* On ilmennyt usein asia, jota ihmettelen suuresti, katsomatta siihen, mihinkä seurakuntaan kukin kuuluu. Suurin vastustajien ryhmä on , he kun väittävät, että mitään erllistä Pyhän Hengen kastetta ei ole, eikä nämä ole ainoita, on monia muitakin tällä palstalla jotka ei tunnusta Pyhää Henkeä. Mutta nyt tämä asia oikaistaan, ja annetaan Raamatun se tehdä, ja jos edelleen selitellään ja jossitellaan, he ovat täysin Jumalan sanalle panssaroituneet, vastustamaan Jumalan Henkeä.
* Apt. 10:44-48. "< 44. Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkien niiden päälle,, jotka olivatsanaa kuulemassa.
45. Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
46. he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
47. " Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48. Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään vielä muutamia päiviä.>"!
* Uskotaan nyt, että vesikaste ei ole ehto Pyhän Hengen kasteen saamiseksi. Jos Pietari sanookin eräille, että tehkää parannus, ja ottakoon kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Tämä Pietarin sana oli tarkoitettu vain heille, siinä tilaisuudessa.
* Nyt sama Pietari sanoo aivan jotain muuta, " Kuka voi estää kastamsta näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin"?Eipä tätä tarvitse tämän enempää selitellä, jokainen osaa lukea ja ymmärtää lukemansa. Pyhä Henki tulee jokaiseen ihmiseen, niin juutalaiseen, kuin myös pakanoihinkin, ainoa kriteeri on uudestisyntyminen. Sehän käy tuosta Raamatun kohdasta selväti julki jokaiselle.
Palstalla on PH:n vastustajia !
111
259
Vastaukset
- Hound Dog
Taidan olla yksi esittämistäsi Pyhän Hengen vastustajista.
Jos on PH:n vastustamista mainita, että Raamattu ei missään kohden opeta - ei edes esittämässäsi kohdassa - että ensin PH tulee ihmiseen vähän uskoon tulossa ja sitten vähän enemmän siinä mitä kuvataan PH:n kasteeksi, niin silloin olen vastustaja. Hän ei ole jaettu.
Haluan kuitenkin elämälläni kirkastaa Kristusta, kokea synnintunnon tehdäkseni parannusta, elää johdatuksessa ja johdattaa mahdollisimman monia tuntemaan elävän Jumalan. Ei Pyhän Hengen vastustamista ole väärien käsitysten korjaaminen tai vaihtoehtoisten tulkintojen esittäminen. Parhaiten Pyhää Hengeä vastustetaan kapinoimalla Jumalaa vastaan. Mohikaanimainen ajatus Pyhästä Hengestä on valitettavan kapea.- hjyut
Aamen!!! oikein sanoit.
- Mohikaani_27 ei kirj
* No siinä ei kukaan muu, kuin sinä, ja sinun mielisesi, kärsi tappiota, kun estät itseltäsi Jumalan lahjan, Pyhän Hengen kasteen. On itsekästä olla kaltaisesi Jumalaan uskova, tunnustat Jumalan, mutta kiellät Jumalan voiman. Niin suppeaa on uskosi ja vastustat Pyhää Henkeä.
- Hound Dog
Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:
* No siinä ei kukaan muu, kuin sinä, ja sinun mielisesi, kärsi tappiota, kun estät itseltäsi Jumalan lahjan, Pyhän Hengen kasteen. On itsekästä olla kaltaisesi Jumalaan uskova, tunnustat Jumalan, mutta kiellät Jumalan voiman. Niin suppeaa on uskosi ja vastustat Pyhää Henkeä.
JEESUKSEN KRISTUKSEN EVANKELIUMI ON JUMALAN VOIMA JA PELASTUKSEKSI NIILLE, JOTKA USKOVAT! ENSIN JUUTALAISELLE JA SITTEN KREIKKALAISELLE!
Jos tätä ei käsitä niin kaikki ulkoiset "voiman ilmentymät" ovat kuin tuulen huminaa latvoissa. Siitä ei ole kenellekään mitään apua silloin kun Jumalan todellinen voima on todella tarpeen. Minua ei ole lämmittänyt pätkääkään elämäni pahimmissa kolhuissa se, olenko puhunut kielillä tai nähnyt näkyjä tai "profetoinut voimallisesti". Vain Jeesuksen evankeliumin ihme, totuus siitä, että minun toivoni on itseni ulkopuolella ja minusta riippumaton, vain se on ihmeellisesti nostanut vaeltajan jälleen pystyyn. Kerta kerran jälkeen ja yhä uudelleen.
Sallin itselleni sen verran kiivautta, että uskallan jopa kysyä sinulta: kuinka kehtaat kutsua noin huterilla perusteilla ketään Pyhän Hengen vastustajaksi? Mitä minä voisin muka estää jos Jumala on sen päättänyt minulle antaa? Oletko sinä, mohikaani, kenties Jumalaa voimakkaampi jos sallit ja hän tekee ja kiellät niin hän ei tee?
Olet sitä mieltä, että Raamatun Sanan mukainen suhtautuminen Pyhän Hengen voimaan on itsekästä. Sikäli se on itsekästä, että tiedän minulla sen voiman olevan armon kautta uskosta Jeesukseen ja pidän sitä rakkaana aarteenani. Mutta mietippä syvemmin omaa oppiasi? Haluaisit sälyttää JUMALAN PELASTAMIEN JUMALAN LASTEN selkään taakkoja: He eivät olekaan riittävän pelastettuja tai riittävän voideltuja jos eivät puhukaan kielillä. Lopulta oppisi mukaan armosta pelastettu Jumalan lapsi ajautuu kysymyksen eteen: "Olenko lainkaan pelastettu, elleivät "jumalan voiman ilmenemismuodot" esiinny elämässäni."
On taatusti mukavaa olla sillä puolella aitaa, jossa puhutaan kielillä ja nähdään näkyjä varsinkaan kun ei tarvitse olla yhtä huono uskova kuin nuo toiset? Olen ollut mukana pumppaamassa Pyhää Henkeä viattomiin nuoriin jossain tilaisuudessa ja nähnyt sen pettymyksen, kun hebreaa ei alkanutkaan kuulua kun suu avattiin. Olen nähnyt ihan tasapainoisten ja hyvää hedelmää kantaneiden uskovien kulkevan selkä kumarassa, koska heillä ei ole kuvaamasi kaltaista "PH kastetta".
Olen lakannut puhumasta kielillä itse, vaikka joskus sitä teinkin. Jos nykyään niin rukoilen niin varmistan, että teen sen yksin - vain minä ja Mestarini. En halua, että yksikään sielu enää kärsii siitä, että he uskovat olevansa uskonelämässään alemmalla asteella. Vaikka heillä todellisuudessa Kristuksessa on jo kaikki.
Jos yhä haluat sanoa tätä Pyhän Hengen vastustamiseksi, niin ole hyvä. Silloin vastustan Pyhää Henkeä. Ehkä olenkin kaksoisagentti?
Jumala kanssasi! - mä se oon
Hound Dog kirjoitti:
JEESUKSEN KRISTUKSEN EVANKELIUMI ON JUMALAN VOIMA JA PELASTUKSEKSI NIILLE, JOTKA USKOVAT! ENSIN JUUTALAISELLE JA SITTEN KREIKKALAISELLE!
Jos tätä ei käsitä niin kaikki ulkoiset "voiman ilmentymät" ovat kuin tuulen huminaa latvoissa. Siitä ei ole kenellekään mitään apua silloin kun Jumalan todellinen voima on todella tarpeen. Minua ei ole lämmittänyt pätkääkään elämäni pahimmissa kolhuissa se, olenko puhunut kielillä tai nähnyt näkyjä tai "profetoinut voimallisesti". Vain Jeesuksen evankeliumin ihme, totuus siitä, että minun toivoni on itseni ulkopuolella ja minusta riippumaton, vain se on ihmeellisesti nostanut vaeltajan jälleen pystyyn. Kerta kerran jälkeen ja yhä uudelleen.
Sallin itselleni sen verran kiivautta, että uskallan jopa kysyä sinulta: kuinka kehtaat kutsua noin huterilla perusteilla ketään Pyhän Hengen vastustajaksi? Mitä minä voisin muka estää jos Jumala on sen päättänyt minulle antaa? Oletko sinä, mohikaani, kenties Jumalaa voimakkaampi jos sallit ja hän tekee ja kiellät niin hän ei tee?
Olet sitä mieltä, että Raamatun Sanan mukainen suhtautuminen Pyhän Hengen voimaan on itsekästä. Sikäli se on itsekästä, että tiedän minulla sen voiman olevan armon kautta uskosta Jeesukseen ja pidän sitä rakkaana aarteenani. Mutta mietippä syvemmin omaa oppiasi? Haluaisit sälyttää JUMALAN PELASTAMIEN JUMALAN LASTEN selkään taakkoja: He eivät olekaan riittävän pelastettuja tai riittävän voideltuja jos eivät puhukaan kielillä. Lopulta oppisi mukaan armosta pelastettu Jumalan lapsi ajautuu kysymyksen eteen: "Olenko lainkaan pelastettu, elleivät "jumalan voiman ilmenemismuodot" esiinny elämässäni."
On taatusti mukavaa olla sillä puolella aitaa, jossa puhutaan kielillä ja nähdään näkyjä varsinkaan kun ei tarvitse olla yhtä huono uskova kuin nuo toiset? Olen ollut mukana pumppaamassa Pyhää Henkeä viattomiin nuoriin jossain tilaisuudessa ja nähnyt sen pettymyksen, kun hebreaa ei alkanutkaan kuulua kun suu avattiin. Olen nähnyt ihan tasapainoisten ja hyvää hedelmää kantaneiden uskovien kulkevan selkä kumarassa, koska heillä ei ole kuvaamasi kaltaista "PH kastetta".
Olen lakannut puhumasta kielillä itse, vaikka joskus sitä teinkin. Jos nykyään niin rukoilen niin varmistan, että teen sen yksin - vain minä ja Mestarini. En halua, että yksikään sielu enää kärsii siitä, että he uskovat olevansa uskonelämässään alemmalla asteella. Vaikka heillä todellisuudessa Kristuksessa on jo kaikki.
Jos yhä haluat sanoa tätä Pyhän Hengen vastustamiseksi, niin ole hyvä. Silloin vastustan Pyhää Henkeä. Ehkä olenkin kaksoisagentti?
Jumala kanssasi!Onnittelen hound dog rehellisestä vuodatuksestasi.
Olet noussut kuolleista ja nyt elät Jeesuksen kanssa odottaen pääsyä tämän elämän jälkeen paratiisiin yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja ja mohikaanin pseudokokemuksa.
Lahkomyrkky tappaa.
Minullakin on kokemuksia vaan en puhu niistä sen sijaan puhun mielelläni ihmisten kanssa joiden ymmärrys ja usko perustuu yksin Jeesukseen eikä mihinkään demonisiin ilmestyksiin joita usein tapahtuu synneissä eläville lahkohengille.. Hound Dog kirjoitti:
Jumala kanssasi!* Ei sinun huutamiesi poista totuutta, joka on selkeästi Raamatussa ilmoitettu meidän hyväksemme ja iloksemme. Olet vain omassa innossasi, todennäköisesti evank.luter, uskova. Se on surullista, että kirkon teologit kieltää tämän valtavan Jumalan lahjan, omilla väärillä Raamatun tulkinnoillaan, eivätkä usko lapsenmielisesti sitä, mitä Raamattu opettaa.
* On aivan selviö, että uudestisyntymisessä saadaan Jumalan Hengen kautta Pyhän Hengen sinetti sisimpään, se on annettu vakuudedeksi Kristuksen ilmestymisen päivään saakka, eli pelastusvarmuus. Puuttuuko sinulta tämä Hengen sinetti.
* Ja yhtä varmaa on, että Jeesus kielsi kuitenkin lähtemästä julistamaan evankeliumi, edellä mainitussa voimassa., vaan käski odottamaan voimaa, jonka Hän lupasi lähettää taivaasta sinne päästyään Apt.1:4,8.. Ja niin Hän lähettikin, ensimmäisenä helluntaipäivää. Apt.2:1-4.
* Kiitos Jumalalle, että meillä on Apostolienteot ! Jos edelleen vasustat näitä Raamatun totuutta , joka on sinunkin luettavissa , olet edelleen Pyhän Hengen vastustaja, ja se ei ole Jumalan mieleen. Minulle sopii äksyillä ihan miten haluat, mutta Pyhää henkeä ei kannata alkaa väheksymään, eikä varsinkaan pilkkammaan , ei millään tavalla !mä se oon kirjoitti:
Onnittelen hound dog rehellisestä vuodatuksestasi.
Olet noussut kuolleista ja nyt elät Jeesuksen kanssa odottaen pääsyä tämän elämän jälkeen paratiisiin yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja ja mohikaanin pseudokokemuksa.
Lahkomyrkky tappaa.
Minullakin on kokemuksia vaan en puhu niistä sen sijaan puhun mielelläni ihmisten kanssa joiden ymmärrys ja usko perustuu yksin Jeesukseen eikä mihinkään demonisiin ilmestyksiin joita usein tapahtuu synneissä eläville lahkohengille..* " hound dog ", panee kyllä sanoja suuhuni, joita en ole ksokaan enkä milloinkaan sanonut, nimttäin, että olisin astettanut uskovia eri kategorioihin, sen perusteella, että onko täyttynyt PH:llä vaiko ei. Hän teksi oikein ja kohtuullisesti, jos hakisi moiset sanomiseni tähän ketjuun minun ja muidenkin luettavaksi. Kas kun tiedän, etten koskaan enkä milloinkaa ole sellaista sanonut, vaan päinvastoin, PH:llä kastettu ei ole yhtään sen suurempiarvoinen Jumalan edessä, kuinkuaan muukaan. Uskonkin, että PH: annetaankin itsessään heikoille, että pysyisivät joukon mukana, kun itseluottamuskin on heikompi, kuin monilla muilla. Ja se on totta, että sitä ei itsessään pätevät ja voimakkaat saakaan, se annetaan tyhjiin astioihin, murtuneille ja itsessään väsyneille, Jumalaa janoaville ja halajaville, itsessään rikkaat ei sitä voikkaan saada.
* Ja jos "hound dog" piilottaa lahjansa puhua kielillä, on itsekästä ja pelkuruutta. Jospa sinun ei olis pitänytkään koskaan rukoilla kenellekkään Pyhän Hengen voimaa, koska olet itsekkin sen tarpeessa, ja luot pelkoa hengessä epäillessäsi Jumalan voimaa.
* "< Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen,
joka tulvailee uskosta Jeesuksen,
Joka vuotavi kädestä Mestarin,
Tyhjän tyhjihin sieluihin. >"!
2. Tämä siunaus armona annetaan,
Omat ansiot turhuutta roskaa vaan,
Kiinnä katseesi vuoren voittoisaan,
Pyhän Golgatan kukkulaan.
3. Yhden ainoan voit sinä tehdä vaan,
Olla Mestarin edessä polvillaan,
Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo,
Pyydä; avaa jo virran vuo.
4. Vaivu alttarin juurehen sellaisnaan,
Kiinnä katseesi kuolevaan Karitsaan
Sieltä löytävi voiman voiman sun henkesi,
Joka täyttävi toiveesi.
5. Kerro Herralle voimasi heikkous,
Hälle syntisen syömmesi saastaisuus,
Muista heikkojen voimana Kristus on,
Hän on auttaja verraton.
6. Tyhjät astiat Herralta saavat vaan,
lahjan kalliin mi vuotavi taivaastaan,
Nardusöljyhän haavoihin lääkkeen tuo,
Sielu lähteestä vettä juo.
7. Hiljaa Henkensä virta nyt aukeaa,
Veren voima jo huuhtoaa puhdistaa,
Kädet rakkahat arpia kantavat,
Ylivuotaen siunaavat.
-Hilja Aaltonen- -Iina Karttunen-- AAmen!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " hound dog ", panee kyllä sanoja suuhuni, joita en ole ksokaan enkä milloinkaan sanonut, nimttäin, että olisin astettanut uskovia eri kategorioihin, sen perusteella, että onko täyttynyt PH:llä vaiko ei. Hän teksi oikein ja kohtuullisesti, jos hakisi moiset sanomiseni tähän ketjuun minun ja muidenkin luettavaksi. Kas kun tiedän, etten koskaan enkä milloinkaa ole sellaista sanonut, vaan päinvastoin, PH:llä kastettu ei ole yhtään sen suurempiarvoinen Jumalan edessä, kuinkuaan muukaan. Uskonkin, että PH: annetaankin itsessään heikoille, että pysyisivät joukon mukana, kun itseluottamuskin on heikompi, kuin monilla muilla. Ja se on totta, että sitä ei itsessään pätevät ja voimakkaat saakaan, se annetaan tyhjiin astioihin, murtuneille ja itsessään väsyneille, Jumalaa janoaville ja halajaville, itsessään rikkaat ei sitä voikkaan saada.
* Ja jos "hound dog" piilottaa lahjansa puhua kielillä, on itsekästä ja pelkuruutta. Jospa sinun ei olis pitänytkään koskaan rukoilla kenellekkään Pyhän Hengen voimaa, koska olet itsekkin sen tarpeessa, ja luot pelkoa hengessä epäillessäsi Jumalan voimaa.
Joka täyttävi toiveesi.
Hän on auttaja verraton.
Ylivuotaen siunaavat.
-Hilja Aaltonen- -Iina Karttunen-"""" Uskonkin, että PH: annetaankin itsessään heikoille, että pysyisivät joukon mukana, kun itseluottamuskin on heikompi, kuin monilla muilla. Ja se on totta, että sitä ei itsessään pätevät ja voimakkaat saakaan, se annetaan tyhjiin astioihin, murtuneille ja itsessään väsyneille, Jumalaa janoaville ja halajaville, itsessään rikkaat ei sitä voikkaan saada.""""
AAMEN! - Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " hound dog ", panee kyllä sanoja suuhuni, joita en ole ksokaan enkä milloinkaan sanonut, nimttäin, että olisin astettanut uskovia eri kategorioihin, sen perusteella, että onko täyttynyt PH:llä vaiko ei. Hän teksi oikein ja kohtuullisesti, jos hakisi moiset sanomiseni tähän ketjuun minun ja muidenkin luettavaksi. Kas kun tiedän, etten koskaan enkä milloinkaa ole sellaista sanonut, vaan päinvastoin, PH:llä kastettu ei ole yhtään sen suurempiarvoinen Jumalan edessä, kuinkuaan muukaan. Uskonkin, että PH: annetaankin itsessään heikoille, että pysyisivät joukon mukana, kun itseluottamuskin on heikompi, kuin monilla muilla. Ja se on totta, että sitä ei itsessään pätevät ja voimakkaat saakaan, se annetaan tyhjiin astioihin, murtuneille ja itsessään väsyneille, Jumalaa janoaville ja halajaville, itsessään rikkaat ei sitä voikkaan saada.
Joka täyttävi toiveesi.
Hän on auttaja verraton.
Ylivuotaen siunaavat.
-Hilja Aaltonen- -Iina Karttunen-Jos koet minun laittaneen sanoja suuhusi, niin olkoon sitten niin. Kukaan ei voi väittää, etteikö tällaista kastijakoa olisi. Sitä ruokkii tällainen epäterve opetus. Jokainen joka sanoo, että ei "täytetyn ja tyhjän" välillä ole mitään eroa, on ilmeisesti sitten itse "täytetty". Teette tällä opilla väkivaltaa niitä kohtaan, jotka eivät täytä kriteeritstöänne "hengellä täytetyistä".
"* Ja jos "hound dog" piilottaa lahjansa puhua kielillä, on itsekästä ja pelkuruutta. Jospa sinun ei olis pitänytkään koskaan rukoilla kenellekkään Pyhän Hengen voimaa, koska olet itsekkin sen tarpeessa, ja luot pelkoa hengessä epäillessäsi Jumalan voimaa."
Tajuatko itsekään, miten ylimielisesti suhtaudut muihin? En edes tajua mitä tarkoitat tuolla "luot pelkoa hengessä epäillesäsi Jumalan voimaa." Esiintymiselläsi teet tyhjäksi puheesi siitä, että et luokittele uskovia. Hound Dog on ainakin kastisi alapuolella selvästi, kun olen sinun vääristyneen helluntaikokemuksesi tarpeessa.
Ja minä en epäile Jumalan voimaa, sillä. JUMALAN. VOIMA. ON. JEESUKSEN. KRISTUKSEN. EVANKELIUMI!!! Alkaako hahmottumaan??? Jumalan voima ei ole sitä, että joku pulpattaa kieltä, jota kukaan ei tulkkaa, vaan Jumalan voima on siinä, että kuolleet (hengellisesti) nousevat elämään (syntyvät uudesti).
Harvoin tällä palstalla kimpaannun millekään ja täällä tulee luettua monenlaista tekstiä. Sitä tulee myös itse tuotettua. Mutta härkäpäinen, jankkaava, umpipäinen Sanan vääristely saa minut hermostumaan. Sitten kun keskustelussa loppuu nappulat, niin se käännetään voimallisesti henkilökohtaiseksi tyyliin: Hound Dogin pitäisi sitä tätä ja tuota. Olkoon tämä viimeinen kommenttini sinulle aiheesta. Ainakin mielipide on tainnut tulla selville.
On turvallista kun Mohikaani saapui palstalle, kyllä mulle Henki tulkkaa..Kiitos.
Laulua tämän asian johdosta;
http://www.youtube.com/watch?v=X99mCNK_K48- miksi?
Mohikaanin kanssa turvallista, totta. Mutta tomumajan- kanssa riitaa ja toraa.
- jkiutr
miksi? kirjoitti:
Mohikaanin kanssa turvallista, totta. Mutta tomumajan- kanssa riitaa ja toraa.
Toinen on hyljännyt vaimonsa, ottanut uuden tilalle ja toinen luulee kihlauksen riittävän taivaaseen vaan helvettiin se johtaa.
Tehkää parannus syntiset.
Olette palstan häpeäpilkut. jkiutr kirjoitti:
Toinen on hyljännyt vaimonsa, ottanut uuden tilalle ja toinen luulee kihlauksen riittävän taivaaseen vaan helvettiin se johtaa.
Tehkää parannus syntiset.
Olette palstan häpeäpilkut.* Pitääisit sinäkin vaan mölyt mahassasi, kun et voi tietää asioista yhtään mitään. Enkä käy alentumaan ja selittelemään sulle yhtään mitään, pidä kuitenkin jatkossa lukua vain omista tekemisistä ja tekemättä jättämisestä.
* Tomis on aivan yhtä lailla taivaskelpoinen kuin sinäkin, mistä toisen tuomitset siihen olet itse syypää. Meidän kenenkään tekemiset ei sulle kuulu, eikä tämä palsta ole juoruakkain palsta !
* Jos ei sulla oo muuta annettavaa, jotain omaa ja rakentavaa, pysy pois, miksi tääll' roikut, kuka käskee ? Varsinkaan, jos mieles pahentuu, toisten morkkaamisesta. Mee vaikka levittämään sitä navetanalustan antia pelloillesi ! Voisit olla hyödyksi.
- mkouit
Mohikaanissa vähiten voi aistia pyhän hengen ääntä jokin uskonnollinen piri vaikuttaa ja eksyttää jo eksyksissä olevat hellarit.
Eihän avionrikkojilla ja haureudessa elävillä ole muuta paikkaa mihin menna kuin helvetti.
tomumaja on synnin tomua joka turvaa mohikaaniin?
Kummallinen jänkhäjoonas?
Onkohan naimisissakaan?
ps. onkohan oikein viedä mohikaanin kirjoituksia ja myös tomumajan ja tietysti sheriffin jonnekin toiselle palstalle käsiteltäväksi kun lahkolaisuus ei hyväksy oikeata julistusta sekä helluntailiikkeen nurjasta puolesta.- tomis...
Nimimerkit; miksi?, jkiutr ja mkouit.. Kyllähän minä käsitän kuinka teitä jurpii tosi uskovia kohtaan, niinkin käsitän että tosi uskovia vainotaan kuten Mohikaania ja Tomista, katos kun se vihollinen hyökkää usein juuri ihmisten kautta, se onkin peijooni se. Sitä ei kaltaisenne huomaa lainkaan niin kavala se on. Me uskovat huomaamme meitä vastaan tehdyt metkut heti, meissä asuva Jumala sen meille ilmoittaa Pyhässä Hengessä. Jumala puolustaa meitä aina, meillä on sellainen Hengen suoja alati ympärillämme.
- Mohikaani_27 ei kirj
tomis... kirjoitti:
Nimimerkit; miksi?, jkiutr ja mkouit.. Kyllähän minä käsitän kuinka teitä jurpii tosi uskovia kohtaan, niinkin käsitän että tosi uskovia vainotaan kuten Mohikaania ja Tomista, katos kun se vihollinen hyökkää usein juuri ihmisten kautta, se onkin peijooni se. Sitä ei kaltaisenne huomaa lainkaan niin kavala se on. Me uskovat huomaamme meitä vastaan tehdyt metkut heti, meissä asuva Jumala sen meille ilmoittaa Pyhässä Hengessä. Jumala puolustaa meitä aina, meillä on sellainen Hengen suoja alati ympärillämme.
* Kiitos tomis, olet kasvanut hengellisesti ja uskosi on vahvisrunut, kiitetään Herraa, eikä me edes loukkaannu noiden moukkamaisesta esiintymisestä. Mistä kukaan tietää, mitä saastaa ja syntiä noiden pahansuopaisten tunnölla lieneekään.
* Kiitos tomis, olet kasvanut hengellisesti ja uskosi on vahvisrunut, kiitetään Herraa, eikä me edes loukkaannu noiden moukkamaisesta esiintymisestä. Mistä kukaan tietää, mitä saastaa ja syntiä noiden pahansuopaisten tunnölla lieneekään.
Kiitos Mohis, eikä varmasti anneta minkäänlaisia voittoja viholliselle. Ihmeellistä kuinka sain kuin voimaa kun saavuit palstalle.
Oikein hengessä saan sanoa että on turvallista olla palstalla, nuo juotkaleet pyörivät kyllä ympärillä.
Mutta sellaistahan on uskovien elämä, heitä kiusataan, heistä valehdellaan, heidät koitetaan vaikka miten nujertaa. Kunnia Jumalallemme, Hän antaa meille voimaa taisteluissa, eikä uskoville ole luvattukaan kuin TASTOJEN TIE, se vie perille TAIVAASEEN.
- jkiutr
Koska et ole mennyt naimisiin ja koska mohikaani ei ole tunnustanut aviorikostaan en tunnusta sinua enkä mohikaania muuksi kuin haureuden syntiin ja katumattomuuteen joutuneiksi Jumalan hylkäämäksi lahkouskoviksi.
Valitan.* Mitäs kuule sulle kuuluu Tomiksen menot tai menemättä olemiset? Jos ei muuta, niin sulje tämä palsta, ja siirry akuankka sivullille, kiitos !
- Leila vaan
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mitäs kuule sulle kuuluu Tomiksen menot tai menemättä olemiset? Jos ei muuta, niin sulje tämä palsta, ja siirry akuankka sivullille, kiitos !
Kyllä kuuluu. Olepa hiljaa Mohis!
Leila vaan kirjoitti:
Kyllä kuuluu. Olepa hiljaa Mohis!
* Eipä kuulu leillaekkaan ! Oleppa vaan hyvä ja siirry sinäkin akuanakan sivulle. Tai ota täällä opiksesi, ja usko evankeliumi, saat syntisen sydämesi puhtaaksi Jeesuksen veressä, ja saat elämän ! Niin ei tartte sunkaan muiden elämiä rutia ! Jookostas ?
- Ota vastaan Voima
Kiitos Jumalalle!
