Sain tänään kiinteet hammasraudat ylös ja tuntuu suoraan sanottuna IHAN JÄRKYTTÄVÄLLE! En voi hymyillä edes suu kiinni, sillä se sattuu ja suu EI pysy kiinni, sillä jotenkin ne raudat pistää siihen väliin ja kun hymyilen niin ne raudat pilkottaa sieltä tyhmästi.. inhottavaa, mutta kai se on vaan kestettävä ... ikävä on kyllä jo nyt sitä vapaata tunnetta suussa, kun siellä ei mitään ylimääräistä ollut.
Mun hampaat ei muuten kovinkaan vinot edes ole, mutta kulmahampaat vain sojottavat ylhäällä ja se tekeekin mun suu-auki hymystä semmoisen mursu/vamppyyri hymyn.. Mulle laitettiin ennusteeks et ne raudat ois mulla jotain 1½-2 vuotta...
Mietin tässä vaan, että oiskohan mahdollista, että pitäisin näitä kiinteitä rautoja jonkin aikaa, vaikka sen vuoden tms. ja sitten ottaisin pidemmäks aikaa yöraudat? Kun nyt näille mun hampaille ei pelkät yöraudat riittänyt, mutta riittäisiköhän ne sitten kun nää kiinteet kojeet ois ollu jonkun vuoden.. Mun oli tarkotus kysyy sitä siltä oikojalta, mutta en sitten viitsinyt... :/
Kiinteät hammasraudat...
2
146
Vastaukset
- rautasuuu
Hei, itselläni on myös raudat ylähampaissa vasemmalla puolella ja ymmärrän sinua hyvin. Alussa hampaat, posket ja ikenet olivat myös hyvin arat ja kipeät, jota luulin kestävän aina. Tämä onneksi helpotti muutamassa päivässä eikä viikon jälkeen tuntunut enää miltään! Toki kosmeettinen haitta se on, mutta on se sen arvoista kun parin vuoden päästä peilistä näkyy suora hammasrivi! Itse ihmettelin myös miksi raudat laitettiin kun hampaani eivät olleet mielestäni ollenkaan vinossa, kuitenkin luotin hammaslääkärin ammattitaitoon ja arviointiin.
Nyt olen pitänyt rautoja ehkä reilun vuoden tai pari, kesällä pitäisi saada pois. En ole enää edes huomannut rautoja suussa, paitsi ruoka jää ikävästi kiinni niihin, joten aina ruoan jälkeen pitää puhdistaa. Tsemppiä sinulle rautojen kanssa, lupaan että tulos on positiivinen kaikin puolin! - njihbug
Rautoihin tottuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628