Te jotka olette leikanneet pitkät hiuksenne lyhyiksi, oletteko katuneet vai olleet tyytyväisiä? Itselläni on puoliselkään ulottuvat vahvat hiukset (olleet aina) mutta nyt ajatus lyhentämisestä ei jätä rauhaan (voisi piristää olemusta), pelottaa vain jos en olekaan tyytyväinen lopputulokseen, sillä takaisin kasvattaminenhan kestää vuosia...Siis kommentteja kiitos!
Pitkät vai lyhyet?
25
2724
Vastaukset
- janne
Paitsi jos on hippi. Mun mielestä jos naisella on pitkät suorat hiukset ja vieläpä keskipääjakaus, tulee ihan jeesus fiilis :) Lyhyet on naisellisemmat ehdottomasti ja eri mallejakin on uskomaton määrä. Hius on karvaa, kyllä se kasvaa aina takasin.
- Meirami
En ole koskaan saanut hiuksiani kasvamaan pidemmäksi kuin ne olivat 23-vuotiaana, jolloin ne leikkautin. Vanhempana hiukset eivät kasva enää niin nopeasti, ja ennenpitkää ne alkavat ohentuakin. Lisäksi minulle tehty leikkaus oli ruma. Jos ei kampaajalle oikein rautalankamallia väännä, hän näyttää tekevän omasta päästään ja ihan mitä huvittaa!
Useimmat miehet joita olen haastatellut sanovat aina että lyhyet hiukset ovat naisella ällöttävät. Kumppaninikin haukkuu jatkuvasti keski-ikäisiä naisia, että miksi ihmeessä nämä kaikki pätkivät tukkansa ja ottavat vielä jonkin kireän permanentinkin.
Jos minulla olisi pitkä VAHVA tukka, en leikkauttaisi sitä kuin siistimismielessä. Jos letti on liian hippi- eli jeesusletti, niin voihan leikkauttaa otsatukan.
En suosittele myöskään värjäyksiä, jos tukka on luonnostaan ok värinen. Rasittavat hiusta.- Lillu
Ei ehkä kandee leikkaa jos on edes pikku aavistus et alkaa kaduttaa joskus,mä kyl ite ehdin kasvattaa viel...
- kampaaja
Muistakaahan ihmiset että me kampaajat emme ole ennustajia tai ajatuksenlukijoita. Jos ei tule ohjeita miten leikataan niin miten sitä sitten osaa leikata juuri sellaisen kun asiakas haluaa?
Jos on tarkka tukkansa suhteen eikä halua antaa kampaajalle vapaita käsiä, niin mitä tarkemmat ohjeet, sitä varmemmin tulee haluttu tukka. - ei sitä mitä piti...
kampaaja kirjoitti:
Muistakaahan ihmiset että me kampaajat emme ole ennustajia tai ajatuksenlukijoita. Jos ei tule ohjeita miten leikataan niin miten sitä sitten osaa leikata juuri sellaisen kun asiakas haluaa?
Jos on tarkka tukkansa suhteen eikä halua antaa kampaajalle vapaita käsiä, niin mitä tarkemmat ohjeet, sitä varmemmin tulee haluttu tukka.Kampaajat ovat leikanneet minulle aina hiukset mielensä mukaan, vaikka olen vienyt kuvia mukana siitä minkälaiset hiukset haluan. Hiusmallit eivät ole olleet kovinkaan monimutkaisia tai näyttäneet siltä että vaativat mieletöntä määrää laittamista. En halua itsekään mitään mielettömän erikoista hiusmallia, vaan ns. tavallisen tyylikkäät hiukset. Silti kampaajat ovat aina leikanneet jonkun verran mielensä mukaan eri tavalla. Asioin Helsingin keskustan kampaamoissa, joten tuntuu vaikealta uskoa että kampaajat eivät osaisi leikata haluttua mallia.
Eräs kampaaja leikkasi minulle juuri kuvan mukaiset hiukset ja niistä tuli todella hyvät. Harmi että tämä kampaaja ei työskentele enää kyseisessä liikkeessä.
