Elikkä haluan tota lääkettä nimeltä Propral, mutta siihen tarvii reseptin. Olen 16v, elikkä mites mä sen saan? meen terveyskeskukseen ilman soittoa, otan vuoronumeron , selitän lääkärille että haluan sitä ja se antaa reseptin? siinä kaikki vai miten se tapahtuu! :/ auttakaa joku
Miten lääkäriltä haetaan reseptiä? apua yksinkertaiseen hommaan
5
126
Vastaukset
- 5+5
Ensinnäkään lääkäri ei ole mikään reseptiautomaatti, jolta vain pyydetään lääkettä ja hän mitään sanomatta toimii pyydetyllä tavalla. Sinun tulee soittaa omaan terveyskeskukseesi ja varata aika lääkärille (toki tämän voi tehdä myös paikanpäällä jos satut kulkemaan terveyskeskuksesi ohi). Puhelimessa hoitaja kysyy miksi haluat varata ajan ja sinä kerrot oireesi ja asiasi. Puhelimessa saat ajan ja saavut sovittuna aikana terveysekukseen. Lääkärille päästyäsi kerrot hänelle vaivasi, oireesi jne. Tämän jälkeen lääkäri tekee päätelmänsä vaivastasi ja mahdollisesti hoidosta ja lääkityksestä, mahdollisesti määrää lisätutkimuksia jne.
Voit toki mainita lääkärille, että olet kuullut ko. lääkkeestä ja kysyä sopisiko se sinulle. Lääkäri sitten kertoo miten asia on. Lääkkeitä ei määräillä ilman diagnoosia. Yksinkertaista:
1. Varaa aika lääkärille
2. Kerro vaivasi. Et sinä itse lääkkeitäsi määrää!
3. Lääkäri kirjoittaa reseptin sähköisesti tai kirjallisesti
4. Haet lääkkeen apteekista respetin avulla.- postaajadddddd
kiitos teille!
- jaa häh
Mistä ihmeestä olet edes keksinyt että tarvitset tuollaisen lääkkeen?
- Jännärin äiti
Ahkä aloittaja on lukenut jotta sitä määrätään tasapainottamaan sydämen sykettä ja siten helpottamaan jännittämistä. Beetasalpaaja kun kert on. Nuorethan usein jännittää. Ehkä siksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618710- 1404983
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.384363- 213558
- 233152
- 603002
- 292967
- 322548
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4162345- 322279