Miehen ja naisen välinen ystävyys

zupiainen

Pohdintani on, että voiko mies ja nainen olla ystäviä?
Minusta tuntuu, että mukana on aina ihastumista...
Olen mies valtaisella alalla töissä ja joskus tuntuu, että miehet taitavat ajatella minusta enemmänkin kuin työkaverina... vaikka itse olen ihan avoimesti kertonut olevani kihloissa... tuntuu, että kun itse vetäydyn vain työasia linjalle niin saan vain kärttyisiä mieheiä ymäpärille... siis eikö mies pärjää töissä ilman naista? Vai ottaako miehiä tiukille kun en lähde "kujeilemaan" heidän kanssa.... ?

10

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täh? Miks muka mies ja nainen ei vois olla vaan ystäviä? Kyllä mulla ainakin on ystävänä miehiä, ketkä ei ole ihastunut minuun, enkä minä heihin :)

Mistä päättelet, että mukana on aina sitä ihastumista? En epäile, etteikö ihastumista ole, mutta paljon on varmasti myös ihan viatonta flirttiä, joka ei tarkoita heti automaattisesti ihastumista :)

• bhjbjbjlj

Tuskin ne kaikki sinun perässäsi on. :)

• On se mahdollista.

Kyllä miehen ja naisen välinen ystävyys on hyvinkin mahdollista. Kunhan pitää vain huolen siitä, ettei kuse omaan murokuppiinsa, eli mene tekemään mitään tyhmää, joka johtaisi anteeksiantamattomuuteen.

• afafaf

Useimmat ihmisistä ovat erittäin perseestä. Luultavasti sinäkin. :)
      Perseestä olevat miehet ottavat tosiaakin itseensä jos eivät saakaan sukupuolista huomiota jonka katsovat ansaitsevansa.

Miehen ja naisen välinen ystävyys onnistuu kyllä, mutta vaatii molemminpuoleisen kunnioituksen. Läheinen ystävyys vaatii myös tarpeeksi yhtenevät luonteet. Jotenkin minusta tuntuu että yhtenevää luonnetta vastakkaisesta sukupuolesta on vaikea, vaikea löytää. Mutta työkaveruuden luulisi sujuvan helpomminkin.

Ei kannata odottaa että nuo miehet muuttuisivat. Jätä työsi josset sitä kestä. Se olet sinä, jonka on opittava vaatimaan kunnioitusta tavalla joka ei kuitenkaan ole epäkunnioittava muita kohtaan. Vain siten sinä voit sitä saada sellaisilta ihmisiltä jotka eivät sitä tajua muutenkin antaa. Sopeudu tai työelämäsi tulee olemaan paskaa. :)

En usko että tulet onnistumaan. Luultavasti joko kärsit samaan tapaan hissukkana ikuisesti nauttien hyvin pientä kunnioitusta mutta edes positiivista suhtautumista, tai sitten vedät vaatimuksesi kukkahattuisen överiksi kanteluilla yms ja ansaitset kenties jotain alkukantaista kunnioitusta mutta myöskin vihaa ja aina vain ovelampaa kiusaamista jonka myöskin todellakin ansaitset mutta jota et pysty koskaan hyväksymään.

• Nimim. Kokemusta on!

Jos kumpikaan ei ole toisen mielestä vetävä, silloin ystävyys VOI onnistua. Mutta jos jompikumpi alkaa tuntea vetoa toista kohtaan, silloin kaikki menee HETI pilalle!

Veikkaan, että olet keskimääräistä kauniimpi ja seksikkäämpi pakkaus. Silloin KAIKKI miehet TODELLAKIN ovat HETI perässäsi ja jos olet heille vähänkin ystävällinen ja hassuttelet, he HETI kuvittelevat, että flirttailet, olet ihastunut ja haluat sänkyyn heidän kanssaan!

Miessukupuolella on myös alhaisempi moraali ja he arvioivat sinua oman itsensä mukaan. Ja koska 90% miehistä on valmis pettämään kumppaniaan joko syrjähyppynä tai salasuhteissa ja jatkuvasti tällaisiin pyrkivätkin, he tottakai olettavat, että sinäkin olet tällaista vailla ja hakemassa, vain koska hymyilet ja juttelet heille! Tämä saa heidät kuvittelemaan, että heillä on sinuun hyvätkin chänssit! Sitten kun ihan oikein vaistoosi luottaen vedät jutut vain asialinjalle, he kokevat sen torjuntana (mikä se onkin!) se loukkaa heidän miehistä itsetuntoaan ja egoaan, ja saa aikaan kärttyisän vihareaktion!

Muista vaan AINA korostaa sitä, että olet kihloissa ja suhteenne on vakava, ja olet 100% uskollista tyyppiä! 90% miehistä on AINA valmis pettämään ja varattunakin AINA haku päällä ja valmis vaihtamaan uuteen ja parempaan HETI, jos sellainen tulee kohdalle, ja kuvittelevat sinunkin olevan tällainen ja heidän olevan tällainen kohdallesi tullut parempi mies, vain koska hymyilet heille ja olet heille ystävällinen! Mies tulkitsee hymyn ja ystävällisyyden AINA flirtiksi ja viettely-yritykseksi!

Lisäksi tulee muistaa, että suurin osa suomalaisista miehistä on hyvin epätoivoisia ja naisasioissaan erittäin säälittäviä, joten saatat olla ainoa nainen, joilta he ovat saaneet vuosiin minkäänlaista huomiota osakseen! Tottakai he silloin ryhtyvät elättelemään suuria toiveita ja pettyvät kun romahtavat todellisuuteen!

Vähänkään kauniimman ja vetävämmän naisen ja minkätahansalaisen miehen ystävyys EI VOI onnistua! Parasta on alkaa olemaan viileän etäinen ja aivan täydellisen asiallinen, sekä mahdollisuuksien mukaan mitä välttelevin töissä työ"kaveri"miehiä kohtaan. Parasta ettet huomioi heitä enää lainkaan ja olet vain omissa oloissasi. Muutoin saatat joutua saamaan osaksesi seksuaalista ahdistelua töissä!

Nimimerkillä kokemusta on!

• zupiainen

Ehkä tämä vastaus on lähinnä ajatuksiani ja tuntemuksiani. Olen ollut tässä työpaikalla myös sinkkuna. Ja oisko se mun "haku päällä" näkynyt myös työpaikalla? Ja kun nyt sitten löysin 2,5 vuotta sitten kaverin niin ei oikein olla löydetty uutta säveltä. Saman aikaan siellä on myös kaaosta muissakin asioitten osalta... No se on miesten asenteet ja kärttyisyys sit vaan kestettävä tai sit on vaan todellakin etsittävä toinen työpaikka...

• nnnnnnainen

Juuri näin asia on myös minun kokemukseni mukaan. Milloinkaan ei kannata olla hymyileväinen ja ystävällisen kiinnostunut miehestä tai hän tulkitsee sen väärin. Tiukasti asialinjalla, ei mitään ylimääräistä.

Miehet eivät jotenkin tunnu näkevän hiukankin kauniimpaa naista ihmisenä, vaan ensisijaisesti naisena. Ehkäpä evoluutio on luonut tuollaisen ajattelutavan. Heidän itseluottamuksensa kohoaa naisen huomiosta todella voimakkaasti ja aiheuttaa täydellisiä väärinymmärräyksiä hyvin helposti.

Ikäväähän tuo on, koska minusta olisi mukava olla kaikille iloinen ja ystävällinen. Ehkäpä se onnistuu, kun olen isoäiti-iässä.

• uurrrew

No, jos toinen osapuoli sattuu olemaan vähän ihastunut, niin ei se tee suhteesta seurustelusuhdetta. Sitä paitsi ihastus voi mennä ohi.

• zupiainen

mut eikö siinä olen omat riskinsä heikkona hetkenä pettää tai saa osakseen seksuaalista häirintää...?

• Mun parhaat ystävyyssuhteet on olleet naisten kanssa. Parisuhteissa olen stressannut ja esiintynyt monesti enkä ole osannut olla oma itseni. Ystävien kanssa olen saanut olla avoin,rento ja heikko. Kuten ystävätkin. Ovikello on saattanut soida keskellä yötä koska ystävä tiesi että se on ok. Oon nukkunut ystävieni kanssa samassa sängyssä usein ja on sanottu että on mukava olla sängyssä kun toinen ei koko ajan yritä mitään. Voitiin jutella kaikesta. Nyt he asuvat jo ulkomailla. Lähimmät. mutta jotain niin hienoa se oli. Ja itse yh-isä joka ei voi enää yhtäkkiä keskittyä milloin tahansa toisen hätään. Se on turhauttavaa. Miehenä tiedän kyllä että useimmat miehet olisivat heti valmiita jos nainen ehdottaisi "jotain". Naisten kanssa ystävyys on hienoa myös siksi koska miesten kanssa voi harvoin puhua kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10351
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      219
      2034
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1853
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1110
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1084
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      919
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      76
      918
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      862
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      843
    Aihe