Rautahammas heiluu

13vpoika

Hei minä olen huomannut tässä pari päivää sitten että minulla yksi alhaalla olevista etuhampaista heiluu aika rajusti ja se sattuu olemaan rautahammas. Hammaslääkäri aika mulle on varattu ens kuulle, mutta mitä tolle hampaalle tehään poistetaanko se? ja jos poistetaan niin tuleeko tilalle mitään kuten uusi hammas? Asiallisia vastauksia kiitos!

14

5141

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • balabalab

      Onko hampaaseen sattunut jokin?

      Kyllähän etualueen hampaita voidaan rakentaa puuttuvien tilalle, etenkin kun on noin nuori ihminen kyseessä.

      Älä kuitenkaan hätäile, odottele rauhassa hammaslääkärin aikaa.

      • 13vpoika

        Ei siihen oo sattunu mitään. Unohdin myös mainita että siinä on reikä


    • arvauksia

      Luullakseni ei heilumisen takia poisteta. Heiluminen ei myöskään ole varma merkki mistään syystä. jonka takia pitäisi poistaa.

      Sitä ei kannattane tarkoituksella heilutella.

    • linkkaus

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6551541

      "
      Mulla on alkanut etuhampaat heilua. Hammaslääkärin mukaan se ei ole vaarallista, mutta tuntuu silti tosi inhottavalta, kun pelkkä nieleminenkin liikuttaa hampaita. Voiko tätä heilumista saada mitenkään loppumaan vai täytyykö vaan kärsiä koko loppuelämä siitä, kun tuntee jatkuvasti hampaiden olevan väärässä asennossa?

      ********************************************************

      Lietokas3.12.2008 11:430
      pari asiaa
      1. Jos hampaat ovat maitohampaita niin niiden kuuluukin heilua ennen irtoamista.

      2. Jos hampaat ovat puhkeamassa niin juuren kehityksen ollessa kesken niiden kuuluukin heilua.

      3. Jos on sattunut trauma ja hammas on saanut kovat tärähdyken ja osittain irronnut parodontaaliligamenteista niin se voi heilua, mutta kiinnittyy parissa viikossa.

      4. Jos luuraja on laskeutunut hampaiden ympäriltä niin paljon, että hampaat heiluvat niin sille ei voi mitään. Toko voi yrittää puhdistaa juuret, jolloin kiinnityskudos parantuu. Mutaa hampaat saattavat heilua silti. Hampaat voidaan myös kiskottaa toisiinsa kiinni tarvittaessa.

      5. Hammas ei ole luutunut kiinni leukaluuhun, joten sen kuuluukin heilua. n.0.1-1.00mm
      "

    • poika 11v

      Mä en tiädä onko mun heluva hammas rauta vai maitohammas et mitä pitästehä?

      • 11v tyttö

        11v poika ei kantsdii huolestuu!
        Jos haluut voit mennä kyl hammaslääkäri luultavasti se on rautahammas.❇.


    • hJaajk

      Voi poistaa

    • samatääl

      mullakin on vähän sama ongelma yläetuhampaassa, joka on rautahammas siis ja ikää kohta 14v

      • Anonyymi

        mul on sama, en tiiä voiko se johtua iästä, koska tosi monella on sama.. Vuotaako sulla verta ikenistä niitä harjatessa? :):):):):)


    • 13v tyttö

      Muute mistä mun ala ja ylä hampaat vois ees heiluu... :/ ja voitteko kertoo et kun meen hammaslääkärii mitä pitää tehä että se poraaminen ei tunnu kauheelta.. niinku vihlo/säre ja tiiän jo puudutuksen mut oisko muita:/

      • 11vtyttö

        Oon 11v ja mulla on heilunu yläetuhampaat jo viikon en tiiä heiluuko toinen enemmän mutta molemmat kumminkin heiluu, ja voiko se heiluminen johtua siitä että on hampaat vinossa ja se toinen ehkä vähän niinku painaa sitä viereistä hammasta. Mutta kertokaa nyt kaikki syyt mistä tää voi johtua ja ientulehusta tuskin on koska ei punoita ja ei tuu verta


    • EnOoSunIsäs

      Sen pystyy käydä poistattamassa

      • Oletko_hölmö

        Eihän ehjää hammasta poisteta pelkästään sen vuoksi että se vähän heiluu. Hoitoa tehostamalla se asettuu kunnolla paikalleen. Aloittaja kertoi se olevan rautahammas, joten hammaslääkäri ei suostu poistamaan sitä (onneksi).


    • Anonyymi

      En ihan tiiä itellä heiluu ehkä rautahammas ylhäällä?,se pitää kai ottaa talteen ja viedä hammaslääkärille niin se laittaa sen takasin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe