Jaikal lopettaa kirjoittelun!

jaikal.se

Palstalla on ollut kovaa keskustelua jaikalista ja jopa monia aloituksia on tehty jaikalista ja kirjoittamistani asioista. Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä että minusta tehdään jopa aloituksia ja siinä määrin kuin niitä on viimeaikoina tehty. Osa aloituksista on poistettu. Taitaa näiden aloituksien tarkoitus olla kääntää lukijan huomio pois Jeesuksen evankeliumista ja kiinnittää huomio vajavaan heikkoon ja virheelliseen ihmiseen? Mutta se on hyvä että evankeliumista keskustellaan ja evankeliumin Sanaa pidetään esillä. Niin, kunhan keskustelut ovat asiallisia toista keskustelijaa kunnioittavia. Nyt ei kuitenkaan niin ole tällä palstalla juuri yhdessäkään ketjussa. Tämä on valitettavaa ja saa aikaa pahaa mieltä lukijoissa. Minä en tahdo olla osallinen sellaiseen vaikutukseen.

Nyt nämä keskustelut ovat näyttäneet lopullisesti jämähtäneen yhteen pisteeseen. Ei päästä keskusteluissa eteen päin pitemmälle. Kun itse aiheessa ei enää päästä pitemmälle, käännytään solvaamaan kirjoittajaa. Ne, jotka ovat ymmärtäneet kirjoitusteni sanomaa, eivät yleensä ole pitäneet siitä isompaa ääntä. Samanmieliset samalla tavalla uskovat henkilöt eivät siis yleensä vastaa mitään. Tämä on ymmärrettävää ja täysin OK. Mitä sitä kommentoi kun on täysin samaa mieltä? Minäkin olen joskus vastannut jollekin kirjoittajalle vain aamenellani. Ymmärtävien vastausten puuttuminen voi siis pohjautua tähän positiiviseen asiaan. Ymmärrän että tällaisia ymmärtäviä samanmielisiä lukijoita on enemmän kuin niitä jämähtäneitä yhden asian jankkaajia ja suoranaisia evankeliumin vastustajia ja tai herjaajia. Ne sitten, jotka vastustavat uskovien kirjoituksia, ovat aina samat ihmiset vuodesta toiseen. Miksi jankata samojen ihmisten kanssa jotka eivät voi tai eivät edes tahdo ymmärtää mitään hengellistä, ainoastaan tahtovat riidellä? Näitä asioita joutuu miettimään kun palstalla on kirjoittanut monia vuosia.

Koska keskustelut, joita olen aloittanut tai joihin osallistun, eivät johda yhtään mihinkään muuhun kuin riitoihin, ja aina tulee epämukavia henkilöön kohdistettuja yliampuvia ja virheellisiin tulkintoihin tai tahallisiiin vääristelyihin perustuvia henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä, olen nyt tullut siihen tulokseen että en enää kirjoita palstalla.

Palstakirjoitukset ovat suurimmaksi osaksi masentavaa lukemista. On kyllä joitakin valopisteitä siellä ja täällä, mutta enimmäkseen synkkää pimeyttä. Tämä pimeys, joka palstalla esiintyy, on tietenkin kirjoittajassa itsessään. Sitten se tulee esille kirjoituksissa. Se masentaa eläviä uskovia. Jeesus Kristus toi taivaasta elämän ja valon meille ihmisille. Mutta harva palstalla kirjoittaja on ottanut vastaan tämän valon Kristuksessa. Vielä harvempi kirjoittaja loistaa ulos tätä valoa. Mutta kun valo loistaa pimeydessä, pimeys yrittää tukahduttaa tämän valon. Tästä mielestäni johtuvat suurelta osaltaan riidat ja väittelyt ja solvaukset palstalla. Valokirjoituksilla tarkoitan toisten uskovien hyviä kirjoituksia. Ja niitähän on esiintynyt ja esiintyy.

Minulla oli tarkoitus tehdä vielä yksi aloitus, joka olisi jatkoa edellisen aloituksen sanomalle. Sitten panisin sen lopullisen pisteen näille palstakirjoituksilleni. Kysymyksessä on uskovan asema Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta näyttää siltä että sekin kirjoitus jää kirjoittamatta. En siis enää tule kirjoittamaan palstalla, en jaikalina, enkä millään muullakaan nimmarilla. Olen ollut monta kertaa tämän päätöksen edessä mutta aina on tullut kirjoitettua kun olen käynyt lukemassa palstaa. Mutta nyt tuntuu erilaiselta. Tämä päätökseni on kasvanut voimakkaaksi näiden viimeisten viikkojen aikana.

Toivotan teille kaikille Jumalan siunausta ja terveyttä ja iloista mieltä.
Jos nähdään, niin hymyillään. Minä olen antanut teille jokaiselle anteeksi joka on vastustanut ja jopa solvannut minua. Siksi sinun ei tarvitse minulta mitään anteeksi pyydellä, mikäli omatuntosi puhuu sinulle jostakin asiasta. Puhu Jumalalle. Sillä Hänellä on paljon anteeksiantamusta ja Häntä vastaan me ihmiset olemme ensikädessä rikkoneet, mitä pahaa olemmekin tehneetkin ja kenelle olemme pahaa tehneet. Ihminen jää aina toiselle sijalle tässäkin asiassa.

En vastaa tähän ketjuun mahdollisesti tulleisiin viesteihin. Olen puhunut valmiiksi.
Kaikella on aikansa. Aika on puhua ja aika on vaieta. Nyt on minun aika vaieta.
En kuitenkaan lupaa että en enää koskaan tule takaisin. Emme tiedä tulevaisuutta. Mutta nyt on piste tässä.

"Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkon teidän kaikkien kanssa nyt aina ja ikuisesti.

139

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armahdettu syntinen

Taitaa näiden aloituksien tarkoitus olla kääntää lukijan huomio pois Jeesuksen evankeliumista ja kiinnittää huomio vajavaan heikkoon ja virheelliseen ihmiseen?
      ------------
      "virheelliseen ihmiseen"

Syntiseen ihmiseen?

• Siunattuja päiviä Sinulle.

Olen "syyllinen" joidenkin sinua koskevien aloitus poistoon.

Henkilöön kohdistuvat aloitukset ovat useinmiten perusteettomia ja osoittavat usein kirjoittajasta paljon.

• 10@10

No voi jumpeli.
      Olet helluntaiuskonnon uhri kuten monet muutkin meistä.
      Samoinhan täällä kerrotaan valheita mm. kooteestä ja minusta.
      Olen kuulemma muslimi.

Tervetuloa vanhurskasten joukkoon.
      Me oomme marttyreita kaikki, kun oikeinsilmin katsotaan.

Älä anna valheen isän lapsien masentaa mieltäsi.

Jää vain taistelujoukkoihin. Jumalan enkelit ovat puolellamme, kun me totuudessa ja valkeudessa vaellamme, emmekä suostu tekopyhien alistamiksi, kuten uskonpuhdistaja Lutherkin niin kauniisti saman asian ilmaisi ja josta syystä ja siitä lähtien anabaptistit ovat meitä Kristuksen omia kironneet.

• Eenokki 12

No muslimiksi minuakin on sanottu valokuvan ja lutherilaisen tyylin mukaan.
        Ei uskota vaikka sanon olevani lutherilainen.

On hyvä että palstan pimeys poistuu ja pääsemme keskustelemaan ilman kauhistuttavaa "lihansyöjäoppia" ja lihan ristille vapaalla tahdollaan kuljettavia, kuljetusmiehiä.

• Kelleskaupunginvaari

>>Syntiseen ihmiseen?

• Tilinteko tulee

~~~~Jos sinä olet syntinen ihminen, niin tee äkkiä parannus ottamalla vastaan Jeesus Kristus. Jeesus vapauttaa sinut kaikesta synnistä!~~~~

Kuules vaari. Jos olet todella jo 'vapautunut kaikesta synnistä' niin sitten nimi ja yhteystiedot rohkeasti esille. Tiedän toki, että et ole. Siksi kirjoittelet nimettömänä. Oikeesti vapautunut ihminen ei kirjoittele pimeässä pysytellen.

Lopeta siis valehtelu. Joudut tekemään sanoistasi tilin Jeesukselle tuomiopäivänä.

• puolia on

"Tämä pimeys, joka palstalla esiintyy, on tietenkin kirjoittajassa itsessään."

Mutta entäpä, jos pimeys onkin lukijassa, tämäkin mahdollisuus on katsos olemassa.

• 1. Johanneksen kirje 2
        9 "Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

1. Johanneksen kirje 3
        13 "Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
        15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. "

1. Johanneksen kirje 4
        20 'Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.'

• Pysy Pois

Lähdet pois, hyvä asia. Olet sanonut vääriä tuomioita ihmisistä ja koittanut ohjailla keskustelua.

• Jortikan Kimmo vaan

>>Lähdet pois, hyvä asia. Olet sanonut vääriä tuomioita ihmisistä ja koittanut ohjailla keskustelua.

• Eenokki 12
        Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:

>>Lähdet pois, hyvä asia. Olet sanonut vääriä tuomioita ihmisistä ja koittanut ohjailla keskustelua.

Olen iloinen antaessani, niin uskon, semperille arvokasta tietoa uskosta, jotta hän olisi kykenevä vastustamaan palstalla riehuvia vääriä opettajia vastaan.
        Jortikka sanoo: Minusta taas ei ole opettajaksi lainkaan ja siksi en edes yritä sitä. Jortikka kelpaa vain kynnysmatoksi johon ylpeät synnittömät ja perisynnittömät pyhät ja kastealtaassa päänsä satuttanut Mohikaani pyyhkii jalkansa.

• ml213.

Muuten ymmärrätkö jaikal miten laaja on tämä netti. Aatteleppa, jos jokainen tiedottaisi mielialoistaan milloin lähtee ja milloin tulee ja minne jne....

Vähän sama asia, jos kuutostien varressa pysäyttelisin autoja ja kertoisin, että lähen tästä Joensuuhun kun muukaan ei miellytä.

Niin, tarviiko ihminen tehdä itsestään todella niin tärkeetä ja tiedottaa tärkeytensä muille.

• Jortikan Kimmo vaan

>>Muuten ymmärrätkö

• Sivusta seuraaja
        Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:

>>Muuten ymmärrätkö

Se sitä kun ml213 pitää itseään muita parempina ja viisaapana. Hänen pitää kirjoittaa silloin että ymmärrätkö. Jos hän pitäisi itseään samalla tasolla olevana silloin ei tarvitsisi epäillä muiden ymmärrystasoa. Ml213 tuo hyvin esille ulkokultaisuutensa ja halveksien suhtautuu kanssa kirjoittajiinsa.

• greeeeen

Ei ollenkaan sama asia mielestäni. Minulle ainakin Jaikalin poisjäänti on siinä määrin merkittävää, että mielelläni sen 'kuulen'. En tarkoita sitä, että Jaikalin lähtö olisi hyvä asia, en ollenkaan. Harmillista se on. Jaikal antaa nyt periksi pilkkaajien ja pahantekijöiden edessä. Yksi pahimmista on takuulla ollut Semper, jonka taholta Jaikal on kestänyt ja ottanut vastaan paljon pahoja tekoja, itse samaan sortumatta.

Onneksi tämä on kuitenkin VAIN keskustelupalsta, ja Jaikalillakin on varmasti oma paikkansa uskonkentällä jossain muualla. Missään toisaalla ihmiset tuskin kehtaavat käyttäytyä niin typerästi kuin täällä käyttäydytään, ja tuskinpa nämä tämän palstan räksyttäjätkään sanoisivat samoja asioita esim. juuri Jaikalille kasvotusten, joita he heittelevät täällä nikkiensä (rekisteröityjen tai rekisteröimättömien) suojissa.

• ml213.
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

Se sitä kun ml213 pitää itseään muita parempina ja viisaapana. Hänen pitää kirjoittaa silloin että ymmärrätkö. Jos hän pitäisi itseään samalla tasolla olevana silloin ei tarvitsisi epäillä muiden ymmärrystasoa. Ml213 tuo hyvin esille ulkokultaisuutensa ja halveksien suhtautuu kanssa kirjoittajiinsa.

Eikö ymmärtämisen tärkeys ole merkityksillistä ja rakentavaa.Esim. töissä kyselemme toisiltamme tärkeissä asioissa; Ymmärsitkö varmasti asian?

Muuten parisuhteiden kariutumiseen suurin ja merkittävin tekijä onkin,- etteivät puolisot ymmärrä toisaan tai paremminkin eivät ymmärrä mitä toinen tarkoitti.Samoin moniin seurakuntien ongelmiin liittyy ymmärtämättömyys,- joka johtaa pikkuhiljaa asiuoiden luulemiseen.

Niin, mitä tärkeäpi asia ja vaikuttavin, niin sitä tärkeämpi on varmistaa ymmärsikö toinen pohdittavan asian.Kysymällä halutaan varmistaa asian näkeminen.

• 1+16
        ml213. kirjoitti:

Eikö ymmärtämisen tärkeys ole merkityksillistä ja rakentavaa.Esim. töissä kyselemme toisiltamme tärkeissä asioissa; Ymmärsitkö varmasti asian?

Muuten parisuhteiden kariutumiseen suurin ja merkittävin tekijä onkin,- etteivät puolisot ymmärrä toisaan tai paremminkin eivät ymmärrä mitä toinen tarkoitti.Samoin moniin seurakuntien ongelmiin liittyy ymmärtämättömyys,- joka johtaa pikkuhiljaa asiuoiden luulemiseen.

Niin, mitä tärkeäpi asia ja vaikuttavin, niin sitä tärkeämpi on varmistaa ymmärsikö toinen pohdittavan asian.Kysymällä halutaan varmistaa asian näkeminen.

Huomaappa ml213, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä jolta työpaikallakin täytyy kysyä ymmärrätkö sinä, sitä ja sitä. Muuthan ymmärtävät, mutta sinulta pitää kysyä erikseen ymmärrätkö sinä. Älä vertaa omaa ymmärtämättömyyttäsi muihin!

• ml213.
        1+16 kirjoitti:

Huomaappa ml213, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä jolta työpaikallakin täytyy kysyä ymmärrätkö sinä, sitä ja sitä. Muuthan ymmärtävät, mutta sinulta pitää kysyä erikseen ymmärrätkö sinä. Älä vertaa omaa ymmärtämättömyyttäsi muihin!

Riippuu työn kuvasta ja sen sisäistämisestä.Tietysti, jos tekee samaa liukuhihnatyötä vuodesta toiseen, niin sen osaa jo unissaankin.Jos taas työ on vaativaa ja päämääränä virheettömyys, niin kaikkien tulee ymmärtää ja nähdä kokonaisuus.
        Tänä aikana ainakin työnantajilla ei ole varaa virheisiin asiakkaita kohtaan.

• Typerä oli ml213

sinun kommenttisi! Jaikal on ollut palstan vakiokirjoittajia pitkään ja ilmoitti nyt asian, joka sinussa näyttää herättäneen mielihyvää ja osoittaa, miten itse toit itseäsi esille.
        Sellaista ketjua kun ei olekaan, jossa ml213 ei olisi pätemässä omaa tärkeyttään.

• Jospa ml213 itse
        ml213. kirjoitti:

kerrankin tekisit niinkuin toisia neuvot, niin palsta olisi hieman parempi.

Et näytä sinäkään osaavan keskustella, kun omia luulojasi toit heti esille Jaikalin aloitukseen!

• Lähettäisitkö minulle sähköpostiosoitteesi.
      [email protected]

Olen joskus yrittänyt kirjoittaa sinulle,
      mutta sinulta aikoinaan saamani osoite ei enää ole toiminut.

• Tapio522eikirj

Minä toivotan jaikalille siunausta.
      Keskustelumme eivät ole olleet turhia.

"Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon JAIKAL sinunkin kanssa, nyt aina ja ikuisesti"

Virsi 301
      1.
      Kirkasta, oi Kristus, meille
      ristinuhri Golgatan.
      josta meille.langenneille
      loista sydän Jumalan.
      Uskon silmä kiinnitä
      aina kohti ristiä.

• TEE PARANNUS

Miten sinun oli niin mahdoton ymmärtää Jaikalin kirjoituksia? Etkö käsitä, että itse olet vielä alkumatkalla ja pyristelet sillä. Sen takia jankutit monta vuotta uskossa eteen päin päässyttä Jaikalia vastaan. Pyydä anteeksi mahdotonta käyttäytymistäsi. Olet ollut semperin, eenokin, ml213 kanssa yhteisessä rintamassa estämässä Jaikalia kertomasta uskosta, jonka hän omistaa. Surullista, että teette tuota muillekin pakottamalla muita alkumatkan uskontoon, tai jopa uskonnollisuuteen.

• ml213.
        TEE PARANNUS kirjoitti:

Miten sinun oli niin mahdoton ymmärtää Jaikalin kirjoituksia? Etkö käsitä, että itse olet vielä alkumatkalla ja pyristelet sillä. Sen takia jankutit monta vuotta uskossa eteen päin päässyttä Jaikalia vastaan. Pyydä anteeksi mahdotonta käyttäytymistäsi. Olet ollut semperin, eenokin, ml213 kanssa yhteisessä rintamassa estämässä Jaikalia kertomasta uskosta, jonka hän omistaa. Surullista, että teette tuota muillekin pakottamalla muita alkumatkan uskontoon, tai jopa uskonnollisuuteen.

Jospa sovittaisi ihan yksissätuumin, miten tälläkin foorumilla voi jokainen kirjoitella näkemyksiään JUMALAN aivoituksista ja kertoa uskostaan. Ymmärtäkää, että tämä on keskustelua varten suunniteltu foorumi, jossa ei yksityishenkilöitä nosteta esille.

Sitä en tiedä miten kauan Tapio on tutkinut Raamattua, mutta,- jos ymmärrän Tapion ajatuksia oikein, niin hän ymmärtää ihmisen syntisyyden JUMALAN ilmoittamalla tavalla. Taas jaikal kertoo selkeästi olevansa synnitön ja tästä alueesta he jaikal/Tapio ovat paljon keskustelleet.

>>Olet ollut semperin, eenokin, ml213 kanssa yhteisessä rintamassa estämässä Jaikalia kertomasta uskosta, jonka hän omistaa.

• Etkö käsitä?
        ml213. kirjoitti:

Jospa sovittaisi ihan yksissätuumin, miten tälläkin foorumilla voi jokainen kirjoitella näkemyksiään JUMALAN aivoituksista ja kertoa uskostaan. Ymmärtäkää, että tämä on keskustelua varten suunniteltu foorumi, jossa ei yksityishenkilöitä nosteta esille.

Sitä en tiedä miten kauan Tapio on tutkinut Raamattua, mutta,- jos ymmärrän Tapion ajatuksia oikein, niin hän ymmärtää ihmisen syntisyyden JUMALAN ilmoittamalla tavalla. Taas jaikal kertoo selkeästi olevansa synnitön ja tästä alueesta he jaikal/Tapio ovat paljon keskustelleet.

>>Olet ollut semperin, eenokin, ml213 kanssa yhteisessä rintamassa estämässä Jaikalia kertomasta uskosta, jonka hän omistaa.

Sinä et osaa keskustella. Olet jopa halventamassa muita sen takia, että SINUA ei ymmärretä. Surullista, että täällä ei voi kukaan enää kirjoittaa ilman, että hyökätään syyttämään ja halveksimaan. Miksi ette opi kuuntelemaan toisianne?????? Aina vaan samaa tyrmäystä.
        En ole tavannut sinua, tai tapioa keskustelemasta kenenkään kanssa.

• SURKEAA
        ml213. kirjoitti:

Taasa tuo semperin, tapion ja ml213 viljelemä valhe. Jaikal ei selvästikään kerro olevansa synnitön. Miten te uskallatte jatkaa väristelyjänne? Jos joukossanne ei olisi semper ollut johtajana, olisitte ehkä kyenneet ajattelemaan omilla aivoillanne ja nähneet totuuden. Semper vei teidät metsään.

• Näin se on.
        Etkö käsitä? kirjoitti:

Sinä et osaa keskustella. Olet jopa halventamassa muita sen takia, että SINUA ei ymmärretä. Surullista, että täällä ei voi kukaan enää kirjoittaa ilman, että hyökätään syyttämään ja halveksimaan. Miksi ette opi kuuntelemaan toisianne?????? Aina vaan samaa tyrmäystä.

>>Sinä et osaa keskustella. Olet jopa halventamassa muita sen takia, että SINUA ei ymmärretä

• ml213.
        Etkö käsitä? kirjoitti:

Rauhoitu ja lue/seuraa jaikalin viestejä pidemmältä ajalta ja havainnoi mitä kirjoitin. Valehtelenko? Onko tämä mielestäsi halventamista, jos tuo sinulle toisen kannanoton esille.Pitäisikö kaikkien painaa villasella jaikalin käyttäytyminen.

Muuten, tarkoititko aiemman viestisi Tapiolle. Näin ymmärsin,koska se oli kohdennettu hänen viestiinsä. Vai oletko eri kirjoittaja? teistä nimimerkittömistä ei saa selvää mitä milloinkin tarkoitatte ja kenelle. Asia selkiintyisi jo sillä, jos käyttäisit SAMAA nimimerkkiä ------ vuodesta toiseen.

Ymmärrätkö, miten sinäkin mahdollistut reagoimaan kirjoittajiin, jotka käyttävät samaa nimimerkkiä vuodesta toiseen eli mahdollistut hahmottamaan kirjoittajan ja missä hän vastailee jne.... ja siksi reagoimisesi. Puskasta huuteleminenko olisi JUMALAN tahto ottaa kantaa kirjoituksiin,- mutta pysyä itse tuntemattomana muille.
        Nimettömänä,- nimimerkkiä vaihtaen ei ole edes tervettä ihnmisen psyykkeelle.

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

Ml213:

>>Taas jaikal kertoo selkeästi olevansa synnitön ja tästä alueesta he jaikal/Tapio ovat paljon keskustelleet.>Ja tässä tulee meillä väärinymmärrys:
        Kun minä sanon että olen vanhurskas, tai sanon että kaikki uskovat ovat vanhurskaita, sinä ja monet muut ajattelette minun sanovan että olen synnitön ja että väitän kaikkien uskovien olevan synnittömiä. En sanonut niin. Enhän sanonut olevani synnitön. Sanoin olevani vanhurskas. Kun sanon olevani vanhurskas, viittaan minussa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen, en itseeni enkä omiin saavutuksiini.

• toinen kirjoittaja
        ml213. kirjoitti:

Rauhoitu ja lue/seuraa jaikalin viestejä pidemmältä ajalta ja havainnoi mitä kirjoitin. Valehtelenko? Onko tämä mielestäsi halventamista, jos tuo sinulle toisen kannanoton esille.Pitäisikö kaikkien painaa villasella jaikalin käyttäytyminen.

Muuten, tarkoititko aiemman viestisi Tapiolle. Näin ymmärsin,koska se oli kohdennettu hänen viestiinsä. Vai oletko eri kirjoittaja? teistä nimimerkittömistä ei saa selvää mitä milloinkin tarkoitatte ja kenelle. Asia selkiintyisi jo sillä, jos käyttäisit SAMAA nimimerkkiä ------ vuodesta toiseen.

Ymmärrätkö, miten sinäkin mahdollistut reagoimaan kirjoittajiin, jotka käyttävät samaa nimimerkkiä vuodesta toiseen eli mahdollistut hahmottamaan kirjoittajan ja missä hän vastailee jne.... ja siksi reagoimisesi. Puskasta huuteleminenko olisi JUMALAN tahto ottaa kantaa kirjoituksiin,- mutta pysyä itse tuntemattomana muille.

