Turun baareista?

Onko täällä monilla kokemuksia Turun baareista ja yöelämästä? Mitä baareja ja yökerhoja Turusta löytyy sellaisia, joissa kannattaa käydä?

Oon kolmekymppinen sinkkumies ja mieluiten kävisin suht edullisissa baareissa ja ehkä myös hieman aikuisemmissa mestoissa, eli jotkut 18v ikäisten yökerhot ei mua oikein kiinnosta.

Entä minkälainen yöelämä Turussa on arkisin, onko ihmisiä liikkeellä ja entä onko baarien hintataso edullisempi kun mitä viikonloppuna? Tämä kiinnostaisi mua todella, koska oon usein viikonloput ja muut juhlapyhät töissä, joten en oikein pääse baareihin viikonloppuna.

Olisin myös kiinnostunut baarien kanta-asiakaskorteista, koska en halua maksaa juomista mitään 7-8 euroa drinkiltä. Eli onko jotain etukortteja myös olemassa?

115

4801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Oletko muuttanut Turkuun? Ei siellä kannata yksin käydä baareissa, kun ne kyselee, että tulitko yksin tänne, miksi olet yksin täällä, oletko yksinäinen, miksi olet erilainen, miksi olet niin outo, älä ole yksin, älä tule tänne, mene pois, mene kotiin, palaa Helsinkiin. Turussa on just sellaista.

• Niin oon muuttamassa Turkuun ihan lähiaikoina ja ajattelin että olisi kiva käydä katselemassa joskus myös tota baarielämää.

Asuin useamman vuoden hesassa, mutta jotenkin stadi oli mulle vähän pettymys monilta osin. Varsinkin baarit törkeän kalliita viikonloppuisin ja muutenkin ihmiset hieman pinnallisen oloisia.

• Suomen Chicago
        DarkFear kirjoitti:

Niin oon muuttamassa Turkuun ihan lähiaikoina ja ajattelin että olisi kiva käydä katselemassa joskus myös tota baarielämää.

Asuin useamman vuoden hesassa, mutta jotenkin stadi oli mulle vähän pettymys monilta osin. Varsinkin baarit törkeän kalliita viikonloppuisin ja muutenkin ihmiset hieman pinnallisen oloisia.

Turku on vielä pahempi. Jos et kuulu turkulaisten omiin pieniin piireihin siellä, niin katsovat sinua pahalla. Muuta Lahteen. Siellä kaltaisesi amiksen käynyt hevari on kuin kotonaan, ihan kuin olisi takaisin kotiseudulleen muuttanut. Niin on samanhenkistä porukkaa. Ei tarvitse olla hipsteri, että hyväksytään.

• Suomen Chicago kirjoitti:

Turku on vielä pahempi. Jos et kuulu turkulaisten omiin pieniin piireihin siellä, niin katsovat sinua pahalla. Muuta Lahteen. Siellä kaltaisesi amiksen käynyt hevari on kuin kotonaan, ihan kuin olisi takaisin kotiseudulleen muuttanut. Niin on samanhenkistä porukkaa. Ei tarvitse olla hipsteri, että hyväksytään.

No oli hesassa myös jotain ihan hyviä baareja, mutta mitkään Tigerin ja teatterin kaltaiset trendinuorison paikat eivät kyllä ole mua varten. Hesan baareista tykkäsin eniten mm. milliklubista, Lady moonista, bar bäkkäristä ja sitten jostain ihan halvoista peruskaljabaareista.

Turussa kävisin myös mieluiten jossain rock-baareissa ja sitten jossain halvoissa tavistyöläisten baareissa ja yökerhoissa.

• masfdas
        Suomen Chicago kirjoitti:

Eikös Darkkis alunperinkin ollut Lahdesta ja lahtelaiset olivat mielestään niitä militaristisia kotiseudun juntteja jotka eivät ymmärtäneet DF:n herkkää sielua ja olivat lisäksi aina tivaamassa miksi tämä on liikkeellä ilman kavereita? Siinä olet oikeassa että turkulaiset ovat jopa töykeämpiä kuin stadilaiset.

• masfdas kirjoitti:

Eikös Darkkis alunperinkin ollut Lahdesta ja lahtelaiset olivat mielestään niitä militaristisia kotiseudun juntteja jotka eivät ymmärtäneet DF:n herkkää sielua ja olivat lisäksi aina tivaamassa miksi tämä on liikkeellä ilman kavereita? Siinä olet oikeassa että turkulaiset ovat jopa töykeämpiä kuin stadilaiset.

No enemmän oon kyllä kuullut sellaista, että Turku olisi just suvaitsevainen paikka kaikille eri vähemmistöille. Hyvä puoli Turussa on just se, että ulkomaalaisia on siellä selvästi enemmän kun muissa suomen kaupungeissa. Mä kun en tykkää mistään ulkomaalaisvastaisista paikoista.

• masfdas
        DarkFear kirjoitti:

No enemmän oon kyllä kuullut sellaista, että Turku olisi just suvaitsevainen paikka kaikille eri vähemmistöille. Hyvä puoli Turussa on just se, että ulkomaalaisia on siellä selvästi enemmän kun muissa suomen kaupungeissa. Mä kun en tykkää mistään ulkomaalaisvastaisista paikoista.

"Suvaitsevaisuus"=ulkomaalaisten ja homojen palvontaa. Näin se käytännössä menee. Ei siellä Turussakaan kaltaistasi friikkiä suvaita.

• masfdas kirjoitti:

"Suvaitsevaisuus"=ulkomaalaisten ja homojen palvontaa. Näin se käytännössä menee. Ei siellä Turussakaan kaltaistasi friikkiä suvaita.

Miten niin friikkiä? Mulla vaan ei ole itselläni mitään ulkomaalaisia tai homoja vastaan, toisin kun monilla muilla tällä palstalla tuntuu usein olevan.

• Stadin baareista
        DarkFear kirjoitti:

No oli hesassa myös jotain ihan hyviä baareja, mutta mitkään Tigerin ja teatterin kaltaiset trendinuorison paikat eivät kyllä ole mua varten. Hesan baareista tykkäsin eniten mm. milliklubista, Lady moonista, bar bäkkäristä ja sitten jostain ihan halvoista peruskaljabaareista.

Turussa kävisin myös mieluiten jossain rock-baareissa ja sitten jossain halvoissa tavistyöläisten baareissa ja yökerhoissa.

Mites vielä sellaiset baarit stadissa kuin Perkele ja Lepakkomies?

Niin joo ja Lönkallakin vielä Boot Hill?

• masfdas
        DarkFear kirjoitti:

Miten niin friikkiä? Mulla vaan ei ole itselläni mitään ulkomaalaisia tai homoja vastaan, toisin kun monilla muilla tällä palstalla tuntuu usein olevan.

En jaksa enää edes perustella. Olet ilmiselvästi autisti tai asperger tai muuten päästäsi vialla.

• Stadin baareista kirjoitti:

Mites vielä sellaiset baarit stadissa kuin Perkele ja Lepakkomies?

Niin joo ja Lönkallakin vielä Boot Hill?

Ei ole tullut noissa baareissa koskaan käytyä, enkä edes itse asiassa tiedä noita paikkoja. Yleensä on tullut pyörittyä vaan ydinkeskustan, eli rautatieaseman lähettyvillä.

• masfdas kirjoitti:

En jaksa enää edes perustella. Olet ilmiselvästi autisti tai asperger tai muuten päästäsi vialla.

En ole kumpikaan noista ja sitä paitsi tämä aloittamani keskustelu on nyt poikennut koko ajan ihan liikaa itse aiheesta.

• Oikeistolle

• Stadin baareista
        DarkFear kirjoitti:

Ei ole tullut noissa baareissa koskaan käytyä, enkä edes itse asiassa tiedä noita paikkoja. Yleensä on tullut pyörittyä vaan ydinkeskustan, eli rautatieaseman lähettyvillä.

Kyllä Club Perkele nyt ainakin olisi hyvä tietää. Eikö muka ole osunut vastaan Kaisaniemen kadulla? Kinopalatsin vieressä siis sijaitsee. Siellä riittää metallihenkisiä!

• Stadin baareista kirjoitti:

Kyllä Club Perkele nyt ainakin olisi hyvä tietää. Eikö muka ole osunut vastaan Kaisaniemen kadulla? Kinopalatsin vieressä siis sijaitsee. Siellä riittää metallihenkisiä!

No Club perkeleen itse asiassa tiedänkin, mutta on vaan sieltä hieman huonoja kokemuksia, niin en ole käynyt siellä kun sen yhden ainoan kerran. Mutta eipä sillä ole enää merkitystä, kun ei tartte hesan baareissa enää käydä.

• En haluaisi masentaa
        DarkFear kirjoitti:

"No enemmän oon kyllä kuullut sellaista, että Turku olisi just suvaitsevainen paikka kaikille eri vähemmistöille."

Voin sanoa, että sinua on kusetettu, tai sitten Turku on muuttunut paljon parissa vuodessa. Olen itse asunut molemmissa useamman vuoden ja pidän kylä Helsinkiä paljon suvaitsevampana paikkana. Helsingissä on myös helpompi tutustua uusiin ihmisiin.

Turussa on pääasiassa sellainen piiri-pieni-pyörii -meininki, eli ulkopuolisen on vaikea päästä mihinkään porukoihin mukaan. Ainoa tapa on oikeastaan tutustua ihmisiin opiskelupaikan tai töiden kautta. Baarista on hyvin vaikea löytää uusia kavereita.

• Väärin meni
        DarkFear kirjoitti:

Helsingissä on kyllä enemmän ulkomaalaisia. Sekä määrällisesti että suhteessa asukaslukuun.

• En haluaisi masentaa kirjoitti:

"No enemmän oon kyllä kuullut sellaista, että Turku olisi just suvaitsevainen paikka kaikille eri vähemmistöille."

Voin sanoa, että sinua on kusetettu, tai sitten Turku on muuttunut paljon parissa vuodessa. Olen itse asunut molemmissa useamman vuoden ja pidän kylä Helsinkiä paljon suvaitsevampana paikkana. Helsingissä on myös helpompi tutustua uusiin ihmisiin.

Turussa on pääasiassa sellainen piiri-pieni-pyörii -meininki, eli ulkopuolisen on vaikea päästä mihinkään porukoihin mukaan. Ainoa tapa on oikeastaan tutustua ihmisiin opiskelupaikan tai töiden kautta. Baarista on hyvin vaikea löytää uusia kavereita.

No päättelin lähinnä siitä, kun Turussa kuitenkin asuu paljon ulkomaalaisia ja myös muita eri vähemmistöjä, joten vaikea olisi kuvitella, että kyse olisi mistään ahdasmielisestä junttikaupungista.

Hesassa asuessa huomasin sen, että ilmapiiri on kyllä monin puolin suvaitsevaisempi kun muualla Suomessa, mutta kuitenkin silti ilmapiiri ja ihmiset taas vaikuttivat paljon pinnallisemmilta kun pk-seudun ulkopuolella.

Enkä kyllä todellakaan sanoisi sitä, että hesassa olisi helppo tutustua uusiin ihmisiin. Asuin siellä usean vuoden, enkä tutustunut keneenkään, vaikka olin töissä useissa eri työpaikoissa. Kaikilla on hesassa aina ne omat valmiit kaveripiirinsä, joihin ei kaivata mukaan uusia ihmisiä ja monilla on sitten vaan niin muuten erilaiset elämäntilanteet, etteivät he välttämättä edes halua tutustua työkavereihinsa sen suuremmin.

• Väärin meni kirjoitti:

Helsingissä on kyllä enemmän ulkomaalaisia. Sekä määrällisesti että suhteessa asukaslukuun.

Toki hesassa on enemmän ulkomaalaisia niin määrällisesti kun myös suhteessa asukaslukuun, mutta muistaakseni Turussa ulkomaalaisten määrä on Suomessa toiseksi suurin heti pk-seudun jälkeen.

• FartBeer
        DarkFear kirjoitti:

No päättelin lähinnä siitä, kun Turussa kuitenkin asuu paljon ulkomaalaisia ja myös muita eri vähemmistöjä, joten vaikea olisi kuvitella, että kyse olisi mistään ahdasmielisestä junttikaupungista.

Hesassa asuessa huomasin sen, että ilmapiiri on kyllä monin puolin suvaitsevaisempi kun muualla Suomessa, mutta kuitenkin silti ilmapiiri ja ihmiset taas vaikuttivat paljon pinnallisemmilta kun pk-seudun ulkopuolella.

Enkä kyllä todellakaan sanoisi sitä, että hesassa olisi helppo tutustua uusiin ihmisiin. Asuin siellä usean vuoden, enkä tutustunut keneenkään, vaikka olin töissä useissa eri työpaikoissa. Kaikilla on hesassa aina ne omat valmiit kaveripiirinsä, joihin ei kaivata mukaan uusia ihmisiä ja monilla on sitten vaan niin muuten erilaiset elämäntilanteet, etteivät he välttämättä edes halua tutustua työkavereihinsa sen suuremmin.

Voit vaihtaa paikkakuntaa, mutta et voi vaihtaa itseäsi. Aika erikoista jos juuri sinä löydät kaikilta paikkakunnilta aina ne kaikki ahdasmielisimmät juntit ja todella surkeaa porukkaa on joka paikassa mihin vaan menetkin, eikä kukaan ole yhtä suvaitsevainen ja avarakatseinen kuin sinä.

• vanha turkulainen
        DarkFear kirjoitti:

Uskon että Tmpere olisi sinun tyypillesi viihtyisin kaupunki mitä meiltä löytyy.

• uuuffaffaa
        En haluaisi masentaa kirjoitti:

Turku ei ole mikään suvaitsevainen paikka. Porukat muhii omissa valmiiksikeitetyissä liemissään, Turkulaiset siis. Muualta tulleisiin saattaa tutustua ja tulla kaveriksi huomattavasti helpommin. Mutta Helsinkiin verrattuna ei mennä kyllä mitenkään eteenpäin.

• Matkaan käy
        DarkFear kirjoitti:

Toki hesassa on enemmän ulkomaalaisia niin määrällisesti kun myös suhteessa asukaslukuun, mutta muistaakseni Turussa ulkomaalaisten määrä on Suomessa toiseksi suurin heti pk-seudun jälkeen.

Ulkomailla niitä on vielä enemmän.

• vanha turkulainen kirjoitti:

Uskon että Tmpere olisi sinun tyypillesi viihtyisin kaupunki mitä meiltä löytyy.

No tuli nyt päädyttyä Turkuun, toki Tampere on myös ihan hyvä paikka. Mutta mikä tekee siitä sun mielestäsi hesaa tai Turkua paremman? ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

• näin lyhyesti täää
        DarkFear kirjoitti:

No tuli nyt päädyttyä Turkuun, toki Tampere on myös ihan hyvä paikka. Mutta mikä tekee siitä sun mielestäsi hesaa tai Turkua paremman? ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

En nyt viitsisi alkaa vääntää tähän liikaa. Perustan oletukseni siihen kun olen sattumalta näitä 'Dark Fear' juttuja lukenut näiltä suomi24 palstoilta, ja myös siihenkin kun itse olen alun perin Turun puolesta ja sittemmin pitkään pääkaupunkiseudulla töissä ollut ja siis ihan outona sielläkin. Turku on paljon muuttunut niistä ajoista kun minä siellä päin olin, mutta tuskin se ainakaan periaatteessa on muuttunut niiltä osin mistä tässä nyt on kyse. Sain vielä tässä hiljattainkin paskamaisen kokemuksen Turusta ja sikäläisistä erään sieltä hankkimani vuokrakämpän vuokralaisineen yhteydessä. No pääsin sentään eroon tuosta paskasta ja kämpästä ottamatta siitä takkiin, en ikinä Turusta mitään osta, enkä sinne koskaan palaa. Minä olisin nyt täsysin vieras siellä, ja oikeastaan vielä pahempi kuin vieras, sillä nimestäni heti tietäisvät sen mistä sieltä lähtöisin olen ja se taasen on minulta aikanaan mennyt.
        Hesa on nuorelle oudolle yksinäiselle miehelle jotakuinkin sellaista mitä sanot, mutta minulla oli siellä pitkään työ ja siksi siellä olin, ja on minulla kämppä vokralla siellä vieläkin, ja käyn aina muutenkin siellä kun yksi vanha muusikkokaverikin minulla siellä on, eikä ole nykyään sinne matkaakaan kuin vajaa tunti junassa.
        Molemmat sisareni ovat Tampereella ja hyvin ovt siellä viihtyneet, ja minä myös olen aina käynyt siellä kyläilemässä. En kyllä ole missään Tampereen baareissa pyörinyt lainkaan, mutta silti olen jokseenkin varma, että siellä sittenkin parhaiten viihtyisin menopaikkojen suhteen outona jotain 30 vuotiaana miehenä. Tampere on sentään myös iso kaupunkikin ja siellä on kaikenlaista.