Juuri tuon leikkauksen suhteen on tullut joskus harmistusta kampaajalla käynnin jälkeen. Värjäykset ovat onnistuneet aina, eikä kukaan kampaaja ole koskaan huonosti tehnyt tai millään tavalla pilannut hiuksiani. Esim. vein viimeksi kampaajalle kuvan hiusmallista, joka oli ns. pidempi polkka ja edestä hiuksia oli kevennetty ja olivat lyhyemmät kuin takaa, hapsutettu tms. Kuvasta ei voinut erehtyä. Silti kampaaja leikkasi pitkät hiukseni takaa todella lyhyeksi ja jätti ns. pitkät härpäkkeet eteen. Olin niin yllättynyt, etten edes osannut sanoa mitään, kun kampaaja oli laittanut hiuksiani kuitenkin yli 3 tuntia. Mutta kyllä on harmittanut välillä jälkikäteen. Jäin ihmettelemään, missä kohtaa keskustelussa sovimme erilaisesta mallista kuin kuvassa. Tiedän että tästä olisi pitänyt sanoa kampaajalle, mutta toisaalta eipä niitä leikattuja hiuksia enää takaisin saa liimattua. Suurin vika on silti kampaajassa joka leikkaa omin päin eri tavalla kuin sovittiin.
- Dawn
Pitkät ehdottomasti, sekä naisella että miehellä :) Varsinkin jos hiukset ovat hyvässä kunnossa, niin sen parempaa asustetta ei voi kantaa. Pitkäänkin hiukseen saa vaihtelua uudella värillä tai mallilla. Nykyään hiukseni ovat taas pitkät, mutta välillä olivat ihan lyhyet. Lyhyttä en haluisi enää takaisin mistään hinnasta.
- Tiinu
Itellä on lapsesta asti ollu pitkät hiukset,mut muutama vuosi sitte leikkasin lyhyeks.
En oo katunu todellakaan,helpompi pitää hiukset kunnossa ja pestä! - minni
Mä en tajuu mikä noissa pitkissä hiuksissa joitakin viehättää...liian tylsät ja tavalliset mielestäni. Kenellä tahansa voi olla pikät hiukset,jättää vaan käymättä kampaajalla, kyllä ne kasvaa. Yleensä niillä on lyhyet hiukset joilla on varaa ja jotka ovat trendikkäitä. Pitkiä hiuksia näkee melkeen jokaisella...mut mikäs siinä jos haluaa sekottua massaan :) Lyhyet hiukset on ihanat! Mulle tulee aina ahistava olo, kun hiukset on kasvanu liian pitkäks.
- Lillu
Mul on paksut hiukset ja oli nuorempana aina johonki vyötäröön asti,nyt on jotai 6cm koko pää!!
- Janette
Kannattaa leikata, hiuksethan ovat uusiutuva luonnonvara ja kasvavat nopeasti takaisin!
Lyhennä hiukset ensin vaikka hartioille asti ulottuviksi. Mieti sitten, onko tuo pituus hyvä, haluatko vielä lyhyemmät vai haluatko kasvattaa takaisin pitkät. Etummaisia hiuksia voi myös leikata rikotusti, niin että ne ovat vähän lyhyemmät kuin muut hiukset ja kehystävät kivasti kasvoja.
Itse leikkasin pitkät hiukseni niin, että ne ulottuvat nyt suurin piirtein leuan kärkeen asti. Olen todella tyytyväinen, että leikkasin. En todellakaan kaipaa takaisin tylsää "teinitukkaani".
Mutta harkitse asiaa, ja jos et osaa päättää, niin leikkauta vähän kerrallaan. Jo 10 sentin leikkauttaminenkin piristää, ja sehän kasvaa jo alle vuodessa takaisin, jos kaduttaa. - Juuvaiei
..kommenteistanne, kyllä minä tämän tukan aion pätkäistä, en tiedä vielä paljonko, mutta on se näinkin hankala, se on aina pidettävä kiinni työstä johtuen ja ikuinen poninhäntä, letti, nuttura look kyllästyttää. Ja laittaahan tätäkin täytyy ja siihen uppoaakin jokaikinen aamu reilu tunti. Saas nähdä sitten, itse olen nyt valmis jonkinlaiseen muutokseen!
- long hair
Pitkät hiukset on just parhaat, ne on NAISELLISEMMAT! Ja sitten kun sulla ne on vielä vahvat, niin saisit olla onnellinen! Monet naiset leikkaavat just huonokuntoisia hiuksia! Ja tottakai pitkä tukka vaati hoitoa, mut kauneushan on sen arvoista! Vain laiskat ovat lyhyt-tukkaisia!
