Eli mikäköhän treeni olisi tehokkain hauiksen kasvattamiseen? Itse nyt vain olen tehnyt leuanvetoja ja hauiskääntöjä ihan vain kotona.
Paras hauis treeni?
14
4140
Vastaukset
- kovaa hommaa
Paras hauistreeni on kyykky, penkki ja maastaveto ( pystypunnerrus ja soudut, leuanvetohan sinulla onkin jo mukana), joiden lisäksi voit sitten tehdä apuliikkeenä vaikka hauista ja ojentajia jonkun treenin yhteydessä.
Kun koko kroppa saa kasvuärsykettäm niin hanskakin kasvaa siinä sivussa. Pelkästään yksittäisiä pieniä lihasryhmiä treenailemalla kasvua ei tapahdu juuri missään.- näin ÖNN
Olet harvinaisen oikeassa.
- hhgtggt
Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana.
- RHP!
hhgtggt kirjoitti:
Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana.
"Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana."
Ainut potaska mitä näet on sinun treenisi. Tee sitä penkkiä ja hauista pelkästään. - hhgtggt
RHP! kirjoitti:
"Potaskaa. Kaikki iso kätiset sanoo että hauista pitää treenata erikseen usein ja korkealla volyymilla. Esim Lee Priest ja Rich Piana."
Ainut potaska mitä näet on sinun treenisi. Tee sitä penkkiä ja hauista pelkästään.Treenaan kyllä koko kroppaa kunnolla.
Luulisi tämmöisen hanskan omistajan tietävän vähän enemmän kuin jotkut randomtyypit netissä:
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mec361jNEa1qlyuumo1_500.jpg
http://24.media.tumblr.com/203e1ce659cabc799b016cfdbe5f37c7/tumblr_mi949pOVGS1s1gc66o1_500.jpg - Jmlinde
hhgtggt kirjoitti:
Ne kasvaa sivussa, keskity kokonaisuuteen ja treenaa muitakin ja ojentajii.
- Hapaa vaan veivaan!
"Hapaa vaan reenaillen että on sitten paksu hapa! Sitten olen vaikuttava!"
Kulmasoutu tangolla.
Mavet. - ghbbgg
Miksi osa treenaajista teeskentelee että hauiksen koko ei ole tärkeää? Eikö meinaa kasvaa?
- jjann1
hei olen vasta aloittanu käsipainoilla miten saa hauista rintaa yms painot ovat 6 kiloa ja minkälainen ruoka valio pitää olla ja proteiinit
- Karua Totuutta
Lihakset vahvistuvat vaikka et tekisi kaikkea ihan niin kuin toiset tekevät.
Itse käytin nuorempana sellaista pumppi sääntöä, hauis tulee saada ns. hapoille.
Sarjoja tein yllättävän paljon.
Kahdesti viikkoon, esimerkiksi Maanantai ja Torstai.
Treenasin suoralla tangolla 4 x 10, niin suuret painot että saa hikisesti tuon 10 toistoa. Sarjojen välillä join vettä ja palautin lihaksistoa noin 4-5 minuuttia.
Käsipainoilla vipunostoja 4 x 10, niin suurilla painoilla että tuo kymmenen toistoa meni irvistellen. Viparit voi tehdä puoliksi "vasara käännöillä".
Käsipainoilla keskitettyjä toistoja, 4 x 10 toistoa.
Tarkoitus oli se että hauikset olisivat pumpissa jo ennen keskitettyjä toistoja. Keskitetyt toistot pitää olla yhtä tuskaa. Voi auttaa toisella kädellä pakkotoistot.
Seuraavana päivänä tulee olla tunne että on treenannut, ilman tuskaa ei kehity hyvin.
Jotkut voivat antaa ohjeita ettei liian paljon toistoja mutta nuorena on hyvä oppia tekemään perusta ensin kuntoon ennen suurempia romuja ja lyhyempiä sarjoja.
Yksi hyvä keino on myös hauiksen jännittäminen 30-45 sekunniksi ja päästö lepotilaan. Huili ja tee sama, jännitä hauis ilman mitään painoja 30-45 sekunniksi. Tee tämä 4 kertaa peräkkäin. Voit jännittää toista kättä apuna käyttäen käsi 100 asteen kulmassa.
