Tuhatjalka Turku

Ikävä<3

Tällainen palaute lähti tänään Turun Tuhatjalkaan..:

Asioin kohta 4 vuotiaan Anssi koirani kanssa teidän päivystyksessä varhain keskiviikkoaamuna 18.4. Anssi ei kävellyt kunnolla, takalat olivat täysin jäykistyneet. Anssi jäi teille kun minä lähdin lentokentälle ja Ouluun, lupasin soittaa vielä matkalta että hakeeko avomieheni Anssin kun tulee viemästä minua vai jääkö Anssi päiväksi tutkimuksiin.

Soitin yhdeksän aikaan ja Anssia ei voitu kuulemma röntgenkuvata koska hän stressaa niin paljon. Anssi kotiutetaan ja ohje oli häkkilepoa 2 viikkoa, ja JOS EI MENE PAREMPAAN NIIN SITTEN ESPOOSEEN TAI VANTAALLE NEUROLOGILLE. Anssin jalat ei tuolloin olleet vielä täysin halvaantuneet.

Lääkkeiden kanssa Matias lähti ja seurailtiin päivä Anssia, soitin tunnin välein Anssin vointia, joka keskiviikkopäivän oli vakaa. Ihmettelin kyllä että MITEN KOTIUTATTE TUOLLAISESSATILANTEESSA(OSITTAINEN HALVAUS!!) JOS ETTE OLE VOINEET EDES TUTKIA??!!! Eikö silloin lähetetä HETI ETEENPÄIN????? Tuosta kaikesta maksoin lisäksi lähes 300 euroa!!

Illalla seitsemältä Anssi pissasi viimeisen kerran itse ja siitä tila lähti huononemaan. Varasin lennot takaisin ja ajan Espooseen to aamuksi. Keskiviikkoiltan jalat halvaantuivat täysin.
Anssi magneettikuvattiin ja leikkaus ei enää kannattanut..Anssi piti nukuttaa ikuiseen uneen.

Voin luvata, etten ikinä, koskaan anna anteeksi teidän töppäystä. Anssi oli niinkuin oma lapsi, omia varsinaisia lapsia kun ei ole..koko perheen ilopilleri. Äidilleni lapsenlapsi.
En tiedä minne näistä tapauksista voi valittaa, mutta en ainakaan kenellekkään ikinä tule suosittelemaan teitä, ja en taatusti säästele sanoja kun teidän lääkäristä puhun. Päivystykseen ajan ennemmin vaikka Helsinkiin.

7

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhaa surua :(

      Voi ei ikävä tapaus teille... Jos sinusta tuntuu että haluat tehdä valituksen teitä hoitaneesta eläinlääkäristä voit sellaisen tehdä eviraan joka on eläinlääkäreitä valvova yksikkö. Oliko kyseessä hoitovirhe he kyllä sen selvittävät. Olen itse turkulaisena myös tuhatjalkaa hieman vastaan heidän törkeän hinnoittelun vuoksi, tehdään "turhia" verikokeita tai sitten ei tehdä mtn. Osanottoni suruunne.

    • MarianneKarkkiFani!

      Osanottoni! Ja on todella törkeää pistää tollatteita vastauksia viestiin! Hävetkää!

    • ....

      Ottakaa se valituksena jos niin haluatte, lähinnä varoituksena muille oli tarkoitettu. Juu tein reklamaation hoitovirhe-epäilystä..vastausta odotellaan..
      Kun vertaa muihin eläinlääkäreihin, tuntuu ettei tuolla välitetä minkään vertaa eläimistä mitä sinne viedään..kunhan saadaan rahat niin se riittää :/

    • Luetun perusteella kuulostaa tosi oudolta,jos hoitoa tarvitsevalle ei voi tutkimusta tehdä,jos koira stressaa...
      Ehkä en jotain ymmärtänyt,mutta moni koira stressaa ja paljon eläinlääkärissä,ja silti pystytään(ja pakkokin) tarvittavat tutkimukset tekemään.
      Ja röntgenissä käytetään nukutusta aika usein.

      Mutta jos asiakas katsoo,että on hoitovirheen paikka,niin ilman muuta kannattaa tehdä ilmoitus valvovalle taholle.

      Osanotot.

    • näin meillä

      Itsellä vastaavia kokemuksia juurikin Turun Tuhatjalan päivystyksestä.

      Yksi koirista kuoli,
      Soitin tuhatjalkaan kun en saanut täältä maaseudulta kunnanlääkäreitä kiinni ja ajoin turkuun, koiralla vatsalaukun kiertmän oireet, Kun pääsen turkuun, tuhatjalassa lääkäri toteaa että kiertmähän sillä tosiaan on kuten olin kertonut ja sitten kieltäytyy leikkaamaasta. Sanoo että vaihtoehdot on lopettaa tai lähteä helsinkiin. Helsinkiin läksi ja siellä koira sitten lopetettiin kun ennuste oli jo niin huono siinä vaiheessa.

      Toinen meinasi kuolla,
      Paha epileptinen kohtaus, tuhatjalan hoitona 4 tuntia "kattellaan tilannetta"
      Ja sitten kannoin koirani tiputuksessa sieltä pois ja muualle jossa aloitettiin neurologinen tehohoito. Koira rauhoituksesta huolimatta sai uuden kohtauksen jatkuvasti kosketuksesta, valosta ja kovista äänistä.
      Koira selviytyi, mutta kyllä tuo oli mulle se viimeinen niitti että tuhatjalkaan en enää ikinä yhdenkään koiran kanssa mene.

    • Kokemuksesta oppinut

      Meillä oli koiran supistelut kestäneet kotona tunnin, eikä yhtään pentua ollut edes näkyvissä. Lähdimme siis Turun Tuhatjalkaan päivystykseen.

      Meidät ohjattiin huoneeseen, jossa koirani kidutus sitten alkoi... Synnytyskanavassa oli jumissa yksi pentu väärässä asennossa. Koiralleni aloitettiin nesteytys ja hoitajat yrittivät saada pentua käsin pois. Lääkäri kävi aina välillä katsomassa touhua. Koirani oli jaksanut upeasti yrittää työntää pentua ulos, mutta mitään ei tapahtunut. Parin tunnin käsin kiskomisen jälkeen päätettiin ottaa röntgenkuvat, josta todella vasta ilmeni pennun väärä asento. Olimme lääkärissä neljä tuntia, kunnes päätettiin, että tehdään keisarileikkaus.
      Neljä tuntia pelkkää tuskaa koiralleni kivulias yksi tunti kotona, ennen päivystykseen lähtöämme. Koko neljä tuntia hoitajat yrittivät repiä hikipäissään jumissa olevaa pentua. Välillä käskettiin kävelyttämään koiraa ulkona. Hoitaja vain totesi, että hän tuntee pennun jalat, mutta ei saa niistä hyvää otetta.

      Kun koira meni keisarileikkaukseen, pelkäsin tietysti koko kamalan illan jälkeen, että tähän minä nyt rakkaan lemmikkini menetän. Minulle kuitenkin kerrottiin, että koirat toipuvat todella hyvin keisarileikkauksista ja niissä todella harvoin tapahtuu minkään laisia kompilikaatioita.

      Jos keisarileikkaukset ovat niin yksinkertaisia, miksi koiraani rääkättiin useita tunteja, eikä leikkausta aloitettu aikaisemmin?

      Kun leikkaus oli ohi, saimme kuulle, että elossa oli kolme pentua. Jumissa ollut pentu oli elänyt muutaman minuutin, mutta sitten menehtynyt. Takajalat sillä oli kuulemman pahoin vaurioituneet.
      Minkäpä muunkaan takia, kun jaloista repimisen.

      Niin moni asia oltaisiin voitu tehdä Tuhatjalassa toisin...

    • MM721

      Oman koirani henki pelastui kun päästiin nopeasti leikkaukseen tuhatjalkaan. Märkäkohtu leikattiin päivystyksessä ja kaikki meni hyvin. Palvelu oli myös ensiluokkaista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Raakkujen tappajat

      Hienosti meni. Vajakki motokuski rämpi joessa ja tappoi läjän raakkuja. Toivottavasti joutuu maksamaan jokaisesta korvau
      Suomussalmi
      352
      3225
    2. Asumistuen leikkaukset alkavat näkyä

      Tamperelaisia häädetään kodeistaan nyt kiihtyvällä tahdilla. Asunnottomuus lisääntyy. https://www.aamulehti.fi/tampere
      Maailman menoa
      306
      2848
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      15
      1720
    4. Oho! Hanna Pakarinen sai Roope Salmisen suivaantumaan Vain elämää lehdistötilaisuudessa:"Per**kele!"

      Oho, tämä asia näytti osuvan Salmisen hermoon jopa niin, että piti sanoa oma mielipide kesken Pakarisen haastattelun...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1311
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      45
      1219
    6. Raakkuja kuoli tuhansia k*sipääkuljettajan takia

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/311c5b57-3641-4cb6-a643-a6aad34372fb No, sakko per kuollut raakku melkein 600
      Maailman menoa
      180
      1136
    7. No nyt on motomies

      Biologi ja tutkimussukeltaja Myyri Sysivesi oli viime viikolla Suomussalmen Hukkajoella tekemässä jokihelmisimpukoiden e
      Kuhmo
      23
      1121
    8. Ei sinun nainen

      Kannata koskaan epäröidä mitään. Pidän edelleen sinusta todella paljon ja olet kuin suunniteltu minulle. Oli suorastaan
      Ikävä
      53
      1045
    9. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      980
    10. Haluatko tietää, minkälainen on ihannenaiseni

      Kysymys sinulle nainen. Otaksun, että sinua kiinnostaa tietää, koska peilaat itseäsi kysymykseen ja olet ehkä epävarma.
      Ikävä
      62
      926
    Aihe