- Tukka
Itsehän sinä niitä kannat - olivat sitten pitkät tai lyhyet. Vaihtelu virkistää aina, ja onhan niitä hiustenpidennyksiä sun muita jos rupeaisi ihan kamalasti kaduttamaan. Eikä sun tarvi niitä ihan lyhkäisiksi leikata, vähän olkapäiden allekin antaa jo ihan uutta ilmettä ja siitä kasvaa suht nopeasti taas pitkäksi.
Eikä se ole mikään totuus, että muka "kaikki miehet pitävät pitkätukkaisista", tai jos on, niin johan on suhteilla heppoiset perusteet. :D
Sanoisin, että anna mennä - kerran täällä vain eletään. :) - miia
long hair kirjoitti:
Pitkät hiukset on just parhaat, ne on NAISELLISEMMAT! Ja sitten kun sulla ne on vielä vahvat, niin saisit olla onnellinen! Monet naiset leikkaavat just huonokuntoisia hiuksia! Ja tottakai pitkä tukka vaati hoitoa, mut kauneushan on sen arvoista! Vain laiskat ovat lyhyt-tukkaisia!
Et voi tosissas väittää, et vaan laiskoilla on lyhyet hiukset!! Lyhyet hiukset on kyllä ihan mukavat, mutta laittaminen vie kyllä aikaa. Ittelläni on lyhyet hiukset ja n eon lähes joka aamu kirjaimellisesti pystys. Joka taas tarkottaa sitä että ne on PAKKO kastella ja kuivata lähes joka aamu. Ja siihen menee aikaa..
Toki pitkis hiuksiski on laittamista jos haluaa ne vähä n paremmin, mut ne näyttää suht järkevältä ku laittaa vaaan kiinni ponnarilla, lyhyet hiukset on pakko laittaa föönin kans.
Itse olenkin sitä mieltä, että jokaisen pitkähiuksisen tulisi koittaa lyhyitä hiuksia ja lyhythiuksisten koittaa pitkiä hiuksia. Sitten sitä vasta tietää, millaset ne oikeesti on eikä vaan sanoa toisenlaisista että ku ne on sellaset ja sellaset!! (itseki oon nyt vähä kasvattelemas..)
Mutta suosittelen, että koitat lyhyitä hiuksia, ainakin lyhyempiä, mitä sulla nyt on! - Meirami
miia kirjoitti:
Et voi tosissas väittää, et vaan laiskoilla on lyhyet hiukset!! Lyhyet hiukset on kyllä ihan mukavat, mutta laittaminen vie kyllä aikaa. Ittelläni on lyhyet hiukset ja n eon lähes joka aamu kirjaimellisesti pystys. Joka taas tarkottaa sitä että ne on PAKKO kastella ja kuivata lähes joka aamu. Ja siihen menee aikaa..
Toki pitkis hiuksiski on laittamista jos haluaa ne vähä n paremmin, mut ne näyttää suht järkevältä ku laittaa vaaan kiinni ponnarilla, lyhyet hiukset on pakko laittaa föönin kans.
Itse olenkin sitä mieltä, että jokaisen pitkähiuksisen tulisi koittaa lyhyitä hiuksia ja lyhythiuksisten koittaa pitkiä hiuksia. Sitten sitä vasta tietää, millaset ne oikeesti on eikä vaan sanoa toisenlaisista että ku ne on sellaset ja sellaset!! (itseki oon nyt vähä kasvattelemas..)
Mutta suosittelen, että koitat lyhyitä hiuksia, ainakin lyhyempiä, mitä sulla nyt on!Minulla oli pitkähköt hiukset pikkulapsesta 23-vuotiaaksi, joten ei mikään ihme että huvitti kokeilla jotain muuta. Sen jälkeen olenkin sitten ollut vuorotellen lyhyt- (korva- tai leukapituiset hiukset) tai pitkätukkainen (hartiapituiset). Pidemmäksi en saa niin millään ilveellä.
Loppujen lopuksi kai pitää valita että mikä parhaiten sopii kasvon muotoon. Minulla sopisi tuo leukapituinen (takaa hieman lyhyempi), mutten toisaalta jaksa aina olla leikkauttamassa. Sitäpaitsi inhoan sitä kun tukka menee tuulella suuhun. Tasapitkän pitkän tukan saa kiinni. Saisi vaan sellaisen aikaiseksi, aina on ollut jotain lyhyempää haiventa sivulla, argh.
Sekin tietysti ärsyttää että tukan kuivuminen kestää melkein 2 t, eikä minulla sentään ole takapuolta tavoitteleva letti... Mutta olisipa PAKSU tukka... oih voih.
- Mng
Pitkät hiukset ehdottomasti kauneimmat. Olet tosi onnekas, jos tukkasi on vahva ja pitkä, monet eivät voi saada samanlaisia ja ovat sinulle kateellisia. Jos itse olisin sinä, kasvattaisin vaan pidempiä koko ajan. :)
- nejti
mulla vaivasi sama, että halusin pitkistä paksuista hiuksista leikata lyhyet. Pian sitten leikkasinkin ja muutaman vuoden viihdyin lyhyissä, mutta nyt olen taas kasvattanut hiukseni pitkiksi. En katunut kun leikkasin, mutta pari vuotta lyhyillä hiuksilla alkoi vaan tuntumaan että halusin jotakin eriä: pidemmät hiukset.
Leikkaa ihmeessä, saat mielestäsi sitten senkin asian, kun olet kerran ainakin kokeillut. :) ja onhan niitä hiuslisäkkeitä sun muita pahimpaan hätään. Ja riippuu kuinka lyhyeksi leikkaat mutta vuoden päästä sullon taas ponnari, joka tapauksessa. :) - Juuvaiei
Eli eilen leikkuutin, ei ihan lyhyitä, nippanappa hartioille ja olen tyytyväinen! Hiukset ei enää makaa pitkin päätä vaan ovat ilmavat, kevyet ja ulkopuolisten kommentit pelkkää positiivista, olen kuulemma nuortunut vuosia, paras palkkio oli kuitenkin oma ukkoni, joka ei ole saanut näppejään irti sitten eilisen...Totta, näytän omasta mielestänikin kauniimmalta, ainakaan nyt en pysty katumaan!
- *tiu*
ihanaa jos olet tyytyväinen:) ite en kyl uskaltais leikata:)
- Neea
Ihanaa jos tykkäät nyt uudesta hiustyylistä ja ukkokin tykkää!Muista kuitenkin vielä huolehtia hiuksistasi hyvin.
- mie
mulla on ollut nyt 6 vuotta lyhyet hiukset ja olen ollut tyytyväinen. ainhan näitä pitää olla laittamassa ja parturissa käymässä vähän väliä jos haluaa pitää mallinsa.
- rd
Lyhyet on kauniis - lyhyet on seksikkäät
Itselläni on keskipitkät, mut ennen oli lyhyet. LOVE IT- ankilettheflamesbegi
tänään kampaajalle, saa nähä haluisin helppohoitosemmat mutta miten sellaset? olan yli kylläkin haluun.. ei niin lyhkäsiks :D
- ........
Kaljut naiset ovat kauniita.
- superstar
Ehdottomasti olen katunut. En ole ikinä edes leikannut lyhyemmäksi kuin n. polkka mittainen mutta kaduin sitäkin hirveästi! Olen ehdottomasti pitkien hiuksien ihminen ja olen juuri nytkin kasvattamassa hiuksia pitkälle selkään ulottuviksi. Mutta joillekki taas sopii paljon paremmin lyhyet hiukset, sinusta on vaikea sanoa koska en ole nähnyt kuvaa. Mutta puoliselkään ulottuvat hiukset ovat kyllä jo melko pitkät, ja koska tunnut paljon haluavan tätä lyhentämistä, niin ehdotan että leikkaat hiuksista n. 15 senttiä pois. Ja kun hiuksesi ovat kerran vahvat (eli paksut?) ehdotan myös että leikkaat ne kevennetysti, eli hieman kerroksittain. Yhdellä kaverillani oli erittäin paksut ja melko pitkät hiuksetja hän leikkasi lyhyemmäksi ja kerrosti ja on nyt hyvin tyytyväinen. Näin saisit varmasti haluamaasi muutosta pitkiin ja paksuihin hiuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713