Ensinnäkin hänen "ohjeistaan" saatava energiamäärä on vaarallisen pieni. Se yhdistettynä kuntoiluun voi olla sellainen, joka vie sairaalaan nopeastikin. Tietysti painoa lähtee, mutta onko se terveyttä tärkeämpää.
Kyseessä on pitkälle samanlainen kusetus kuin Jutan edellisessä "bisneksessä" eli ternimaitokapseleissa, joita hän myi jo edesmenneen huijarimiehensä kanssa. Sieltä tulee massapostituksella joku anorektikoille suunnattu ruokavalio, jossa ei ole päätä eikä häntää.
Terveitä dieettivinkkejä on netti pullollaan. Ei kannata langeta kusetukseen, kuten minä tein.
Varoitus Jutan Fitfarmista!
6
1061
Vastaukset
- ameriikan malliin
Jos tuolla painolla halusit lähteä laihduttamaan, oma mokasi. Järkeä saa käyttää.
- Järjen ääni
Samanlaisia kokemuksia myös täällä. Tosin sillä erotuksella, että en todellakaan noudattanut niitä ohjeita päivääkään. Kannattaa varoa kyseistä puljua.
- nOrmaalipainOinen
Vai niin. Saan 1300-1500 kcal päivässä, kun lasken Jutan kalorit. Siihen matalasykkeinen liikunta lisäksi, niin paino putoaa ylipainoiselta hyvin. Tuota dieettiä ei ole tarkoitus noudattaa maailman tappiin, mutta ylipainoinen voi tuolla tiputtaa terveellisesti muutaman kuukauden ja parikymmentä kiloa.
Tuo kalorimäärä on ihan ok kun liikkuu kevyesti. Itselläni peruskulutus on 1300 kcal, joten jos syön liikkumatta enemmän, lihon. En tosin olekaan ylipainoinen, koska tiedostan kulutukseni ja energian tarpeeni.
Moni vähäenerginen dieetti vetää reilusti alle 1000 kcal päivässä, jopa 700 kcal. Puuttukaa ennemmin niiden terveellisyyteen. Jutan dieetti on nopeasti toimivista terveellisimmästä päästä ja sitä voi soveltaen käyttää jatkossakin (kun lisää parisataa kaloria tarpeen tullen ja lorauksen öljyä ;-)) - Hah !
No joo. Olen minäkin katsonut tuota Jutan ohjelmaa ja ollut monista ratkaisuista eri mieltä. Esimerkiksi horisontaalitason yläpuolisia lihaksia siinä tehdään aivan liikaa ja tästä syystä kroppa menee epätasapainoon, joka taas aiheuttaa jumeja ja pahimmillaan jopa rangan ongelmia.
Liioiteltu proteiinin määrä. Rasvaa voisi olla päivän E% määrästä enemmän ja protskuja vähemmän. Protskut nostavat myös insuliinin määrää ja se tuo ongelmia, jopa metabolinen oireyhtymä on mahdollinen näillä määrillä.
