttä tuskaa ottaa niskaan selkärankan kohalle, ku kipu tuntu sormissa asti.


      • timango
        lifemocker kirjoitti:

        "Ensin alkuun se sattuu mutta iho puutuu neulaan nopeasti jolloin se ei tunnu enää yhtä kovin."

        kyllä se iho vaan kuule ärtyy kun samaa kohtaa jyystetään tuntitolkulla...

        Jep, näin se menee. Alussa homma on piece of cake, pikkuhiljaa kipu yltyy pahemmaksi. Mitä kauemmin hommaa tehdään, sen enemmän sattuu;) Mulla suurinta kuvaa tehtii täysi työpäivä kerrallaan 3 päivää. Voin kertoa että ensimmäinen tunti on kuin jätskiä söis;)


      • Monipuolista
        naturalitet kirjoitti:

        Jaa, minulla tuntui kurjalta raapimiselta ja polttelulta ensimmäiset puolituntia ja sen jälkeen ei ollut enää niin kurjan tuntuista kun neulaan oli tottunut.
        Niin kuin sanoin, tatuoiminen ei tunnu kaikille samalta ja nimenomaan viestissäni sanoin että MINULLA se tuntuu siltä että jne. :)

        Minulla kokemuksia kaikenlaisista tapauksista. Tämäkin riippunee taas ihmisestä, tatuoinnin koosta ja paikasta.

        Yksi tatuointi oli tekohetkellä juurikin lähes "huomaamaton" (olkavarsi). Toista tehdessä (nilkka) oli alussa kirvelyä ja polttelua, joka muuttui lopussa jo melkein kivan tuntuiseksi ihon turtuessa. Kolmatta tehdessä (alaselkä) sitten olikin voimakkaasti kasvavaa ja repivää tuskaa alusta loppuun.


    • inked891

      Itselläni kuvat mitkä tehty alle neljässä tunnissa, eivät sattuneet ollenkaan. Tai en ainakaan itse menisi sitä kivuksi kutsumaan. Mutta kuva mitä tehtiin hiaman yli 5 tuntia, alkoi loppua kohden tuntua kivuliaalta.
      Mutta kivun tunteminen on tosiaan sitten yksilöllistä. Tuttuni, joka otti kuvan olkapäänsä kohtaan sanoi, että se oli yhtä tuskaa, eikä aio sen kivun takia toista kuvaa ottaa ikinä... itselläni se kohta ei tuntunut missään.
      Oman kipukynnyksesi löydät vasta kun otat kuvan.

      • enkelitatuointi

        Okei :) Kiitos näistä !


    • Lävä

      Minulla kuva tikattiin rintaan/kaulaan... ei tuntunut missään, välistä vähän kutitti. :)

      Eli joo ihmisillä kipukynnys voi vaihdella reippahasti.

    • tattoooooo

      Olkavarteen otin, ehkä sit hermot tuhoutunut heh muttei tuntunut paljon miltään. Siinä oli vanha kuva ja laseroitu. No ei ainakaan sattunut/tuntunut inhottavalta. Riippuu kipukynnyksestä ja paikasta.

      • totaaa

        Miltäs se eka kuva sitten tuntui?


      • tattooooo
        totaaa kirjoitti:

        Miltäs se eka kuva sitten tuntui?

        Taisi muuten sattua pikkusen enemmän, varsinkin kun mentiin hauiksen kohdalle ja olkavarren taakse. Myös luun läheltä sattui kun lähestyttiin olkapäätä. Mutta keskellä olkavartta ei niinkään. Ei kuitenkaan niin paljon että en ottaisi tatuointia.

        Kauan jos tökitään ja tehdään suurta väripinta-alaa niin kyllä se alkaa sitten tuntumaan. Kyllä sen kestää.


    • MikeLitoris

      Itselleni on tehty nyt kuudetta tatuointia ja tätä nimenomaista on tehty kahdessa sessiossa yhteensä 15 tuntia. Molemmilla kerroilla olen nukahtanut tatuointituoliin ja artisti onkin ihmetellyt miten tuo on mahdollista. Tottakai tatuoinnin ottaminen sattuu mutta mitään sietämätöntä se ei todellakaan ole.

    • Attention please!

      Tatuoinnit ovat muualla euroopassa auttamattomasti out! Mutta jos haluat olla epä trendikäs, niin mikä estää ottamasta tatuointia..vaikka tribaldin ja perinteisen sydämen käsivarteen ja muutamia aasialaisiakirjaimia nilkkaan. hehee.

      • lifemocker

        aika säälittävä ihmisraunio jos muitten mielipiteitten mukaan pitää elää


      • koiranleukaa
        lifemocker kirjoitti:

        aika säälittävä ihmisraunio jos muitten mielipiteitten mukaan pitää elää

        No noi edellisen esimerkki-tatskat on just niitä mainitsemiesi ottamia. :)


    • tatu=tyhmä

      Tatuointi sattuu aivan helkkaristi sieluun ja potuttaa älyttömästi, kuten muodista pois meneet housut julkisella paikalla, kun tatuoinnista on kulunut joku vuosi.

      • enkelitatuointi

        Jokaisella on oma maku ja tyyli et eihän siinä mitään jos ne on sun mielestä tyhmiä/epätrendikkäitä, mä haluun sellasen ku oon tarpeeks vanha :)


    • dingdongding

      Sehän riippuu mihin aiot kuvan laittaa. Esimerkiksi kädet ovat melko "kivutonta" aluetta ja sitten taas kyljet voivat olla erittäin arka tila. Kannattaa kuitenkin valita huolella ja harkita tarkkaan minkälaisen kuvan ottaa, sillä se tulee pysymään ihossasi koko loppuelämäsi. :)

    • liskonen1

      Mulla on yläselässä tatuointi, selkärangan ja lapaluun välissä musta lisko. Mulla sen ottaminen ei sattunut, vaan tuntui siltä kuin olisi jollain terävällä raapinut ihoa. Ei ollut edes epämiellyttävän tuntuista.

    • iisKis

      Mulla on jo kuus kuvaa, kädet ja olkapäät ja vasen tissi ei sattunu, mutta selkään kun hakattiin kolmella eri kerralla yli viisi tuntia, ni silloin meinas usko loppua kesken . Kuva on aikas iso ja pikkutarkka eli paljon piti rei'ittää nahkaa.. Ekan puolen tunnin jälkeen nahka menee vähän tunnottomaksi, mutta kolmen neljän tunnin jälkeen kipu palaa ja voimistuu. Näin siis minulla.

      • lifemocker

        mullon selkää hakattu 20 tuntia ja kyllä välillä tosi kipeitä paikkoja löytyy.

        vielä ois ainakin 16 tuntia jäljellä


    • 19+15

      sattuu se kun neulalla tökitään.

    • hyvin mietitty

      Sattuihan se. Eka kerran jännitin ihan sikana.
      Kipu ei ole ihan sellaista kuin neulalla pisteltäisi vaan sellaista että hiljaa vedettäisiin viiltoa ihan ohkaisesti, kuten siinä tapahtuukin eli kone nakuttaa pikkuista pistoa. Ei mitään, ettei kestäisi. Itsellä tatska selässä, rinnalla ja korvan takana hiusten lähellä. Kaikista vähiten sattui korvan takana, tai sitten muuten vaan tottunut, koska se oli viimeisin.
      Kivuttomimmasta paikasta en osaa sanoa, mutta siellä missä kosketustunto on herkkä siellä sattuu.
      Ja ihan vakasvasti mietit koska aikaa on miettiä vielä, tatuonnin paikka pitää olla sellainen, että voit sen halutessasi peittää ja halutessasi näyttää. Sitä katuu vähiten. Nuoret katuu eniten. Nuoren naisen tatuointi ei kannata olla vatsassa eikä kyljissä, koska mahdollinen raskaus venyttää tatuoinnin. Etukäteen kannattaa myös miettiä että jos laihtuu-lihoo-alkaa kuntoilla-menee missiksi-menee kirkkoon töihin-menee käräoikeuteen töihin-menee..
      Mitä sitten? Vaikuttaako tatuointi?

