Jotenkin hämmästyksellä lueskelen näitä juttuja, kun täällä puhutaan parisuhteista niin kylmän mekaanisesti. Puhutaan markkina-arvosta ja atm:istä yms..
Eikö teille merkitse mitään se IHASTUMINEN, joka on yleensä se lähtökohta sille että ylipäätään haluaa tuon henkilön kanssa parisuhteeseen.
Ihmekös tuo, jos joillain on vaikeuksia löytää naista, jos kuvittelee että parisuhde on kuin autokauppa, johon marssitaan jonkun vaatimuslistan kanssa.
Kyllä itselleni ainakin tulee ensin se tahdosta riippumaton ihana ihastuminen ja se, että siihen saa vastakaikua- ja vasta sitten alan edes miettimään mitään lähempää tuttavuutta.
Ja niin, tähän ihastumiseen ei vaikuta ulkonäkö, ei tulotaso tai mikään ihmeen markkina-arvo.
Jos on tunne, että naiset eivät viihdy seurassanne, niin LUPAAN että syy ei ole se, mikä kuvittelette (eli että olette jotenkin "alempaa tasoa"), vaan yksinkertaisesti se, että ette ilmeisesti ymmärrä että ihastuminen tapahtuu aina johonkuhun erityiseen ihmiseen, jota kohtaan tuntee jotain sielujen sympatiaa - ja sitä vain sattuu kohdalle todella harvoin!
Eikö ihastuminen ole se olennainen juttu?
32
290
Vastaukset
- ..........
Nainen ei ihastu mieheen, joka alempaa tasoa markkina-arvoltaan, eli sosiaaliseltaan statukseltaan alhainen, todennäköisesti vielä ujo, mahdollisesti ruma ja sosiaalisesti kömpelö jne. Eikä mies ihastu naiseen, joka on ruma, lihava ja äitinsä ikäinen.
Simppeliä, rakas Watson. - mies32
Ihastumisestahan näissä markkina-arvoissakin on kyse. Markkina-arvot vain selittävät sitä keneen ihastutaan ja miksi?
No toisilla nämä markkina-arvot sitten todella menevät tunteiden edelle, eikä ihastuksesta huolimatta huolittaisi "alempaa" kumppania.
Vai ei ihastumiseen vaikuta ulkonäkö.. jepulisjee.. Ei tämä maailma ole ihan niin ihana paikka kuin sinä kuvittelet. Ei edes sinun osaltasi. Varmasti sinunkin ihastumisiisi on vaikuttanut ulkonäkö ja moni muu pinnallinen seikka, vaikket niitä kykenisikään itsellesi myöntämään. - agfsate
"Ihmekös tuo, jos joillain on vaikeuksia löytää naista, jos kuvittelee että parisuhde on kuin autokauppa, johon marssitaan jonkun vaatimuslistan kanssa."
:DDD
Miehillä ei ole varaa vaatia oikein mitään. Lähes jokainen kaivelee pahnanpohjimmaisia ja hyväksyy ne kymmenen kertaa uitetut Pirkan teenlehdet, koska muutakaan ei ole tarjolla. Suomessa naisten (ja miesten) laatu on niin ala-arvoista, että joku 5% saa mieleisen kumppanin. - Veri vetää itään
En aio tuhlata geenejäni suomalaisiin naisiin.
- ihastukaa ensin
Pitääkö asiaa kärjistää tuolla tavalla? Tietenkään ei ihastu sellaiseen, jota kohtaan ei tunne vetoa.
Mutta kun se ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista ja simppeliä kuin täällä esitetään. Joku komea mies ei sytytä yhtä ollenkaan, mutta on toiselle sama tyyppi on unelmamies. Sama pätee naisiin, jonkun mielestä ruma on toisen mielestä nätti. Sitähän juuri tarkoitin, että se ihminen kokonaisuutena viehättää ja sitten ihastut. Joku muu saattaisi pitää samaa ihmistä rumana.
Pointtini oli, että ettekö te (erityisesti miehet täällä), edes vaadi sitä, että ensin ihastutte kyseiseen naiseen , eli valikoitte hänet sieltä satojen joukosta- ja sitten vasta kelpuutatte hänet. Kelpaako teille tosiaan kuka tahansa kelvollisen näköinen nainen?
