Ei voi käsittää

en tajua en

Ajattelin kysyä että onko muilla tälläistä? Anoppi on minulle jo aikoja sitten kaveripyynnön facebookkiin. Ei siinä mitään, mutta : en ole hyväksynyt pyyntöä, ja tästä asiasta on noussut jo kolmatta mailmansotaa hipova show.

Hän soittelee pari kertaa kuussa ja itkee puhelimeen kuinka julma olen ja eikö minulla järki päätä pakota kun en ole klikannut "hyväksy"-nappia.

Siis mullako se järki nyt tässä on mennyt? Olen tosiaan luullut että jokaisella on oikeus päättää ketkä sinne haluaa kavereiksi. Esimerkisksi oman äitini kanssa olen jo aikoja sitten sopinut ettei kumpikaan pyydä toista kaveriksi ja ollaan oltu kyllä todella yhtä mieltä asiasta.

Onko tosiaan joillakin ihmisilä todellisuus hämärtynyt sen verran etteivät enää tiedä muusta kuin virtuaalikaveruudesta/jutteluista? Kyllä, omaan profiilin, mutta tapaan ennemmin ihmisiä ihan IRL, onhan se mukavampikin istahtaa kahvikupin ääreen kasvokkain vaihtamaan ajatuksia.

Miksi siis pitää loukkaantua jos kuitenkin yhteys pelaisi muutenkin?Ei muakaan ole kaikki hyväksyny kaveriksi enkä siltikään soittele katkerana perään ja kerjää itku silmässä yhtä hiton klikkausta.
Alkaa vaan ahdistamaan tämä jatkuva piikittely ja tivaaminen miksimiksimiksi?????

22

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Vain vastaat että:

      "Sinun kanssasi on niin paljon hauskempaa jutella kasvotusten kuin virtuaalisesti. Kaikista läheisimpien, kuten oman äitinikin, kanssa en todellakaan tahdo vain virtuaaliystävyyttä."

      Ei muuta. Saattaa olla että joudut toistamaan tuon lauseen kymmenen kertaa ennenkuin viesti menee perille. Tärkeintä on että et lisää siihen mitään, et selittele mitään. Vain tuo yksinkertainen ja ystävällinen lause kertoo kaiken.

    • mitä salailet?

      Miksi et voi ottaa anoppia facebook-kaveriksi. Olen kaveri miniöiden ja vävyjen kanssa, olen myös mieheni kanssa kaveri vaikka asumme yhdessä.
      Onko jotain salaamista, en muuten ymmärrä kieltäytymistäsi.

      • ap.

        Eipä ole salaamista, en vaan tajua miksi ihmeessä mun pitäisi ottaa jokainen pyytäjä kaveriksi. Olen itsekkin mieheni kanssa kaveri fb:ssä, mutta hänkään ei ole ottanut äitiään kaveriksi ihan niinkuin en minäkään omaani.

        Kaiken tarpeellisen he saavat kyllä kuulla sitten kavokkain/puhelimitse, mutta eikö sinun mielestä ihmisillä saa olla mitään omia juttuja mitä jaetaan kavereiden ja ystävien kesken? En usko että oma äitini tai anoppini jaksaisi lukea esim. lätkäpäivityksiäni. Eikä myöskään kaikki mun asiat heille edes kuulu ja sama juttu toisinpäin, eli ei mullekkaan kuulu kaikki heidän asiansa.

        Mieheni kyllä näkee kaiken mitä kirjoitan sinne, joten eipä nyt niin kaamesti ole salatavaa.
        Mutta vastaappa itse sitten tähän : Mikä VELVOITE sun mielestä mulla on ottaa jokainen halukas fb-kaveriksi? Ja missä kohtaa lakikirjassa on se pykälä mikä pakottaa mut jakamaan koko elämäni jokaikisen ihmisen kanssa?

        Tietääkseni fb perustuu vapaaehtoisuuteen ja vapaaseeen valintaan kelle jakaa mitäkin, vai olenko täysin väärässä?


      • ap.

        Ja lisäyksenä vielä muutama juttu :A) Mieheni kyllä ymmärtää miksi en ole ottanut hänen äitiään kaveriksi,eikä ole itsekkään. hän itse on tehnyt sen päätöksen jo ennekuin olemme edes tavanneet.
        B) Äitini on samaa mieltä kanssani että joku yksityisyys on oltava jonka vuoksi emme ole keskenään kavereita fb:ssä. Miehenikään ei ole äitini kanssa siellä kaveri eikä kumpikaan syyllistä toista siitä ja silti heillä on lämpimät välit.
        Joten mikä ihmeen oikeus anopilla on syyllistää mua tästä?


      • tavis anoppi.
        ap. kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä muutama juttu :A) Mieheni kyllä ymmärtää miksi en ole ottanut hänen äitiään kaveriksi,eikä ole itsekkään. hän itse on tehnyt sen päätöksen jo ennekuin olemme edes tavanneet.
        B) Äitini on samaa mieltä kanssani että joku yksityisyys on oltava jonka vuoksi emme ole keskenään kavereita fb:ssä. Miehenikään ei ole äitini kanssa siellä kaveri eikä kumpikaan syyllistä toista siitä ja silti heillä on lämpimät välit.
        Joten mikä ihmeen oikeus anopilla on syyllistää mua tästä?

        Vaikka vanha olenkin, pukkasi naurattamaan repliikki:
        >Eipä ole salaamista, en vaan tajua miksi ihmeessä mun pitäisi ottaa jokainen pyytäjä kaveriksi


      • utelias?

        Et ymmärrä jutun pointtia. Miehesi ei ole verrattavissa miniöihin ja vävyihin.


    • Liina Anniina

      Voi kuinka teinimäistä
      ... erotella ihmiset noin lokeroihin

      ... olisihan se perin noloa, jos kaverit näkisi fb:ssä nuo vanhat haamut, anopit ja äidit, ja kauhistuksen kanahäkki, vieläpä fb -ystävinä.
      Joku yksityisyys se sentään ihmisellä on oltava, ettei vedä näitä dinoja virtuaalimaailmaan. ;)

      • heh3

        Ja Liina Anniina varmaan pyytää jokaista vastaantulijaa kaveriksi ettei vaan lokeroi vahingossakaan ihmisiä =) Luultavimmin pyytää vielä yhteystiedot, että jos se kaveripyyntö ei olekkaan hyväksytty, voi illasta toiseen soitella ja itkeä miksi joku tuntematon pertsa kalliosta halunnutkaan kaveriksi.


      • kyllästynyttt

        liinaanniinakin vois vaan joskus olla kommentoimatta, aina samantasoisia kommentteja...


      • Naamiokirja

        Pojanpoika pöyristyi, kun pyysin häntä kaveriksi, sillä toiset pojat nauravat, kun mummu siellä kirjoittelee. Hyväksyi kuitenkin.
        Maltoin mieleni, enkä kirjoittanut mitään kauhistuttavaa ja noloa, ja nyt on asia kunnossa.
        En kyllä ymmärrä, miksi et ota anoppiaisi kaveriksi. Voithan rajata viestit niin, että kaikki eivät mene hänen palstalleen.


      • Liina Anniina
        kyllästynyttt kirjoitti:

        liinaanniinakin vois vaan joskus olla kommentoimatta, aina samantasoisia kommentteja...

        Olen ollut täältä pitkään poissa, joten tosiaankaan en ole liian usein kommentoinut.

        Ja "Heh3": jos anoppi on se "tuntematon pertsa kalliosta", niin voihan se ollakin viisainta ottamatta fb-kaveriksi ja pitää ihan matalaa profiilia.

        Kaikki kun eivät olisi yhtä vapaamielisiä pertsa-anopin suhteen.


      • heehhheeehhh
        heh3 kirjoitti:

        Ja Liina Anniina varmaan pyytää jokaista vastaantulijaa kaveriksi ettei vaan lokeroi vahingossakaan ihmisiä =) Luultavimmin pyytää vielä yhteystiedot, että jos se kaveripyyntö ei olekkaan hyväksytty, voi illasta toiseen soitella ja itkeä miksi joku tuntematon pertsa kalliosta halunnutkaan kaveriksi.

        Voi mitä ääliöitä, Siis miehesi äiti on verrattavissa kehen hyvänsä vastaantulijaan. Olin kuolla nauruun tuollaisen maailmoja syleilevän tyhmyyden edessä.
        Millaisia nämä nykyiset nuoret naiset oikein ovat? Missä ovat olleet kun aivosoluja jaettiin. Minäkin jopa osaan rajat kenelle haluan päivitysteni näkyvän. Jos kirjoittelet salararkkaallesi laita ihmeessä yksityisviestinä :))


      • anoppikin.
        heehhheeehhh kirjoitti:

        Voi mitä ääliöitä, Siis miehesi äiti on verrattavissa kehen hyvänsä vastaantulijaan. Olin kuolla nauruun tuollaisen maailmoja syleilevän tyhmyyden edessä.
        Millaisia nämä nykyiset nuoret naiset oikein ovat? Missä ovat olleet kun aivosoluja jaettiin. Minäkin jopa osaan rajat kenelle haluan päivitysteni näkyvän. Jos kirjoittelet salararkkaallesi laita ihmeessä yksityisviestinä :))

        Kun itsekkyys ja omahyväisyys ylittää määrätyn rajan, katoaan realiteettien taju.
        Myös minua nauratti kuinka tuohtunut miniä vertasi anoppia kehen hyvänsä vataantulijaan.


    • eikö niin

      Ei ole pakko ottaa kaikkia kavereiksi ,on paljon pyytäjiä jotka ovat vain uteliaita ja haluavat vain tietoja toisista. Pyytävät kavereiksi ihmisiä kaikista ikä luokista ,vaikka eivät ole missään tekemisissä keskenään.Niitä sietää varoa.

    • helppoa

      Helppo ratkaisu, jos haluat, on sellainen, että vaihdat yksityisyysasetuksia anopin kohdalla. Laitat estoja, ettei hän näe esim.kaikkia päivityksiäsi tai kuviasi. Anoppi on tyytyväinen, kun pääsi kaveriksesi, mutta ei välttämättä tajua, että näkee tasan saman verran mitä näki "ei-kaverinakin". :)

    • ????

      En kyllä ymmärrä miksi anoppi loukkaantuu siitä ettet ota kaveriksi? Miksi se on hänelle niin tärkeää. :D

    • Liina Anniina

      Ei ole minusta ollenkaan oikein eikä hyvä teko, että aviomiehen vanhemmat erotetaan täysin yhteydestä poikansa lapsiin.
      Ja ilman kunnon syytä!

      Hei, haloo!
      Kyllä nyt sentään syy täytyisi sanoa. Se, että sanoo, että haluaa olla "rauhassa", ei ole mikää selitys. Typerää se on ihmiseltä tehdä noin.
      Älä ap. ole liian jalomielinen, vaan nosta kissa pöydälle ja vaadi edes kunnollinen selitys.
      Miniä tekee väärin myös miestään kohtaan, että kohtelee hänen vanhempiaan ala-arvoisella tavalla.

      Minusta sinulla ap. on oikeus surra asiaa, oikeus on olla vihainen, oikeus olla loukattu.
      Ja oikeus on nimittää epäoikeudenmukainen käytös vääräksi ja tuomittavaksi.
      Mitähän jos pojallesikin ilmaisisit ihan kunnolla, kuinka loukattu olet. Minusta tuntuu, että olet juuri kiltteytesi ja jalomielisyytesi vuoksi joutunut tuon ilkeyden kohteeksi. On helppo olla ilkeä, kun tietää, että toinen on kiltti ja tyytyy hiljaa kärsimään.

      • ööh?

        Mihinköhän avaukseen LiinaAnniinan oikein piti vastata? Ei ap. mistään lapsien erottamisesta ole puhunut :O


    • marsu579032

      minä olen anoppini facebookkaveri vaikken hänestä niin välitäkään..on aika tunkeileva. ennen kuin hyväksyin piti poistaa pahimpia nuoruusvuosien juhlintakuvia...ja oikeastaan oli vähän noloa kun niin moni miespuolinen henkilö (vain kaveri) oli kirjoitellut seinälleni ja tietysti anoppi näki ja varmaan oikein uteliaisuuttaan tutki kaikki tietoni, kaverini ja kirjoitukseni... joten ymmärrän hyvin jos ei halua särkeä sitä anopin unelma kuvaa unelmaminiästä näyttämällä anopille kaiken minkä näyttää kavereillekin. jotain poistin ja jotain jätin ja ajattelin sitten, että tällainen olen ja jos ei kelpaa niin ei kelpaa :D

    • jeejee2

      Ratkaisu ongelmaan.
      Paina hyväksytty nappia ja rajaa asetuksista mitä anoppi näkee. :)

    • jössestä

      Tässä ketjussa taas näkee, miten sumeaksi ihmismieli menee jonkun lässynlää-Facebookin kanssa. Virtuaalisoollit ovat tärkeämpiä kuin oikean elämän roolit, joten parasta veetuilua taitaa nykyään olla se että poistaa jonkun Fabo-kavereistaan tai ei suostu kaveriksi. Ainakin ap:n mukaan anoppi taitaa olla jo lievän höperyyden asteella ja kärsii pahanlaatuisesti yksinäisyydestä, jossa elämä roikkuu tarpeettoman Febon varassa.

      Minä en ikinä suostu olemaan Febossa kaverina sukulaisteni, mieheni , naapureitteni saati rakkaimpien ystävieni kanssa. Haluan oikeuden olla vain naapuri tai täti tai vaimo tai hyvä ystävä. Minua hävettää niin monta kertaa fiksunkin oloisten ihmisten Febo-päivitykset ja mielelläni pidän harhaluuloni heistä kuin tietäisin, miten jonkun äiti-poika-suhde pelaa. Kaikkea ei todellakaan tarvitse elämässä jakaa. Ja vaikka nyt joku besserwisser olisi mieltä mahdollisuudesta kategorioida kaverit ja olla seuraamatta, mutta kun sitä varten Febossa roikutaan että ihmisillä olisi vuorovaikutusta keskenään. Hirveää sosiaalista vehtaamista, johon todellakin mätänee henkisesti.

      Ap. sinulla on oikeasti aika häiriintynyt ja omituinen anoppi. Aikuinen ihminen kaiken lisäksi. Tuntuu ihan pahalta, että hän elää niin Febon varassa. Koeta hellävaroen kertoa, miten kevät on alkanut ja näytä lintuja ikkunasta ;)

    • JKLOO

      NINKÖ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe