Näkeekö yksityislääkärit?

Hallohallohei

Nii elikkä näkeekö mehiläisen lääkärit kunnalliset potilastiedot?

22

12092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nurse33

Ei näe ellet ole antanut lupaa julkiselle sektorille tietojesi luovutuksesta.

• Valehdeltiinko mulle

No hitto arvatkaa olinko minä antanut. Ne oli nämä sähköiset potilastiedot kun hämäsi, ne näkyi Mehiläisessä. Hemmetti, niiden luovuttamista ei kuulemma voinut estää, kun tarkoitus oli ehkäistä käyminen monen lääkärin luona hakemassa jotain tiettyä lääkettä.

Onko jollain taatusti oikeaa tietoa siitä, pystyykö sähköisten potilastietojen näkemisen estämään jotenkin? Päädyin sit käymään pienellä lääkäriasemalla, jossa about 4 lääkäriä, he ei kaivelleet potilastietoja. Aina jos lääkäri lukee, jotta paniikkihäiriö, asenne on kuin olisin ihan imbesilli ja odotetaan vaan että häipyisin. Siksi tämä tietojen kaivelu harmittaa.

• ihmetteleenvaan

Miksiköhän lääkärit niin usein ajattelee ihmisistä niin negatiivisesti.

• Lekuree

Ehkä he vähän lokereoivat ihmisiä.

Masentuneet sellaisia ja 2-tyypin diabeetikot huonoja elämäntapoja elävät ja pulskat myös jne.

Eihän se niin mene, että samanlaisen sairauden tai olemuksen omaavilla olisi kovinkaan paljon yhteistä, mutta kun jotain yhteistä on, niin lokerointi on helppoa, vaikkakin väärin.

• .........

Niin näkyykö vai ei?

• yks.h.

Ei näy.

• Valehdeltiinko...

Sitä yritin sanoa että sähköiset potilastiedot näkyi! Mehiläisessä lääkäri selasi tietoja mun lääkärikäynneistä terveyskeskuksessa. Turussa oon käyny Turunmaan sairaalassa ja siellä näkyi hitto soikoon mun käynti Mehiläisessäkin. Voi jessus, älkää väittäkö ettei näy kun just siellä kävin.

Turunmaan sairaalassa tein kiellon luovuttaa tietoja minnekään ja silti näkyi Mehiläisessä nekin. Mitä kuuluu tehdä ettei näin kävis jatkossa? Kaikki kiellot olen allekirjoittanut mutta ei vaan toimi. Pikkasen epätoivoinen olo.

• Diagnoosi

Sun pitää kirjautua omakantaan ja laittaa rasti jokaiseen sellaiseen lääkärikäyntiin tai tapahtumaan erikseen ja sitten laittaa kiellot.

En ollut antanut suostumustani tietojeni lukemiseen Kanta.fissä, mutta niin vain yksityisen puolen gynekologi luki terveyskeskuskäynneistäni kirjoitetut kommentit. Sitten selvitin, että pitää tosiaan erikseen laittaa joka käynnin jälkeen kiellot kantaan. Silti esim. sen saman yksityisen lääkärikeskuksen käynnit näkyy heidän lääkäreille - ehkä hoitajille. Mehiläisessä näkyi ajanvarauksen naisellekin, kunnes kävin Mehiläisen omilla sivuilla tekemässä kiellon, ihan sen vahvimman eri vaihtoehdoista.

Samoin tk-lääkärit, ehkä hoitajat ym. näkevät tk-käyntien kirjoitukset.

MUTTA, jos joku lääkäri kirjoittaa sinulle DIAGNOOSIN, niin sitä ei kai pysty piilottamaan, eli tk-lääkärin diagnoosi näkyy yksityislääkärille ja toisinpäin. NÄINKÖ SE MENEE? En ainakaan itse saanut yhtä diagnoosiani pois.

Jos menen polvivaivan vuoksi nuorelle mieslääkärille¨tai hampaan vuoksi hammaslääkärille, niin miksi heidän pitäisi saada tietää, millaisen diagnoosin gynekologi on kirjoittanut kohtuni, munasarjojeni ja vaginani tilasta??? Rasittaa!

• ...........

Whaaaat??? Ketä ny uskois...

• ://////////

?????!?!?!?!?!??

• harmistunut

muistan kuulleeni että kun kirjottaa sen sopimuksen tiedot näkyy 3v ajan ja sen jälkeen taas pyytäävät uuden sopimuksen.
        se on tosi harmi kun tohtorit katsoo mitä edellinen on kirjottan vaikka yrittäisit just sen takii mennä eri paikkaa et
        tilanne tsekattas ilman taustoja
        minun kohdalla ainakin oli vaan haittaa kun kirjoitin suostumuksen tietojen katseluun

• ..........

Mitenköhän on alaikäisellä mahtaakohan olla lupaa nähdä kunnallisen potilastietoja mehiläisellä?

• Kokemaani

Ihmettelen saamaanne kohtelua, kaikille yhteisesti. Käskin Terveystalon "lukita" tietoni siten, että tiedot eivät mene ko. toimipisteen ulkopuolelle, esim. Joensuusta Poriin Terveystalon toimipisteeseen. Tämä toteutui, ja tietoni ovat säilyneet yksityisyydensuojan mukaisesti. Olen saanut epikriisin postissa tai heti mukaani, lääkärikohtaisin eroin. Tiedot eivät ole valuneet julkiselle sektorille.

Sama onnistui myös Mehiläisessä kohdallani.

• itse koettu

Edelleenkin, ei näy ellei ole itse antanut siihen lupaa!!

• Yksityisyys

Jokaiseen lääkäritaloon, missä käytte, kannattaa laittaa kielto, ettei tietonne saa mennä mihinkään sieltä, jos ette halua, että tietonne leviää. Olen myös laittanut Kanta.fi:ssä kiellot kaikkiin mihin voin. Ihan periaatteessa. Yksityisyyttäni on joskus loukattu niin pahasti, että haluan pitää siitä nyt huolta.

• Valehdeltiinko mulle

No hienoa jotta teillä muilla homma pelittää. Mä olen kieltänyt tietojeni levittämisen kirjallisesti ja niin vaan tk:sta meni tieto Mehiläiseen. Pitäiskö tästä laittaa reklamaatiota jompaankumpaan paikkaan? Mun ongelma on tosiaankin tämä merkintä paniikkihäiriöstä, joka haittaa asiallisen palvelun saamista.

Ja siis Turunmaan sairaalassa laitoin lomakkeessa ruksin kohtaan, et tietoja ei saa lähettää ja kas vain, omassa TK:ssa ne riivatut taas näkyivät. Onko tämä tätä Turun tautia..Mitä tuo nimim. Harmistuneen kertoma 3:n päivän juttu tarkoittaa, kielto on voimassa vain 3 päivää. Niinkö?

• Tee valitus

Jos kunta luovutti tietosi Mehiläiseen, se teki ammattivirheen. Valita asiasta potilasasiamiehelle tai Valviraan. Arvauskeskus ansaitsee kirjallisen huomautuksen, sillä Mehiläinen ei voi päättää, mitä se vastaanottaa tapauksessasi.

Jos Turunmaan sairaala on sairaanhoitopiirin sairaala TYKS:n tapaan, aseta luovutuskielto myös sinne. Vastaavasti minä asetin sekä Mehiläiseen että Terveystaloon eri kerroilla ilmoittautumisen yhteydessä.

• tyyt.hoitoon

Harmistunut kirjoittaa kolmesta _vuodesta_.

Ja tuo Turunmaan sairaala on julkinen, eikö? Toki ne tiedot silloin näkyvät julkisella puolella muuallakin, eli mm. tk:ssa.

Miten ph. haittaa asiallisen palvelun saamista? Itse en moiseen ole liki 30 vuoden aikana törmännyt, siis ph. liki 30 v, diagnosoitu v-88. Ja ihan ok on hoidettu ja tutkittu kaikkina näinä vuosina, oli sitten kyse mistä sairaudesta tahansa.

• Valehdeltiinko ...

Haittaa sillä lailla, että esim. rytmihäiriötä epäiltiin paniikkioireiksi ja vasta parin vuoden päästä selvisi, että on vasen haarakatkos ja laajentunut sydän.

Hienoa, että jotkut saa hyvää hoitoa, meidän tk:ssa nämä paniikkihäiriöt ja muut mielenterveyden heikkoudet haittaa hoitoa. Ei ole aina varaa mennä yksityiselle, siks en haluaisi että kaikki tiedot näkyy.

Ja Turunmaan sairaalaan olen laittanu kiellon ja silti lähettävät tiedot, mm. Mehiläisessä näkyi. Sähköiseen tiedostoon laittoivat.

• Anonyymi

jos on novassa hoidossa ja haluaa mennä mehiläiseen , näkeekö ne novan tiedot

• Anonyymi

tietysti

• Anonyymi

En tiedä olenko vallan väärällä sivulla?
        Ihmettelen sellaista, miten sisaren (asuu ihan eri paikkakunnalla) papereissa lukee, että sisarella (minun) verenpainelääke. Olen saanut -20 sen, reilu vuosi käytössä.
        Samoin lukenut, että suvussa diabetetesta, sekin kai ennen tämän kesäistä, jolloin vasta todettu.
        Vanhemmilla ei ole ollut.
        Tuleeko tiedot suvuittain tietoon kaikille lääkäreille??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      154
      3297
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      3005
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1976
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      79
      1618
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1447
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1158
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1051
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1036
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä