20v. ikäeroa

En tiedä mitä tehdä

Olen 18-vuotias tyttö ja olen tapaillut salaisesti itseäni 20 vuotta vanhempaa miestä muutaman kuukauden ajan. Rakastan tätä miestä ja haluaisin viettää kaiken aikani hänen kanssaan, mutta toisaalta ajattelen voiko suhteellamme olla tulevaisuutta. Haluan esimerkiksi lapsia jossain vaiheessa elämääni ja silloin hän alkaa olla ehkä jo liian vanha siihen. Enkä myöskään tiedä, miten ystäväni yms. reagoisivat, jos saisivat tietää suhteestamme.

Rakastan häntä todella paljon ja, ikäerostamme huolimatta, olemme samalla aallonpituudella ja ajattelemme asioista samalla tavoin. Olen aina ollut kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä, enkä usko, että voisin saada joltain ikäiseltäni sitä mitä haluan ja tarvitsen suhteelta. Mitä olette mieltä, onko 20 vuotta aivan liian paljon?

34

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki kokeiltava

      Lopeta tyttö hupsimasta ja lue Ilta-Sanomista tänään, mihin voi tuollainen suhde johtaa!
      Mies leikkii kanssasi tai sitten hän on epäkypsä ikäisekseen. Kysy vanhemmiltasi, mitä he ajattelevat suhteesta.

    • lady2

      Jos olet tosissasi ja henkisesti vahva - jatka ja NAUTI.

      Jos hän on fiksu, tulet saamaan kahmaloittain tietoa ja tunnelmaa, jota varten sinun täytyisi teiniprinssisi kanssa kontata vuosia.

      Suhteesi saattaa kestää tai kaatua - ota riski kummastakin.

      Olet 18 v. Sinulla on monta elämää edessä... juuri nin monta kuin haluat ja sinulle on suotu.

      Todennäkäöisesti :
      - kaveria tai sinua alkaa kammottaa ikäero. Silloin on ero. ... Ero ei ole välttämättä maailmanloppu, se voi olla uuden alku!
      tai
      - perustatte perheen ja lapsesi saavat sinun nuoruutesi ja hänen kokemuksensa.... ei huono juttu lainkaan.
      - perustatte perheen, syystä tai toisesta eroatte lasten ollessa koulua käyviä. Jos olette henkisesti aikuisia, voitte saada lapsillenne aikaan mielnkiintoisen ja kasvattavan ympäristön --- kunhan ette sotkeudu katkruuteen tai turhaan riitelyyn.
      - .... äh, tätä voisi jatkaa pitkään... idea on kuitenkin se, että ikäero ei välttämättä ole pahaksi, kun oma ranka kestää.

    • huhuuh

      Elä hyvä ihminen noin vanhaan sorru.
      Ystäväni oli 17 v vanhemman miehen kanssa ja eräänä päivänä mies tuntui ja näytti vanhalta papalta...suhteessa sinällään ei ollut vikaa
      mutta, kuvittele miltä tuntuu liikkua vanhan miehen kanssa jolla alkaa olla sairauksia ja sitä joutuu sitten hoitamaan ja höösäämään.
      Itella olisi menohajuja , mutta kotona vanha mies istumassa kiikkutuolissa.
      huhhuh

      • miesvm1967

        No mut jos pistää ukon ferrariin istumaan? Miks sen tarttee olla kiikkustuoli?


      • ...............

        Onko jollain viisikymppisellä paljonkin menohaluja? Minun vanhemmillani ei edes ole kiikkutuolia ja 67-vuotias isäni on koko ajan jonkun projektin kimpussa.


      • lady2
        miesvm1967 kirjoitti:

        No mut jos pistää ukon ferrariin istumaan? Miks sen tarttee olla kiikkustuoli?

        Ei ferrari miestä paranna! vaiikka kahdeksalla sylinterillä tai jotain.

        Miestä parantaa se, että Hä on jotai matkansa varrella oppinue!

        ....tai riippuu tietenkin, mihin oppiaan valuttaa....onko opilla saumaa...


      • miesvm1967
        lady2 kirjoitti:

        Ei ferrari miestä paranna! vaiikka kahdeksalla sylinterillä tai jotain.

        Miestä parantaa se, että Hä on jotai matkansa varrella oppinue!

        ....tai riippuu tietenkin, mihin oppiaan valuttaa....onko opilla saumaa...

        Ehkei paranna mutta voi piristää :) Tiä mikä alfaori siitä vielä tulee. Tai ehkä koko heitto oli vaan jotain sarkasmin tapaista, mene ja tiedä. Eihän tuossa mitään asiasisältöä ollut, myönnän, mutta tarviiko aina olla. Itsekkäästi vain huvitin itseäni tällä kertaa. Toi 8 sylttyä oli kyl hyvä hei :D


      • lady2
        ............... kirjoitti:

        Onko jollain viisikymppisellä paljonkin menohaluja? Minun vanhemmillani ei edes ole kiikkutuolia ja 67-vuotias isäni on koko ajan jonkun projektin kimpussa.

        En tiedä ikääsi, mutta kertoa voin - menohalut eivä hiivu vuoteen 50, 60 tai edes 70,

        kiikkustuolissa saattaa olla odottamatonta vipinää. ..eli, kun isoisällesi/äidillesi keinua hankit, muista vipinä. Se ei ole kadinnut!


      • miesvm1967
        ............... kirjoitti:

        Onko jollain viisikymppisellä paljonkin menohaluja? Minun vanhemmillani ei edes ole kiikkutuolia ja 67-vuotias isäni on koko ajan jonkun projektin kimpussa.

        Sama vika mun suvussa vaiks isäukko on tuotakin vanhempi, ihme duracell-pupu koko äijä.


      • miesvm1967
        lady2 kirjoitti:

        En tiedä ikääsi, mutta kertoa voin - menohalut eivä hiivu vuoteen 50, 60 tai edes 70,

        kiikkustuolissa saattaa olla odottamatonta vipinää. ..eli, kun isoisällesi/äidillesi keinua hankit, muista vipinä. Se ei ole kadinnut!

        Värisevä kiikkustuoli kaukosäätimellä? Tomuttaahan se ainakin ellei muuta aiheuta hih. Ei, kyse on yksilöistä, toisilla menohalut loppuu vasta kun kirstun kansi pamautetaan nokille.


      • lady2
        miesvm1967 kirjoitti:

        Värisevä kiikkustuoli kaukosäätimellä? Tomuttaahan se ainakin ellei muuta aiheuta hih. Ei, kyse on yksilöistä, toisilla menohalut loppuu vasta kun kirstun kansi pamautetaan nokille.

        pah, oven kamahtamiseen mikään hiivu, silloin suljettujen luukkujen takana tapahtuu jotain, mistä nuoriso vain hikottelee....


      • lady2
        miesvm1967 kirjoitti:

        Sama vika mun suvussa vaiks isäukko on tuotakin vanhempi, ihme duracell-pupu koko äijä.

        Kauheeta esineellistämistä!

        ei iso-isä ole mikään pupu

        Se on ihan komia Kani! tai vähintääs sus!


    • no mutta

      Tuohon päälle vielä 10v. niin on vasta tasoissa presidenttiparimme kanssa!

    • Looman & Havisto

      Oikea Suomen presidentti sentään otti aikuisen naisen, eikä mitään teinipoikaa kuten toinen pressaehdokas.

      Tämän toisen pressaehdokkaamme nykyinen puoliso oli vasta TEINIPOIKA kun he tapasivat jossain kehitysmaassa ja "rakkaus roihahti".

      Jos kerran tämä erittäin varakas länsimainen keski-ikäinen mies ja kehitysmaa teinipojun suhde toimii, niin miksei kaikkien muidenkin?

      Heillä on täysin erilainen kulttuuri- ja varallisuustausta, eikä varmaankaan mitään muutakaan yhteistä. (paitsi seksuaalinen suuntautuminen)

      Keski-ikäinen TV-julkkissisustajamies tapasi nuorukaisensa kun tämä oli vasta teini-ikäinen (n.17v) .

      Ikäeroa heillä oli yli 23 vuotta.

      Silti he ovat olleet yhdessä jo vuosikausia ja hyvin tuntuu edelleen menevän.

      Jos keski-ikäisen miehen ja nuorukaisen parisuhde toimii,
      niin miksei normaali heteroparin suhde toimisi ikäerosta huolimatta?

      Varsinkin ottaen huomioon että Suomessa samaan sukupuoleen sekaantuminen oli seksuaalirikos vielä 70-luvulla ja mielisairaus 80-luvulla ja alaikäiseen samaan sukupuoleen sekaantuminen oli rangaistava seksuaalirikos 1999 saakka.

    • eeeei

      Erektioon liittyvät häiriöt lisääntyvät miehillä jo paljon ennen ikääntymistä jopa joka kymmenes 50-vuotias mies kärsii merkittävästä erektiilisestä häiriöstä. Tämä tarkoittaa joka neljännen yhdynnän epäonnistumista.

      Tärkein syy vanhojen parien yhdyntöjen loppumiseen on miehen erektiokyvyttömyys, joskin erektiokyvyn säilyttäminen vaihtelee kovasti.

      Ikääntyminen tuo mm. seuraavia muutoksia

      Erektion saavuttaminen vaatii pidemmän ajan
      Erektiokulma laskee
      Erityisesti terskan herkkyys, vähenee.
      Pidempi aika siemensyöksyn alkuun ja tunne siemensyöksyn alkamisesta heikkenee.
      Siemensyöksyvaiheen kesto lyhenee.
      Laukeaminen tapahtuu ilman ejakulaatiota.
      Uuden erektion syntyminen vaatii pidemmän ajan = refraktaarinen aika pitenee.

      Tässä esimyksi syy miksi ei vanhaa kannta valita:)

      • lady2

        Sorry!!!

        En tiedä, minkä ikäisistä puhut.

        Tiedän vai 50 plus tai plusplus ja tottakai nuoremmista.'

        Kokemukseni perusteella pilkkukaan listastasi ei pitänyt paikkaansa.


    • :):)

      Jeps naisen kannattas valita nuorempi mies nii siitä olis iloa pitempään :):)

    • lifemocker

      vaikea sanoa pitääkö hän sinua muuna kuin teinipanona....

    • Nyt_yli_40v

      Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa. Olin 18v kun aloin seurustella itseäni 20v vanhemman miehen kanssa. Mies oli "peräkammarin poika" eli melko kokematon itsekin. Luulin olevani häneen todella rakastunut.
      Jälkeenpäin en edes ymmärrä miksi seurustelimme peräti 6 vuotta. Meillä ei ollut juurikaan yhteistä.... Kaipa häntä imarteli tyttömäinen ihastumiseni...
      Jätin hänet sen jälkeen, kun olin muuttanut kotoa omaan asuntoon ja alkanut aikuistua... Mä muutuin niin paljon, että tajusin hänen olevan täysin väärä ihminen mulle...
      Tämä oli vaan mun kokemukseni. Sulla on oma elämäsi, mutta mieti kuitenkin tarkkaan...

      • hei - jos oli peräkammari poika - olet ollut hänelle ihana kokemus. ... Ellei hän itse osaa tuota kertoa, tiedä se itse!

        Sinulla nyt oma uusi elämä ja hänelle annoit hyvän lahjan!


      • Miten toi ikä liitty

        Miten tuo nyt eroaa samanikäisten suhteista. Mä tiedän montakin jotka on seurustelleet nuorena jonkun kanssa monta vuotta, sitten he ovat kasvaneet erileen ja tajunneet että ihan väärä ihminen on... Miten toi siis nyt liittyy ikäeroon?
        Joo, tosiaan, rakastumalla voi saada 6 vuoden suhteen ja yhdessäolon, mutta vissiin sun mielestä ois ollut parempi olla ilman rakkautta ja 6 vuotta yksin?


    • liiiii

      Kuulema jos pariskunta on samanikäinen niin seksuaalinen halu ei kuulema kulje käsikädessä puolison kanssa.
      Miehellä hiipuu 40 v jälkeen ja nainen elää silloin seksuaalisesti aktiivista aikaa.
      Kenkku homma, kieltämättä miehen soisi olevan vähintään samanikäinen ellei nuorempikin.
      Naiset yleensä hoitavat ihoaankin aktiiviesti ja ryppyjä ei niin pääse syntymään.
      Miehet harvemmin edes rasvaavat kasvojaan :( harmillista.

      • gglkjm

        Aivan, kannattaa kyl harkita millaiseen suhteeseen haluaa:) Saattaahan se mies olla ihan ok tapaamishetkellä,mut miettiä sitä että mitä se on sitte 10v kuluttua, ulkonäkö ja kaikki se muu.
        Ei kiitos minulle:)


      • lady2
        gglkjm kirjoitti:

        Aivan, kannattaa kyl harkita millaiseen suhteeseen haluaa:) Saattaahan se mies olla ihan ok tapaamishetkellä,mut miettiä sitä että mitä se on sitte 10v kuluttua, ulkonäkö ja kaikki se muu.
        Ei kiitos minulle:)

        PlÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄääh... hölmöjä puhut!

        Tuntemani miehet eivät ole hiipuneet neljään kympiin, eikä viiskymppinen ole hidastanut senkään vähää.

        Kotonani on herkku lähes kuuskymppinen, joka on tässä asiassa pinnalla vähintään neljä kertaa viikossa.


      • Höpöhöpööh.

        Jos elää jokseenkin tervettä elämää niin ei vielä 7kymppisilläkään ole merkittäviä ongelmia.


    • 908

      Keski ikäisennä naisena voin sanoa, että kyllä se miehen kyvykkyys laskee iän myötä. Se on jo hyvä suoritus jos kerran yössä kykenee. Tai ylipäätänsä että edes onnistuu .
      Sitä saa vaan muistella niitä nuoruuden aikaisista kumppaneista joissa riitti virtaa ja toimintaa hohoijaa .

    • :D:D

      Jeps kyllä mies on aktiivisempi ja kyvykkäämpi nuorempana :D
      Vaikka noita pillereitäkin on nykyään saatavana niin ei ne tabutkaan auta kaikilla.
      Harva mies varmaan edes myöntää että on mitään ongelmia, varmaan aika vaikea asia miehille.

    • 23+44=<3

      Ei se ikäero niin vakaa vaa ole jos molemmat on samalla aaltopituudella.
      Itsekin aina ollut viehättyneempi vanhemmista miehistä, joilla on jo elämänkokemusta takana.
      3vuotta tullut nyt täyteen oman ukkoni kanssa , ikäeroa 21vuotta ja edelleen onnelllisia ja rakastuneita.
      Tsemppiä suhteeseesi ja tee päätökset itse sekä itsesi kantilta oikein.
      Sinulla on kaikki aika tässä maailmassa vielä, kyllä se oikea löytyy jos tämä suhde loppuu, kun ei ne kalat tosiaan tuolta merestä katoa. :)

    • peertsa

      Ikä on vain numeroita! Kerran täällä eletään, joten nauti! Ilo irti sieltä mistä se lähtee, sinähän elämääsi elät ja päätät siitä itse. Jos elät kavereidesi mielipiteitä miettien et elä itsellesi. Anna palaa vaan!!

    • annamariiiiaahh

      Mä oon 20v nainen ja oon tapaillut 35 vuotiasta miestä nyt 8kk. aiemmin seurustelin lähes 4 vuotta 3 vuotta vanhemman kanssa ja kyllä oli niin lapsellista touhua. tuntuu et on itsekin kasvanu henkisesti niin paljon. klikkaa vaan niin hyvin ja mies on kypsä ja tietää elämästä.kannattaa kyllä ehdottomasti kattoo mitä tapahtuu. me ainaki ollaan rakastuneita ja vaikka suhde joskus kaatuiskin niin en katuis sekuntiakaan.

    • yäks

      yäks

    • toivoton2

      Itsellä aivan sama tilanne, ongelmana on vaan että mulla on poikaystävä. Tein päätöksen, että tämän nuoremman (samaa ikäluokkaa) valitsen, mutta nyt on alkanut tuntua isolle virheelle. Nyt kun kadun jälkikäteen, niin tämä salarakas ei halua oikeestaan mitään yhteyttä, ainakaan vähään aikaan koska paljastin oikeet tunteet häntä kohtaa ja hän ei jaksa eipäsjuupavenkoilua.. Uskon kyllä. kun kolmea ihmistä tässä on jo sattunut. Opinpahan tästä, että hetkistä pitää ottaa kiinni eikä jäädä pähkäilemään ja ajattelemaan järjellä. Tunteita kuunneltava eikä mietittävä mitähän nyt muut ajattelee.. Hieno tilaisuus meni ohi, toivon vaan ettei lopullisesti.

    • Anonyymi

      Ömm sanoisin itse, että jos olet varma siitä ettei hän aijjo raiskata /murhata sua tai ei ole mitään takaa ajatusta niin... ketä kiinnostaa
      (Ikä on vaan numero)👍🏻

      • Anonyymi

        tajusin vasta että tuli vähän myöhässä tää kommenttini 🥶


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe