Miten lääkäriltä haetaan reseptiä? apua yksinkertaiseen hommaan

apua:/&&

Elikkä haluan tota lääkettä nimeltä Propral, mutta siihen tarvii reseptin. Olen 16v, elikkä mites mä sen saan? meen terveyskeskukseen ilman soittoa, otan vuoronumeron , selitän lääkärille että haluan sitä ja se antaa reseptin? siinä kaikki vai miten se tapahtuu! :/ auttakaa joku

5

186

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+5

Ensinnäkään lääkäri ei ole mikään reseptiautomaatti, jolta vain pyydetään lääkettä ja hän mitään sanomatta toimii pyydetyllä tavalla. Sinun tulee soittaa omaan terveyskeskukseesi ja varata aika lääkärille (toki tämän voi tehdä myös paikanpäällä jos satut kulkemaan terveyskeskuksesi ohi). Puhelimessa hoitaja kysyy miksi haluat varata ajan ja sinä kerrot oireesi ja asiasi. Puhelimessa saat ajan ja saavut sovittuna aikana terveysekukseen. Lääkärille päästyäsi kerrot hänelle vaivasi, oireesi jne. Tämän jälkeen lääkäri tekee päätelmänsä vaivastasi ja mahdollisesti hoidosta ja lääkityksestä, mahdollisesti määrää lisätutkimuksia jne.

Voit toki mainita lääkärille, että olet kuullut ko. lääkkeestä ja kysyä sopisiko se sinulle. Lääkäri sitten kertoo miten asia on. Lääkkeitä ei määräillä ilman diagnoosia.

• Yksinkertaista:
      1. Varaa aika lääkärille
      2. Kerro vaivasi. Et sinä itse lääkkeitäsi määrää!
      3. Lääkäri kirjoittaa reseptin sähköisesti tai kirjallisesti
      4. Haet lääkkeen apteekista respetin avulla.

• postaajadddddd

kiitos teille!

• jaa häh

Mistä ihmeestä olet edes keksinyt että tarvitset tuollaisen lääkkeen?

• Jännärin äiti

Ahkä aloittaja on lukenut jotta sitä määrätään tasapainottamaan sydämen sykettä ja siten helpottamaan jännittämistä. Beetasalpaaja kun kert on. Nuorethan usein jännittää. Ehkä siksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      62
      1666
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1038
    3. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      49
      848
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      804
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      780
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      281
      766
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      255
      694
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      54
      665
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      84
      613
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      113
      577
    Aihe