Miten saisin kasvatettua nopeasti pitkät hiukset?
Olen kokeillu niitä evonia kapseleita, mutta en tiedä tehsivatko ne.
Haluaisin nopeasti pitkät hiukset. Minun omat hiukseni ovat vähän yli olkapäitteni.
Tarvitsen todella apua! :)
Miten nopeasti pitkät hiukset?
8
526
Vastaukset
- 19+16
Pidennykset?
Jos haluat omat pitkät hiukset niin vuosi tai kaksi... riippuu siitä mikä on hiusten yksillöllinen kasvutahtisi ja kuinka pitkät aiot niistä kasvattaa. Kasvun nopeuteen vaikuttaa geenit ja elämäntavat.
Et saa MITENKÄÄN pitkiä hiuksia nopeasti omasta takaa. Hius kasvaa keskimäärin 12 cm vuodessa. Laske siitä kauan menee. - lifemocker
joo kyllähän se useamman vuoden ottaa. se varmaan vähän auttaa jos pidät kropastasi ja elimistöstäsi huolta, etkä värjäile, ettei hiukset kärsi ylimääräistä
- Ja se että
yksittäinen hius kasvaa 12cm vuodessa ei tarkoita sitä että tukka kasvaa sen 12cm vuodessa,koska hiuksia myös lähtee jatkuvasti tasaisesti ympäri päätä.
- maiskis vaan sulle
Ja se että kirjoitti:
yksittäinen hius kasvaa 12cm vuodessa ei tarkoita sitä että tukka kasvaa sen 12cm vuodessa,koska hiuksia myös lähtee jatkuvasti tasaisesti ympäri päätä.
12 cm kuulostaa kyllä hitaahkolta kasvutahdilta. Yleensähän sanotaan, että hiukset kasvavat keskimäärin 1-1,5 kuukaudessa. Hitaahkosti kasvaen joo varmaan reilu 10 cm vuodessa, mutta mahdollisesti lähemmäs 20 cm. Itselläni lienee sitten hyvät kasvugeenit ja elämäntavatkin kunnossa, kerta kasvavat 20 cm vuodessa. Pituutta on nyt vyötärölle asti.
Kuten edellä sanottiin, niin hirveän nopeasti ei saa pitkiä hiuksia, jos aikoo kasvattaa omia. Pidennykset ovat se taikakeino saada äkkiä pitkät. Mutta sitähän tässä ei haettu.
Kasvunopeuteen voi varmaan vaikuttaa hiukan sillä, mitä pistää suusta sisään ja mitä ei. Turhat sokerit pois, yleensäkin tyhjä ja ravitsematon mahantäyte pois. Varmista että saat tarpeeksi kivennäis- ja hivenaineita sekä vitamiineja. Parhaat lähteet niille ovat tietysti kasvikset ja hedelmät, kananmunakin sisältää melkein kaikkea paitsi c-vitamiinia ja rautaa, viljat sen sijaan eivät ole niin mahtava kivennäisaineiden lähde kuin usein luullaan. Yksi hyvä keino lisätä ruokavalioon kivennäis- ja hivenaineita helposti, on napata päivittäin chlorella-levää (googlaamalla löytyy siitä helposti lisää tietoa) ja sitä saa helposti syötävässä tablettimuodossa. Se puhdistaa samalla elimistöstä raskasmetalleja ja muuta kuonaa. Olen käyttänyt sitä itse reilun vuoden ja hiukset kasvavat hiukan nopeammin kuin ennen (ennen vähän alle 20 cm, viimeisen vuoden aikana tasan sen; olen mitannut hiusfriikki kun olen :D). Tai sitten sen kanssa tai lisäksi jokin vitamiini mineraalivalmiste, jossa on mineraalit kolloidisessa muodossa. Elimistö pystyy hyödyntämään kolloidimuodossa olevat mineraalit paremmin kuin muut. Suomessa niitä saa Mivitotal Plus -valmisteesta jota löytyy mm. Life-kaupoista. Tai nettikaupoista. iHerbistä voi tilata myös edullisesti kolloidimineraaleja sisältävää nestettä (hakusana colloidal minerals).
Muuta yleistä: Kasvatus on aika turhaa, jos käsittelee hiuksia siten että latvoista katkeilee pois melkein sen mitä tyvestä kasvaa uutta. Siispä hiuksia kannattaa käsitellä hellävaraisesti. Märkänä vain kampaus harvapiikkisellä kammalla eikä harjaamista silloin, ei tupeeraamista tai suoristamista. Shampoo hierotaan vain hiuspohjaan eikä koko hiuksiin, koska latvat puhdistuvat kyllä kun shampoovesi valuu niitä pitkin shampoota pois huuhdellessa. Näin latvat kuluvat ja kuivuvat vähemmän. Ihan pieni määrä oliivi- tai kookosöljyä latvoihin pesun jälkeen vähentää myös kuivumista ja siitä johtuvaa latvojen kärsimistä. Öljyä voi laittaa latvoihin ja pituuksiin hoitamaan myös joksikin aikaa ennen pesua.
Hiuspohjaa voi hieroa muutaman minuutin ajan kevyesti sormenpäillä vaikka päivittäin. Se lisää päänahan verenkiertoa, mikä puolestaan edistää hiusnystyjen ravinnonsaantia.
Malttia vain, niin kyllä sinäkin saat pitkät hiukset :) Eihän se hetkessä tapahdu, mutta yritä jaksaa odottaa.
- häpshpähsp
Kyllä se 12 sentin vuosikasvu on hyvin lähellä totuutta keskimäärin. Kovin paljon pidemmäksi tukka ei vuodessa voi kasvaa millään konstilla (paitsi niillä hiustenpidennyksillä).
Itse leikkautin pari vuotta sitten hiukset, ehkä tuohon olkapäistä vähän alapuolelle ja nyt on taas vyötäröpituus. Kesällä viimeistään leikkautan taas "kesätukan". Hiukset saa pitkiksi varmasti osittain geeneillä, kun on vahva ja runsas tukka, niin se kestää paremmin eikä latvoista tule onnettoman ohuita. Ruokavalio minulla on vähän mitä sattuu, olen syönyt liikaakin. Varmasti kitulias ruokavalio todennäkoisemmin on puutteellinen, joten saattaa kasvaa senkin vuoksi huonommin, jos ei saa kaikkia tarpeellisia ravintoaineita.
HIusten käsittelemättömyys, varsinkin värjäys kuluttaa hiusta valtavasti. Itse vain pesen, laitan hoitoainetta ja kampaan. Pidän hiuksia yleensä löysällä letillä, niin ei pääse takkuuntumaan eikä tarvitse liikaa selvittelyäkään.
Minä alan vähän kyllästyä tähän pitkään lettiin ja jos olisi mahdollista, voisin vaikka antaa nopean hiuskasvuni jollekin. Vaihdossa ottaisin vaikka naamaan hyvän luuston. :P- Asiantuntijja
Kuulostaa pöljältä, mutta silloin tällöin kannattaa leikata latvpista vaan noin sentti kuivaa tukkaa. Silloin hiukset jaksaa paremmin kasvaa ja pidentyä! :)
- huohteitä
Asiantuntijja kirjoitti:
Kuulostaa pöljältä, mutta silloin tällöin kannattaa leikata latvpista vaan noin sentti kuivaa tukkaa. Silloin hiukset jaksaa paremmin kasvaa ja pidentyä! :)
Hiukset kasvaa juurista eikä latvojen leikkaaminen vaikuta hiusten kasvuun mitenkään. Hiukset voi näyttää paksummilta kun ovat latvoista tasaiset eivätkä hapsota, siinä kaikki.
- junppu
Oon ny 20v ja hiukset ei kasva enää kun sen 12cm vuodessa! Mutta 15 vuotiaana kun aloin käyttää ekan kerran biotiinia niin hiukset kasvoi jopa 21cm vuoden aikana! Samaan aikaan lopetin myös blondauksen. Nuorena mulla oli hyvä tulla mutta jo n. 12 vuotiaana kun aloitin hiustenvärjäyksen tukka ei ollu 3 vuoden jälkeen enää entisensä sain sen biotiinilla taas loistamaan. Nyt taas mikään ei enää auta. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315350Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283399HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2692424- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3691411Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101213- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905