Rautahammas heiluu

13vpoika

Hei minä olen huomannut tässä pari päivää sitten että minulla yksi alhaalla olevista etuhampaista heiluu aika rajusti ja se sattuu olemaan rautahammas. Hammaslääkäri aika mulle on varattu ens kuulle, mutta mitä tolle hampaalle tehään poistetaanko se? ja jos poistetaan niin tuleeko tilalle mitään kuten uusi hammas? Asiallisia vastauksia kiitos!

14

5659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • balabalab

Onko hampaaseen sattunut jokin?

Kyllähän etualueen hampaita voidaan rakentaa puuttuvien tilalle, etenkin kun on noin nuori ihminen kyseessä.

Älä kuitenkaan hätäile, odottele rauhassa hammaslääkärin aikaa.

• 13vpoika

Ei siihen oo sattunu mitään. Unohdin myös mainita että siinä on reikä

• arvauksia

Luullakseni ei heilumisen takia poisteta. Heiluminen ei myöskään ole varma merkki mistään syystä. jonka takia pitäisi poistaa.

Sitä ei kannattane tarkoituksella heilutella.

• linkkaus

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6551541

"
      Mulla on alkanut etuhampaat heilua. Hammaslääkärin mukaan se ei ole vaarallista, mutta tuntuu silti tosi inhottavalta, kun pelkkä nieleminenkin liikuttaa hampaita. Voiko tätä heilumista saada mitenkään loppumaan vai täytyykö vaan kärsiä koko loppuelämä siitä, kun tuntee jatkuvasti hampaiden olevan väärässä asennossa?

Lietokas3.12.2008 11:430
      pari asiaa
      1. Jos hampaat ovat maitohampaita niin niiden kuuluukin heilua ennen irtoamista.

2. Jos hampaat ovat puhkeamassa niin juuren kehityksen ollessa kesken niiden kuuluukin heilua.

3. Jos on sattunut trauma ja hammas on saanut kovat tärähdyken ja osittain irronnut parodontaaliligamenteista niin se voi heilua, mutta kiinnittyy parissa viikossa.

4. Jos luuraja on laskeutunut hampaiden ympäriltä niin paljon, että hampaat heiluvat niin sille ei voi mitään. Toko voi yrittää puhdistaa juuret, jolloin kiinnityskudos parantuu. Mutaa hampaat saattavat heilua silti. Hampaat voidaan myös kiskottaa toisiinsa kiinni tarvittaessa.

5. Hammas ei ole luutunut kiinni leukaluuhun, joten sen kuuluukin heilua. n.0.1-1.00mm
      "

• poika 11v

Mä en tiädä onko mun heluva hammas rauta vai maitohammas et mitä pitästehä?

• 11v tyttö

11v poika ei kantsdii huolestuu!
        Jos haluut voit mennä kyl hammaslääkäri luultavasti se on rautahammas.❇.

• hJaajk

Voi poistaa

• samatääl

mullakin on vähän sama ongelma yläetuhampaassa, joka on rautahammas siis ja ikää kohta 14v

• Anonyymi

mul on sama, en tiiä voiko se johtua iästä, koska tosi monella on sama.. Vuotaako sulla verta ikenistä niitä harjatessa? :):):):):)

• 13v tyttö

Muute mistä mun ala ja ylä hampaat vois ees heiluu... :/ ja voitteko kertoo et kun meen hammaslääkärii mitä pitää tehä että se poraaminen ei tunnu kauheelta.. niinku vihlo/säre ja tiiän jo puudutuksen mut oisko muita:/

• 11vtyttö

Oon 11v ja mulla on heilunu yläetuhampaat jo viikon en tiiä heiluuko toinen enemmän mutta molemmat kumminkin heiluu, ja voiko se heiluminen johtua siitä että on hampaat vinossa ja se toinen ehkä vähän niinku painaa sitä viereistä hammasta. Mutta kertokaa nyt kaikki syyt mistä tää voi johtua ja ientulehusta tuskin on koska ei punoita ja ei tuu verta

• EnOoSunIsäs

Sen pystyy käydä poistattamassa

• Oletko_hölmö

Eihän ehjää hammasta poisteta pelkästään sen vuoksi että se vähän heiluu. Hoitoa tehostamalla se asettuu kunnolla paikalleen. Aloittaja kertoi se olevan rautahammas, joten hammaslääkäri ei suostu poistamaan sitä (onneksi).

• Anonyymi

En ihan tiiä itellä heiluu ehkä rautahammas ylhäällä?,se pitää kai ottaa talteen ja viedä hammaslääkärille niin se laittaa sen takasin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe