Käskikö Jeesus seurakunnalle siunata lapset ja jättää heidät kastamatta?
Menkää kaikkeen maailmaan ja.........
Perusteluja, please.
Onko lapsien siunaus Jeesuksen käsky?
85
121
Vastaukset
- Eenokki 12
Uudestikastajat matkivat. Luulevat sitä tehdessään olevansa raamatullisia.
Jeesus nukkui ja opetuslapset peljästyivät myrskyä.
Voisi matkia tätäkin varastaa vene ja 12 helluntailaista venheeseen ja helluntaisaarnaaja makkoomaan pitkälleen veneen pohjalle, morsian kyjessä kiinni.
Sitten kun tuuli huminoi äijä ylös käskynhuudoilla ja tyynnyttäköön myrskyn nuhdesaarnalla. - ei valeluita
Jeesuksen luo tuotiin lapsia ja hän siunasi heitä: i käskenyt kastaa. Kun lähetystyötä tehdään, julistetaan envankeliumia aikuisille ja tietenkin myös lapsille. Ketään ei kasteta ennen kuin henkilö tahtoo ottaa vastaan evankeliumin siis pelastuksen Jeesuksen sovitustyön kautta. Kun henkilö tunnustaa että uskonsa ja niin hän pyytää saada raamatullisen upotuskasteen. Yleensä ihan pieniä lapsia ei kasteta, jos on epäilys että he eivät ymmärrä uskon merkitystä. Tämä on marssijärjestys.
Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste. Efes 4:5. Ja järjestys on myös tämä. Ei siis yksi kaste, yksi usko ja yksi Herra. Mikäli noin käännettäisiin niin se olisi vasten Jumalan sanaa. - Eenokki 12
Jeesus siunasi lapset tehden heidätkin kelvolliseksi kasteelle ja Jeesus kielsi opetuslapsia estelemästä lapsia.
- Eenokki 12
Asettiko Jeesus apostoleille lasten siunauksen erillisen tilaisuuden seurakunnalle?
Ei alkuseurakunnassa siunattu lapsia seurakunnan edessä se on vain myöhemmin ilmestyneiden kasteenuusijoiden tapa jäljitellä mitä vain Jeesus teki.
- Eenokin versio
Jeesus siunasi lapset, eikä käskenyt kastaa heitä.
"JOKA USKOO JA KASTETAAN, SE PELASTUU"
Ps.En kuitenkaan usko, että tuossa on suurtakaan pahaa tapahtunut, jos sinut
Eenokki on lapsena kastettu ja olet nyt aikuisena todennut sen, ettei Raamattu
mainitse lapsikasteesta mitään.- Eenokki 12
Lutherin ja meidän versio:
KASTE ON JUMALAN TEKO
Martti Luther
Sinä ehkä sanot, ettei Kristus ole käskenyt kastaa lapsia eikä siitä ole yhtään esimerkkiä apostolien kirjoituksissa eikä kirjeissä. Minä vastaan tähän: Ei hän ole erikseen käskenyt kastaa aikuisiakaan, ei miehiä eikä naisia eikä erityisesti ketään muutakaan. Onko meidän siis jätettävä kaikki kastamatta? Sen sijaan hän on kyllä käskenyt kastaa kaikki pakanat, ketään erottelematta, sanoessaan Matteuksen evankeliumin lopussa (Matt. 28:19): “Menkää ja opettakaa kaikki kansat ja kastakaa heidät minun nimessäni” jne. Mutta melkoinen osa pakanoistahan on juuri lapsia! - Eenokki 12
Jeesus todistaa puolestani antamalla minulle uskon Häneen 3-vuotiaana.
Olen kasteessa uudestisyntynyt.
- ja rauha säilyy
Miten perustelet? Lpset ovat taivaskelpoisia ilman kastetta. Minun on lapsena ihan turhaan tavan vuoksi valeltu. Vanhempani olvivat lähes jumalattomia, äitini kai ihan ateisti.
Kun tulin uskoon 15-vuotiaana, niin äitini jopa pilkkasi . Mitä lie kastattaessaan sitten ajatellut. En näe mitään yhteyttä uskoontulemiselleni että minut on jossain pappilan sakastissa viikon vanhana valeltu.
Kävin uskovien kasteella sitten 27-vuotiaana. Olen nähnyt monien koskaan kastamattomien uudestisyntyvän lukiessaan Raamattua. Tunnen venäläisiä, entisiä ateisteja, jotka tulevat uskoon.
Lpsille pitää opettaa Jumalan sanaa pienestä pitäen ja rukoilla heidän puolesta. Mitään pakottamista ei saa kuitenkaan harjoittaa. Kielsikö Jeesus sitten kastamasta lapsia? Usko ja kaste kuuluvat myös luterilaisuuteen, sanajärjestyksellä kai ei ole väliä.
Kyllä on räikeää ja agressiivista helluntailais-karismaattisten puheet uudestikastamisen puolesta.- perin nurinpäin
----------Kielsikö Jeesus sitten kastamasta lapsia? Usko ja kaste kuuluvat myös luterilaisuuteen, sanajärjestyksellä kai ei ole väliä.
Kyllä on räikeää ja agressiivista helluntailais-karismaattisten puheet uudestikastamisen puolesta.--------
- sanajärjestykselläkö ei kai niin väliä?
Ei, kunhan kunhan tehdään, kuten Raamattu opettaa.
Evankeliumin saarna, sen vastaanottaneet kastettiin.
Ja siinä ei ollut missään kohden poikkeusta.
Uudestikastamista ei tapahdu vapaissa suunnissa. Kastetaan vaan uskoontulleet vedessä upottamalla.
Vauvan siunaus ei ole kaste. Jeesus siunasi lapsia.
" Sallikaa lasten tulla minun tyköni....."
Tämä Jeesuksen sanonta ei liity kasteeseen, ei ollut kastetilaisuus.
Kun halutaan ottaa oppia Raamatusta, esim kasteeseen, tulee oppi ottaa siitä paikasta, jossa kasteesta puhutaan, eikä väärin yhdistellä lauseita irrottamalla niitä asiayhteydestään.
Esim:
1.Juudas hirtti itsensä, Jeesus sanoi, tee sinä samoin ja minkä teet, se tee pian.
2. Jeesus sanoi, että salikaa lasten tulla minun tyköni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja tehkää parannus.
Tämän tyylistä on tekstit kasteopetuksesta evlutin puolella, näin karrikoituna.
Milloin te luterilaiset palaatte Raamattuun?
Kaikki on teillä niin kuin nurinpäin. - Eenokki 12
perin nurinpäin kirjoitti:
----------Kielsikö Jeesus sitten kastamasta lapsia? Usko ja kaste kuuluvat myös luterilaisuuteen, sanajärjestyksellä kai ei ole väliä.
Kyllä on räikeää ja agressiivista helluntailais-karismaattisten puheet uudestikastamisen puolesta.--------
- sanajärjestykselläkö ei kai niin väliä?
Ei, kunhan kunhan tehdään, kuten Raamattu opettaa.
Evankeliumin saarna, sen vastaanottaneet kastettiin.
Ja siinä ei ollut missään kohden poikkeusta.
Uudestikastamista ei tapahdu vapaissa suunnissa. Kastetaan vaan uskoontulleet vedessä upottamalla.
Vauvan siunaus ei ole kaste. Jeesus siunasi lapsia.
" Sallikaa lasten tulla minun tyköni....."
Tämä Jeesuksen sanonta ei liity kasteeseen, ei ollut kastetilaisuus.
Kun halutaan ottaa oppia Raamatusta, esim kasteeseen, tulee oppi ottaa siitä paikasta, jossa kasteesta puhutaan, eikä väärin yhdistellä lauseita irrottamalla niitä asiayhteydestään.
Esim:
1.Juudas hirtti itsensä, Jeesus sanoi, tee sinä samoin ja minkä teet, se tee pian.
2. Jeesus sanoi, että salikaa lasten tulla minun tyköni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja tehkää parannus.
Tämän tyylistä on tekstit kasteopetuksesta evlutin puolella, näin karrikoituna.
Milloin te luterilaiset palaatte Raamattuun?
Kaikki on teillä niin kuin nurinpäin.Kiitos Lutherille että olemme Raamattuun uskovia ja että tunnemme lahkosudet jotka ennen olivat pukeutuneet lampaan nahkoihin kun nykyään huutavat maailman lapsina samassa hengessä kuin maailman ihmiset.
Ei heitä erota muuten kuin lahkodemoneista jotka riivaavat uiudestikastettuja.
Lopun ajat eksytysliike kulkee nimellä helluntailaisuus. - öö nokkii
Eenokki 12 kirjoitti:
Kiitos Lutherille että olemme Raamattuun uskovia ja että tunnemme lahkosudet jotka ennen olivat pukeutuneet lampaan nahkoihin kun nykyään huutavat maailman lapsina samassa hengessä kuin maailman ihmiset.
Ei heitä erota muuten kuin lahkodemoneista jotka riivaavat uiudestikastettuja.
Lopun ajat eksytysliike kulkee nimellä helluntailaisuus.Eenokin "kielimurre" paljastaa sen, minkä herran oma hän on!
Mutta niinhän siinä käy, kun uskoo enemmän keski-aikaista juoppomunkkia kuin
Jumalan sanaa. - Kumpaa seuraat
öö nokkii kirjoitti:
Eenokin "kielimurre" paljastaa sen, minkä herran oma hän on!
Mutta niinhän siinä käy, kun uskoo enemmän keski-aikaista juoppomunkkia kuin
Jumalan sanaa.Jeesusta vai Lutheria, Eenokki???
Uudestikastamista tapahtuu helluntailais-karismaattisissa seurakunnissa. Tosin kaste kuuluu kyllä niille, joita ei ole aikaisemmin kastettu. On vain yksi kaste. Kun ihminen tulee uskoon ja on lapsena kastettu, kastetta ei tarvitse toistaa.
mazdels, mitä mieltä sinä olet?
Raamattupiirissämme on eräs henkilö, joka sanoi menneensä uskovien kasteelle miellyttääkseen helluntailaisia ystäviään.
Pitääkö tällainen kaste uusia- "helluntalaisittain ajatellen"-, koska motiivi mennä kasteelle oli väärä.
Parasta olisi tietysti, että joku aitohelluntailainen voisi vastata kysymykseeni.
Mutta lienee sinäkin tiedät, mikä käytäntö helluntailaisilla on.
Itse olen kanssasi samaa mieltä, ettei kastetta pidä uusia, on sen sitten saanut pienenä tai suurena (Vaikka väärin motiiveinkin!)
Kastetta ei pidä uusia. Varmasti löytyy näitä, jotka menevät kasteelle "miellyttääkseen" helluntailaisia. Ja syy tähän on helluntailais-karismaattisten taholta tuleva suoranainen painostus kasteelle. Painostus ilmenee mm. luterilaisen kirkon kasteen pitäminsenä epäraamatullisena ja suorastaan harhaoppina.
- kaikenterveenvastu
Älä nyt viitsi puhua sitä ihtiään mene muualle noitten tarujesi kanssa !
- mistätämähulluuson
kaikenterveenvastu kirjoitti:
Älä nyt viitsi puhua sitä ihtiään mene muualle noitten tarujesi kanssa !
Siis sitä miettii onko näillä luterilaisilal jokin kestolukihäiriö vai mikä onghelma heillä on kun eivät ymmärrä 1 1=? tasoista asiaa Raamatusta !
Elui kyllä pitää olla joko jonkkun demonisen taikauskon vallassa tai sitten jossain muussa umpipöljyydessä jos ei käsitä että vauvan kastamisella ei ole minkään valatakunnan merkitystä, ei pennin vertaa !
mutta kun ei niin ei, siihen samaan kuoppaan kontataan pappeineen ja kastepukuineen ja kummeineen joista välttämättä kukaan ei tiedä koko asiasta enempää kuin puuäijä tapulin ovessa. mistätämähulluuson kirjoitti:
Siis sitä miettii onko näillä luterilaisilal jokin kestolukihäiriö vai mikä onghelma heillä on kun eivät ymmärrä 1 1=? tasoista asiaa Raamatusta !
Elui kyllä pitää olla joko jonkkun demonisen taikauskon vallassa tai sitten jossain muussa umpipöljyydessä jos ei käsitä että vauvan kastamisella ei ole minkään valatakunnan merkitystä, ei pennin vertaa !
mutta kun ei niin ei, siihen samaan kuoppaan kontataan pappeineen ja kastepukuineen ja kummeineen joista välttämättä kukaan ei tiedä koko asiasta enempää kuin puuäijä tapulin ovessa.Siinähän "mistätämähulluuson" on kommentteineen helluntailais-karismaattisen lähimmäisenrakkauden ilmentymä.
