Tuli tässä selviteltyä asioita, sen sijaan että täällä pyörii. osoitteessa http://www.eduskunta.fi
löytyy kaikki asiat, ehdotukset, lakialoitteet, kirjalliset kysymykset ym asiat. Erityisesti tätä osastoa koskien kannattaa seurata " ajoneuvovero" "polttoainevero" jne asoita, joita jokainen voi vapaasti käydä netin kautta katsomassa.
Hienona esimerkkinä löysin kirjallisen kysymyksen alkukesältä : " Mitä hallitus aikoo tehdä kohonneille polttoainekustannuksille... "
Asia löytyy hausta KK 424/2004.
Nyt vain tietoa kansanedustajille autovero tilanteesta, niin kyllä eduskunta asioista päättää.
Serveri on hiukan vaikea tottumattomalle, mutta ainakin tuntee olevansa osa tätä demokratiaa. kannattaa tutustua - Tieto on valtaa.
kansanedustajat kuuntelevat
7
1161
Vastaukset
- 1_X
Olen käynyt. Sieltä voi lukea vaikka T.Halmeen kommentteja.:)
"Nyt vain tietoa kansanedustajille autovero tilanteesta, niin kyllä eduskunta asioista päättää. "
No se on kyllä totta.:) Mutta huonoa se että kaikki menee H.Kuitusen pillin mukaan. Kuitunen kikkailee ja poliitikot ovat pihalla koko tilanteesta.
"Serveri on hiukan vaikea tottumattomalle, mutta ainakin tuntee olevansa osa tätä demokratiaa. kannattaa tutustua - Tieto on valtaa. "
Tieto lisää tuskaa.- jussi
TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
Autoilun verotuksen alentaminen
Eduskunnalle
Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
ovat viime vuosina nousseet, autovero on
hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
omavastuuosuutta on nostettu.
Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
hyväksyttäväksi toivomuksen,
että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
jolla asteittain ryhdytään alentamaan
myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
sekä polttoaineveroihin että autoveroon
ja parantamalla työmatkakulujen
verovähennysoikeutta vastaamaan
paremmin työmatkoista todellisuudessa
aiheutuvia kustannuksia.
Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
Matti Vanhanen /kesk - soopaa
jussi kirjoitti:
TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
Autoilun verotuksen alentaminen
Eduskunnalle
Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
ovat viime vuosina nousseet, autovero on
hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
omavastuuosuutta on nostettu.
Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
hyväksyttäväksi toivomuksen,
että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
jolla asteittain ryhdytään alentamaan
myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
sekä polttoaineveroihin että autoveroon
ja parantamalla työmatkakulujen
verovähennysoikeutta vastaamaan
paremmin työmatkoista todellisuudessa
aiheutuvia kustannuksia.
Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
Matti Vanhanen /kesksivuilta löytyykin. Mekin voidaan iltaisin ristiä kädet ja toivoa - voihan prkl. tota touhua sitten kustannetaan verovaroilla.
Nettisivut ovat kyllä hienot ( asiaa on ja kaikki on julkista ) - on ennenkin
jussi kirjoitti:
TA 9/2000 vp — Matti Vanhanen /kesk
TOIVOMUSALOITE 9/2000 vp
Autoilun verotuksen alentaminen
Eduskunnalle
Liikkuminen on käynyt monesta syystä yhä kalliimmaksi.
Polttoaineiden hinta ja polttoaineverotus
ovat viime vuosina nousseet, autovero on
hyvin korkea ja työmatkakustannusten verovähennysoikeuden
omavastuuosuutta on nostettu.
Oman auton käytön kustannukset verovähennyksissä
eivät myöskään vastaa todellisia kustannuksia.
Suomessa kuitenkin pitkien etäisyyksien takia
yksityisautoilu on monille välttämätöntä.
Edellä olevan perusteella ehdotan eduskunnan
hyväksyttäväksi toivomuksen,
että hallitus laatii uskottavan ohjelman,
jolla asteittain ryhdytään alentamaan
myös liikkumisen kustannuksia vuosittaista
verokevennysvaraa käyttäen puuttumalla
sekä polttoaineveroihin että autoveroon
ja parantamalla työmatkakulujen
verovähennysoikeutta vastaamaan
paremmin työmatkoista todellisuudessa
aiheutuvia kustannuksia.
Helsingissä 11 päivänä helmikuuta 2000
Matti Vanhanen /keskheitelty hallituspuolueiden linjan vastaisia lausuntoja. Sitten kun ollaan itse päästy hallitukseen niin sama paska linja jatkuu eli muutosta ei enää halutakaan. Näinhän tässäkin tapauksessa on käynyt.
Edustusmersun takapenkillä kun ei autoverot ja bensan hinta paljon mieltä paina. - ope
on ennenkin kirjoitti:
heitelty hallituspuolueiden linjan vastaisia lausuntoja. Sitten kun ollaan itse päästy hallitukseen niin sama paska linja jatkuu eli muutosta ei enää halutakaan. Näinhän tässäkin tapauksessa on käynyt.
Edustusmersun takapenkillä kun ei autoverot ja bensan hinta paljon mieltä paina.Eihän politiikka nyt politiikoista riipu. Samat virkamiehet siellä taustalla ohjeita antaa.
- joo
Kun menet juttelemaan ja otat herra A.K-47 mukaan.
Olis kyllä kirveelle töitä,pitäis perustaa PLO:n mallinen ALV(autoilijoiden vapautusliike),saisikohan Osama Bin Ladenilta koulutusapua liikkeelle?- kehityskelpoinen
sä alat olla oikeilla jäljillä. Tuolla reseptillä homma toimisi paljon paremmin kuin vaaleissa äänestämällä - ainakin näiden puupää suomalaisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381