Mohikaanilla on selkeä opetus Pyhän Hengen kasteesta. Se on sama, joka seurakunnalla oli alussa.
Innostakaa ja auttakaa uskossa olevia ottamaan vastaan henkikaste. Pyhä Henki tahtoo täyttää SINUT.- Ei noin!
Innostakaa ihmisiä parannuksen tekoon. Pyhää Henkeä ei voi määräillä, sillä Jumala antaa, ei ihminen ota.
Ei noin! kirjoitti:
Innostakaa ihmisiä parannuksen tekoon. Pyhää Henkeä ei voi määräillä, sillä Jumala antaa, ei ihminen ota.
* Ei voikkaan, siinä olet oikeassa. Mutta Jeesus vaan käski odottamaan, ja edelleen apostolit kehoittaa samaan Pyhän Hengen kasteen ja armolahjoista parhaimpia, eikä ole mitään mahdollisuutta saada ainuttakaan armolahjaa, ellei ole ensin täyttynyt Pyhällä Hengellä kielilä puhumisineen ! Näin nämä Hengen lahjat vaan jäjestäytyy ja tulee uskovien voimaksi ja elämäksi.
- Anna Väkisin
Ei noin! kirjoitti:
-Innostakaa ihmisiä parannuksen tekoon. Pyhää Henkeä ei voi määräillä, sillä Jumala antaa, ei ihminen ota.---
- " mohikaani " on oikeassa näissä Pyhän Hengen asioissa.
Ap. 19:2
"vastaanotitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon" on enemmänkin alkukielen mukainen käännös.
Jumala ei kellekän väkisin mitään anna. Eikä survo ihmseen.
- kaikenlaista reppure
Kyllä Mohiksella on kirkas ääni totuuden torvessa, ei ole siinä soraääniä kuin näissä natisijoissa ja selittäjissä joihin ei Jumalan sanan Henki yhdy muuta kuin parannukseen kehoitteessa tuolaisia kohtaan.
Tuo gougin pyhänhengen jakamisen selitys nyt menee ihan pitkin penkinalusia, ei siinöä mitään jaeta Henkeä, kun sitä annetaan senverran kuin astiassa tilaa, sen nyt pitää ymmärtää lapsikin jo.- omat opit
Mitenhän te käsittäisitte sen, että samanmieliset ovat samassa veneessä ja saman opin ohjauksessa. Sinä olet mohikaanin kanssa samassa veneessä.
Turha täällä on kenenkään uskoa arvostella, toisia kehua ja toisia haukkua. Kun sitä tekee, niin osoittaa vain oman uskonsa tason. - ???
omat opit kirjoitti:
Mitenhän te käsittäisitte sen, että samanmieliset ovat samassa veneessä ja saman opin ohjauksessa. Sinä olet mohikaanin kanssa samassa veneessä.
Turha täällä on kenenkään uskoa arvostella, toisia kehua ja toisia haukkua. Kun sitä tekee, niin osoittaa vain oman uskonsa tason."Turha täällä on kenenkään uskoa arvostella, toisia kehua ja toisia haukkua. Kun sitä tekee, niin osoittaa vain oman uskonsa tason. "
Miksi sitten arvostelet toisten uskoa "samassa veneessä olemiseksi"?
- Katso Apt. 19:1-6.
Raamatussa asia on selvästi. Sitä samaa Mohikaanikin esittää. Ensin tullaan uskoon, sitten mennään kasteelle, ja Jumala täyttää Pyhällä Hengellä. Henkikasteen merkkinä on kielilläpuhuminen. Apt. 19:1-6.
- Älkää enää!!!!
Surullista nähdä, miten muutamat raamatunjakeet ovat tulleet ihmisille luuloksi ja jatkuvaksi taistelutantereeki. Ja miten niiden jakeiden perusteella luetaan tuomioita ja ollaan ilkeitä ja pilkallisia. Ei raamatunopetus vaadi sitä, että ihmisen pitäisi kyetä tulemaan uskoon ennen kastetta. Älkää tehkö Jumalan Sanasta halpaa. Älkää jääkö ala-arvoiseen opetukseen, jota seuraamalla saatte sielullenne vahingon.
Enää ei ole aikaa teidän ala-arvoisille kinoillenne. Tie on edessänne, valitkaa. Ette te voi uudestisynnyttää itseänne ilman ristiä. Älkää enää!!!! kirjoitti:
Surullista nähdä, miten muutamat raamatunjakeet ovat tulleet ihmisille luuloksi ja jatkuvaksi taistelutantereeki. Ja miten niiden jakeiden perusteella luetaan tuomioita ja ollaan ilkeitä ja pilkallisia. Ei raamatunopetus vaadi sitä, että ihmisen pitäisi kyetä tulemaan uskoon ennen kastetta. Älkää tehkö Jumalan Sanasta halpaa. Älkää jääkö ala-arvoiseen opetukseen, jota seuraamalla saatte sielullenne vahingon.
Enää ei ole aikaa teidän ala-arvoisille kinoillenne. Tie on edessänne, valitkaa. Ette te voi uudestisynnyttää itseänne ilman ristiä.* Ei kukaan tulekkaan, paitsi sinä. Ei ole luvattu mennä kasteelle ennen uudestisyntymistä. Paavali piti paljonkokouksia, kodeissa ja toreilla ja jopa palatseissa, ja aina ensin tultiin uskoon, ensin kuultiin Sana, ja sitten se otettin vastaan, ja Paavali kirjoittaa, " kaikki ne, jotka ottivat sanan vastaan ja uskoivat, heidät kastettiin. Ei koskaan toinipäin, sinä yrität kierouttaa Raamattua uudestisyntymättömällä mielenlaadullasi. Olet opiltasi kahennukseksi, siksi, tee parannus, se = mielenmuutos, käänny kuolleista teoistasi Jeesusken puoleen, saat syntisi anteeksi ja pääset kirjainuskostasi elävään uskoon, jonka Jeesus vaikuttaa, sitten voit ottaa kasteen, ja halutessasi voit saada myös Pyhän Hengen kasteen. Jumala armahtaa tietämättömiä ja eksyneitä.
- mens
Uskoontulo ja Pyhän Hengen täyteys ovat kaksi eri asiaa. Joskus tapahtuvat joillakin yhtäaikaa. Kun Jeesus minut pelasti ja sain syntini anteeksi, en täyttynyt heti Pyhällä Hengellä. Siitä meni vajaa 2 vuotta kun Herra täytti Pyhällä Hengellä kielet siitä merkkinä. Sen jälkeenkin on Herra täyttänyt Hengellänsä. Olen saanut elävästi kokea kohdallani, että sisimmästä juoksee elämän veden virrat. Rukouksessa joskus oikein huuhtoo sisintä. Silloin tulee mieleen syntinen nainen, kuka pesi Jeesuksen jalat kyynelillään ja kuivasi hiuksillaan. Voiteli kalliilla Nardus-öljyllä. Vain asian kokenut voi sen käsittää.
Sen sanon, kun Pyhä Henki tulee uskova päällesi, ala puhumaan kielillä. Kielillä puhuva rakentaa itseään. profetoiva seurakuntaa. - Hound Dog
"kun Pyhä Henki tulee uskova päällesi, ala puhumaan kielillä. Kielillä puhuva rakentaa itseään. profetoiva seurakuntaa."
Pienenä pohdintona: Paavali esittää ko. kohdassa kritiikkiä seurakunnan yhteisestä kokoontumisesta. Voiko olla, että tässä kohtaa on ironisesti sanottu, että silloin kun teidän olisi tarkoitus olla rakentamassa seurakuntaa, te rakennattekin vain itseänne? Ihan vain pohdintona. Vaikkakaan härkäpäinen helluntaioppi ei pohdintoja taida sietää! :D Vai sietääkö? Yllättäkää vanha ajokoira!http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
"Helluntailaisessa ajattelussa uskotaan, että uskoontulon jälkeen ihmiselle on varattu erityinen kokemus, Pyhällä Hengellä täyttyminen eli henkikaste. Tämä tarkoittaa uudelle tasolle siirtymistä hengellisessä elämässä. Perinteisesti tämän merkkinä pidetään kielilläpuhumista.
Paine tämän kokemuksen saamiseksi ja kielilläpuhumiseen on voimakas.
Erityisen vaikeaa tämä on niille, jotka eivät kovasta yrittämisestä ja rukoilemisesta huolimatta koe hengellä täyttymistä. Henkilöä saatetaan painostaa muuttumaan ja hänen uskoaan ja elämäänsä voidaan epäillä vääränlaiseksi".
(Lainaus loppu)Tapio522 kirjoitti:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
"Helluntailaisessa ajattelussa uskotaan, että uskoontulon jälkeen ihmiselle on varattu erityinen kokemus, Pyhällä Hengellä täyttyminen eli henkikaste. Tämä tarkoittaa uudelle tasolle siirtymistä hengellisessä elämässä. Perinteisesti tämän merkkinä pidetään kielilläpuhumista.
Erityisen vaikeaa tämä on niille, jotka eivät kovasta yrittämisestä ja rukoilemisesta huolimatta koe hengellä täyttymistä. Henkilöä saatetaan painostaa muuttumaan ja hänen uskoaan ja elämäänsä voidaan epäillä vääränlaiseksi".
(Lainaus loppu)* Miksi sinä Tapio22, vastustat yhä vaan Pyhää henkeä? Mikä siinä on, kun sinä et voi uskoa Raamatun opetusta, jota apostolit opettaa. Niin kuin nyt tätä Uskossa kuulemisen kautta syntyy usko sydämeen, Kristuksen sanan kautta. Etkö usko tätä, mitä tässä sanotaan, mistä usko syntyy, jonka Jeesus vaikuttaa, ja se usko, vain voi uudestisynnyttää elävään uskoon. Miksi Tapio sinä et usko ja astu elämään, kuivista perinne lähteistä raikkaan Pyhän Henge vihreille liityille, siellä saat sinkin pitkan perinneuskon kahleista Hengessä vapaana, niin kuin vain Poika voi vapauttaa. Revi luterialisuuden juuretkin sielustasi, ne on inhillistä ja tarpeetonta taakkaa tuovaa tapakristillisyyttä. Usko Sanaan, ja saat Pyhän Hengen lahjan, jota paitsi sinä olet edelleen. Tämä on sataprosenntisen varma diagnoosi uskosi tilasta, en väitä, ettetkö pelastuisi, kun Jeesus tulee, mutta miksi pelkästään turhien perinnäissääsntöjen takia menentät jotain niin mahjtavaa ja suurta, mitä pelkäät Tapio, ano ota vastaan ja kiitä Jeesusta, älä enää kiellä Pyhää Henkeä, siihen ei Jumala mielisty. Jos vastustat, niin vastustat ainoastaan Pyhää Henkeä, miua on iahn turha luulla vastustavnsa, en minä ketään PH:llä täytä, toki voin rukoilla sen puolsesta että joku ehkä saisi Hengen täyteyden.
* Tapio22, ÄLÄ PELKÄÄ, ei Jumala anna käärmettä eikä kivieä, vaan mitä suurimman lahjansa jonka on mahdollista saada ianakikkisen elämän lisäksi, jo tässä ajassa, PYHÄN HENEGN TÄYTEYDEN! Miksi kielleät itselstäsi tämän valtavan lahjan. älä vaan sano, että sinulla on jo, ei ole , mutta jos nöyrryt, ja annat kunnian Jumalalle, saat PH:n !- Eenokki 12
Tapio522 kirjoitti:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
(Lainaus loppu)Onko Tapiolla se käsitys että Pyhä Henki annetaan sanan saarnasta ja sen jälkeen uskova muuttuu uudeksi ihmiseksi,mikä merkitsee tulla hengellä täytetyksi.
Vai lahkolaisten käsitys että yhdessä humauksessa tullaan hengellä täytetyksi ja näin saavutetaan ylemmän hengellisen tason vaaditut merkit. Ja siitähän tuossa yllä on kerrottukin. Eenokki 12 kirjoitti:
Onko Tapiolla se käsitys että Pyhä Henki annetaan sanan saarnasta ja sen jälkeen uskova muuttuu uudeksi ihmiseksi,mikä merkitsee tulla hengellä täytetyksi.
Vai lahkolaisten käsitys että yhdessä humauksessa tullaan hengellä täytetyksi ja näin saavutetaan ylemmän hengellisen tason vaaditut merkit. Ja siitähän tuossa yllä on kerrottukin.* Olet sinäkin aikamoinen, ns. uskovamies ? Olet muka Raamatun tuntija, etkä osaa edes uskoontulon aakkosia opettaa, kun sotket vaan asioita omilla olettamuksillasi, miksi et sinäkään usko mitä on Kirjoitettu, Raamattu on opinkirja, ei lutterin postillat, ne on niin suurelta osin jotenkin sairasta paatosta ja jankuttamista samaa asiaa jankuttaa sivukaupalla, ei ihme, että se on sinutkin aivopessyt !
Hound Dog: "Voiko olla, että tässä kohtaa on ironisesti sanottu, että silloin kun teidän olisi tarkoitus olla rakentamassa seurakuntaa, te rakennattekin vain itseänne".
>>>>>>>>>>>
Niin...kannattaa pohtia kysymystäsi!
1. Kor. 14:4
Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
1. Kor. 14:5
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
1. Kor. 14:6
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
1. Kor. 14:13
Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
1. Kor. 14:14
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
1. Kor. 14:18
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
1. Kor. 14:19
mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.- käryselli
Tapio522 kirjoitti:
Hound Dog: "Voiko olla, että tässä kohtaa on ironisesti sanottu, että silloin kun teidän olisi tarkoitus olla rakentamassa seurakuntaa, te rakennattekin vain itseänne".
>>>>>>>>>>>
Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.Punpuliaivot
Huh Huh
Olis edes hattaraa mutta kun ei
mee karuselliin hoitoon - Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olet sinäkin aikamoinen, ns. uskovamies ? Olet muka Raamatun tuntija, etkä osaa edes uskoontulon aakkosia opettaa, kun sotket vaan asioita omilla olettamuksillasi, miksi et sinäkään usko mitä on Kirjoitettu, Raamattu on opinkirja, ei lutterin postillat, ne on niin suurelta osin jotenkin sairasta paatosta ja jankuttamista samaa asiaa jankuttaa sivukaupalla, ei ihme, että se on sinutkin aivopessyt !
Hyvin sanottu! Varsinkin kun itse jankuttaa kapeaa oppia Pyhä Hengen täyteydestä täällä metrikaupalla! :)
Uskonveljenä rakastan sinua, mutta en voi millään yhtyä tuohon tulkintaan PH:n täyteydestä. - Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olet sinäkin aikamoinen, ns. uskovamies ? Olet muka Raamatun tuntija, etkä osaa edes uskoontulon aakkosia opettaa, kun sotket vaan asioita omilla olettamuksillasi, miksi et sinäkään usko mitä on Kirjoitettu, Raamattu on opinkirja, ei lutterin postillat, ne on niin suurelta osin jotenkin sairasta paatosta ja jankuttamista samaa asiaa jankuttaa sivukaupalla, ei ihme, että se on sinutkin aivopessyt !
Ei Mohis lutteri on opettanut kyllä minua aasia paljonkin kirjojensa välityksellä. Hitaasti nekin ovat selkeytyneet minulle ja mitä esim. ylistämiseen tulee lutter tiesi mitä se on vaan eivät minua lukuunottamatta siitä tiedä lutherilaisetkaan. Hellarit ymmärtävätb sen paremmin.
Ei riitä että pannaan kahvi tulelle ja kasetista kiitosvirsi soimaan vaan talon täytyy täristä kun Jumalaa ylistetään Hänen hyvistä teoistaan.
En halua puhua ilmeistä ja merkeistä kuin sivumennen että ymmärretäisiin Jeesuksen olevan kanssamme ja ainakin Jeesus on minulle kaikkein läheisin. (muija taitaa olla kaikkein kaukaisin? sorry)
Tuntuu kuin Lutter olisi tiennyt eläessään että myöhemmin Eenokki joutuu taistelemaan sanassa työtä tehden.
Ymmärrän kyllä että se kiusaa kun mainitaan usein Lutterin nimi se kyllä on kiusannut nk. luterilaisia uskoviakin(kirkkouskovaisia ja karismaattisia huom)
ps. Tapio saattaa olla sellainen aikamoinen pojjankollikka mutta Eenokki on tosi mies sellainen...körmy?
ps. kävin kaupoilla skootterilla ja ajoin kaasu pohjassa kuin entinen lättähattu.Aikoja nekin. * Paavali ei koskaan ironisoi puheissaan, hän oli Herran palvelija, ei pelle, niin kuin sinä tunnut olevan !
* Paavali ei koskaan ironisoi puheissaan, hän oli Herran palvelija, ei pelle, niin kuin sinä tunnut olevan !
- Mohikaani_27 ei kirj
Hound Dog kirjoitti:
Hyvin sanottu! Varsinkin kun itse jankuttaa kapeaa oppia Pyhä Hengen täyteydestä täällä metrikaupalla! :)
Uskonveljenä rakastan sinua, mutta en voi millään yhtyä tuohon tulkintaan PH:n täyteydestä.* Jos et voi olla kanssani samaa mieltä, olet sitten myös Raamatun kanssa erimieltä ! Sillä perustelen sanomani Raamatulla, en omilla luuloillani, enkä myöskään ihmisten sanomislla, lutter kaiketi ei tiennyt Pyhästä Hengentä paljonmitään, koska käyttää rumaa kieltä ja kirjoittaa sekavasti uskonasioista. Ja jäät vaan itse paljosta vaille, ellet usko Pyhään Henkeen ? Aika kummalliselta vaikuttaa uskosi, kun kiellät pelastuksen jälkeen parhaimman lahjan jonka Jumala on luvannut antaa!
- Mohikaani_27 ei kirj
Eenokki 12 kirjoitti:
Ei Mohis lutteri on opettanut kyllä minua aasia paljonkin kirjojensa välityksellä. Hitaasti nekin ovat selkeytyneet minulle ja mitä esim. ylistämiseen tulee lutter tiesi mitä se on vaan eivät minua lukuunottamatta siitä tiedä lutherilaisetkaan. Hellarit ymmärtävätb sen paremmin.
Ei riitä että pannaan kahvi tulelle ja kasetista kiitosvirsi soimaan vaan talon täytyy täristä kun Jumalaa ylistetään Hänen hyvistä teoistaan.
En halua puhua ilmeistä ja merkeistä kuin sivumennen että ymmärretäisiin Jeesuksen olevan kanssamme ja ainakin Jeesus on minulle kaikkein läheisin. (muija taitaa olla kaikkein kaukaisin? sorry)
Tuntuu kuin Lutter olisi tiennyt eläessään että myöhemmin Eenokki joutuu taistelemaan sanassa työtä tehden.
Ymmärrän kyllä että se kiusaa kun mainitaan usein Lutterin nimi se kyllä on kiusannut nk. luterilaisia uskoviakin(kirkkouskovaisia ja karismaattisia huom)
ps. Tapio saattaa olla sellainen aikamoinen pojjankollikka mutta Eenokki on tosi mies sellainen...körmy?
ps. kävin kaupoilla skootterilla ja ajoin kaasu pohjassa kuin entinen lättähattu.Aikoja nekin.* En nyt ollenkaan ole kinnostunut minkälainen olet noin arkisessa eläässä, körmy tai ei, mutta uskosi on hakoteillä, Tapio sentään on evankeliumista perillä, kuhan vaan, ymmärtis luopua turhasta, isiltä peritystä vauvakasteesta ja ottais kasteen Raamatun opetuksen mukaan, pääsisi pois kuivasta maasta, tottelemattomat vain asuvat hengellisessä kuivuudessa. Jeesus käskee ottamaan kasteen uskoon tulon jälkeen, ei koskaan eikä milloinkaan käske ennen uskoon tuloa ketään kasteelle, eikä vaujoja suikaan koskaan!
Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>>>>>>
mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.* Paavali sanoo myöskin, että " Kielillä puhumista älkää estäkö, Henkeä älkää samuttako." Paavali antaa tässä ymmärtää, että jos nyt joku puhuisikin kielillä yleisessä kokouksessa, ei pitäisi kenenkään mennä torumaan tai vainentamaan kielillä rukoiljaa, sellainen toiminta voi sammuttaa Hengen koko tilaisuudesta.
* Joka tapauksessa kannattaa aina puhua kielillä, ihan koska vaan ja missä vaan. Se rakentaa ja tuo uskoa sekä vahvistaa hengessä puhujaa, lähentää Jumalaan . Käyttäkää tätä lahjaanne, koska sinä puhuit viimeksi kielillä ?
* Kielillä puhuminen avaa hengessä ortteja saada muitakin armolahjoja, se vapauttaa henegn ja luo uhteyden herkemmin Herran Henkeen, kuin jos vain aina puhuu suomea.
* "Hound Dog " mainitsi tuolla, että hän ei ole tarvinnut koskaan elämän tositilanteissa kielillä puhumista, eli ei siis tarvitse Pyhän Hengen voimaa elämäänsä, eikä uskon vahvistamiseksikaan. Ja kuitenkin hän sanoo minun näkemystäni suppeaksi Pyhästä Hengestä, aika nurinkurista käsitystä, tai sitten hän ei ole oikeasti koskaan saanutkaan Pyhän Hengen täyteyttä, luulee vaan, tai on ihan ite yrittänyt mongertaa muka kielillä, hämätäkseen tosia, sillä vaistoan hengessäni, että hänessä on jotain epäaitoa, joka on selvästi koettavissa kun lukee hänen viestejään !- Diddelinduure
* Jos et voi olla kanssani samaa mieltä, olet sitten myös Raamatun kanssa erimieltä ! Sillä perustelen sanomani Raamatulla, en omilla luuloillani, enkä myöskään ihmisten sanomislla, lutter kaiketi ei tiennyt Pyhästä Hengentä paljonmitään, koska käyttää rumaa kieltä ja kirjoittaa sekavasti uskonasioista. Ja jäät vaan itse paljosta vaille, ellet usko Pyhään Henkeen ? Aika kummalliselta vaikuttaa uskosi, kun kiellät pelastuksen jälkeen parhaimman lahjan jonka Jumala on luvannut antaa!
Kysy itseltäsi ihan rehellisesti, mikä henki sinussa vaikuttaa? On mahtava keskustella ihmisen kanssa, joka sanoo, että hänen kanssaan eri mieltä oleminen on Raamatun ja näin ollen Jumalan kanssa eri mieltä olemista!
Ei muuta kuin lisää uskonnon uhreja tekemään!
Jos sinä luet Raamattusi harhaisten linssien lävitse, etkä ota vastaan korjausta, niin eksymällä eksyt. - Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Paavali sanoo myöskin, että " Kielillä puhumista älkää estäkö, Henkeä älkää samuttako." Paavali antaa tässä ymmärtää, että jos nyt joku puhuisikin kielillä yleisessä kokouksessa, ei pitäisi kenenkään mennä torumaan tai vainentamaan kielillä rukoiljaa, sellainen toiminta voi sammuttaa Hengen koko tilaisuudesta.
* Joka tapauksessa kannattaa aina puhua kielillä, ihan koska vaan ja missä vaan. Se rakentaa ja tuo uskoa sekä vahvistaa hengessä puhujaa, lähentää Jumalaan . Käyttäkää tätä lahjaanne, koska sinä puhuit viimeksi kielillä ?
* Kielillä puhuminen avaa hengessä ortteja saada muitakin armolahjoja, se vapauttaa henegn ja luo uhteyden herkemmin Herran Henkeen, kuin jos vain aina puhuu suomea.
* "Hound Dog " mainitsi tuolla, että hän ei ole tarvinnut koskaan elämän tositilanteissa kielillä puhumista, eli ei siis tarvitse Pyhän Hengen voimaa elämäänsä, eikä uskon vahvistamiseksikaan. Ja kuitenkin hän sanoo minun näkemystäni suppeaksi Pyhästä Hengestä, aika nurinkurista käsitystä, tai sitten hän ei ole oikeasti koskaan saanutkaan Pyhän Hengen täyteyttä, luulee vaan, tai on ihan ite yrittänyt mongertaa muka kielillä, hämätäkseen tosia, sillä vaistoan hengessäni, että hänessä on jotain epäaitoa, joka on selvästi koettavissa kun lukee hänen viestejään !Room. 1:
16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
On liikuttavaa, että auktoriteettisi on niin vaikuttava, että voit yhtäällä hengessäsi aistia minusta huokuvan epäaitouden ja toisaalla sanoa, että sinun oppisi on yhtä kuin Raamattu!
Paetkaa, ystävät, tällaisten "opettajien" luota.
Aiemmin yritin esittää viimeisen kommenttini Mohikaanin harhoihin. Luin tämän uusimman edellisen kommentin jälkeen. Pakko oli vastata ja pajavasaralla paukuttaa hänen päähänsä mitä se Jumalan voima Raamatun mukaan on. - Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Paavali ei koskaan ironisoi puheissaan, hän oli Herran palvelija, ei pelle, niin kuin sinä tunnut olevan !
Huomaatko, rakas Mohikseni. Kun sinulta loppuvat nappulat, hyppäät maahan mahallesi ja saat itkupotkuraivarin? Kun ei ole enää mitään järjellistä perustelua omille (harha)tulkinnoille, niin joutuu hypätä henkilökohtaisuuksiin.
Kerrotko Mohikaani, huviksesi, mistä kaikki tämä Raamatun tietous? Oletko lukenut kommentaareja itseäsi viisaammilta (olen huomannut, että minun ei ainakaan tarvitse itseäni viisaampia kommentoijia kaukaa hakea)? Oletko perehtynyt Raamatun ajan sosio-ekonomisiin taustoihin? Mihin hermeneutiikkasi perustuu? Vai onko "henki vain ilmoittanut sinulle" että se on näin ja AAMEN?
Toivon, että vastaat jälkimmäisen vaihtoehdon ja huomaat pellemäisen ironiani.
- Kielistä
1. Kor. 12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
1. Kor. 12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? EIVÄTHÄN KAIKKI PUHU KIELILLÄ? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?- Keskustele asiasta
No mitähän nämä niin sanotut voimalliset teot voisivat olla?
Antakaapa esimerkki!
Entäs sitten tämä niin sanottu profetoimisen lahja!
Mitä tällä tarkoitetaan? Keskustele asiasta kirjoitti:
No mitähän nämä niin sanotut voimalliset teot voisivat olla?
Antakaapa esimerkki!
Entäs sitten tämä niin sanottu profetoimisen lahja!
Mitä tällä tarkoitetaan?Ä Voimallinen teko on esm. se, kun Veikko Lähde kertoi amerikan matkaltaan, kun olivat kaukana sivilisaatiosta jossain tulossa kotiin kokous matkaltaan , auto sippasi, ja kuului kolinaa moottoristta. He astuivat ulos autosta, ja siinä hetken pällistelleet, mitä tehdään, ei ollut kännyköitä silloin, Veikko oli ollut ihan hiljaa, ja miettinyt vaan mielessään, sitten sanoi, kaikille yllätyksenä, " nyt kaikki autoon", ja niin hän istui kuljettajan paikalle, starttas, auto pörähti käyntiin, ja vei heidän majapaikkaan asti turvallisesti, ja kun oli päästy perille, moottori sammahti saman tien. Ja kun sitten oli moottori tutkittu ja todettu, vika, oli mäntä hajalla , että voimateko oli siinä todellinen !
* Eräältä, en ikävä kyllä muista enää hänen nimeään, oli veneellä matkalla toiselle rannalle, tapahtui venäjällä, kun pääsivät yli toiselle puolen, tämä saarna mies huomasi, että lompsa oli pudnnut järveen, hän hetken rukoili, ja pyysi sitten soutajaa viemään hänet paikalle, missä kukkaro oli pudonnut, vaikka ei tietenkkä sitä tiennyt, ennen kuin tulivat sille kohdalle, hän käski pysähtyä ja riisui enimät vaatteet, sukelsi, ja toi posansa ylös, ja niin matka jatkui. Sama mies oli mennyt kävellen pohjoisesta venäjälle kävellen rajan yli, oli himan hämärää, ja väsyneenä istahti, ja kuinkas ollakkaan, alkoi tuntua lämpimältä takamuksessa, ja lähemmin tarkasteltuaan missä mahtoi istua, yllätys oli melkoinen, hän istui KARHUN päällä eikä tämä otso ollut siitä moksiskaan. Näin niitä voimatekojakin aina tapahtuu !
* Profetoimista imenee usein silloin, jos ja kun joku on jossain hädässä, profeetta puhuu hetken kielillä, ei välttämättä, mutta useimmiten, ja sitten tulee sanoma Herralta, missä ja miten joku tarvitsee apua heti. Sitten myös ennustetaan profetian kautta tulevista tapahtumista, myös profeetta voi ilamista, esm. että joku lähtee määrättyyn maahan lähetiksi, evankeliumia viemään ! Ja myös antaa ohjeita seurakunnlle, ketä mihinkäkin tehtäviin tulee valita. On monia alueita missä profetoiminen on suureksi avuksi, ja tätä tapahtuu hengellisissä, ja Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavissa , PH: osallisuudessa elävässä seurakunnissa !
"Helluntailaisessa ajattelussa uskotaan, että uskoontulon jälkeen ihmiselle on varattu erityinen kokemus, Pyhällä Hengellä täyttyminen eli henkikaste. Tämä tarkoittaa uudelle tasolle siirtymistä hengellisessä elämässä. Perinteisesti tämän merkkinä pidetään kielilläpuhumista"
>>>>>>>>>>
Jotkut tavoittelevat "korkeamman tason hengellisyyttä", eivätkä tarvitse "jalkojen pesua".
Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/11295855 eräs henkilö kirjoittaa tästä näin:
”Sinä Tapio olet vielä jalkojen pesu asteella, me muut olemme jo kasvaneet Jumalan Hengen opissa eteenpäin”.
Onko helluntailaisuudessa yleistäkin, että ”jalat” jää pesemättä?
Eikö "jalat" ala haisemaan, jos niitä ei tarvi koskaan pestä....,(kun on päässyt korkeammalle tasolle hengellisyydessään)?- !!!
Ei ole Tapiolla mistään asiasta antaa omaa Raamatun totuutta, jos ei lainaa Väisästä, lainailee "uskontojen uhrien" sivuja.
Turha tällaisen miehen kanssa keskustella hengellisistä asioista, joka ei niistä mitään tiedä, eikä ole omaa henkilökohtaista kokemusta, kunhan on vähän jotain jostain korvakuulolta kuullut. !!! kirjoitti:
Ei ole Tapiolla mistään asiasta antaa omaa Raamatun totuutta, jos ei lainaa Väisästä, lainailee "uskontojen uhrien" sivuja.
Turha tällaisen miehen kanssa keskustella hengellisistä asioista, joka ei niistä mitään tiedä, eikä ole omaa henkilökohtaista kokemusta, kunhan on vähän jotain jostain korvakuulolta kuullut."Turha tällaisen miehen kanssa keskustella hengellisistä asioista, joka ei niistä mitään tiedä, eikä ole omaa henkilökohtaista kokemusta, kunhan on vähän jotain jostain korvakuulolta kuullut".
>>>>>>>>>>>>
Niin.........mutta kuitenkin jatkat itsekkin "jankkaamista" kanssani, vaikka koet ne turhina.
Viestistäsi tulee mieleeni farisealaiset, jotka korottivat itsensä muitten yläpuolelle, eivätkä seurustelleet syntisten kanssa.
Jeesustakin he syyttivät:
Mark.2:15-17
2:15.Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
2:16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Jeesus ei syrji meitä syntisiä, vaan armahtaa.
"Terveistä" (synnittömistä ja korkeamman tason uskovista) hän sanoo:
Ilm. 3:17
"Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston".Tapio522 kirjoitti:
"Turha tällaisen miehen kanssa keskustella hengellisistä asioista, joka ei niistä mitään tiedä, eikä ole omaa henkilökohtaista kokemusta, kunhan on vähän jotain jostain korvakuulolta kuullut".
>>>>>>>>>>>>
Niin.........mutta kuitenkin jatkat itsekkin "jankkaamista" kanssani, vaikka koet ne turhina.
Viestistäsi tulee mieleeni farisealaiset, jotka korottivat itsensä muitten yläpuolelle, eivätkä seurustelleet syntisten kanssa.
Jeesustakin he syyttivät:
Mark.2:15-17
2:15.Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
2:16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Jeesus ei syrji meitä syntisiä, vaan armahtaa.
"Terveistä" (synnittömistä ja korkeamman tason uskovista) hän sanoo:
Ilm. 3:17
"Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston".* Tapio, ei tuo Raamatun siteeraus nyt passannut ollenkaan , siihen, mihin vastauksesksi sen annoit? Jos ja kun sinun uskon olettamustasi tökätään, sinä olet heti marttyyri, ja haet vastauksen Raamatusta, ekivaari on samalainen, tai sitten vastaatte kysymyksellä, se on kiero tapa välttää vastamasta suoraan siihen, mitä kysytään tai mistä keskustellaan. Ja se johtuu siitä, että teiltä molemmilya puuttuu Kristiksen sisäinen tunteminen.
* Vauvakaste ei voi ketään uudestisynnyttää, ei heti, eikä vuosienkaan saatossa, jos toivonsa siihen asettaa? Ja uudestisyntyminen on välttämätön, että voi päästä Jumalan valtakuntaan.
* Jos ja kun olettaa syntyneensä uudesti, vauvakasteessa ja sitten sen perusteella olettaa olevansa matkalla taivaaseen, vie kaiken mahdollisuudenkin päästä joskus elävään uskoon, jonka Jeesus vaikuttaa, ja sen kautta voisi uudestisyntyä oikeasti. ja se vauvakasteen valhe turruuttaa hengellisen tarpeen, ja hengen korvat ei enää kuule Jumalan ääntä, se lamaannuttaa hengellisen tarpeen ja kaipuun päästä Jumalan yhteyteen, se kuolettaaa, koska perustuu epäraamatulliseen Raamatun sanan manipulointiin, ja mikä pahinta, se antaa valheellisen tunteen, että kaikki on hyvin. Jos kuitenkin nöyrtyy ja ymmärtää, että on avun tarpeessa, voi hengellisen uskovan avulla päästä vapaaksi vavakasteen hengestä ja siteistä. Niin paha se on eksyttäväinen vauvakasteen-henki !- Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tapio, ei tuo Raamatun siteeraus nyt passannut ollenkaan , siihen, mihin vastauksesksi sen annoit? Jos ja kun sinun uskon olettamustasi tökätään, sinä olet heti marttyyri, ja haet vastauksen Raamatusta, ekivaari on samalainen, tai sitten vastaatte kysymyksellä, se on kiero tapa välttää vastamasta suoraan siihen, mitä kysytään tai mistä keskustellaan. Ja se johtuu siitä, että teiltä molemmilya puuttuu Kristiksen sisäinen tunteminen.
* Vauvakaste ei voi ketään uudestisynnyttää, ei heti, eikä vuosienkaan saatossa, jos toivonsa siihen asettaa? Ja uudestisyntyminen on välttämätön, että voi päästä Jumalan valtakuntaan.
* Jos ja kun olettaa syntyneensä uudesti, vauvakasteessa ja sitten sen perusteella olettaa olevansa matkalla taivaaseen, vie kaiken mahdollisuudenkin päästä joskus elävään uskoon, jonka Jeesus vaikuttaa, ja sen kautta voisi uudestisyntyä oikeasti. ja se vauvakasteen valhe turruuttaa hengellisen tarpeen, ja hengen korvat ei enää kuule Jumalan ääntä, se lamaannuttaa hengellisen tarpeen ja kaipuun päästä Jumalan yhteyteen, se kuolettaaa, koska perustuu epäraamatulliseen Raamatun sanan manipulointiin, ja mikä pahinta, se antaa valheellisen tunteen, että kaikki on hyvin. Jos kuitenkin nöyrtyy ja ymmärtää, että on avun tarpeessa, voi hengellisen uskovan avulla päästä vapaaksi vavakasteen hengestä ja siteistä. Niin paha se on eksyttäväinen vauvakasteen-henki !Mohikaanin kannattaisi keskittyä ensin hengen hedelmiin. Sitten vasta lahjoihin.
Ymmärrätkö edes itse, mitä olet tekemässä? Montako sielua olet haavoille asti repinyt? Saatko siitä hyvän olon, kun hyökkäät Jumalan lasten kimppuun? Eksyttäjät tulee tuoda julki ja perustellen kritisoida heidän oppiaan vastaan, mutta tämä "opetus" muistuttaa vähän sorsametsästystä - kaislikossa haulikon kanssa ammutaaan kaikkea mikä lentää. - pysy asiassa
Hound Dog kirjoitti:
Mohikaanin kannattaisi keskittyä ensin hengen hedelmiin. Sitten vasta lahjoihin.
Ymmärrätkö edes itse, mitä olet tekemässä? Montako sielua olet haavoille asti repinyt? Saatko siitä hyvän olon, kun hyökkäät Jumalan lasten kimppuun? Eksyttäjät tulee tuoda julki ja perustellen kritisoida heidän oppiaan vastaan, mutta tämä "opetus" muistuttaa vähän sorsametsästystä - kaislikossa haulikon kanssa ammutaaan kaikkea mikä lentää.Mikä Mohikaanin teksteissä on repimistä tai hyökkäävää ja miten se on kaislikosta ampumista. Mohikaani tuo esille Raamatun opetusta ja omalla nimimerkillään.
Jos sinä et tunnusta raamatullista oppia Pyhästä Hengestä, niin älä ammu viestintuojaa vaan keskustele varsinaisesta asiasta. - Hound Dog
pysy asiassa kirjoitti:
Mikä Mohikaanin teksteissä on repimistä tai hyökkäävää ja miten se on kaislikosta ampumista. Mohikaani tuo esille Raamatun opetusta ja omalla nimimerkillään.
Jos sinä et tunnusta raamatullista oppia Pyhästä Hengestä, niin älä ammu viestintuojaa vaan keskustele varsinaisesta asiasta.Kiitos vinkistä.
Suosittelen kuitenkin lukemaan koko viestiketjun. - varma tieto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tapio, ei tuo Raamatun siteeraus nyt passannut ollenkaan , siihen, mihin vastauksesksi sen annoit? Jos ja kun sinun uskon olettamustasi tökätään, sinä olet heti marttyyri, ja haet vastauksen Raamatusta, ekivaari on samalainen, tai sitten vastaatte kysymyksellä, se on kiero tapa välttää vastamasta suoraan siihen, mitä kysytään tai mistä keskustellaan. Ja se johtuu siitä, että teiltä molemmilya puuttuu Kristiksen sisäinen tunteminen.
* Jos ja kun olettaa syntyneensä uudesti, vauvakasteessa ja sitten sen perusteella olettaa olevansa matkalla taivaaseen, vie kaiken mahdollisuudenkin päästä joskus elävään uskoon, jonka Jeesus vaikuttaa, ja sen kautta voisi uudestisyntyä oikeasti. ja se vauvakasteen valhe turruuttaa hengellisen tarpeen, ja hengen korvat ei enää kuule Jumalan ääntä, se lamaannuttaa hengellisen tarpeen ja kaipuun päästä Jumalan yhteyteen, se kuolettaaa, koska perustuu epäraamatulliseen Raamatun sanan manipulointiin, ja mikä pahinta, se antaa valheellisen tunteen, että kaikki on hyvin. Jos kuitenkin nöyrtyy ja ymmärtää, että on avun tarpeessa, voi hengellisen uskovan avulla päästä vapaaksi vavakasteen hengestä ja siteistä. Niin paha se on eksyttäväinen vauvakasteen-henki !Mikähän uudestikasteen henki se aikoinaan vaikutti eelimissä?
Kas tässä.
Sitten tiedän paikkakunnan ja vielä elävän henkilön, minun ohellani jotka ovat kertojalta(kuollut) kuulleet kuinka Eelimissä miehet makasivat lattialla naisten kävellessä perätysten makaavien miesten katsellessa "yliluonnollista näkyä" ihmetellen mahtaneeko se lahkousko kestää moista yliluonnollisuutta? Joku väitti että eräs ilkikurinen nainen pysähtyi erään miehen kohdalla ja nosti jalkaa pyörittäen sitä laajakaarisesti kuin mouling rougen tanssijatar, koska tiesi helluntailaisen olevan kova suustaan ja pidetty uskon ja hengen ilmentymänä, aitona profeettana.
Arvaapa mitä ko. tapauksen alkuperäinen todistaja itse lattialla "ihmettä" kokemassa ja uskoansa muiden mukana koettelemassa ollut vanha pappa sanoi?
Mies sanoi että oman vaimon alapään näkeminen ei vaikuttanut, mutta...toisten kyllä vaikutti ja näin tämä uskon voiman koetus eelimissä päättyi katastrofiin ainakin asiasta kertoneen papan kohdalla.
Uskoa nimittäin koeteltiin tällä tavoin ennen Eelimissä.
Paikka oli Eelim anjalankoskella jossa myös se Puustellikin vaikutti aiemmin.
Minulla on kuulevat korvat ja todistajiahan on uskottava, vai kuinka?
Suomen kansalle tiedoksi tämä. - voi kauheeta!
varma tieto kirjoitti:
Mikähän uudestikasteen henki se aikoinaan vaikutti eelimissä?
Kas tässä.
Sitten tiedän paikkakunnan ja vielä elävän henkilön, minun ohellani jotka ovat kertojalta(kuollut) kuulleet kuinka Eelimissä miehet makasivat lattialla naisten kävellessä perätysten makaavien miesten katsellessa "yliluonnollista näkyä" ihmetellen mahtaneeko se lahkousko kestää moista yliluonnollisuutta? Joku väitti että eräs ilkikurinen nainen pysähtyi erään miehen kohdalla ja nosti jalkaa pyörittäen sitä laajakaarisesti kuin mouling rougen tanssijatar, koska tiesi helluntailaisen olevan kova suustaan ja pidetty uskon ja hengen ilmentymänä, aitona profeettana.
Arvaapa mitä ko. tapauksen alkuperäinen todistaja itse lattialla "ihmettä" kokemassa ja uskoansa muiden mukana koettelemassa ollut vanha pappa sanoi?
Mies sanoi että oman vaimon alapään näkeminen ei vaikuttanut, mutta...toisten kyllä vaikutti ja näin tämä uskon voiman koetus eelimissä päättyi katastrofiin ainakin asiasta kertoneen papan kohdalla.
Suomen kansalle tiedoksi tämä.Minä taas tiedän, että Hgin Saalemissa tapasi aikoinaan istua nainen etupenkissä kohti lavaa, hame päällä, jalat harallaan ja ilman housuja. Sitä en tiedä, heitettiinkö hänet koskaan ulos ovesta.
- Mohikaani_27 ei kirj
varma tieto kirjoitti:
Mikähän uudestikasteen henki se aikoinaan vaikutti eelimissä?
Kas tässä.
Suomen kansalle tiedoksi tämä.* "varma tieto", et viittisi enää enempää valehdella, hyi sua, oletko joku pervo ja seksuaalisesti häiriintynyt, häpiä !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos ja kun olettaa syntyneensä uudesti, vauvakasteessa ja sitten sen perusteella olettaa olevansa matkalla taivaaseen, vie kaiken mahdollisuudenkin päästä joskus elävään uskoon, jonka Jeesus vaikuttaa, ja sen kautta voisi uudestisyntyä oikeasti. ja se vauvakasteen valhe turruuttaa hengellisen tarpeen, ja hengen korvat ei enää kuule Jumalan ääntä, se lamaannuttaa hengellisen tarpeen ja kaipuun päästä Jumalan yhteyteen, se kuolettaaa, koska perustuu epäraamatulliseen Raamatun sanan manipulointiin, ja mikä pahinta, se antaa valheellisen tunteen, että kaikki on hyvin. Jos kuitenkin nöyrtyy ja ymmärtää, että on avun tarpeessa, voi hengellisen uskovan avulla päästä vapaaksi vavakasteen hengestä ja siteistä. Niin paha se on eksyttäväinen vauvakasteen-henki !* En Tapio tuossa nyt pelkästään sinulle mirjoita, vaan yleisesti vauvakasteen teoreetikoille, että heräisivät unestaan ja niin Kristus pääsisi valaisemaan sydämiä !
- Herää jo!!!
Ja sinä mohikaani annat siihen aihetta käyttäytymällä ihan muulla tavoin kuin uskovaisen sopii käyttäytyä. Ei ole ihme, että Jumalan Sana ja hengelliset arvot menevät pilkkaamisen kohteeksi, kun on sellaisa aiheen antajia kuin sinä olet! Et elä Jumalan Sanan mukaisesti!!!
* On se hyvä, että et ole Jumala, et isolla etkä pienellä alkukirjaimella. Koita elää Jumalan mielenmukaisesti, ja siihen ei kuulu tositen mollaaminen, varsinkaan, kune t tidä mistä puhut. Miksi Jumala ei sitten ole minua hylännyt, vaan yhä avaa Sanaansa ja antaa PH: voitelut sille mitä kirjoitan? Sinä vaan katuekisissasi syyttelet, ja samalla teet itsesi syypääksi siihen, mistä toista syytät, vai ootko muka nähnyt minut jotenkin elvän Sanan vastaisesti, jos, niin tuu käymään ja sano asia päin pläsiä ! Äläkä syyttele puseikosta !
- Herää jo!!!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* On se hyvä, että et ole Jumala, et isolla etkä pienellä alkukirjaimella. Koita elää Jumalan mielenmukaisesti, ja siihen ei kuulu tositen mollaaminen, varsinkaan, kune t tidä mistä puhut. Miksi Jumala ei sitten ole minua hylännyt, vaan yhä avaa Sanaansa ja antaa PH: voitelut sille mitä kirjoitan? Sinä vaan katuekisissasi syyttelet, ja samalla teet itsesi syypääksi siihen, mistä toista syytät, vai ootko muka nähnyt minut jotenkin elvän Sanan vastaisesti, jos, niin tuu käymään ja sano asia päin pläsiä ! Äläkä syyttele puseikosta !
En ole Jumala enkä ole koskaan koettanut pyrkiäkään siihen! Tuon vaan totuuden esille miten sinun elämäsi on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa ja miten sinä olet oiva esimerkki siitä millainen ei uskovaisen sovi todellakaan olla. Sinä olet vihainen, riitaisa, katkera, valheellinen, jne... Kaltaistesi nk uskovien tähden tulee hengelliset asiat pilkatuksi! Mm. sinä mohikaaani annat siihen jatkuvasti aiheen!
- oi kaisua
Herää jo!!! kirjoitti:
En ole Jumala enkä ole koskaan koettanut pyrkiäkään siihen! Tuon vaan totuuden esille miten sinun elämäsi on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa ja miten sinä olet oiva esimerkki siitä millainen ei uskovaisen sovi todellakaan olla. Sinä olet vihainen, riitaisa, katkera, valheellinen, jne... Kaltaistesi nk uskovien tähden tulee hengelliset asiat pilkatuksi! Mm. sinä mohikaaani annat siihen jatkuvasti aiheen!
Tuo on emävale, mohikaani edustaa täällä harvojen joukossa kirkasta selvää evankeliumia.
joka muuta väittää se on panettelua sokeutta ja valetta. - trymxsdööö*
Herää jo!!! kirjoitti:
"Tuon vaan totuuden esille miten sinun elämäsi on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa ja miten sinä olet oiva esimerkki siitä millainen ei uskovaisen sovi todellakaan olla."
Me muutamat, pari uskovaa, taas haluamme tuoda esille sen, miten Mohiksen usko on sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa ja miten Mohis on oiva esimerkki siitä, millainen lahjavanhurskautetun uskovan todellakin sopii olla.
Mohis on varmasti oikeassa uskossa, hänen synneistään en tietäisi, ellette te oivalliset helluntai-uskikset toisi säännöllisesti niitä esille. Mohis siis teki kerran huorin? Ajatella. Niin me kaikki muutkin olemme tehneet, mutta harva ilkeää tunnustaa. Minäkin olen tehnyt. No nyt teillä on, millä lyödä minuakin päin pläsiä, kun entiset solvauksenne ovat jo riittävän moneen kertaan kuullut ja kuluneet.
.
- !!!
Luin läpi ja nimimerkki Mohikaanin kaikki kommentit ovat täysin asiallisia ja rauhallisia, vaikka monen ketjun kautta jotkut yrittävät häntä herjata ja panetella!
Ei kukaan voi olla kokoajan seuraamassa onko Mohikaani elänyt "Sanan" vastaisesti. Omien kertomustensa mukaan Mohikaani on elänyt kyllä helluntailais-karismaattisen "sanan" vastaisesti. Ja on kyllä epäilys, voiko Mohikaanin agressiivinen käytös tällä palstalla olla "sanan" vastaista.
- oottelee
Lainaatko välillä greenin viittaa.... vai mikä on homman nimi !
Jos sinulla on jotain antia tälle osiolle niin jokohan sitä pian alamme saada nauttia ? - Sanan valta
Jeesus itse ja Paavalkin olivat kiivaita Sanan puolesta, samoin Mohikaani aivan oikein puolustaa sanan arvovaltaa.
Hyvä "Mohikaani_27" jatketaan sana valossa :D
- minkä vaikutusta ?
Mohikani, oletkohan sinä nyt saanut sen Torontolaishengen, oikeasti ? Jotensakin alkaa vain siltä tuntumaan sinun menosi. Olen seurannut menoasi pitempään.
- kyssääjä
Tarkoitako vihjaten tuolla nimimerkillä Mohikani MR.Mohikaanin seksuaalista käyttäytymistä naisystävänsä kanssa pukkisängyssä?
Mohikaanin mielestä poika Jeesus ja Pyhä henki ovat Isästä riippumattomia, ("* PH: on itsenäinen, riippumaton.") omatahtoisia päättäjiä, mutta Raamatun mukaan eivät ole riippumattomia, vaan Isän Jumalan tahdosta riippuvaisia. koska molemmat rukoilevat Isää ja kysyvät aina Isän Jumalan tahtoa:
Roomalaiskirje 8
27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme."
Jos Pyhä henki ja Jeesus olisivat Isän kanssa tasavertainen "Todellinen Jumala", eivät he tarvitseisi Isän tahtoa etsiessään rukoilla, mutta nyt he rukoilevat ja iankaikkisesti;
Heprealaiskirje 7
25 j"onka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Jeesus toimii iankaikkisena Jumalan ylimmäisenä pappina, ei Jumalana:
Heprealaiskirje 5
5 'Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".- kyssääjä
Mohikaanilla on Luterilainen käsitys Jeesuksen jumaluudesta ja myös Kolminaisuudesta.
On siinä oikeassa ekiv. kyssääjä kirjoitti:
Mohikaanilla on Luterilainen käsitys Jeesuksen jumaluudesta ja myös Kolminaisuudesta.
On siinä oikeassa ekiv.Mohikaanilla on helluntailainen ja Luterilainen käsitys Jeesuksen jumaluudesta ja kolminaisuudesta, mutta se ei ole sama kuin Jumalan ilmoittama raamatullinen käsitys, että Jeesus Kristus on Jumalan poika, voideltu Kristus ja ylimmäinen pappi iankaikkisesti!
ekivaari kirjoitti:
Mohikaanilla on helluntailainen ja Luterilainen käsitys Jeesuksen jumaluudesta ja kolminaisuudesta, mutta se ei ole sama kuin Jumalan ilmoittama raamatullinen käsitys, että Jeesus Kristus on Jumalan poika, voideltu Kristus ja ylimmäinen pappi iankaikkisesti!
* Vika on siinä, ekivaari, että sinä et vaan tnne Isää, eikä Isä ole ilmoittanut sinulle Poikaansa, ja ilaman tätä yhteyttä, et koskaan tulekkaan tuntemaan Jumalan Poikaa , opiskelemalla kirjainta, ei Jumalaa voi tulla tuntemaan, eikä Poikaa, jos kerran ei tunne Isää, jolla ei ole Isää, ei ole Poikaakaan.
* Mutta, asiasta toieen, ei kaiketi ole tässä ketjussa keskutella KOHIKAANISTA, vaan Pyhän Hengen osallisuudesta, ja sen saamisen mahdollisuudesta. Eikä sitä saa, ellei usko edes Pyhään Henkeen, vaan pitää Häntä pelkkänä tuulun henkäisynä, niin kuin muutamat täällä selittävät omassa saastaisessa viisaudessaan. Häpäisevät Jumalan Pyhää Henkeä, kehtaavatkin !!!
- nellyhelena
Osoittaa surullisesti kuinka huonossa hapessa oma usko on jos uskon pääsisällön muodostaa vihjaileva uhkailu siitä että joku toinen uskova on nyt pilkannut PH eli tehnyt anteeksiantamattoman synnin.
Ensinnäkin JUMALA on tässäkin asiassa AINOA tuomari ja kriitikko =) Se että joku, joka ei edes ole tutkinut tarpeeksi Sanaa alkaa osoitella muita uskovia ja herjata niinkin törkeästi että 'olet PH:n pilkkaaja' varokoon viimeisellä tuomiolla itse.
Kristitty on armahdettu syntinen Kristuksessa, ei sen enempää ei sen vähempää. Kuka sinä siis olet muita syyttelemään? Apt :ssa on kuvattu pari poikeustapausta jossa vesikaste ja PH ovat toimineet eri aikaan, mutta ASIAYHTEYS kyllä osoittaa mistä on itseasiassa ollut kyse. Poikkeuksista ei voi tehdä sääntöä, niin että olisi ensin vain vedessä snorklaamista ja sitten joskus eri kaste. Jostain syystä olette myös tehneet kielilläpuhumisesta jonkin kriteerin siitä, että vain se olisi merkki 'henkikasteen saamisesta' vaikka hyvänen aika sentään Raamattu on aivan eittämättömän yksiselitteinen siinä ettei kaikki puhu kielillä!!!
Älkää asettuko tulkitsemaan Sanaa Sanan yläpuolella, koska silloin luette Sanaan enemmän kuin sinne on kirjoitettu. Ennakkokäsitysten mukaan ei tule Sanaa tutkia eikä tulkita.- täyteys
RE:
nellyhelena
13.4.2013 17:54
- sinä et nyt ymmärrä tätä kielilläpuhumista ja mitä tuo sana tarkoittaa, " eiväthän kaikki puhu kielillä"
Se on vain toteamus. Ei sääntö.
Ihminen tulee uskoon Pyhän Hengen ja Sanan vaikutuksesta ja vaikka Pyhä Henki sinä on mukana, ei kielillpuhumista ja Pyhän Hengen täyteydestä, josta Raamattu puhuu, ole vielä kyse.
Ihminen, joka on tullut uskoon ja ei puhu kielillä on vielä vailla Pyhän Hengen kastetta, josta Raamattu puhuu Johanneksen suulla.
Lue Ap. 2 luvusta alkaen, saat lisää viisautta asiaan.
Uskoon tuo, ei Pyhän hengen kastetta, ei kieliläpuhumista.
Pyhän Hengen nkaste, kielet merkkinä Raamatun mukaan. Merkeistä tiedettiin, milloin olivat kastetut Pyhällä Hengellä.
Sekin paljastuu Ap 2 luvusta ja siitäkin eteenpäin.
1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap 8:
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
Ap. 10:
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- näistä saa sen selvyyden, että Pyhä Henki tullessaan ihmiseen saa merkit aikaan.
Pyhän Hengen ja Sanan vaikutuksesta ihminen tulee uskoon, mutta siinä vaiheessa ei vielä ole kyse Hengen ylivuotavasta vaikutuksesta, täyteydestä , eikä esiinny kielilläpuhumista.
Uskoontulo P -Hengen ja sanan kautta ja Pyhän Hengen täyteys ovat eri asioita, erii tapaahtumia siinä mielessä.
Uskoontulon vaikuttaa siis Pyhä henki ja sana, voiman palvelutehtvään saa Pyhän Hengen tullessa ihmiseen koko voimassaan, täyteydessään. Sen vuoksi Jeesus käski odotta Pyhää henkeä, jonka Hän oli luvannut seuraajilleen.Ei saanut lähteä liikkeelle ennen, kuin voima puetaan heihin korkeudesta, vaikka olivatkin uskovia.
ymmärrättekö? ekivaari kirjoitti:
Hyvä noin, nellyhelena. Tuo on oikeaa opetusta, jota toivon kaikkien noudattavan!
* Hyvä noin, ja taas menee metsään, kauas pois Jumalan sanasta, ihmismieliseen jumalatieteeseen, järejen pohjalta ja saastuu koko Sana mielessänne, ja levitatätte sitä saastuttaen koko palstaa. Hengellinen haureus ja huoruus oan satakertaa pahempaa, kuin lihassa tapahtunut !
täyteys kirjoitti:
RE:
nellyhelena
- sinä et nyt ymmärrä tätä kielilläpuhumista ja mitä tuo sana tarkoittaa, " eiväthän kaikki puhu kielillä"
Ihminen tulee uskoon Pyhän Hengen ja Sanan vaikutuksesta ja vaikka Pyhä Henki sinä on mukana, ei kielillpuhumista ja Pyhän Hengen täyteydestä, josta Raamattu puhuu, ole vielä kyse.
Ihminen, joka on tullut uskoon ja ei puhu kielillä on vielä vailla Pyhän Hengen kastetta, josta Raamattu puhuu Johanneksen suulla.
Pyhän Hengen nkaste, kielet merkkinä Raamatun mukaan. Merkeistä tiedettiin, milloin olivat kastetut Pyhällä Hengellä.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap 8:
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Ap. 10:
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- näistä saa sen selvyyden, että Pyhä Henki tullessaan ihmiseen saa merkit aikaan.
Pyhän Hengen ja Sanan vaikutuksesta ihminen tulee uskoon, mutta siinä vaiheessa ei vielä ole kyse Hengen ylivuotavasta vaikutuksesta, täyteydestä , eikä esiinny kielilläpuhumista.
Uskoontulo P -Hengen ja sanan kautta ja Pyhän Hengen täyteys ovat eri asioita, erii tapaahtumia siinä mielessä.
Uskoontulon vaikuttaa siis Pyhä henki ja sana, voiman palvelutehtvään saa Pyhän Hengen tullessa ihmiseen koko voimassaan, täyteydessään. Sen vuoksi Jeesus käski odotta Pyhää henkeä, jonka Hän oli luvannut seuraajilleen.Ei saanut lähteä liikkeelle ennen, kuin voima puetaan heihin korkeudesta, vaikka olivatkin uskovia.
ymmärrättekö?* Ei ymmärretä, eikä haluttakkaan, koska oetuksesi ei ole Raamatun Hengen mukaista. Parempi vaan nellylle olla ihan iisisti ja opetella täällä kun opetetaan puhdasta evankeliumia, sinullekkin ! Kopsata jokainen osaa Raamattuakin, on eri asia miten sen ymmärtää, sinä et ymmärrä !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hyvä noin, ja taas menee metsään, kauas pois Jumalan sanasta, ihmismieliseen jumalatieteeseen, järejen pohjalta ja saastuu koko Sana mielessänne, ja levitatätte sitä saastuttaen koko palstaa. Hengellinen haureus ja huoruus oan satakertaa pahempaa, kuin lihassa tapahtunut !
Mohikaani. Se teidän jumala on vain kolmiyhteinen, joten sinäkin olet sen jumalayhteyden ulkopuolella.
- Mohikaani_27 ei kirj
täyteys kirjoitti:
RE:
nellyhelena
Ap 8:
Ap. 10:
ymmärrättekö?* Aivan oikein, anteeksi kun luulin vastaavani " nellylle" ja siksi tuo edellien vastaus ei ole vastaus sinun kirjoitukseesi, joka on ihan oikein ja hyvää sanomaa Jeesuksesta ja Pyhän Hengen osallisuudesta. Siunausta sinulle "Täyteys"!
Mohikaani_27 kirjoitti:
Ei tuo Nellyhelenan kirjoitus mitään saastuttamista ole. Oikeaa asiaa puhuu. Helluntailais-karismaattisuudessa vaan on niin että et ole tarpeeksi hyvä uskovainen, kun et "puhu kielillä". Tiedän henkilöitä jotka vain keksivät päästään tavuja, joita sitten epätoivoissaan sönköttivät "kielilläpuheena" ja näin olivat muiden silmissä hyviä uskovaisia.
mazdels kirjoitti:
Ei tuo Nellyhelenan kirjoitus mitään saastuttamista ole. Oikeaa asiaa puhuu. Helluntailais-karismaattisuudessa vaan on niin että et ole tarpeeksi hyvä uskovainen, kun et "puhu kielillä". Tiedän henkilöitä jotka vain keksivät päästään tavuja, joita sitten epätoivoissaan sönköttivät "kielilläpuheena" ja näin olivat muiden silmissä hyviä uskovaisia.
Nimenomaan, mutta hellarit puolustavat niitä tapoja ja käsityksiä, mitkä heidän uskontonsa on omaksunut. Niistä tavoista ja luuloista ei päästäkään noin vaan irti, ja liike menettäisi uskottavuutensa - jota se kyllä menettää koko ajan, niinkuin uskonnot yleensä.
Helluntaiyhteisössä kielilläpuhuminen on Pyhällä Hengellä täyttymisen mittari. Jos et puhu, et ole täyttynyt PH:lla. Siksipä usea yrittää sönköttää silmät ummessa jotakin, jotta vanhimmisto uskoo henkilön saaneen PH:n. Niin se toimii.
- EndTimes
Varmaan on niin, että Jumala on täyttänyt omansa eri tavalla ja eri vaiheessa. Pyhä Henki on kuitenkin Yksi, koska Hän on Persoona. Pyhä Henki on Jumalan lasten perintöosa.
Lapsikin on perillinen jo silloin kun on alaikäinen, mutta perintöään hän pääsee käyttämään vasta kun on täysi-ikäinen, tai kun perinnön antaja parhaaksi näkee. Niin on meille annettu Pyhän Hengen sinetti jo kun uudestisynnyimme, ja voimme todistaa kuuluvamme perheväkeen. Pyhän Hengen kasteen saamme kun on aika astua palvelustyöhön. Silloin olemme täysi-ikäisiä, siinä annetaan lahjat käyttöä varten.
Koko maailma odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Tässä on käytetty lapsesta sanaa (ei perinnön lupauksen lapsi vaan) perintöä käyttävä lapsi. Minä vastustan helluntailais-karismaattista pyhää henkeä, joka saa kasvot vääristymään hirviömäisiksi kielilläpuhumisen aikana. Ja joka saa suurella äänellä huutamaan ja tekemään kaikenlaisia temppuja, kuten lattialla kieriskelemistä ja epileptisiä liikkeitä.
Uskon raamatun mukaiseen Pyhään Henkeen, joka on kaukana helluntailais-karismaattisesta pyhästä hengestä. Ei ole peloittava eikä kovaääninen vaan tuo rauhan.- Mohikaani_27 ei kirj
* Jos se on tuollaista kun sitä kuvaat, se ei voi ollakkaan helluntailaisten uskoma Pyhä henki, en ole ikinä moista huomannut , vaikka olen kohta useita vuosikymmeniä ollut monenlaisiassa kokousmenoissa mukana. Kyllä mainitsemasi henki on kaikkea muuta, kuin helluntaialsiten omistama Pyhä Henki, eikä helluntaihin kuulu erikoisesti mikään karismaattisuus, se on lisätty siihen , paitsi oikea karistamaattisuus, joka käy sydämeltä sydämelle, ei kirjaimesa, " kaikki saman katon alle" tyyliin, vaan sydänten tasolla Pyhässä Hengessä !
- Eenokki 12
Raamattu ei määrää ylistäjille"sordiinoa" eikä lopun ajan uskoville äänenvoimakkuusmittaria.
Luterilaiset pelkäävät ylistyksen ääntä ainakin kun minä olen mukana, mutta kyllä ne helluntai-karismaattisina hyväksyvät tuon "helluntailais-karismaattisten hirviömäisen kielilläpuhumis jäkätyksen hyväksyvät.
Jo Luther tiesi miten ylistää Herraa ja minä myös, mutta avausta aiheesta en ole tehnyt tehköön sen joku muu.
Etkö tiennyt, Mohikaani_27, että uudesti syntymisessä ei kenenkään liha pyhity, vaan sen mieli on lihan kuolemaan asti vihollisuus Jumalan henkeä vastaan?
Galatalaiskirje 5
17 "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."Valitettavasti olen nähnyt helluntailaista pyhää henkeä 18 vuoden ajan helluntailaisten vaikutuspiirissä eläneenä. Viimeksi olen nähnyt kielilläpuhumishuutoja vuosi sitten helluntai(kirkko)seurakunnassa. Helluntailiikkeeseen kuuluu karismaattisuus olellisena osana kielilläpuhumisineen, rukouspalvelu kaatamisineen, ajoittain huutamalla saarnaaminen ym.
Mohikaani, missä tilanteissa puhut kielillä? Puhutko kielillä ääneen, kenties kovaäänisesti seurakunnassa? Oletko seurannut kielilläpuhuvaa ihmistä koskaan? Minä olen joutunut seuraamaan paljonkin ja tiedän, että näistä tuli "hengen virrassa" hirviön näköisiä. Sinulle se on varmaan luonnollinen asia että pyhä henki muuttaa silloin ihmisen olemuksen tällaiseksi. Tai ehkä et itse sitä huomaa, kun olet tottunut sellaiseen. Muista että jonkun kiinnostuneen uskonkipinän voi sammuttaa tuollaisen näkeminen.
Miten monenlaisissa kokousmenoissa olet ollut mukana? Oletko ollut tilaisuuksissa, joissa on rukouspalvelun yhteydessä kaatumisia?- ikkunoistakurkkijat
Siis tekstisi kertoo ettet ole koskaan uudestisyntynyt !
ikkunoistakurkkijat kirjoitti:
Siis tekstisi kertoo ettet ole koskaan uudestisyntynyt !
En halua uudestisyntyä helluntailais-karismaattisesti koska
- en hyväksy ko seurakuntien kielilläpuhumiskäytäntöä
- kaatamiset lattiallakieriskelyineen ja eläimelliset huudot ja nykimiset eivät
kuulu terveeseen kristinuskoon
- ko seurakuntalaiset pitävät itseään ainoina oikeina uskovina
- ihmeparannuksen kokeneita ei löydy (valehteleminen)
- luterilainen kaste ei kelpaa
- siellä esiintyy henkistä ja hengellistä väkivaltaa
- seurakunnassa ei saa esittää kritiikkiä
Listaa voisi jatkaa vielä paljon.- Eenokki 12
Se henki on muuttanut Mohikaanin "hirviöksi" joka nyt riehuu palstalla etsien kenet saisi niellä.
Helluntailais-karismaattisen porukkaan meneminen tuo ahdistusta, itse jo kauan siitä olin tietoinen. En nykyään voisi mennä sen kaltaisten keskuuteen. Siitä on sisäisesti varoitettu. Eenokki 12 kirjoitti:
Se henki on muuttanut Mohikaanin "hirviöksi" joka nyt riehuu palstalla etsien kenet saisi niellä.
Helluntailais-karismaattisen porukkaan meneminen tuo ahdistusta, itse jo kauan siitä olin tietoinen. En nykyään voisi mennä sen kaltaisten keskuuteen. Siitä on sisäisesti varoitettu.* Pyhä Henki on tainnut alkaa eenokkia herättelemään synnin unesta, eikä ole kovin mukava herätä todellisuuteen lutterin uskova, joka ei anna mitään syntiselle sydämelle, ja kun siitä vauvaksteestakin on kulunut aikaa, eikä oiken musita koko juttua, kun niin rääpäle vielä eenokkikin olia kun jo riepotettiin kasteltavaksi !
- paljononneavaan
mazdels kirjoitti:
En halua uudestisyntyä helluntailais-karismaattisesti koska
- en hyväksy ko seurakuntien kielilläpuhumiskäytäntöä
- kaatamiset lattiallakieriskelyineen ja eläimelliset huudot ja nykimiset eivät
kuulu terveeseen kristinuskoon
- ko seurakuntalaiset pitävät itseään ainoina oikeina uskovina
- ihmeparannuksen kokeneita ei löydy (valehteleminen)
- luterilainen kaste ei kelpaa
- siellä esiintyy henkistä ja hengellistä väkivaltaa
- seurakunnassa ei saa esittää kritiikkiä
Listaa voisi jatkaa vielä paljon.Onnea vaan listan pidenykseen !
ehkä tärkeämpää olisi tulla taivaskelpoiseksi kuitenkin ! - Lyöntejä väistelevä
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Pyhä Henki on tainnut alkaa eenokkia herättelemään synnin unesta, eikä ole kovin mukava herätä todellisuuteen lutterin uskova, joka ei anna mitään syntiselle sydämelle, ja kun siitä vauvaksteestakin on kulunut aikaa, eikä oiken musita koko juttua, kun niin rääpäle vielä eenokkikin olia kun jo riepotettiin kasteltavaksi !
Mohikaani_27 ei tule koskaan hyväksymään lahkoontumattomia Jumalan lapsiksi. Mohis kylvää sitä, mitä joutuu niittämään. Varmasti hän on usein ahdistusten taakoittama vanha mies. Niin paljon hän on kironnut lähimmäisiään. Niitto omasta kylvöstä on raskas ja toisilla se vie vaivaan.
