Onko kokemuksia niskavedosta aikuisena? Onko se epämukava käyttää ja vaikuttaako se puheeseen? Olen saamassa semmoisen ja sillä olisi tarkoitus siirtää takahampaita taaemmaksi.
niskaveto aikuisena?
19
1422
Vastaukset
- vastaus2
Itselläni on kokemusta niskavedosta ollessani ala-asteikäinen. Ei ollut mikään miellyttävä, eikä sen kanssa ollut ollenkaan mukavaa nukkua. Sitä kun täytyi pitää vähintään 10 h. Mutta täytyy tunnustaa, että loppujen lopuksi mulla jäi oikomishoito kesken, kun en noudattanut ohjeita. Ja nyt kaduttaa, kun ei silloin lapsena tullut vietyä oikomishoitoa loppuun! Toki varmaan voisi vieläkin oikoa, kun olen 29v., mutta kun se maksaisi niin paljon, eikä ole varaa. Ja tuskin ne varmaan enää oikoisi, kun kerran lapsena olisi oiottu, eikä se mulle silloin passannut.
- HLL Porista
Pidä öisin! Niin itse tein aikoinani.
- jodsfjhksfhjsfdöhj
mulla oli niskaveto ylä-aste iässä, ja kyllä se monena iltana jäi laittamatta, todella hankala pitää vieläpä nukkuessa, ja suupielet haavaantuu
- vastaus2
Saatiinko sulla silti vietyä oikomishoito kunnialla päätökseen? Vaikket ohjeita sinäkään niin tunnollisesti noudattanut.
- jodsfjhks
oikomishoito saatiin jonkinlaiseen päätökseen, mutta ei haluttuun tulokseen, eli hoito jäi vajaaksi.
- vastaus2
Ei silti hampaasi palautuneet takaisin virheasentoon?
- jodsjghg
kyllä hampaat palautui lähes ennalleen
- vastaus2
Arvasin sen!
- vastaus2
Vanhako muuten olet nyt? Eihän lapsi/nuori välttämättä ymmärrä, mikä merkitys hampaiden oikomisella on tulevaisuudelle. Kuten en itsekään aikoinani ymmärtänyt. Aikuiset ovat paljon motivoituneempia hoitoon. Mutta valitettavasti vain aikuisena oikominen on hankalampaa ja se maksaa paljon. Ja kannattaako oikeastaan enää aikuisena oikoakaan?
- jodskhkjhks
olen 27, eikä oikominen nuorena oikeen innostanut. Monta vuotta olen jo harkinnut oikomishoidon aloittamista, mutta kynnys aloittamiseen tuntuu liian suurelta.
- rautahammas
Hei, olen 28 ja sain juuri ensimmäiset rautani suuhun. Ei tunnu pahalta ja näyttää komealta. Suosittelen :)
- jodsggjhgr
Eniten minua häiritsee, että mitä muut ajattelevat ja sanovat niistä, raudat olisi vähän kiusalliset, mutta silti haluaisin aloittaa oikomishoidon.
- vastaus2
Minäkin kyllä kovasti haluaisin vielä oiotuttaa hampaani! :) Mutta kynnys mullakin oikomishoidon aloittamiseen on suuri. :( Ja tuskinpa ruvettaisiin enää oikomaan, kun silloin lapsena oltais oiottu. Ja kun se tosiaan nyt maksaisikin niin paljon. :/ Ja saahan sitä nykyisin ns. "näkymättömät raudat", että ei niitä rautoja juuri huomaakaan, kun hymyilee. :) Ja sulla "rautahammas" varmaan onkin näkymättömät raudat?
- peloissaan
Nyt on hieman kokemusta niskavedosta.Tänään sen sain ja on kyllä todella jännä pitää. Luulin, että se on paljon epämukavampi käyttää, mutta ei tämä niin kauhea ole, oikeastaan aika mukava. Saa nähdä sitten miten on nukkumisen laita.
S-kirjain kyllä hieman suhisee, mutta se ei haittaa, koska käytän sitä vain kotona. - ghgbf
voiko aikuisena oikoa niskavedolla? luulin että ei mutta näköjään voi
- minnihi_
Minulla oli myös lapsuudessa niskaveto monia vuosia ja sen jälkeen 2 eri raudat. Voin sanoa että ei ole alkuun helppo totutella nukkumaan niitten kanssa, ja aamulla hampaat on kipeät, mutta itsellä vaivannäkö kannatti.
- ei enää peloissaan
Minkä laisia vetoja teillä on ollut? Minulla on compiveto, elikkäs se taka osa on niskassa ja pään takaa. Minulla vedon käyttö on edennyt muuten hyvin, mutta vähän hitaanlaisesti. Pian neljä kuukautta täynnä ja nukkuminenkin onnistuu hyvin ja niskaveto on tälläkin hetkellä päällä.
- hma
minulle laitetaan huomenna niskaveto ja pikkasen jännittää et millainen se on
- njbjll
mä vihaan mun niskavetoa nukkuminen on mahdotonta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549