Olis kiva tietää mitä miehet oikeasti ajattelee naisista jotka tekee ns. miesten töitä! Itsellä päivät kuluu maalarin haalarissa. Eli työkaverit on pääsääntöisesti miehiä ja työt ei aina niin siistejä. Muuttuuko suhtautuminen naiseen kun tämä kertoo tekevänsä vaikka raksahommia tai valinneensa sotilaallisen uran. Itsestä tuntuu välillä että jos vieraan kanssa tulee puhe töistä, saan friikin leiman kun kerron maalaavani työkseni. Joku kyllä joskus humalapäissän väitti et se on jopa seksikästä jos on vähän kittiä naamassa.
Kokemuksia? Miesten näkökulmaa?
nainen ja haalarihommat
26
428
Vastaukset
- kiltti mies.
Itse olen tehnyt raksahommia jamaalarin hommia 18 vuotta. Ekan kerran maalasin kesätöissä aitoja joskus 13 vuotiaana kaupungin raksalla. En ole montaakaan nais maalaria nähnyt mut on niitä muutama ollut joskus samoissa työpaikoissa. Ei siinä mitään, suhtaudun ihna samalla lailla nais maalareihin kuin miehiinkin.
Maalaus on sellasta yksinäistä puurtamista yleensä mut olis kiva jos nais maalareita olis enemmän. Olin yhel leirintä alueella kerran töissä kun rakensimme sinne 9 uutta mökkiä ja sit sinne tulii yks nais maalari niitä mökkejä mun kanssa maalaamaan. ihan kiva työkaveri oli ja se oli mua 12 vuotta nuorempi. - neiti maalari
Minuunkin suhtauduttu maalarina aina todella hyvin ja työkaverit olleet mahtavia. Lähinnä mietin muuttuuko miesten suhtautuminen minuun naisena sen jälkeen kun kerron mitä teen työkseni. Siis töiden ulkopuolella.
- vasemmistoanarkisti
Itse en arvosta ihmisiä, jotka käyvät palkkatöissä, koska tuillakin pärjää vallan mainiosti. Ihan sama mitä töitä tekee.
- Kukkomies..,
Olen vanhanaikainen mies mutta siitäkin huolimatta naisen ammatti ei mielestäni vaikutahänen viehättävyyteensä vaan käytös ja ulkoinen olemus. Miesmäisistä naisista en pidä.
- kiltti mies.
En minä muista tiedä mut minä tykkään et nainen osais jotain remppa hommia tehdä. Ei mua haittaa mitä nainen tekee työkseen vaan se luonne merkitsee enemmän.
- lifemocker
ihan sama mitä se toinen tekee
- petonen-Sawo
...vaikka käyttäisi huumeita, NIINKÖ?
- viinankäyttäjä
petonen-Sawo kirjoitti:
Etanoli on huume ihan siinä missä muutkin huumeet. Viinaa vaan käyttää niin monet ja siinä liikkuu niin isot rahat, että se on luokiteltava "päihteeksi" ja sallittava, vaikka tosiasiassa se on paljon vahvempi huumausaine kuin monet muut huumeet.
- lifemocker
petonen-Sawo kirjoitti:
riippuu mitkä kukakin laskee huumeeksi
- Anonyymi
petonen-Sawo kirjoitti:
Tarkoitti varmaan töitä, älykkö.
- ;DD
Ei kaikki maalarit ole juoppoja! Kohtuukäyttäjiäkin löytyy...
- 1+13
Ihan sama mitä tekee työkseen. Tosin usein tällaiset naiset leikkivät liian kovaa jätkää. Seura tekee kaltaisekseen kai. Muistan kertausharjoituksissa kun siellä oli niitä naisskappareita, jotka olivat niin miesmäisiä, että ei edes vahingossa tullut mitään eroottista mieleen. Vaikka jutut siis oli niin rasvaisia, ettei mitään rajaa. Sama homma varmaan kuin jos mies alkaa käyttäytyä naismaisesti tai stereotyyppisen gay-tyylillä, niin varmaan sen seksuaalinen vetovoima siitä karisee naisten silmissä, vaikka kaverina hyvin kelpaakin.
Pointti on siis siinä, että ei sillä ammatilla ole mitään väliä, vaan sillä persoonalla. Jos olet naisellinen nainen, joka maalaa, niin asia ok. Jos olet butchlesbo tai koet tarpeelliseksi todistella jatkuvasti pärjääväsi miesten maailmassa, et varmaan olisi meikäläiselle se ykkösvalinta. - työnteko=tylsää
Mua ei haittaa mitä nainen tekee eikä sekään jos ei tee mitään. Pääasia on se, ettei naista haittaa, etten itse käy töissä enkä aio töihin mennäkään.
- neiti maalari
Eli, kun päivät pitkät olen pääsääntöissesti tekemisissä vain miesten kanssa (vaikken niitä rasvaisia juttuja juttelekkaan ja välillä osaan töissäkin leikkiä rinsessaa) oma käyttäytymiseni muuttuu huomaamattani, pikkuhiljaa, enemmä miesten kaltaiseksi. Jonka johdosta vapallakin miehet pitävät minua vain "hyvänä jätkänä" eivätkä osaa ajatella mitään muuta... Varsinkaan kun en ole maailman naisellisin nainen, eihän minua toki voi misään nimessä mieheksi erehtyä luulemaan näillä tisseillä ja tällä perällä;D. Lopputulemana: minusta tulee "ikisinkku" (lue:vanhapiika), joka hankkii lauman kissoja, erakoituu ja vuosien myötä kukaan, edes ite, ei tiedä mitä sukupuolta edustan. Kuullostaapa valoisalta, pitäisköhän harkita alan vaihtoa? Ei kai, koska nautin työstäni ja olen ammatistani ylpeä! Ei muuta kuin kieli poskessa kohti uusia seikkailuja!
- einaisestaolemieheks
Mun mielestä hieman ylianalysoit naisellisuuttasi ja persoonaasi. Tissit, naisen perse, jalkoväli halki - tuolla yhdistelmällä olet miehille ihan riittävästi nainen. Ei työ perusanatomiaa muuta.
Jos on perse ja tissit, joita kelpaa näyttää, sitten vaan baarin tarjoamaan niitä. Aivan varmasti löytyy riviksi asti miehiä, joita kiinnostaa yksityiskohtaisempi tarkastelu ja käytännön kokeilu. Varmasti raksallakin on miehiä, joita kiinnostaa höylääminen myös töiden jälkeen tai ruokiksella. - einaisestaolemieheks
Jatketaan vielä juttua. Voit testata naisellisuutta lukemalla netistä naisten palstoja (vauva/meidän perhe, kaksplus, demi), huomaat kyllä kuinka tiukasti olet samalla aaltopituudella muiden naiskirjoittajien kanssa.
Itse olen mies ja täytyy sanoa, että usein huvittaa kuinka pikkumaisista asioista naiset jaksaa valittaa tehden niistä isojakin ongelmia. Mutta jos ne on sun mielestä aiheellista valitusta, jota tyhmät miehet eivät vaan tajua, se on naisellisuuden kannalta hyvä juttu.
Oletko aina oikeassa, siis ei joka tilanteessa, vaan silloin kun miehen kanssa tulee kinaa? Jos olet aina oikeassa, se on varma naisen merkki. Mies on se joka on väärässä ja myöntyy sulle, ihan sama kumpi on oikeasti oikeassa. Toimii ennen kaikkea parisuhteessa; mies on aina väärässä ja jos joku asia ei menekään suunnitellusti, se on miehen syytä. Jos vaikka nukut pommiin, sun tulee syytä siitä miestä, joka ei herättänyt.
Huomautatko miehelle jatkuvasti pienistä asioista, esim. ettei laita mukia tiskikoneeseen, ei ole tehnyt lumitöitä, laita vaatteita pyykkikoriin, ym. Jos valitat, se on naisellisuuden kannalta hyvä juttu. Vielä parempi jos mies pitää sitä nalkutuksena, silloin olet jo miesten stereotypia naisesta.
Kuinka helposti ja pitkään kiukuttelet miehelle? Se varmasti vaihtelee eri naisten kohdalla, mutta nainen on kuitenkin se jolta mies tulee polvillaan pyytämään anteeksi. Naisen tehtävä on pitää mykkäkoulua iltaan asti ja pitää miestä varpaillaan senkin jälkeen kun mies on pyytänyt polvillaan anteeksi. Anteeksipyyntö on vasta se vaihe kun mies saa tulla naisen lähelle pehmittämään naista riidan jälkeen. Nainen ei ikinä pyydä anteeksi.
Oletko useimmiten eri mieltä miesten kanssa? Naisethan ovat yleensä eri mieltä miehen kanssa, en sitten tiedä ajattelevatko oikeasti asioista eri lailla vai ovatko vain eri mieltä koska naiset ovat.
Kuinka suoran vastauksen sulta saa, jos kysyy mielipidettä? Vai meneekö vastaus usein linjalle "me vain ajattelemme asiasta näin ja näin, emme yleistä" jne jne. kunnes mies luovuttaa ja myöntää olevansa väärässä, koska ei ymmärrätä puoliakaan siitä mitä nainen yrittää selittää.
Tästä päästään siihen, että pidätkö miehiä (naisten kesken) tyhminä, putkiaivoisina juntteina, jotka ei osaa ajatella? Naisten mielestä miehet ovat tuollaisia, mikä tulee aina ilmi jos mies sattuu kuulemaan kun naiset keskenään puhuvat miehistä. Se vahvistanee naisen käsityksen, että miehet ottavat nämä puheet läpällä, mutta en voi sanoa varmaksi kun en ole nainen.
Toisin sanoen naisellisuus ei mielestäni ole kiinni siitä mitä nainen puhuu, kuinka siveellinen nainen on eikä myöskään naisen mieltymyksistä. Ei kaikki miehetkään tykkää samoista asioista. Naisellisuutesi tulee ilmi siitä, millaisena pidät miehinä. Ovatko miehet tyhmiä putkiaivoja? Ovatko miehet aina väärässä? Ovatko miehet täysin kykenemättömiä ymmärtämään naista? Ovatko miehet pinnallisia? Nalkutatko miesten mielestä?
Jos täytät edes osan noista kriteereistä, eipä sinunalla mitään ongelmaa naiselliisuutesi kanssa. Miehet olettavat naisen olevan hieman herkkähipiäinen ja pikkumainenkin vaatimuksineen ja mies on se, jonka tehtävä on pitää nainen tyytyväisenä. Suurpiirteisyys on sitten varmaan kaikista epänaismaisinta mitä voin kuvitella. Itse en ainakaan tunne yhtään suurpiirteistä naista, vaan kaikissa pikkuasioissakin keskittyvät yksityiskohtiin.
- Arvostan osaamista
Ihan sama mitä nainen työkseen tekee, kunhan ei myy seksipalveluita. Arvostan hommansa osaavia ihmisiä melkolailla ammatista riippumatta.
"Maalari maalaa ja rahhaa saa, ottaa viinaa ja oksentaa" - tyylisiä hemmoja valitettavasti on jalon ja tarpeellisen ammattikuntanne riesana liikaa. - neiti maalari
Taidan siis jatkaa hyvin hallitsemaani nalkutusta ja pikkuasiohin puuttumista. Pitää miehiä jatkossakin putkiaivoina ja lopettaa "ei tarvi auttaa" tyylisen suhtautumisen asioihin. Tekeytyä välillä avuttomaksi ja ennen kaikkea lopettaa turhista murehtimisen. Naisellinen identiteettikriisi ylitetty, kiitos avusta miehet. :D
- einaisestaolemieheks
Jos miesten mielestä nalkutat ja tartut pikkujuttuihin, eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Naiset ovat miesten mielestä tuollaisia ja miehet eivät ikinä tule ymmärtämään miksi.
Jos olet pitänyt miehiä tähänkin asti tyhminä putkiaivoina, tuokaan ei eroa mitenkään siitä millaisina naiset miehiä pitävät.
Naisten ongelmaksi pikkumaisuuden kanssa tuleekin, että naiset eivät aina tiedä millaisina miehet naisia pitävät, koska miehet eivät uskalla puhua miesten juttuja naisista naisten kuulleen. Naisethan saattavat ottaa niistä jutuista nokkiinsa tai vielä pahempaa, alkavat ihan oikeasti luulemaan, että ovat jotenkin epätäydellisiä ja yrittävät muuttua joksikin muuksi mitä ovat. Sitä miehet eivät todellakaan halua.
Naiset taas voivat puhua toisilleen ihan rauhassa kolmijalkaisista putkiaivoista, vaikka miehiä olisi kuulemassa, koska miehet eivät välitä vaan ottavat ne puheet läpällä. Niinpä miehet tietävät naisten käsityksen miehistä.
- neiti maalari
Aletaan lähestyä asian ydintä! Sen juuri tahtoisin kuulla millaisina miehet todella pitävät naisia. Ilman kiertelyja, aiva suoraan. Koska miesten kanssa työskennellessä olen tottunut kuulemaan asiota suoraan. Miehet eivät siis uskalla puhua suoraaan koska pelkäävät naisten suuttuvan. Jos kaikki (niin miehet kuin naisetkin) vain lopettaisivat sen ainaisen kyräilyn ja vaikenemisen, ja sanoisivat asiat suoraan meillä kaikilla olis niin paljon helpompaa.
Sukupuolten välinen kuilu on siis isompi kuin olin osannut arvatakkaan!- totuuden torvi
Riippuu miehestä, uskaltaako puhua suoraan naisten läsnäollessa. Minä olen sosiaalisesti sillätavalla onneton, että en erottele kohteita sukupuolen mukaan.
Sanon aina mitä mieltä asioista olen, ja monesti saan vihat niskaani, erityisesti naisilta.
- einaisestaolemieheks
Sen verran miehistä, että miehille ei oikeasti mikään ole niin tärkeää kuin se, että nainen on tyytyväinen. Nyt ei puhuta pelkästä munasta, vaikka toki se kuuluu miesten ajatusmaailmassa olennaisena osana naisten tyytyväisyyteen, mutta ei ratkaise kaikkea.
Jos siis joskus olet parisuhteessa ja olet tyytyväinen, anna miehelle sopivassa määrin vinkkejä tyytyväisyydestäsi. Älä kuitenkaan korosta tyytyväisyyttäsi liikaa tai mies saattaa ottaa tyytyväisyytesi selviönä eikä näe vaivaa eteesi. Miehet ovat suorittajia ja mikään tyydytä miestä samalla tavalla kuin se, että nainen on tyytyväinen. Mies tyydyttää myös itsensä sillä jos tietää naisen olevan tyytyväinen. - Ikisinkku M
Itse näkisin asian niin ettei niissä haalarihommissa ole mitään ongelmaa, oikeastaan päinvastoin aika hienoa jos joku hemaiseva nainen kertookin yllättäen pukeutuvansa päivittäin haalareihin ja paiskivansa duunia julliporukassa.
Ainoa minkä uskoisin tuossa olevan ongelma jos sellaista halutaan hakea on se että miten paljon annat työminän ja siviiliminän keskenään sekoittua liikaa. Siellä töissä kun et tietenkään voi sipsutella korkkareissa ja muutenkaan kovin naisellisesti pukeutuneena eikä meikeissäkään varmaan tule oltua niin minusta olisi tärkeää että kuitenkin vapaa-ajalla jaksat hieman tälläytyä etkä unohda naisellisuuttasi, tärkeintä ominaisuutta parisuhdemielessä miesten silmissä. Duunista suihkuun, vilkaisu peiliin ja sopivan söpöä päälle niin itsestäsikin on varmaan mukava noin kun ei naisellisuus unohdu ja työpaikan pojatkin voi yllättyä jos sattuvat vapaa-ajalla törmäämään. - mikko a.
mun tyttöystävä on kauneushoitolassa töissä. Meikkaa naisia, hoitaa kynsiä ja tosi sellainen naisellinen iloinen ja positiivine koko ajan. Siltin tekee mun kanssa remppa hommia. Ollaan maalattu meidän talo, sit se sahaa ja hioo ja ruuvaa. Tekee vähän kaikkee ja jos ei osaa nin haluaa ainakin opetella. Ei kukaan uskois et se osais maalata taloo ja ei se ennen osannutkaan mut mä sit neuvoin sitä ja kerasta se innostui. Nyt se haluis tehdä koko ajan jotain remppaa.
- likeavirginhey
nainen haalareissa on vaan seksikäs.ei todellakaan vähennä kiinnostusta jos olet maalari,päinvastoin
- Anonyymi
Ihan sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525387- 864094
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3582427Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved327992Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s69984- 61793
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46776Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja98762Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52739- 26730