Eri kirjoittajista on kyse. Sinä ml213 olet ollut paha vastustaja uskosta kirjoittaville. Uskomuksista sinä hyväksyt kirjoittamisen, mutta et uskosta. Sinä ja tapio olette aina halveksineen ihmisiä, jotka ovat kertoneet Jumalan teoista. En tiedä onko teillä enää mahdollisuutta nähdä merkkejä, joista uskovaiset kertovat ja se on todella IKÄVÄÄ. Te hyväksytte sellaisten johtajienne kirjoittamiset, jotka kertovat kuolleesta jumalasta ja joilla ei koskaan ole mitään omakohtaista kerrottavaa Jumalan teoista. Te olette pilkanneet Jumalaa kirjoituksillanne.

• Jortikan Kimmo vaan
        ml213. kirjoitti:

Koska sinä ml213 pyydät anteeksi niiltä joita kohtaan olet valhetta, vilppiä, petosta, panettelua ym. sellaista harjoittanut jo vuosia. Lupasit muun muossa repullisen euroja vaikka jo luvatessasi tiesit ettei sinulla sellaista määrää ole antaa. Se on petos! Samoin olet halveksinut lukuisia kirjoittajia tällä palstalla. Pyydä anteeksi julkisesti niin saat rauhan kun saat aloittaa puhtaalta"pöydältä" uudistuneena.

• Kummasteleva
        greeeeen kirjoitti:

Ml213:

>>Taas jaikal kertoo selkeästi olevansa synnitön ja tästä alueesta he jaikal/Tapio ovat paljon keskustelleet.>Ja tässä tulee meillä väärinymmärrys:
        Kun minä sanon että olen vanhurskas, tai sanon että kaikki uskovat ovat vanhurskaita, sinä ja monet muut ajattelette minun sanovan että olen synnitön ja että väitän kaikkien uskovien olevan synnittömiä. En sanonut niin. Enhän sanonut olevani synnitön. Sanoin olevani vanhurskas. Kun sanon olevani vanhurskas, viittaan minussa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen, en itseeni enkä omiin saavutuksiini.

Kumma, että jotkut ovat jo niin sokeaksi totuudelle menneet, että eivät enää kykene näkemään mitä TODELLISUUDESSA kirjoittajat kirjoittavat.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ml213:

Laitanpa tähän vielä vähän pidemmän opetuksen Jaikalilta tätä asiaa koskien:

>>jaikal
        16.1.2011 15:42

Synnittömyys
        ja puhdassydämisyys ovat periaatteessa kaksi eri asiaa. Se riippuu siitä mitä näillä käsitteillä tarkoitetaan ja miten ne ymmärretään. Uskon että uskosta osaton eikä edes uskova joka ei ole ottanut vastaan Pyhää Henkeä Opettajaksi (Apt 19:1-7) ei voi ymmärtää näitä asioita. Vain Pyhä Henki voi valaista uskovan sydämen niin että hän ymmärtää hengellisiä asioita. Uskosta osattoman ei edes kannata yrittää ymmärtää.
        Uskovalle voidaan yrittää selittää.

Synnittömällä ymmärretään yleisesti että sillä tarkoitetaan ihmistä joka ei ole tehnyt eikä tee koskaan mitään syntiä. Tällaista ihmistä ei ole olemassakaan. Oli kerran yksi synnitön mies mutta Hän meni taivaaseeen. Nyt täällä maan päällä ei ole yhtään synnitöntä tässä mielessä. Mutta....

Kun puhutaan Jeesuksen suorittamasta sovituksesta ja sen tuomista siunauksista, ihminen suurikin syntinen ja kakauhistusten tekijä voi saada takaisin lapsuutensa puhtauden ja viattomuuden yksinkertaisesti ottamalla vastaan sovituksen sanan ja uskomalla Jeesukseen sekä tietenkin tekemällä parannuksen synneistään (2 Kor 5:14 - 6:2, Apt 2:38-40 3:19, 26).

Silloin hän saa kaikki synnit anteeksi. Jeesuksen veri puhdistaa hänet kaikesta synnistä. Silloin hänellä ei ole enää syntiä. Hänen synnit ovat poistettu. Hän on synnistä vapautettu ja hän on tullut Jumalan ja vanhurskauden palvelijaksi. Tällainen ihminen on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa eikä hän voi harjoittaa syntiä eikä elää siinä. Uusi luomus harjoittaa ja tekee vanhurskautta.

Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä.
        Nyt synnittömyys ei perustukaan uskovan hyvyyteen ja onnistuneeseen vaellukseen. Se perustuu Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan joka puhdistaa vilpitöntä uskovaa jatkuvasti kaikesta synnistä. Huomaa, että Johannes kirjeessään opettaa Jeesuksen veren jatkuvaa puhdistusta josta uskova on osallinen.
        Siksi vilpitön Jeesusta rakastava uskova myös pysyy synnistä puhtaana.

Tätä synnittömyyttä minä opetan ja julistan. Tällaisella synnittömällä ihmisellä on tietenkin puhdas sydän ja hän saa nähdä Jumalan. Synti estää ihmistä näkemästä ja kokemasta Jumalaa. Synnit anteeksi saanut henkilö näkee Jumalan koska synnit ovat pyyhitty pois Jeesuksen verellä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen eivätkä ne enää voi olla Jumalan ja ihmisen välissä.

Tämä on Kristuksen opin alkeita eikä se pitäisi olla vaikea ymmärtää hengellisille uskoville.

• ml213.
        toinen kirjoittaja kirjoitti:

Eri kirjoittajista on kyse. Sinä ml213 olet ollut paha vastustaja uskosta kirjoittaville. Uskomuksista sinä hyväksyt kirjoittamisen, mutta et uskosta. Sinä ja tapio olette aina halveksineen ihmisiä, jotka ovat kertoneet Jumalan teoista. En tiedä onko teillä enää mahdollisuutta nähdä merkkejä, joista uskovaiset kertovat ja se on todella IKÄVÄÄ. Te hyväksytte sellaisten johtajienne kirjoittamiset, jotka kertovat kuolleesta jumalasta ja joilla ei koskaan ole mitään omakohtaista kerrottavaa Jumalan teoista. Te olette pilkanneet Jumalaa kirjoituksillanne.

En tiedä, ymmärrätkö tahallisesti väärin,- vaiko tahattomasti, mutta itse olen täysin puolueeton uskonnollisiin puolueisiin ja kirjoittajiin nähden.Taas näen monet asiat samalla tavalla ihmisten kanssa, joiden mielikuvat pohjautuvat JUMALAN aivoituksiin.

En tiedä teenkö oikein, mutta kerron. Härskin asia oli tällä foorumilla kun Ilmari,- ystäväsi , kopsasi aikoinaan profiilistani pätkän, jossa kerron JUMALAN vaikutuksesta puhehäiriö änkytyksen häviämiseen. Onko tämä JUMALAN teko ivan ja pilkan aiheista?

Itse elän JUMALAN vanhurskasten valtakunnassa ja kunnioitan todellisia JUMALAN tekimiä ihmeitä ja tunnustekoja.

• Huomannut tämän
        greeeeen kirjoitti:

>>jaikal

Synnittömyys
        ja puhdassydämisyys ovat periaatteessa kaksi eri asiaa. Se riippuu siitä mitä näillä käsitteillä tarkoitetaan ja miten ne ymmärretään. Uskon että uskosta osaton eikä edes uskova joka ei ole ottanut vastaan Pyhää Henkeä Opettajaksi (Apt 19:1-7) ei voi ymmärtää näitä asioita. Vain Pyhä Henki voi valaista uskovan sydämen niin että hän ymmärtää hengellisiä asioita. Uskosta osattoman ei edes kannata yrittää ymmärtää.

Synnittömällä ymmärretään yleisesti että sillä tarkoitetaan ihmistä joka ei ole tehnyt eikä tee koskaan mitään syntiä. Tällaista ihmistä ei ole olemassakaan. Oli kerran yksi synnitön mies mutta Hän meni taivaaseeen. Nyt täällä maan päällä ei ole yhtään synnitöntä tässä mielessä. Mutta....

Kun puhutaan Jeesuksen suorittamasta sovituksesta ja sen tuomista siunauksista, ihminen suurikin syntinen ja kakauhistusten tekijä voi saada takaisin lapsuutensa puhtauden ja viattomuuden yksinkertaisesti ottamalla vastaan sovituksen sanan ja uskomalla Jeesukseen sekä tietenkin tekemällä parannuksen synneistään (2 Kor 5:14 - 6:2, Apt 2:38-40 3:19, 26).

Silloin hän saa kaikki synnit anteeksi. Jeesuksen veri puhdistaa hänet kaikesta synnistä. Silloin hänellä ei ole enää syntiä. Hänen synnit ovat poistettu. Hän on synnistä vapautettu ja hän on tullut Jumalan ja vanhurskauden palvelijaksi. Tällainen ihminen on uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa eikä hän voi harjoittaa syntiä eikä elää siinä. Uusi luomus harjoittaa ja tekee vanhurskautta.

Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä.
        Nyt synnittömyys ei perustukaan uskovan hyvyyteen ja onnistuneeseen vaellukseen. Se perustuu Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan joka puhdistaa vilpitöntä uskovaa jatkuvasti kaikesta synnistä. Huomaa, että Johannes kirjeessään opettaa Jeesuksen veren jatkuvaa puhdistusta josta uskova on osallinen.

Tätä synnittömyyttä minä opetan ja julistan. Tällaisella synnittömällä ihmisellä on tietenkin puhdas sydän ja hän saa nähdä Jumalan. Synti estää ihmistä näkemästä ja kokemasta Jumalaa. Synnit anteeksi saanut henkilö näkee Jumalan koska synnit ovat pyyhitty pois Jeesuksen verellä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen eivätkä ne enää voi olla Jumalan ja ihmisen välissä.

Tämä on Kristuksen opin alkeita eikä se pitäisi olla vaikea ymmärtää hengellisille uskoville.

Oletteko huomanneet miten Jaikalin kirjoituksia pilkaavat, esim. semper ja ml213 alkavat kirjoittaa Jaikalin kirjoitusten mukaisesti, mutta jatkavat kirjoittajan pilkkaamista? He oppivat, mutta se ei heitä miksikään muuta!

• huomattu
        Huomannut tämän kirjoitti:

Oletteko huomanneet miten Jaikalin kirjoituksia pilkaavat, esim. semper ja ml213 alkavat kirjoittaa Jaikalin kirjoitusten mukaisesti, mutta jatkavat kirjoittajan pilkkaamista? He oppivat, mutta se ei heitä miksikään muuta!

Oppivat teoriaa, mutta eivät miksikään muutu.

• Kysyn tälläistä
        ml213. kirjoitti:

En tiedä, ymmärrätkö tahallisesti väärin,- vaiko tahattomasti, mutta itse olen täysin puolueeton uskonnollisiin puolueisiin ja kirjoittajiin nähden.Taas näen monet asiat samalla tavalla ihmisten kanssa, joiden mielikuvat pohjautuvat JUMALAN aivoituksiin.

En tiedä teenkö oikein, mutta kerron. Härskin asia oli tällä foorumilla kun Ilmari,- ystäväsi , kopsasi aikoinaan profiilistani pätkän, jossa kerron JUMALAN vaikutuksesta puhehäiriö änkytyksen häviämiseen. Onko tämä JUMALAN teko ivan ja pilkan aiheista?

Itse elän JUMALAN vanhurskasten valtakunnassa ja kunnioitan todellisia JUMALAN tekimiä ihmeitä ja tunnustekoja.

Miksi sinä olet jatkuvasti pilkannut muiden kertomia parantumisia, tai muita ihmeitä? Jos olet itse kokenut parantumisen, niin etkö nyt polje jo Jumalan Pojan verta jalkoihisi pilkatessasi muiden kokemuksia? Olet lähtenyt väärälle tielle, vaikka olet saanut maistaa Herran hyvyyttä.

Olen lukenut sinun monen monen kerrat halveksineen toisten kokemuksia.

Voisitko vastata tähän, sillä toivon sinulle vielä mahdollisuutta.

• ml213.
        greeeeen kirjoitti:

>>jaikal

Synnittömyys

>>Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä

• ml213.
        SURKEAA kirjoitti:

Taasa tuo semperin, tapion ja ml213 viljelemä valhe. Jaikal ei selvästikään kerro olevansa synnitön. Miten te uskallatte jatkaa väristelyjänne? Jos joukossanne ei olisi semper ollut johtajana, olisitte ehkä kyenneet ajattelemaan omilla aivoillanne ja nähneet totuuden. Semper vei teidät metsään.

>Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä.< jaikalin näkemys

Toivoisin teidän paneutuvan jaikalin koko tuotantoon,- eikä poimia rusinoita pullasta.

• ml213.
        Kysyn tälläistä kirjoitti:

Miksi sinä olet jatkuvasti pilkannut muiden kertomia parantumisia, tai muita ihmeitä? Jos olet itse kokenut parantumisen, niin etkö nyt polje jo Jumalan Pojan verta jalkoihisi pilkatessasi muiden kokemuksia? Olet lähtenyt väärälle tielle, vaikka olet saanut maistaa Herran hyvyyttä.

Olen lukenut sinun monen monen kerrat halveksineen toisten kokemuksia.

Voisitko vastata tähän, sillä toivon sinulle vielä mahdollisuutta.

Etsippä viestini, jossa pilkaan parantumisen kokeneita ihmisiä.

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

>>Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä

Ml213, ihmisellä täytyy olla ymmärryksessä jotakin vikaa, jos hän väittää, että Jaikal sanoo itseään synnittömäksi. Sen verran monesti ja sen verran selkeästi on Jaikal selittänyt sen, missä tarkoituksessa ja mielessä uskovaa voi sanoa synnittömäksi.

Jaikal:

>>Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä.

• Etsi itse!!!!!
        ml213. kirjoitti:

Etsippä viestini, jossa pilkaan parantumisen kokeneita ihmisiä.

En jaksa alkaa niitä etsimään. Vuosien varella olet usein pilkannut muiden uskontien kokemuksia. Omista olet kertonut, mutta jos muut ovat kertoneet saaneensa jotakin Jumalalta, olet liittynyt semperiin ja tehnyt samoja tekoja, mitä tuo Jumalaa vastustava henkilö tekee jatkuvasti. Miten uskallatte tehdä tuollaista. Jos Jumala antaa vaikka betonin lisääntyä työmiehelleen, niin miten te uskallatte senkin hyvän pahaksi muuttaa ja siitä vuosia jauhaa.

Etsi itse kirjoituksesi, joista paistaa väärä asennoituminen matkaseuralaisiin. Jos löydät ja kykenet vielä anteeksi pyytämään, niin tee se.

• ml213.
        greeeeen kirjoitti:

Ml213, ihmisellä täytyy olla ymmärryksessä jotakin vikaa, jos hän väittää, että Jaikal sanoo itseään synnittömäksi. Sen verran monesti ja sen verran selkeästi on Jaikal selittänyt sen, missä tarkoituksessa ja mielessä uskovaa voi sanoa synnittömäksi.

Jaikal:

>>Koska uskova on saanut synnit anteeksi ja pois pyyhityksi, hän on synnitön tässä mielessä.

Miksi ei kertakaikkiaan hän ei tuo selkeäsanaisesti ja yksinkertaisesti esille, että ihmisessä on joka päivä ja joka hetki syntiä. Siis kun tutkimme itseämme ja juuri tämän tähden on tämä valvominen.

Taas tämän synnin poistaa usko Jeesuksen syntien sovittajana ja JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä.

Miksi tätä asia pitää jaaritella ja vatkata? Miksemme voi todeta JUMALAN ilmoituksiin vedoten, että meissä on syntiä.Vain syntinen ihminen tietää ja arvoistaa armon merkityksen.

Kirjoita edes sinä tästä lähtien, miten JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä,- Jeesuksen sovitustyön ansioista.

Näin yksinkertaista ilman piiiiiiiiiiitkiä jaarituksia.

• Kirkastuu kirkastumi
        ml213. kirjoitti:

Sanooko Raamatun Jumala ihmisen jäävän syntiseksi synnin tunnustamisen ja siitä parannuksen teon jälkeenkin?
        EI SANO, vaan te muutatte koko Raamatun ilmoituksen lihan käsivarreksi.

• Valitettavaa
        Kummasteleva kirjoitti:

Kumma, että jotkut ovat jo niin sokeaksi totuudelle menneet, että eivät enää kykene näkemään mitä TODELLISUUDESSA kirjoittajat kirjoittavat.

Niinpä ja ml213 on niistä pahempia pilkkaajia ja toisten kirjoitusten vääristäjiä. Mutta kun synnissä elää, niin vilppi ja petos on aina ml213 mielessä.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Miksi ei kertakaikkiaan hän ei tuo selkeäsanaisesti ja yksinkertaisesti esille, että ihmisessä on joka päivä ja joka hetki syntiä. Siis kun tutkimme itseämme ja juuri tämän tähden on tämä valvominen.

Taas tämän synnin poistaa usko Jeesuksen syntien sovittajana ja JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä.

Miksi tätä asia pitää jaaritella ja vatkata? Miksemme voi todeta JUMALAN ilmoituksiin vedoten, että meissä on syntiä.Vain syntinen ihminen tietää ja arvoistaa armon merkityksen.

Kirjoita edes sinä tästä lähtien, miten JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä,- Jeesuksen sovitustyön ansioista.

>Taas tämän synnin poistaa usko Jeesuksen syntien sovittajana ja JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä. <

Korjaus.

Taas tämän synnin poistaa/muuttaa usko Jeesuksen syntien sovittajana ja VAIN JUMALAN silmistä katsoen olemme synnittömiä.

• ml213.
        Kirkastuu kirkastumi kirjoitti:

Sanooko Raamatun Jumala ihmisen jäävän syntiseksi synnin tunnustamisen ja siitä parannuksen teon jälkeenkin?
        EI SANO, vaan te muutatte koko Raamatun ilmoituksen lihan käsivarreksi.

Juuri noin. Joka syntinsäö tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Ihminen saa kaikki havainnomansa ja tunnustamansa synnit anteeksi,- vaikka eläisi 120 vuotiaaksi tunnustaessaan havainnoimiaan syntejään.

Muuten, synti ihmisessä on sellainen "ajanviete", että se ongelmoittaa ihmistä tavalla tai toisella.Synti tuhoaa elämää ja siksi synnistä luopuminen tuo terveemmän elämän jo tässä ajassa.

• greeeeen kirjoitti:

Jaikal:

Jeesuksen lihan veri ei ketään puhdista, mutta Jumalan sanassa oleva Jumalan tahto pesee ja puhdistaa sydämet puhtaiksi. [Hepr.10:9,10]

Johannes 15
        3 "Te olette jo puhtaat sen - s a n a n - t ä h d e n, - jonka minä olen teille puhunut."

Ilmestyskirja 6:9
        "Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli."

• Kysyn vaan
        ml213. kirjoitti:

Juuri noin. Joka syntinsäö tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Ihminen saa kaikki havainnomansa ja tunnustamansa synnit anteeksi,- vaikka eläisi 120 vuotiaaksi tunnustaessaan havainnoimiaan syntejään.

Muuten, synti ihmisessä on sellainen "ajanviete", että se ongelmoittaa ihmistä tavalla tai toisella.Synti tuhoaa elämää ja siksi synnistä luopuminen tuo terveemmän elämän jo tässä ajassa.

>>Synti tuhoaa elämää ja siksi synnistä luopuminen tuo terveemmän elämän jo tässä ajassa.

• ml213.
        Etsi itse!!!!! kirjoitti:

En jaksa alkaa niitä etsimään. Vuosien varella olet usein pilkannut muiden uskontien kokemuksia. Omista olet kertonut, mutta jos muut ovat kertoneet saaneensa jotakin Jumalalta, olet liittynyt semperiin ja tehnyt samoja tekoja, mitä tuo Jumalaa vastustava henkilö tekee jatkuvasti. Miten uskallatte tehdä tuollaista. Jos Jumala antaa vaikka betonin lisääntyä työmiehelleen, niin miten te uskallatte senkin hyvän pahaksi muuttaa ja siitä vuosia jauhaa.

Etsi itse kirjoituksesi, joista paistaa väärä asennoituminen matkaseuralaisiin. Jos löydät ja kykenet vielä anteeksi pyytämään, niin tee se.

Niimpä. Tässäpä hyvä esimerkki miten todellisuudessa mitään et löydä. Lisäksi suoranaisesti vääristät ja valehtelet. Kysy Senperiltä tai etsi viestini, niin monasti olen häntä kritisoinut kovuudesta,- jopa toisten halveksimisesta ja hedelmistä jne...
        Tuo kuvitelmasi liittoutumisesta on täysin sinun valheellinen kuvitelmasi.Hänellä on kielteinen asenne minuun.

Samoin tuo betonin lisääntyminen, joka liittyy jaikaliin, niin itsekkin kerroin miten uskon ja kerroin oman tapaukseni autotallin pinnoituksesta.

Toivoisin, että hiljentäisit mielikuvituksesi laukkaamista ja pysyisit totuudessa.

• ml213.
        Kysyn vaan kirjoitti:

>>Synti tuhoaa elämää ja siksi synnistä luopuminen tuo terveemmän elämän jo tässä ajassa.

Jospa ongelma on katsojan silmissä. Mutta, viestieni sisältöä saat vapaasti ymmärtää miten haluat. Itse kirjoitan,- kylläkin lyhyesti ja suoraan, mutta halveksumatta.

Niin, erimieltä oleminen ja oikaisut en koe herjaamiseksi.

• ml213. kirjoitti:

* Sinä ml213, et käsitä yhtään mitään Jumalan "aivotuksista", ne kaikki on vain sinun oman jäkesi visioita, yhtäkään ajatusta ei ole saatu sinulta, joka olisi Pyhän Hengen "aivoittama. Sinä olet Raamatuissa yhtä kauna jaikaliin verraten, kuin totuus on vääryydestä. Olet pelkkä huhaa-aivoittelija, sinun kirjoituksissasi ei ole mitään, mihin voisi tarttua, ja siitä keskustella, koska et ole koskaan kokenut uudestisyntymistä, syystä, että kiellät Jeesuksen.

* Jos jaikal luet tämän, niin ethän sano lopullisia hyvästejä palstalle, minä ainakin odotan, että poikkeat edes silloin tällöin, suurta Herramma Jeesuksen siunausta sinulle ja perheellesi.

• ???
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinä ml213, et käsitä yhtään mitään Jumalan "aivotuksista", ne kaikki on vain sinun oman jäkesi visioita, yhtäkään ajatusta ei ole saatu sinulta, joka olisi Pyhän Hengen "aivoittama. Sinä olet Raamatuissa yhtä kauna jaikaliin verraten, kuin totuus on vääryydestä. Olet pelkkä huhaa-aivoittelija, sinun kirjoituksissasi ei ole mitään, mihin voisi tarttua, ja siitä keskustella, koska et ole koskaan kokenut uudestisyntymistä, syystä, että kiellät Jeesuksen.

* Jos jaikal luet tämän, niin ethän sano lopullisia hyvästejä palstalle, minä ainakin odotan, että poikkeat edes silloin tällöin, suurta Herramma Jeesuksen siunausta sinulle ja perheellesi.

>>Olet pelkkä huhaa-aivoittelija, sinun kirjoituksissasi ei ole mitään, mihin voisi tarttua, ja siitä keskustella, koska et ole koskaan kokenut uudestisyntymistä, syystä, että kiellät Jeesuksen.

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

Ml213, nyt en enää ymmärrä sinua yhtään. Jaikal on kirjoittanut tuosta samasta asiasta omalla tavallaan, ja esimerkiksi minä luen mielelläni noita pidempiä tekstejä, joita sinä sanot jaarituksiksi. Jos sinä taas et niistä pidä, jätä ystävä hyvä lukematta. Niin yksinkertaista se on, kun ollaan KESKUSTELUpalstalla.

• greeeeen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Samaa toivon, kuin Mohikaani: Jaikal, älä lähde pois!

• eräs lukija

Olipa taas niin pitkä jaaritus etten vaivautunut lukemaan kuin otsikon. Ja se saa riittää. On ihan fiksua hankkia ihan oikea elämä eikä norkoilla täällä vuosikausia.
      Hyvät jatkot vain jaikalille.

• Nojnokn

Jaikal on Hengen johdatuksessa. On ollut monta kertaa mielessä laittaa aloitus siitä, että uskovat jättäisivät tämän uppoavan laivan. Meille on työtä muualla, paljon hedelmällisempi maaperä, paljon parempi sato. Täällä vaikuttaa sama henki kuin koko netissä, lukuunottamatta sivustoja jotka on erikseen Herralle erotettu. Tuo eksyttävä henki päihdyttää riidassa ja halveksunnassa. Monella vakiasiakkaalla on kehittynyt riippuvuus, joka vie pois elämästä ja todellisuudesta, puhutaan Jumalasta mutta ei ole aikaa todella olla Hänen edessään. Osalla ei ole tahtoakaan, vaan sattumoisin on vilkas palsta harjoittaa pahaa. Kyllä etsivä huomaa, jos tänne jää vain uskosta osattomat ja herjaajat, eikä kuvittelekaan että tämä on helluntailaisten palsta, onhan vain foorumi herjata. Mielummin lakkauttaisin koko palstan. Muutamaa helmeä lukuunottamatta tämä on täynnä suoranaista saastaa. Minne kerääntyvät korppikotkat paitsi sinne missä on raato? Minne tulisivat Herran vihamiehet paitsi sinne missä Sanaa julistetaan. Viedään Sana kaduille, ystäville ja sukulaisille. Tai kotisivulle, niinkuin jaikal. Ne on muuten tosi hyvät ja raittiit sivut!
      Siunausta jaikalille, ja niille muutamalle harvalle jotka täällä Herran omia ovat. Muille toivotan armoa.

• tomis...

Kiitos Jaikal kaikesta! Mulle jäi kaunis ja lämmin kuva sinusta, tuo kuva muodostui aivan nyt viime kuukausina. Olit yksi niitten joukossa jotka saivat muutosta elämääni, olit Jumalan lähettämä joka sai minua syttymään uudelleen, iloitsemaan, rakastamaan ilman katkeruutta ja osaan antaa nykyään anteeksi. Taisteluja käyn kaikenaikaa, mutta ne ovat minulle loppujenlopuksi parhaaksi niin luulen.

Jeesus kanssasi Jaikal.. t.Mikko.

• greeeeen

Tomis on yksi esimerkki siitä, miksi Jaikalin ei pitäisi lähteä täältä pois. Jaikal on niitä harvoja kirjoittajia, joilta täällä saa todella jotakin uskonelämää ajatellen. Hän on varmasti auttanut monia uskontielle ja myös pysymään sillä.

Harmi, että Semperin ja kanssaan samanmielisten taistelu tuotti tällaisen tuloksen, joka aloituksessa näkyy.

• Tapio522eikirj

>>>>>>>>>>>>>jaikal: "......suurikin syntinen ja kauhistusten tekijä voi saada takaisin lapsuutensa puhtauden ja viattomuuden yksinkertaisesti ottamalla vastaan sovituksen sanan ja uskomalla Jeesukseen sekä tietenkin tekemällä parannuksen synneistään (2 Kor 5:14 - 6:2, Apt 2:38-40 3:19, 26).>>>>>>>>>>>>

Mitähän jaikal tarkoittaa "lapsuuden puhtaudella ja viattomuudella", jonka voi saada takaisin?
      Jaikalhan opettaa myös, että uskova on vapaa perisynnistä, jos olen oikein ymmärtänyt.
      Onko kyse samasta asiasta; viattomuus tarkoittaa perisynnistä vapaata uskovaa.
      Vaikka jaikal ei itse vastaakkaan, niin voisikko joku muu vastata.
      Onko tämä helluntailaisten "virallinen" näkemys?

Selailin tänään helluntailaisen JUHANA LEHMUSKOSKEN kirjoittamaaYKSI KASTE kirjaa.
      Keskustelin samalla erään entisen helluntailaisen pastorin kanssa.
      Hän on toiminut Viron eri helluntaiseurakunnissa.

Hän ihmetteli kovin J.L. opetuksia perisynnistä ja sanoi, että Virossa ei opeteta näin.

Tässä muutama esimerkki kirjasta.
      ---"Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aatami ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan"(Sivu 79)

---"Synti tulee yksittäisen ihmisen osaksi vasta sitten, kun hän on itse tehnyt syntiä" (Sivu 80).

--"Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä" (Sivu 80).

• Eenokki 12

Vastasin pari minuuttia sitten tekemällä avauksen samasta paikasta kuin sinä Tapio? Tuskin sattumaa?

• Ei näytä aukenevan

Jos Jaikal opettaa vielä sellaista, mikä ei paikaansa pidä, niin sinäkö olet oikein opettanut? Olet opettanut syntiin sitovasti. Puolustanut syntiä.
        En tiedä mitä Jaikal tarkoittaa lapsen viattomuudella ja sillä, että perisyntiä ei ole, mutta paljon hän opettaa hyvin. Häntä ei voi verrata teidän syntiin sitovien opetukseen, eikä niihin joilla kaste on jumala. Täällä on paljon heitä, joilla ei enää ole muuta jumalaa kuin kaste. Kasteen takia, siis oman jumalansa takia he tuomitsevat toisiaan ja näin ovat menossa kaukana harhatiellä.

Käsittämätöntä on tuo, että täällä tuomitaan alati muita, mutta omaa pöytää ei yritetäkään puhtaaksi saada. Ymmärrätkö tapio, että sinä opetat Raamatun vastaisuuksia. Sellaisia, että niitä ei voi enää sanoa väärin ymmäretyksi, vaan sidot ihmisiä syntiin.

• Eenokille!!!
        Eenokki 12 kirjoitti:

Vastasin pari minuuttia sitten tekemällä avauksen samasta paikasta kuin sinä Tapio? Tuskin sattumaa?

Eeno12, mikä sinua nykyään vaivaa? Et ole opettaja, eikä täällä ole täydellisiä opettajia. Asioista pitäisi kyetä keskutelemän, mutta teidän kanssanne se on käynyt MAHDOTTOMAKSI.
        Jaakobin kirje 3
        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
        3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
        4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
        5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
        6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
        7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
        8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

• Eenokki 12
        Eenokille!!! kirjoitti:

Eeno12, mikä sinua nykyään vaivaa? Et ole opettaja, eikä täällä ole täydellisiä opettajia. Asioista pitäisi kyetä keskutelemän, mutta teidän kanssanne se on käynyt MAHDOTTOMAKSI.
        Jaakobin kirje 3
        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
        3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
        4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
        5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
        6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
        7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
        8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Kyllä minä pystyn opettamaan.

• Tapio522eikirj
        Ei näytä aukenevan kirjoitti:

Jos Jaikal opettaa vielä sellaista, mikä ei paikaansa pidä, niin sinäkö olet oikein opettanut? Olet opettanut syntiin sitovasti. Puolustanut syntiä.
        En tiedä mitä Jaikal tarkoittaa lapsen viattomuudella ja sillä, että perisyntiä ei ole, mutta paljon hän opettaa hyvin. Häntä ei voi verrata teidän syntiin sitovien opetukseen, eikä niihin joilla kaste on jumala. Täällä on paljon heitä, joilla ei enää ole muuta jumalaa kuin kaste. Kasteen takia, siis oman jumalansa takia he tuomitsevat toisiaan ja näin ovat menossa kaukana harhatiellä.

Käsittämätöntä on tuo, että täällä tuomitaan alati muita, mutta omaa pöytää ei yritetäkään puhtaaksi saada. Ymmärrätkö tapio, että sinä opetat Raamatun vastaisuuksia. Sellaisia, että niitä ei voi enää sanoa väärin ymmäretyksi, vaan sidot ihmisiä syntiin.

>>>>>>>>>>>Sanot: "En tiedä mitä Jaikal tarkoittaa lapsen viattomuudella ja sillä, että perisyntiä ei ole, mutta paljon hän opettaa hyvin>>>>>>>>>>>>>
        Eikö tästä olisi hyvä keskustella avoimesti, eikä lähteä syyllistämään kysyjää!

"Vähäinenkin hapatus hapattaa koko taikinan".

• Voi tapio
        Tapio522eikirj kirjoitti:

>>>>>>>>>>>Sanot: "En tiedä mitä Jaikal tarkoittaa lapsen viattomuudella ja sillä, että perisyntiä ei ole, mutta paljon hän opettaa hyvin>>>>>>>>>>>>>
        Eikö tästä olisi hyvä keskustella avoimesti, eikä lähteä syyllistämään kysyjää!

"Vähäinenkin hapatus hapattaa koko taikinan".

Tästähän tässä onkin kysymys. Sinun kanssasi ei ole voinut mistään asiasta keskutella, koska tuot ihmisten/lihankärsivarren kirjoituksia kuomotakseksi toisten käsitykset. Se ei ole keskutelua. Et ole saanut näinä vuosina mitään hyvää aikaiseksi, koska päämäräsi on ollut vain osoittaa toisen ihmisen olevan väärässä.

Jokainen on väärässä jossakin asiassa, sillä ei täällä ole täydellistä ihmistä. Teette pahaa arvosteluhengellänne, jossa ei ole tilaa armolle.

• kaikkea sitä
        Eenokki 12 kirjoitti:

Kyllä minä pystyn opettamaan.

No todellakin !

Se nyt vain ei koskaan toteudu kohdallasi kun siskuntasi on pikimusta, mitä sieltä muuta voi tulla eli sinä et pysty opettamaan yhtään mitään aiheesta.

• Eenokki 12
        Ei näytä aukenevan kirjoitti:

Lahkon kaste on helluntailaisten itse valitun uskon korkein muoto kunhan se on vastaanotettu kuuliaisuudella.

• Eenokki 12 kirjoitti:

Lahkon kaste on helluntailaisten itse valitun uskon korkein muoto kunhan se on vastaanotettu kuuliaisuudella.

* Kyllä sinä eenokki 12, sinä saat vilä kerran vastata noista herjoistasi, jota heittelet joka ketjussa mennen tuulen helluntailaisista. Olet sinä surkea uskossasi, kun pysyt pystyssä vain tuhlaten energiasi Kristuksen seurakunnan jäsenien halventamiseen ja parjaukseen.

* Luuletko sinä todella, että selviät tuosta hengellisestä irstailustasi, kuin koira veräjästä ? Jokainen ilkeä sivalluksesi on ruoskan isku, joka sattuu Jeesukseen Kristukseen, muista tämä, minä en sinua tuomitse, mutta vielä sinä saat tuomarisi kohdata. Usko pois !

• masa 211

Tapio on aina julistanut helluntailaisille armon sanomaa että te pääsisivät vapaaksi kahleistanne. Mutta te ette halua, ettekä voi sillä te olette lujin köysin sidottuja..
      Te uskotte itseenne ja raamatun ulkopuolisiin oppeihin, totuus on teistä kaukana.

• Ei pidä paikkaansa

Tapio on aina väittänyt, että ihmiset jäävät syntisiksi. Hän ei kunnioita Jumalaa, eikä sitä, että Jumalan lapsi ei syntiin ole sidottu.

• Tapio522eikirj
        Ei pidä paikkaansa kirjoitti:

Tapio on aina väittänyt, että ihmiset jäävät syntisiksi. Hän ei kunnioita Jumalaa, eikä sitä, että Jumalan lapsi ei syntiin ole sidottu.

nim. Ei pidä paikkaansa.....

Kuinka usein minun pitääkään muistuttaa "jalkojen pesusta"!

Kuinka usein minun pitää toistaa ja muistuttaa tästä:
        Sananl. 28:13
        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".. .

• Näin on

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".. .

Sinä Tapio olet vielä jalkojen pesu asteella, me muut olemme jo kasveneen Jumalan Hengen opissa eteenpäin.

• ??????????????????

Pitääkö keksiä rikkomuksia, jos ei niitä tee? Onko sinun mielestäsi pakko tehdä syntiä ja tunnustaa sitä?

• KUINKA PALJON?

Kuinka paljon pitää muistuttaa siitä Jumalan Sanasta, joka kertoo, että Jumalan lapsi EI TEE SYNTIÄ.

• Tapio522eikirj
        Näin on kirjoitti:

Sinä Tapio olet vielä jalkojen pesu asteella, me muut olemme jo kasveneen Jumalan Hengen opissa eteenpäin.

Näin on,...eikö "jalat" ala haisemaan, jos niitä ei tarvi koskaan pestä....,(kun on päässyt korkeammalle tasolle hengellisyydessään)?

• Tapio522eikirj
        ?????????????????? kirjoitti:

Pitääkö keksiä rikkomuksia, jos ei niitä tee? Onko sinun mielestäsi pakko tehdä syntiä ja tunnustaa sitä?

Mitä Raamattu sanoo?
        Lue 1.Joh.1.luku (Erikoisesti jakeet 8 ja 10)
        Kerro meille, mitä jakeissa 8 ja 10 sanotaan uskovista(kin)?

• Tapio522eikirj
        KUINKA PALJON? kirjoitti:

Kuinka paljon pitää muistuttaa siitä Jumalan Sanasta, joka kertoo, että Jumalan lapsi EI TEE SYNTIÄ.

Kyllä me tarvitaan muistutusta!
        Kiitos!

• ml213.
        KUINKA PALJON? kirjoitti:

>>"Mutta, jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, HÄNEN Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, JOS ME SANOMME, ETTEI MEILLÄ OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme ja totuus ei ole meissä."

• SANON VAAN
        ml213. kirjoitti:

>>"Mutta, jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, HÄNEN Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, JOS ME SANOMME, ETTEI MEILLÄ OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme ja totuus ei ole meissä."

>>Niin, meidän lihamme /lihasta syntynyt ei ole JUMALAN lapsi.

• ml213.
        SANON VAAN kirjoitti:

Lihani ja vereni,- myös sinunkaan veri ja liha mielineen ei peri JUMALAN valtakuntaa.
        Vain se, joka on JUMALASTA syntynyt.

• ml213.
        SANON VAAN kirjoitti:

• Parannus tehtävä

Kyllä me tarvitaan muistutusta!
        Kiitos!

Niin Tapio522, ensin on jokaisen tunnutettava syntinsä ja rikoksensa. Syntiin ja rikokksiin ei voi Jumalan lapsi jäädä, sillä sanoohan Sana, että Jumalasta syntynyt ei saata syntiä tehdä.

On niitäkin paljon, jotka eivät pahoja tekojaan koskaan tunnusta. Nuo eivät tule koskaan elämään VAPAHTAJAN kanssa. Siis, ensin on synnit ja rikokset tunnustettava. Aivan jokaisen.

• Sielu on lihallisuus
        ml213. kirjoitti:

Lihani ja vereni,- myös sinunkaan veri ja liha mielineen ei peri JUMALAN valtakuntaa.

Ethän sinäkin vain jaa ihmistä kahdeksi erilliseksi ihmiseksi? Toinen puoli tekee syntiä ja toinen ei. Jos niin teet, niin teet totisesti väärin. Jos sielu ei seuraa sielujen Paimenta, jää sielu väärän paimenen omaksi, eikä koskaan pääse vapauteen ja rauhaan. Sielussa on se lihallisuus, jonka pitää kuolla, jotta ihminen pääsee Jumalan omaksi.

• Esikuvassa ei syntiä
        ml213. kirjoitti:

1. Pietarin kirje 2

21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
        22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
        23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
        24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.

• ml213.
        Sielu on lihallisuus kirjoitti:

Ethän sinäkin vain jaa ihmistä kahdeksi erilliseksi ihmiseksi? Toinen puoli tekee syntiä ja toinen ei. Jos niin teet, niin teet totisesti väärin. Jos sielu ei seuraa sielujen Paimenta, jää sielu väärän paimenen omaksi, eikä koskaan pääse vapauteen ja rauhaan. Sielussa on se lihallisuus, jonka pitää kuolla, jotta ihminen pääsee Jumalan omaksi.

Kerroppa miksi uudestisyntyneen ihmisen tulee yleensä valvoa ja koetella itseään ja miksi?Vai tarvitseeko ? Kuka langetuttaa/teetättää syntiä uskovassa ihmisessä?

• ml213.
        Esikuvassa ei syntiä kirjoitti:

1. Pietarin kirje 2

21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
        23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
        24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.

Niimpä. Esikuvamme on ainut, joka ei syntiä tehnyt,- eikä hänessä ollut syntiä.Siksi, koska Jeesus Kristus JUMALAN Poika oli JUMALASTA syntynyt. JUMALA on Jeesuksen Kristuksen Isä.

• ml213. kirjoitti:

* Sinunkin, ml213, pitää syntyä uudesti ylhääjtä, ennen kuin voit periä Jumalan valtakunnan, sinne ei filosofoimalla Jumalan sanaa kukaan pääse, et siäkään, usko siis Jeesukseen Jumalan Poikaan, muuten et voi periä taivaan valtakuntaa, Jeesuksen omien sanojen perusteella. Jos kuvittelet olevasi uudestisyntyt, niin et suinkaan vielä sen perustaalla ole, sinun tulee kohdata Herra Jeesus Jumalana, ja Hän antaa sinulle voiman tulla Jumalan lapseksi.

• ESIKUVA
        ml213. kirjoitti:

Niimpä. Esikuvamme on ainut, joka ei syntiä tehnyt,- eikä hänessä ollut syntiä.Siksi, koska Jeesus Kristus JUMALAN Poika oli JUMALASTA syntynyt. JUMALA on Jeesuksen Kristuksen Isä.

Esikuva on annettu sinuakin varten. Surullista, jos et kykene uskomaan siihen, että Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sanoo Pyhä Sana.

• Knocknock

JUKKA ROKAN saama
      SANOMA SEURAKUNNALLE , omin luvin lainasin profetiasivustolta...

Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille! Näin sanoo Hän, Jumalan Poika, jolla on silmät niin kuin tulenliekit ja jonka jalat ovat niin kuin kiiltävät vaski: Oi, Minun kansani! Herätkää ja nähkää, kuinka minun ruumistani särkee. Se on kipeä kauttaaltaan. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty. Te purette toisianne, te minun verellä ostetut ruumiini jäsenet. Ei ole teissä rakkautta toisiinne, vaan epäillen ja nurjin katsein kyräilette toisianne. Olettepa itsenne vallan eri nimiin rekisteröineet ja niitten mukaan itseänne kutsutte, ettette vain yhtä olisi.

Nekin, joilla on enemmän valoa Sanasta, ovat omaan karsinaansa kätkeytyneet, luullen olevansa se ruumiin "terve kohta", tahi vieläpä ainoa joukko, jolla on oikeus väittää olevansa "ruumis", ja sen vuoksi eivät muka voi pitää yhteyttä muihin. Mutta voi teitä! Ei edes teissä ole rakkautta. - Vihaa ja kateutta! Sekö olisi rakkautta? Vai sekö on rakkautta, että rakastatte vain niitä, jotka kanssanne kokoontuvat? Voi teitä, sillä kun tulette yhteen, on ilonne siinä, että puhutte pahaa veljistänne! Särkynyt ja jaettu on sen vuoksi minun ruumiini. Sitä särkee ja pakottaa, sillä sen jäsenet tuntevat enemmän rakkautta maailmaan kuin toisiinsa. Heillä on enemmän sanoja pahan puhumiseen, kuin neuvon ja lohdun sanoja.

Voi, minun ruumiini! Kuinka oletkaan jaettu lohkoihin ja eri seuroihin! Käsi ja jalka ovat sodassa keskenään. Kun jalka haluaa ottaa askelen uusille alueille Sanassa, ei käsi irrota vanhoista perinnäistavoistaan, vaan pitää kynsin ja hampain vastaan, eikä matka etene. Kirottu olkoon se ksi, joka tekee laiskasti Herran työtä ja pidättää miekkansa verestä! Minun Sanani on kaksiteräinen hengen miekka, joka ei leikkaa ilman verta. - Palvelijani! Älkää saarnatko veretöntä evankeliumia! - Mutta myöskin jalka ilman alttiuden kenkiä olkoon kirottu. Turha on sinun potkia, sillä askeleesi eivät sovi minun askeleihini. Vain alttiuden kenkiin sidotut jalat seisovat minun Sanassani ja saavat kokea sen muuttumattoman voiman. ..........
      Herää, herää minun kansani! Sinulla ei ole rakkautta! Sinulla ei ole sääliä ja tuskaa sieluista. Sinä et jouduta päiväni tuloa, vaan olet laiska ja itsekäs, käyttäen aikasi omaan mukavuuteesi. Mutta sinä tuskin enää huomaat, että yhteytesi päähän on melkein poikki. Et tiedä mitä tehdä tai miten parantaa haavasi. Olet kuin suuri ajos täynnä mätää. Sinä yrität korjata tilaasi järjestämällä kammioita ruumiisi eri osille, mutta silti tautisi vain pahenee. Sinä koetat yhdistää ruumistani, joka on jaettu eri lahkoihin ja ryhmiin, maailman laajuisten järjestöjen kautta, mutta et harjoita mitään paikallista yhteyttä. Ja siksi on niin koska ette tunne hengellistä yhteyttä ettekä Hengen voimaa, mutta koetatte käyttää omaa voimaanne ja viisauttanne. Missä on vanhurskauden varustuksesi ja rakkautesi? Missä on uskon kilpi? Vai käyttekö sotaa lihan käsivarrella? Miksi ette kysy neuvoa Päältä? Miksi yritätte voimattomuudessanne omalla voimallanne? Ettekö huomaa, että saatana on kutonut kaihit silmiinne? Siksi toimintanne on kuin järjettömän, sillä te ette salli Pään toimia.

