McDonalds palkka?

Töitä etsivä

Eli olen kuullut että mäkissä huono palkka? Paljon se sitten on esim. itse olen merkonomi ja työkokemustakin on niin eihän silloin harjoiteelijan palkkaa tätä 6 euroa voida maksaa? Paljon kuussa suunnileen tienaa?
Saako itse päättää onko keittiönpuolella vai asiakaspalvelussa?

70

69647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono

      saahan mäkkärissä esim. iltalisätkin, joita omalla alallani ei tunneta lainkaan.

      Koulutuksesi ei vaikuta palkkaukseen, mäkkärillä olet joka tapauksessa tietenkin ensin harjoittelija. Vai luulitko konekirjoitustaidon lisäävän taitoasi paistaa pihvejä? Kuussa tienaa just niin paljon kuin viime kuussa tuli tehtyä tunteja. Vuoropäällikkö päättää ketä on tiskillä ja ketä on keittiössä. Keittiöön laitetaan parhaat tyypit, koska sen pitää toimia. Kassalle sitten tytöt ja tunarit.

      • Anonyymi

        Tytöttely kertoo ihmisestä aika paljon. Eli paskaa


    • konkari

      harjoittelijan palkka on vain vähän yli 6 euroa, mutta niin se on monilla muillakin aloilla. sen jälkeen ihan inhimillinen 8 euroa. mun palkkaani ei ainakaan ne iltalisät paljoa nosta...

      palkkaan vaikuttaa ihan täysin se, kuinka paljon tunteja on tarjolla...eli onko työntekijöistä pulaa vai ylitarjontaa.. meillä se on vaihdellut 40-100 tunnin välillä/3 vkoa, eli koskaan ei voi etukäteen tietää, kuinka paljon töitä saa. mulla palkka on verojen jälkeen 600-1200 euroa kuussa, yleensä 900 euroa. ja jos sulla on jotain harrastuksia tai muuta menoa, saat vielä vähemmän tunteja, joten kannattaa tarkkaan miettii, pärjäätkö tolla summalla vai pitäskö hommata vähän "vakituisempi" työ.

      haluat kassalle?? kassalle pääsee kaikki jotka sinne haluaa, koska kun olet pari kuukautta ollut töissä, et enää halua kassalle :) mutta ensin sun täytyy olla keittiössä pari viikkoa et haltsaat sen ja salissa kans parisen vuoroo ja sen jälkeen eikun vaan kassalle!

      • Anonyymi

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        Kirjoita uudestaan tämä, kun oot selvin päin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)


      • Anonyymi

        Sinne meni se ajatus mäkkäriin töihin menosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)

        ittellä kelalta kuukaudessa tulevat rahat 800€ :) Olen siis vielä 16 vuotias joten lapsilisät, opintotuki, asumistuet ja vammaistuki👍🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)

        saan 1100, määrä riippuu elämäntilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        keijo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ittellä kelalta kuukaudessa tulevat rahat 800€ :) Olen siis vielä 16 vuotias joten lapsilisät, opintotuki, asumistuet ja vammaistuki👍🏼

        Mulle maksetaan vuokraa vaan ei muuta 800€ ei muuta maksetaan ja on etsinyt töitä tosi kauan ei vaan löyty ei muuta kun otta ruoka lainaksi perheeltä 🤦


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        Kiinnosta kovasti missä tienaa peruduunarina mainitsemasi rahat????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        Aika paljon saat kelasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon saat kelasta!

        Noilla tuloilla saa ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa noin 1200€/kk. Huomionarvoista, että tuo 8€/h oli isompi raha vuonna 2004 kuin nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keijo

        Kalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)

        Saan kelalta 1300€ kuussa mut alotin työt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        3500-5000€/kk :DDDD Ehkä lopettaisit sen verorahoilla makoiluin ja ihan aikuisten oikeasti menisit vaikka sinne mäkkäriin :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)

        "Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI"

        Ongelma on se, että ihmiset joko:

        a) eivät osaa laskea

        tai

        b) Uskovat pankkien määritelmän siitä, mikä on tuloa (tai ovat sitä mieltä, että vain verotettava tulo on tuloa, mutta verovapaa tulo ei ole).

        Jos tuollaiseen määritelmään uskoo, niin sitten KELAsta ei tosiaan millään voi saada 1200 €/kk (siis yksinäinen hlö, monen lapsen yksinhuoltajat ovat erikseen).

        Mutta jos lasket niin, että KAIKKI raha, mitä KELAsta tilillesi tulee, on tuloa, olipa kyseessä verotettava tulo (kuten työmarkkinatuki) tai verotin tulo (kuten asuistuki, toimeentulotuki) jne...

        niin silloin ei ole mitenkään kummallista, jos KELA maksaa yhteensä 1200 €/kk.

        Rikastuuko työtän tuolla ?

        No EI TODELLAKAAN rikastu.

        Suurin osa työttömän tuloista kun menee vuokranmaksuun, ja sen jälkeen toiseksi suurin meno on sähkölasku (ja kun nykyinen halpa sähkösopimuksesti päättyy, niin sähkönmyynnin osalta sähkölasku vähintäänkin 3-kertaistuu, sähkön siirron ja sähköveron osuus pysyy ennallaan, jollei sitten ole niissäkin korotuspaineita).

        Jos jotain jää, loppuosa menee puhelinlaskuun ja nettilaskuun, jos on maksullinen netti, toki osa saa ilmaisen netin esim. taloyhtiön kautta tai jakaa puhelimen netin myös tietokoneelle.

        Ja se, mitä vielä jää, sillä pitäisi maksaa kuukaudet ruuat, vaikka ruuan hinta nousee koko ajan, "kiitos" Venäjän sotilaallisen erikoisoperaation Ukrainassa.

        Ja jos autoilet, niin myös bensiinin hinta on ennätyskallis, tosin se on hieman laskenut huippulukemista, mutta on silti kalliimpi ennen Ukrainan kriisin alkua.

        Toimeentulotuensaajan muuten on yhtä hel*ettiä olla autoilija.
        Kas kun autoilijalta edellytetään vastuullista taloussuunnittelua, että voisit kerätä tilillesi rahaa joka kuukausi, että voisit maksaa auton vakuutusmaksut niinä kuukausina kuin vakuutusmaksut erääntyvät, mutta KELA mielellään katsoo tilillä olevat rahat "käytettävissä olevaksi rahaksi" ja pyrkivät sen perusteella (laittomasti) pienentämään toimeentulotukea -- ja jos näi tekevät, niin miten pystyt maksamaan sekä autovakuutuksen että ostamaan ruokasi - et mitenkään !

        Entä kannattaako köyhän autossa olla kaskovakuutus ?

        Pirullinen kysymys !

        Jos ei ole ja autosi joutuu kolariin tai siihen kohdistuu vahingonteko, kärsit vahingon itse.
        Ja jos on, kehtaako KELA katsoa vakuutuskorvauksen tuloksi (vaikka eihän vakuutuskorvaus ole tuloa, se on rahaa, jonka tarkoitus on edes osittain ennallistaa tilanne ennen vahingon tapahtumista olleeseen tilanteeseen vastaavaksi).
        Tosin omavastuun verran kärsii vahingoista aina itse !

        Löytyyköhän sellainen vakuutusyhtiö, jossa suostutaan pilkkomaan vakuutusen vuosimaksu 12 erään, ja vieläpä laittamaan ne erisuuruiseksi niin, että sinä kuukautena, jolloin vuotuinen ajoneuvovero tulee maksettavaksi, vakuutusmaksuerä olisi silloin pienempi ?

        Olisi köyhän autoilijan tarpeeseen, koska silloin saisi automenot olemaan tasasuuruisia joka kuukausi, niin ei tarvitse kerätä tilille rahaa, jolloin syntyy riski siitä, että KELAn mielestä tuo raha on käytettävissä olevaa rahaa, ja siksi toimeentulotukea pienennetään.

        Kyllä on köyhän elämä tehty hel*etiksi Suomessa, eikä palkkatöitä riitä kaikille, siksipä moni (sosiaalinen) yritys ottaa mieluummin työkokeilijoita kuin edes palkkatuella työntekijän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita uudestaan tämä, kun oot selvin päin :)

        Haha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI"

        Ongelma on se, että ihmiset joko:

        a) eivät osaa laskea

        tai

        b) Uskovat pankkien määritelmän siitä, mikä on tuloa (tai ovat sitä mieltä, että vain verotettava tulo on tuloa, mutta verovapaa tulo ei ole).

        Jos tuollaiseen määritelmään uskoo, niin sitten KELAsta ei tosiaan millään voi saada 1200 €/kk (siis yksinäinen hlö, monen lapsen yksinhuoltajat ovat erikseen).

        Mutta jos lasket niin, että KAIKKI raha, mitä KELAsta tilillesi tulee, on tuloa, olipa kyseessä verotettava tulo (kuten työmarkkinatuki) tai verotin tulo (kuten asuistuki, toimeentulotuki) jne...

        niin silloin ei ole mitenkään kummallista, jos KELA maksaa yhteensä 1200 €/kk.

        Rikastuuko työtän tuolla ?

        No EI TODELLAKAAN rikastu.

        Suurin osa työttömän tuloista kun menee vuokranmaksuun, ja sen jälkeen toiseksi suurin meno on sähkölasku (ja kun nykyinen halpa sähkösopimuksesti päättyy, niin sähkönmyynnin osalta sähkölasku vähintäänkin 3-kertaistuu, sähkön siirron ja sähköveron osuus pysyy ennallaan, jollei sitten ole niissäkin korotuspaineita).

        Jos jotain jää, loppuosa menee puhelinlaskuun ja nettilaskuun, jos on maksullinen netti, toki osa saa ilmaisen netin esim. taloyhtiön kautta tai jakaa puhelimen netin myös tietokoneelle.

        Ja se, mitä vielä jää, sillä pitäisi maksaa kuukaudet ruuat, vaikka ruuan hinta nousee koko ajan, "kiitos" Venäjän sotilaallisen erikoisoperaation Ukrainassa.

        Ja jos autoilet, niin myös bensiinin hinta on ennätyskallis, tosin se on hieman laskenut huippulukemista, mutta on silti kalliimpi ennen Ukrainan kriisin alkua.

        Toimeentulotuensaajan muuten on yhtä hel*ettiä olla autoilija.
        Kas kun autoilijalta edellytetään vastuullista taloussuunnittelua, että voisit kerätä tilillesi rahaa joka kuukausi, että voisit maksaa auton vakuutusmaksut niinä kuukausina kuin vakuutusmaksut erääntyvät, mutta KELA mielellään katsoo tilillä olevat rahat "käytettävissä olevaksi rahaksi" ja pyrkivät sen perusteella (laittomasti) pienentämään toimeentulotukea -- ja jos näi tekevät, niin miten pystyt maksamaan sekä autovakuutuksen että ostamaan ruokasi - et mitenkään !

        Entä kannattaako köyhän autossa olla kaskovakuutus ?

        Pirullinen kysymys !

        Jos ei ole ja autosi joutuu kolariin tai siihen kohdistuu vahingonteko, kärsit vahingon itse.
        Ja jos on, kehtaako KELA katsoa vakuutuskorvauksen tuloksi (vaikka eihän vakuutuskorvaus ole tuloa, se on rahaa, jonka tarkoitus on edes osittain ennallistaa tilanne ennen vahingon tapahtumista olleeseen tilanteeseen vastaavaksi).
        Tosin omavastuun verran kärsii vahingoista aina itse !