Jos et ole käynyt kastattamassa itseäsi, älä keskustele Mohikaanin kanssa. Hän osaa lyödä ja lujaa. Hänellä on aivan oma näkemys Jumalasta. Siihen ei kuuluu kaikkien ihmisten rakastaminen. Vain niitä hän ehkä kykenee rakastamaan, jotka ovat käyneet kastattamassa itsensä ja ovat kaikessa samaa mieltä muutenkin. - Eenokki 12
Lyöntejä väistelevä kirjoitti:
Mohikaani_27 ei tule koskaan hyväksymään lahkoontumattomia Jumalan lapsiksi. Mohis kylvää sitä, mitä joutuu niittämään. Varmasti hän on usein ahdistusten taakoittama vanha mies. Niin paljon hän on kironnut lähimmäisiään. Niitto omasta kylvöstä on raskas ja toisilla se vie vaivaan.
Jos et ole käynyt kastattamassa itseäsi, älä keskustele Mohikaanin kanssa. Hän osaa lyödä ja lujaa. Hänellä on aivan oma näkemys Jumalasta. Siihen ei kuuluu kaikkien ihmisten rakastaminen. Vain niitä hän ehkä kykenee rakastamaan, jotka ovat käyneet kastattamassa itsensä ja ovat kaikessa samaa mieltä muutenkin.Kyllä minä Mohikaanin tunnen ja häntä paljon vanhempien kanssa on tutuiksi tultu vaan ei veljiksi.
Eivät he muutu, pahemmiksi tulevat mutta se hyvä puoli heistä näkyy, kun heitä näkee ja kuulee lukee heidän kirjoituksiaan niin heistä voi nähdä yhdellä silmäyksellä koko sen Raamatullisen opin mutta vastakohtaisena jollaiseksi ei saa tulla.
Mohikaani tietää että on harhaoppinen synnin ihminen joka ei saa rauhaa muualta kuin konjakkipullosta ja että saa muutamia kehumaan itseänsä pitäen sitä uskona.
Helluntaiseurakunnasta on äijä potkaistu ulos banaanipotkulla. Kengänjälki näkyy takalistossa. - suutsupulle
Lyöntejä väistelevä kirjoitti:
Jos et ole käynyt kastattamassa itseäsi, älä keskustele Mohikaanin kanssa. Hän osaa lyödä ja lujaa. Hänellä on aivan oma näkemys Jumalasta. Siihen ei kuuluu kaikkien ihmisten rakastaminen. Vain niitä hän ehkä kykenee rakastamaan, jotka ovat käyneet kastattamassa itsensä ja ovat kaikessa samaa mieltä muutenkin.No äläs puhu paskaa noin monta lausetta !
Mohioksella on terve oppi toisin kuin tämän palstan riiviöillä joilla ei ole mitään oppia jos ei unta satu näkemään.
- näin se on
Tällä palstalla on ihan tietoisia häiriköitä, jopa ateisteja. Ovat opetelleet uskovien kapulakielen roikkuessaan vuosia häiriköimässä uskovaisten keskuteluja. Jopa muutamia heistä rivien välistä tunnistaa helposti. Uudet palstan käyttäjät sortuvat heidän kanssaan väittelyyn.
En ole tietoinen häirikkö enkä ateisti. Toki "kaanaankieltä" on tarttunut mukaan matkan varrella.
Tämä on keskustelupalsta helluntailaisuudesta ja tuon tänne oman näkemykseni siitä. Helluntailaiset ovat kovia kiivastumaan ja tykkäävät väitellä.
- !!!
Mitä Uusi testamentti opettaa henkikasteen ja Hengen täyteyden saamisesta?
Hengen lahja on Raamatun opetuksen mukaan Isän lupaus.
Se on annettu kaikille, jotka Herra, meidän Jumalamme kutsuu (Luuk. 24:49, Ap.t. 2:39).
Jeesus opetti anomaan, etsimään ja kolkuttamaan.
Juuri näin opetuslapset kokivat helluntainsa (Luuk. 11:9-13, Ap.t. 1:14; 2:l).
Käsien päällepaneminen on raamatullinen tapa välittää Hengen kaste odottaville (Ap.t. 8:17; 19:6).
Joillekin kristityille on annettu erityinen armoitus palvella juuri tässä asiassa apostolisella tavalla, mutta vaikka kaikilla ei olekaan sitä kykyä, on syytä silti palvella rohkeasti kaikki henkikastetta odottavia. Hengen lahjathan antaa Henki itse, emme me (1 Kor. 12:11).
Uskossa kuunteleminen on avannut Hengen virrat monien kristittyjen kohdalla (Gal. 3:5, Ap.t. 10:44-46).
Jumalan totteleminen on myös esitetty Hengen saamisen edellytykseksi (Ap.t. 5:32).
Tietoinen ja asenteellinen tottelemattomuus Jumalan äänelle on muutoinkin vakava synti (1. Sam. 15:22,23), josta on aina tehtävä parannus.
Väärä sydämentila on yleensäkin este Hengen saamiselle (Ap.t. 8:21-23).
Edellä sanottu ei kuitenkaan merkitse sitä, että henkikastetta odottavien tulisi vaipua sairaalloiseen itsetutkisteluun.
Jos tämänlaatuisia esteitä on, Jumala ilmoittaa ne selkeästi vilpittömälle omalletunnolle.
Yleensäkin henkikastetta odottavien on varottava joutumasta lain alaiseen tilaan ja omiin tekoihin. onhan kysymys Jumalan armolahjasta, joka annetaan uskon kautta Jeesukseen (Gal. 3:14).
UT mukaan Hengen täyteys on annettu tarvittaessa Jumalan omille.
Näin kävi esim. Pietarille, kun hän joutui vastaamaan uskostaan hallitsijoiden edessä (Ap.t. 4:8).
Samoin tapahtui Paavalille hänen puolustaessaan evankeliumia väärää opettajaa vastaan (Ap.t. 13:8-12).
Rukoilevat opetuslapset täyttyivät myös Hengellä ahdinkojensa keskellä (Ap.t. 4:31).
Paavali opettaa lisäksi Hengellä täyttymisestä laulettaessa kiitosvirsiä. Sydämestä lähtevä kiitoslaulu onkin usein avannut Hengen virrat kristittyjen elämässä (Ef. 5:18-20).
Lähde: Juha Karvinen- Eenokki 12
Karvisen harhakäsitys on Raamatusta irroitettu se on otettu helluntailaisten omaa käyttöä varten. Kun he käsillään rukoilevat henkeä niin jos se jolle sitä anotaan hyväksyy helluntailaisten opit ja heidän henkensä.
Tulee saamaan sen hengen joka ei ole Jumalasta.
ps. Meille lutherilaisille on opetettu että Pyhä Henki annetaan sanan saarnasta. Minä olen saanut juuri sillä tavoin. Enkä kaatunut, en visertänyt tai nykinyt vaan tunsin kyllä sellaista suloisuutta, mielihyvää joka tunne tuli taivaasta.
Miten raamatun mukaan ihminen saa tai voi käyttäytyä "Pyhän hengen voitelussa"?
- %-uskova
Tuo sana "Pyhän Hengen voitelu" on epämääräinen, viittaa johonkin erilliseen asiaan tai tapahtumaan, eivätkä tuota sanontaa käytä kuin tietyt karismaattis-hengelliset erillispiirit.
Jos itse ainoastaan Raamatun valossa tulkitsen, ilmaisisin asian siten, että henkilössä, yleensä uskovassa (tosin kerran aasikin on puhunut) vaikuttaa yliluonnollisen hengellisen mielenmuutoksen, eli nk. uudestisyntymän kautta häneen ulkopuolelta, Jumalasta lähtenyt Henki, Pyhä Henki.
Pyhä Henki on asettunut uskovaan, Hän elää uskovassa ja uskova Hänessä. Uskovainen, uudestisyntymästään huolimatta on kuitenkin vielä osin nk. lihansa vallassa, hän ei ole täydellinen "enkeli", tämä muutos tapahtuu vasta hänen tulevassa, lihallisessa kuolemassaan.
Pyhä Henki tosin vaikuttaa häneen ja hänessä, mutta on hetkiä, ikäänkuin aaltoja, jolloin uskovakin on "inhimillisimmillään", vailla "suurempaa", ulospäin näkyvää Pyhän Hengen voimaa, mutta tämä on vain illuusio, PH kyllä vaikuttaa hänessä. Uskova voi langeta synteihin ja lankeaakin, mutta aina syntiä tehtyään, kun hän kuulee PH:n äänen, hän, ei välttämättä heti, sillä myöskään liha ei ole voimaltaan ensinkään heikko, vaan vahva, hän kuitenkin lopulta pyrkii parannukseen. "Vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen." "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman".
Pyhän Hengen voitelu on Raamatun mukaan tämä: Hän elää minussa, uskovassa ja minä Hänessä.
Mutta tämän lisäksi, että uskova on edelleen lihallinen ja syntienkin vallassa, ei poissulje, etteikö Pyhä Henki, hänessä eläen, joskus enemmänkin täyttäisi häntä voimallaan. Tässä tilassa, kun uskova ajattelee ja toimii PH:n vaikutuksessa, saattaa PH erityisesti täyttää häntä voimallaan. Monet pinnalliset uskovat katsovat uskovassa vain hänessä ulospäin näkyvää, ajoittaista PH:n voimaa, sekä toisaalta hänen näkyviä syntejään, tuomitenkin hänet. He eivät huomaa sitä, kuinka langenneenakin, PH on ja vaikuttaa hänessä ja hänen kauttaan.
Pyhän Hengen voitelun tila on yksistään Raamatun valossa katsottuna tila, jonka Jumalan Pyhä Henki, Jumalan oman valinnan ja tahdon mukaan, jatkuvasti vaikuttaa Hänen lapsessaan, uudestisyntyneessä uskovassa.
Uskovan tulisi elää jatkuvassa uskontilassa, pitäen kiinni Jumalasta, Jumalan sanasta, sekä Jumalan Pyhän Hengen ohjauksesta. Lukemalla säännöllisesti Jumalan sanaa, Raamattua, rukoillen, kuullen ja puhuen sanaa, sana hänessä elää ja vahvistuu. Tämä on uskovan "oma osuus", vaikkakin Jumalan tekoa tämäkin. Uskovan, kuten Jumalan kutsussa olevan vielä ei-uskovan, tulee sallia Jumalan, eli Kristuksen teot itsessään. Vaikka Jumala kuinka kutsuisi, mutta ihminen kieltäytyisi, ei Jumala pakota ketään pelastukseen, ei uskovaakaan Pyhän Hengen täyteytyeen.
Parannus on sitä, että sallimme Jumalan, sanansa ja Pyhän Henkensä kautta vaikuttaa meissä.
Tämä selitykseni perustuu omaan ymmärrykseeni ja henkilökohtaiseen kokemukseeni Raamatun sanan mukaan, sen Hengen mukaan, joka minussa on, perustuen opillisesti osin ev.lut.kirkon oppiin. Helluntailaiset ja muut karismaatikot saattavat esittää asian hiukan toisin sanoin, omien oppikäsitystensä mukaan.
. - saaoppiakinjotain
Mitenkö ?
No siten, että kaikilla ulkopuolisisllakin on plusmerkkinen lausunto ?
Ei kai Jumalan Kaikkivaltiaan Henki nyt ihmistä tyhmäksi tee, kun on tullut sitä varten että olisi elämä ja yltäkylläisyys ynnä tekemään tyhjäksi pe..leen ja lihan teot, eli lyhyesti sanottuna, sytyttämään valöot pimeään mökkiin ! - lisäävaloa
saaoppiakinjotain kirjoitti:
Mitenkö ?
Ei kai Jumalan Kaikkivaltiaan Henki nyt ihmistä tyhmäksi tee, kun on tullut sitä varten että olisi elämä ja yltäkylläisyys ynnä tekemään tyhjäksi pe..leen ja lihan teot, eli lyhyesti sanottuna, sytyttämään valöot pimeään mökkiin !Siis näin käyttäydytään Jumalan Hengen ollessa "päällä" !
saaoppiakinjotain kirjoitti:
Mitenkö ?
Ei kai Jumalan Kaikkivaltiaan Henki nyt ihmistä tyhmäksi tee, kun on tullut sitä varten että olisi elämä ja yltäkylläisyys ynnä tekemään tyhjäksi pe..leen ja lihan teot, eli lyhyesti sanottuna, sytyttämään valöot pimeään mökkiin !Tulkitsenko vastauksesi niin että näillä, jotka "pyhän hengen voitelussa" ovat käyneet ja sitten kieriskelevät lattialla ja päästelevät outoja ääniä, ei olisikaan Pyhää henkeä? Mikä henki heissä vaikuttaa, kun heistä tulee tällaisia?
Ulkopuolisista suurin osa antaa tällaisesta miinusmerkkisen lausunnon.
- sisko netissä
Kiitos aloittajalle kuppikuntia synnyttävän aiheen esilletuomisesta. En lue tällä erää aloitusta pidemmälle (anteeksi kaikki keskusteluun osallistujat!), kunhan vastaan osaltani aloitukseen.
Näen asian niin että uskova on hyvää opetusta vailla, jos Pyhän Hengen kaste on hänelle outo asia. Jos hän opetusta saakin mutta ei ota sitä vastaan, vastustaa hän silloin Pyhää Henkeä, koska ei suostu Häntä kuulemaan, sillä Pyhä Henki puhuu Sanassa ja Sana on erehtymätön Totuus.
Jos taas Pyhän Hengen kaste on uskovalle suorastaan Raamatun vastainen käsite, ei hän vastusta silloin ainoastaan Pyhää Henkeä vaan myös Jeesusta, sillä Jeesus on se joka kastaa Pyhällä Hengellä, toisin sanoen Jeesus on se joka antaa Pyhän Hengen kasteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .613757Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493000Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631272914Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3661970- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101125Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27949- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että108918