Itse saan jo hauikset treenattua jopa ilman painoja pumppi tilaan, pelkällä 30-45 sekunnin jännitystilalla jos se tehdään monesti peräkkäin.
Tällä tavalla voit aloittaa, ei se mene hukkaan. Itse aloitin noin ja nyt omaan noin 47-48cm käsivarret ilman lisäaineita. Treeniä tietysti takana jo 25 vuotta. - Karua Totuutta
Karua Totuutta kirjoitti:
Lihakset vahvistuvat vaikka et tekisi kaikkea ihan niin kuin toiset tekevät.
Itse käytin nuorempana sellaista pumppi sääntöä, hauis tulee saada ns. hapoille.
Sarjoja tein yllättävän paljon.
Kahdesti viikkoon, esimerkiksi Maanantai ja Torstai.
Treenasin suoralla tangolla 4 x 10, niin suuret painot että saa hikisesti tuon 10 toistoa. Sarjojen välillä join vettä ja palautin lihaksistoa noin 4-5 minuuttia.
Käsipainoilla vipunostoja 4 x 10, niin suurilla painoilla että tuo kymmenen toistoa meni irvistellen. Viparit voi tehdä puoliksi "vasara käännöillä".
Käsipainoilla keskitettyjä toistoja, 4 x 10 toistoa.
Tarkoitus oli se että hauikset olisivat pumpissa jo ennen keskitettyjä toistoja. Keskitetyt toistot pitää olla yhtä tuskaa. Voi auttaa toisella kädellä pakkotoistot.
Seuraavana päivänä tulee olla tunne että on treenannut, ilman tuskaa ei kehity hyvin.
Jotkut voivat antaa ohjeita ettei liian paljon toistoja mutta nuorena on hyvä oppia tekemään perusta ensin kuntoon ennen suurempia romuja ja lyhyempiä sarjoja.
Yksi hyvä keino on myös hauiksen jännittäminen 30-45 sekunniksi ja päästö lepotilaan. Huili ja tee sama, jännitä hauis ilman mitään painoja 30-45 sekunniksi. Tee tämä 4 kertaa peräkkäin. Voit jännittää toista kättä apuna käyttäen käsi 100 asteen kulmassa.
Itse saan jo hauikset treenattua jopa ilman painoja pumppi tilaan, pelkällä 30-45 sekunnin jännitystilalla jos se tehdään monesti peräkkäin.
Tällä tavalla voit aloittaa, ei se mene hukkaan. Itse aloitin noin ja nyt omaan noin 47-48cm käsivarret ilman lisäaineita. Treeniä tietysti takana jo 25 vuotta.Periaatteena jokaiselle lihakselle tulisi tehdä yksi massaliike, eli pääliike.
Sen lisäksi 2-3 muotoilevaa liikettä joilla saadaan tuo lihaksen hapotus aikaan.
Jokainen voi kokeilla erinlaisia liikkeitä muotoileviin, jopa pääliikettä voi muuttaa. Yleensä kannattaisi muuttaa treenimetodia parin kuukauden välein. Saman liikkeen veivaaminen ei kehitä niin tehokkaasti tukilihaksistoa. Pienet erot eri liikkeissä käyvät eri lailla joten...
Massaliike jaloille: Jälkakyykky
Selälle: Maastaveto
Rinnalle: Penkkipunnerrus
Ojentajille: Kapea penkkipunnerrus
Hauiksille: Hauiskääntö suoralla tangolla(tai käyrä)
Olkapäille: Pystypunnerrus tangolla
Noiden massaliikkeiden lisäksi valikoi eri ns. muotoilevia liikkeitä. Ne tuovat treeniin sen lopullisen tehon. Massaliikkeisiin voi käyttää eri tyyppisiä pyramidi harjoitteita, riippuen siitä mitä haluaa(voimaa, lihasmassaa, kestävyyttä).
- karvanoppa 2000
Erivahvuisia anustappeja pyramidisarjana ja ripulipaskat palkkariksi ja hauis kasvaa!
- satunmies
käsipainojen telineeseen laitto saattaa olla paras liike hauiksille
- aitoBlueteam
juoksumatto on parasta hauistreeniä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875