Tästä voisitte ottaa vinkkiä: jos nainen kokee, että teille kelpaa kuka tahansa, ei se taatusti imartele heitä. Itse ainakin olen ihastunut mieheen joskus sen takia, että hän on pitänyt juuri minusta, kaikkien muiden joukosta.- Ikisinkku M
Tottakai parisuhde vaatii ihastumisen ainakin minulla mutta se ihastuminen vaatii kohtaamisen ja kun sitä tietää minkätyyppisiin naisiin ihastuu niin silloin niitä ulkonäkökriteereitä voi listatakin.
Täällä netissä vaan tuntuu naisille helposti olevan punainen vaate se kun kertoo mistä viehättyy koska useinkaan se ei vastaa sitä mitä se vastaajanainen on ulkonäöltään vaikka mies vain pyrkii säästämään kaikkien aikaa tuomalla julki sen minkänäköinen nainen varmimmin viehättää. Naiset suuttuvat kun mies kertoo etteivät ylipainoiset viehätä, jos ylipainoiset naiset suuttumisen sijaan laihduttaisivat ja muutenkin pyrkisivät muuttumaan sellaisiksi kuin miehet tahtovat se ihastuminen olisi miehelle helppoa, pakottamalla kun se ei tule kuitenkaan.
Useimmilla meistä palstan miehistä on hyvin kohtuulliset "vaatimukset" naiselle, saa olla ihan tavallisen nätti, hoikka/normaali kropaltaan, miellyttäväluonteinen ja hymyileväinen, lisäksi itse tahtoisin löytää lapsettoman naisen muttei kaikki sitäkään vaadi. Ei noihin mitään ihmeellisyyksiä tarvitse täyttääkseen. väitän että naisilla on usein paljon kovemmat vaatimukset ja odotukset miehelle johon voisivat ajatella ihastuvansa. - ..........
Ei se nyt ole ihan noin ihanaa ja ruusuista kuin kuvittelet. Maailmassa on paljon miehiä ja naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet tai edes harrastaneet seksiä, vaikka olisivat joskus johonkin - yleensä yksipuolisesti - ihastuneetkin.
- Mies32
Ja se kelpaavuus / ihastus juuri tarkoittaa markkina-arvojen kohtaamista. Tietenkään sama ei ole kaikille arvojasta, jos joku ei viinistä pidä, niin lienee aivan sama kuinka arvokasta pulloa hänelle tyrkyttää.
- 55544333221111111111
Tuotahan ne naiset odottavat, sitä myyttistä kipinää heti ensi silmäyksellä. Sitten kun ei heti kolahda täysiä jäädään odottamaan sitä parempaa.
- ihastukaa ensin
En minä tässä mitään ruusuisia unelmia elättele. Ihan itsekin olen kokenut yksipuolisen ihastumisen ja sen, että en olekaan jokaisen haluamani miehen mielestä kaunis ja ihana- olen tullut torjutuksi ja olen joutunut torjumaan jonkun..
Mutta silti, maailmassa on olemassa sellainen positiivinen tunne kuin ihastuminen, miksi siis ei siitä saisi iloita?
Itse en koskaan voisi ihastua esimerkiksi mieheen, jonka mielestä maailma on ruma ja kamala paikka ja ihastuminenkin on todellisuudessa pelkkää silmänlumetta jonka takana on oikeasti (jonkun ihmisen luoma) kylmä teoria.
Sorry vaan , en ihmettele yhtään jos näin ajattelevat miehet eivät pääse ns. naisen pään sisään ja tulevat torjutuksi.- ...........
Tämä on taas kuin lapsen kanssa keskustelisi.
Voithan sinä iloita ihastumisistasi, mutta jos joku ei saa koskaan vastakaikua ihastumisilleen, niin siitä on ilo kaukana.
Ei ihastumisen taustalla ole mitään teoriaa, mutta ihastumisen voi kyllä selittää hyvinkin järkiperäisesti. Miehet ihastuvat yleensä mielestään hyvännäköisiin naisiin, joilla on toivottavasti vielä luonnekin miellyttävä. Naiset ihastuvat sosiaalisiin miehiin, joilla on timmit vatsalihakset ja paksu lompakko. Näin kärjistetysti.
- pyhä yksinkertaisuus
"Useimmilla meistä palstan miehistä on hyvin kohtuulliset "vaatimukset" naiselle, saa olla ihan tavallisen nätti, hoikka/normaali kropaltaan, miellyttäväluonteinen ja hymyileväinen, lisäksi itse tahtoisin löytää lapsettoman naisen muttei kaikki sitäkään vaadi. Ei noihin mitään ihmeellisyyksiä tarvitse täyttääkseen. väitän että naisilla on usein paljon kovemmat vaatimukset ja odotukset miehelle johon voisivat ajatella ihastuvansa."
Ehkä tässä on nyt se ns. villakoiran ydin, jota monien täällä kirjoittelevien miesten kannattaisia pohtia. ERITTÄIN HARVA nainen kokee millään tavalla houkuttelevaksi tai kiinnostavaksi miehen, jolle vaikuttaisi lähtökohtaisesti kelpaavan ihan mikä vaan suht sinne päin oleva. Siis miksi minä olisin kiinnostunut miehestä, joka huolisi tuosta noin vain ihan kenet tahansa muunkin niistä 11 muusta vieressäni olevasta, jos nämä vain kiinnostuisivat hänestä. Eihän minulla ihmisenä, minun persoonallani ja minun henkilökohtaisilla ominaisuuksillani ole mitään tekoa sen miehen kiinnostuksen kanssa. Harva nainen haluaa olla tusinatavaraa ja tietoinen siitä, että "ihan kuka vaan olis kelvannu näkun täyttää kriteerit a,b ja c, mut sä nyt satuin olemaan riittävän tyhmä tarttuakses mukaan". Kuinka tyhmä ihmisen tarvitsee ollakseen tajuamatta näin yksinkertaista faktaa O.O
p.s. harva mieskään pitäisi tuota lähtökohtaa pennin vertaa kiinnostusta herättävänä- ...........
Joku tällainen kilpailuasetelma naisilla usein tuntuu olevan. Tämä selittää myös miksi he kiinnostuvat niin usein varatuista miehistä. Koska sellaisen nappaaminen on todiste omasta kelpaamisesta. Jos mies jättää vaimonsa tai tyttöystävänsä vuoksesi, niin saat siitä hienoa egon pönkitystä, jota kaipasitkin.
- Ikisinkku M
Niin sinä ehkä pidät sitä tyhmänä mutta minä älykkäänä realismina jota myös omat kokemukset tukevat ettei siihen ihastumiseen kannata liian tiukkoja rajoja laittaa, se kun voi yllättää kuin salama kirkkaalta taivaalta ja silloin ikäerot, kansallisuudet yms. eivät välttämättä merkitse mitään. Siinä mielessä olen samaa mieltä ketjun avaajan kanssa että ihastuminen tarvitaan ja voi sattua aika epätodennäköiseenkin kohteeseen, näin ainakin minulla, kaikki naiset joiden kanssa olen suhteessa ollut ovat olleet hoikkia mutta muuten hyvinkin epätodennäköisiä toisinaan.
Kumpikohan siis helpommin saattaisi ihastua, mies joka on avoin tutustumaan useampaakin naiseen joilla vain joitakin perusedellytyksiä vai nainen joka on määrittänyt Ken -nukkensa ominaisuudet viimeistä piirtoa myöten eikä suostu edes keskustelemaan mahdollisuudesta tavata muunlaisia kuin juuri Ken-miestä jota ei luultavasti ole edes olemassa kuin satukirjoissa. - totuuden torvi
Naiset nyt vaan ovat aika tusinatavaraa. Kun tuntee yhden niin tuntee kaikki, näin kärjistetysti sanottuna. Tietysti jos mies on fiksu niin hän teeskentelee ihastuneensa juuri tämän tietyn naisen ainutlaatuiseen persoonaan mutta kaikki eivät viitsi teeskennellä, ainakaan anonyyminä nettikeskustelussa.
- ja huokaus
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin sinä ehkä pidät sitä tyhmänä mutta minä älykkäänä realismina jota myös omat kokemukset tukevat ettei siihen ihastumiseen kannata liian tiukkoja rajoja laittaa, se kun voi yllättää kuin salama kirkkaalta taivaalta ja silloin ikäerot, kansallisuudet yms. eivät välttämättä merkitse mitään. Siinä mielessä olen samaa mieltä ketjun avaajan kanssa että ihastuminen tarvitaan ja voi sattua aika epätodennäköiseenkin kohteeseen, näin ainakin minulla, kaikki naiset joiden kanssa olen suhteessa ollut ovat olleet hoikkia mutta muuten hyvinkin epätodennäköisiä toisinaan.
Kumpikohan siis helpommin saattaisi ihastua, mies joka on avoin tutustumaan useampaakin naiseen joilla vain joitakin perusedellytyksiä vai nainen joka on määrittänyt Ken -nukkensa ominaisuudet viimeistä piirtoa myöten eikä suostu edes keskustelemaan mahdollisuudesta tavata muunlaisia kuin juuri Ken-miestä jota ei luultavasti ole edes olemassa kuin satukirjoissa.Naiset joustavat niistä haaveistaan harva se päivä, miehet eivät oikeastaan ikinä ... näin se menee. Jokainen järjen omaava ihminen sen tietää. Tästä aiheesta nyt ei tarvitse edes keskustella, muitten kun idioottien!
- ..........
ja huokaus kirjoitti:
Naiset joustavat niistä haaveistaan harva se päivä, miehet eivät oikeastaan ikinä ... näin se menee. Jokainen järjen omaava ihminen sen tietää. Tästä aiheesta nyt ei tarvitse edes keskustella, muitten kun idioottien!
Olipa taas maailman paskimmat perustelut.
- Mies32
ja huokaus kirjoitti:
Naiset joustavat niistä haaveistaan harva se päivä, miehet eivät oikeastaan ikinä ... näin se menee. Jokainen järjen omaava ihminen sen tietää. Tästä aiheesta nyt ei tarvitse edes keskustella, muitten kun idioottien!
Olen itsekin joustanut. Varmaan jokaisen naiseni kohdalla. Vaikka ihan "tasokkaita" ovatkin olleet, jopa siinä määrin, että vaikuttavat palstalaisista pelkältä mielikuvitukselta.
- arvot kohallaan
niinpä
Ite ainaki näen miehessä ihmisen. En oma sukupuolensa laadukasta tai vähemmän laadukasta edustajaa ja jonkin markkina-arvon omaavaa esinettä. Omaan kotikasvatukseen nyt on kuitenki kuulunu se, et ihminen on ensisijasesti ihminen ja sitten niitä muita asioita. Tuntuu, että harvalla on enää samat arvot. Ainakin jos tämän palstan juttuja ottaa tosissaan.
Kun lähtee mun lähtökohdista, niin ei kyllä tollaset miehet paljon kiinnosta. Sellaset, jolle kelpaa mikä vaan, kun "markkina-arvo" on niin ja niin monta pojoa. Ihan karmee ajatus :/- Mies32
Näet sinäkin markkkna-arvon, vaikket siitä kykenisikään keskustelemaan. Muutenhan jakaisit kaikille.
- Sinä höppänä
Mies32 kirjoitti:
Näet sinäkin markkkna-arvon, vaikket siitä kykenisikään keskustelemaan. Muutenhan jakaisit kaikille.
Aika monelle naiselle ja miehelle seksi on intiimi juttu, joka kuuluu kahden hengen läheiseen suhteeseen. "Kaikille jakaminen" on lähinnä teinien ja teiniasteelle jääneiden höppänöiden puuhaa. Ja tietysti niiden, jotka istuvat yömyöhään koneen ääressä ja itkevät sitä, että kun kaikki muut saa ja minä en.
Totta tuo ihastumisjuttu, itsekin selitän kavereilleni aina että pitää oikeasti ihastua johonkunhun naiseen, ei vaan voi "järkisyillä" yrittää saada parisuhdetta aikaseksi... mutta on siinä sekin puoli mietittävänä, että sähköshokkiterapian yms. ehdollistamisen kautta (Siperia opettaa) sitä ehkä iän myötä enemmän oppii ihastumaan realistisella tavalla sellaisiin ihmisiin, joilla on edes joku todennäköisyys ihastua takaisin.
Noi markkina-arvojutut yms. on sitten tavallaan työkaluja niille, jotka ei luonnostaan ehkä ymmärrä miksi kuka tahansa ei vaan voi saada haluamaansa, mutta ei niitä teorioita kannata seurata kuten ohjekirjaa vaan ihan "nice to know"-tietona vain...
Ja näitä realistisia ihastumiskohteita nähtävästi sitten tulee vain joka päivä harvempi ja harvempi vastaan jolla ei olisi jo aviomiestä ja lapsia...- HUUDAN TUULEEN
HUOH jA HUOH :
IHASTUMINEN TAPAHTUU HAAROJEN VÄLiSSÄ
RAKASTUMINEN TAPAHTUU KORVIEN VÄLISSÄ
OPETELKAA NÄIDEN KAHDEN MERKITYS JA EROT JA SITTEN VASTA HAAVEILKAA PARISUHTESTA!- Huoh, huoh
Jos oppiminen vaan tapahtuu kantapään kauttta, niin aika huoh, huoh -meininkiä tosiaan sitten... ;)
- Syvä huokaus
Huoh, huoh kirjoitti:
Jos oppiminen vaan tapahtuu kantapään kauttta, niin aika huoh, huoh -meininkiä tosiaan sitten... ;)
Äh puh Pentti, työnnä vielä sentti.
