Norjan

e301

Onko kukaan palannut norjasta tai jostain muualta ja hommannut e301 lomakkeen? Voiko sen esim. täyttää kaks kuukautta etukäteen? Vai pitääkö olla koko palkka tiedossa? Kestää kuulemma sairaan kauan sen saanti.

8

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

Mikä lomake toi on? Itse olen vielä Norjassa, mutta muutto takaisin edessä.

• finne

Käsittääkseni koko ansaittu tulo, työaika ja periodin pituus pitää merkitä ko. lappuun ja nehän vasta tiedät kun duunit on päättyneet.. Työnantajan pitäis LAIN mukaan hoidella koko rosessi mutta ainahan niin ei ole.. Itse sain todistuksen/kelpavan lapun alle kahdessa viikossa mutta voihan se tietysti kestää pitempäänkin. Koko 301.n koskee siis tietty ainoastaan niitä jotka ovat olleet Norski firman kirjoilla ja maksaneet verot Norjaan. Jos olet Suomalaisen firman firman kirjoilla ei koko todistus showta tartte käydä..

• TJ 8

... on suomalaisen työnantajan komennuksella, mutta maksanut verot norjaan?

• ...päivärahaa
        TJ 8 kirjoitti:

Jos on ollut Norjassa kirjoilla ja saapuu takaisin Suomeen, niin saako ansiosidonnaista päivärahaa suomesta?

• finne
        ...päivärahaa kirjoitti:

Jos on ollut Norjassa kirjoilla ja saapuu takaisin Suomeen, niin saako ansiosidonnaista päivärahaa suomesta?

Tottahan toki mikäli olet ollut Suomen ammattiliiton tai LO.n jäsen. e301 ainoastaan takaa ettet nosta korvausta molemmista maista.

• finne
        TJ 8 kirjoitti:

e301 hakemisesta nyt tuskin haittaakaan on ja uskoisin että se on jopa välttämätöntä koska olet verot ja sotut maksanu kohde maahan.. Takaukseen en tosin tuosta asiasta mene.

• tämä
        finne kirjoitti:

Tottahan toki mikäli olet ollut Suomen ammattiliiton tai LO.n jäsen. e301 ainoastaan takaa ettet nosta korvausta molemmista maista.

Voit myös liittyä liittoon tai kassaan suomessa työttömänäkin, kun palaat norjasta ja olet oikeutettu ansiosidonnaiseen. Jos vain olet tehnyt ennen norjaan muuttoa töitä suomessa tai saanut työttömyys korvauksia.

• kraftig
        ...päivärahaa kirjoitti:

olen monta kert.ollut suomi nr.välillä.täytät vain tuon e-lomakkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      248
      5662
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3231
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      133
      2447
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      210
      2013
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      997
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      937
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      813
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      781
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      9
      716
    Aihe