        Löytyyköhän sellainen vakuutusyhtiö, jossa suostutaan pilkkomaan vakuutusen vuosimaksu 12 erään, ja vieläpä laittamaan ne erisuuruiseksi niin, että sinä kuukautena, jolloin vuotuinen ajoneuvovero tulee maksettavaksi, vakuutusmaksuerä olisi silloin pienempi ?

        Olisi köyhän autoilijan tarpeeseen, koska silloin saisi automenot olemaan tasasuuruisia joka kuukausi, niin ei tarvitse kerätä tilille rahaa, jolloin syntyy riski siitä, että KELAn mielestä tuo raha on käytettävissä olevaa rahaa, ja siksi toimeentulotukea pienennetään.

        Kyllä on köyhän elämä tehty hel*etiksi Suomessa, eikä palkkatöitä riitä kaikille, siksipä moni (sosiaalinen) yritys ottaa mieluummin työkokeilijoita kuin edes palkkatuella työntekijän.

        Olen samaa mieltä että ihmiset ei aina osaa hakea niitä tukiä mitä heille kuuluu. Kyllä minäkin yksin asuvana vuokralla sain noin 1000e/kk. Tämä tuli asumistuesta ja työttömyyskorvauksesta. Mihinkään mäkkäriin en noilla palkoilla lähtisi riistettäväksi. Nykyään vähän eri tilanne kun saan ansiosidonnaista 1200e/kk. Asumistukea en saa koska olen virallisesti koditon mutta positiivista on että ei tarvitse maksaa vuokria tai lainanlyhennyksiä. Kaikki raha jää omaan taskuun :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        900€/kk whaatttt???

        Työttömänä saa melkein saman rahan jos huomioi asumistuen mukaan. Toki onhan tuo siinämielessä parempi mennä mäkkäriin kuin olla työttömänä, koska tuosta työstä on varmasti helpompi mennä eteenpäin parempiin töihin kuin olemalla työtön. Pidempään en missään nimessä mäkkärin kassalle jäisi vaan pyrkisin koko ajan hakemaan parempaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toiainsanoen kotona makaamalla saa muutaman huntkn wnemmän kk:ssa. Harkitsin jo hetken että pitäiaikö kokeilla. Mutta tuolla palkalla ei oliai varaa maksaa edes vuokraa. Uskomatlnta tokimintaa ja vielä Suomessa. Kyllä kummastuttaa eträ kela maksaa kuussa enemmän kk:ssa massia kun työssäkäyvälle ihmiselle. Joten taidan jättää väliin. Ja jatkaa työn etsimistä josta saa oikeaa palkkaa. Olen perus duunari ja tehnyt monilla erialoilla töitä. Ja viime työstä sain 3500€ - 5500€/kk palkkaa. Joten ei kiitos. Kelasta saa 1200€/kk tekemättä mitään. Ni kuulosta kyllä aika sorto mekningiltä. Idän hikipajoistakin saa varmaan enemmän palkkaa kun siellä. Ja anteeksi niiöle jotka siellä työskentelevät. Wn tarkouta pahalla. Toain ymmäträn jos esim. Joulun ohrlla tekee tällöisyä työtä. Mutta ei tuolla kukaan elätä itseään tekemällä vain tuota työtä.

        Toi o kirjoitettu 2004 idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela 1200€/kuussa NO EI VARMASTI mä saan kelasta 260€/kuussa kun asuin kotona nyt asun yksin ja saan 518€/kuussa ei missään nimessä 1200€/kuussa miten sä oot saanut 1200 sieltä ku kaikki paperit pitää olla tismalleen oikein ei pilkkukaan väärässä paikassa voi kyllä iskä on suuttunut niille kun on niin tarkkaa mä en niin välitä raahan se vaan on kunhan pärjää ruokaa on joka päivä :)

        Mä ite saan 1474€


    • ookoo

      ei se huonompi ole kuin muuallakaan

      • no onhan se

        Mulla on ainakin tuntipalkka jotain 15 euroa tunti. Mutta en ole Mäkkärissä.


      • Hyvä palkka.
        no onhan se kirjoitti:

        Mulla on ainakin tuntipalkka jotain 15 euroa tunti. Mutta en ole Mäkkärissä.

        Mullapas onkin tuntipalkka 22 eur. Enkä määkään ole mäkkärissä...


      • Lapset
        Hyvä palkka. kirjoitti:

        Mullapas onkin tuntipalkka 22 eur. Enkä määkään ole mäkkärissä...

        Voi elämän kevät!
        Mitenkäs noi muutamat tosiasialliset mullapa onkin-vastaukset auttoivat alkuperäistä kysyjää.

        Kusi virtaa ja paska tekee patoja parilla tyypillä.

        Toivottavasti saat jotain hommaa,mäkkäristä tai muualta.Tsemppiä!


      • väsyttää tyttö
        Lapset kirjoitti:

        Voi elämän kevät!
        Mitenkäs noi muutamat tosiasialliset mullapa onkin-vastaukset auttoivat alkuperäistä kysyjää.

        Kusi virtaa ja paska tekee patoja parilla tyypillä.

        Toivottavasti saat jotain hommaa,mäkkäristä tai muualta.Tsemppiä!

        Olen jo ollut Mäkkissä kuukauden aika. Olen ollut siis koko ajan keittiössä tai siinä tiskamassa!! En ymmärrä sitä, että kun kaikki muut ketkä aloitivat sama aika kium minä pääsivät jo kassalle. MIKSI EI MINÄ?? Pitiäisi päälliköltä kysyä milloin pääsen?


    • miiiiiimsu

      onhan mäkissä tavallaan huono palkka, mut se riippuu ihan täysin siitä että kuinka paljon työtä teet-> sen mukainen tili.
      mulla oli harjottelijapalkka 7,5 euroa /tunti , ja jo sillon tienasin sen 500 euroa kahessa viikossa,
      palkka nimittäin tulee 2 krtaa kuussa. työporukka on usein tosi jees, joka nostattaa fiilistä tehdä sitä duunia!
      ja tottakai voit esittää toivomuksia että haluatko kassalla olla vai sitten kökessä, mutta on parempi ensin mennä keittiöön, ja vasta sitten toivoa kassakoulutusta, koska kun oot ollu kökessä, ja tiedät mitä hampurilaisiin ja muihin tulee, niin ei tarvii erikseen kysyä kökeltä että tuleeko siihen esim. suolakurkkua tai saako sitä hampparia gluteenittomana tai ruissämpylällä. eli on paljon helmpompaa oman itses kannalta, sekä koko mäkkärin asiakaspalvelun kannalta että osaa asiansa hyvin.
      keittiössä on sitäpaitsi kivempaa :))
      ja sitten kun osaa sekä kassan,köken että dt:n niin voit tehdä välillä yhtä,sitten toista ja sitten kolmatta eri vuoroissa. ei aina tarvii kökkii siellä kassalla jne.

      KANNATTAA HAKEA MÄKKÄRIIN, periaatteessa paskaa duunia, mutta hyvä porukka, ja kokemusta ruuanlaitosta tuollaisissa paikoissa, ja tuut yllättymään että et todellakaan tiennyt mitä kaikki hampparit yms sisältää.

      Tervetuloa ketjuun mukaan !!

    • nuori opiskelija

      olen muuttamassa espooseen asumaan ja aloitan lukion siellä. Pärjäänkö Mäkkärin palkalla jos asun omassa asunnossa ? Opiskelut pitäisi "sujuttaa" palkan saamisen kanssa samalle aaltopituudelle.

      • Voiko harjoittelija tai siis uusi työntekijä saada 2000€ kuukaudessa jos on valmis tekemään 8tuntia x 5päivää viikko?

        Ainakin jos helsingissä vuokraan menee minimissään (ilman erikoisia suhteita) 800-1000€ niin että elämiseen jäisi jotain myös :D


      • 17+1
        orfeus87 kirjoitti:

        Voiko harjoittelija tai siis uusi työntekijä saada 2000€ kuukaudessa jos on valmis tekemään 8tuntia x 5päivää viikko?

        Ainakin jos helsingissä vuokraan menee minimissään (ilman erikoisia suhteita) 800-1000€ niin että elämiseen jäisi jotain myös :D

        Jos mäkissä saisi 2000€/kk 8h/pvä/vko niin sehän tarkottaisi, että tuntipalkka on 12€/h, tuskin siellä noin hyvä tuntipalkka on, tuohan on sama palkka mitä 2-3v koulussa viettäneet lähihoitajat saa.


      • Rahareikä
        orfeus87 kirjoitti:

        Voiko harjoittelija tai siis uusi työntekijä saada 2000€ kuukaudessa jos on valmis tekemään 8tuntia x 5päivää viikko?

        Ainakin jos helsingissä vuokraan menee minimissään (ilman erikoisia suhteita) 800-1000€ niin että elämiseen jäisi jotain myös :D

        Nii ja jos sattuu asumaan vielä muutaman kilsan päässä työpaikasta, niin ei tartte työn vuoksi ostaa autoa, mikä vie siitä palkasta sitten ihan kohtalaisen osan. Jää jotain vielä kännyköiden, tietokoneiden, vaatteiden ym. tarpeellisten hankintaan.


      • Älkäähakekotöihi
        17+1 kirjoitti:

        Jos mäkissä saisi 2000€/kk 8h/pvä/vko niin sehän tarkottaisi, että tuntipalkka on 12€/h, tuskin siellä noin hyvä tuntipalkka on, tuohan on sama palkka mitä 2-3v koulussa viettäneet lähihoitajat saa.

        Jos teet pelkkiä ilta ja yövuoroja nii palkka on noin 12 euroa tunti mut turha kuvitella että saisi noin paljon viikossa vuoroja


    • koirasusimiesnainen

      Saan vuoropäällikkönä 12e tunti plus lisät päälle. Töitä teen vähintään 5 päivää viikossa ja 8-10 tuntisia vuoroja. Sunnuntai vuoroja saan n 2 per lista eli tuplapalkkaakin saa säännöllisesti palkkapäivinä. Ihan hyvin olen elättänyt itseni kolme vuotta ja rahaa on käyttää turhaankin joka kuukausi. Vuoropäällikkö sijoittaa työntekijät työpisteille. Keittiöön laitetaan ne jotka siellä pärjää. Jos vuorossa kaikki ovat keittiötaitoisia niin vuorotellaan ja vaihdellaan. Asiakaspalvelu on ajoittain rankkaa vaikka olisit missä vaan kassalla töissä. Työporukka tekee tästä työstä tekemisen arvoista. Suosittelen erityisesti nuorille ja opiskelijoille, kunhan on vaan työmotivaatio ja asenne kohdallaan

      • imagohaitta

        No, ei ne otakaan töihin kuin nuoria ja opiskelijoita.


      • jolonololol
        imagohaitta kirjoitti:

        No, ei ne otakaan töihin kuin nuoria ja opiskelijoita.

        ja mitä nätempi ja nuorempi,niin sitä todennäköisemmin palkkaavat, eli pärstän ja vartalon perusteella otetaan töihin


    • MCDOLAN

      Oon mäkkärissä töissä ja mun tuntipalkka on 4,5e tunti :(

      • Alottelija

        Joo moro? Ite alotin duunit ruoholahe mäkis iha pari viikkoo sit ja mun tuntipalkka on about 8.5e plus iltalisät plus yölisät. Oon harjotteliana ja normi duunari saa 10.5e. Mäkin sivuillaki lukee tää ja porukka jauhaa tääl jotai iha omaa..😂?


      • Anonyymi

        cap ite oon pk seudulla töissä saan 8.44 e ennen klo 18. sen jälkeen 1 ja jotain lisää tunnissa sunnuntaisin tupla palkka 16,92e tunissa osa aika työ siis 9 lk olen


    • ramboline

      Voi ressukoita onpa nykyään pienet palkat!! Olen kotona ja saan 21,75 euroa tunti

      • tuntematon6667

        miten saat 21.75euro tunti vaikka oot kotona


      • Krjgl
        tuntematon6667 kirjoitti:

        miten saat 21.75euro tunti vaikka oot kotona

        Helposti! Se on matu joka elää meidän kustannuksilla tai sit saikuttaa.


      • hähää
        tuntematon6667 kirjoitti:

        miten saat 21.75euro tunti vaikka oot kotona

        Noin vähän viime kesänä raivaussahalla 25e/tunti 30%sahakorvaus kilometrit


      • Anonyymi
        tuntematon6667 kirjoitti:

        miten saat 21.75euro tunti vaikka oot kotona

        Mä oon kotona ja saan 800e per tunti


    • naurattaako

      Kiinteenä 4600e/kk käteen n. 20-30h töitä viikossa. :) Menkää vaan vitun köyhät mäkkäriin töihin T. DI

      • Opiskelija

        Minkä alan DI oot? Mä oon aloittamassa DI-opinnot täs syksyllä.


      • KylläNaurattaaKovasti
        Opiskelija kirjoitti:

        Minkä alan DI oot? Mä oon aloittamassa DI-opinnot täs syksyllä.

        Ei "naurattaako" mikään DI ole, joten turhaan kyselet. Teini, joka elää unelmissaan.


      • Anonyymi

        Kiinteenä 4600? Netto vai? Taitaa olla vaan märkä unelma. Bruttona pitäis tienata varmaan 8ke. Vaikka di oliski niin palkka yleensä 4000ke brutto, eikä paremmaks mene.


    • hyvinmenee

      Oon ollu 8kk töissä mäkkäris, harjoitteluaika oli 6kk ilman aikaisempaa alan kokemusta. Palkka aluks n. 8,50€/h ja nyt n. 10,30€/h. Ihan hauskoja sepityksiä täällä:DD.

      • haentöihin

        Hyvä kun kerrankin joku kirjoittaa asiaa. Tätä kaipasin.


    • VRTrack-riistää-inssiä

      Pakko käydä McD töissä illat ja viikon loput töissä. Menin VRTrack töihin insinööriksi nollatunti sopimuksella Raitiotie allianssiin. Palkka on niin huono että asunnon vuokrat pitää hoitää mäkkärin töillä. Töitä saa tehdä jos on hyvännäköinen, haluttava ja lipevä. Kaikista infra alan opinnoistani ja BIM osaamisesta ei ole viikkokausiin mitään hyötyä.

      • Anonyymi

        Pahinta kun pitää antaa pomolle pi llua NRC llä ja vielä antaa kuvata alasti itseään pomojen instaan.


      • Anonyymi

        Tuskin Mäkkäriin yli kolmikymppisiä otetaan töihin. Taitaa 25v. olla jo ehdoton vanhusikä. Eikö noissa hampurilaispaikoissa imagoon kuulu, että henkilöstö on 16-25v. ikäluokkaa ja näyttää nuorelta.


    • AbdiMuhammedRoswo

      Miän ole mäkkäri työ. Mä saa 5 e minuuttipalka. Ma ei umara mitä te selita. Mäkkäri huono palka. Ei kannata menä.

    • Anonyymi

      Mikä tilanne nyt?

      • Anonyymi

        Harjoittelijan palkka 8,21€ (ekat 6kk jos ei kokemusta)
        Sen jälkeen 10,26€
        Päällikkövuoroista 12,14€


    • Anonyymi

      Lähinnä se että jos on opiskelija ja asut vielä kotona/et itsenäisesti, niin mäkkäriduuni on oikeasti hyvä vaihtoehto. Paljon mieluummin duuni, kuin pelkästään kelan opintotuki.

    • Anonyymi

      köyhää

    • Anonyymi

      makkara on maukasta

    • Anonyymi

      Suomessa minimipalkka on pyöreät 0€ ja palkkaan vaikuttaa tunnit eikä mäkkii mennä ku opiskelujen aikaa ku ssa niitä tukiakin jos saa kelalta mut esim kaupan tessin mukaan jos menet s-ryhmään rafla-alalle nii palkka on vajaasta 11€ noin 13€ kokemuksen mukaa plus lisät mut eipä nuo oo mitää inhimillisiä 8€h jopa raksalla apparina on se 12€ ja parhaimmillaan tutkinnolla 18€ putkilinjan käyneenä

      • Anonyymi

        Kyl raksa apparina ja siivoojana voi tienata helposti 13-15€ tuntikin. Toki yleisesti jos ei ole mitään työkokemusta ja on nuori niin menee usein väliin 12-13


    • Anonyymi

      Tooooooooosi vanha ketju mut menköön. Miksi pihvinpaistosta ja hampurilaisten kasaamisesta pitäisi maksaa hyvin? Työ ei vaadi käytännössä mitään osaamista ja koulua. Siksi se onkin lähinnä nuorten eka paikka tai opiskelijoille vähän kaljarahaa.
      Jos pihvin paistajalle maksettaisiin vaikka 3000e/kk niin insinöörille pitäisi maksaa vähintään 5000e/kk

      • Anonyymi

        Aika moni inssi saa 5k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni inssi saa 5k

        Juu ja moni insii on työttömänä kun oma ammattitaito on huono papereista huolimatta mutta ei ota vastaan muutakuin huippuinssin paikkaa, eli ei ota mitään paikkaa vastaan kun sitä huippuinssin paikkaa ei tule koskaan saamaan.
        Sama kuin kouluttautuisin raketti-insinööriksi ja asuisin lapissa ja vaatisin että kotipaikkakunnalta tulisi löytyä koulutustani vastaava työ, enkä ota muita töitä vastaan.


    • Anonyymi

      Millon mäkkärissä on palkkapäivät

      • Anonyymi

        Vaihtelee. Usein 10. päivä ja 25. päivä.


    • Anonyymi

      Jaahas nykyisin ollut juttua että mäkkäreissäkin olisi aiempaa enemmän työvoimapullaa joskus miettinyt onko se niiden tietoinen valinta että siellä on lähinnä hyvin nuoria työntekijöitä töissä eli eivät ota vähänkään vanhempaa työntekijää vai onko lähinnä että tuollaiseen työhön hakee vain aivan nuoret itse joskus miettinyt että tuollaisella vois hommata lisätienestejä tällähetkellä tienaan toisesta työstä noin 1800-1900 euroa kuukaudessa käteen mutta esim viikonloput aina vapaita tuosta työstä ja illa nykyinen työ klo 6-14 .25 tai 7-15.25 välillä noin. En ole siis työtön mutta muutama satanen lisärahaa kuussa vois olla kiva saada ikää 28 vuotta eli hieman vanhempi kuin tuon paikan työntekijät keskimäärin toki.

      • Anonyymi

        En mä usko et olisit liian vanha mäkkäriin tai mitään. Ite oon 27v ja oon ollut 4,5 vuotta hesel. Mun päälliköt on esim kaikki jotain 22-50v. Pikaruoka-ravintoloihin vaan hakee harvemmin muita kuin opiskelijoita tai vasta valmistuneita töihin ja aika harva haluaa jäädä mäkkiin tai heseen vuodesta toiseen


    • Anonyymi

      Koeaika palkka en muista paljonko se oli mutta ei paljoa, harjoittelijan palkka 8,44/h jonka jälkeen 10,55/h

      Sitten se lisänee vähän sitä mukaan paljonko on työkokemusta ja mikä on sun asema mäkkärissä (ravintolatyöntekijä, kouluttaja, asiakasvastaava jne.)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1695
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1240
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      63
      988
    6. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      927
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      895
    8. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    9. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      22
      830
    10. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    Aihe