      • enkelitatuointi

        Ajattelin sitä enkelitatuointii ekaks alavatsaan mut sit tajusin et jos tuun raskaaks nii sille käy huonosti... Sit päätin et alaselkähän ois ihan hyvä paikka :)

        Ja lopettakaa pliis toi ripittäminen oikeesti! Oon vast 13v eli mul on viel ainaki 5 vuotta aikaa miettii tätä... :)


      • Enkelitatuointi myös
        enkelitatuointi kirjoitti:

        Ajattelin sitä enkelitatuointii ekaks alavatsaan mut sit tajusin et jos tuun raskaaks nii sille käy huonosti... Sit päätin et alaselkähän ois ihan hyvä paikka :)

        Ja lopettakaa pliis toi ripittäminen oikeesti! Oon vast 13v eli mul on viel ainaki 5 vuotta aikaa miettii tätä... :)

        En ottaisi alaselkään, sillä kuten mainitsit, jos tulet raskaaksi on epiduraalipuudutusta eli kivunlievitystä hyvin hankala laittaa tatuoinnin läpi, lääkäri ei sitä mielellään tee. Eli ennemmin lapaluuhun tai olkapäähän, jonnekin missä sen saa piiloon niin halutessaan.
        Ja tosiaan, minullakin on enkelitatuointi :) sellainen 15x15 oikean lapaluun/olkapään kohdalla.


      • enkelitatuointi
        Enkelitatuointi myös kirjoitti:

        En ottaisi alaselkään, sillä kuten mainitsit, jos tulet raskaaksi on epiduraalipuudutusta eli kivunlievitystä hyvin hankala laittaa tatuoinnin läpi, lääkäri ei sitä mielellään tee. Eli ennemmin lapaluuhun tai olkapäähän, jonnekin missä sen saa piiloon niin halutessaan.
        Ja tosiaan, minullakin on enkelitatuointi :) sellainen 15x15 oikean lapaluun/olkapään kohdalla.

        Okei, mä en tienny et ne kipulääkkeet annetaan selkään? :O Mut lapaluu vois olla myös tosi kiva paikka tatuoinnille, varsinki enkelille


      • eisaapelotella
        enkelitatuointi kirjoitti:

        Okei, mä en tienny et ne kipulääkkeet annetaan selkään? :O Mut lapaluu vois olla myös tosi kiva paikka tatuoinnille, varsinki enkelille

        Kyllä sen voi alaselkään laittaa oikein hyvin ,sillä jos se sun enkeli kuva ei nyt koko alaselkää peitä niin se epiduraali saadaan pistettyä kyllä alaselästä eri kohtaa kun atuoinnin päältä


    • jojokkö

      selkään otin tattoon ja rangan kohdalla kivasti kirpaisi aina..muuten sen kestää kyllä

    • muna346

      Muna on kivuliain paikka siis penis. Mulle teki kaveri ja sattu sikana

    • paskaa hommaa

      Sattumisen lisäksi kannattaa ottaa myös kaikki riskit huomioon, kuten vaara saada jokin sairaus joka on vakava kuten C hepatiitti.

      Tatsaajat eivät ole sairaalahenkilökuntaa joten eivät välttämättä teidä kaikkea hygieniasta. Tatsaa otettaessa pitäisi olla yhtä puhdasta kuin leikkaussalissa sillä siellä todellakin veri lentää ja kun iho on rikki niin sinne pääsee taudinaiheuttajia joita on voinut tulla tatsaajalta itseltään tai sitten muilta potilailta.

      Jos lihot paljon tatsan ottamisen jälkeen niin se kuvakin leviää ja se kuva voi tuntua ihan paskalta kolmekymppisenä. Poistaminen maksaa paljon enemmän kuin tatsan ottaminen.

      Kannattaa miettiä myös sitä että se kuva ei ole kiva kaikissa ammateissa ja ei esim. missit ole tikutettuja. Heillä on puhdas, kaunis luonnollinen iho.

      • hu89uij

        Niinpä...se paikka missä otat tatuoinnin kannattaa valita huolella. ammatti tatuoija kyllä tietää hygieniasta kaiken ja homma hoidetaan asianmukaisesti. Sitten on sellaisia "puoskareita" jotka viisveisaa hygieniasta ehkä. Joten kannattaa ottaa selvää eripaikoista. Mutta niinkuin sanoit...sulla on vielä montavuotta aikaa miettiä asiaa ja tulet vielä ehkä toisiin aatoksiin koko hommasta :) Kipu on yksilöllistä ...joitakin sattuu tosi paljon , joitain sit taas ei satu juuri ollenkaan. Toisilla on korkeampi kipukynnys kuin toisilla. Jotkut ostaa apteekista emloja (puudutus lappuja) mikä puuduttaa ihon pinnan, ja laittaa niitä puolituntia ennen tatuoinnin ottamista iholle siihen mihin kuva tulee. Se ehkä helpottaa hieman kipua...en tiedä kun ei ole kokemusta niistä puudutteista itsellä :)


    • en ota enää

      Mulla tulehtu iho siitä mihin tuli kuva kun tatsantekijä ei huolehtinut puhtaudesta. Ne on sellasia huolettomia heikkejä eivätkä välttämättä desinfioi kaikkea mitä pitäisi. Toivottavasti en saanut tappavaa tautia, HIViä, tubia, hepatiittia .... yök

    • Mä otin niskaan, yleensä oon ihan helvetin kipuherkkä (esim. en voi juoda limsaa koska hiilihapot sattuu), ja kyllä se vähän tuntui, muttei niin paljoa että olisin äännellyt tai kiemurrellut :D

    • Mayuko-san

      Mulla on tatska vasemmas lapaluus, kyllähän sitä tuli tatuoijan luona puristettua kaverin kättä rystyset valkoisena, kun sattu se "raapiminen" aika lailla.. :D Loppua kohti alkoi iho puutua, joten väritysvaihe oli mulle piece of cake :)

    • hunaja

      Mulla tuli just tänään niskan alle lapaluiden väliin about 15x15cm tatuointi. Istuin kolmisen tuntia tatuoijalla. Pari ekaa tuntia meni melkolailla ilman pahempaa kipua, mutta sitten kolmannen tunnin aikana alkoi kipukynnys lähestyä ja värityksen lopulla piti välillä purra hammasta. Selkärangan kohdalla tuntui helposti kipua. Oikea puoli selästä on jotenkin herkempi neulalle ja kirpaisi huomattavasti useammin. Tatuoija sanoi, että näin se on todella monilla.
      Lopputulos on kuitenkin aivan mahtava ja oli pienen kivun arvoista! :)

    • dreaaader

      Ite otin tatuoinnin tossa muutama kuukaus takaperin tohon lavan kohdalle. En sitä kivuks kutsuis, paitsi jossain tietyissä pienissä kohdissa se oikeesti sattu sen verran että hammasta piti purra. Muuten se oli sellasta ärsyttävän tuntusta, just tuntu siltä kun ihoon ois upotettu joku terä ja vedetty sitä hitaasti eteenpäin. Tuntu oikeestaan just siltä miltä sen kuvitteliskin tuntuvan. Ajantaju meni ku keskitty vaan siihen miltä se tuntu, mutta mitä enemmän keskitty johonki muuhun asiaan niin sitä vähemmän se tatuoiminen sattu. Itellä se ääriviivojen tekeminen sattu enemmän ku värittäminen. Se ei tuntunu enää miltään oikeestaan. :)

    • hemuli5

      Kaikki aina dissaavat kun keskustellaan näistä tatskakipujutuista, sillä "jos kuvan oikeasti haluaa niin kivulla ei oel väliä!!11" ja niin edelleen..
      Noh, ei sillä sinällään olekaan, mutta itseäni pelottaakin, että entä jos satun vaikka nytkähtämään kivusta ja pilaan koko tatuoinnin. Voiko tatuointikoneella tulla ns. "vahinkoviivoja" kuten kynällä jos käsi heilahtaa tmv?
      Tai entä jos kipu onkin kohdallani sietämätöntä, ja en ensimmäisen viivan jälkeen pystykään enää jatkamaan vaan kiljun ja huudan ja rimpuilen pakoon? Sitten vaan laserhoitoon..
      Vai voiko se tatskaaminen sattua kenelläkään edes niin paljoa, että sitä ei KERTA KAIKKIAAN kestäisi loppuun saakka? Nää on varmaan niitä kysymyksiä, joihin kellään ei ole vastauksia.. :P

      • lifemocker

        "että entä jos satun vaikka nytkähtämään kivusta ja pilaan koko tatuoinnin."

        vaikka se sattuu niin sä voit pysyä myös paikoillasi. sun omaa hölmöyttä jos pitää jokaisesta pikku nipistyksestä hypätä ilmaan!

        "Voiko tatuointikoneella tulla ns. "vahinkoviivoja" kuten kynällä jos käsi heilahtaa tmv?"

        toki, mutta kyllä ne on aika helppo korjata... saat ihan asioiksesi tehdä sen kuvan vituiksi, etteikö siitä hyvää saisi

        "Vai voiko se tatskaaminen sattua kenelläkään edes niin paljoa, että sitä ei KERTA KAIKKIAAN kestäisi loppuun saakka?"

        varmasti voi, mutta uskoisin, että tällöin se "kipu" on enemmän siellä sun korvien välissä kuin ns "oikeaa" kipua


    • Toisilla ihmisillä on korkeampi pikukynnys kuin toisilla. Senhän varmaan kaikki jo tiesivätkin. Myös puudutus on mahdollista tatyointiliikkeissä mitä olen itse kuullut. Minusta tosin aivan turhaa.

    • Mulla on melko korkea kipukynny, joten tatuoinnit eivät yleensä ole sattuneet kovin paljon. Kuitenkin on paikkoja joihin tatuoiminen sattuu enemmän kuin toisiin (esim. reisi ei sattunut ollenkaan, selkäranka taas melko paljon).

      Pitkissä tatuointiprojekteissa kivun kanssa homma menee jotenkuten näin: ensin sattuu, sitten turtuu ja taas sattuu, kuten eräässä biisissäkin sattuu. Ja niin kuin joku sanoikin, tuntuu vähän sille, kun ihoa raavittaisiin neuloilla.

      Jostain syystä mun mielestä tatuoinnin kuuluu pikkaisen sattuakin :)

    • sinivihreä-möykky

      Aivan sama miltä se tuntuu koska se ihailemasi enkelitatskasi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulisi näyttämään sinivihreältä mädäntyneen lihan väriseltä möykyltä.

    • mikkotäältänäi

      Luin tätä viestiketjua puoli vuotta sitten ennen kuin otin ensimmäisen tatuointini. Jotenkin sain rauhan siitä että se tuntuu kuin raavittaisiin neulalla samaa kohtaa. Otin siis käsivarren sisäpuolelle koordinaatit (tommone alle 14cm pitkä rimpsu). Positiisesti jännittyneenä istahdin tikattavaksi ja odotin miltä se sitten tuntuu. Oma kuvaukseni on siis se, että se tuntuu aivan kuin olisi annettu pieniä sähköiskuja neulan kärjestä. Illuusio kuitenkin romuttui kun tatuoitsija kertoi että se tuntuu kuin kuumalta raudalta jota vedetään ihoa pitkin :D Mutta oli kuitenkin hyvin hetkittäistä se kipu. Eli vain siinä kohtaa poltteli missä neula meni. Ei siis jäänyt koskemaan jälkeen. Lisäksi siinä meni vain joku 5min! se siis vain kirjoitti merkit ja kappas se oli siinä!
      Seuraavaksi suunnitteilla jotain isompaa toiseen käteen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe