Moikka, olisin kiinnostunut tietämään minkä ikäisenä huolitaan kiinteistövälittäjäksi. Olen kahteen paikkaan hakenut ja molemmilla kerroilla ikäni on ollut este (22v.). Olenko siis oikeasti liian nuori ? Viimeksi minulle sanottiin että kun olen täyttänyt 30v voin hakea uudestaan. Joudunko siis odottamaan unelma-ammattiini pääsyä vielä 8 vuotta ?!
Olisi kiva kuulla alan ammattilaisten mielipiteitä. Kiitos jo etukäteen!
Kiinteistövälittäjäksi
13
1017
Vastaukset
- LKVX
Itse olin aikoinaan 23 v. kun tulin alalle. Ikäsi ei pitäisi olla este.
- Uskottavuus...
Ikä voi sikäli olla este, että kovin nuori ei ole joidenkin mielestä kovinkaan uskottava.
Toinen asia on se, että onko sinulla mitään tutkintoa ko ammattiin? Sekin, nuoruutesi lisäksi, rajoittaa pääsyä alalle.
http://www.kiinko.fi/koulutus/kiinkon-koulutusohjelmat-ja-patevyydet/kiinteistonvalitys-ja-arviointi - LKVX
Nuorempi ammattitaitoinen välittäjä on uskottavampi, kuin vanhempi ammattitaidoton ;)
- Ammattitaito ensin.
Aloittaja on nuori ja ammattitaidoton.
Jäisi asunto uskottavuusongelman takia häneltä ostamatta. - LKVX
Ammattitaito ensin. kirjoitti:
Aloittaja on nuori ja ammattitaidoton.
Jäisi asunto uskottavuusongelman takia häneltä ostamatta.Jaa. Niinkö? Ei ollut itselläni aikoinaan moista ongelmaa. Ehkä kohdalleni sattui vaan ennakkoluulottomia asiakkaita....
- Nuoriko?
Koulutusta minulla ei ole. Olen hakenut paikkoihin jossa eivät vaadi koulutusta, vaan lupaavat kouluttaa työntekijänsä. Ymmärrän toki että ikäni takia asiakkaat voivat kuvitella saavansa epäpätevän välittäjän. Jota toki tällä hetkellä olenkin. Täyspäiväiseksi opiskelijaksi en pysty tällä hetkellä alkamaan, rahallisten syiden takia. Toki olen valmis opiskelemaan työn ohessa jos se on toki mahdollista.
- miestä kehiin
En koskaan ostaisi pissikseltä taloa. Pissis on alle 30-vuotias, lapsellisimmat vähän ylikin.
- Eipä viestiketjua...
ettei joku vajakki tulisi kommentoimaan.
- Nuoriko?
Juurin tuon asenteen olen kuvitellutkin olevan syy tähän etten ole ikäni vuoksi töitä saanut. Harmittaa kovasti se että muut ikäiseni ovat "pilanneet" nuorten maineen, itse kun en harrasta tuota joka viikonloppuista baareissa juoksemista ja siiderin litkimistä ihanien kiljumisien kera. Ehkä tässä onkin syy miksei minulla ole ikäisiäni ystäviä, ukkokin on 5 vuotta vanhempi. Harmi että mahdollisesti muiden asenteiden takia joudun odottamaan 8 vuotta..
- Kouluttaudu....
Hanki se kiinteistövälittäjän koulutus, niin saat mahdollisesti töitäkin.
Tosiasia kun on se, että koska niitä koulutuksen omaaviakin on hakijoiden joukossa, niin heidät valitaan vapaisiin paikkoihin.
Koulutus antaa myös uskottavuutta työnantajankin silmissä.
- LKV itsekin
Ei välittäjän uskottavuudella ole asunnon ostajan kannalta juuri mitään merkitystä. Ostajan kannalta ainoastaan asunto, sen ominaisuudet ja hinta ratkaisevat.
- kaljamahainen mies
No tottakai on!
Itsekkin tein välityshommia kakkostyönä viitisen vuotta ja vielä sattunnaisesti sen jälkeenkin. Hyvä välittäjä osaa johdatella empivän ostajan kaupoille ja pystyy myymään myös niitä vähän huonompia kohteita. Kuka tahansa parikymppinen lissu pystyy kyllä myymään jonkun "unelma-asunnon" joka käytännössä myy itse itsensä mutta auta armias kun pitäisi se puolivuotta listattuna ollut alkoholistiperheen kissan kusen hajuinen luukku saada kaupaksi. Siinä täytyy osata muutakin kuin hymyillä nätisti. Ja voin kertoa pikku salaisuuden, kun se neli-viiskymppinen kaikkitietävä perheen pää aikoo vaihtaa asuntoa, niin luottaako se enemmän siihen 22 vuotiaaseen pikkulikkaan vai 30 myyjään josta huokuu ammattitaitoa?
- jebE12
kyllä kiinteistönvälittäjäksi kelpaa kuka tahansa puliukko, on niin jakoviivan alapuolella oleva "ammatti"ryhmä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862