- rakasköysi
mazdels kirjoitti:
Siinähän "mistätämähulluuson" on kommentteineen helluntailais-karismaattisen lähimmäisenrakkauden ilmentymä.
Auttaako järveen hukkumaisillaan olevaa jos rannalta huutaa ihania sulosanoja häh ?
Minusta ruurinta rakkautta siinä tilaneessa olisi heitttää köysi ja käskeä tarttua siihen ilman huutamista ja riehumista.
sinulle on yritetty heittää mutta mieluummin riehut siellä hukumaisillasi koska köysi on sinulle väärän värinen !
* Ei missään tapauksessa, mulla on kaikki mahdolliset suoenkieliset Raamatut, ja muunkin kielisiä, enkä vielä tämän 70 vuoden aikana ole sellaista käskyä Raamtuistani löytänyt !
* Eikä myöskään, että perhekuntia kastaettaessa olis myös vauvoa tai pieniä lapsia kastettu, eikä edes valeltu. Joka sellaista väittää, valehtelee Raamatun nimeen, se on jo melkein Pyhän Hengen pilkkaamista !- Eenokki 12
On jäänyt jotain lukematta Mohikaanilta?
Raamatussa kirjoitettu: "Kahden eli kolmen todistuksella asia pätevä."
Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle.
Tertulianus vanhalla iällään muutti mielensä kasteasiassa montanuslaisen harhan haihduttua ja kehoitti vanhempia viemään lapsensa kasteelle, nuhdellen heitä, 'minkä tähden he lykkäävät lapsiensa kasteen myöhemmäksi'. Löytyy kirjoituksesta Tertulianuksen kirjoituksesta Baptismos, josta löytyy englanninkielinen käännös.
- väsyttäätämätyhmyys
Miksiköhän suomalaiset ei pääse irti tuosta Lutterista ?
Sinne hikiseen kainaloon ne haluaa päänsä tukkia vaikka herra on jo viissataa vuotta maannut kolossaan !
Onhan meillä Raamattu, sitä kehoitetaan syömään kuin lapsi jotta kasvaisimme pelastukseen.
EI se lutterin harhoista tule, uskokaa jo edes se ! - leeviläinen
Aina vaan yhtä ja samaa jauhamista vuodesta toiseen kasteista, vaikka olennaisin pelastusasiassa on Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu syntien anteeksiantamus.
Koettakaa nyt helluntailaiset ja luterilaisetkin huomioida tämä tosiasia.
Kuulostaa aivan siltä että teistä on mielekkäämpää ja hengellisesti rakentavampaa väitellä vuosikaudet kasteista kuin keskustella evankeliumin ilosanomasta?- niinettä
Emmehän tällä palstalla väitele, vaan tuomme esiin Paavalin oppia, ja samalla koko uudenliiton oppia, ei kai se kovin huonoa ole, kun sen tulisi olla kaiken uskon ja elämän peruste.
Ne jotka sitä vastustavat, ne väittelevät ja ovat samassa hengessä kuinPaavalin aikalaiset siinäkin josta hän puhuu mm; ...28. Ja niin hän kävi heidän keskuudessaan sisälle ja ulos Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä.
29. Ja hän puhui ja väitteli hellenistien kanssa; mutta he koettivat tappaa hänet. - Eenokki 12
>>>>>, vaikka olennaisin pelastusasiassa on Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu syntien anteeksiantamus.
- leeviläinen
Eenokki 12 kirjoitti:
>>>>>, vaikka olennaisin pelastusasiassa on Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu syntien anteeksiantamus.
No se lahkoko se on sinulle Eenokki 12 se varsinainen mörkö helluntailaisuskovissa?
Vaikka helluntailaispapit seurakunnissaan Kristuksen evankeliumia julistavat, niinkuin luterilaiset papitkin kirkossa julistavat, niin se lahkoko se on mielestäsi se varsinainen este evankeliumin ilosanoman vastaanottamiseen?
Oletko sinä saanut Jeesuksen nimessä ja veressä syntisi anteeksi, tai oletko edes ottanut sitä vastaan?
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta. - Eenokki 12
leeviläinen kirjoitti:
No se lahkoko se on sinulle Eenokki 12 se varsinainen mörkö helluntailaisuskovissa?
Vaikka helluntailaispapit seurakunnissaan Kristuksen evankeliumia julistavat, niinkuin luterilaiset papitkin kirkossa julistavat, niin se lahkoko se on mielestäsi se varsinainen este evankeliumin ilosanoman vastaanottamiseen?
Oletko sinä saanut Jeesuksen nimessä ja veressä syntisi anteeksi, tai oletko edes ottanut sitä vastaan?
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Totta se on, mutta me kuulemme mielummin Kristusta joka on tuomionsa jo julistanut sanoessaan tuomiolla helluntai karismaattisille: en ole koskaan teitä tuntenut.... - haukotusta pukkaa
...tällaiseen turhuuteen ne ihmiset aikaansa kuluttavat, yrittävät saada toistensa päähän taottua sen oman totuutensa.
- Niinpä Eenokki hyvä!
Eenokki 12 kirjoitti:
Lapsikaste ei uudestisynnytä, eikä uskoon kasvateta, eikä kasveta.
Raamatun mukaan kun: "Usko ei ole jokamiehen" !
- ei kai siihen ....
Kristityt rukoilevat ja siunaavat toisiaan, elämäänsä ja jopa kotinsa. Miksi sitten ei lapsiaan ja Jeesus otti lapsia syliin ja siunasi. Jos pieniä vauvoja kastetaan niin pitäisi kai antaa ehtoollistakin ym....
Siunatkaa että siunauksen perisitte.- Eenokki 12
Kun olin ehtoollispöydässä oli toisen paikkakunnan papin poika vieressäni isänsä kanssa.
Kun hän nautti viinin sanoi kuuluvasti: tämähän on kuin limskaa.
Menikö tuomioksi?
En minä antaisi lapsille ehtoollista, enkä eero huoviselle.
ps. poika on nykyisin lukenut papiksi. - hyvä ohje
Eenokki 12 kirjoitti:
Kun olin ehtoollispöydässä oli toisen paikkakunnan papin poika vieressäni isänsä kanssa.
Kun hän nautti viinin sanoi kuuluvasti: tämähän on kuin limskaa.
Menikö tuomioksi?
En minä antaisi lapsille ehtoollista, enkä eero huoviselle.
ps. poika on nykyisin lukenut papiksi.Minä en antaisi ehtoollista eenokille, sillä Raamattuhan kieltää toisten uskovien
herjaamisen ja pahanpuhumisen:
Eenokin pitää ensin tehdä parannus kielen synnistä:
"Tutkikoon ihminen itseänsä...." 1. Kor 11 - Eenokki 12
hyvä ohje kirjoitti:
Minä en antaisi ehtoollista eenokille, sillä Raamattuhan kieltää toisten uskovien
"Tutkikoon ihminen itseänsä...." 1. Kor 11Mitä minä sinun turnun ehtoollisesta kun minulla on Raamatullinen luterilainen ehtoollinen.
Siinä on Jeesus mukana ja kun sen toteaminen tapahtuu, sekin rukouspyynnöstä, ja kun kuulee Herran äänen suomen kielellä lohduttaen, ei epäilystäkään etteikö Jeesus olisi leivässä ja viinissä.
Kertokaa te kokemuksistanne minä kerroin omani. hyvä ohje kirjoitti:
Minä en antaisi ehtoollista eenokille, sillä Raamattuhan kieltää toisten uskovien
"Tutkikoon ihminen itseänsä...." 1. Kor 11Taitaisi moni helluntailais-karismaattinenkin jäädä ilman ehtoollista jos "hyvän ohjeen" neuvoa noudatetaan.
- Eenokki 12
Ei kai tyhmä lahkotonttu voi ymmärtää, vaan tyhmä vetoaa että Jeesus siunasi lapsia.
Ei Jeesus nuhdellut vanhempia siitä että toivat lapsia Hänen tykönsä. Jeesus siunauksellaan ja sanoillaan selvästi sanoi että lapset ovat kelvollisia Jumalan valtakuntaan. kun taas lasten vanhempien on tultava lasten kaltaisiksi,
Lahkoriivattu vääristelee sanaa kuten he tekevät missä vain mahdollista saada näennäinen lahko-oppi harha totuutta muistuttavaksi.
- sanomitäsanot
Minun muistini mukaan Jeesus käski siunata lapset juuri seurakunnalle, jotta tulisi jonkinlainen selvyys, että ketkä ovat lapsukaisen vanhemmat. Isukki ja äitsikkä sitten tunnusti lapsen omakseen. Helluntailaisista kun ei sitten tiiä itte pirukaan, että kuka ne on saanut alulle. Huoranpentuja ja äpäreitä yritetään saada johonkin kasterekisteriin, muutenhan he voivat tehdä sisaruussiitoksen ja mitähän Raamattu sanoo siitä, kun sisko ja veli nai ja saa lapsen. Miettikääpä käytännöllisyyttä näissä lasten kaste asioissa joskus! ei kaikki ooo kyse rahasta!
- näin kyllä näreet
"Minun muistini mukaan Jeesus käski siunata lapset juuri seurakunnalle, jotta tulisi jonkinlainen selvyys, että ketkä ovat lapsukaisen vanhemmat."
Minä en tällaista raamatunkohtaa muista. Voisitko tuoda sen esille. Jeesus ei ole antanut lasten siunauskäskyä, mutta kastekäskyn Hän antoi "kaikelle maailmalle".
Jeesus siunasi ihmisiä, aikuisia, niin myös lapsia. Kaikkia tulee siunata, mutta mitään erityistä "lasten siunaus"-rituaalia Hän ei säätänyt.
- Tzames
Tarkoitatko että helluntailaisten kasterekisteri on sitä varten että saadaan peitetyksi mahdolliset syrjähypyt ja loikat? Helluntaisaarnaajien tiedetään olevan nopeata porukkaa mitä haureuteen ja aviorikoksiin tulee.
Ainakin ameriikassa, monet seurakuntalaiset kuten suomessakin muistuttavan seurakuntansa saarnaajaa? Why? Jeesus oli julkku jota tultiin töllistelemään missä Hän kulki. Niinpä kerran sattumalta oli vanhempia lapsineen, jotka uteliaisuuttaan halusivat nähdä tuon paljon puhutun miehen. Koska Jeesus rakasti kaikkia, niin siinä tilanteessa Hän käytti lasta vertauksena ja samalla siunasi heitä. Ei siinä sen kummempaa dramatiikkaa ollut, aivan spontaani tilanne.
- nellyhelena
Missä kohtaan Raamatussa sanotaan että lapset ovat taivaskelpoisia? He eivät ole, vaan he ovat kuin pakanat, kadotuksen alaisia. Raamattu ei anna 'kaikki lapset pääsee taivaaseen' -opille minkäänlaista perustetta.
No, itsepä lapsenne jätätte taivasten valtakunnan ulkopuolelle. Kai teillä sitten kymmenyksiä maksamalla siitäkin selvitään. Jos kastatte aikuisia Raamatullisesti niin ette saisi kastaa alle kolmekymppisiä. Vai käskikö Jeesus teidän mennä kasteelle alle kolmekymppisinä vastoin hänen esimerkkiään? (Näinhän te haluatte Raamattua lukea; sanooko, käskeekö, kieltääkö yms.)
Ja millä mittarilla mittaatte että uskonratkaisunne on ylipäätään kastekelpoinen? Että ymmärryksenne on tarpeeksi kouliintunut tuota suurta ratkaisua varten?
Ette millään paitsi itsellänne. Omat tunteenne ja halunne määräävät miten Raamatusta irrotettuja jakeita tulkitaan. Aika pelottavaa sellainen, olla oman itsensä ja tunne-elämänsä oivallusten varassa.- voiitkua
hävettää suurinpiirtein kun aikuiseen ikään ehtineellä ei ole mitään tieoa Jumalasta eikä Hänen tahdostaan.
Siinä lutterissa te riiputte kuin pa..ka rattaassa pääsemätä mihinkään !
herätkää jo eikö viissataa vuotta riitä tuota hölmöyttä mitä ? - lasten kaltainen
Helena ei ilmeisesti tidä, miten Jeesus toimi lasten kanssa!
Kastoiko Hän heidät?
Ei, vaan SIUNASI ja sanoi: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta.
Ei kai Jeesus olisi siunannut lapsia, jos nämä olisivat olleet syntisä??
Tuo julma oppi, että lapset olisivat taivasten valtakunnan ulkopuolella ilman
kastetta, on katolisen kirkon keksintöä.
Jeesushan päinvastoin kehoittaa meitäkin tulemaan lapsen kaltaiseksi:
"Ellette käänny ja
tule lapsen kaltaiseksi, te ette pääse sisälle taivasten valtakuntaan"! lasten kaltainen kirjoitti:
Kastoiko Hän heidät?
"Ellette käänny ja
tule lapsen kaltaiseksi, te ette pääse sisälle taivasten valtakuntaan"!lasten kaltainen>>>>>>>>>
Siis synnittömienkö on taivasten valtakunta!
Esim Paavali ei lukenut itseään synnittömien joukkoon kuuluvaksi.
Hänhän sanoi itsestään, että ON SYNTISISTÄ SUURIN:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, JOISTA MINÄ OLEN SUURIN". (1. Tim. 1:15 )- voihyvänen aika
Tapio522 kirjoitti:
lasten kaltainen>>>>>>>>>
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, JOISTA MINÄ OLEN SUURIN". (1. Tim. 1:15 )Voi sinua olet taantunut vain vuosien jankkaamisen tuloksena, siis edellätekstisi osoittaa miten heikosti ymmärrät Raamatun sisältöä.
Tapio522 kirjoitti:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, JOISTA MINÄ OLEN SUURIN". (1. Tim. 1:15 )Tapio522. Selitä mitä ymmärrät sanalla "kaltainen"?
Laul. l. 2:9
Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.voihyvänen aika kirjoitti:
Voi sinua olet taantunut vain vuosien jankkaamisen tuloksena, siis edellätekstisi osoittaa miten heikosti ymmärrät Raamatun sisältöä.
voihyvänen aika: "....siis edellätekstisi osoittaa miten heikosti ymmärrät Raamatun sisältöä".
>>>>>>
>Kirjoitit, että Jeesus ei olisi siunannut lapsia, jos he olisivat olleet syntisiä.
Jeesuksen luo tuodut lapset olivat mielestäsi siis synnittömiä.
Jae 10 voidaan ymmärtää näin:
"Sallikaa SYNNITTÖMIEN lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten (SIIS SYNNITTÖMIEN LASTEN) on Jumalan valtakunta".
Tulkitsinko viestisi oikein?
Laitan vielä asiayhteyden.
JEESUS SIUNAA LAPSIA
Mark. 10:13-16
(Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.lappix kirjoitti:
Tapio522. Selitä mitä ymmärrät sanalla "kaltainen"?
Laul. l. 2:9
Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.Riippuu asiayhteydestä.
Aadamille syntyi poika Seet, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa (Siis syntiinlangenneen Aadamin kaltainen), 1.Moos.5:3.
Syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva ihmisessä turmeltui.
Alunperinhän Jumala loi ihmisen kaltaisekseen, 1.Moos.5:1,2 (Jumalan kaltaiseksi)- tapsa2
Tapio522 kirjoitti:
Riippuu asiayhteydestä.
Aadamille syntyi poika Seet, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa (Siis syntiinlangenneen Aadamin kaltainen), 1.Moos.5:3.
Syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva ihmisessä turmeltui.
Alunperinhän Jumala loi ihmisen kaltaisekseen, 1.Moos.5:1,2 (Jumalan kaltaiseksi)Ihanko totta, voi että.
- tapsa vaan
Tapio522 kirjoitti:
voihyvänen aika: "....siis edellätekstisi osoittaa miten heikosti ymmärrät Raamatun sisältöä".
>>>>>>
>Kirjoitit, että Jeesus ei olisi siunannut lapsia, jos he olisivat olleet syntisiä.
"Sallikaa SYNNITTÖMIEN lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten (SIIS SYNNITTÖMIEN LASTEN) on Jumalan valtakunta".
JEESUS SIUNAA LAPSIA
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.Saako Jeesuksen luo tuoda tyttöjä lainkaan? Ovatko he synnittömiä?
Miten heitä estetään? Puukon kanssa vai aseella uhaten?
Onko tuo estelijä synnitön? Pitääkö olla ymmärtävässä iässä ennenkuin voi
estellä?
Kummalla kädellä Jeesus siunasi heitä? Minkä ikäinen pitää olla, ennenkuin voi
närkästyä?
Tulkitsinko kysymykset oikein? - voi harmi
Tapio522 kirjoitti:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, JOISTA MINÄ OLEN SUURIN". (1. Tim. 1:15 )Paavali ei sitten varmaan päässyt taivaaseen, koska ilmestyskirjassa sanotaan,
että taivaaseen ei pääse mitään syntiä eikä saastaista.
Sääli Paavalia. voi harmi kirjoitti:
Paavali ei sitten varmaan päässyt taivaaseen, koska ilmestyskirjassa sanotaan,
että taivaaseen ei pääse mitään syntiä eikä saastaista.
Sääli Paavalia.voi harmi: "Sääli Paavalia".
>>>>>>>>>>>>>
Paavalikin oli "samalla kertaa syntinen ja vanhurskas".
>>>
Paavali opettaa:
"Sillä ARMOSTA te olette pelastetut USKON KAUTTA, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja" ( Ef. 2:8).
Mitä armo sinulle merkitsee?tapsa vaan kirjoitti:
Saako Jeesuksen luo tuoda tyttöjä lainkaan? Ovatko he synnittömiä?
Miten heitä estetään? Puukon kanssa vai aseella uhaten?
Onko tuo estelijä synnitön? Pitääkö olla ymmärtävässä iässä ennenkuin voi
estellä?
Kummalla kädellä Jeesus siunasi heitä? Minkä ikäinen pitää olla, ennenkuin voi
närkästyä?
Tulkitsinko kysymykset oikein?lasten kaltainen: "Ei kai Jeesus olisi siunannut lapsia, jos nämä olisivat olleet syntisä"?
>>>>>>>>>>>.
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa se, kun syntiinlankeemuksensa jälkeen Aadamille syntyi poika Seet, "joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa"? (1.Moos.5:3)- iso-isä!
Tapio522 kirjoitti:
lasten kaltainen: "Ei kai Jeesus olisi siunannut lapsia, jos nämä olisivat olleet syntisä"?
>>>>>>>>>>>.
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa se, kun syntiinlankeemuksensa jälkeen Aadamille syntyi poika Seet, "joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa"? (1.Moos.5:3)Meilläpäin ainakin muksut ovat vanhempiensa kaltaisia ja varsinkin tytöt ovat äitinsä kuvia!
Ei se sen vaikeampaa ole tajuta!
Eikä siinä synnit siirry jälkikasvulle. - harmin paikka
Tapio522 kirjoitti:
voi harmi: "Sääli Paavalia".
>>>>>>>>>>>>>
Paavalikin oli "samalla kertaa syntinen ja vanhurskas".
>>>
Paavali opettaa:
"Sillä ARMOSTA te olette pelastetut USKON KAUTTA, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja" ( Ef. 2:8).
Mitä armo sinulle merkitsee?Eli vahvistat sen, että Paavali ei päässyt taivaaseen!
harmin paikka kirjoitti:
Eli vahvistat sen, että Paavali ei päässyt taivaaseen!
harmin paikka: "Eli vahvistat sen, että Paavali ei päässyt taivaaseen"!
>>>>>>>>>>><
En tee Paavalista ja Jumalasta valehtelijaa. Totuus ei ole meissä jos väitämme olevamme synnittömiä.(1.joh.1:8),Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>>>>>><
En tee Paavalista ja Jumalasta valehtelijaa. Totuus ei ole meissä jos väitämme olevamme synnittömiä.(1.joh.1:8),lasten kaltainen:
Kastoiko Hän heidät?
>>>>>>>>>>>>>>
Jos lapsi on synnitön, niin eihän hänen pitäisi kuollakkaan.
"Synnin palkka on kuolema".
>>>>>>>
AADAM JA KRISTUS
Room. 5:12-21
---
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
>>>>>>
Paavali vertaa Kristusta ihmiskunnan alkuisään Aadamiin. Tämän maailmanajan lopulla on ilmestynyt ihmiskuntaan uusi alkuisä, uusi Aadam.
Aadamin kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema kaikkien ihmisten osaksi (12).
Kuolema kuului ensimmäiselle ihmiselle lausuttuun kiroukseen: ”...maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman” (1. Moos. 3:19).
Kuoleman tuleminen kaikkien osaksi johtuu siitä, että ”kaikki ovat syntiä tehneet” (12). Yksikään ihminen ei ole poikkeus tästä.
Aadamin synti on syynä siihen, että me kaikki teemme syntiä. Synti hallitsee maailmassa kaikkialla. Vasta Kristuksessa se kukistetaan (17-19).
Synti on tosiasia. Siitä jokainen on itse vastuussa.
Paavali vertaa Aadamia ja Kristusta toisiinsa siinä, että kummankin teosta koituu ratkaisevat seuraukset koko ihmiskunnalle (19).
Kaikki ne, jotka ottavat Kristuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajanaan, tulevat uskon kautta vanhurskaiksi, Jumalalle kelpaaviksi (21).
Jokaisen on henkilökohtaisesti suostuttava ottamaan Kristus vastaan. Evankeliumi ”on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat" (Room.1:16)..- ompa outoa
Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>>>>>><
En tee Paavalista ja Jumalasta valehtelijaa. Totuus ei ole meissä jos väitämme olevamme synnittömiä.(1.joh.1:8),Jotenkin nurinkurista tuo Tapion oppi.
Hän sanoo, että Paavali oli syntinen mutta pääsi taivaaseen, mutta vauva,
joka hänen oppinsa mukaan on myös syntinen, joutuu kadotukseen!!!
Eli tuo , Room 5:18
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
ei pidäkkään paikaansa vauvojen kohdalla???
Toussa siis pitää paikkansa vain tuo ensimmäinen osa:
"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,"
Merkillistä Jumalan sanan leikkaamista. ompa outoa kirjoitti:
Jotenkin nurinkurista tuo Tapion oppi.
Hän sanoo, että Paavali oli syntinen mutta pääsi taivaaseen, mutta vauva,
joka hänen oppinsa mukaan on myös syntinen, joutuu kadotukseen!!!
Eli tuo , Room 5:18
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
ei pidäkkään paikaansa vauvojen kohdalla???
Toussa siis pitää paikkansa vain tuo ensimmäinen osa:
"Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,"
Merkillistä Jumalan sanan leikkaamista.ompa outoa:
"Eli tuo , Room 5:18
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE IHMISILLE elämän vanhurskauttamiseksi;
ei pidäkkään paikaansa vauvojen kohdalla???Tapio522 kirjoitti:
ompa outoa:
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE IHMISILLE elämän vanhurskauttamiseksi;
ei pidäkkään paikaansa vauvojen kohdalla???Tapio522. Sinäkö ja muut palstalaiset päättävät, ketkä pelastuvat, etenkin vauvelit?
Minä olen luullut, että kaikki tuomitaan viimeisellä tuomiolla, mutta kai Raamattu onkin muutettu niin, että tuomio tehdään kaupallisella palstalla.- ompa outoa
Tapio522 kirjoitti:
ompa outoa:
ei pidäkkään paikaansa vauvojen kohdalla???Tarkoitko sinä, että tuo;
""Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,"
koituu KAIKILLE IHMISILLE kadotukseksi, EROITUKSETTA????
Siis KAIKKI JOUTUVAT KADOTUKSEEN, eroituksetta??? ompa outoa kirjoitti:
Tarkoitko sinä, että tuo;
""Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,"
koituu KAIKILLE IHMISILLE kadotukseksi, EROITUKSETTA????
Siis KAIKKI JOUTUVAT KADOTUKSEEN, eroituksetta???ojmpa outoa: "........ Siis KAIKKI JOUTUVAT KADOTUKSEEN, eroituksetta".???
>>>>>>>>>>
Ei suinkaan! Lueppa asiayhteys.
AADAM JA KRISTUS
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi
>>>>>>><
Paavali puhuu KAIKISTA IHMISISTÄ.
Hän ei erottele ihmisiä iän mukaan.
EI OLE KETÄÄN VANHURSKASTA
Room.3:9-20
--
3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,- ompa outoa
Tapio522 kirjoitti:
ojmpa outoa: "........ Siis KAIKKI JOUTUVAT KADOTUKSEEN, eroituksetta".???
>>>>>>>>>>
Ei suinkaan! Lueppa asiayhteys.
AADAM JA KRISTUS
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi
>>>>>>><
Paavali puhuu KAIKISTA IHMISISTÄ.
Hän ei erottele ihmisiä iän mukaan.
EI OLE KETÄÄN VANHURSKASTA
Room.3:9-20
--
3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,Ompa sekavaa!
Tapio: "Kukaan ei ole vanhurskas, Jumalalle kelpaava, itsessään"!!
Tuohan tarkoittaa sitä, että vauvat joutuvat sittenkin kadotukseen!!!
Vai eikö "kaikki saavat LAHJAKSI vanhurskauden" tarkoitakkaan kaikkia???
Tuo lahja täytyy ansaita vanhempien ja kummien teoilla!
Että sellainen "lahja"! ompa outoa kirjoitti:
Ompa sekavaa!
Vai eikö "kaikki saavat LAHJAKSI vanhurskauden" tarkoitakkaan kaikkia???
Tuo lahja täytyy ansaita vanhempien ja kummien teoilla!
Että sellainen "lahja"!ompa outoa:
"Ompa sekavaa!
>>>>>>>>>><
Lueppa uudelleen laittamani Raamatun paikka!
Room.
3:9 ".... KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Pitäisikö ko. kohta olla tähän tapaan:
Room.
3:9 ".... KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat SYNNIN ALLA paitsi vauvat
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,paitsi vauvat.
(Korjaa, jos olen väärässä!)
Siis "KAIKKI IHMISET"-käsite ei tarkoittakkaan kaikkia ihmisiä.
Itse uskon "niin kuin on kirjoitettu" Paavalin tavoin!- saavähänkasvaa
Tapio522 kirjoitti:
ompa outoa:
"Ompa sekavaa!
>>>>>>>>>><
Room.
Room.
3:9 ".... KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat SYNNIN ALLA paitsi vauvat
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,paitsi vauvat.
Itse uskon "niin kuin on kirjoitettu" Paavalin tavoin!Et sinä'Tapio kuule ole sisällä Raamatussa olenkaan !
Et ymäärä mitä on milloinkin esillä j amistä syystä, näpit jakeita sieltä täältä ja teet niistä oman näköisen sepustuksen.
ei se ole Raamattua sellainen.
Selitäppäs miten näet uudenliiton apostolien olevan huolissaan vauvojen ja muutaman vuosien ikäisistä suhteessa julistukseensa !
Eikö kaikki julistus ole suunnattu ymmärtämään kykeneville ihmisille noin pääsääntöisesti.
ei ole erikseen synnytyslaitoksille suunnattua vauvaevankeliumia vai onko. - perusteet31
lasten kaltainen kirjoitti:
Kastoiko Hän heidät?
"Ellette käänny ja
tule lapsen kaltaiseksi, te ette pääse sisälle taivasten valtakuntaan"!Jeesus ei kastanut ketään. Hän antoi kastekäskyn kaikelle maailmalle. Olkaa nyt edes perusteissa täsmällisiä.
saavähänkasvaa kirjoitti:
Et sinä'Tapio kuule ole sisällä Raamatussa olenkaan !
Et ymäärä mitä on milloinkin esillä j amistä syystä, näpit jakeita sieltä täältä ja teet niistä oman näköisen sepustuksen.
ei se ole Raamattua sellainen.
Selitäppäs miten näet uudenliiton apostolien olevan huolissaan vauvojen ja muutaman vuosien ikäisistä suhteessa julistukseensa !
Eikö kaikki julistus ole suunnattu ymmärtämään kykeneville ihmisille noin pääsääntöisesti.
ei ole erikseen synnytyslaitoksille suunnattua vauvaevankeliumia vai onko.saavähänkasvaa: "Et sinä'Tapio kuule ole sisällä Raamatussa ollenkaan" !
Et ymmärrä mitä on milloinkin esillä ja mistä syystä, näpit jakeita sieltä täältä ja teet niistä oman näköisen sepustuksen".
>>>>>>>>>><
Olet siis tätä mieltä:
Kun Paavali puhuu KAIKISTA IHMISISTÄ, niin hän ei OIKEASTI tarkoitakkaan kaikkia ihmisiä, vaan pääsääntöisesti hän tarkoittaa "ymmärtämään kykeneviä ihmisiä"?
Olen siis väärässä, kun uskon "niin kuin on kirjoitettu" järkeilemättä..
Pyydät:
"Selitäppäs miten näet uudenliiton apostolien olevan huolissaan vauvojen ja muutaman vuosien ikäisistä suhteessa julistukseensa" !
Jeesus huomioi lapsetkin (Mark.10:13-16) opetuslasten estelyistä huolimatta.
Apostolit ymmärtääkseni toimivat samoin. Tästähän on esimerkkinä mm. perhekuntakasteet.
Lähetyskäskyssään Jeesus kehoitti apostoleita tekemään "KAIKKI KANSAT" opetuslapsikseen "kastamalla ... ja opettamalla" (Matt.28:16-20).
"Kaikkiin kansoihin" kuuluvat lapsetkin.
Vaan tarkoittiko Jeesus kaikella kansalla vain "ymmärtämään kykeneviä ihmisiä"?- Raamattu kieltää
Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>
JEESUS SIUNAA LAPSIA
--
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.poisottamasta mitään tai lisäämättä mitään Jumalan Sanaan.
- ompa outoa
Tapio522 kirjoitti:
ompa outoa:
"Ompa sekavaa!
>>>>>>>>>><
Room.
Room.
Itse uskon "niin kuin on kirjoitettu" Paavalin tavoin!Tapio yrittää selttää asiaa, jota hän ei näköjään ymmärrä. Hän ei vastaa suoraan
kysymykseen vaan heittää toisen Raamatun paikan.
Mitenhän tuo puolustaa vauvojen joutumista kadotukseen:
"3:9 ".... KAIKKI, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat SYNNIN ALLA paitsi vauvat"
Tapio on siis sitä mieltä, että vauvat, joita ei kasteta, joutuvat kadotukseen!
Vauvat eivät siis saakkaan lahjaksi vanhurskautta, vaan siitä päättävät lapsen
vanhemmat ja pappi! Vauvat eiivät siis kuulukkaan "kaikkiin"!! - se siitä!
perusteet31 kirjoitti:
Jeesus ei kastanut ketään. Hän antoi kastekäskyn kaikelle maailmalle. Olkaa nyt edes perusteissa täsmällisiä.
Onkohan nim."perusteet" koskaan lukenut Raamattua?
Hän väittää: "Jeesus ei kastanut ketään".
Onkohan Johannes erehtynyt?
Joh 3: 22
"Sen jälkeen Jeesus meni Juudean maaseudulle... JA KASTOI." - saaavataverhot
se siitä! kirjoitti:
"Sen jälkeen Jeesus meni Juudean maaseudulle... JA KASTOI."lue vähän lisää, se avartaa !
- tää tästä*
se siitä! kirjoitti:
"Sen jälkeen Jeesus meni Juudean maaseudulle... JA KASTOI."Helluntailaiset rakastavat puolittaisia ja katkottuja lauseita ja asiayhteyksiä, joista on helppo aloittaa lihanmielenmukainen eksytys ja väärä oppi, heille, jotka eivät ole totuudelle kuuliaisia.
Jeesus varoitti: "te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa."
Oppikaa tuntemaan sana, niin teitä ei eksytetä!
Johannes 4:
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
Jeesus ei todellakaan kastanut muita kuin Johannes Kastajan, jottei kukaan voisi kerskua olevansa "Jeesuksen Itsensä kastama". Kasteen Hän jätti lahjana ihmisten suoritettavaksi. - se siitä!
tää tästä* kirjoitti:
Helluntailaiset rakastavat puolittaisia ja katkottuja lauseita ja asiayhteyksiä, joista on helppo aloittaa lihanmielenmukainen eksytys ja väärä oppi, heille, jotka eivät ole totuudelle kuuliaisia.
Johannes 4:
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
Jeesus ei todellakaan kastanut muita kuin Johannes Kastajan, jottei kukaan voisi kerskua olevansa "Jeesuksen Itsensä kastama". Kasteen Hän jätti lahjana ihmisten suoritettavaksi.Oletko sinäkin noin "pihalla" Jeesuksen toiminnasta?
Jeesus kastoi aluksi itse ja sen jälkeen Hänen opetuslapsensa jatkoivat samaa
käytäntöä!
"Joh 3: 22
"Sen jälkeen Jeesus meni Juudean maaseudulle... JA KASTOI."
Siteeraat eri tilannetta!
Mutta vauvoja hekään eivät kastaneet! - eiköö*
tää tästä* kirjoitti:
Helluntailaiset rakastavat puolittaisia ja katkottuja lauseita ja asiayhteyksiä, joista on helppo aloittaa lihanmielenmukainen eksytys ja väärä oppi, heille, jotka eivät ole totuudelle kuuliaisia.
Johannes 4:
Jeesus ei todellakaan kastanut muita kuin Johannes Kastajan, jottei kukaan voisi kerskua olevansa "Jeesuksen Itsensä kastama". Kasteen Hän jätti lahjana ihmisten suoritettavaksi.Tarkoitit siis tietysti JohannesKastajan kastaneen vain Jeesuksen, eikö?
Uskontojen kasterituaali on jäännöstä juutalaisista tavoista, joista päällimmäisenä on ympärileikkaus. Siis pakanallista alkuperää oleva tapa.
- 25%&
Juutalaisuuteen on kuulunut mikve-kasteet. Mikve-kaste kuului kaikille, siinä ei lapsia torjuttu. Kasteita oli lukuisia. Jeesus sääti yhden kasteen. Kaste ei edellytä jonkinlaista ihmisen etukäteistä uskon ansiota, vaan Jumalan lahjatekona, kaste vaikuttaa uskon.
- uskomatontatuubaa
25%& kirjoitti:
Juutalaisuuteen on kuulunut mikve-kasteet. Mikve-kaste kuului kaikille, siinä ei lapsia torjuttu. Kasteita oli lukuisia. Jeesus sääti yhden kasteen. Kaste ei edellytä jonkinlaista ihmisen etukäteistä uskon ansiota, vaan Jumalan lahjatekona, kaste vaikuttaa uskon.
älä puhu taas tuubaa !
kaste ei vaikuta mitään ellei sen ottaja sitä pyydä ihanomasta tarpeestaan.
silloin se jotain vaikuttaa ainakin sen, että tulee kaikkien vihan kohteeksi, ihan kutebn Apostoli sanoo.
- tuskahuoneet
Tämä on kaikenlaisten avopotilaiden tuskanparahdusten huone johon lisänä tulee koko aiemman elämän kaikennimiset uskonnolliset kokemukset ja harhailut lisänä.
siinä sitä on sellainen soppa joka ei selviä tässä ajassa ainakaan. Kaikki menevät tuonelaan joka Biblia 1776 on käännetty helveti´ksi. Eikö se kadotus ole siinä, joka tuohon uskoo.
- Tälle ketjulle
saisi jo laittaa pisteen. Kasteesta kun ei kannata tällä palstalla väitellä, eikä siitä ole mitään hyötyäkään. Luterilaisten on turha tehdä asiasta aloituksia, koska Raamatun mukaan kaste kuuluu niille, jotka ovat tietoisesti tehneet parannuksen elämässään ja
Raamatun mukaan OTTANEET kukin kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen!
Pieni vauva ei ymmärrä mitään parannuksesta, kuin kasteestakaan - PISTE.- Eenokki 12
Tietoisuus ei sinua pelasta eikä lahkon kaste ai jaa että sinä olet sen lahkonkin kasteen OTTANUT.
Sanot vielä kuulumisesta ei pelastus ole siinä että se sinulle kuuluu.
Olet liian omistushaluinen tyhmä ja röyhkeä lahkohenki. - huspoistäältä
Eenokki 12 kirjoitti:
Tietoisuus ei sinua pelasta eikä lahkon kaste ai jaa että sinä olet sen lahkonkin kasteen OTTANUT.
Olet liian omistushaluinen tyhmä ja röyhkeä lahkohenki.Milloin lakkaat häiriköimästä täällä ?
vastako sitten kun dementia vie loput mitä on vielä jälellä ! häirikkö olet ei mitään muuta ! - öönokki
Eenokki 12 kirjoitti:
Olet liian omistushaluinen tyhmä ja röyhkeä lahkohenki.Eenokin kielenkäyttö paljastaa sen, mikä henki hänessä on.
"Hän on täynnä vääryyttä ja katkeruuden sappea"!
- näi on.
Bible 1776 tarkoittaa ymmärtääkseni oikein, että ne jotka kuolevan jumalattomina joutuvat helvettiin.
Kuulehan, Biblia 1776 käännöksestä ei löydy ainuttakaan "tuonela" sanaa, vaan jokaisen niiden kohdalle on käännetty "helve´tti".
Vieläpä Athanasiuksen uskontunnustuksessa Jeesuskin meni kuoltuaan
hel´vettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573185Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242729Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541827- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193981- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820