Itse siis suosittelisin tekemäään lihaskuntoa omalla kropalla. On todella paljon hyviä liikkeitä jotka vahvistavat jalkoja sekä keskivartaloa ja näillä lihaksilla saadaan tuo tasapaino kuntoon. Olen harrastanut taistelu ja kamppailulajeja yli 20 vuotta niin ehkä tiedän muutamia liikkeitä. Sitten tuo ruokapuoli kondikseen rasvaa lisäämällä, hiilarit minimiin, protskut järkevälle tasolla. Tietenkin tulee saada päivittäiset vitamiinit, hivenaineet ja antioksidantit. Ja tietenkin paljon pk-sykkeellä tapahtuvaa aeroobista liikuntaa. - duktukdtk
HELPPO, SÄÄNNÖLLINEN RUOKAVALIO & PÄIVÄOHJELMA (kannattaa kirjoittaa/tulostaa jääkaapin oveen noudattamisen helpottamiseksi):
klo 8:00 aamupala:
- kaksi leipää, päälle esim. tomaattia, kurkkua ja juustoviipale
TAI
- lautasellinen kaurapuuroa (hiutaleita 1,5-2 dl), päälle hieman mysliä, marjoja, banaania, marjakeittoa ja/tai jogurttia
JUOMAKSI: 1 kuppi kahvia/teetä/maitoa/tuoremehua
klo 11:00 välipala:
- välipalapatukka
TAI
- ruisleipäviipale, jonka päällä tomaattia tai kurkkua
JUOMAKSI: 1 lasi vettä/kahvia
klo 14:00 päivällinen:
- 2-4 perunaa, hieman kastiketta, puolet lautasesta salaattia tai vihanneksia
TAI
- 1-2 kauhallista riisiä kanankoipipala ilman kuorta sekä hieman salaattia
JUOMAKSI: 1-2 kuppia maitoa tai vettä
klo 17:00 välipala:
- välipalapatukka omena
TAI
- ruisleipäviipale, jonka päällä tomaattia ja kurkkua
TAI
- banaani 2 dl maustamatonta jogurttia
TAI
- kaurapuuroa (hiutaleita 1,5-2 desiä)
JUOMAKSI: 1 kuppi kahvia/teetä/maitoa
klo 20:00 illallinen:
- 1 kauhallinen riisiä, kastiketta ja salaattia
TAI
- kanankoipi salaattia 1-2 rkl raejuustoa
- 1-2 palaa tummaa suklaata
TAI
- 2-4 perunaa, kastiketta ja salaattia
TAI
- 1 kourallinen ranskanperunoita (lisukkeena 2 nakkia/lihapullaa/kananuggetia tai puolikas makkara) vähän ketsuppia/sinappia paljon salaattia
JUOMAKSI: 1 kuppi kahvia/teetä/maitoa/vettä tai tuoremehua
klo 21:00 tehtävät:
- nosta 2-3 kg painoja 30-50 kertaa
- mene kyykkyasentoon selkä ja vatsa suorassa ja nouse ylös (yritä pitää kantapäätkin lattiassa ja mene niin alas kuin pystyt), toista 10-25 kertaa
TAI
- mene kävely- tai hölkkälenkille 20-60 minuutiksi
- venyttele jalkojasi esim. seisoessasi yrität kurottautua käsillä maahan, pysy venytysasennossa niin kauan kuin kestät
JUOMAKSI: 2 lasillista vettä
klo 22:00 iltapala:
- banaani ja max. 10 mantelia tai muuta pähkinää
TAI
- ruisleipä (päälle esim. 1-3 kinkkuviipaletta, kurkkua ja tomaattia)
JUOMAKSI: 1-2 kuppia maitoa, kaakaojuomaa tai vettä
klo 23:00 viimeistään nukkumaan:
- jos televisiosta tulee ohjelmia, tallenna digiboxille ja katso seuraavana päivänä esim. jumpan yhteydessä.
1-2 kertaa viikossa voit pitää halutessasi herkutteluillan. Vaihtoehdot (valitaan VAIN YKSI seuraavista):
- vähärasvaisia tai rasvattomia popcorneja
- lautasellinen suklaapuuroa (= kaakaota puuroa)
- max. 4 palaa tummaa suklaata
- max. 2 palaa maitosuklaata
- neljäsosa pullasta, pasteijasta tai leivoksesta
- dippiä lautasellinen porkkanoita ja kurkkuja
- puolikas makkara sinapilla tai ketsupilla - erimieltä
Onko tuo nyt vähän liiottelua, olen ollut nyt noin 3kk jutan dieetissä ja hengissä olen sekä minun mielestäni annoskoot ovat kuitenkin suht isoja ja monta kertaa päivässä saa/kuuluukin syödä olen laihtunut reilut 15kg. Se onkin minun mielipide ja tyytyväinen olen ollut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697001
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622633- 562168
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se641321Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561279- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l151158Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä17990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970