Herätkää ja ostakaa minulta silmävoidetta, että näkisitte! Pyhä Henki on ainoa oikea lääke tilaanne. Siksi: Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, minun kansani, sillä totisesti minä tulen pian! Järjestä rivisi viimeiseen taisteluun! Aika on lyhyt! Jumalan tuomio pyyhkäisee yli koko maailman. Oi, minun kansani, minä varoitan sinua! Kiiruhda, ole innokas ja tee parannus! Kadu tomussa ja tuhkassa! Lamppusi on ilman öljyä, olet tyhmä neitsyt! Kuule ylkäsi ääntä ja käänny Hänen tykönsä kiiruusti! Avaa sydämesi ja ota öljyä lamppuusi ja astiaasi ollaksesi arvollinen minun kanssani hääaterialle!

Kiirehtikää! Tulkaa yhteen yksimielisesti veljinä, käsi kädessä! Tunnustakaa syntinne! Itkekää ja tehkää parannus! Etsikää yhteyttä rukouksessa, ja olkaa yhtä Jumalan ja ihmisten edessä. Etsikää minun kasvojani, ja katso, minä en ole kaukana, vaan sangen lähellä, ja minä lupaan vuodattaa Henkeni ja siunata kansaani.

Rakastakaa toisianne! Älkää lyökö ja purko, vaan rakastakaa! Tehkää totinen parannus tomussa ja tuhkassa, ja katso, Minä vuodatan henkeni Teidän yllenne ja vahvistan sanani ihmeillä ja merkeillä, kuten alkuseurakunnankin aikana, sillä Minä olen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti!

Valvokaa, valvokaa ja rukoilkaa! Katso, Minä tulen pian! ja Minä pelastan kansani koetuksesta, joka on tuleva yli koko maan.

Totisesti! Minä tulen pian!

.........kopsannut knocknock Herran omille!

• Osuva oli sanoma

tälle palstalle!!!

• Hound Dog

Mahtavaa tappelua..

Turvallista matkaa, Jaikal!

• Näin on

Kyllä jaikal teit hyvän ratkaisun, sillä sama jankkaaminen täällä jatkuu, jatkuu, jatkuu ,....................loppu ei häämötä siinä. Tapio pesee jalkoja ja tää ärsyttävä ml213 valehtelee ja panettelee loppumattomiin tekemättä hänkään parannusta.

• Niko.

Elä ainakaan vastustuksen ja pilkan ja pahojen sanojen tähden mitä Herran todistuksen tähden olet joutunut kohtaamaan, palstalla kirjoittamista lopeta, sillä se on juuri se tie mille Jeesus omansa kutsui. Samaa iestä kantamaan kuin Hän.
      Jos maailma olisi kanssamme samaa mieltä, meidän sanomaamme mieltyisi kaikkinensa, niin silloin juuri olisi tarvetta pysähtyä ja miettiä onko Sana jota julistaa Kristuksen Totuudellista vaiko sellaista mitä maailman on helppo kuulla!

Vaikka opissa kukaan ihminen ei täydellinen ole, ja niistä valjien ja sisarien kanssa välillä kiivaastikin keskustelisimme on yksi minkä jokainen joka on Herrassa jakaa ja se on Jeesus Kristus.
      Kunpa kaikki katsoisimme enemmän Häneen, sillä Hänessä on ykseys ja se ykseys kantaa voimaa joka voittaa sieluja Jumalalle!

Siunausta Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa, pysy rohkeana Hänen soturinaan nyt ja aina.

• Jaikal tuskin lopettaa kirjoittelua. Ja miksi lopettaisi? Ei minulla ainakaan ole mitään sinun kirjoitteluasi vastaan. Sana on vapaa ja siitä meillä on syytä olla kiitollisia - voi tulla päivä, että todistaminen Kaikkivaltiaan Jumalan muuttavasta ja ihmeitätekevästä voimasta ei ole vapaata.

Itse olen viesteissäni tehnyt täysin selväksi, että minulla ei ole, ei ole ollut eikä tule olemaan mitään jaikalin henkilöä vastaan. Mihin Sanan paikkaan minä vastustuksen lähimmäistäni kohtaan perustaisin?

2.Tess.1:11-12 "Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te Hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan."

Tämä oli Paavalin asenne ja rukous Tessalonikan uskovia kohtaan ja meidän tulisi olla Paavalin seuraajia, ja Kristuksen. Palstalla on valitettavasti agitaatiota pahaan ja toisten vihaamiseen. Sellaisessa en halua olla mukana. Ei voi olla mainitsematta greeeen-kirjoittajaa, jolla ei muuta missiota ole ollutkaan kuin agitoida keskinäistä vihaa.

Jaikalin sanat "toivotan teille kaikille Jumalan siunausta ja terveyttä ja iloista mieltä" otan ilomielin vastaan ja toivotan hänelle sitä samaa.

• Tapio522eikirj

2.Tess.1:11-12 "Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te Hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan."
        >>>>>>>>
        """".......kutsumisensa arvoisiksi...."""

OHJEITA UUTEEN ELÄMÄÄN
        Ef. 4:25-32/Gal.5:13-26
        >>>
        4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.

4:28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
        >>>>>>>>
        Uskoontultuaankin synti edelleenkin vaikuttaa meissä. Se ei lopullisesti ole poissa elämästämme (Room. 7:17).
        Mutta uusi elämä Kristuksen kanssa merkitsee sodanjulistusta vanhalla ihmiselle. Näyttää siltä etteivät kristityt, joille Paavali kirjoittaa, olleet päässeet pyhityselämässään kovinkaan pitkälle. He valehtelevat, varastavat, he kiroilevat, rähisevät ja sättivät toisiaan (28,29).
        Miten on meidän laitamme?

Tuon tähän rinnalle Gal. 5:13-26. Näissä jakeissa Paavali tuo esiin Hengen ja lihan teot. Galatian kristityistä Paavalilla ei ole paljon hyvää sanottavaa:
        ”...jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä (j.15).
        Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan,...”(16,17).
        Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme(25,26).

Kristityn vapaus ja lähimmäisenrakkaus kulkevat käsikädessä (j.13,14). Ihminen on luonnostaan itsekäs ja haluaa elää omien mielihalujensa mukaan. Itsekäs ihminen tavoittelee vain omaa kunniaa ja kadehtii muita (j.26). Tämä ilmeni Galatian seurakunnissa ankarina sisäisinä riitoina (j.15).

Galatalaiset ovat kuin tappeleva koiralauma, jossa rähistään ja purraan.
        Samankaltaisessa tilanteessa on Paavalikin Galatian kristittyjen suhteen; hän kehoittaa tappelijoita säilyttämään malttinsa, etteivät perinjuurin tee loppua toisistaan (j.15).

Jakeissa 19-23 Paavali esittää kaksi toisilleen vastakkaista luetteloa: 1) lihan teot (j. 19-21) ja 2) Hengen hedelmä (22,23).

Tässä joudumme itsetutkistelun paikalle itse kukin! Vaellammeko me Hengen johdatuksessa vai toteutammeko oman itsekkään luontomme mielihaluja (10).
        Älkäämme saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä (Ef. 4:30)!
        --
        ”Sinä tahdot puhtautta,
        Pyhä pyydät pyhyyttä,
        vihaat synnin saastaisuutta,
        vilppiä ja vääryyttä.
        Pyhitä siis mieleni,
        sydämeni, sieluni,
        puhdista se majaksesi
        sinun siinä ollaksesi”
        (Virsi 117:6).

• greeeeen

Semper, äläpä yritä kääntää omaa pahantekoasi muiden päälle. Sitä, siis sinun harjoittamaasi pahaa, olen vastustanut.

Sinä et koskaan ole ymmärtänyt/halunnut ymmärtää Jaikalia, vaan olet vääristellen suoltanut ulos tällaista vaikka miten paljon ->

Semper Jaikalille/Jaikalista:

>>Vastenmielistä on helppoheikkimäinen HUUTAVA otsikkosi.

Se kertoo taas siitä markkinahumpuukista, johon sinä vertaat evankeliumin vastaanottamista. Voittamisesta sinun ei noilla eväillä kannattaisi puhua mitään, ei ainakaan hengellisessä mielessä.>Käsitteellä 'jaikalismi' tarkoitan sitä uskonnollista bluffia, joka on sinulle parahin jaikal todellinen tavaramerkki.>Olen ollut melko säntillinen jaikalin viestien lukijana, vaikka ne kovin usein ovat pitkiä ja jopa moniosaisia 'luentoja' viittauksineen hänen omille kotisivuilleen, joilla voi jatkaa "jaikal-bestsellerien" parissa.

Kestävää hengellistä opetusta en valitettavasti usko kenenkään saavan jaikalin "minä-elämäkerroista" tai muusta tuotannosta.>Voittaminen merkitsee sinulle vakavastikin katsoen lotteri- ja arpajaispelejä, 100.000 kruunun sattumaonnea ynnä muuta hömppää. 'Menestystä, menestystä, ostakaa onnenlehtiä!!'>Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.>Epäilen vahvasti, että sinulle Pyhä Henki on pelkkä bennyhinninhenki, jossa kyllä riemuitset ja resuat tunnepuolellasi, mutta syntiä vastaan siinä hengessä ei ole MITÄÄN voimaa tai valtaa.>Sinun 'ymmärryksesi' jaikal perustuu omaan korvasyyhyysi.

Korvasyyhy ja Jumalan Sana eivät mene yksi yhteen, eihän.>Ei jaikal minunkaan mielestäni opettaja ole; ei ainakaan luotettava sellainen. Tarkoitin viestissäni tässä ketjussa 10.3.2012 klo 20:47, että jaikal on OMASTA mielestään opettaja. Sen aseman hän on itselleen varannut ja kehuu siinä toimessa menestyneensä hyvin!>Ei ole sekaannusta. Jaikal ON tehnyt selväksi, että hän ei koske mega-eksyttäjä Benny Hinnin ketkuihin. Näin tuo "opettajamme" osoittaa itse olevansa eksytetty. "Opettajamme" jättää henget arvostelematta. Hän jättää lampaat susien raadeltavaksi.>Se henki, mikä jaikalin valheellista ja ylpeää 'opetusta' ohjaa, EI ole Jumalan Henki. Jaikalin eksymys kauas pois totuudesta vie hänet yhä suurempaan pimeyteen, ellei hän hylkää sitä valheen henkeä, jonka vallassa hän eksyttäviä saarnojaan saarnaa.>Olet todellinen hämmentäjä kuten eksyttäjän kuuluukin olla.

Jeesuksen teoissa ja sovitustyössä EI ole mitään puutteellista.
        Miksi nyt yrität ovelasti kääntää huomion Jeesukseen?

Aloituksesi otsikossa kiellät HELLUNTAILAISEN syntisyyden. Koukkusi on siinä, että väität helluntailaista synnittömäksi.
        Koska väität, ettei helluntailainen ole syntinen, teet hänestä synnittömän. Muuhun johtopäätökseen ei saarnoistasi voi tulla.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semper, äläpä yritä kääntää omaa pahantekoasi muiden päälle. Sitä, siis sinun harjoittamaasi pahaa, olen vastustanut.

Sinä et koskaan ole ymmärtänyt/halunnut ymmärtää Jaikalia, vaan olet vääristellen suoltanut ulos tällaista vaikka miten paljon ->

Se kertoo taas siitä markkinahumpuukista, johon sinä vertaat evankeliumin vastaanottamista. Voittamisesta sinun ei noilla eväillä kannattaisi puhua mitään, ei ainakaan hengellisessä mielessä.>Käsitteellä 'jaikalismi' tarkoitan sitä uskonnollista bluffia, joka on sinulle parahin jaikal todellinen tavaramerkki.>Olen ollut melko säntillinen jaikalin viestien lukijana, vaikka ne kovin usein ovat pitkiä ja jopa moniosaisia 'luentoja' viittauksineen hänen omille kotisivuilleen, joilla voi jatkaa "jaikal-bestsellerien" parissa.

Kestävää hengellistä opetusta en valitettavasti usko kenenkään saavan jaikalin "minä-elämäkerroista" tai muusta tuotannosta.>Voittaminen merkitsee sinulle vakavastikin katsoen lotteri- ja arpajaispelejä, 100.000 kruunun sattumaonnea ynnä muuta hömppää. 'Menestystä, menestystä, ostakaa onnenlehtiä!!'>Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.>Epäilen vahvasti, että sinulle Pyhä Henki on pelkkä bennyhinninhenki, jossa kyllä riemuitset ja resuat tunnepuolellasi, mutta syntiä vastaan siinä hengessä ei ole MITÄÄN voimaa tai valtaa.>Sinun 'ymmärryksesi' jaikal perustuu omaan korvasyyhyysi.

Korvasyyhy ja Jumalan Sana eivät mene yksi yhteen, eihän.>Ei jaikal minunkaan mielestäni opettaja ole; ei ainakaan luotettava sellainen. Tarkoitin viestissäni tässä ketjussa 10.3.2012 klo 20:47, että jaikal on OMASTA mielestään opettaja. Sen aseman hän on itselleen varannut ja kehuu siinä toimessa menestyneensä hyvin!>Ei ole sekaannusta. Jaikal ON tehnyt selväksi, että hän ei koske mega-eksyttäjä Benny Hinnin ketkuihin. Näin tuo "opettajamme" osoittaa itse olevansa eksytetty. "Opettajamme" jättää henget arvostelematta. Hän jättää lampaat susien raadeltavaksi.>Se henki, mikä jaikalin valheellista ja ylpeää 'opetusta' ohjaa, EI ole Jumalan Henki. Jaikalin eksymys kauas pois totuudesta vie hänet yhä suurempaan pimeyteen, ellei hän hylkää sitä valheen henkeä, jonka vallassa hän eksyttäviä saarnojaan saarnaa.>Olet todellinen hämmentäjä kuten eksyttäjän kuuluukin olla.

Aloituksesi otsikossa kiellät HELLUNTAILAISEN syntisyyden. Koukkusi on siinä, että väität helluntailaista synnittömäksi.
        Koska väität, ettei helluntailainen ole syntinen, teet hänestä synnittömän. Muuhun johtopäätökseen ei saarnoistasi voi tulla.

Tuossa yllä, edellisessä viestissäni on vain pieni osanen siitä kaikesta kauheudesta, jonka Semper on palstalle Jaikalia koskien suoltanut. Pyrkimys mustamaalata Jaikal epärehelliseksi ja kieroksi eksyttäjäksi on ilmeinen. Myös syy tuon tekemiselle on ilmeinen: kateus. Semper itse ei yllä lähellekään Jaikalia millään tasolla.

• Surullinen asia
        greeeeen kirjoitti:

Tuossa yllä, edellisessä viestissäni on vain pieni osanen siitä kaikesta kauheudesta, jonka Semper on palstalle Jaikalia koskien suoltanut. Pyrkimys mustamaalata Jaikal epärehelliseksi ja kieroksi eksyttäjäksi on ilmeinen. Myös syy tuon tekemiselle on ilmeinen: kateus. Semper itse ei yllä lähellekään Jaikalia millään tasolla.

Kateudesta Jeesuskin ristille naulattiin. Semper on paatunut eksymyksensä takia. Hänkin olisi voinut tehdä parannuksen oikealla ajalla, mutta ei tehnyt. Nyt valehtelee jatkuvasti ja hyökkäilee milloin kenenkin kimpuun ilman nimimerkkiä ja toisinaan nimimerkilläkin. Ei ole kanttia enää kovin paljon omalla nimimerkillä noita hyökkäyksiä tehdä, kun on huomannut paljastuneensa. Naamaa pesee sen, kun kerkeää, mutta turhaa se on.

Nuo pilkkaviestit tulevat kerran vastattavaksi. Ei niitä voi mihinkään hävittää. Ihminen, joka on kaiken aikansa käyttänyt toisten ihmisten pilkkaamiseen, ei ole enää kanssa palvelija, vaan itsensä vastustajaksi tehnyt.

• greeeeen
        Surullinen asia kirjoitti:

Kateudesta Jeesuskin ristille naulattiin. Semper on paatunut eksymyksensä takia. Hänkin olisi voinut tehdä parannuksen oikealla ajalla, mutta ei tehnyt. Nyt valehtelee jatkuvasti ja hyökkäilee milloin kenenkin kimpuun ilman nimimerkkiä ja toisinaan nimimerkilläkin. Ei ole kanttia enää kovin paljon omalla nimimerkillä noita hyökkäyksiä tehdä, kun on huomannut paljastuneensa. Naamaa pesee sen, kun kerkeää, mutta turhaa se on.

Nuo pilkkaviestit tulevat kerran vastattavaksi. Ei niitä voi mihinkään hävittää. Ihminen, joka on kaiken aikansa käyttänyt toisten ihmisten pilkkaamiseen, ei ole enää kanssa palvelija, vaan itsensä vastustajaksi tehnyt.

Näin sanoo Jaikal aloituksessa..:

>>Mutta se on hyvä että evankeliumista keskustellaan ja evankeliumin Sanaa pidetään esillä. Niin, kunhan keskustelut ovat asiallisia toista keskustelijaa kunnioittavia. Nyt ei kuitenkaan niin ole tällä palstalla juuri yhdessäkään ketjussa. Tämä on valitettavaa ja saa aikaa pahaa mieltä lukijoissa. Minä en tahdo olla osallinen sellaiseen vaikutukseen.

• greeeeen kirjoitti:

Etköhän tiedä itsekin greeeen, että harhaanjohtavan opetuksen vastustaminen ei ole minkäänasteista pahantekoa. Päinvastoin. Mutta lihassasi ja jäsenissäsi on toinen laki, joka ajaa sinua vihaan.

Jokaisen viestin olen harkinnut viimeistä sanaa myöten. Jumala on tuomitsijani. Hänelle olen tilivelvollinen siitä, minkä olen kirjoittanut sen valon mukaan, minkä olen Sanasta saanut. Vaikuttimeni on vain ja ainoastaan ollut ja tulee olemaan Sanan totuuden esille tuominen. Siitä vilpittömästä pyrkimyksestä Jumala ei minua tuomitse, koska Hän tietää, mitä tekoa olen. En ole vielä täydellinen.

Sinulla on täysi oikeus jatkaa irrallisten viestikatkelmien kopiointia. Harrastuksesi kertoo paljon enemmän sinusta itsestäsi kuin minun suhteestani esimerkiksi jaikaliin. Samaa Herraa me palvelemme jaikalin kanssa. Sinun herrastasi en mene sanomaan mitään.

Pelastuksen armosta Herralleni Jeesukselle kiitollisena,

SF

• Tee parannus semper

Mene mies peilin eteen kerrankin!

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Etköhän tiedä itsekin greeeen, että harhaanjohtavan opetuksen vastustaminen ei ole minkäänasteista pahantekoa. Päinvastoin. Mutta lihassasi ja jäsenissäsi on toinen laki, joka ajaa sinua vihaan.

Jokaisen viestin olen harkinnut viimeistä sanaa myöten. Jumala on tuomitsijani. Hänelle olen tilivelvollinen siitä, minkä olen kirjoittanut sen valon mukaan, minkä olen Sanasta saanut. Vaikuttimeni on vain ja ainoastaan ollut ja tulee olemaan Sanan totuuden esille tuominen. Siitä vilpittömästä pyrkimyksestä Jumala ei minua tuomitse, koska Hän tietää, mitä tekoa olen. En ole vielä täydellinen.

Sinulla on täysi oikeus jatkaa irrallisten viestikatkelmien kopiointia. Harrastuksesi kertoo paljon enemmän sinusta itsestäsi kuin minun suhteestani esimerkiksi jaikaliin. Samaa Herraa me palvelemme jaikalin kanssa. Sinun herrastasi en mene sanomaan mitään.

Pelastuksen armosta Herralleni Jeesukselle kiitollisena,

SF

Lue vain omat pilkkaavat ja ivaavat viestisi, Semper, äläkä edelleenkään yritä kääntää omaa pahantekoasi muiden niskaan!

Lisää löytyy vaikka kuinka paljon.

• Xtvtv

Ja sillä aikaa yhdistetään ihmisen ja eläimen geenejä, kuin Nooan aikana. Ihmiset ottavat geenimanipuoloitua rokotetta, tunnistesirua ja hukkuvat synteihinsä. Tapetaan syntymättömät ja vanhukset. Laillistetaan turmelus kaikkialla.
      Samaan aikaan evankeliumin levittäjät tappelevat keskenään. Hienoa, todella hienoa. Pääasia että ollaan oikeassa... Eikä rukoilla, eikä etsitä Jumalan tahtoa, eikä oikeasti varoiteta ketään...
      Hienoa, hienoa!

• Tapio522eikirj

>>>>>>>>>>>>Sinä Tapio olet vielä jalkojen pesu asteella, me muut olemme jo kasvaneet Jumalan Hengen opissa eteenpäin.>>>>>>>>>

Joku kokee, ettei tarvitse enää "jalkojen pesua", kun on saavuttanut "korkeamman hengellisyyden".

Kristus sanoo toisin:
      "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
      Tämä merkitsee sitä, että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt. 22:16).

Synti jää kuitenkin olemaan. Kaste ei poista lihan saastaa.
      Se on todellisesti ihmisluonnossa vielä jäljellä (Kuten Paavali sanoo Room. 7. luvussa).
      Läpi koko elämän tarvitsemme jalkojen pesua.

• OIKAISUA tapion väit

Ystävä antaa vaikka henkensä ystävänsä edestä. Sitä eivät tee saastaiset, vaan vain puhtaat. Sitä Jeesus tarkoittaa jalkojen pesulla. Sinä liittoudut sellaiseen liittoon, jossa Raamattua on kumottu kaiken aikaa. Jumalan Sana on ja pysyy, vaikka sinä ystävinesi sitä muutatkin. Te sairastuttatte itsenne ja teitä uskovat.

Kaiken aikaa olemme lukeneet täältä Semperi.F pilkkakirjeitä. Pidätkö häntä uskonveljenäsi ja Jaikalia sellaisena, josta pitää varoittaa ja jota pitää sitoa?

• ~~tähkäpää~~

1 Joh. 1:7
        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme (jatkuvasti) niin kuin Hän on valkeudessa, niin meillä on (jatkuvasti) yhteys keskenämme (meidän ja Jumalan välillä) ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa veri puhdistaa (jatkuvasti) meidät kaikesta synnistä."

• HALLELUJAA!
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

1 Joh. 1:7
        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme (jatkuvasti) niin kuin Hän on valkeudessa, niin meillä on (jatkuvasti) yhteys keskenämme (meidän ja Jumalan välillä) ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa veri puhdistaa (jatkuvasti) meidät kaikesta synnistä."

Hallelujaa. Ei tarvi enää olla orjuutajan alla ja paineessa, koska Jeesuksen veri puhistaa kaikesta synnitä. Silloin ei synti ole voittaja, vaan Jeesus on VOITTAJA.

Jumalan siemenestä syntynyt ei saata syntiä tehdä.

• Synti, vai vapaus?
        HALLELUJAA! kirjoitti:

Hallelujaa. Ei tarvi enää olla orjuutajan alla ja paineessa, koska Jeesuksen veri puhistaa kaikesta synnitä. Silloin ei synti ole voittaja, vaan Jeesus on VOITTAJA.

Jumalan siemenestä syntynyt ei saata syntiä tehdä.

Tuosta, ei saata syntiä tehdä, on opetus Raamatussa. Opetuksen antajana on Johannes, joka tunsi Jeesuksen. Suureksi suruksi ja monelle koituvaksi synniksi on tullut se, että tätä Johanneksen opetusta ei uskota. Vastustaja sitoo kaikkia, jotka tuosta ja tuon kaltaisista opetuksista mainitsevat jotakikaan. Taistelu on loputon, sillä saastuneet jatkavat saastumistaan ja pyhät pyhittymistään. Heidän välillään ei ole mitään yhteistä.

1. Johanneksen kirje 3

1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
        11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
        12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
        13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
        14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
        15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
        17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
        18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
        23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

• Tapio522eikirj
        Synti, vai vapaus? kirjoitti:

Tuosta, ei saata syntiä tehdä, on opetus Raamatussa. Opetuksen antajana on Johannes, joka tunsi Jeesuksen. Suureksi suruksi ja monelle koituvaksi synniksi on tullut se, että tätä Johanneksen opetusta ei uskota. Vastustaja sitoo kaikkia, jotka tuosta ja tuon kaltaisista opetuksista mainitsevat jotakikaan. Taistelu on loputon, sillä saastuneet jatkavat saastumistaan ja pyhät pyhittymistään. Heidän välillään ei ole mitään yhteistä.

1. Johanneksen kirje 3

1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
        11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
        12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
        13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
        14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
        15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
        17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
        18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
        23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

1.Joh.3:1-24
        >>>>>>>>
        Johannes kehoittaa lukijoitaan puhdistamaan itsensä (3:3). Jokainen, joka toivoo Herransa näkemistä, ensin puhdistaa itsensä. Hän, joka on perillä, on puhdas, mutta me, jotka olemme vasta matkalla, tarvitsemme ”jalkojen pesua” (Joh.13:1-20).

Edellä on ollut jo puhetta puhdistuksesta: Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1:7).
        Puhdistus merkitsee samalla pyhitystä. Pyhitys on vihkiytymistä Jumalan tottelemiseen.
        Synnin tekeminen ei kuulu sen elämään, joka on erotettu pyhään palvelukseen.

Kaikki synnin tekeminen on viholliseen, perkeleeseen, liittymistä. Perkele edustaa elämän vastavoimaa, tuhoa, hävitystä ja kuolemaa. Jumalan Poika ilmestyi tekemään tyhjäksi pimeyden työt (8).

Sentähden sen, joka sanoo tuntevansa Jumalan Pojan, on myös sanouduttava irti pimeyden töistä.
        Tällä ei tarkoiteta tosiasiallista synnittömyyttä, niin kuin edellä nimenomaan korostettiinkin (1:8-10).
        Jumalasta syntynyt ei vain suostu syntiin, koska Jumalan siemen pysyy hänessä (9).

• Perillä oleva

1.Joh.3:1-24
        >>>>>>>>
        Johannes kehoittaa lukijoitaan puhdistamaan itsensä (3:3). Jokainen, joka toivoo Herransa näkemistä, ensin puhdistaa itsensä. Hän, joka on perillä, on puhdas, mutta me, jotka olemme vasta matkalla, tarvitsemme ”jalkojen pesua” (Joh.13:1-20).

Edellä on ollut jo puhetta puhdistuksesta: Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1:7).
        Puhdistus merkitsee samalla pyhitystä. Pyhitys on vihkiytymistä Jumalan tottelemiseen.
        Synnin tekeminen ei kuulu sen elämään, joka on erotettu pyhään palvelukseen.

Kaikki synnin tekeminen on viholliseen, perkeleeseen, liittymistä. Perkele edustaa elämän vastavoimaa, tuhoa, hävitystä ja kuolemaa. Jumalan Poika ilmestyi tekemään tyhjäksi pimeyden työt (8).

Sentähden sen, joka sanoo tuntevansa Jumalan Pojan, on myös sanouduttava irti pimeyden töistä.
        Tällä ei tarkoiteta tosiasiallista synnittömyyttä, niin kuin edellä nimenomaan korostettiinkin (1:8-10).
        Jumalasta syntynyt ei vain suostu syntiin, koska Jumalan siemen pysyy hänessä (9).

Etkö sinä olekaan vielä perillä Jumalan valtakunnassa? Tuo selittääkin kaiken.

• Tapio522eikirj
        Perillä oleva kirjoitti:

Etkö sinä olekaan vielä perillä Jumalan valtakunnassa? Tuo selittääkin kaiken.

>>>>>>>>>>>>Hän, joka on perillä, on puhdas, mutta me, jotka olemme vasta matkalla, tarvitsemme ”jalkojen pesua” (Joh.13:1-20)>>>>>>>>>>>>.

2. Kor. 5:7
        "..... me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.".

• Jumalan valtakunta

>>>>>>>>>>>>Hän, joka on perillä, on puhdas, mutta me, jotka olemme vasta matkalla, tarvitsemme ”jalkojen pesua” (Joh.13:1-20)>>>>>>>>>>>>.

2. Kor. 5:7
        "..... me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.".

Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Siellä ei ole taistelu omaa syntisyyttä vastaan. Joka ei ole kokenut Jumalan valtakunnan rauhaa ja iloa, ei käsitä mistä sinne päässeet kertovat.

• greeeeen
        Jumalan valtakunta kirjoitti:

Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Siellä ei ole taistelu omaa syntisyyttä vastaan. Joka ei ole kokenut Jumalan valtakunnan rauhaa ja iloa, ei käsitä mistä sinne päässeet kertovat.

Minä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, että kuinka Semper ja nuo muut samanmieliset kirjoittajat voivat nähdä niin, että Jaikal opettaisi ihmisen voivan jatkaa ihan rauhassa synnintekemistä ja olla silti puhdas Jumalan silmissä. Jaikal ei todellakaan opeta niin. Jaikal on kertonut Semperille täysin selvästi, missä on uskovan apu syntiä vastaan, mutta tämä ei ole sitä vain millään ymmärtänyt. Näyttää yhä selvemmin siltä, että Semperillä ei ole tuota tärkeää kokemusta, eikä siksi ymmärrystä Jaikalin opetuksiin tai asiaan yleensä muutenkaan.

• Tapio522eikirj
        Jumalan valtakunta kirjoitti:

PAAVALI ESIKUVANA
        Filipp.
        3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
        --
        Paavali luottaa ja pitäytyy yksin Kristukseen. Siinä on hänen turvansa.

Jotkut taas vaativat, että kristityn tuli olla täydellinen ja se olisi mahdollista lakia noudattamalla. Paavali tyrmää tällaisen ajattelun. Täydellisiksi emme tule koskaan tässä ajassa, vaan riennämme sitä kohti. Sitä päämäärää kohti olemme matkalla.

Tätä asiaa Paavali vertaa kilpajuoksuun. Ratkaisu tapahtuu vasta maaliviivalla. ”Yhden”, jonka kilpajuoksijan tulee tehdä; ”...unohtaa se, mikä on takana”; synnit ja epäonnistumiset.

Ei tule antaa periksi.
        ”...jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte” (1.Kor .9:24).
        --
        Ilm. 21:4
        ".... ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

• LAIN VANHURSKAUS

4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Roomalaiskirje 9

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
      6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

• VIELÄ VAROITUS

2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Väittääkö joku, että synnin ja kuolemanlaista vapaaksi päässyt jatkaa syntien tekemistä?

Antakaa ihmisten kasvaa vapauteen Jeesusta seuraamalla. Älkää estäkö ihmisiä menemästä ahtaasta portista sisään Jumalan valtakuntaan. Hyljätkää jo vihdoin nuo, jotka vartioivat portilla estäen siitä sisään menemästä. Heillä on leveät raamatunlause kotelot, jolla he pyrkivät teitä sitomaan synnin ja kuoleman valtaan.

• oikeaakin oppia saa

Ymmärrätkö että olet itse esimerkkinä siitä kuinka uskovankin liha on silloin tällöin irrallaan ja tekee lihallisisa asioita !?

Eikä kukaan KASVA Jeesuksen seuraajaksi vaan siihen tarvitaan uudestisyntymä Pyhän Hengen työnä.

Kukaan ei voi seurata Jeesusta muuten kuin uudestisyntyneenä, muuten kuin laahustamalla leivän toivossa Jeesuksen ympärysporukassa siellä joukon laitamilla ja hännillä.

• ÄLÄ VALEHTELE
        oikeaakin oppia saa kirjoitti:

Ymmärrätkö että olet itse esimerkkinä siitä kuinka uskovankin liha on silloin tällöin irrallaan ja tekee lihallisisa asioita !?

Eikä kukaan KASVA Jeesuksen seuraajaksi vaan siihen tarvitaan uudestisyntymä Pyhän Hengen työnä.

Kukaan ei voi seurata Jeesusta muuten kuin uudestisyntyneenä, muuten kuin laahustamalla leivän toivossa Jeesuksen ympärysporukassa siellä joukon laitamilla ja hännillä.

Olet itse ihminen, joka ei ole koskaan kuollut samankaltaisella kuolemalla, mitä Jeesus, etkä koskaan siitä kuolemasta ylösnoussut. Et ole kavanut lain ajamana Kristukseen ja siksi lihasi on valloillaan! Älä luule, että Hengestä syntyneiden liha on irrallaan, kuten sinun lihasi sanojesi mukaan on.

Mene Jaikalin kotisivuille, jos tahdot löytää oikeaa opetusta.

2. Pietarin kirje 3

14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

• Totuus EIole sinussa
        ÄLÄ VALEHTELE kirjoitti:

Olet itse ihminen, joka ei ole koskaan kuollut samankaltaisella kuolemalla, mitä Jeesus, etkä koskaan siitä kuolemasta ylösnoussut. Et ole kavanut lain ajamana Kristukseen ja siksi lihasi on valloillaan! Älä luule, että Hengestä syntyneiden liha on irrallaan, kuten sinun lihasi sanojesi mukaan on.

Mene Jaikalin kotisivuille, jos tahdot löytää oikeaa opetusta.

2. Pietarin kirje 3

14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Viestisi on sekoitus omaa hapatustasi ja Raamatun jakeita.

• Kasvatuksesta
        Totuus EIole sinussa kirjoitti:

Viestisi on sekoitus omaa hapatustasi ja Raamatun jakeita.

Muuten, oletko huomannut Raamatun kertovan, että Sana kasvattaa pelastukseen. Se on sama asia mitä on se, että saa hyvän ravinnon huonon ravinnon tilalle ja siinä tapahtuu kasvu ja oikeaminen, tai paremminkin sanottuna paraneminen ja se tuo pelastuksen. Täällä oppii, jos on nöyrä sydän. On selvää, että Jumalan Sanan kasvatus ja sen ottaminen henkilökohtaisesti on vällttämättömyys pelastukseen.
        Vanhassa Testamentissakin kerrotaan tuosta samasta asiasta.

• Ihanaa sanaa
        Kasvatuksesta kirjoitti:

Muuten, oletko huomannut Raamatun kertovan, että Sana kasvattaa pelastukseen. Se on sama asia mitä on se, että saa hyvän ravinnon huonon ravinnon tilalle ja siinä tapahtuu kasvu ja oikeaminen, tai paremminkin sanottuna paraneminen ja se tuo pelastuksen. Täällä oppii, jos on nöyrä sydän. On selvää, että Jumalan Sanan kasvatus ja sen ottaminen henkilökohtaisesti on vällttämättömyys pelastukseen.
        Vanhassa Testamentissakin kerrotaan tuosta samasta asiasta.

Psalmit 119
        1 Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat!
        2 Autuaat ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä kaikesta sydämestänsä,
        3 jotka eivät vääryyttä tee, vaan vaeltavat hänen teillään!
        4 Sinä olet asetuksesi säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin.
        5 Oi, jospa minun vaellukseni olisi vakaa, niin että noudattaisin sinun käskyjäsi!
        6 Silloin minä en joudu häpeään, kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.
        7 Minä kiitän sinua vilpittömällä sydämellä, kun opin sinun vanhurskautesi oikeudet.
        8 Minä noudatan sinun käskyjäsi, älä minua peräti hylkää.
        9 Kuinka voi nuorukainen pitää tiensä puhtaana? Siten, että hän noudattaa sinun sanaasi.
        10 Minä etsin sinua kaikesta sydämestäni, älä salli minun eksyä pois sinun käskyistäsi.
        11 Minä kätken sinun sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan.
        12 Kiitetty ole sinä, Herra, opeta minulle käskysi.
        13 Huulillani minä julistan kaikki sinun suusi oikeudet.
        14 Minä iloitsen sinun todistustesi tiestä, niinkuin kaikkinaisesta rikkaudesta.
        15 Minä tutkistelen sinun asetuksiasi ja katselen sinun polkujasi.
        16 Minä iloitsen sinun käskyistäsi enkä sinun sanaasi unhota.
        17 Tee palvelijallesi hyvin, että minä eläisin ja noudattaisin sinun sanaasi.

• Niin kuin kaikilla muillakin palstoilla, täällä Helluntailaisuus palstalla on ollut paljon sellaisia kirjoituksia, jotka poikkeavat Jeesuksen ja apostolien opetuksista ja monet niistä ovat päinvastaisia siitä, mitä Jeesus ja apostolit opettivat. [1.Tim.1:3]

Näitä "vieraiden oppien" opettajia masentaa heidän saama oikaisukritiikki, kun joku uskaltaa tuoda kaikkien luettavaksi, mitä Jeesus ja apostolit samasta asiasta opettivat.

Esimerkkinä otan ajoista ja hetkistä ennustelun ja opettamisen, samoin lihallisista sukupolvista ja niiden luetteloista, väitteistä että Jeesus on Jumala, jne. [Ap.t.1:7; 1.Tim.1:4; Tit.3:9; Joh.10:34,35]

Jumala ei sanassaan vaadi että poika on uskottava Jumalaksi, vaan ainoastaan Jumalan pojaksi, välimieheksi, ylimmäiseksi papiksi ja Isän nimeämäksi Voidelluksi, Kristukseksi! [Hepr.5:5,6; 8:1]

Ymmärrän hyvin että jatkuvasti vastustamattoman kritiikin saaminen perinnesäännöille ja omille enakkoluuloille on masentavaa.

• Valitettavaa

>>Näitä "vieraiden oppien" opettajia masentaa heidän saama oikaisukritiikki, kun joku uskaltaa tuoda kaikkien luettavaksi, mitä Jeesus ja apostolit samasta asiasta opettivat.

• Eenokki 12

Jumala ei sanassaan vaadi että poika on uskottava Jumalaksi, vaan ainoastaan Jumalan pojaksi, välimieheksi, ylimmäiseksi papiksi ja Isän nimeämäksi Voidelluksi, Kristukseksi! [Hepr.5:5,6; 8:1]

-Uskoessamme Lunastajaamme on ehdottoman välttämätöntä uskoa Jeesuksen olevan Jumala Jumalasta koska ne kolme ovat yhtä. Isä Poika ja PyhäHenki Eikä kukaan muu paitsi Jumala voinut täyttää sitä mikä vaadittiin ihmiskunnan sovitukseksi.

• Eenokki 12 kirjoitti:

-Uskoessamme Lunastajaamme on ehdottoman välttämätöntä uskoa Jeesuksen olevan Jumala Jumalasta koska ne kolme ovat yhtä. Isä Poika ja PyhäHenki Eikä kukaan muu paitsi Jumala voinut täyttää sitä mikä vaadittiin ihmiskunnan sovitukseksi.

Eenokki 12, tuo on päinvastaista kuin Jeesuksen ja apostolien opetukset että "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [1. Kor. 8:6 ]

Tämä on määritelmä, kuka Jumala on: "I s ä, - j o s t a -
        k a i k k i - o n - ". Jeesus on Isästä, eikä Isä Jeesuksesta! Ei ole mitään syytä keksiä mitään kirjoitusten vastaista määritelmiä!

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a - j a - k a i k k i e n - I-s-ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." [Joh.17:1,3]

• Ekivaari on taas
        ekivaari kirjoitti:

Eenokki 12, tuo on päinvastaista kuin Jeesuksen ja apostolien opetukset että "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [1. Kor. 8:6 ]

Tämä on määritelmä, kuka Jumala on: "I s ä, - j o s t a -
        k a i k k i - o n - ". Jeesus on Isästä, eikä Isä Jeesuksesta! Ei ole mitään syytä keksiä mitään kirjoitusten vastaista määritelmiä!

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a - j a - k a i k k i e n - I-s-ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." [Joh.17:1,3]

asialla aloittamassa uuden väittelyn samasta asiasta !
        Et näytä sinäkään tällä palstalla osaavan muuta, kuin väitellä!

• Tämä ketju keräsi
        Ekivaari on taas kirjoitti:

näyttävästi esille kaikkein pahimmat riitapukarit, joiden kommentteja tuli solkenaan.

• Jaikal on ollut
        Tämä ketju keräsi kirjoitti:

näyttävästi esille kaikkein pahimmat riitapukarit, joiden kommentteja tuli solkenaan.

palstan sävyisin ja kårsivällisin kirjoittaja. Häneen sopii se, mitä Raamatussa sanotaan viisaudesta, joka tulee ylhäältä! Muut ovat olleet, kuin korppikotkat nokkimassa toisiaan!

• Valitettavaa kirjoitti:

>>Näitä "vieraiden oppien" opettajia masentaa heidän saama oikaisukritiikki, kun joku uskaltaa tuoda kaikkien luettavaksi, mitä Jeesus ja apostolit samasta asiasta opettivat.

Apostolien teot 17
        30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Kaikki mikä on Jumalasta pelastuu, sillä "Jumala tahtoo että kaikki pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden." [1.Tim..2:4]

Psalmit 115
        3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Johannes 6
        45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

Psalmit 135
        6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

Jesaja 45
        23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
        24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan." [Fil. 2:10,11]

• greeeeen
        Jaikal on ollut kirjoitti:

palstan sävyisin ja kårsivällisin kirjoittaja. Häneen sopii se, mitä Raamatussa sanotaan viisaudesta, joka tulee ylhäältä! Muut ovat olleet, kuin korppikotkat nokkimassa toisiaan!

Niin on.

• Ekivaari on taas kirjoitti:

Filippiläiskirje 3
        1 "Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi."

Jeesus ja myös apostolit puhuivat kansalle lähes päivittäin samoista asioista ja kehottivat kuuntelijoitaan olemaan heidän seuraajiaan, [1.Kor.11:1]

• Ekivaari on taas kirjoitti:

Onko se väittelyä kun muistutan vain kanssakulkijoita kaikesta siitä, mitä Jeesus puhui ja opetti?

Jos joku opettaa että Jeesus on välttämättä uskottava Isäksi, pojaksi ja Pyhäksi hengeksi, niin kerron ettei Raamattu sellaista opeta, vaan se on Athanioksen uskontunnustuksen opetusta!

• Jotka tekevät niikuin Jeesus Tahtoo niin pelastaa Jaikal !! Et voi tehdä omin päin juttuja niinkuin lähteä palstalta. Niiin ,, oletko varma että tämä on Jumalan Tahto? Niin teetkö aina mitä mielen tule ja menet karkuun kun alkaa tulla epämielyttävä olo ???

• luetut kirjat

Kun olo alkaa tuntua epämiellyttävältä ja kokee, ettei sanomaa oteta vastaan, on aivan oikein ja viisasta lähteä pois. Se ei ole karkuun lähtemistä, vaan Jeesuksen opetuksen mukaista. Paavali ja Barnabas noudattivat Jeesuksen opetusta.

Matt. 10:14
      Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

Mark. 6:11
      Ja missä paikassa teitä ei oteta vastaan eikä teitä kuulla, sieltä menkää pois ja pudistakaa tomu jalkojenne alta, todistukseksi heille."

Luuk. 9:5
      Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."

Ap. t. 19:9
      Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

Apt.13:
      51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
      52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.

Minusta ei kannattaisi anoa ketään lähtevää jäämään, vaan antaa siunaten mennä pois. Jaikal tekee itse omat päätöksensä eikä ehkä "yleisön pyynnöstäkään" tule lähiaikoina esiintymään täällä. Näin oletan ja toivotan jaikalille siunausta matkaan. Mielen muuttaminenkaan ei ole häpeä. Jos tuntuu, että joskus on taas jotain sanottavaa, sen kun palaa takaisin. Omista menoistaan ja tuloistaan ei kannata tehdä suurta numeroa.

Ei tehrä tästä ny numeroo.
      – Sinikka Nopola–

• Hyvästi!

Ei täällä yhtä miestä / naista kaivata. Jos joku luulee itestään liikoja niin saa karvaasti pettyä. Vaikka ei täältä kukaan ole oikeasti poistunut muuta kuin välillä jotkut lataamoon. Tulevat sitten taas joko entisellä tai uudella nimmarilla takaisin.
      Mihinkä hoitoon jaikal on menossa, tietääkö joku?

• Jaikalin ei pitäisi poistua palstalta. Jos näin käy, palstan taso laskee huomattavasti.
      Vaihda vaikka nimimerkkiä. Nimimerkki ei liene tärkeä. Sisältö ratkaisee.

• Kyllä kaivataan!

Juuri sinunlaistesi takia kaipaan Jaikalia takaisin!!!

• Ihana Fantasti

Hyvää matkaa muihin kutsumuksiin Herran seurassa!

Olen silloin tällöin törmännyt Jaikalin kirjoituksin joillakin palstoilla ja löytänyt kotisivusikin; kai siellä kirjoittamista jatkat. Keskusteluissa lie en ole ollut kanssasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      4384
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      3600
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      490
      1883
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      141
      1660
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      152
      1571
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      579
      1481
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1437
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1395
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49