• FartBeer kirjoitti:

Voit vaihtaa paikkakuntaa, mutta et voi vaihtaa itseäsi. Aika erikoista jos juuri sinä löydät kaikilta paikkakunnilta aina ne kaikki ahdasmielisimmät juntit ja todella surkeaa porukkaa on joka paikassa mihin vaan menetkin, eikä kukaan ole yhtä suvaitsevainen ja avarakatseinen kuin sinä.

Ei mulla ole tarkoituskaan vaihtaa itseäni, sillä mä aion ja haluan elää jatkossakin sellaisena kun olen, kaikkine heikkouksineni, kuten mm. sivari- ja amistaustani kanssa. Jos joitakin ihmisiä tällaiset asiat haittaavat, niin kyllä se vika on silloin heissä, eikä todellakaan mussa. Enkä kyllä meinaa jatkossakaan elää sillä tavalla, miten muut haluaisivat, vaan aion elää juuri niin kuin itse haluan, toki lakia tietenkin noudattaen.

• Olavi Mäepääääääääää
        DarkFear kirjoitti:

Turussa tosiaaankin on nykyään aika paljon ulkomaalaisia. Toisaalta Turussa vaikuttaa myös sellainen polittiikoaktivisti kuin Olavi Mäenpää, joka on tavallaan jo edesmenneen Pekka Siitoimen manttelinperijä. Pekka Siitoin oli kyllä viereisen Naantalin miehiä.
        Asuntojen vuokrat ovat kyllä alakanttiin Turussa, ja niitä on hyvin tarjolla. Niin että on ainakin vuokra-asuntoa tarvitsevalle jotain hyvää Turussakin.

• Olavi Mäepääääääääää kirjoitti:

Turussa tosiaaankin on nykyään aika paljon ulkomaalaisia. Toisaalta Turussa vaikuttaa myös sellainen polittiikoaktivisti kuin Olavi Mäenpää, joka on tavallaan jo edesmenneen Pekka Siitoimen manttelinperijä. Pekka Siitoin oli kyllä viereisen Naantalin miehiä.
        Asuntojen vuokrat ovat kyllä alakanttiin Turussa, ja niitä on hyvin tarjolla. Niin että on ainakin vuokra-asuntoa tarvitsevalle jotain hyvää Turussakin.

Juu no siitä kyllä ihan yllätyin, kun huomasin asuntojen hintatason olevan Turussa todella alhainen ja suorastaan edullisempi mitä monissa pienemmissä kaupungeissa. Mutta tietenkin positiivista aina tällainen.

Varsinkin hesaan verrattuna Turun asuntojen hinnat tuntuvat aivan puoli-ilmaisilta, kun vertaa siihen, että Turun lähiöistä löytää ison kaksion tai jopa kolmion huomattavasti edullisempaan hintaan, mitä maksaa hesassa vuokraa pienestä yksiöstä kantakaupungin alueella.

• sgsggsgsd
        DarkFear kirjoitti:

Juu no siitä kyllä ihan yllätyin, kun huomasin asuntojen hintatason olevan Turussa todella alhainen ja suorastaan edullisempi mitä monissa pienemmissä kaupungeissa. Mutta tietenkin positiivista aina tällainen.

Varsinkin hesaan verrattuna Turun asuntojen hinnat tuntuvat aivan puoli-ilmaisilta, kun vertaa siihen, että Turun lähiöistä löytää ison kaksion tai jopa kolmion huomattavasti edullisempaan hintaan, mitä maksaa hesassa vuokraa pienestä yksiöstä kantakaupungin alueella.

Minnepäin Turkua oot muuttamassa? Turussa on myös asuinalueita, joissa on paljon ulkomaalaisia. Tarvitsetko vielä suosituksia sellaisista, vai joko on kämppä valittu?

• FartBeer
        DarkFear kirjoitti:

Ei mulla ole tarkoituskaan vaihtaa itseäni, sillä mä aion ja haluan elää jatkossakin sellaisena kun olen, kaikkine heikkouksineni, kuten mm. sivari- ja amistaustani kanssa. Jos joitakin ihmisiä tällaiset asiat haittaavat, niin kyllä se vika on silloin heissä, eikä todellakaan mussa. Enkä kyllä meinaa jatkossakaan elää sillä tavalla, miten muut haluaisivat, vaan aion elää juuri niin kuin itse haluan, toki lakia tietenkin noudattaen.

Ironia katoaa ja haihtuu... Et taida itse huomata miten ennakkoluuloinen ja suvaitsematon olet, kun nimittelet ihmisiä junteiksi ties mistä olemattomasta syystä.

• päääpååååååååååååååå
        DarkFear kirjoitti:

Mulla oli n. 3 vuotta omistuksessani ja vuokralla 55 neliöinen 90-luvun ylimmän kerroksen kaksio saunalla ja isolla 9 neliön kaarevaetusivuisella lasitetulla parvekkeella etelään(terassimainen parveke). Vuokrana oli nippa nappa just 500€/kk, ja alkuun se oli vähän allekkin 500€. Asunto sijaitsi jotain 3-4km keskustorista ja 1, 5km niistä yliopiston oppilaitoksista.
        Paskamainen vuokralainen soitteli minulta parvekelasituksille huoltoa kun oli saanut ne jumiin, haukkui asunnon lyttyyn kun ehdotin josko hän ostaisi sen. Vuokralaiselle ei sopinut se, että vuokralaisen välitttäjä olisi tullut katsomaan asuntoa seuraavaa vuokralaista varten vaan tietenkin tyhjänä oloja ja laskuja siitä minulle moneksi kuukaudeksi. Sain sentään myytyä pois tuon kämpän 89000€ hintaan kun tämä vuokralainen lähti. Itse olin maksanut siitä kämpästä varainsiirtveroineen 87000€. Pidin hintaa alhaisena sellaiseta kämpästä, mutta Turussa nämä jutut menevät toisin.
        Eikä tämä minun kämppäni ollut missään Varissuolla tai Lausteella tai Pernossa. Enkä minä todellakaan ole mikään vittumainen vuokranantaja. En koskaan mitenkään häiritse vuokralaisia enkä välitä vuokranmaksusta muuta kuin siinä tapauksessa kysyn jos ei saman kuukauden aikana ole vuokraansa maksanut.

• sgsggsgsd kirjoitti:

Minnepäin Turkua oot muuttamassa? Turussa on myös asuinalueita, joissa on paljon ulkomaalaisia. Tarvitsetko vielä suosituksia sellaisista, vai joko on kämppä valittu?

No en ihan tarkkaan sanoa sitä, että mihin päin Turkua oon muuttamassa, mutta sanotaan nyt niin, että syrjemmäs keskusta-alueesta. Oon kyllä ehtinyt jo valita asunnon ja kirjoittaa siitä myös vuokrasopimuksen, joten siinä mielessä en tarvii vinkkejä. Mutta jos nyt ihan muuten vaan haluat kertoa jotain Turun asuinalueista, niin otan kyllä ihan mielelläni palautetta vastaan.

Löysin muuten todella ison ja hyvän asunnon. Vastaavanlainen maksaisi pk-seudulla jopa yli puolet enemmän, eikä vastaavalla hinnalla saisi hesasta tai edes Vantaalta yksiötä. Joten aivan mahtavaa, kun saa asua isossa lukaalissa ja vielä paljon edullisemmin kun mitä stadissa yksiössä.

• Trollollllollllloooo
        päääpååååååååååååååå kirjoitti:

Mulla oli n. 3 vuotta omistuksessani ja vuokralla 55 neliöinen 90-luvun ylimmän kerroksen kaksio saunalla ja isolla 9 neliön kaarevaetusivuisella lasitetulla parvekkeella etelään(terassimainen parveke). Vuokrana oli nippa nappa just 500€/kk, ja alkuun se oli vähän allekkin 500€. Asunto sijaitsi jotain 3-4km keskustorista ja 1, 5km niistä yliopiston oppilaitoksista.
        Paskamainen vuokralainen soitteli minulta parvekelasituksille huoltoa kun oli saanut ne jumiin, haukkui asunnon lyttyyn kun ehdotin josko hän ostaisi sen. Vuokralaiselle ei sopinut se, että vuokralaisen välitttäjä olisi tullut katsomaan asuntoa seuraavaa vuokralaista varten vaan tietenkin tyhjänä oloja ja laskuja siitä minulle moneksi kuukaudeksi. Sain sentään myytyä pois tuon kämpän 89000€ hintaan kun tämä vuokralainen lähti. Itse olin maksanut siitä kämpästä varainsiirtveroineen 87000€. Pidin hintaa alhaisena sellaiseta kämpästä, mutta Turussa nämä jutut menevät toisin.
        Eikä tämä minun kämppäni ollut missään Varissuolla tai Lausteella tai Pernossa. Enkä minä todellakaan ole mikään vittumainen vuokranantaja. En koskaan mitenkään häiritse vuokralaisia enkä välitä vuokranmaksusta muuta kuin siinä tapauksessa kysyn jos ei saman kuukauden aikana ole vuokraansa maksanut.

Ei siel oo kultaseni keskustorii,keskustori on Manses.
        Turul jääny ku kauppatori ja puutori ;)
        yliopistonopilaitokset? Eli ihan vaan yliopisto =D

• DarkFear kirjoitti:

No en ihan tarkkaan sanoa sitä, että mihin päin Turkua oon muuttamassa, mutta sanotaan nyt niin, että syrjemmäs keskusta-alueesta. Oon kyllä ehtinyt jo valita asunnon ja kirjoittaa siitä myös vuokrasopimuksen, joten siinä mielessä en tarvii vinkkejä. Mutta jos nyt ihan muuten vaan haluat kertoa jotain Turun asuinalueista, niin otan kyllä ihan mielelläni palautetta vastaan.

Löysin muuten todella ison ja hyvän asunnon. Vastaavanlainen maksaisi pk-seudulla jopa yli puolet enemmän, eikä vastaavalla hinnalla saisi hesasta tai edes Vantaalta yksiötä. Joten aivan mahtavaa, kun saa asua isossa lukaalissa ja vielä paljon edullisemmin kun mitä stadissa yksiössä.

Niin en siis halua sanoa ihan tarkkaan sitä, että minne päin Turkua oon muuttamassa, ihan vain lähinnä yksityisyyteni takia, ettei vahingossa paljastuisi joillekkin.

• pööååååååååååååååååå
        Trollollllollllloooo kirjoitti:

Ei siel oo kultaseni keskustorii,keskustori on Manses.
        Turul jääny ku kauppatori ja puutori ;)
        yliopistonopilaitokset? Eli ihan vaan yliopisto =D

Joo. Kauppatorihan se Turussa on keskellä eikä keskustori, mutta mitäpä tuosta. On se Turku rakentamisen ja teidenkin osalta paljon muuttunut niistä ajoista kun minä siellä olin. Mulla oli silloin kämppänä sellainen 30 neliön yksiö siinä ihan lähellä tuomiokirkkoa, mutta en minä Turun kaupungissa ole lapsuuuttani ja varhempaa nuoruuttani asunut.
        Mitä tulee siihen yliopistoon niin siinä on samalla alueella ainakin kauppakorkeakoulu ja muitakin oppilaitoksia. Ei se siis ole pelkästään yliopiston juttuja, ja sitä tuolla yliopistolaitokset sanalla tarkoitin kuvata. Huonoa suomea se tietysti, ja sopimatonta tällaisille palstoille, kun juuuri näitä snoihin takertuvia ja niistä vääntäviä keskustelupalstoilla riittää.

• maaltamuuttaja
        Suomen Chicago kirjoitti:

Eikä ole. Minä muualta muuttaneena sain Hesassa asuessani koko ajan mulkaisuja, kun en puhunut samalla tavalla, Turussa ei kukaan ole reagoinut noin ja olen sentään asunut täällä jo toistakymmentä vuotta. Yli kolmekymppisille ei kauheasti paikkoja ole. Musta ainoa yökerho jossa itse yli kolmekymppisenä voin käydä, on Venus, vaikka sielläkin nykyään on ikäräja 20. Suurehko sisäänpääsymaksu karsii nuorempaa väkeä. Pubeista en itse niin välitä, joten en osaa suositellakaan.

• 18-vuotiaana minä kävin pariin kertaan Marilynissä eli Lynissä. Tämä on Turun teinien kenties suosituin paikka. Olin tuolloin kuskina muutamalle kamunaiselle ja luokkamme ytm:lle. Sovittuja bensarahoja en kuitenkaan koskaan saanut, joten se oli viimeinen kerta kun olin heidän kanssaan missään enkä ole sen jälkeen eksynyt muutenkaan yökerhoihin.

En oikeastaan edes pitänyt moisesta paikasta, jossa ei voi keskustella kenenkään kanssa kun musiikki soi niin kovalla. Ehkä se 6 tuntia olisi mennyt nopeammin ja mukavemmin jos olisin ollut humalassa, mutta alkoholi ei sopinut yhteen silloisen lääkitykseni kanssa.

Sen jälkeen olen käynyt muutamia kertoja erilaisissa olutravintoloissa, tosin viimeisestä kerrasta on aikaa jo yli vuosi. Ainakin Turun kauppahallin vieressä sijaitseva Hospoda on ihan viihtyisä tsekkiläistyylinen pubi. Myös eräs Hunter's Inn on ihan mukava paikka ja siellä on tosi laaja olut- ja siiderivalikoima.

DarkFear, koskas lähdetään ryyppäämään?

• Turkubåy

Mä voisin lyöttäytyä myös seuraan :D Asun tässä keskustassa, mutta ei tuu baareissa käytyä silti melkein koskaan nykyisin.

Parhaitenhan sitä omat suosikkibaarinsa löytää testaamalla vähän kaikkia. Mutta sen sanon, että Fortessa käy ainakin paljon ulkomaalaisia. Ilmeisesti se oli sun mielestä DarkFear hyvä asia. Ite oon käynyt viimeksi tuolla Night Club Vegasissa ja sen yläkerrassa olis tuo em. Marilynkin. Kumpaankin pääse samalla käsileimalla - välillä voi käydä tsekkaamassa Marilynin (tai _Lynin_ , näin turkulaisittain) teiniflikat ja sit Vegasissa näkee vähän kypsempää menoa jo.

• Turkubåy
        Turkubåy kirjoitti:

Mä voisin lyöttäytyä myös seuraan :D Asun tässä keskustassa, mutta ei tuu baareissa käytyä silti melkein koskaan nykyisin.

Parhaitenhan sitä omat suosikkibaarinsa löytää testaamalla vähän kaikkia. Mutta sen sanon, että Fortessa käy ainakin paljon ulkomaalaisia. Ilmeisesti se oli sun mielestä DarkFear hyvä asia. Ite oon käynyt viimeksi tuolla Night Club Vegasissa ja sen yläkerrassa olis tuo em. Marilynkin. Kumpaankin pääse samalla käsileimalla - välillä voi käydä tsekkaamassa Marilynin (tai _Lynin_ , näin turkulaisittain) teiniflikat ja sit Vegasissa näkee vähän kypsempää menoa jo.

Hyvin muistin muuten periaatteen-miehen viestin, kun piti vielä toiseen kertaa mainita Marilynin lempinimestä :D

• Sun olisi pitänyt periaatteen mies olla tiukempi noille sun kavereille ja vaatia heitä maksamaan bensarahat ja myös hieman vaivan palkkaa siitä hyvästä, kun vaivauduit heille autokuskiksi baarireissua varten.

Juu ton tsekkiläisbaarin mä tiedänkin, kun oon monta kertaa siitä ohi kävellyt. Tota hunter`s inn-baaria en nyt tiedä, vaikka sen sijainnin tiedänkin. Mutta täytyy käydä joskus katsomassa nämä molemmat.

Oho, en olisi uskonut sitä, että sä kysyisit mua kanssasi dokaamaan!! Kysyitkö nyt ihan tosissasi vai pelkästään vitsinä?

Ajattelin vaan sitä, kun mitä oon sun kirjoituksiasi lukenut, niin mä taidan kuulua kaikilta osin tähän sun halveksimaan white trash-luokkaan mm. työläistaustan, lähiössä asumisen, tupakoinnin, tatuointien kun myös pukeutumisenkin osalta. Unohtamatta sitä, että mä en huokaile sun tavoin käyttämättömien neitsyt-naisten perään ja meinasin vaan sitäkin, että jos sä vaikka pidät mua jo liian vanhana sun baariseuraksi, kun ikää on kuitenkin jo yli kolmenkymmenen.

• mies32
        DarkFear kirjoitti:

Sun olisi pitänyt periaatteen mies olla tiukempi noille sun kavereille ja vaatia heitä maksamaan bensarahat ja myös hieman vaivan palkkaa siitä hyvästä, kun vaivauduit heille autokuskiksi baarireissua varten.

Juu ton tsekkiläisbaarin mä tiedänkin, kun oon monta kertaa siitä ohi kävellyt. Tota hunter`s inn-baaria en nyt tiedä, vaikka sen sijainnin tiedänkin. Mutta täytyy käydä joskus katsomassa nämä molemmat.

Oho, en olisi uskonut sitä, että sä kysyisit mua kanssasi dokaamaan!! Kysyitkö nyt ihan tosissasi vai pelkästään vitsinä?

Ajattelin vaan sitä, kun mitä oon sun kirjoituksiasi lukenut, niin mä taidan kuulua kaikilta osin tähän sun halveksimaan white trash-luokkaan mm. työläistaustan, lähiössä asumisen, tupakoinnin, tatuointien kun myös pukeutumisenkin osalta. Unohtamatta sitä, että mä en huokaile sun tavoin käyttämättömien neitsyt-naisten perään ja meinasin vaan sitäkin, että jos sä vaikka pidät mua jo liian vanhana sun baariseuraksi, kun ikää on kuitenkin jo yli kolmenkymmenen.

En tiedä persumiehen määritelmistä, mutta minusta sinusta ei saa wt:tä millään, kirjoitustyylisi kertoo enemmänkin herrasmiehestä, olkoonkin että olet tatuoitu duunari. Et kuitenkaan ähkijä ainakaan vielä.

• mies32 kirjoitti:

En tiedä persumiehen määritelmistä, mutta minusta sinusta ei saa wt:tä millään, kirjoitustyylisi kertoo enemmänkin herrasmiehestä, olkoonkin että olet tatuoitu duunari. Et kuitenkaan ähkijä ainakaan vielä.

No itselläni kun ei ole tapana luokitella ihmisiä mihinkään ryhmiin, niin mulle se on ihan sama mitä kukakin on. Mutta mitä oon periaatteen miehen tekstejä lukenut, niin yleensä hän on suhtautunut varsin kielteisesti mm. alakulttuureihin, tupakointiin ja tatuointeihin, niin hieman yllätyin siitä, että miksi periaatteen mies olisi kiinnostunut mun seurastani, kun meillä kuitenkin on ne elämänarvot hieman erilaiset.

• Turkubåy
        DarkFear kirjoitti:

Sun olisi pitänyt periaatteen mies olla tiukempi noille sun kavereille ja vaatia heitä maksamaan bensarahat ja myös hieman vaivan palkkaa siitä hyvästä, kun vaivauduit heille autokuskiksi baarireissua varten.

Mahtaakohan toi Teemu Milto olla vielä muuttamassa Turkuun - sellaisella hän uhkaili jonkin aikaa sitten. Hän ilmeisesti muutti kuitenkin Hämeenlinnaan, joten ei nyt olekaan tulossa Turkuun? Teemuu...?? Olis mukava ollut mennä sellasella isolla porukalla valloittamaan Turun yöelämää. Olisin voinut vaikka printata kaikille paidat, joissa isolla ATM Club tms ..no ei vaiskaa, en mä teitä oikeesti ätmeiksi hauku enkä itsekään myönnä olevani :) Mut joo, mä voisin lähtee mielelläni baareilemaan joku kerta.

• .............
        DarkFear kirjoitti:

No itselläni kun ei ole tapana luokitella ihmisiä mihinkään ryhmiin, niin mulle se on ihan sama mitä kukakin on. Mutta mitä oon periaatteen miehen tekstejä lukenut, niin yleensä hän on suhtautunut varsin kielteisesti mm. alakulttuureihin, tupakointiin ja tatuointeihin, niin hieman yllätyin siitä, että miksi periaatteen mies olisi kiinnostunut mun seurastani, kun meillä kuitenkin on ne elämänarvot hieman erilaiset.

Niin eihän sulla ole tapana luokitella ihmisiä, toisin kuin niillä ahdasmielisillä persujunteilla, joihin aina törmäät mihin vain menetkin. On se kumma, ettei kaltaisesi suvaitsevainen tyyppi, joka ei luokittele koskaan ketään saa olla missään rauhassa niiltä junteilta. Otan osaa.

• hospodaar

Joo, Hunter's Inn on hyvä olutkapakka jo vuosien takaa! Hauska kuulla että se on vielä pystyssä.

• ............. kirjoitti:

Niin eihän sulla ole tapana luokitella ihmisiä, toisin kuin niillä ahdasmielisillä persujunteilla, joihin aina törmäät mihin vain menetkin. On se kumma, ettei kaltaisesi suvaitsevainen tyyppi, joka ei luokittele koskaan ketään saa olla missään rauhassa niiltä junteilta. Otan osaa.

"Oho, en olisi uskonut sitä, että sä kysyisit mua kanssasi dokaamaan!! Kysyitkö nyt ihan tosissasi vai pelkästään vitsinä?

Ajattelin vaan sitä, kun mitä oon sun kirjoituksiasi lukenut, niin mä taidan kuulua kaikilta osin tähän sun halveksimaan white trash-luokkaan mm. työläistaustan, lähiössä asumisen, tupakoinnin, tatuointien kun myös pukeutumisenkin osalta. Unohtamatta sitä, että mä en huokaile sun tavoin käyttämättömien neitsyt-naisten perään"

Jos olisit työläistaustainen, lähiössä asuva, tupakoiva ja tatuoitu nainen, halveksisin sinua. Mutta kaltaistasi miestä en halveksi, varsinkaan jos et korkkaile teinityttöjä tämän tästä.

Enkä nyt tiedä kuinka tosissani pyysin sinua juomaan. En ihan mieluusti halua että kukaan palstalainen tietäisi henkilöllisyyttäni kaiken kirjoittamani jälkeen.

• periaatteen-mies kirjoitti:

"Oho, en olisi uskonut sitä, että sä kysyisit mua kanssasi dokaamaan!! Kysyitkö nyt ihan tosissasi vai pelkästään vitsinä?

Ajattelin vaan sitä, kun mitä oon sun kirjoituksiasi lukenut, niin mä taidan kuulua kaikilta osin tähän sun halveksimaan white trash-luokkaan mm. työläistaustan, lähiössä asumisen, tupakoinnin, tatuointien kun myös pukeutumisenkin osalta. Unohtamatta sitä, että mä en huokaile sun tavoin käyttämättömien neitsyt-naisten perään"

Jos olisit työläistaustainen, lähiössä asuva, tupakoiva ja tatuoitu nainen, halveksisin sinua. Mutta kaltaistasi miestä en halveksi, varsinkaan jos et korkkaile teinityttöjä tämän tästä.

Enkä nyt tiedä kuinka tosissani pyysin sinua juomaan. En ihan mieluusti halua että kukaan palstalainen tietäisi henkilöllisyyttäni kaiken kirjoittamani jälkeen.

Miksi muuten hyväksyt miehillä tollaiset asiat, jos kerran et hyväksy niitä naisilla?

En muuten edes itse huolisi mitään alaikäistä teinityttöä, sillä näin aikuisiällä ja kolmekymppisenä sitä viihtyy paremmin ikäistensä parissa, vaikka toki olenkin monien mielestä ikäistäni nuorekkaamman näköinen ja oloinen ja nuorena silti itseäni pidän edelleen.

No ihan miten itse haluat, mutta en mä ainakaan mitään susta juoruilisi tällä palstalla, vaikka joskus tuolla yöelämässä nähtäisiinkin.

• Turkubåy
        periaatteen-mies kirjoitti:

Sä oot vielä nuori sälli, entinen koulukiusattu ja jos on jotain pakkoajatuksiakin jne vielä, niin eipä sulle ainakaan vihainen voi olla. Olen itsekin ihmetellyt sun juttujasi ja miettinyt, että ootko ihan tosissas, mutta olihan tuossa äskettäin threadi, jossa kerroit haluavasi muuttua jne. Eli ilmeisesti oot ollut tosissasi, mutta hienoa toki jos et haluaisi olla sellainen. Ja eihän siinä mitään väärää muutenkaan ole, jos haluaa välttämättä korkkaamatton muidun jne.

Itse ainakin haluaisin nähdä millainen oot livenä, hehheh :) Jos lähdetään joskus radalle, ei mua sun henkilöllisyys kiinnosta, sehän riittää, että näytät paperit portsarille :) Enkä tunne sua varmasti muutenkaan, sillä oot joku 8 v mua nuorempi. Kaikenmaailman nettityyppejä on kiva nähdä livenä, vaihetelua&jännitystä elämään :)

• DarkFear kirjoitti:

Miksi muuten hyväksyt miehillä tollaiset asiat, jos kerran et hyväksy niitä naisilla?

En muuten edes itse huolisi mitään alaikäistä teinityttöä, sillä näin aikuisiällä ja kolmekymppisenä sitä viihtyy paremmin ikäistensä parissa, vaikka toki olenkin monien mielestä ikäistäni nuorekkaamman näköinen ja oloinen ja nuorena silti itseäni pidän edelleen.

No ihan miten itse haluat, mutta en mä ainakaan mitään susta juoruilisi tällä palstalla, vaikka joskus tuolla yöelämässä nähtäisiinkin.

" Miksi muuten hyväksyt miehillä tollaiset asiat, jos kerran et hyväksy niitä naisilla?"

Koska miehet eivät ole potentiaalisia kumppaneita minulle. Tuo on verrattavissa siihen, että heteronaiset voivat viihtyä kiltin ja kunnollisen naisen seurassa, sillä sellainen ei ole potentiaalinen kumppaniehdokas. Sen sijaan mieheltä ne vaativat ähkijyyttä ja räjähtävää maskuliinisuutta, sillä ihminen ajattelee vastakkaisen sukupuolen edustajan aina alitajuisesti kumppaniehdokkaana.

• periaatteen-mies kirjoitti:

" Miksi muuten hyväksyt miehillä tollaiset asiat, jos kerran et hyväksy niitä naisilla?"

Koska miehet eivät ole potentiaalisia kumppaneita minulle. Tuo on verrattavissa siihen, että heteronaiset voivat viihtyä kiltin ja kunnollisen naisen seurassa, sillä sellainen ei ole potentiaalinen kumppaniehdokas. Sen sijaan mieheltä ne vaativat ähkijyyttä ja räjähtävää maskuliinisuutta, sillä ihminen ajattelee vastakkaisen sukupuolen edustajan aina alitajuisesti kumppaniehdokkaana.

No en kyllä itse ajattele kaikkia naisia aina alitajuisesti kumppaniehdokkaana. Ja tuskin sä itsekään ajattelet ihan jokaista naista mahdollisena kumppanina itsellesi.

Sitä paitsi nykyaikana tatuoinnit ovat niin yleisiä ja muodissa olevia, että turha niiden perusteella on laskea ketään johonkin white trash-luokkaan kuuluviksi.

• Turkubåy kirjoitti:

Joo no baariseura olisi aina erittäin tervetullutta ja mukavaa, joten lähde mukaan vaan jos siltä tuntuu. Periaatteen miehestä ei taida sittenkään olla seuraksi:)

Täytyy käydä joskus tosiaan tsekkaamassa kaikki noi mestat, mutta varmaan sitten toi vegas on enemmän mun mieleeni.

• Turkubåy
        DarkFear kirjoitti:

Joo no baariseura olisi aina erittäin tervetullutta ja mukavaa, joten lähde mukaan vaan jos siltä tuntuu. Periaatteen miehestä ei taida sittenkään olla seuraksi:)

Täytyy käydä joskus tosiaan tsekkaamassa kaikki noi mestat, mutta varmaan sitten toi vegas on enemmän mun mieleeni.

Juuh, palaillaan asiaan kunhan olet asettunut Turkusseen. Voin pistää vaikka YV:tä tai säpoa sulle jossain kohtaa :) Ehkä toi periaatteen-mies vielä saadaan houkuteltua mukaan :D

• Turkubåy kirjoitti:

Juuh, palaillaan asiaan kunhan olet asettunut Turkusseen. Voin pistää vaikka YV:tä tai säpoa sulle jossain kohtaa :) Ehkä toi periaatteen-mies vielä saadaan houkuteltua mukaan :D

Juu katotaan sitten kun on päässyt asettumaan Turkuun. Voit laittaa e-mailia tulee tohon osoitteeseen: [email protected]

Ja tietenkin myös muut Turun seudun voitte ottaa yhteyttä, jos ootte baariseuraa vailla.

• Ei maksa vaivaa

Turku the Gay Capital of Finland on Suomen homoin kylä. Turussa ei paljon kannata baareissa käydä jos ei persehommat kiinnosta. Baari on todennäköisesti ahdettu täyteen homomiehiä, jotka kyttäävät vieraspaikkakuntalaista persettä kikkelit pystyssä ja naisia siellä on vain muutama. Pillunsaanti on jumalattoman vaikeaa. Turkuämmät ovat jopa vieläkin ylimielisempiä paskiaisia kuin naiset yleensä, eivätkä anna sitten millään ilman hirveää sirkusta. Alkaa vaan vituttaa pyöriä siellä hinttien seassa ja yrittää epätoivoisesti vongata piltzua. Turusta on pelkkiä huonoja kokemuksia, en voi heteromiehelle suositella.

• dfgdddggf

Olet tainnut eksyä johonkin homobaariin Turussa (tai en tiedä onko täällä muita kuin se yks edes), etkä oo tajunnut sitä ja nyt luulet, että kaikissa paikoissa sama meininki. Eiköhän tuolla hesassa oo prosentuaalisesti vähän Turkua enemmän homoja.

• realismus
        dfgdddggf kirjoitti:

Olet tainnut eksyä johonkin homobaariin Turussa (tai en tiedä onko täällä muita kuin se yks edes), etkä oo tajunnut sitä ja nyt luulet, että kaikissa paikoissa sama meininki. Eiköhän tuolla hesassa oo prosentuaalisesti vähän Turkua enemmän homoja.

Junantuoma tietty hakeutunut lähinnä asemaa olevaan kuppilaan, joka todellakin on homomesta...

• reikäperse

Turku on suomen persereikä

• realismus

Turussa ei ole yökerhoja aikuisille enää lainkaan, kaikki kakaroille. Aikuiset tapaavat toisiaan kapakoissa, joita on moneen makuun ja kukkarolle.

Lähiöiden tarjonnasta en tiedä, mutta mikäli edullisuus on tärkein kriteeri, niin Daily Newsiin, siellä voit TODELLA tutustua Turun yöelämään - ja yöpuoleen... Toisella puolen ovat kriminaalit, takahuoneessa totoajat ja etusalissa eläkeläiset. Mutta hinnat ovat halvat :D

Mikäli taas kaipaat mölinää ja varmaa saantia, niin Olkkuun (Olavinkrouvi). "Jollei Olkusta saa, on vika ihan ittessä" kuuluu vanhan viidakon sanonta.

• sillitrooli

Sivuhuomiona: sikäli kuin olen käsittänyt, niin Olavin Krouvi on lätkänpelaajien ja muiden jyystärikarjujen suosikkipaikka.

• realismus
        sillitrooli kirjoitti:

Sivuhuomiona: sikäli kuin olen käsittänyt, niin Olavin Krouvi on lätkänpelaajien ja muiden jyystärikarjujen suosikkipaikka.

Totta, Jortikka bongattavissa jos ketään kiinnostaa... Mutta pe-la se on muuten vain suosittu räkälä.

• Turkulainen mies

Amarillosta olen saanut paljon naisia ja Börssistä. Marilyn on teini pissis mesta joten kannataa kiertää kaukaa

• realismus

Börs on kakarapaikka, vaahtosammuttimien kokoontumisajot. Kaikenkukkuraksi haluavat leimata käpälän, kuin jossain limudiskossa! Kävin kerran - riitti. Kahvilanpuoli ja kesäterassi tietysti eri asia, sekä Oskarin olohuone.

• hospodaar
        realismus kirjoitti:

Börs on kakarapaikka, vaahtosammuttimien kokoontumisajot. Kaikenkukkuraksi haluavat leimata käpälän, kuin jossain limudiskossa! Kävin kerran - riitti. Kahvilanpuoli ja kesäterassi tietysti eri asia, sekä Oskarin olohuone.

Kyllä Börsissä voi hyvällä omallatunnolla käydä lähes kolmeenkymppiin asti.

• Brysselin kävijä

Riippuu mitä hakee. Hunters Inn, Amarillo ja Olavin krouvi on peruskansan paikkoja.Marilyn teininaisten paikka. Vanha Apteekki ja Kuka näyttelijöiden, kirjailijoiden ja muusikoiden suosima paikka. Alvar vastaava, mutta nuorempaa jengiä. Nämä kaksi edullisia paikkoja. Koulu on mesta, jossa on parempi tuntea jengiä, istutaan loosheissa. Brysselin yläkerta hieno ja sivistynyt, alakerta perus karaoke-paikka, tavallista populaa. Daily News on krouvi versio Apteekista. Homomesta löytyy rautatieaseman vierestä.

• realismus

Huntersisssa usein hyvää ohjelmaa, mm. runoiltoja.

• J.Melfi

"There's no geographic solution for an emotional problem". Eli et sinä kavereita sieltä Turustakaan tule löytämään.

• sdgsggsdg

Onhan tässäkin threadissa jo kaksi kandidaattia alustavasti ilmoittautuneet...

• J.Melfi
        sdgsggsdg kirjoitti:

Saapi nähdä.....

• ......
        sdgsggsdg kirjoitti:

Taitavat olla liian persujuntteja suvaitsevaiselle DarkFearille.

• (turku)mies 86

Bristol on hyvä chillailupaikka jos iltaisin tykkää ottaa rauhallisesti ja katsoa telkkua. Hämeenkadulta löytyy. Sit on kans Pietro, jossain Turun Ispoisen lähettyvillä jossa hyvä meininki, karaokelaulua ja bilistä voi pelata. Karaokebaari Cocoloco uudenmaankadun mäen päällä on kiva mesta, enemmänkin teinien mieleen mutta kannattaa käydä tutustumassa.

• mdn1

Jestas miten typeriä stereotypioita ja kliseitä tämä ketju on täynnä. Turun asukkaista reilusti yli puolet on syntynyt muualla kuin Turussa ja n40% muualla kuin Varsinais-Suomessa, monet ulkomailla, joten mitään "tyypillistä turkulaista", joka käyttäytyisi tietyllä tavalla ei oikeasti ole olemassakaan.

• fakta

TURKU ON UUSI PORI.

• ihlin

Mitä selität kyrpä

• 15+16

Minäkin voisin lähteä DarkFearin kanssa kaljalle. Asun keskustassa.

Pubikierros voitaisiin ottaa ja sitten käydä tsekkaamassa pari yökerhoa.

• Peter Pan...nupitsa

Olenko erehtynyt, vai onko Darkkis tullut jotenkin coolimmaksi ja vähemmän jankkaavaksi sitten viime näkemän? Voisin itsekin lähteä hänen kanssaan kaljalle, jos asuisin Turussa vielä.

• parantunut aspi?

Ainakaan ei ole tullut vähään aikaa niitä "voisin itkeä vaikka viikon kun kirjoitatte niin ilkeästi" -juttuja.

• turust just tullu

Mää maar minnekkä Turkkusse lähe ko Hesastki löytty kaikk mitä ihmine elämäs tarvvii. Turuus on vaa vanhoi akkoi ja ukkoi.

• Saadaan tänne persereikään oikeen kunnon palstamiitti :)

• kloriitti

Ehdotan jonnekkin Turun lähimetsään oluen juonti ja ruohon polttamis miittiä.

Olen ATM-Huppari mukaan.

• Turuuuust

Anything to get some weed, man! :)

• jepsistää

Lausteen metsäpubiin?

• Kysssäri

Minkä takia DarkFear muutit Helsingistä pois? Eikös se ole kaikkein suvaitsevaisin paikka?

Mutta harvinaisen rohkea DarkFear kuitenkin on, kun noin vain muuttaa yksikseen tuntemattomiin kaupunkeihin vaillla tukiverkostoa. Moni ei rohkenisi.

• No aika monista syistä johtuen. Kuten mm. siksi, että asuminen pk-seudulla on turhan kallista, lisäksi Helsinki oli sittenkin mielestäni pettymys odotuksiin nähden, sillä loppujen lopuksi se nyt ei eroa niin hirveästi muista Suomen kaupungeista, paitsi ehkä kokonsa puolesta. Ja vielä kun järjestyi työpaikka Turusta, niin jo sen puolesta se muutto alkoi tuntua parhaalta vaihtoehdolta.

Eikä hesassa edes koskaan tutustu keneenkään, kun kaikilla on aina ne omat valmiit kaveripiirinsä niin työpaikoilla, baareissa kun harrastustenkin parissa, eikä niihin haluta koskaan mukaan uusia ihmisiä.

Mä voisin kyllä muuttaa vaikka minne asti, jos vaan työpaikka järjestyisi ja kielitaito riittäisi. Ei ole mulle mikään ongelma muuttaa yksin tuntemattomaan kaupunkiin. Oikeastaan ainoa syy siihen miksi en ole ulkomaille muuttanut on just se kielitaidon puute.

• 2+12
        DarkFear kirjoitti:

No aika monista syistä johtuen. Kuten mm. siksi, että asuminen pk-seudulla on turhan kallista, lisäksi Helsinki oli sittenkin mielestäni pettymys odotuksiin nähden, sillä loppujen lopuksi se nyt ei eroa niin hirveästi muista Suomen kaupungeista, paitsi ehkä kokonsa puolesta. Ja vielä kun järjestyi työpaikka Turusta, niin jo sen puolesta se muutto alkoi tuntua parhaalta vaihtoehdolta.

Eikä hesassa edes koskaan tutustu keneenkään, kun kaikilla on aina ne omat valmiit kaveripiirinsä niin työpaikoilla, baareissa kun harrastustenkin parissa, eikä niihin haluta koskaan mukaan uusia ihmisiä.

Mä voisin kyllä muuttaa vaikka minne asti, jos vaan työpaikka järjestyisi ja kielitaito riittäisi. Ei ole mulle mikään ongelma muuttaa yksin tuntemattomaan kaupunkiin. Oikeastaan ainoa syy siihen miksi en ole ulkomaille muuttanut on just se kielitaidon puute.

Okei.

Pistä viestiä, kun saat muuttohommat suoritettua niin minä ainakin voisin lähteä kaljalle, kun vaikutat mukavalta hepulta.

• 2+12 kirjoitti:

Okei.

Pistä viestiä, kun saat muuttohommat suoritettua niin minä ainakin voisin lähteä kaljalle, kun vaikutat mukavalta hepulta.

Joo katsotaan vaikka joskus toukokuussa, kun on päässyt asettumaan Turkuun. Myös muut halukkaat voivat laittaa viestiä tulemaan, jos baariseura kiinnostaa. Eli sähköposti on: [email protected]

• Ainakin naisille

En tiedä Turun baareista, mutta Tampereen baareista löytyy mustaa makkaraa.

• Kikki Hiiri 69

Ethän sä voi mihinkään ulkomaille ainakaan muuttaa, vaikka kielitaito riittäisikin. Ulkomailla ne vasta halveksuukin yksin baariin meneviä miehiä. Sylkevät päin ja kyselevät miksei ole kaverit mukana. Etkä esimerkiksi Brasiliasta pääsisi noin vain Ruotsin risteilylle. Turusta pääset. Ehdotan, että avaat tänne ketjun, jossa kysyt itsellesi naisseuraa Ruotsin risteilylle.

• Kalevipoikas

Onko Amarillo hyvä baari ?

Missä baareissa käy thaikkuja, siirtolaisii ja hyvää jengii..ei mitään nuorisoo

• mies 86

Amarillossa käy lähinnä nuorisoa.

• utelo

Pääsitkö Darkkis baariin ja saitko seuraa noista muutamasta? Oliko hauska ilta?

• kfhjdfhjdghjdghj

darkkishan omien sanojensa mukaan halus järkätä baari tapaamisen toukokuussa, joten kait se on päässyt baariin muiden palstalaisten kans sellaset 2.5kk sitten..:D tai sit ei...

• utelo
        kfhjdfhjdghjdghj kirjoitti:

darkkishan omien sanojensa mukaan halus järkätä baari tapaamisen toukokuussa, joten kait se on päässyt baariin muiden palstalaisten kans sellaset 2.5kk sitten..:D tai sit ei...

Huomasin kyllä jo ennen kyselyäni, että keskustelu on vanha. Sen takia kyselen, kun ei DF ole vielä sinne risteilyllekään tai ulkomaille päässyt, vaikka siitä on puhunut jo varmaan pari vuotta. 2,5 kk on siihen verrattuna aika lyhyt aika...

• Kalevimies

Onko bössissä diskoo tai tanssia tai seurustelutilaa ja onkos hinnakas mesta ja hyvä..
      asiallista porukkaa..

Ei ole tullut vähän aikaan Turussa missään paikassa niin ei oikein ole tiatoo..on vaan jotain vanhoja muistikuvia..

• Kalevimies

Siis Hamburger Börs siis millainen paikka ?

• bleeding heart

Turku on ok, täytyy vaan oppia sietämään murretta. Ja tiettyä sisäänpäinlämpiävyyttä.

Suosituimmat juottolat keskustassa (Oscarin olohuone) tai sen tuntumassa (Bremer). Paikan ulkonäöstä voi päätellä paljon.

• frederik2

Mikä olis nyt hyvä mesta Turuss..?
      Siis hieman aikuisempi disco baari missä hyvää jengii ja menoo ei mitään nuoriso ördäystä..

Mikä Forte,Red Chili mikä lie..,Börs, sit tämä joku iskelmäbaari tai sit tämä karaoke mesta Baila baila..onkos noi hyviä..??

• Heh heh....

...vai että kanta-asiakaskorteista.....

• ??? todella

• homejuustohr kirjoitti:

??? todella

Miksi tähänkään keskusteluun ei voida vastata asiallisesti!!!

• sdgsgsggd
        DarkFear kirjoitti:

Miksi tähänkään keskusteluun ei voida vastata asiallisesti!!!

No asuttuasi nyt puolisen vuotta (??) Turussa, onkos tullut paljon käytyä Turun baareja katsastamassa?

• sdgsgsggd kirjoitti:

No asuttuasi nyt puolisen vuotta (??) Turussa, onkos tullut paljon käytyä Turun baareja katsastamassa?

No täytyy tunnustaa, että en ole käynyt vielä kertaakaan missään Turun baareista. Ei ole helppoa yksin noihin paikkoihin koskaan lähteä.

• sgsgsdg
        DarkFear kirjoitti:

No täytyy tunnustaa, että en ole käynyt vielä kertaakaan missään Turun baareista. Ei ole helppoa yksin noihin paikkoihin koskaan lähteä.

Varmasti olisit saanut seuraa esim. tältä palstalta.

• ktm/ytm, okei olen a

Hei mennään porukalla joskus baariin. Mennään aloittelemaan jonnekin jne. Miltä kuulostaa?

• Mä voisin kyllä lähteä, mutta mun seurassa pitäisi sitten jaksaa olla koko illan ajan, sillä tykkäisi ollenkaan siitä, jos joutuisin viettämään lopun illan yksinäni baarissa.

• Takiainen.....
        DarkFear kirjoitti:

Mä voisin kyllä lähteä, mutta mun seurassa pitäisi sitten jaksaa olla koko illan ajan, sillä tykkäisi ollenkaan siitä, jos joutuisin viettämään lopun illan yksinäni baarissa.

Kai sä osaa lähteä sieltä baarista poiskin jos et viihdy? En ihmettele yhtään ettei sulla ole kavereita.

• barbuddy
        DarkFear kirjoitti:

Mä voisin kyllä lähteä, mutta mun seurassa pitäisi sitten jaksaa olla koko illan ajan, sillä tykkäisi ollenkaan siitä, jos joutuisin viettämään lopun illan yksinäni baarissa.

Eikö sua saa hetkeksikään jättää yksin? Pitäisikö mennä aina samaan aikaan vessaankin? Ei kai samaan wc-koppiin sentään niinkuin tytöillä on ilmeisesti tapana? Pitäisikö siirtymien aikana pitää aina toisianne kädestä, ettette eksyisi ruuhkaisessa baarissa?

• barbuddy kirjoitti:

Eikö sua saa hetkeksikään jättää yksin? Pitäisikö mennä aina samaan aikaan vessaankin? Ei kai samaan wc-koppiin sentään niinkuin tytöillä on ilmeisesti tapana? Pitäisikö siirtymien aikana pitää aina toisianne kädestä, ettette eksyisi ruuhkaisessa baarissa?

No en nyt tarkoita sitä, että mun perässä pitäisi kulkea ihan joka askeleella aina vessaan asti. Mutta mua ei vaan sellainen baariseura kiinnosta, että joutuisin kuitenkin viettämään loppuillan yksinäni. Mieluummin sitten lähtisin siinä vaiheessa yksin kotia, kun että jäisin johonkin baariin yksinäni istumaan ilman ketään kavereita.

• gsdgsgsgg
        DarkFear kirjoitti:

No en nyt tarkoita sitä, että mun perässä pitäisi kulkea ihan joka askeleella aina vessaan asti. Mutta mua ei vaan sellainen baariseura kiinnosta, että joutuisin kuitenkin viettämään loppuillan yksinäni. Mieluummin sitten lähtisin siinä vaiheessa yksin kotia, kun että jäisin johonkin baariin yksinäni istumaan ilman ketään kavereita.

Mitä jos joku nainen tulee iskemään tollasen komean miehen. Jätätkö baarikaveris sitten sinne baariin yksinään ku lähet panemaan sen baarilöydön kanssa?

• från Åbo

Nii ootko nyt trolli vai et, Darkkis? Vois ehkä yksityisviestiä heittää, mut en sit turhaan viitti jos vaan pilailet täällä meidän kustannuksellamme? :D

• En ole mikään trolli, jos sitä luulet, että kyllä mä ihan tosissani aina täällä kirjoittelen.

• ktm/ytm, okei atm

Katos katos, täällähän on porukkaa innostunut jo mukaan Turun baareihin. Meidän pitäisi suunnitella miten ilta menee, mitkä ovat ihmisten tavoitteet, minne mennään jne.

• Duruust

Haluutteko tulla tänne kertomaan sitten ku tiedätte vai sovitteko asiat yksityisviestitellen? Meinaan muitakin palstan lukijoita voisi olla kiinnostunut lähtemään mukaan kanssanne Turun yöelämään, mm. mä kun tässä melko keskustassa asustankin. Ymmärrän jos haluatte mennä tietyllä porukalla, mutta luulisin silti, että ei muistakaan tulijoista haittaa olisi.

• ktm/ytm, okei atm

En mä ainakaan ole mitään viestejä laitellut. Kuis moni olisi näin alustavasti OIKEASTI kiinnostunut.

• ktm/ytm, okeiatm

Siis oikeasti nyt eikö kukaan lähde? Meinasin jo uuden ketjun perustaa asiasta, mutta tuli mieleen että en halua miksiskään tapahtuman järjestäjäksi. Ties mitkä syytteet tulisi kun 10 ihmistä kokoontuisi jonnekkin ennen baariin menoa (kokoontumisrikkomus). Pitää tästäkin varmaan tehdä ilmoitus poliisille. No mutta asiaan. Onko kukaan innostunut?

• sdtgsdgdgsdg

Mikä päivä? Seuraavana vkloppuna jo..?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe