Minulla on aivan kamalan kuivat hiukset, joo ne on vaalennettu kerran, mutta siitäkin on yli puoli vuotta. Muhittelen hiuksissa kosteuttavaa hoitoainetta ainakin 3 kertaa viikossa. Miksi hiukset ovat kauhean kuivat ja takussa vaikka olen antanut levätä niiden kauan? Voiko syynä ollut talvi? Näiden vaalennettujen hiusten kanssa en ole vielä elänyt kesää ollenkaan, joten auttaako kesä tähän armottomaan hiusten kuivuuteen? Onko olemassa hajusteettomia erittäin kosteutettuja tuotteita. Nenäni ei siedä hajusteita eikä lv:t sun erisanit tähän kuivuuteen ole auttaneet, kiitos jos autatte! :) ja anteeksi sekava teksti....
En kestä tätä kuivuutta!!! auttakaa!
15
2286
Vastaukset
- Oliivi1
Oliiviöljy muhimaan pyyhkeenkera ja sitte pesu:) Johan alkaa takut suoristuun ja hajukaan ei haittaa:D..itse teen tätä sillontällön ja hyväksi havainnut:D Niin mulla on pirkka luomuoliiviöljyä, tuskin sillä merkitystä mut kerrompa kuitenkin..
- eipä kuiva enää
Pese hiukset ja anna jonkin aikaa kuivaa itsekseen ettei ole ihan märät. Sekoita tavalliseen hoitoaineeseen kolmasosa tai puolet oliiviöljyä. Laita aineet pulloon ja ravista hyvin. Tätä päähän ja vaikka pyyhe siihen suojaksi, anna olla niin kauan kuin viitsit, vaikka tuntikausia. Pese sampoolla pois. Kun öljyn sekoittaa hoitsikkaan, se on mukavampi pestä pois kuin pelkkä öljy.
- sniff..
Kiitos molemmille! :)
- 12+4
Laita ruokavalio kuntoon.
Esimerkiksi kurkku, banaani, lohi, kananmuna, jotkut siemenet ja omenat tekevät hiuksille hyvää. Googlaa, niin saat tarkemmat tiedot tästä. Lisäksi runsas veden juominen tekee hyvää. Pese hiukset aina kylmällä vedellä, älä käytä päähän ollenkaan lämmintä vettä.
Silikonittuotteet roskikseen, samoiten kaikki muotoiluraidat ja lakat.
Laita latvoihin perus kosteusvoidetta ja hiukset letille. Kunhan et läträä voiteen kanssa, saat kiiltävän tukan ja mikä parempaa, tuo kosteusvoide tuntuu jotenkin auttavankin kuivaa tukkaa. (Lähtee helposti poiskin hiuksista pesussa) Leikkaa ihan reilulla kädellä kaikki kaksihaaraiset ja hapsulatvat pois. Älä käytä kumilenkkimäisiä hiuslenkkejä, koska katkovat, äläkä pidä ponnaria aina samassa kohtaa. Vaihda kampauksia.
Osta joku tehohoito kuiville hiuksille (hiusnaamio) ja käytä kerran viikossa.
Mä käytän XZ öljyhoitoa kerran viikossa ja sekin tuo kiiltoa.
Pese shampoolla max 2 kertaa viikossa. Muutoin sitten vaan hoitoaineella, jos haluat päätä huuhdella.
Mutta muista, että ruokavalio on se tärkein seikka. Hiukset kyllä näyttävät mitä syöt ja syötkö kunnolla. Mä tiedän mistä puhun, aiemmin mullakin oli vaalennuksen suoristimien käytön takia tukka aivan törkeä hamppukasa.
En ole mitään kummallisia hoitoja käyttänyt, olen vain panostanut kaikista eniten ruokavaliooni. Shampoo ja hoitoainekin ovat vaan värjätyille hiuksille tarkoitetut.
Kun tein tämän muutoksen, ei mennyt kuin kolmisen kuukautta ja tukka kiittää :)- Elma
Useimmissa tavallisissa shampoissa ja hoitoaineissa on jonkinlaista silikonia. Tehohoidoista puhumattakaan; usein myös juuri noissa ah niin luonnollisiksi mainostetuissa öljyhoidoissa on niitä. Myöskin kosteusvoiteista löytyy yleensä silikonia.
Mutta sitä ei minun mielestäni kannata pelätä. Shampoon kannattaa olla silikoniton, jos haluaa pitää päänahkansa mahdollisimman siistinä ja hengittävänä, mutta muuten silikonit ovat ihan käteviä.
- sniff..
kiitos! :) pitääkin kokeilla
- merisuolaa
Tässä vinkki, joka toimii ainakin minun hiuksiini:
hoitoaineen sekaan hienoa merisuolaa,
levitä seos hiuksiin ja anna hetki vaikuttaa ja huuhtele.
Kannattaa kokeilla!
Suolahan sitoo nestettä ja vaikutus toimii myös hiuksiin.
- Marianna's Daily
mielestäni tämä on todella hyvä ja kosteuttava tuote kuiville hiuksille: http://mariannasdaily.blogspot.fi/2013/01/first-aid-to-your-hair.html
omat hiuksenikin kuivuivat ihan älyttömästi värjäämisen myötä, mutta tämän avulla olen saanut kunnon hieman paranemaan :)) - maiskis vaan sulle
Oliiviöljystä ennen pesua tai hoitoaineeseen yhdistettynä jo vinkattiinkin. Myös kookosöljy käy hyvin. Osan hiukset pitävät siitä enemmän. En tarkoita sitä munkkirasvaa vaan kylmäpuristettua kookosöljyä, jota saa jo joistain tavallisista ruokakaupoistakin, mutta varmimmin luontais- ja ekokaupoista. Netistäkin tietysti.
Öljyä voi käyttää vielä yhdellä tavalla, jota ei ole vielä mainittu. Sitä voi laittaa ihan vähäsen hiusten pituuksiin ja latvoihin, kun ne ovat pyyhekuivat. Se imeytyy paremmin kosteisiin kuin kuiviin hiuksiin eikä lopputulos näytä rasvaiselta, kun laittaa sopivan vähän. Oikea määrä löytyy kokeilemalla. Määrä on tosiaan hyvin pieni eli ei kannata läträtä tässä vaiheessa ;) Itse tykkään käyttää öljyä tuossa vaiheessa, koska se tuntuu siten kaikkein parhaiten tehoavalta. Ei välttämättä toimi kaikilla niin, mutta ainahan kokeilla voi.- Juuuuup
Tee öljyhoitoja!:)
- ex takku
suosittelen et käyt leikkaa kuivat latvat pois :)
- Ellee
Joo, ja lopeta hiusten vaalentaminen. Se kuivattaa ja siihen kun lisätään joka aamuinen suoristusrautojen käyttö ( ilman lämpösuojaa) on lopputuloksena rutikuivat ja palaneet hiukset.
- sniff..
Kiitos vinkeistä! Voisiko hiusten esim latvojen kunto palautua normaaliksi jos värjään latvat vaalealla värillä?
- Manga000
Jos hiukset on vaalennettuja, niin se tarkoitta, että hius kuolut. Hoitoaineet - silkki, proteiini ym - eivät auttaa, banaanit - myös. Ainoa keino on silikonit hoitoainessa. Eli hyvät, kallit silikonit. Minä tykkään merkkista Sebastian Penetraitt. Katso netissä, missä voi tilattaa.
- glyseriiniä hiuksille
ootteko käyttäny glyseriiniä hiuksille? Itse laitan shampoon sekaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876