Mikä termi on persupalkka? Onko se joku laskennallinen summa, joka tulee jonku tuntimäärä per kuukausi mukaan? Vai mikä summa se on?
Eli esimerkiksi jos peruspalkka on vaikkapa 2100€ kuukaudessa, tarkoittaako se 22 työpäivää*8 tuntia per työpäivä? eli 176 tuntia per kuukausi eli 11,93€/tunti ynnä kaikki lisät?
En ole tutustunut aihepiiriin, ko ei kuulu itsensä työllistäneen pienyrittäjän murheisiin, ko työt mitkä teetän niin niistä tulee lasku kera alv.n per tunti jonka taas vähennän yritysverotuksessa, jolloin tällaiset edellämainitut asiat eivät ole minun mures.
Peruspalkasta
3
54
Vastaukset
- Ei ay
Peruspalkka on palkka, joka maksetaan tietyltä ajanjaksolta, esim kuukaudelta. Se sisältää noudatettavan työaikajärjestelmän tunnit kyseisenä aikana.
Noudatettavasta työehtosopimuksesta ilmenee, mitä kuukausipalkan jakajaa käytetään, kun halutaan tietää tuntipalkka.On se vaikiaa. muuta voi sanoa. Ko tottunut siihen että tehdystä työstä maksetaan palkka eli sen saat päivässä rahaa mitä saat valmista aikaan... Joskus enemmän joskus vähemmän ja joskus on päiviä että tulee tulee "persnettoa"...
- Peruspalkka
ravenlored kirjoitti:
On se vaikiaa. muuta voi sanoa. Ko tottunut siihen että tehdystä työstä maksetaan palkka eli sen saat päivässä rahaa mitä saat valmista aikaan... Joskus enemmän joskus vähemmän ja joskus on päiviä että tulee tulee "persnettoa"...
Peruspalkka on palkka ilman mahdollisia lisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317716
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455210- 594812
- 753468
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162025Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗321961- 311839
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441697- 371639
- 1581452