kansanedustajat kuuntelevat

eduskunta

Tuli tässä selviteltyä asioita, sen sijaan että täällä pyörii. osoitteessa http://www.eduskunta.fi
löytyy kaikki asiat, ehdotukset, lakialoitteet, kirjalliset kysymykset ym asiat. Erityisesti tätä osastoa koskien kannattaa seurata " ajoneuvovero" "polttoainevero" jne asoita, joita jokainen voi vapaasti käydä netin kautta katsomassa.
Hienona esimerkkinä löysin kirjallisen kysymyksen alkukesältä : " Mitä hallitus aikoo tehdä kohonneille polttoainekustannuksille... "
Asia löytyy hausta KK 424/2004.

Nyt vain tietoa kansanedustajille autovero tilanteesta, niin kyllä eduskunta asioista päättää.

Serveri on hiukan vaikea tottumattomalle, mutta ainakin tuntee olevansa osa tätä demokratiaa. kannattaa tutustua - Tieto on valtaa.

7

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1_X

      Olen käynyt. Sieltä voi lukea vaikka T.Halmeen kommentteja.:)

      "Nyt vain tietoa kansanedustajille autovero tilanteesta, niin kyllä eduskunta asioista päättää. "

      No se on kyllä totta.:) Mutta huonoa se että kaikki menee H.Kuitusen pillin mukaan. Kuitunen kikkailee ja poliitikot ovat pihalla koko tilanteesta.

      "Serveri on hiukan vaikea tottumattomalle, mutta ainakin tuntee olevansa osa tätä demokratiaa. kannattaa tutustua - Tieto on valtaa. "

      Tieto lisää tuskaa.

      • jussi

        TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
        TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
        Autoilun verotuksen alentaminen
        Eduskunnalle
        Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
        Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
        ovat viime vuosina nousseet, autovero on
        hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
        omavastuuosuutta on nostettu.
        Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
        eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
        Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
        yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
        Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
        hyväksyttäväksi toivomuksen,
        että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
        jolla asteittain ryhdytään alentamaan
        myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
        verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
        sekä polttoaineveroihin että autoveroon
        ja parantamalla työmatkakulujen
        verovähennysoikeutta vastaamaan
        paremmin työmatkoista todellisuudessa
        aiheutuvia kustannuksia.
        Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
        Matti Vanhanen /kesk


      • soopaa
        jussi kirjoitti:

        TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
        TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
        Autoilun verotuksen alentaminen
        Eduskunnalle
        Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
        Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
        ovat viime vuosina nousseet, autovero on
        hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
        omavastuuosuutta on nostettu.
        Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
        eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
        Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
        yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
        Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
        hyväksyttäväksi toivomuksen,
        että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
        jolla asteittain ryhdytään alentamaan
        myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
        verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
        sekä polttoaineveroihin että autoveroon
        ja parantamalla työmatkakulujen
        verovähennysoikeutta vastaamaan
        paremmin työmatkoista todellisuudessa
        aiheutuvia kustannuksia.
        Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
        Matti Vanhanen /kesk

        sivuilta löytyykin. Mekin voidaan iltaisin ristiä kädet ja toivoa - voihan prkl. tota touhua sitten kustannetaan verovaroilla.
        Nettisivut ovat kyllä hienot ( asiaa on ja kaikki on julkista )


      • on ennenkin
        jussi kirjoitti:

        TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
        TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
        Autoilun verotuksen alentaminen
        Eduskunnalle
        Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
        Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
        ovat viime vuosina nousseet, autovero on
        hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
        omavastuuosuutta on nostettu.
        Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
        eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
        Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
        yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
        Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
        hyväksyttäväksi toivomuksen,
        että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
        jolla asteittain ryhdytään alentamaan
        myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
        verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
        sekä polttoaineveroihin että autoveroon
        ja parantamalla työmatkakulujen
        verovähennysoikeutta vastaamaan
        paremmin työmatkoista todellisuudessa
        aiheutuvia kustannuksia.
        Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
        Matti Vanhanen /kesk

        heitelty hallituspuolueiden linjan vastaisia lausuntoja. Sitten kun ollaan itse päästy hallitukseen niin sama paska linja jatkuu eli muutosta ei enää halutakaan. Näinhän tässäkin tapauksessa on käynyt.

        Edustusmersun takapenkillä kun ei autoverot ja bensan hinta paljon mieltä paina.


      • ope
        on ennenkin kirjoitti:

        heitelty hallituspuolueiden linjan vastaisia lausuntoja. Sitten kun ollaan itse päästy hallitukseen niin sama paska linja jatkuu eli muutosta ei enää halutakaan. Näinhän tässäkin tapauksessa on käynyt.

        Edustusmersun takapenkillä kun ei autoverot ja bensan hinta paljon mieltä paina.

        Eihän politiikka nyt politiikoista riipu. Samat virkamiehet siellä taustalla ohjeita antaa.


    • joo

      Kun menet juttelemaan ja otat herra A.K-47 mukaan.

      Olis kyllä kirveelle töitä,pitäis perustaa PLO:n mallinen ALV(autoilijoiden vapautusliike),saisikohan Osama Bin Ladenilta koulutusapua liikkeelle?

      • kehityskelpoinen

        sä alat olla oikeilla jäljillä. Tuolla reseptillä homma toimisi paljon paremmin kuin vaaleissa äänestämällä - ainakin näiden puupää suomalaisten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe