Onko kukaan palannut norjasta tai jostain muualta ja hommannut e301 lomakkeen? Voiko sen esim. täyttää kaks kuukautta etukäteen? Vai pitääkö olla koko palkka tiedossa? Kestää kuulemma sairaan kauan sen saanti.
Norjan
8
857
Vastaukset
- Saara
Mikä lomake toi on? Itse olen vielä Norjassa, mutta muutto takaisin edessä.
- finne
Käsittääkseni koko ansaittu tulo, työaika ja periodin pituus pitää merkitä ko. lappuun ja nehän vasta tiedät kun duunit on päättyneet.. Työnantajan pitäis LAIN mukaan hoidella koko rosessi mutta ainahan niin ei ole.. Itse sain todistuksen/kelpavan lapun alle kahdessa viikossa mutta voihan se tietysti kestää pitempäänkin. Koko 301.n koskee siis tietty ainoastaan niitä jotka ovat olleet Norski firman kirjoilla ja maksaneet verot Norjaan. Jos olet Suomalaisen firman firman kirjoilla ei koko todistus showta tartte käydä..
- TJ 8
... on suomalaisen työnantajan komennuksella, mutta maksanut verot norjaan?
- ...päivärahaa
TJ 8 kirjoitti:
Jos on ollut Norjassa kirjoilla ja saapuu takaisin Suomeen, niin saako ansiosidonnaista päivärahaa suomesta?
- finne
...päivärahaa kirjoitti:
Jos on ollut Norjassa kirjoilla ja saapuu takaisin Suomeen, niin saako ansiosidonnaista päivärahaa suomesta?
Tottahan toki mikäli olet ollut Suomen ammattiliiton tai LO.n jäsen. e301 ainoastaan takaa ettet nosta korvausta molemmista maista.
- finne
TJ 8 kirjoitti:
e301 hakemisesta nyt tuskin haittaakaan on ja uskoisin että se on jopa välttämätöntä koska olet verot ja sotut maksanu kohde maahan.. Takaukseen en tosin tuosta asiasta mene.
- tämä
finne kirjoitti:
Tottahan toki mikäli olet ollut Suomen ammattiliiton tai LO.n jäsen. e301 ainoastaan takaa ettet nosta korvausta molemmista maista.
Voit myös liittyä liittoon tai kassaan suomessa työttömänäkin, kun palaat norjasta ja olet oikeutettu ansiosidonnaiseen. Jos vain olet tehnyt ennen norjaan muuttoa töitä suomessa tai saanut työttömyys korvauksia.
- kraftig
...päivärahaa kirjoitti:
olen monta kert.ollut suomi nr.välillä.täytät vain tuon e-lomakkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2485662Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332447"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 64997
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui9716