- Fwekflwfklwemklfwefe
En edelleenkään luottaisi "naisen idioottivarmaan tutkaan" joka niin usein johtaa naisen pettämisen, jättämisen, parisuhderaiskauksen, rahojenmenettämisen, YH-statuksen tai muiden kivojen "niiden ihanaksi koettujen miesten" aikaansaannosten pariin.
Onko naisten ihastuminen kiistettyä kiimaa vaiko vauvakuumeilun tunnistamaton muoto - siitä en osaa sanoa. - Ei sitä ole
Kummasti ne naiset ihastuvat minuutissa kun miehellä on rahaa ja statusta. Vai vielä sielujen sympatiaa kun nykyihmisillä ei edes ole sielua.
"Ihmekös tuo, jos joillain on vaikeuksia löytää naista, jos kuvittelee että parisuhde on kuin autokauppa, johon marssitaan jonkun vaatimuslistan kanssa."
Eli vaatimukset ovat pahasta.
"Ehkä tässä on nyt se ns. villakoiran ydin, jota monien täällä kirjoittelevien miesten kannattaisia pohtia. ERITTÄIN HARVA nainen kokee millään tavalla houkuttelevaksi tai kiinnostavaksi miehen, jolle vaikuttaisi lähtökohtaisesti kelpaavan ihan mikä vaan suht sinne päin oleva."
Eli siis vaatimusten tulee olla tiukat?
Sain sen käsityksen että on kaksi eri kirjoittajaa kyseessä, mutta silti hieno esimerkki siitä miten ei voi ikinä tehdä ns. oikein.
(Edellisessä viestissä lainasin päin vittua, ei siis ollut kamala ragetusviesti jota myöhemmin kaduin xD)- termit haltuun
Markkina-arvo ei ole se, mihin ihastutaan. Markkina-arvo on mitta siitä, kuinka helposti saa suhteen. Myöskään 'taso' ei ole se, mihin ihastutaan. Ylempi taso tarkoittaa, että ko. henkilölle löytyy monta ottajaa. Alempi taso tarkoittaa, että ko. henkilöä ei huolita. Se, että joku kutsuu itseään atm:ksi, ei ole hänen oma päätöksensä tai valintansa, se on faktaa. Termin ytm voisi suunnilleen korvata sanalla 'suosittu' ja atm:n sanalla 'epäsuosittu'.
- looginen mies
Naiset antavat ihan liikaa painoarvoa ihastumiselle, ja sen takia sekoilevat ties minkä parisuhteesen kelpaamattomien miesten kanssa. Vaatimuslistojen kanssa olisi helppo muodostaa sopivia pareja, mutta naiset eivät siihen suostu vaan haluavat tehdä kaikesta mahdollisimman vaikeaa, hidasta ja toimimatonta.
Itsekin toisinaan ihastun satunnaisiin vastaantulijoihin, mutta ei sillä ole minusta mitään tekemistä parisuhteeseen hakeutumisen kanssa, vaan ne järkiperusteet pitää olla ensin tiedossa. Minusta naisilta on suorastaan nirsoilua vaatia, että heidän pitäisi ihastua minuun, jotta voisivat edes harkita suhteen aloittamista. Muutamaan naiseen tutustuminen on loppunut siihen, että he eivät ole tunteneet ihastusta, ja jälkeenpäin minua on sitten suututtanut, että sillä tavalla on pelleilty minun kustannuksellani.
Loppujen lopuksi miehen vaatimuksilla ja ihastuksilla ei ole mitään käytännön merkitystä, koska kaikki on kiinni naisen päähänpistoista. - miehen näkökulma
Voin ihastua melkein keneen tahansa naiseen, esim. lyhyt hame riittää yleensä. Ei se kerro vielä mitään, eli siksi niillä muilla asioilla on enemmän merkitystä.
- miehen näkökulma
Tai jos ajatellaan vähän toisin päin, niin jos ihastuminen olisi se olennaisin juttu, niin yrittäisin iskeä naisia joilla on lyhyin hame tai tiukin toppi. Tulisi varmaan kestäviä suhteita...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337253Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654400Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543462Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5063165Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942112Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361763Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201701- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791485Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436