Synnyttänyt nainen

Ukan123

Enpä tiedä kuuluuko asia tälle palstalle, mutta laitanpa nyt kuitenkin.
Jatkuvasti tulee vastaan MIESTEN hyvinkin älyvapaita kommentteja ja arvosteluja synnyttäneiden naisten vartaloista.

Nämä naiset ovat läskejä, eivät jumppaa ja pidä kropasta huolta, tissit roikkuu ym ym ym..
Siis ihan totta! Miten te ilkeette? Kun olette itse kokeneet edes kerran saman, niin tulkaa sitten arvostelemaan! Ei mitään käsitystä millaisee rääkkiin kroppa siinä joutuu.
Näitäkin odotus/synnytys versioita on satoja ja satoja erilaisia, jokainen on yksilö, ei ole olemassa YHTÄ tiettyä tapaa jonka pitäisi toimia joka naiseen synnytyksen ja odotuksen jälkeen.

Ja nyt tähän loppuun sellainenkin versio kuin hätäsektio, joka ei jostain kumman syystä ole tullut vielä minun silmiini yhdenkään miehen kirjoituksesta esille.
Minulta on siis leikattu vatsalihakset pystysuunnassa. Leikkauksen jälkeen en pystynyt liikkumaan yli puoleen vuoteen mummovauhtia kovempaa. Sain katsokaas haavaan tulehduksen ym komplikaatioita. Näiden vuoksi en enää koskaan tee kunnolla vatsalihaksia, koska kiinnikkeet vatsassani ärsyyntyvät niin etten pysty enää kivuiltani liikkumaan.
Silti olen hoikka, 163/48. Pidän kropastani sellaista huolta johon kykenen. Mutta olemattomien vatsalihasten vuoksi pömppis on ja pysyy. Mutta enpä välitä (varsinkaan yhdenkään miehen takia!) asiasta. Onneksi asiat edes näin, muutoin ei olisi minua eikä lastani.

Joten koittakaa miettiä "vähän" laajemmin ennenkuin arvostelette läppätissejä ja raskauden jälkeisiä vatsoja.

103

2719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikisinkku M

      Itse en oikeastaan ole nähnyt että erikseen olisi synnyttäneiden kroppia arvosteltu hirveästi täällä, tämähän kun on "ihannenainen" -palsta niin lähinnähän täällä miehet tuo ilmi omia mieltymyksiään ulkonäöstä pelkästään eikä siinä oteta huomioon onko synnyttänyt vai ei.

      Oikeastaanhan pelkästään ulkonäköä katsovan ei tarvitse huomioida onko kenties synnytetty, sehän on sen synnyttäneen oma valinta ja asia, hän on katsonut että on valmis maksamaan hinnan jonka ulkonäössä menettää kun saa sen ihanan muksun. Se vaan pitää sitten huomoida ja osata olla ottamatta poroja nokkaan tai henkilökohtaisesti täällä kirjoitettuja, hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä yrittää pakottaa muita valitsemaan ihanneulkomuodoksi sen muutoksen jälkeistä olotilaa kun ei se onnistu kuitenkaan.

      • pysytäänpä aiheessa

        "tämähän kun on "ihannenainen" -palsta niin lähinnähän täällä miehet tuo ilmi omia mieltymyksiään ulkonäöstä pelkästään eikä siinä oteta huomioon onko synnyttänyt vai ei."

        Niinpä. Palstan nimi on "ihannenainen". Täällä pitäisi keskustella ihannenaisesta. Kuitenkin varmaankin lähemmäs 90% viesteistä koostuu ei-ihannenaisten haukkumisesta. Inhokkinaiset EIVÄT ole palstan aiheena.


    • ....................

      Yritetään me naiset nyt muistaa, että tämä on IHANNEnainen-palsta. Ihanne tarkoittaa parasta kuviteltavissa olevaa, täydellisyyttä. Se että miehet täällä kuvailevat ihannenaistaan, ei tarkoita, etteivätkö he voisi pitää kauniina ja viehättävänä sellaistakin tosielämän naista, joka ei ole ihan 100% täydellinen. Ihannenaisen ihanneominaisuudet eivät ole mitään ehdottomia kriteerejä, jotka naisen olisi pakko täyttää.

      • Lähes absolutisti

        Mitä synnyttänyt nainen edes tekee baareissa etsimässä miehiä? Ajatte itsenne vaan saaliseläimiksi ja häpäisette lapsennekin kun etsitte sille isänmallia baarista. Naiset roudaa miehiä kaksioonsa jossa pannaan Pokemonien ja Hello Kittyjen keskellä ja lapsi tulee sitten hoidosta krapulaisen äidin luo,yäk. En ihmettele miks yh:lla on niin huono maine kun niin moni yh-nainen käyttäytyy kun horatsu.
        Itse olin yksinhuoltaja ja tapasin nykyisen mieheni ystävien kautta,oltiin kavereita ensin, enkä ikinä vieny ketää kotiini seksimielessä kun olin sinkku,enkä menny panemaan ketään.
        Mun mies sinkkuna ollessaan tapaili jotain naista joka heti yritti saada miehen lapsensa tykö ja nalkitettua (oltiin tuolloin vielä kavereit) ja mies tuskasteli joskus että miksei se ymmärrä ettei hän ole vakavissaan eikä ala isäksi sille pojalle.
        Se nainen oli tosi tyrkky ja säälitti se lapsikin,ja kun ei saanut tätä miestä vokotteli miehen kavereita.
        Yh:n ei kannata oikeasti etsiä miestä vaan olla avoimin mielin ja tutustua kun aika tulee,ja keskittyä lapseensa. Mulle lapsi on aina tullu ensin ja olin varautunut et kasvatan lapseni yksin. Mut miehen mukaan meille oli helppo tulla kun se näki etten etsi miestä tai etten pärjää yksin,meillä oli kaikki hyvin lapsen kanssa ja nyt mulla on parisuhde itsellä ja kasvatetaan lasta yhdessä. Varmin keino olla saamatta kumppania on ripustautua ja luopua omasta elämästä. Pitää jatkaa vaan samaan malliin kun ennenkin ja käyttäytyä siten että lapsi voi olla ylpee. Ei kukaan haluu olla sen yh horatsun lapsi joka kasvaessaan kuulee millasta eloa mamma on viettäny.
        Kun pidätte oman itsenne riman korkealla saatte arvoisenne miehen,ja sitä miestä ei häiritse sektiohaavat tai löystyny alapää kun se suhde ei perustu niihin. Hyviä miehiä on yhtä harvassa kun naisiakin eikä yksinhuoltajuus leimaa jos et itse ota sitä leimaa. Sen baareissa riekkumisen vois ihan ekana lopettaa sieltä harvoin löytää valioyksilöitä,ellei sitten etsi ihmistä jolle kuppi maistuu.:)


      • öldfkjödj
        Lähes absolutisti kirjoitti:

        Mitä synnyttänyt nainen edes tekee baareissa etsimässä miehiä? Ajatte itsenne vaan saaliseläimiksi ja häpäisette lapsennekin kun etsitte sille isänmallia baarista. Naiset roudaa miehiä kaksioonsa jossa pannaan Pokemonien ja Hello Kittyjen keskellä ja lapsi tulee sitten hoidosta krapulaisen äidin luo,yäk. En ihmettele miks yh:lla on niin huono maine kun niin moni yh-nainen käyttäytyy kun horatsu.
        Itse olin yksinhuoltaja ja tapasin nykyisen mieheni ystävien kautta,oltiin kavereita ensin, enkä ikinä vieny ketää kotiini seksimielessä kun olin sinkku,enkä menny panemaan ketään.
        Mun mies sinkkuna ollessaan tapaili jotain naista joka heti yritti saada miehen lapsensa tykö ja nalkitettua (oltiin tuolloin vielä kavereit) ja mies tuskasteli joskus että miksei se ymmärrä ettei hän ole vakavissaan eikä ala isäksi sille pojalle.
        Se nainen oli tosi tyrkky ja säälitti se lapsikin,ja kun ei saanut tätä miestä vokotteli miehen kavereita.
        Yh:n ei kannata oikeasti etsiä miestä vaan olla avoimin mielin ja tutustua kun aika tulee,ja keskittyä lapseensa. Mulle lapsi on aina tullu ensin ja olin varautunut et kasvatan lapseni yksin. Mut miehen mukaan meille oli helppo tulla kun se näki etten etsi miestä tai etten pärjää yksin,meillä oli kaikki hyvin lapsen kanssa ja nyt mulla on parisuhde itsellä ja kasvatetaan lasta yhdessä. Varmin keino olla saamatta kumppania on ripustautua ja luopua omasta elämästä. Pitää jatkaa vaan samaan malliin kun ennenkin ja käyttäytyä siten että lapsi voi olla ylpee. Ei kukaan haluu olla sen yh horatsun lapsi joka kasvaessaan kuulee millasta eloa mamma on viettäny.
        Kun pidätte oman itsenne riman korkealla saatte arvoisenne miehen,ja sitä miestä ei häiritse sektiohaavat tai löystyny alapää kun se suhde ei perustu niihin. Hyviä miehiä on yhtä harvassa kun naisiakin eikä yksinhuoltajuus leimaa jos et itse ota sitä leimaa. Sen baareissa riekkumisen vois ihan ekana lopettaa sieltä harvoin löytää valioyksilöitä,ellei sitten etsi ihmistä jolle kuppi maistuu.:)

        Syy siihen miksi jotkut yh:t käyttäytyvät noin on se, että kun he "uussinkkuuntuvat" he alkavat käyttäytyä täsmälleen samalla tavalla kuin käyttäytyivät ennen lapsen saamista ja avioliittoaan.

        Nuo naiset olivat siis jo nuoruudessaan jakorasioita. He vain jatkavat siitä mihin jäivät ennen kuin astelivat avioon, ja pyöräyttivät muutaman tenavan. Luultavasti se liittokin perustui siihen, että pantiin jonkun randomin tyypin kanssa jota ei edes tunnettu kunnolla kuin ehkä "seukattiin" vain muutama kuukausi korkeintaan, ja ehkäisy "unohtui" kun naisesta alkoi tuntua että olisi kiva saada vauva, kun kaveritkin on jo vakiintuneet ja alkaneet perustaa perheitä, joten pilsut veks ja hups "vahingossa" raskaaksi... Mites tässä nyt näin kävikään..? Ai niin, mut ku eihän ne pilsut ole 100% varma ehkäisy, kun vaan jotain 99% varma... Tai sitten sanotaan miehelle, että on päivä kun on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi - pane vaan paljaaltaan, vaikka jokainen nainen tietää oman kiertonsa ja melko tarkkaan milloin ovulaatio on.

        No sitten on maha pystyssä ja paniikkiratkaisuna mies kosii. Kituutetaan lähes tuntemattoman ihmisen kanssa liitossa tyytymättöminä ja osalla se jatkuu vanhuuteen asti, mutta tyytyväisiä he sisimässään eivät ole. Osa eroaa ja jatkaa sitä sinkkuelämää mitä elivät ennen liittoa ja lapsia.

        Ei yksinhuoltajuus tee naisesta horoa, nainen joko on horo tai ei ole olipa lapseton sinkku, yh tai naimisissa oleva. Minusta on jotenkin koomista että nuo jalkojaan jokaiselle vastaantulijalle levitelleet jakorasiat esittävät usein tosi siveää ja hyveellistä naimisissa ollessaan, ja ilkkuvat yksinhuoltajilla. Kaikki heidän huorauksensa on mukamas pois pyyhitty, kun ovat sentään naimisissa ja äitejä. Sitten kuitenkin jos se oma liitto päättyy syystä tai toisesta, on ketarat levällään taas ensimmäisen kadulla vastaan kävelleen nokan edessä.


    • " Mutta enpä välitä asiasta "

      -Miksi sitten moinen tilitys..?!

    • lifemocker

      siis faktaahan se vain on, ettei sun TARVITSE milläänmuotoa lihoa kymmeniä kiloja siinä 9kk

      • EI OLE TOTTA!!!

        Voi voi lifemocker miten tietämätön sinä olet. EI TARVITSE, mitä vittua??? Oletko noin sivistymätön??!! Etkö tiedä minkä takia naiset tuppaa lihomaan raskauden aikana enemänkin kuin vain tulevan lapsen painon verran..kylläpä olet typerä kun tuollasia juttuja viljelet..


      • lifemocker
        EI OLE TOTTA!!! kirjoitti:

        Voi voi lifemocker miten tietämätön sinä olet. EI TARVITSE, mitä vittua??? Oletko noin sivistymätön??!! Etkö tiedä minkä takia naiset tuppaa lihomaan raskauden aikana enemänkin kuin vain tulevan lapsen painon verran..kylläpä olet typerä kun tuollasia juttuja viljelet..

        taidat itse olla vähän "tietämätön" jos luulet, että se on normaalia lihoa yli 10kg raskauden aikana!

        sun kehosi EI TARVITSE kuin parin voileivän verran enemmän energiaa vaikka olisit miten raskaana! joten naiset käyttävätkin tämän ajan ylensyömiseen ja sikailuun sen varjolla "kun nyt olen raskaana niin saan tehdä ihan mitä haluan"

        eli istutaan perseellään liikkumatta ja syödään. ei näin.


      • En keksi nimimerkkiä
        EI OLE TOTTA!!! kirjoitti:

        Voi voi lifemocker miten tietämätön sinä olet. EI TARVITSE, mitä vittua??? Oletko noin sivistymätön??!! Etkö tiedä minkä takia naiset tuppaa lihomaan raskauden aikana enemänkin kuin vain tulevan lapsen painon verran..kylläpä olet typerä kun tuollasia juttuja viljelet..

        No kerro ihmeessä mistä tuo ylenmääräinen lihominen johtuu. Minä en tiedä vaikka olen nainen itse... En tosin ole synnyttänyt. Toki se vauva ja lapsivesi painaa, ja äidin kroppaankin varmaan(?) kerääntyy nestettä, ja tulee hieman ylipainoa lihomisenkin myötä, mutta ei kai nyt sentään kymmeniä kiloja?

        Minusta kuitenkin näyttää, että jotkut naiset lihovat hirveän paljon raskaana ollessaan ihan vain siksi, että syövät "kahden edestä" vaikka mikä siihen on syynä? Miksi syödä kahden aikuisen ihmisen edestä, kun se lapsihan ei kooltaan vastaa missään vaiheessa raskautta aikuista ihmistä? Sehän on lopussakin painavimmillaan 4 kg ja yleensä pienempi, ja suuret vauvatkin johtuvat äidin liiallisesta syömisestä, ja se suuri koko ei ole vauvalle hyväksi, vaan heistä tulee ns. sokerivauvoja.

        Lisäksi äidin lihavuus ja huonokuntoisuus ja lapsen suuri koko tekevät synnytyksistä vaarallisia niin äidille kuin lapselle, kun rapakunnossa oleva läskimamma ei jaksa ja kykene sitä isoa tenavaa puskemaan peräpäästään.

        Lisäksi ruoka mitä äidit raskaana ollessaan mättävät ei yleensä edes ole oikeaa ruokaa, vaan jotain epäterveellistä höttöä - karkkia yms.. Nämä äidit jotka turpoavat hirveästi raskauden aikana yleensä vielä jatkavat sitä lihomistaan synnytyksen jälkeenkin vuosikaudet, mikä pakottava syy ja tarve siihen ylensyömiseen ja lihomiseen sitten on?

        Tietysti raskaus aina jonkunlaiset jäljet vartaloon jättää - sehän on vain luonnollista, mutta ei se ole mikään syy turvota ja lihoa muodottomaksi läskikasaksi. Aloittajahan tosin näin ei ole edes tehnyt, ja "lifemocker" olisi voinut lukea aloituksen tarkemmin, niin olisi havainnut tämän asian.


      • Titatata
        lifemocker kirjoitti:

        taidat itse olla vähän "tietämätön" jos luulet, että se on normaalia lihoa yli 10kg raskauden aikana!

        sun kehosi EI TARVITSE kuin parin voileivän verran enemmän energiaa vaikka olisit miten raskaana! joten naiset käyttävätkin tämän ajan ylensyömiseen ja sikailuun sen varjolla "kun nyt olen raskaana niin saan tehdä ihan mitä haluan"

        eli istutaan perseellään liikkumatta ja syödään. ei näin.

        Osittain olet oikeassa, osittain et. Olen synnyttänyt nainen ja oma painoni nousi 13 kg raskauden aikana. Mutta nämä 13kg hävisivat kolmen viikon sisällä synnytyksestä, koska se oli vain nestettä kertyneenä kehooni. Noin muuten en lihonut ollenkaan. Joten muistakaapa kaikki raskaana olevat naiset, että jos paino nousee huimasti, ettekä ole syöneet erityisen paljon, niin se on vain nestettä!

        Muistaakseni raskaana ollessa tarvitsee n. 300 kaloria enemmän kuin normaalisti.

        Oma vartaloni ei muttunut raskaudessa lainkaan, lukuunottamatta paria pientä(nyt jo haalistuneita) raskausarpea rinnoissa. Mutta se on ihan geeneistä kiinni, toisilla esim vatsa alkaa roikkumaan kauheasti. Toki siihen vaikuttaa että olen vasta parikymppinen ja vartalo palautuu senkin takia paremmin kuin vanhemmilla.


      • lifemocker
        En keksi nimimerkkiä kirjoitti:

        No kerro ihmeessä mistä tuo ylenmääräinen lihominen johtuu. Minä en tiedä vaikka olen nainen itse... En tosin ole synnyttänyt. Toki se vauva ja lapsivesi painaa, ja äidin kroppaankin varmaan(?) kerääntyy nestettä, ja tulee hieman ylipainoa lihomisenkin myötä, mutta ei kai nyt sentään kymmeniä kiloja?

        Minusta kuitenkin näyttää, että jotkut naiset lihovat hirveän paljon raskaana ollessaan ihan vain siksi, että syövät "kahden edestä" vaikka mikä siihen on syynä? Miksi syödä kahden aikuisen ihmisen edestä, kun se lapsihan ei kooltaan vastaa missään vaiheessa raskautta aikuista ihmistä? Sehän on lopussakin painavimmillaan 4 kg ja yleensä pienempi, ja suuret vauvatkin johtuvat äidin liiallisesta syömisestä, ja se suuri koko ei ole vauvalle hyväksi, vaan heistä tulee ns. sokerivauvoja.

        Lisäksi äidin lihavuus ja huonokuntoisuus ja lapsen suuri koko tekevät synnytyksistä vaarallisia niin äidille kuin lapselle, kun rapakunnossa oleva läskimamma ei jaksa ja kykene sitä isoa tenavaa puskemaan peräpäästään.

        Lisäksi ruoka mitä äidit raskaana ollessaan mättävät ei yleensä edes ole oikeaa ruokaa, vaan jotain epäterveellistä höttöä - karkkia yms.. Nämä äidit jotka turpoavat hirveästi raskauden aikana yleensä vielä jatkavat sitä lihomistaan synnytyksen jälkeenkin vuosikaudet, mikä pakottava syy ja tarve siihen ylensyömiseen ja lihomiseen sitten on?

        Tietysti raskaus aina jonkunlaiset jäljet vartaloon jättää - sehän on vain luonnollista, mutta ei se ole mikään syy turvota ja lihoa muodottomaksi läskikasaksi. Aloittajahan tosin näin ei ole edes tehnyt, ja "lifemocker" olisi voinut lukea aloituksen tarkemmin, niin olisi havainnut tämän asian.

        näinpä, sitä kun voi elää terveellisesti ja liikkua vaikka sä olisitkin raskaana.

        mutta yleensä hyvin useat naiset vain vetävät raivosyömis-vaihteen päälle ja alkavat elämään kuin siat pellossa


      • dwhuhwuwh
        lifemocker kirjoitti:

        näinpä, sitä kun voi elää terveellisesti ja liikkua vaikka sä olisitkin raskaana.

        mutta yleensä hyvin useat naiset vain vetävät raivosyömis-vaihteen päälle ja alkavat elämään kuin siat pellossa

        Totta, ja sitten ei edes yritetä pitää huolta kropasta, kun vaavi tipahtaa ulos ___seuraus on heti et mies lähtee, ja jäljellä on hyödytön yh.


      • hmph!
        lifemocker kirjoitti:

        näinpä, sitä kun voi elää terveellisesti ja liikkua vaikka sä olisitkin raskaana.

        mutta yleensä hyvin useat naiset vain vetävät raivosyömis-vaihteen päälle ja alkavat elämään kuin siat pellossa

        Itse olen terkkarilla ollut töissä (en lastenneuvolassa) ja siellä tädit valitti ennemminkin sitä, että osa naisista laihduttaa raskauden aikana. Oikeasti, nykyään suurempi ongelma on se, että tulevat äidit pelkäävät lihomista ja raskauskiloja. Ja täntyyppiset mielipiteet vain lisää tätä hullutusta.

        Ja sitten, osa äideistä pystyy raskauden aikana liikkumaan normaalisti, yleensä jossain vaiheessa siihen kyllä tulee rajoituksia. Itse olin hyvässä kunnossa, mutta noin puolessa välissä oli vihlovan alavatsakivun ja liitoskipujen takia pakko kävellä hitaammin. Pyöräily oli oikeastaan ainoa, mitä pystyin harrastamaan. Pidän edelleen pääni, sairaalloisesti raskauden aikana lihovia on vähän. Hoikkia äitejä sitäkin enemmän.


      • Johoo..
        Titatata kirjoitti:

        Osittain olet oikeassa, osittain et. Olen synnyttänyt nainen ja oma painoni nousi 13 kg raskauden aikana. Mutta nämä 13kg hävisivat kolmen viikon sisällä synnytyksestä, koska se oli vain nestettä kertyneenä kehooni. Noin muuten en lihonut ollenkaan. Joten muistakaapa kaikki raskaana olevat naiset, että jos paino nousee huimasti, ettekä ole syöneet erityisen paljon, niin se on vain nestettä!

        Muistaakseni raskaana ollessa tarvitsee n. 300 kaloria enemmän kuin normaalisti.

        Oma vartaloni ei muttunut raskaudessa lainkaan, lukuunottamatta paria pientä(nyt jo haalistuneita) raskausarpea rinnoissa. Mutta se on ihan geeneistä kiinni, toisilla esim vatsa alkaa roikkumaan kauheasti. Toki siihen vaikuttaa että olen vasta parikymppinen ja vartalo palautuu senkin takia paremmin kuin vanhemmilla.

        Oma vartaloni ei muttunut raskaudessa lainkaan??

        Kuinka vitun saapas parikymppinenkin ihminen voi olla?!? Tainnut jäädä se ihmisen biologia kouluaikoina hieman vähemmälle opiskelulle.

        Tyhmä!!


      • w5j8e567h4
        En keksi nimimerkkiä kirjoitti:

        No kerro ihmeessä mistä tuo ylenmääräinen lihominen johtuu. Minä en tiedä vaikka olen nainen itse... En tosin ole synnyttänyt. Toki se vauva ja lapsivesi painaa, ja äidin kroppaankin varmaan(?) kerääntyy nestettä, ja tulee hieman ylipainoa lihomisenkin myötä, mutta ei kai nyt sentään kymmeniä kiloja?

        Minusta kuitenkin näyttää, että jotkut naiset lihovat hirveän paljon raskaana ollessaan ihan vain siksi, että syövät "kahden edestä" vaikka mikä siihen on syynä? Miksi syödä kahden aikuisen ihmisen edestä, kun se lapsihan ei kooltaan vastaa missään vaiheessa raskautta aikuista ihmistä? Sehän on lopussakin painavimmillaan 4 kg ja yleensä pienempi, ja suuret vauvatkin johtuvat äidin liiallisesta syömisestä, ja se suuri koko ei ole vauvalle hyväksi, vaan heistä tulee ns. sokerivauvoja.

        Lisäksi äidin lihavuus ja huonokuntoisuus ja lapsen suuri koko tekevät synnytyksistä vaarallisia niin äidille kuin lapselle, kun rapakunnossa oleva läskimamma ei jaksa ja kykene sitä isoa tenavaa puskemaan peräpäästään.

        Lisäksi ruoka mitä äidit raskaana ollessaan mättävät ei yleensä edes ole oikeaa ruokaa, vaan jotain epäterveellistä höttöä - karkkia yms.. Nämä äidit jotka turpoavat hirveästi raskauden aikana yleensä vielä jatkavat sitä lihomistaan synnytyksen jälkeenkin vuosikaudet, mikä pakottava syy ja tarve siihen ylensyömiseen ja lihomiseen sitten on?

        Tietysti raskaus aina jonkunlaiset jäljet vartaloon jättää - sehän on vain luonnollista, mutta ei se ole mikään syy turvota ja lihoa muodottomaksi läskikasaksi. Aloittajahan tosin näin ei ole edes tehnyt, ja "lifemocker" olisi voinut lukea aloituksen tarkemmin, niin olisi havainnut tämän asian.

        Mistä sä tiedät mitä ne odottavat äidit syö?

        Eikä se vauva peräpäästä ulos tule. Mee pissis kouluun jo, myöhästyt äikäntunnilta.


      • lifemocker

      • lihoi, laihtui

        Minä olin raskaaksi tullessani alipainon rajoilla, painoa tuli raskauden aikana yli 25 (!!!) kiloa ja se kaikki meni imettäessäni vauvaani. En raskaana ollessani mässännyt, vaan söin terveellisesti ja monipuolisesti. Kiitos noiden kropassani käväisseen 25 ylimääräisen kilon, vauva on kohta puolitoistavuotissyntymäpäiväänsä mennessä sairastanut yhden ainoan pikku flunssan. Onnistunut imetys nimittäin terästää lapsen vastustuskykyä.

        Jotkut naiset ne vaan osaavat laittaa lapsen hyvinvoinnin omansa edelle. Toisia taas kiinnostaa vaan se vaa'an lukema ja vaatekoon numero. Mistäs imetät, jos ei ole yhtään rasvavarastoja?

        Luulisi, että miestäkin kiinnostaisi enemmän kypsä nainen, joka kykenee ruokkimaan yhteiset lapset sillä kaikkesta parhaimmalla ravinnolla: äidinmaidolla.

        Nyt ollaan taas koossa S. Ei arpia, ei löllykkämahaa. Seuraavan lapsen (jos Luoja suo) kohdalla harkitsen vakaasti myös äidinmaidon luovuttamista.


      • terveelämä
        lihoi, laihtui kirjoitti:

        Minä olin raskaaksi tullessani alipainon rajoilla, painoa tuli raskauden aikana yli 25 (!!!) kiloa ja se kaikki meni imettäessäni vauvaani. En raskaana ollessani mässännyt, vaan söin terveellisesti ja monipuolisesti. Kiitos noiden kropassani käväisseen 25 ylimääräisen kilon, vauva on kohta puolitoistavuotissyntymäpäiväänsä mennessä sairastanut yhden ainoan pikku flunssan. Onnistunut imetys nimittäin terästää lapsen vastustuskykyä.

        Jotkut naiset ne vaan osaavat laittaa lapsen hyvinvoinnin omansa edelle. Toisia taas kiinnostaa vaan se vaa'an lukema ja vaatekoon numero. Mistäs imetät, jos ei ole yhtään rasvavarastoja?

        Luulisi, että miestäkin kiinnostaisi enemmän kypsä nainen, joka kykenee ruokkimaan yhteiset lapset sillä kaikkesta parhaimmalla ravinnolla: äidinmaidolla.

        Nyt ollaan taas koossa S. Ei arpia, ei löllykkämahaa. Seuraavan lapsen (jos Luoja suo) kohdalla harkitsen vakaasti myös äidinmaidon luovuttamista.

        Iso plussa sulle.


      • nojuuu-u..
        lihoi, laihtui kirjoitti:

        Minä olin raskaaksi tullessani alipainon rajoilla, painoa tuli raskauden aikana yli 25 (!!!) kiloa ja se kaikki meni imettäessäni vauvaani. En raskaana ollessani mässännyt, vaan söin terveellisesti ja monipuolisesti. Kiitos noiden kropassani käväisseen 25 ylimääräisen kilon, vauva on kohta puolitoistavuotissyntymäpäiväänsä mennessä sairastanut yhden ainoan pikku flunssan. Onnistunut imetys nimittäin terästää lapsen vastustuskykyä.

        Jotkut naiset ne vaan osaavat laittaa lapsen hyvinvoinnin omansa edelle. Toisia taas kiinnostaa vaan se vaa'an lukema ja vaatekoon numero. Mistäs imetät, jos ei ole yhtään rasvavarastoja?

        Luulisi, että miestäkin kiinnostaisi enemmän kypsä nainen, joka kykenee ruokkimaan yhteiset lapset sillä kaikkesta parhaimmalla ravinnolla: äidinmaidolla.

        Nyt ollaan taas koossa S. Ei arpia, ei löllykkämahaa. Seuraavan lapsen (jos Luoja suo) kohdalla harkitsen vakaasti myös äidinmaidon luovuttamista.

        Heh, no ei se imetys vaadi mitään rasvavarastoja nykyään kun ei enää eletä luolamiesaikoja, jolloin ruokaa ei saanut ihan näin helposti.
        Nyt ihan normaalipainoinenkin nainen pystyy imettämään vaikka kuinka pitkään kuihtumatta, kunhan syö sen 500 kilokaloria enemmän kuin tavallisesti. Näin terveyden kannalta myös se on terveellisempi vaihtoehto, kuin se että kerää kauheat läskit raskauden aikana, vaikka ne imetyksessä poistuisivatkin.

        Lisäksi rasvasolut on ja pysyy, joten lihominen tulevaisuudessa on helpompaa, jos on ollut joskus ylipainoinen oli sitten ollut raskaana tai ei. Se on ihan normaalia että lihoo raskauden aikana mutaman kilon, koska rasva varastoutuu silloin helpommin,..mutta 25 kiloa on jo niin paljon, että syöty on jo ihan liikaa!! Vaikka söisi terveellisesti niin liikaa ei saa syödä, se vaikuttaa omaan terveyteesi ja näin varantaa myös lapsen. Raskaus on tosi rankka keholle, joten älkää hyvät ihmiset syökö liikaa siihen päälle. Jos syö saantisuosituksen mukaisen kalorimäärän niin ei todellakaan liho raskauden aikana kuin korkeitaan 5 kiloa(jos siis on ollut ennen raskautta normipainoinen) Kehoon kertyneet nesteet, vauvan paino ym niin niitä en siis laskenut tuohon painonnousuun, tarkoitin vain tuota läskiä.


      • hannu39_

        Pyyntö, jos sinulla jotain mikä autaa tai on järkevä ohje niin kerro se, muttä älä tule halventamaan tänne ketään. Et ole yhtään lasta synyttänyt joten parempi vain antaa tukea Äideille.
        Jos olet fiksu niin älä lähde tuohon muiden nimittelyyn mukaan, sinua on todella helppo provosoida.


      • lifemocker
        hannu39_ kirjoitti:

        Pyyntö, jos sinulla jotain mikä autaa tai on järkevä ohje niin kerro se, muttä älä tule halventamaan tänne ketään. Et ole yhtään lasta synyttänyt joten parempi vain antaa tukea Äideille.
        Jos olet fiksu niin älä lähde tuohon muiden nimittelyyn mukaan, sinua on todella helppo provosoida.

        faktojen kertominen ei ole halventamista. itsehhän nuo ihmiset osoittavat minun vain puhuvan totta kun itse ilmoittavat kertomani olevan totta kun niitä herneitä nokkaan asiasta vetävät, vaikka en ole kenestäkään henk koht puhunut!

        niin minun mottoni on "samalla mitalla takaisin", mä olen niin pitkään asiallinen kun minulle ollaan asiallisia. sitten sen jälkeen saa mitä tilaa (tosin hieman älykkäämpää läppää kuin mitä minä saan) ;)


      • q4saegh
        lifemocker kirjoitti:

        faktojen kertominen ei ole halventamista. itsehhän nuo ihmiset osoittavat minun vain puhuvan totta kun itse ilmoittavat kertomani olevan totta kun niitä herneitä nokkaan asiasta vetävät, vaikka en ole kenestäkään henk koht puhunut!

        niin minun mottoni on "samalla mitalla takaisin", mä olen niin pitkään asiallinen kun minulle ollaan asiallisia. sitten sen jälkeen saa mitä tilaa (tosin hieman älykkäämpää läppää kuin mitä minä saan) ;)

        just joo


      • lihoi, laihtui
        nojuuu-u.. kirjoitti:

        Heh, no ei se imetys vaadi mitään rasvavarastoja nykyään kun ei enää eletä luolamiesaikoja, jolloin ruokaa ei saanut ihan näin helposti.
        Nyt ihan normaalipainoinenkin nainen pystyy imettämään vaikka kuinka pitkään kuihtumatta, kunhan syö sen 500 kilokaloria enemmän kuin tavallisesti. Näin terveyden kannalta myös se on terveellisempi vaihtoehto, kuin se että kerää kauheat läskit raskauden aikana, vaikka ne imetyksessä poistuisivatkin.

        Lisäksi rasvasolut on ja pysyy, joten lihominen tulevaisuudessa on helpompaa, jos on ollut joskus ylipainoinen oli sitten ollut raskaana tai ei. Se on ihan normaalia että lihoo raskauden aikana mutaman kilon, koska rasva varastoutuu silloin helpommin,..mutta 25 kiloa on jo niin paljon, että syöty on jo ihan liikaa!! Vaikka söisi terveellisesti niin liikaa ei saa syödä, se vaikuttaa omaan terveyteesi ja näin varantaa myös lapsen. Raskaus on tosi rankka keholle, joten älkää hyvät ihmiset syökö liikaa siihen päälle. Jos syö saantisuosituksen mukaisen kalorimäärän niin ei todellakaan liho raskauden aikana kuin korkeitaan 5 kiloa(jos siis on ollut ennen raskautta normipainoinen) Kehoon kertyneet nesteet, vauvan paino ym niin niitä en siis laskenut tuohon painonnousuun, tarkoitin vain tuota läskiä.

        Huomauttaisin vielä, että synnärille jäi 7 - 10 kg.

        Edes synnäriltä kotiuduttuani painoni ei mennyt yli normaalin BMI:n. Lähtöpaino oli niin alhainen. Itseasiassa urheilullisena naisena kehossani tuskin oli juurikaan rasvaa. Ehkä siksi raskautumisessa kestikin niin kauan? En tullut nimittäin raskaaksi ennenkuin painoni hipoi BMI 18:ta. Minulle on ollutkin aina ongelma siitä, että paino tuppaa laskemaan liiaksi.

        Voin raskauden alkuaikoina pahoin, eikä ruoka maistunut. Sitten alkoikin jo närästys ja selkäkivut. On itsellenikin mysteeri, miten sain koottua itselleni 25 kg syömällä lähinnä kasviksia, kanaa, luonnonjogurttia ja ruisleipää :D

        Pointtini on se, että luonto on viisaudessaan järjestänyt niin, että naiselle kerääntyy rasvaa raskaana ollessa. Joillekin sitä tulee enemmän, toisille vähemmän. Kun syö terveellisesti, ei painonnoususta tarvitse huolehtia. Raskaana ollessa pitäisi olla muutakin mietittävää, kuin oma bikinikunto.


      • 69-skania
        lihoi, laihtui kirjoitti:

        Huomauttaisin vielä, että synnärille jäi 7 - 10 kg.

        Edes synnäriltä kotiuduttuani painoni ei mennyt yli normaalin BMI:n. Lähtöpaino oli niin alhainen. Itseasiassa urheilullisena naisena kehossani tuskin oli juurikaan rasvaa. Ehkä siksi raskautumisessa kestikin niin kauan? En tullut nimittäin raskaaksi ennenkuin painoni hipoi BMI 18:ta. Minulle on ollutkin aina ongelma siitä, että paino tuppaa laskemaan liiaksi.

        Voin raskauden alkuaikoina pahoin, eikä ruoka maistunut. Sitten alkoikin jo närästys ja selkäkivut. On itsellenikin mysteeri, miten sain koottua itselleni 25 kg syömällä lähinnä kasviksia, kanaa, luonnonjogurttia ja ruisleipää :D

        Pointtini on se, että luonto on viisaudessaan järjestänyt niin, että naiselle kerääntyy rasvaa raskaana ollessa. Joillekin sitä tulee enemmän, toisille vähemmän. Kun syö terveellisesti, ei painonnoususta tarvitse huolehtia. Raskaana ollessa pitäisi olla muutakin mietittävää, kuin oma bikinikunto.

        Evoluutio on kaikessa viisaudessaan päättänyt, että kun raskaana oleva nainen syö, energiaa menee ensisijaisesti sikiölle, toiseksi sitä menee varastoon ja vasta kolmanneksi energiaksi äidille. Eihän me enää kivikaudella eletä niinkuin joku tuossa kirjoitti, mutta ihmisen evoluutio ei noista ajoista vielä ole muuttunut yhtään, Elikäs raskaana olevalta naiselta ei nälkä lähde, ennenkuin on syöty ns. liikaa, eli rasvavarastot karttuvat. Tämän takia raskaana olevat naiset lihovat, mikäli eivät halua viettää 9kk ainaisessa nälässä, mikä sekään ei ole mitenkään terveellistä. On hyvin yksilöllistä, paljonko elimistö kerää energiaa varastoon, jotkut lihovat helposti sen 20-30kg syömällä terveellisesti ja vain sen verran että nälkä lähtee. Kuten sanoin, nälkä lähtee vasta kun energiaa on saatu riittävästi sikiölle, varastoon (eli läskiksi) ja sitten vielä äidin sen hetkiseen käyttöön.


      • äidiksi tullut
        Johoo.. kirjoitti:

        Oma vartaloni ei muttunut raskaudessa lainkaan??

        Kuinka vitun saapas parikymppinenkin ihminen voi olla?!? Tainnut jäädä se ihmisen biologia kouluaikoina hieman vähemmälle opiskelulle.

        Tyhmä!!

        Lapsen saaminen muuttaa pysyvästi naisen hormonitasapainoa ja aineenvaihduntaa. Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivä syö korvaavaa kiliprauhashormonia purkista. Raskauden alettua määrä pitää tuplata ja uusi tupla-annos jatkuu sen jälkeen lopun elämää.

        Kilpirauhanen säätelee mm. aineenvaihduntaa, lihomista ja laihtumista. Jos siis lapsen saaminen tuplaa purkista saatavan hormonin määrän pysyvästi, se tarkoittaa, että naisen hormonitoiminta todellakin pysyvästi muuttuu silloin. En ymmärrä, miksi tästä vaietaan, ja annetaan naisten ymmärtä, että kilojen kertyminen onheidän oma vikansa. Yksilöllisiä eroja on toki, mutta on valhe väittää, ettei aineenvaihdunta raskaudesta muuttuisi pysyvästi.


      • Kaikkea hyvää
        lifemocker kirjoitti:

        faktojen kertominen ei ole halventamista. itsehhän nuo ihmiset osoittavat minun vain puhuvan totta kun itse ilmoittavat kertomani olevan totta kun niitä herneitä nokkaan asiasta vetävät, vaikka en ole kenestäkään henk koht puhunut!

        niin minun mottoni on "samalla mitalla takaisin", mä olen niin pitkään asiallinen kun minulle ollaan asiallisia. sitten sen jälkeen saa mitä tilaa (tosin hieman älykkäämpää läppää kuin mitä minä saan) ;)

        Sä vaikutat lifemocker narsistiselta. Ajattelet aina olevasi älykkäämpi ja omaavasi paremman tiedon asioista. Jos joku perustelee tietämystään esim. akateemisella tutkimuksellaan, lyttäät argumentin sillä, että oikeasti akateemiset eivät ole millään tavalla älykkäämpiä. Oikeastaanhan he ovat vain kirjaviisaita pönkittäjiä, kun taas SINULLA on maaginen, ylivertainen älykkyys ja viisaus, joka on jo syntymässä saavutettu, eikä muuta tarvita (kun et ole jaksanut korkealle opiskella/taidot eivät riittäneet).

        Jos joku arvostelee sinua, et kykene itsekritiikkiin, vaan ylimielisesti keskeytät arvostelun vetoamalla johonkin muka nokkelaan toteamukseen. Kaikkien ei tarvitse olla menestyjiä, kauniita, komeita, älykkäitä.. Se on ok. Muiden jatkuva arvostelu ja haukkuminen ei ole. Se kertoo vain ja ainoastaan itsetunto-ongelmistasi. Se on surullista, ja varsinkin jos siihen ei ole ns. varaa se on jopa huvittavaa.


      • let it be
        Kaikkea hyvää kirjoitti:

        Sä vaikutat lifemocker narsistiselta. Ajattelet aina olevasi älykkäämpi ja omaavasi paremman tiedon asioista. Jos joku perustelee tietämystään esim. akateemisella tutkimuksellaan, lyttäät argumentin sillä, että oikeasti akateemiset eivät ole millään tavalla älykkäämpiä. Oikeastaanhan he ovat vain kirjaviisaita pönkittäjiä, kun taas SINULLA on maaginen, ylivertainen älykkyys ja viisaus, joka on jo syntymässä saavutettu, eikä muuta tarvita (kun et ole jaksanut korkealle opiskella/taidot eivät riittäneet).

        Jos joku arvostelee sinua, et kykene itsekritiikkiin, vaan ylimielisesti keskeytät arvostelun vetoamalla johonkin muka nokkelaan toteamukseen. Kaikkien ei tarvitse olla menestyjiä, kauniita, komeita, älykkäitä.. Se on ok. Muiden jatkuva arvostelu ja haukkuminen ei ole. Se kertoo vain ja ainoastaan itsetunto-ongelmistasi. Se on surullista, ja varsinkin jos siihen ei ole ns. varaa se on jopa huvittavaa.

        Anna olla.

        Tuolle taholle annettu palaute on turhaa ja tehotonta.

        Vain täydellinen dissaaminen tepsii näihin ammattipeeloihin. Huomaat kyllä jos katselet nimimerkin kommentteja muillakin palstoilla.


      • lifemocker
        Kaikkea hyvää kirjoitti:

        Sä vaikutat lifemocker narsistiselta. Ajattelet aina olevasi älykkäämpi ja omaavasi paremman tiedon asioista. Jos joku perustelee tietämystään esim. akateemisella tutkimuksellaan, lyttäät argumentin sillä, että oikeasti akateemiset eivät ole millään tavalla älykkäämpiä. Oikeastaanhan he ovat vain kirjaviisaita pönkittäjiä, kun taas SINULLA on maaginen, ylivertainen älykkyys ja viisaus, joka on jo syntymässä saavutettu, eikä muuta tarvita (kun et ole jaksanut korkealle opiskella/taidot eivät riittäneet).

        Jos joku arvostelee sinua, et kykene itsekritiikkiin, vaan ylimielisesti keskeytät arvostelun vetoamalla johonkin muka nokkelaan toteamukseen. Kaikkien ei tarvitse olla menestyjiä, kauniita, komeita, älykkäitä.. Se on ok. Muiden jatkuva arvostelu ja haukkuminen ei ole. Se kertoo vain ja ainoastaan itsetunto-ongelmistasi. Se on surullista, ja varsinkin jos siihen ei ole ns. varaa se on jopa huvittavaa.

        "Sä vaikutat lifemocker narsistiselta. "

        sinä puolestaan vaikutat siltä, että huutelet sokeana vieraisiin pöytiin ;)

        SEKIN kun on vain faktaa, että akateemiset ihmiset haluavat leveillä TEORIOILLA kun minä puhun asioista mitkä tapahtuvat OIKEASSA elämässä. teoriat ja käytännöt kun eivät aina kohtaa ;)

        "Jos joku arvostelee sinua, et kykene itsekritiikkiin, vaan ylimielisesti keskeytät arvostelun vetoamalla johonkin muka nokkelaan toteamukseen"

        herjauksien suoltaminen ei ole arvostelua/kritiikkiä. ne ovat vain herjauksia. herjauksiin en osaa suhtautua kuin huumorilla. joskus saatan herjata takaisinkin :)


      • lifemocker
        let it be kirjoitti:

        Anna olla.

        Tuolle taholle annettu palaute on turhaa ja tehotonta.

        Vain täydellinen dissaaminen tepsii näihin ammattipeeloihin. Huomaat kyllä jos katselet nimimerkin kommentteja muillakin palstoilla.

        itsehhän sinä siinä vain typeryytesi osoitat

        a) käyttäytymällä kuin idiootti
        b) kieltämällä asioiden kulun oikean laidan (sillä jos et ymmärrä pointtia niin se tuskin on kenenkään muun ongelma kuin sinun)


      • Hoikka mutta terve
        lifemocker kirjoitti:

        taidat itse olla vähän "tietämätön" jos luulet, että se on normaalia lihoa yli 10kg raskauden aikana!

        sun kehosi EI TARVITSE kuin parin voileivän verran enemmän energiaa vaikka olisit miten raskaana! joten naiset käyttävätkin tämän ajan ylensyömiseen ja sikailuun sen varjolla "kun nyt olen raskaana niin saan tehdä ihan mitä haluan"

        eli istutaan perseellään liikkumatta ja syödään. ei näin.

        Minä lihoin 55 kilosta 75 kiloon ja pyöräilin ja liikuin päivittäin paljon,ei ollut autoakaan silloin. Vaikka paino nousi paljon se ei ollut läskiä kaikki joten ne kaikki lähti imettämällä puolessa vuodessa. Kun lapsi täytti 1v painoin 52kg. Vaunulenkit ja imetys ja oikea ruokavalio sen teki,yhtään en laihduttanut vaan vauva vei kilot. Kurjaa ettei naiset ymmärrä että jättämällä sen auton kotiin ja vaunuilemalla reippaasti,laihtuu! Me vaunuiltiin aina kauempaan kauppaan ja siitä sai parin tunnin lenkkeilyn/ulkoilun! Suklaata söin joka päivä eikä se lihota kun liikkuu. Neuvolaanki mentii aina vaunuilla.
        Jos asuu kaukana voi lapsen kaa jumpata,ajaa vesijumppaan autolla ja lenkkeillä huvikseen. Vaikka kiloja tulee ne lähtee kyllä ja jos ei voi liikkua niin ruokavaliolla laihduttaa.
        Lakatkaa syyttämästä sitä poloista vauvaa kiloistanne!!


      • lkhfftuh

        Vaikka nainen ei lihoisikaan useita kymmeniä kiloja niin kyllä se raskaus vartaloa muuttaa. Kyllähän se iho venyy kasvavan mahan takia. Joillekin jää huomattavat venymisarvet, joillekin ei.

        Alapään löysyyteen synnytyksen jälkeen pystyy vaikuttamaan ihan itse, siten että alkaa jumppaamaan lantionpohjan lihaksia. Jumppa-ohjeet tulee sairaalasta mukaan.


      • hep1
        dwhuhwuwh kirjoitti:

        Totta, ja sitten ei edes yritetä pitää huolta kropasta, kun vaavi tipahtaa ulos ___seuraus on heti et mies lähtee, ja jäljellä on hyödytön yh.

        Niinhän voi käydä, jos mies on kypsymätön poijankloppi, eihän liito voi mitenkään perusuta naisen pianon ja viehättävyydev varaan? ihmetyttää miksi naiset ovat kommenteissaan tuollaisia syöjättäriä toisiaan kohtaan!Siat pellossa ym asiatonta yleistämistä?Ja miksei kukaan puhu siiä miehestä, tuskin hekään aina ovat mitään unelmaprinssejä kaljamahoineen, huonoine hampaineen ,pesemättömyyksineen jne.?Mienkähän olisi pienen empatan j< olidaaisuuen laita, siskot hyvät?


      • kuhu3
        lifemocker kirjoitti:

        taidat itse olla vähän "tietämätön" jos luulet, että se on normaalia lihoa yli 10kg raskauden aikana!

        sun kehosi EI TARVITSE kuin parin voileivän verran enemmän energiaa vaikka olisit miten raskaana! joten naiset käyttävätkin tämän ajan ylensyömiseen ja sikailuun sen varjolla "kun nyt olen raskaana niin saan tehdä ihan mitä haluan"

        eli istutaan perseellään liikkumatta ja syödään. ei näin.

        Normaalipainoiselle ihanne painonnousu terveydellisesti on 12-15 kiloa. Alipainoiselle pitäisi tulla enemmän, ylipainoiselle voi tulla vähemmän. Kilot lähtevät keskimäärin muutamassa kuukaudessa synnytyksestä.


      • hkj3
        En keksi nimimerkkiä kirjoitti:

        No kerro ihmeessä mistä tuo ylenmääräinen lihominen johtuu. Minä en tiedä vaikka olen nainen itse... En tosin ole synnyttänyt. Toki se vauva ja lapsivesi painaa, ja äidin kroppaankin varmaan(?) kerääntyy nestettä, ja tulee hieman ylipainoa lihomisenkin myötä, mutta ei kai nyt sentään kymmeniä kiloja?

        Minusta kuitenkin näyttää, että jotkut naiset lihovat hirveän paljon raskaana ollessaan ihan vain siksi, että syövät "kahden edestä" vaikka mikä siihen on syynä? Miksi syödä kahden aikuisen ihmisen edestä, kun se lapsihan ei kooltaan vastaa missään vaiheessa raskautta aikuista ihmistä? Sehän on lopussakin painavimmillaan 4 kg ja yleensä pienempi, ja suuret vauvatkin johtuvat äidin liiallisesta syömisestä, ja se suuri koko ei ole vauvalle hyväksi, vaan heistä tulee ns. sokerivauvoja.

        Lisäksi äidin lihavuus ja huonokuntoisuus ja lapsen suuri koko tekevät synnytyksistä vaarallisia niin äidille kuin lapselle, kun rapakunnossa oleva läskimamma ei jaksa ja kykene sitä isoa tenavaa puskemaan peräpäästään.

        Lisäksi ruoka mitä äidit raskaana ollessaan mättävät ei yleensä edes ole oikeaa ruokaa, vaan jotain epäterveellistä höttöä - karkkia yms.. Nämä äidit jotka turpoavat hirveästi raskauden aikana yleensä vielä jatkavat sitä lihomistaan synnytyksen jälkeenkin vuosikaudet, mikä pakottava syy ja tarve siihen ylensyömiseen ja lihomiseen sitten on?

        Tietysti raskaus aina jonkunlaiset jäljet vartaloon jättää - sehän on vain luonnollista, mutta ei se ole mikään syy turvota ja lihoa muodottomaksi läskikasaksi. Aloittajahan tosin näin ei ole edes tehnyt, ja "lifemocker" olisi voinut lukea aloituksen tarkemmin, niin olisi havainnut tämän asian.

        Kuten jo edellä kirjoitin, normaalipainoiselle ihanne painonnousu raskauden aikana on 12-16 kiloa. Alipainoiselle pitäisi tulla enemmän, ylipainoiselle vähemmän.

        Painoa kertyy lapsesta, istukasta, napanuorasta, lapsivedestä, rintojen kasvusta, vararavinnosta imetystä varten, verisuonien laajenemisesta, nesteen kertymisestä elimistöön jne.

        Ja sanottakoon että lapsen iso koko, eli yli 4kg, ei johdu läheskään aika äidin syömisistä. Syyt ovat usein perimässä. Samoin esimerkiksi sokeritautia sairastava saa suuria vauvoja.

        Mutta siis todellakaan muodottomaksi läskikasaksi kenenkään ei tarvitse jäädä. Vaikka synnytyksen jälkeen ekat kuukaudet se hiljalleen palautuva vatsa näyttää pullataikunalta, niin vuoden päästä se on kyllä jo normaali, vaikkakin aina vähän löysempi, kuin ennen lasta.


      • huhhuh sentään
        lifemocker kirjoitti:

        faktojen kertominen ei ole halventamista. itsehhän nuo ihmiset osoittavat minun vain puhuvan totta kun itse ilmoittavat kertomani olevan totta kun niitä herneitä nokkaan asiasta vetävät, vaikka en ole kenestäkään henk koht puhunut!

        niin minun mottoni on "samalla mitalla takaisin", mä olen niin pitkään asiallinen kun minulle ollaan asiallisia. sitten sen jälkeen saa mitä tilaa (tosin hieman älykkäämpää läppää kuin mitä minä saan) ;)

        "faktojen kertominen ei ole halventamista."

        Nyt lifemocker äkkiä selvittämään, mitä se fakta tarkoittaa!!! Toivottavasti kommenttini ei tullut liian myöhään!


      • lifemocker
        huhhuh sentään kirjoitti:

        "faktojen kertominen ei ole halventamista."

        Nyt lifemocker äkkiä selvittämään, mitä se fakta tarkoittaa!!! Toivottavasti kommenttini ei tullut liian myöhään!

        fakta on se, että sinä voit elää myös normaalisti ja olla lihomatta liikaa vaikka olisit raskaanakin


      • idioottilifemocker
        lifemocker kirjoitti:

        näinpä, sitä kun voi elää terveellisesti ja liikkua vaikka sä olisitkin raskaana.

        mutta yleensä hyvin useat naiset vain vetävät raivosyömis-vaihteen päälle ja alkavat elämään kuin siat pellossa

        sullako kokemusta löytyy sitten raskaana olevista naisista, et varmaan ole edes neitsyydestäs poika päässy, niin pidä suus kiinni!


      • Otaselvää!!
        lifemocker kirjoitti:

        taidat itse olla vähän "tietämätön" jos luulet, että se on normaalia lihoa yli 10kg raskauden aikana!

        sun kehosi EI TARVITSE kuin parin voileivän verran enemmän energiaa vaikka olisit miten raskaana! joten naiset käyttävätkin tämän ajan ylensyömiseen ja sikailuun sen varjolla "kun nyt olen raskaana niin saan tehdä ihan mitä haluan"

        eli istutaan perseellään liikkumatta ja syödään. ei näin.

        Kuule Lifemocker älä puhu asioista, joista et mitään tiedä. jos palstan naiset ovat sinusta tyhmiä, kannattaa kysyä jo mielenkiinnon vuoksi alan specialistilta, kuinka totta tosiaan on se, että nainen lihoo odotuksen aikana mm hormonaalisista syistä tai keho kerää nestettä ja painoa tulee lisää, vaikka kyse ei olisikaan läskistä.


      • Keksin nimimerkin
        En keksi nimimerkkiä kirjoitti:

        No kerro ihmeessä mistä tuo ylenmääräinen lihominen johtuu. Minä en tiedä vaikka olen nainen itse... En tosin ole synnyttänyt. Toki se vauva ja lapsivesi painaa, ja äidin kroppaankin varmaan(?) kerääntyy nestettä, ja tulee hieman ylipainoa lihomisenkin myötä, mutta ei kai nyt sentään kymmeniä kiloja?

        Minusta kuitenkin näyttää, että jotkut naiset lihovat hirveän paljon raskaana ollessaan ihan vain siksi, että syövät "kahden edestä" vaikka mikä siihen on syynä? Miksi syödä kahden aikuisen ihmisen edestä, kun se lapsihan ei kooltaan vastaa missään vaiheessa raskautta aikuista ihmistä? Sehän on lopussakin painavimmillaan 4 kg ja yleensä pienempi, ja suuret vauvatkin johtuvat äidin liiallisesta syömisestä, ja se suuri koko ei ole vauvalle hyväksi, vaan heistä tulee ns. sokerivauvoja.

        Lisäksi äidin lihavuus ja huonokuntoisuus ja lapsen suuri koko tekevät synnytyksistä vaarallisia niin äidille kuin lapselle, kun rapakunnossa oleva läskimamma ei jaksa ja kykene sitä isoa tenavaa puskemaan peräpäästään.

        Lisäksi ruoka mitä äidit raskaana ollessaan mättävät ei yleensä edes ole oikeaa ruokaa, vaan jotain epäterveellistä höttöä - karkkia yms.. Nämä äidit jotka turpoavat hirveästi raskauden aikana yleensä vielä jatkavat sitä lihomistaan synnytyksen jälkeenkin vuosikaudet, mikä pakottava syy ja tarve siihen ylensyömiseen ja lihomiseen sitten on?

        Tietysti raskaus aina jonkunlaiset jäljet vartaloon jättää - sehän on vain luonnollista, mutta ei se ole mikään syy turvota ja lihoa muodottomaksi läskikasaksi. Aloittajahan tosin näin ei ole edes tehnyt, ja "lifemocker" olisi voinut lukea aloituksen tarkemmin, niin olisi havainnut tämän asian.

        Itse olen nainen, joka lihoi 22kg raskauden aikana. Paino putosi omiin alkulukemiin puolen vuoden kuluttua synnytyksestä! Ja sinulle En keksi nimimerkkiä: uskon olevani paremmassa kunnossa kuin moni, sillä harrastan erittäin aktiivisesti urheilua.


    • hmph!

      Ei kai täällä nyt kukaan ole ketjua perustanut aiheelle :D joo, se olisiskin tyhmää.

      Kyllä suurin osa miehistä ymmärtää, mitä lapsen saaminen tarkoittaa. Ulkonäön muutos on siinä vaiheessa toissijaista. Vaikka muut miehet eivät ymmärtäisi, niin lapsen isä luultavasti ainakin ymmärtää. Hän kuitenin näkee vaimonsa pahoinvoivana, suurenevana, raskausvaivaisena ja ottaa osaa vieläpä synnytykseenkin. Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää.

      Raskausaikana on suht harvinaista, että lihoisi aivan järkyttävän paljon. Silloinkin usein on takana raskausmyrkytys, kilpirauhasvaivat ja muut raskauskomplikaatiot. Ystäväni lihoi 30kg, sillä hän ei saanut liikkua auto-onnettomuuden jälkeen (rv 15) ollenkaan. Vain varovaisesti arkitoimia sai tehdä. Itselleni tuli painoa 17 kg. Se on normaali luku. Olin vieläpä kontrolleissa ja ruokapäiväkirjalla, sillä pelättiin, ettei lapsi kasva kunnolla.

      Tää aihe on kyllä niin väärällä palstalla kuin vaan voi olla...

    • 20cm

      Meidät kasvatetaa pienestä pitäen uskomaan tiettyihin arvoihin ja asioihin. Juurrutus on niin voimakasta, ettemme osaa ajatella objektiivisesti enää lainkaan vaan arvomaailmamme peittää yksinkertaisimmankin totuuden itseltämme.

      Meille uskotellaan romanttisen rakkauden olemassaoloa ja sitä, että mies ja nainen kokee rakkauden jotakuinkin samalla tavalla. Vaan onko näin? Jos katsotaan ihmisen lisääntymistä systeeminä, niin järjestelmä, jossa mies ja nainen haluavat toisiaan samalla lailla johtaa äkkiä sukupuuttoon tai geenidegenaraatioon. Jos rakkaus olsi miehen rakkauden kaltaista ei lapsia tarvittaisi lainkaan vaan keskityttäisiin hellimiseen ja rakasteluun. Jos rakkaus olisi taas naaraan kaltaista perillisten haluamista, niin mitään pakottavaa kilpailua ei välttämättä syntyisi. Luonto on järjestänyt asian nerokkaasti.

      Pitkä juttu lyhyeksi: Toimiva systeemi on sellainen, jossa mies haluaa epätoivoisesti kilpaillen naarasta. Naaraan hedelmöittäminen on miehen elämäntehtävä. Se antaa motivaation menestymiselle. Menestyvä uros saa naaraat. Naaraan elämänkutsumus ei ole mies vaan jälkeläiset. Naaraan tarvitsee vain houkutella mies "satimeen" ja hedelmöityksen jälkeen mies muuttuu aika turhaksi. Tämä on kuin viestijuoksu. Ensin kapula on miehellä ja hän haluaa antaa sen naiselle. Nainen antaa puolestaan kapulan perillisilleen. Syntyy ikiliikkuja, joka pitää lisäksi huolen geenikilpailusta.

      On siis aivan luonnollsita, että mies katsoo naarasta vain seksistiseltä kantilta. Ja aivan samoin on luonnollista, että lasten syntymän jälkeen naaras ei ole kiinnostunut enää miehestä eikä miestä juuri kiinnosta aina väsynyt kälättäjä, joka ei osaa puhua muista kuin vaipoista ja kakan väristä. On vain luonnollista, että tuossa vaiheessa uros alkaa etsiä uutta naarasta hedelmöitettäväksi. Se on luontoemon systeemi kilpailun ylläpitoon.

      Toki moni ihminen kieltää edellisen. Itsepetos on aivopestynä meihin kiinteästi. Nisäkkään luonnollista käyttäytymistä on helppo tutkia, koska luo0nnollilsiä nisäkkäitä on ympärillämme roppakaupalla ja ne kaikki käyttäytyvät aivan samoin. Miksi ihminen muka olisi poikkeus. Kollektiivisen selvityimisen periaatteet, arvot ja kulttuurimme sokaisevat meidät totuudelta.

    • oka53

      Synnyttänyt nainen on kaunis.
      Meidän miesten ei pidä mennä neuvomaan naisia raskautten littyvissä asioissa.
      Sen verran tiedän että hormooni toiminta muuttuu ja se painon kertyminen on luonnon varautumis keino jos äiti ei saa imetysaikana riittävästi ravintoa. Evoluutio vaan ei ole pysynt kehityksessä mukana.
      Ja mitä se meille miehille kuuluu onko äidillä yli painoa, jos lapsi ja äiti voivat hyvin.

      Naiset nauttikaa elämästä ja eläkää nauttinen, tämä elämä on kuitenkin aika lyhyt.
      Ja miehet älkää halventako ja arvostelko ketään naista.

    • Kahden äitiliini

      RASKAUDEN AIKAINEN PAINONNOUSU

      Raskauden aikana paino nousee keskimäärin kymmenen kiloa. Tämä koostuu seuraavasti: sikiö 3 - 4 kg, lapsivesi 500 g - 1 kg, istukka 500 - 600 g ja verivolyymin kasvu 1,2 kg. Näiden lisäksi kehoon varastoituu rasvaa joka yleensä kuluu imetyksen aikana. Suurin osa raskauden aikaisesta painonnoususta tapahtuu 20. raskausviikon jälkeen.

      Raskauden aikainen painonnousutavoite on yksilöllinen. Painonnousua arvioitaessa otetaan huomioon äidin lähtöpaino, painon aikaisemmat muutokset, rakenteelliset erot ja loppuraskaudessa mahdollinen nesteen kertyminen elimistöön. Normaalipainoiselle (BMI 20 - 25) suositeltava painonnousu on 11,5 - 16 kg. Jos BMI on 26 - 28 paino saisi nousta 7 - 11,5 kg. Mikäli odottava äiti on lihava (BMI> 29) painon ei tulisi nousta raskauden aikana 6 - 8 kiloa enempää.

      Siinä sitä FAKTAA Lifemockerilllekin, joka on niin rakastunut tuohon sanaan!!!!

      • hannu39_

        Eli ns. vararavintoa äidille imetystä varten, ja imetyksen aikana paino palaa ainakin lähelle lähtöpainoa.
        Se vaan että kaikki miehet eivät ymmärrä vaikka vaikka kuinka olis faktoja pöydässä.
        Se vielä että synnytys muuttaa lantiota on mun mielestä vaan plussa naiselle:)


      • merrrje..
        hannu39_ kirjoitti:

        Eli ns. vararavintoa äidille imetystä varten, ja imetyksen aikana paino palaa ainakin lähelle lähtöpainoa.
        Se vaan että kaikki miehet eivät ymmärrä vaikka vaikka kuinka olis faktoja pöydässä.
        Se vielä että synnytys muuttaa lantiota on mun mielestä vaan plussa naiselle:)

        Totta, itse en kerännyt raskauden aikana ylimääräisiä kiloja, mutta imetyksen takia painoa putosi reippaasti ja olin jopa jonkun verran alipainoinen pahimmillaan. Joten jos olisi sitä ''varaläskiä'' kertynyt raskauden aikana niin olisin välttynyt alipainolta. Toisaalta kylläkin olen ihan tyytyväinen, ei ainakaan tarvinnut syömisessä säästellä imetyksen aikana!


      • fak-fak-fakta

        Painonnousu 6-8 kg raskauden aikana ei taida kyllä olla suotavaa kenellekkän oli sitten kuinka ylipainoinen tahansa, vaan kyllä se 10kg taitaa olla lähempänä totuutta.
        Yhdenkään naisen ei kuuluisi laihtua raskauden aikana, alkuraskauden aikana laihtuminen ei ole kovin paha juttu, sillä sikiö kyllä imee tarvittavan ravinnon äidin luista ja ytimistä jos niikseen on, ja monesti alkuraskauden pahoinvointi aiheuttaa laihtumista.

        tuo 6-8kg on pelkästään se mitä lapsi, istukat yms painavat. En ole ikinä kuullut ylipainoisesta äidistä, jolla ei olisi raskauden aikana ollut turvotusta, harvassa on ne normaalipainoiset/hoikat odottajatkaan jotka turvotukselta säästyisivät.

        Ilman rasvavarastojen karttumistakin tulee heleposti 1okg, ylipainoisilla 15kg (ylipainoisilla kun on enemmän massaa johon nestettä kertyy).


    • oma mussukkani

      Emme arvostele, leveälanteinen suomalainen nainen, vatsassa muutama ylimääräinen vararengas, isot rinnat ja hersyvä nauru. Voiko kauniinpaa näkyä olla.

      • Ehdottomasti...

        Voi ja on.


    • Ukan123

      Ensinnäkin, joku mainitsi että kirjoitus ihan väärällä palstalla. Joo, tiedostin asian itsekin mutta enpä nyt jaksanut välittää kun en ole mikään keskustelupalstojen suurkuluttaja..

      Toisekseen, life mocker vai mikä se oli, säälittää vaan muiden naisten puolesta tuo kauhea miesten parjaaminen synnyttäneistä naisista.

      Jos nyt muistatte tämän hetkiset mittani, niin itse lihoin 23KILOA raskauden aikana!!! Hui kamalaa siis! En mässännyt, kävin päivittäin lenkillä jne.. mutta viimeiset 2kk en kyennyt edes sohvalta nousee ylös koska vihloi niin vietävästi..
      Minulla tuo iso painonnousu tuli juurikin hormoonimuutoksista ja nestettä kertyi. Noin suuri lisäpaino ei minussa edes ihmeemmin näkynyt, joten outoa oli, mutta vaaka näytti mitä näytti o.O

      Kiitos sinulle joka kirjoitit kauniisti äideistä :)

      Siinäpä miehille pohdittavaa kun metsästävät näitä timmejä lapsettomia.. eivät hekään ikuisesti sellaisia ole, ja mitäs jos oma hoikka tyttöystävänne menee ja lihoo raskaana eikä sitten paino tipukaan kun lapsi syntynyt.. alatte tietysti suunnattomasti inhoamaan lapsenne äitiä ja pakotatte laihikselle? :D
      Onnea ja menestystä teillekin elämässä!
      Haaveilkaa toki niistä täydellisistä naisista, monikohan teistä sellaisen edes saisi tässä tosielämässä? ;)

      • Ehdottomasti...

        Sulla on siis asiat hyvin ja olet onnellinen? Miksi sitten vaikutat niin katkeralta?


      • xxl47v
        Ehdottomasti... kirjoitti:

        Sulla on siis asiat hyvin ja olet onnellinen? Miksi sitten vaikutat niin katkeralta?

        Ei hän katkera ole, vaan hän on vittuuntunut pinnallisiin miehiin, jotka eivät tajua naista pintaa syvemmältä.

        On ylipainoa, on riipputissit, on vuosia sheivaamattomana olleet kainalot ja alapää. mutta on myös erittäin toimiva parisuhde ei niin täydelliseen mieheen.


      • Eliiisi1
        xxl47v kirjoitti:

        Ei hän katkera ole, vaan hän on vittuuntunut pinnallisiin miehiin, jotka eivät tajua naista pintaa syvemmältä.

        On ylipainoa, on riipputissit, on vuosia sheivaamattomana olleet kainalot ja alapää. mutta on myös erittäin toimiva parisuhde ei niin täydelliseen mieheen.

        HYvä! Upeaa lukea itsensä hyväksyvän naisen kommentti!


      • lifemocker
        xxl47v kirjoitti:

        Ei hän katkera ole, vaan hän on vittuuntunut pinnallisiin miehiin, jotka eivät tajua naista pintaa syvemmältä.

        On ylipainoa, on riipputissit, on vuosia sheivaamattomana olleet kainalot ja alapää. mutta on myös erittäin toimiva parisuhde ei niin täydelliseen mieheen.

        tuo on vain typerää olettaa, että muitten pitäisi muuttaa ihanteitaan vain siksi, että sinä et niihin sovi

        tai kaikki ne asiat mitä sinä teet väärin, muuttuisivat millääntavalla oikeiksi, vain koska sinä haluat toimia päin helvettiä ja muitten pitäisi tämä automaattisesti hyväksyä normaalina asiana


      • lifemocker

        tosiasioiden kertaamistahan tämä vain on: elintapasi ovat päin helvettiä jos 20 kiloa lihot muutamassa kuukaudessa, oli sitten mikä tahansa sulla tilanne!


    • ryeyeihuh

      Katkeraa yh:n tilitystä!!!

      • oka53

        Ei mun mielestä Ukan123 mitenkään katkeralta kuulosta vaan kertoo mitä on olla nainen joka on synyttänyt lapsen.
        Mä en ymmärrä tätä vallalla olevaa vartalo ihannetta jossa naisen pitäisi olla ikuisesti 18-22 vuotias, sopusuhtainen eikä yhtään liikakiloja. Mutta iloinen asia on että kaikki ovat joskus 30, 40,50, 60v... vuotiaita ja vartalo muttuu iän myötä.
        Nainen on aina kaunis ja hyvä parisuhde tekee naiseta vielä kauniimman.


    • dkin

      Niimpä lihoin minäkin vaikka harrastin kävelyä viimesille viikoille asti. 5-7 km lenkkejätuli tehtyä. Järjen mukaan minun ei olisi pitänyt lihoa kun en mässäillytkään raskausikana.
      No kiloja tuli ,mutta raskausarpia ei tullut , eikä myöskään mahaan jäänyt minkäänlaista pussia roikkumaan. Rinnatkin ovat pienet , niimpä nekin ovat samassa kuosissa kun nuorenakin.
      Olen jonkunverran harrastanut liikuntaa ja kroppa on nyt paremmassa kunnossa nyt kuin nuorena:) Kilot tulee ja kilot menee, ei se raskaudenaikainen rapistuminen jää aina välttämättä pysyväksi :)

    • Ukan123

      Yh?

    • oma valinta

      Mielestäni täällä ei ole haukuttu synnyttäneiden naisten vartaloita erityisesti vaan käsitelty naisihanteita yleensä.

      Toisekseen synnyttäminen on JOKAISEN TÄYSIN OMA VALINTA. Kukaan ei siihen tässä vapaassa maassa pakota, ja tottakai kroppa siinä joillakin kärsii eikä tulee enää koskaan samanlaiseksi kuin ennen synnytystä. Sen pitäisi olla tietoinen riski, joka vapaaehtoisesti otetaan. Jokaisella on mahdollisuus käyttää ehkäisyä, jos ei halua tulla raskaaksi.

      Kolmannekseen, vaihtelee aika paljon, miten naisille raskaana ollessa käy. Tiedän naisia, jotka ovat raskaanakin ollessaan hoikkia ja kauniita. Sitten niitä, jotka lihovat toistakymmentä kiloa. Se nyt on liioittelua, että raskaudessa pitäisi lihoa ainakin 10kg. Ei pidä, vaan usein raskaana ollessa naiset pitävät muita asioita kuin ulkonäköä tärkeänä. Silloin tärkeä on se lapsi eikä ne kertyvät kilot. Toiset ovat taas raskaanakin tarkkoja painostaan ja katsovat mitä suuhun pistävät. Jotkut palautuvat täysin synnytyksestä, mutta joillekin jää roikkuva maha, raskausarvet, 30kg ylipainoa jne.

    • bulla,bulla

      Eipä sitä pullaa uuniin ole pakko tunkea.

    • kroisantti

      on, jos kerran taikina pursuu

    • Väärillä raiteilla

      Miten tämä ketju muuttui vänkäämiseksi RASKAANA OLEVISTA naisista, kun aloittaja puhui SYNNYTTÄNEISTÄ, eli naisista jotka eivät siis ole enää raskaana!

      Totta kai jokainen tajuaa, että nainen ei välttämättä ole kovin "hehkeä" raskaana ollessaan, kun on pahoinvointia ja turvotusta jne. eikä silloin tarvikaan olla.

      Sitähän vain on ihmetelty ja ihan aiheesta, että jotkut naiset syövät raskaana ollessaan hirveitä määriä ruokaa, eikä edes ruokaa vaan jotain epäterveellistä mässyä ja lihovat ihan liikaa. Se ei ole vauvallekaan terveellistä, sillä se kasvaa liian isoksi ja synnytyksestä tulee vaarallinen niin äidille kuin lapselle.

      Osa naisista myös jatkaa sitä mässyn vetämistä synnytyksen jälkeenkin, eivätkä edes yritä päästä entisiin mittoihin tai lähellekään. Yleensähän se menee niin, että se elopaino vain lisääntyy ja lisääntyy vaikka lapset on synnytetty ja imetetty jo vuosia sitten. Ei tietenkään aina (jos koskaan) ole mahdollista saada sitä ihan samanlaista kroppaa takaisin, kuin mikä oli ennen lapsia, mutta ei kai sitä nyt tarvi repsahtaakaan ihan täydellisesti ja lakata välittämästä itsestään.

    • Ukan123

      Ei oikeastaan ole muuta lisättävää tähän aiheeseen.

      Yksi kysymys tosin nousi vielä mieleeni. Teille, jotka parjaatte synnyttäneen naisen vartaloa.. Ihan samalla tavallako voisitte parjata oman äitinne vartaloa? Tai mitä jos joku/jotkut muut miehet haukkuisivat äitinne vartaloa koska hän on synnyttänyt SINUT?

      Edelleen, jos et ole itse kokenut, älä tule sanomaan/neuvomaan mitä pitäisi tehdä, miten, ja missä aikataulussa.

      Ja sille huolestuneelle joka piti minua yh:na, olen naimisissa, kiitos kysymästä :) Ei vaan ole kivaa luettavaa miten naisia haukutaan kun raskaus ja synnytys muuttaa ihmisen kroppaa. Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että niin käy. Jokainen laittakoon asiat tärkeysjärjestykseen, toisille se on oma lapsi ja lapsen äiti, toisille se on edelleen timmi kroppa, kuin ei olisi koskaan lasta nähnytkään.

      • Jonkunlainennainen

        Miksi otat jotenkin niin henkilökohtaisesti nuo kirjoitukset? Tällä palstalla ja muilla kaltaisillaan nyt haukutaan milloin mitäkin. - Joidenkin mielestä pitkä nainen on upea kaunotar, ja joidenkin mielestä kammottava amatsoni. Joidenkin mielestä lyhyt nainen on ihana, ja joidenkin mielestä naurettava pätkä. Joidenkin mielestä isot rinnat tekee naisen, joidenkin mielestä ne ovat rumat utareet. Joidenkin mielestä pienet rinnat on kauniit, joidenkin mielestä surkeat rukkaset... Listaa voisi jatkaa loputtomiin, ja jos näiden palstojen kaikki kirjoitukset itseensä ottaa, niin eihän kohta pysty ovesta ulos lähtemään!

        Mitä helkkarin merkitystä sillä on sinulle, jos joidenkin miesten (vaikka suurimman osan) mielestä synnyttäneen naisen vartalo ei ole niin haluttava ja kaunis kuin synnyttämättömän, jos sinulla on itselläsi mies rinnalla, jolle kelpaat pömppämahoinesi kaikkinesi? Tarviiko sun ihan todella kelvata jokaiselle, ja olla jokaisen "ihannenainen"? Mitä ihmeen väliä on tuntemattomien mielipiteillä, jos omat asiat on hyvin ja olet itseesi ja elämääsi tyytyväinen, niin kuin sanot asian olevan?

        Tällä palstallahan puhutaan ihanteista, mitä kukakin kauniina pitää. On aivan eri asia vaativatko nuo miehet irl tyttökaveriltaan tai vaimoltaan sitä mitä täydellisyytenä pitävät.


      • eliiai1

        Kommenttisi on erinomainen!Tekii mieli myös nähdä miten timmissä kunnossa jamuutenkin kaikin puolin erinomaisia ovat kaikki nämä miehet ha naisetkin, jotka katsovat asiakseen arvostella!:D


    • Ukan123

      Alunperin kirjoitin koska olin lukenut erinäisiltä palstoilta aiheesta, halusinpa vain avautua. Onko se joltakin pois?

      En vain jaksa käsittää miten ihmiset voivat olla niin törkeitä toisilleen, varsinkaan jos liittyy johonkin täysin luonnolliseen asiaan, kuten synnytyksen jälkeiseen elämään.

    • hottismamma

      Minä olen siitä onnellisessa asemassa, liekö myös hyvien geenieni ansiota, että kolmen lapsen jälkeen olen yhä vain piukka ja pinkeä. ei tullut yhtään arpea ja jo lähtiessä pienet tisut töröttää ihan kuin ennenki, vaikka ovat toteuttaneet alkuperäistä käyttötarkoitustaankin erittäin kiitettävästi. Mutta ilmaiseksi ei tämäkään tule, niinkuin ei iän karttuessa muukaan ulkonäköön liittyvä. Paljon treeniä ja oikeanlainen ruokavalio, lepo ja laadukkaat hoitotuotteet, niin siinäpä salaisuus. Itse voi paljon vaikuttaa asioihin, turha surra ja jäädä laakereilleen makaamaan. Ja sitäpaitsi, hyvinvoiva äiti jaksaa antaa lapsille ja miehelleen enemmän. ja täytyypä sanoa, että elämä on iloa ja nautintoa, kun ei paikat hylly. Mutta jokainen tavallaan ja ihminenhän on kaunis, silloin kun itse niin tuntee. ja jos ei pidä tai hyväksy vartaloaan sellaisenaan, asialle voi tehdä jotain. ylös, ulos ja treenaamaan.

    • Analyysiä pukkaa

      Mulle tulee jotenkin mieleen tätä ketjua lukiessa, että ap on nuorehko nainen, joka on aina ollut ns. hyvän näköinen, ja tottunut miesten huomioon, ja hänelle ulkonäkö on ollut todella tärkeä. On pitänyt vartalostaan ja ulkonäöstään paljon, ja varmaan esitellytkin sitä paljon paljastavissa vaatteissa.

      Sitten hän päätti perustaa perheen, ja raskaus muutti vartaloa huonompaan suuntaan, ja komplikaatiot aiheuttaa sen, ettei mitkään jumpat enää palauta häntä edes lähelle sitä mikä joskus oli. Nyt hän on varmaan jonkinlaisessa kriisissä ja ei oikein tiedä kuka ja mikä on, kun ei enää olekaan se tiukka hottis jonka perään miehet kuolasivat. Siksi hän lukee kaikenmaailman typeriä palstoja ja loukkaantuu kommenteista, jotka on tarkoituksella kärjistettyjä.

      Huvittavintahan toki on, että usein rumimmat kommentit ovatkin naisten kirjoittamia... Tässä ketjussa ei varmaankaan ole naisten heittämää todella alatyylistä läppää, eikä itse asiassa ole edes kovin alatyylistä kommentointia muuta kuin vaan "lifemockerille" tarkoitetut, mikä minusta on jokseenkin outoa, kun jätkällä on kuitenkin sen verran kanttia että uskaltaa olla esillä omalla naamallaan - minä en uskaltaisi. Lisäksi kyseinen herra ei käsittääkseni edes odota mitään "ihmeitä" naiselta, vaan olen tullut siihen käsitykseen, että hänelle "riittää" että nainen on normaalipainoinen, rinnat ei roiku - edes kokovaatimuksia ei taida olla, eli ei ole ehdoton isojen tai pienten kannattaja - ja harvemmin nuorehkojen naisten rinnat roikkuu, ja harrastaa liikuntaa eikä syö liikaa... Ai niin - otsatukka oli ehdoton ei, mutta senkinhän saa kasvatettua pois! :D Ei mitenkään epärealistisia toiveita edes...

      Ällöttävimmät kommentit on noilta muutamilta naisilta, jotka hehkuttaa kuinka heillä ei ole tullut sitten niin mitään muutoksia, kuin vain ehkä pieni raskausarpi, joka sekin on vaalentumassa pois - sehän se ap:tä varmaan paljon lohduttaakin... Ja sitäpaitsi - näinköhän ihan oikeasti naiset? Eiköhän juuri näiden kommenttien tarkoitus ole lytätä kaikkia niitä naisia, joille on tullut suuria muutoksia syystä tai toisesta, ja sanoa "minä olen parempi kuin sinä. Mene lenkille laiska läski."

      Olen itsekin lukenut melko paljon tätä palstaa ja muitakin tämän kaltaisia, mutta en muista että varsinaisesti synnyttäneitä naisia olisi haukuttu... Yleensä ne roikkutissit ja röllykkämahat jotka moitteita saa osakseen, ovat vain yksinkertaisesti ylipainoisten naisten kroppia, eikä siinä ole mietitty onko nainen synnyttänyt vai ei.

    • Kalle-vaari

      Muuta en tähän halua kommentoida kuin että synnyttäneet naiset, äidit; teillä on kaikki syy olla ylpeitä ja tuntea itsenne todella arvokkaiksi!
      Jos teitä ei olisi, ei olisi meitäkään. Mistä ne ihmiset tulevat elleivät naisen kohdusta. Nainen on se joka elämää luo ja ylläpitää. Mies voi osallistua sen prosessin alkuun ruiskimalla jonkin tipan, nainen tekee valtavan ihmetyön kasvattaessaan lapsen kohdussaan ja synnyttäessään sen tähän maailmaan. Ja sen jälkeen hoitaa äidintehtävänsä huolehtien ja hoivaten sitä uutta polvea.
      Se on valtava kunnioitettava asia, sellanen luonnon ihme johon ei mies pysty koskaan.
      Jos se johtaa sitten siihen, että joku makkara roikkuu siellä ja kurttu täällä, se on mitätöntä. Olkaa naiset ylpeitä kropastanne, älkää aliarvioiko itseänne älkääkä antako kaljamahaisten hyypiöitten lannistaa! Te olette luotu suureen tehtävään, elämän kantamiseen tähän maailmaan.

      • No menipä taas...

        Lasten kantaminen ja synnyttäminen ei nyt mitään ihmeitä ole, eikä naisen taitavuudesta kiinni - sellaiseksi evoluutio tai luoja tai molemmat (mihin kukakin haluaa uskoa) on meidät luonut... Ei kai nyt tarvi alkaa mistään sankaruudesta ja ihmeistä puhumaan, kun kyse on kuitenkin ihan normaalista ja luonnollisesta asiasta, ja siihen tarvii sen miehen ruiskauksenkin...

        Normaalia ja luonnollista on myös se, että vartalo saattaa rupsahtaa lasten saamisen seurauksena, mutta sekin nyt vain kuuluu elämään. Jos hehkeä ulkonäkö ja tiukka vartalon on tärkeät, niin eihän ole mikään pakko synnyttää - nykyään on niin hyvät ehkäisymenetelmät... Jos kuitenkin lapsia haluaa, niin aina voi vaikka adoptoida. Ihan valintakysymys, ja ennen kuin alkaa raskaaksi yrittämään kannattaa miettiä kaikki "kauhu -skenaariot" mielessään roikkuvista tyhjistä rinnoista ja ryppyisestä löysästä mahasta ja kumpi vaakakupissa painaa enemmän - lapsi vai kiinteä vartalo.


      • fsvcxxcvvxc
        No menipä taas... kirjoitti:

        Lasten kantaminen ja synnyttäminen ei nyt mitään ihmeitä ole, eikä naisen taitavuudesta kiinni - sellaiseksi evoluutio tai luoja tai molemmat (mihin kukakin haluaa uskoa) on meidät luonut... Ei kai nyt tarvi alkaa mistään sankaruudesta ja ihmeistä puhumaan, kun kyse on kuitenkin ihan normaalista ja luonnollisesta asiasta, ja siihen tarvii sen miehen ruiskauksenkin...

        Normaalia ja luonnollista on myös se, että vartalo saattaa rupsahtaa lasten saamisen seurauksena, mutta sekin nyt vain kuuluu elämään. Jos hehkeä ulkonäkö ja tiukka vartalon on tärkeät, niin eihän ole mikään pakko synnyttää - nykyään on niin hyvät ehkäisymenetelmät... Jos kuitenkin lapsia haluaa, niin aina voi vaikka adoptoida. Ihan valintakysymys, ja ennen kuin alkaa raskaaksi yrittämään kannattaa miettiä kaikki "kauhu -skenaariot" mielessään roikkuvista tyhjistä rinnoista ja ryppyisestä löysästä mahasta ja kumpi vaakakupissa painaa enemmän - lapsi vai kiinteä vartalo.

        Suosittelen myös katsomaan Orphan (2009) -elokuvan ennen adoptiota. Aina kaikki ei mene putkeen silläkään saralla.


    • kaltsu!

      Kalle vaarin muisti heittää se on selvä että mies ei voi synnyttää kun ei ole kohtua ja munasarjoja.

    • Eiseniin

      Lihoin kolme kertaa yli 20 kg ja myös laihduin ne vuodessa pois. Nyt ikää 46 ja lapset aikuisia. Paino 55 ja pituus 158. Käyn salilla 4 kertaa viikossa pitääkseni paikat kunnossa ja pakarat uosissa. Kukaan ei ole koskaan arvostellut. Ei pullukkana eikä hoikkana. Aina olen saanut rakkautta.

    • qqqwwweeerrrtttyyyyy

      Itse pidän esim. keisarinleikkaus ja raskausarpia seksikkäinä, eikä pari kiloa ja lievä roikkuminenkaan haittaa jos on muodot kondiksessa.

    • Ukan123

      En ota henkilökohtaisesti, vaan mietin asiaa ihan kaikkien synnyttäneiden naisten kannalta... tuntuu että jotkin kohdat kirjoituksistani ei mene jakeluun?

      Ja ei, en tarvitse muiden kuin oman mieheni huomiota ja hyväksyntää.. ihme analyysejä keksitte :D

    • vcxvcxvcxcvxcvx

      Tottakai jollekin voi tulla esteitä liikkumiseen raskauden myötä, mutta valtaosalle ei tule ainakaan pitkäksi aikaa eikä raskaus ole näin ollen syy lihomiseen.

      Toisekseen sillä ei ole mitään merkitystä mistä syystä naisen kroppa on ruma sen silmissä, joka kroppaa arvioi. Jos naisen rinnat ovat tyhjät roikkuvat pussit niin eihän se ole kaunista, vaikka onkin täysin luonnollista monille synnyttäneille naisille.

      Jos haluaa pysyä kauniina niin ei kannata synnyttää. Täysin tietoinen valinta jos haluaa rumentaa kroppaansa synnyttämällä. Jokainen saa kuitenkin tehdä oman päätöksensä ja jokainen arvottaa eri asioita elämässään. Turha kuitenkaan lähteä miestä syyttämään siitä, että ei pidä enää kroppaasi seksikkäänä kun menit sen synnyttämällä pilaamaan. Miehillä on myös oikeus mielipiteeseensä, mutta eihän se tietenkään kovin kohteliasta ole päin naamaa laukoa. Netissä sen sijaan näistä totuuksista voi puhua ketään henkilökohtaisesti loukkaamatta. Jos sinä näistä kommenteista loukkaannut niin se on ikävää, mutta se ei ole syy vaientaa keskustelua.

    • öööööööööööööä

      Olet kyllä niin oikeassa. Mutta muistakaa naiset myös se että ei me miehet pelkästään ulkonäköä katsota, etenkään jos kyseessä on se oma vaimo, jonka kanssa on sen perheen perustanut. Elämään kuuluu se, että ulkonäkö muuttuu. Vanhojakin me kaikki joskus ollaan, tuskin kovin moni jättää vaimonsa siksi että hän on 70vee ja vartalo ei ehkä näytä maailman parhaimmalta ja timmiltä??

    • Rehellinen mies

      Itse tunnen yhden 44-vuotiaan äidin jolla on kuusi lasta ja on timmimpi kuin valta-osa läheisen lukion liisoista.

      Niin että ei se äitiys naista pahenna, vaan sellainen piittaamattomuus ja epäterveet elämäntavat.

    • Miksi noteeraat ?

      Mitä väliä älyvapaitten kommenteilla on? Läppätissit ja raskauden jäljet vatsassa eivät haittaa ketään, jolla aivot ovat paikoillaan eivätkä riipu - ties missä.

    • vauvailija

      Lihoin vajaata 10 kg ja olen saanut kaikki pois. Paino johtuu osittain äidin pituudesta. Pitkillä ja leveä lantioisimmilla ei mahaa niin edes huomaa eikä se venykkään samallalailla jos ei sitten aiheuta sitä itse. Minulla pit. yli 170cm ja luultiin että tulee pieni lapsi tuli kuitenkin ihan norm. kokoinen ja vielä virkeä sellainen. Enkä edes tehnyt mitään ihmeempiä jumppajuttuja. Vauvan syntymän jälkeen liityin muskariin ja siinä sitä pyöritellessä hävis loputkin.

      • laiha mamma

        Olen samanpituinen, 170 .

        Minulla paino nousi 8kg. Ja se oli liian vähän, ja sekin tuli vasta viimeisellä kolmanneksella.

        Kaksi ensimmäistä kolmannesta oksensin ja voin pahoin. Mikään ei oikein pysynyt sisällä. Jouduin tarkkailuun kun paino vain putosi. Ja varoiteltiin myös pienestä lapsesta, taisipa joku luulla, että ihan tahallani laihdun.

        Lapsi oli normaali 3,5 kg, ja sairaalaan jäi 11kg.

        Jotenkin en jaksa uskoa, että jos painosi on noussut vain 10kg olisi ollut jotain pois laihdutettavaa synnytyksen jälkeen.

        Täytyy myös sanoa, että itselläni olisi ollut imetysaika mukavampaa, jos olisi ollut vararavintoa. Oli nimittäin ihan hillitön nälkä monta kertaa päivässä. Ja se nälkä on muuten sellaista, mitä harva (jos kukaan) nykypäivän mies pystyy edes kuvittelemaan. Imetin kuitenkin onnistuneesti ja useita vuosia.

        Uskoisin, että niillä, joilla on kyky syödä jo raskauden aikana itselleen varastoja, on myös ihan LUONNON SANELEMA nälkä. Mikä on hieman eri asia kuin ukkojen mahan kurnimiset. Hormonien säätelemästä pakottavasta nälästä miehet eivät tiedä mitään, kuten eivät raskaanaolosta muutenkaan.


    • Äidit kauniita!

      Minä pieni nainen, sain 20kg molemmista lapsista ja kaikki lähti nopeaan pois. Lasten jälkeen alkoi liiikunnallinen elämä ja kieltämättä paremmalta näyttää kuin koskaan teini-iässä.

      Jos on tyytymätön itseensä ja ulkonäkö on tärkeää, kannattaa tehdä töitä sen eteen. Jos on tyytyväinen tai ei koe ulkonäköä tärkeäksi, niin ei ole edes syytä vertailla itseään muihin.

    • waerwe

      Olen katkera siitä ettei miesten tarvitse käydä niitä vaiheita läpi mitä naiset joutuu. Raskaus ja synnyttäminen eivät ole helppoja asioita, nainen joutuu käymään läpi psyykkisesti kuin fyysisestikin raskaan prosessin. Monet miehet varmaan ajattelevat että se on vaan niin että mukula pulpahtaa ulos ja se on siinä... mutta ei se niin mene. Ja sitten miesten ei tarvitse käydä niitä tunnekuohuja läpi mitä raskaus kropalle tekee. Se on naiselle, jolle painonhallinta ja ulkonäköasiat ovat tärkeitä, melko hankala aihe.

      Miesten on helppo pitää kroppa kuosissa (etenkin jos ovat jo ennestään normaalipainoisia), mutta normaalipainossa oleva nainen voi lihota raskauden aikana juuri sen 20 kg. Jotkut pääsee kiloista helposti eroon jotkut taas eivät. Synnytyskokemuksen jälkeen nainen vähiten kaipaa arvostelua siitä millainen kroppa on, onhan hänellä paljon tärkeämpää tekemistä kun oman napansa katselu.

      • oma valinta

        Ei kukaan pakota kersoja tekemään. Oma päätös.


      • fdsfcxvvfds

        Kyllä ihanteellinen miehen kroppa vaatii huomattavasti enemmän kuin naisen kroppa. Naisella taas geeneillä suurempi merkitys kuin miehellä. Kauniskroppaisen naisen ei tarvitse tehdä kovinkaan paljon ja ihanteellinen kroppa tulee monelle luonnostaan ihan normaalilla pienellä liikunnalla. Todella moni mies voi saada kovalla treenillä ainakin kohtalaisen kauniin vartalon, naiset ei niinkään.


    • Ei synnyttäneille!

      Kuten sanottua: pakkoko niitä lapsia on tehdä?

      On ihan oma valinta, hankkiiko jälkikasvua ja pilaa sillä vartalonsa vai ei.

      Sanottiin mitä sanottiin, synnyttäneen naisen pillu on löysää tavaraa verrattuna synnyttämättömään. Tämä on tullut monesti koettua.

      Totta kai, jos kyse on omasta kullanmurusta niin sitä kropan muutosta katsoo eri silmin kuin vieraan naisen. Mutta niin se vaan on että jos sinkku olisin niin takuulla pitäisin synnyttämätöntä naista aina parempana vaihtoehtona kuin synnyttänyttä, eikä pelkästään sen takia että vieraita mukuloita en haluaisi kasvattaa.

      Totuus on, että vaikka synnyttänyt nainen olisi kuinka helvetin seksikäs ja kaunis tahansa, siellä pikkuhousujen sisällä on pilalle venynyttä tavaraa, eikä sitä muuta geishakuulailu tai mikään muukaan säälittävä itsepetos, johon synnyttäneet naiset turvautuvat epätoivoissaan.

      • troll

        No voivoi... onneksi kaikki eivät ajattele noin. :)


      • luuseriolet

        Olet varmaan onneton ja yksinäinen provooja, joka tosiasiassa ei ole yhtäkään naista kaatanut elämänsä aikana.


      • "pikkuhousujen sisällä on pilalle venynyttä tavaraa, eikä sitä muuta geishakuulailu tai mikään muukaan säälittävä itsepetos,"

        -Onko joku synnyttänyt nainen sanonut sulle ettei se sun prinssinakki tunnu missään vai mistä moinen katkeruus..?! X)


      • ,,,,,,,,,,,

        Itse asiassa tavara menee ihmeenkin usein tiukemmaksi synnytyksessä. ;) Episiotomia kun ommellaan, se kiristää värkkiä.

        minä taas joskus kuulin moneltakin nuorelta mieheltä, että heidän nuoret naisensa ovat ihmeen löysiä. Synnyttäneitä naisia neuvotaan tekemään lantionpohjajumppaa, moni sitä tekeekin ja on entistä ehompi. Mutta tyydy sinä vain löysiin;) Isot pojat ovat sinua höynäyttäneet.


    • 14+11

      Synnyttäneillä naisilla on jo mies - se lastensa isä. Mitä muiden miesten mielipiteillä on väliä?

    • Raskaus ja synnytys EI OLE SAIRAUS. Kuntoon pääsee jos vain itse sitä haluaa ja on valmis tekemään töitä sen eteen.

      Pakkohan se tietenkään ei ole. Jokainen saa olla niin lihava/laiha kuin itse haluaa. Mutta on syytä lopettaa käyttämästä lapsia ja synnytystä tekosyynä ylipainolle ja sille ettei huolehdi itsestään.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,

        Joo, voihan ne tekosyiltä kuulostaa ihmisestä, joka ei itse ole isä saati äiti. ;) Itselläni on alkanut olla aikaa vasta nyt, useamman lapsen jälkeen, kun nuorin on nelivuotias. Raskauden tuomat "tekosyy"-sairaudet alkavat vihdoin olla hallinnassa ja lapset eivät enää ole niin kovasti äidissä kiinni.


    • synnyttdfgsgs
    • miehen mielipide

      No, vaimon kroppa meni ainakin pilalle synnytyksessä. Ennen niin terhakat tissit roikkuu ja raskausarpia on joka puolella alavartaloa. Lapset ovat toki ihania ja rakkaita, kiitos niistä vaimolleni. Mutta seksikkääksi vaimoani ei voi enää sanoa vaikka hoikkana onkin pysynyt.

      • jomummo

        ei se ihan nuinkaa mee. itse olen 5 lapsen äiti painoni nousi jokaisen lapsen kohdalla 20-35kg ja voin sanoa hyvällä mielin rinnoista sen että niiden roikkuminen on naisen omasta tahdosta kiinni... jumppaamalla nekin saa näyttämään hyvältä.minulle on moni sanonut ettei ikinä uskoisi että olen 5lasta synnyttänyt jos katsoo ulkomuotoa. paino myös laskenut jokaisen synnytyksen jälkeen sammallatavalla kuin tulikin eli kilo ja viikko...


      • Parempiyksin

        Vittu mikä teitä miehiä oikein vaivaa? Ei ihmekään kun nainen ei tunne itseään seksikkääksi kun katsotte heitä laskelmoivasti päästä varpaisiin. Se ei ole enää rakkautta kun katsoo toista tällä tavalla, pelkkänä objektina. Jos ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella niin toki voitte mennä niitä hehkeitä hempukoita iskemään. Se on vain hyväksi teidän riutuneille vaimoillenne kun ette ikinä kehu heitä millään tavalla jotta tuntisi itsensä naiseksi! Ja monesti näkee ettei mieheltä saa mitään lastenhoitoapua, miten siinä nainen voi pitää huolta ulkonäöstään siinä samalla? Ei voi muuta sanoa, että kyllä synnyttäneet naiset joilla on tuollaisia miehiä, ansaitsivat paljon parempaa!


    • just sayin'

      Luonto pyrkii aina tasapainoon, sanotaan. Siinä vaiheessa kun ihmiset lakkaavat tekemästä lapsia sen takia, että se pilaa ulkonäön, on ihmislaji niin sairas ja luonnosta vieraantunut, että väistämättä tapatuva lajin kuoleminen sukupuuttoon on vain ja ainoastaan oikein.

    • Käyttäkää kondomia

      Jos miehellä on naisesta mielessä vain naisen raskauskilot, niin ei nähdäkseni kannata lähteä koko lasentekotouhuun.

      Unohtakaa siinätapauksessa naiset ihan kokonaan ja lastenteko, älkää lisääntynkö ennenkuin tajuattte että se on paljon muutakin iHAN KAMALAN YÖKÖTTÄVÄÄ johon pintaliitäjän psyyke ei riitä. Aika varma ero tulee jo pikkulapsi vaiheessa jos ei näe muuta kuin läskit....sieltä tulee myös kakkaa, puklua ja valvomista.

      Sellaisen miehen ei kannata ajatella naista ollenkaan.
      Pysyköön max sinkuissa ja ainakin kotona. Se on K 18 ja ei herkille katsojille.

    • Koittakaa käyttäytyä

      Seuraavan kerran kun mies ehdottaa lastentekoa, nauran paskaset naurut, koska tiedän ettei hän tule kestämään siitä ensimmäistäkään metriä: jo siinä vaiheessa kun naisen maha alkaa kasvamaan äijän pää menee paniikkiin ja pahimmassa tapauksessa hän alkaa hiillostamaan naista laihdutukseen ja vahtii jokaisen suupalan.


      Miehelle saa varata siinä tapauksessa paikan mt- polilta jo raskausaikana.

      Palsta hyvä puoli on se, miten rehellisiä kirjoituksia täällä näkee. Sen tietämättömyyden, suvaitsemattomuuden ja röyhkeyden määrään. Kuka tahansa voi olla asiantuntija ja jaella neuvoja asiasta josta ei tiedä mitään.

      Tyhmyys ja röyhkeys ovat vaarallinen combo. Psca roiskuu.

      Koittakaa tekin suomalaiset miehet vähän miettiä ja käyttäytyä.
      Pata kattilaa soimaa.

    • Anonyymi

      Pelastakaa maailma olkaa synnyttämättä.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe