Tämä aihe ei ehkä ole oikealla foorumilla,mutta kun tämä on kaikkein aktiivisin Kristinuskon keskustelukanava.
Olen tässä seurannut uskovaisten ja ei uskovaisten elämän kamppailuja ja tullut tälläisiin aatoksiin.Ajatukseni lähtökohta on että Raamattu on Jumalan totuus ja Jeesus on sovittanut meidän synnit Golgatalla.Ainoostaan Sydämmen valinta meidät pelastaa,sillä tekomme ovat likaiset.
Jeesus sanoi:En minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle,vaan miekan.Olen kokenut että tämä miekka on lihassamme.
Maallinen ihminen etsii itselleen kaikenlaista lihallista hyvää ja täysin on tietämätön hengen ruuasta.Ihminen saattaa elää lepposen elämän tehden kaikenlaista hyvää ja pahaa ilman minkään laista omantunnon tuskia.Häntä on kyllä kutsuttu,mutta ei ole maalliselta hyvältään koskaan uskosta kiinostunut.Monesti tälläisen ihmisen elämä on helppoa ulkoisesti,kun tämä malli sopii erinomaisesti paholaiselle.
Uskoon tullut ihminen näkee maalisen elämän lisäksi hengellisen maaliman.Tästä alkaa autuus ja kirous,kun astut ikuisen elämän tielle valitset Jeesuksen astut samalla paholaisen varpaille.Ei voi olla kahta Herraa ja entinen Herrasi halua sinut takaisin hinnalla millä hyvänsä.Tämä taistelu ei pääty ennen kun poistumme kuoleman rajan taakse ja toivottavasti voittajana perillä me saamme palkintomme.
Josku kuulee sanottavan uskovaisten parissakin:Mitähän se on tehnyt kun sillä on noin vaikea.Vaikka Jeesus sanoi ettei ne ihmiset jotka jäivät sortuneet tornin alle olleet suurempia syntisiä.Meille ihmisille tuntuukin olevan aivan selvää että meidän tekojen mukaan saamme tuomion jo tässä ajassa.Tosin kyllähän sekin toimii tässä ajassa että mitä kylvää sitä niittää.Jumalan maalimassa saatta toinen kyvää ja toinen niittäää,muttei sillä ole väliä,sillä molemmat tekevät hyvää ja näin sato on yhteinen.
Itse olen pannut merkille että ne ihmiset jotka tekevät Jumalan tahdon mukaan ja pyrkivät elämään Jeesuksen opetuksen mukaan.Ei siis pelkin sanoin,vaan myös teoin.Kaikin tavoin he ponnistlevat Kristukselle.Mikä onkaan heidän palkka?He eivät pelkästään astuneet paholaisen varpaille,vaan tallovat niitä.Hirmuinen on se taistelu mikä henki vallassa käydään näistä ihmisistä.Nämä jotka voittavat taistelun heitä ei kovin paljoa muisteta,mutta niitä jotka häviävät niitä kyllä seurataan ja muistutetaan kuinka ovat tehneet kunnia paholaiselle.Minusta tämän päivän ääri esimerkit ovat tästä sodasta voittajana perille päässyt Davis Wilkerson ja hävijästä Benny Hinnin joka on eksynyt okkultismiin ja paholaisen pauloihin.
Monesti varoitetaan luopioista näistä uskovista jotka on vaihtaneet Herraa.Minusta varoitus on aiheellinen,sillä olen huomannut että he ovat tulleet entistä riettaamiksi.Heille ei riitä tavalliset lihan nautinnot ja omat himot,vaan heillä on suuri tarve tuhota muutkin ympärillään.Varsinkin heikko moraali tuntuu seuraavan näitä ihmisiä.Totta tuntuu siis olevan sanonta että kun henki ajetaan pois ja kun se tulee takaisin näkee huoneen tyhjillään,niin hakee se vielä seitsemän pahempaa henkeä mukaansa.Tästä syystä on oltava erittäin tarkkana luopioiden kanssa sillä he tuntevat hyvin molemmat puolet ja näin osaavat vahingoittaa muita pahemmin.Minusta tällä foorumilla monet luopiot tekevät hartia voimin töitä Herralleen
Entäpä tälläisen tavallisen tallaajan vaellus.Katseellamme taivasta tavoitamme mutta välillä näyttää olevan pilviä välissä.Välillä tuntuu todella heikolta kun liha saa kyytiä.Tuntuu että saa jatkuvasti tehdä tiliä omasta heikkoudesta.Armo"ansaitsematon rakkaus osaksemme",sitä tuntuu välillä ettei meinaa millään ymmärtää että tälläistä voi olla.Kuinka minä joka olen aina yrittänyt tehdä hyviä tekoja ja epäonnistunut voinkin saada rakkautta ilman omia tekojani,vain valitsemalla jeesuksen Herrakseni.Tämän kun aina ymmärtäis niin alkais tappiot tuntua saatavilta.
Itse koetan taistella sana avulla kiusauksia vastaan.Pukea ylle Jumalan sota varustus josta Paavalikin meitä niin hyvin neuvoi.Rukous.kiitos,ylistys ja sanaan turvaten päivä kerrallaan.Katsokaapa välillä taaksepäin kuinka Herra on tehnyt teille kaikenlaista hyvää,sieltä itse heräsin kiitokseen,vaikka olisinkin tuskissani lihassani.
Osllistukaa pohdiskelemaan tämän vaelluksen tarkoituksia,haasteita,voittopalkintoa,jne.
Olkaa siunatut rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa
Haluisin keskustella uskovaisen elämästä
15
108
Vastaukset
- ~~tähkäpää~~
Mukaani tarttui tämä tekstisi osa:
>>>
Tästä alkaa autuus ja kirous,kun astut ikuisen elämän tielle valitset Jeesuksen astut samalla paholaisen varpaille. - Taistelun keskellä
”Jeesus sanoi: En minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle, vaan miekan. Olen kokenut että tämä miekka on lihassamme.”
Meillä on kyllä taistelu ”lihassamme”, sillä joudumme kilvoittelemaan jatkuvasti, ”kieltämän itsemme”, ettemme eläisi itsekkäästi omien halujemme ja himojemme mukaan. Kun Jeesus sanoo tuovansa miekan, hän ei tuo miekkaa lihaamme vaan henkeemme ja se on Jumalan Sana, jossa Pyhä Henki vaikuttaa. Meillä on varsinainen taistelu hengen alueella – ei lihaa ja verta vastaan, vaan henkivaltoja vastaan. Raamattu kertoo sotavarustuksesta, jossa Jumalan Sana, hengen miekka on taisteluaseemme. Ef 6: ”Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.”
Maallinen ihminen voi todellakin elää onnellisen elämän ilman omantunnon tuskia samalla kun uskovalla saattaa olla paljon kärsimyksiä. Jeesus järkyttää uskonnollisia fariseuksia kertomalla vertauksen rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Kuulijoiden hämmästykseksi onnellisesti vauraudessa ja juhlissa elänyt rikas mies joutuukin kuoltuaan kadotukseen ja ilman näkyviä Jumalan siunauksia elänyt Lasarus pääsee Taivaan kotiin. Rikas mies näytti tehneen hyvää olemalla vieraanvarainen, Lasaruksella ei ollut minkäänlaista näyttöä. Tuomio ja palkka tulivat vasta maallisen elämän jälkeen.
Otat hyvät esimerkit Wilkersonista ja Hinnistä! ”mutta niitä jotka häviävät niitä kyllä seurataan ja muistutetaan kuinka ovat tehneet kunnia paholaiselle”. Niin, valitettavasti vain hengen taistelussa häviäjiä muistutetaan puheissa, että he olisivat tehneet kunniaa Jumalalle. Jeesus sanoo vuorisaarnassaan: ”Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet”. Emmekö me kaikki Raamattuun uskovat, omantunnon kristityt elä kuvaamassasi hirmuisessa taistelussa? Itse olen joutunut lähtemään työttömäksi kahdesta kristillisestä järjestöstä, joissa johtajiston taloudelliset väärinkäytökset, haureellinen elämä ja valehteleminen olivat arkipäivää. Joku muukin joutui lähtemään, mutta moni jäi turvatun palkan ja työyhteisön sosiaalisuuden ja etujen tähden. Eivätkö kristityt laajasti ihannoineet esim. Markku Koivistoa ja edelleen ihannoi Hinniä – eräs vapaaseurakuntalainen sanoi Hinnistä, että siinä se vasta on Hengen mies. Nyttemin Koivisto on todennut, että hän toimi omassa voimassaan eikä Jumalan voimassa. Puheet voimasta ja ihmeistä sokeuttavat meitä.
Varoitat luopioista, joka on varmaan oikein. Kaikkein vaarallisimpia ovat ne, jotka puhuvat Jeesuksesta ja uskostaan, mutta ovat sydämessään Jeesuksesta kaukana – moni ei tällaisia tunnista, koska heidän puheensa saattaa olla kaunista ja siinä on paljon tottakin. Helposti heitä siedetään rakkauden nimissä ja varoen ettemme vain toimisi Jeesuksen kehotusta ”älkää tuomitko” vastaan. Ymmärrän niin, ettei meillä saa olla tuomitsevaa mielenlaatua, mutta iankaikkiseksi parhaaksi meidän tulee tuomita syntielämä ja samalla myös ”valheveli”. "Jos joku VELJEKSI KUTSUTTU on haureellinen tai ahne, epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja, juomari tai riistäjä, TE ETTE SEURUSTELISI tai edes aterioisi sellaisen kanssa." 1.Kor.5:11. Kuinka elämän tieltä omille teilleen lähtenyt voi tehdä parannusta, jos kukaan ei häntä nuhtele? Jaan murheesi näillä palstoilla jatkuvasti esillä olevien ”vihaviestien” vuoksi. He sanovat olevansa uskovia, mutta keitä he ovat – luopioita, persoonallisuushäiriöisiä, mieleltään sairaita? En tiedä, mutta viesteissä paistaa sydämen kovuus.
Totta puhut veli - moninaisten ahdistusten kautta me kuljemme kohti Taivaallista kotia. Joskus ne tuntuvat käyvän jopa yli voimiemme, kuten Paavali kirjoitti korinttolaisille: ”Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta, jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset, yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat, niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin, ja itse me jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää.”- Miekan Mittainen
Hyvin kirjoitit.Onhan sanassakin sanottu että teidän joukoissa on raatelevia susia.Monet seuraavat vääriä johtajia ja eksyvät.Itsekkin yritin ymmärtää Koivistoa hänen suuren suosion takia,mutta en koskaan saanut hengenyhteyttä häneen.Tälläkin hetkellä on monia jotka ovat hairahtuneet Herran tieltä omille teille.
Vapissa suunissa on mahdollisuus erottaa seurakunnasta sellainen ihminen joka ei luovu rikkomuksistaan.Tokihan tälläinen on harvinaista ja useammin kyllä ihmiset eroavat omatoimsesti kun eivät halua tehdä parannusta.Karmeintahan on silloin kun seurakuntaa johdetaan väärässä hengessä ja sen takia joutuu eromaan.
Tämä kova sydämmisyys ja itse riittoisuus on hämmästyttänyt minuakin tällä foorumilla.Puhutaan kyllä raamatun lausein omaan oppiin.No meille itsekullekin on nöyrtymisen ajat ja kakkien on lopuksi polvistuttava Jeesuksen edessä ja tunnustettava hän on Herra.
- body2
Elättekö te pilvissä / pilvessä, kun kuvitemaailma hallitsee niin voimakkaasti ajatusmaailmaanne.
Täällä kukaan ei pysty Jumalan tahtoa toteuttamaan, sillä Jumala ei juoksupoikia tarvitse,ei tarvitse.
Realismia, realismia. Voi hyvänen aika! Kyllä sitä ahneutta ja riettautta esiintyy ihan siellä helluntailais-karismaattisten seurakuntien sisälläkin. On esiintynyt ennen ja esiintyy nytkin.
Noista ahneuksista ja riettauksista on jaettu oikeutta maallisissa tuomioistuimissa.
Eiköhän tuossa Porin helluntaikirkkokiistassa ole kysymys ahneudesta. Uusi helluntaikirkko tahtoo viedä yhdistyksen vuosikymmenien aikana kerätyn varallisuuden ja tahtoo omia päätäntävallan itselleen.
Sitten tuosta riettaudesta. Helluntaiseurakunnat ovat lakanneet pitämästä seurakuntakuria. Seurakunnista löytyy jopa useamman kerran eronneita ja avoliitto on hyväksytty myös. Tarkoitan hyväksymisellä tässä yhteydessä sitä, ettei noiden syntien vuoksi ainakaan eroteta seurakuntayhteydestä.
Että ei edellä mainitut synnit ole ainoastaan "luopioiden" ja muunuskoisten syntejä.- Miekan Mittainen
Kyllä synti on tullut suureksi ja ahneuden takia seurakunnat katsovat sormien läpi jäseniensä synnit koska eivät halua menettää tuloja.Tähän kai pitäisi sanoa parempi on mennä silmä puolena taivasten valtakuntaan,kun joutua kadotukseen.Tosin parannusta on uskallettava saarnata enemmän,sitä ei enää kuule kuin erittäin harvoin jos koskaan ja nyt varsinkin kun tarve on hirmuinen.
Seurakunnat ovat sairaampia kuin koskaan.Harvassa on puhtaita seurakuntia jotka elävät ja opettavat sanan mukaan.Minä olen onnekas,meidän seurakunta haluaa olla kuuliainen Jumalan sanalle ja sillä on ollut ikävä kyllä hintansa.Kun ihmisille on hyvin varovaisesti ja hienosti esitetty paranuksen tekoja.On erokirjeitä tullut,ketään ei ole tuomittu,vaan rukoiltu heidän puolestaan ja rukoillaan vastakin.Johonkin on vedettävä raja vaikka kaikki me olemme syntisiä,mutta synnistä on vaan luovuttava jotta vois olla Jeesuksen seurakuntaa.
Menkäämme siis älkäämme enää tehkö syntiä ja jos kompastumme aloitakaamme taas alusta,ei kuitenkaan niin että tekisimme tieten tahtoen väärin.Olkoon tekomme niin kuin puheemme puhdasta ja oikeamielistä.
- Armon evankeliumi
Uskovan elämässä valitsemme aina rakkauden - ei oman voiton- vaan Kristuksen voiton tähden. Niinpä me pidämme kiinni siitä mitä Raamattu opettaa armosta ja rakkaudesta, silloinkin kun kokisimme sen tähden näennäisen tappion. Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin niistä on rakkaus. Kaikki, mitä teemme, on mahdollista tehdä Pyhässä Hengessä. Rakkaus ja armahtavaisuus ei ole lepsuilua eikä hyssyttelyä, vaan siinä on itsessään väkevä voima, sillä siinä on evankeliumin ydin.
- hellari....
Erittäin rakkaudellinen ja hyvähenkinen kannanotto, kanssavaeltaja Miekan Mittainen! Jatka työtäsi Herran elovainiolla. Sarka on tuulinen ja aika paha, mutta sinulaistais tarvitaan suolana.
Olen melko uusi täällä kirjoittelija, huono kijoittamaan ja jo iäkkäämpikin. Kunpa itsekkin osaisin pysyä noin nöyrässä hengessä. Koen viime aikoina alkanut kokea vetoa myös nettityöhön muun evankelioimistyön ohella. Täällä tulee helposti kirjoitettua spontaanisti ja meillä on Jumalan edessä vastuu mitä suollamme lähimmäistemme purtavaksi. Koen olevani todella vajavainen.- Miekan Mittainen
Kiitos rohkaisusta ystävä hyvä.Kun tarpeeksi riisutaan on jokainen nöyrtyvä Herran edessä.Jumala ei voi toimia korskeissa ihmisissä,kun ihminen on täynnä itseään ei siellä ole tilaa Jeesukselle.
Olen pannut merkille että nyt voimakkain Jumalan sana tulee niiden ihmisten kautta jotka eivät ole niitä täydellisimpiä,vaan kaikkea muuta.Älkäämme siis olko huolisamme vajavaisuudestamme,vaan kiinnitetään katsemme Mestariin hänestä riittää meille kaikille.Ole siis rohkealla mielellä Herra on kanssasi.
- RauhaanTaistelusta
Sairaus johtuu pitkälle siitä ettemme ota etäisyyttä maailmaan.
Paha olo tulee jo pelkästään tällaisen foorumin lukemisesta kun hyvää saa etsia kuin neulaa heinäsuovasta.
..... tällaien ketju on sellainen harvinainen "neula" .....
mutta kun vahingossa silmä osuu kaikenlaiseen saastaan ja se jää väkisin mieleen niin kuinka voi ihmismieli olla terve?
Miettikääpä niitä lapsia jotka lukee näitä saastaisia juttuja ilman Jeesuksen suojaa ja turvaa ja sitten yrittävät elää "normaalia" elämää.....käyttäytyä normaalisti koulussa ??
Kyllä jos haluaa elää tervettä elämää olisi paras pysyä kaukana tietokoneesta :( - Paras ja totuudessa
kirjoitettu aloitus, jonkalaista palstalla ei ole aikoihin ollut!
- jkl8
Mikä siinä on hyvää?
Hyvin kirjoitettu !!! Ja yx suuri salaisuus on se mikä Jeesus lausui. Jumalalle on kaikki Mahdollista !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- jkl8
"Ainoastaan sydämmen valinta meidät pelastaa,sillä tekomme ovat likaiset."
Miten Kristuksen sovitus veressään liittyy tähän? jkl8 kirjoitti:
"Ainoastaan sydämmen valinta meidät pelastaa,sillä tekomme ovat likaiset."
Miten Kristuksen sovitus veressään liittyy tähän?Littyy mitä suurimman !! Koska just sovitus saa muutoxen meissä ettei me olemme senjälkeen likaisia vaan UUSIA LUOMUXIA KRISTUXESSA. Korostin tuon suurella kirjaimella kunnia kuuluu Jumalalle siitä. Entinen on mennyt ja Uusi ob sijan tullut voimme silloin sanoa ja myöskin .. ---> Ef. 1:4
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
Ef. 2:2
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
Ef. 2:3
joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666411
- 715838
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1365105- 624035
- 143895
- 383319
- 723100
- 642957
- 802732
- 492037