Eräs tavaratalo kauppaa lakkabensiiniä 0.99e/litra? Miten se on mahdollista?
Lakkabensiini halvempaa
15
5381
Vastaukset
- Plöö
Mahtaisiko verotuksella olla jotain tekemistä asian kanssa?
- tie totuus ja jotain
hinta 1€
liikevaihtovero 0,22€
kaupan, tukkuportaan sun muiden kate 0,76€
lakkabensiinin tuotantokustannus 0,02€ - mies
tie totuus ja jotain kirjoitti:
hinta 1€
liikevaihtovero 0,22€
kaupan, tukkuportaan sun muiden kate 0,76€
lakkabensiinin tuotantokustannus 0,02€Mikas helvetti se liikevaihtovero oikein on?
- Anssi
95E verollinen hinta 1.150€
Polttoainevero 0.5385 €
Lisävero 0.0423 €
Huoltovarmuusmaksu 0.0068 €
Arvonlisävero 0.207 €
Vero yhteensä 0.795 €
Veroton hinta 0.355 €
Veroa hinnasta 69.128 % - K.Ä.
mies kirjoitti:
Mikas helvetti se liikevaihtovero oikein on?
No, siihen aikaan, kun sinä synnyit, ei puhuttu Arvonlisäverosta, vaan Liikevaihtoverosta. Se oli vähän samantapainen vero. Me vähän vanhemmat sedät tapaamme puhua hevosvoimista, jaloista, markoista ja LVV:stä, kun kuvittelemme, että asiat ovat kaikille selviä, mutta oikeassa olet - ALV se nykyisin on.
- agnostikko
tie totuus ja jotain kirjoitti:
hinta 1€
liikevaihtovero 0,22€
kaupan, tukkuportaan sun muiden kate 0,76€
lakkabensiinin tuotantokustannus 0,02€Me vielä vanhemmat sedät, jotka muistamme aikaa ennen lvv.tä, jouduimme koulussa opettelemaan myös laskentoa, ja osaamme laskea myös nykyisen alv.in, päinvastoin kuin sinä.
- Heh
agnostikko kirjoitti:
Me vielä vanhemmat sedät, jotka muistamme aikaa ennen lvv.tä, jouduimme koulussa opettelemaan myös laskentoa, ja osaamme laskea myös nykyisen alv.in, päinvastoin kuin sinä.
Taitaa olla 0,18 € se ALV yhden euron hintaisessa tuotteessa.
- seniorikansalaiset
agnostikko kirjoitti:
Me vielä vanhemmat sedät, jotka muistamme aikaa ennen lvv.tä, jouduimme koulussa opettelemaan myös laskentoa, ja osaamme laskea myös nykyisen alv.in, päinvastoin kuin sinä.
...osaamme käyttää ä-kirjainta ja olla kiroamatta tarpeettomasti. Siitä meidät tunnistaa aikuisiksi. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000004400484
- ---
seniorikansalaiset kirjoitti:
...osaamme käyttää ä-kirjainta ja olla kiroamatta tarpeettomasti. Siitä meidät tunnistaa aikuisiksi. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000004400484
...siitä, ettette osaa lisätä omaa kommenttianne sen kirjoituksen perään, jota haluatte kommentoida?
- Make
Voisiko olla mahdollista, että vanha kaasari auto käy tuolla lakkabensalla? Mitä eroa siinä on?
- Maalarismies
Lakkabensiini on toiselta nimeltään mineraalitärpätti (engl. white spirit). Käy maalien, lakkojen jne. liuottimeksi, puhdistusaineeksi tms. Voi ehkä palaa matalapuristeisessa ottomoottorissa bensaan sekoitettuna tai ehkä jopa sellaisenaan. Tuollainen moottori taitaa olla luonnostaan kaasarilla ruokittava eikä mikään ruiskupeli. Mieleen tulevat etsimättä itänaapurin vanhat lohmut, jotka tulevat toimeen oktaaniluvultaan hyvinkin vaatimattomalla bensalla. Lakkabensiinin oktaaniluku (joka ilmaisee puristuskestävyyttä) ei minulla ole tiedossani.
- öölman
Maalarismies kirjoitti:
Lakkabensiini on toiselta nimeltään mineraalitärpätti (engl. white spirit). Käy maalien, lakkojen jne. liuottimeksi, puhdistusaineeksi tms. Voi ehkä palaa matalapuristeisessa ottomoottorissa bensaan sekoitettuna tai ehkä jopa sellaisenaan. Tuollainen moottori taitaa olla luonnostaan kaasarilla ruokittava eikä mikään ruiskupeli. Mieleen tulevat etsimättä itänaapurin vanhat lohmut, jotka tulevat toimeen oktaaniluvultaan hyvinkin vaatimattomalla bensalla. Lakkabensiinin oktaaniluku (joka ilmaisee puristuskestävyyttä) ei minulla ole tiedossani.
Nuo liuottimet valmistetaan Suomessa Naantalin Jalostamolla (oik. erikoistuotejalostamo) Liuottimia on kahdenlaisia, aromaattivapaita, ja sitten näitä, jotka eivät ole. Tämä lakkabensiini ei taida olla aromaattivapaa, kuten grillin sytystysneste. Näissä on hyvin kapea tislaantumisalue, vain ehkä parisenkymmentä astetta, loppupiste on yleensä 200 tai 220 astetta. Se on samaa luokkaa kuin moottoribensassa, mutta moottoribensan kiehumispisteet alkavat jo läheltä nollaa (butaani). Oktaaniluvusta ei ole tietoa, mutta ainakaan aromaattivapailla se ei kummoinen ole.
- Arska
Tekniikan Maailmassa tärpättiautoilua kokeiltiin 1980-luvun alussa, silloinkin kun bensan hinta oli nousussa. Uutta Saabia kokeiltiin tärpätillä ja hyvin kulki, alkuperäissäädöillä jopa vähän paremmin kuin bensalla. Moottorin kestävyyden varmistamiseksi sytytystä piti myöhentää jolloin teho laski. Joten siitä vaan, jos omistaa riittävän vanhan auton ja saa jostain halpaa tärpättiä. Pelkällä tärpätillä ei ehkä kannata ajaa, koska pakokaasun muuttunut haju voi herättää poliisien mielenkiinnon, ja silloin tulee aivan tolkuton sakko (dieselvero parikymmenkertaisena, olipa auto dieselkäyttöinen tai ei).
- Urpo!!
Nyt on uus auto hajalla kun kaadoin tankin täyteen tärpättiä...vittu tollasia neuvoja ei sais antaa täällä!!!
Arvatkaa tykkääkö faija hyvää kun Volvo ei enää käynnisty..mitä teen sille...APUA!!!- Kepa
vähän ihmettelinkin että miten se naapurin volvo noin sahaa aamulla, vaikka ei ole vielä edes pakkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483