Miksi puolet palstan kirjoituksista on vänkäämistä siitä, että onko lihava nainen kaunis ja haluavatko miehet sellaisen oikeasti vai eivät?
Miksi muista ulkonäkö- tai henkisemmistäkään kriteereistä ei synny vastaavaa sotaa? Jos nainen sanoo haluavansa tumman miehen, eivät vaaleat miehet nostata satojen sivujen taistelua. Jos nainen sanoo tykkäävänsä pitkistä miehistä, ei isompaa fleimiä. Jos mies sanoo vaativansa naiselta koulutusta, hyvin pientä kitkaa verrattuna tähän läskisotaan.
Kuitenkin paino on yksi niistä lempeimmistä arvostelukriteereistä, koska siihen voi jokainen itse vaikuttaa. Lyhyelle, kun sanotaan, että ei kelpaa tuollainen hukkapätkä, niin aika lohduton on tilanteensa.
Vai tähänkö tämä läskisota juuri perustuukin: koska lihavuudelle voisi itse tehdä jotain, lihavat kokevat sen erityisen kovana pistona sisimpäänsä. Eivät siis vain ulkonäköön vastaan vaan myös laiskaa luonnettaan? Siksi siis parempi sulkea silmät koko asialta raivokkaan vastahyökkäyksen keinoin? Koska muutenhan joutuisi myöntämään jotain rumaa itsestään. Sisimmästään.
Miksi lihavuus on kaikkein herkin parinhakukriteeri?
89
525
Vastaukset
- Teskimo
Niinhän se on. Lihavuus on juuri se mitä pystyy muuttamaan. Siksi se on helppo kritiikin kohde. Muita ikäviä puolia ei ole niin helppoa muuttaa, joskus jopa mahdotonta. Ja lihavuuteen vetoaminen satuttaa aika pahasti. Paljon pahemmin jos vaikka kritisoidaan pienistä rinnoista.
- mies32
Ei mahdu omaan järkeeni. Itseeni naisena rintojen arvostelu sattuisi paljon enemmän, koska niitä ei juuri voi muuttaa. Sama kuin jos miehenä ei kelpaisi vaikka nyt sen pienen pippelin takia. Silloin tilanne olisi täysin lohduton. Jos taas läskiksi haukuttaisiin, niin ajattelisin, että niinhän tässä on ehkä päässyt käymään, joten vuoden kuluttua olen timmi ja laitan luun kurkkuun arvostelijoille.
- mies32
mies32 kirjoitti:
Ei mahdu omaan järkeeni. Itseeni naisena rintojen arvostelu sattuisi paljon enemmän, koska niitä ei juuri voi muuttaa. Sama kuin jos miehenä ei kelpaisi vaikka nyt sen pienen pippelin takia. Silloin tilanne olisi täysin lohduton. Jos taas läskiksi haukuttaisiin, niin ajattelisin, että niinhän tässä on ehkä päässyt käymään, joten vuoden kuluttua olen timmi ja laitan luun kurkkuun arvostelijoille.
Enkä siis tarkoita, että minultakaan välttämättä se timmiytyminen vuodessa onnistuisi, mutta ainakin olisi toivoa. Pituutta taas ei varmasti tule lisää enää aikuisiässä, vaikka kuinka toivoisi ja yrittäisi itseään venyttää. Sen tiimoilta ei siis voisi kuin nyyhkiä itsensä uneen iltaisin.
- helppoa helppoa...
mies32 kirjoitti:
Enkä siis tarkoita, että minultakaan välttämättä se timmiytyminen vuodessa onnistuisi, mutta ainakin olisi toivoa. Pituutta taas ei varmasti tule lisää enää aikuisiässä, vaikka kuinka toivoisi ja yrittäisi itseään venyttää. Sen tiimoilta ei siis voisi kuin nyyhkiä itsensä uneen iltaisin.
Miksi et muuta itseäsi älykkäämmäksi vuodessa tuolla samalla idealla? Ainakin sata ihmistä on kertonut sinulle täällä, että et loista oikein tuon älysi - saati oppineisuutesi tai sydämen sivistyksen osalta. Miksi "et ajattelisi, että niinhän tämä asia on" ja aloita muutosta? Miksi, oi miksi?
Se on ihan helppoa: rajoita roikkumista Suomi24:ssa, ilmoittaudu kouluun (esim iltalukioon, jossa voit suorittaa vaikka peruskoulun kursseja), hanki kirjastokortti ja lainaa kirjoja (e-kirjojakin voi lainata), keskustele ihmisten kanssa ilman, että alat haukkumaan heitä, jos he esittävät eriävän mielipiteen (tuohon väittelytekniikkaan saat apua esim. äidinkielen kursseissa siellä iltakoulussa)... jne jne... - Mies32
helppoa helppoa... kirjoitti:
Miksi et muuta itseäsi älykkäämmäksi vuodessa tuolla samalla idealla? Ainakin sata ihmistä on kertonut sinulle täällä, että et loista oikein tuon älysi - saati oppineisuutesi tai sydämen sivistyksen osalta. Miksi "et ajattelisi, että niinhän tämä asia on" ja aloita muutosta? Miksi, oi miksi?
Se on ihan helppoa: rajoita roikkumista Suomi24:ssa, ilmoittaudu kouluun (esim iltalukioon, jossa voit suorittaa vaikka peruskoulun kursseja), hanki kirjastokortti ja lainaa kirjoja (e-kirjojakin voi lainata), keskustele ihmisten kanssa ilman, että alat haukkumaan heitä, jos he esittävät eriävän mielipiteen (tuohon väittelytekniikkaan saat apua esim. äidinkielen kursseissa siellä iltakoulussa)... jne jne...Kiitos vinkeistä, mutta lukiot ja korkeakoulut on käytynä ja olen hyväsydäminen sekä huomattavasti keskivertoa älykkäämpi. Mites siellä?
- isaasisaij
mies32 kirjoitti:
Mies 32 lle, ei kaikki miehet pidä juuri saman laisista rinnoista, tai kasvon muodoista, tai... Mutta HARVA HALUAA VAIN LIHAVIA NAISIA
- kghjlkgjljl
mies32 kirjoitti:
Juuri noin. Läskiä voi vähentää, nuo muut ovat sellaisia kuin ovat.
- Eskopesko69
helppoa helppoa... kirjoitti:
Se on ihan helppoa: rajoita roikkumista Suomi24:ssa, ilmoittaudu kouluun (esim iltalukioon, jossa voit suorittaa vaikka peruskoulun kursseja), hanki kirjastokortti ja lainaa kirjoja (e-kirjojakin voi lainata), keskustele ihmisten kanssa ilman, että alat haukkumaan heitä, jos he esittävät eriävän mielipiteen (tuohon väittelytekniikkaan saat apua esim. äidinkielen kursseissa siellä iltakoulussa)... jne jne...Ad hominem! Ad hominem! Ad hominem! Ad hominem! Ad hominem! ;D
- normaali mies
Lihavuutta on oikeutettua kritisoida, koska siihen voi lihava itse vaikuttaa. Lihavat itse kommentoikoot, miltä kritiikki tuntuu.
- ,.....,
Kyllähän täälläkin on nähty miesten itkua siitä jos nainen sanoo haluavansa "pitkän tumman komean miehen"..Ja sehän on niin, että kaikki naiset haluavat juuri tuollaisen miehen..Ainakin niiden vaaleiden lyhykäisempien vähemmän komeiden miesten mielestä.
- ---
Ei tätä jaksais enää jankuttaa... Ideahan on siinä, ettei sitä nimittelyä ja halveerausta jakseta, mielipiteet saa tietenkin olla jokaisella mitä on. Palstan pahimmat nimittelijät taitavat olla juuri noita painofiksoituneita?
Jos nimittelyä vastaan nousee, saa kuulla olevansa itsekin "läskikurppa". Varmaan jos nousisi puolustamaan kehitysvammaista, joka olisi joutunut samaisten nimittelijöiden hampaisiin, saisi kuulla olevansa kehari. Jotenkin niin kehittymätöntä, ettei tiedä itkiskö vai nauraisko... - Mies32
--- kirjoitti:
Ei tätä jaksais enää jankuttaa... Ideahan on siinä, ettei sitä nimittelyä ja halveerausta jakseta, mielipiteet saa tietenkin olla jokaisella mitä on. Palstan pahimmat nimittelijät taitavat olla juuri noita painofiksoituneita?
Jos nimittelyä vastaan nousee, saa kuulla olevansa itsekin "läskikurppa". Varmaan jos nousisi puolustamaan kehitysvammaista, joka olisi joutunut samaisten nimittelijöiden hampaisiin, saisi kuulla olevansa kehari. Jotenkin niin kehittymätöntä, ettei tiedä itkiskö vai nauraisko...Todennäköisesti olet vain lisännyt haukkumista, kun alat kitisemään siitäkin jos mies sanoo, ettei ihastu yli 70kg naisiin. Haukut tuollaisen miehen, josta seuraa vastareaktio, jossa tulilinjalle joutuvat myös syyttömät pullerot.
- ---
Mies32 kirjoitti:
Todennäköisesti olet vain lisännyt haukkumista, kun alat kitisemään siitäkin jos mies sanoo, ettei ihastu yli 70kg naisiin. Haukut tuollaisen miehen, josta seuraa vastareaktio, jossa tulilinjalle joutuvat myös syyttömät pullerot.
"Todennäköisesti olet vain lisännyt haukkumista, kun alat kitisemään siitäkin jos mies sanoo, ettei ihastu yli 70kg naisiin."
???
Ei mitään käsitystä mistä puhut. Olen kyllä "kitissyt" täällä, mm. sinua puolustanut, jota kyllä kaduin heti ensimmäisen homepilluttelun tultua.
( >>>" En mäkään ihan ymmärrä miksi mies32:a lyödään kuin vierasta sikaa. Olen hänen kanssaan väitellyt ja ollut eri mieltä, mutta tuskin siinä on syytä alkaa kaatamaan ****** niskaan.
Tosin en ole varma onko kyseessä yksi ja ainoa tuota nimmaria käyttävä..." - Mies32
--- kirjoitti:
"Todennäköisesti olet vain lisännyt haukkumista, kun alat kitisemään siitäkin jos mies sanoo, ettei ihastu yli 70kg naisiin."
???
Ei mitään käsitystä mistä puhut. Olen kyllä "kitissyt" täällä, mm. sinua puolustanut, jota kyllä kaduin heti ensimmäisen homepilluttelun tultua.
( >>>" En mäkään ihan ymmärrä miksi mies32:a lyödään kuin vierasta sikaa. Olen hänen kanssaan väitellyt ja ollut eri mieltä, mutta tuskin siinä on syytä alkaa kaatamaan ****** niskaan.
Tosin en ole varma onko kyseessä yksi ja ainoa tuota nimmaria käyttävä..."Olinpa hölmö, kun sekoitin anonyymit multinikit keskenään.
- Nimimerkkien nimittelyss
--- kirjoitti:
???
Tosin en ole varma onko kyseessä yksi ja ainoa tuota nimmaria käyttävä..."ei ole mitään rikollista. Ei nimimerkin, eikä varsinkaan multinikin, kunniaa voi loukata. Sen sijaan tunnistettavan henkilön (kuten Teemu M.) herjaaminen täyttää kunnianloukkausrikoksen tuntomerkit.
- tuskinpavaan
Nimimerkkien nimittelyss kirjoitti:
ei ole mitään rikollista. Ei nimimerkin, eikä varsinkaan multinikin, kunniaa voi loukata. Sen sijaan tunnistettavan henkilön (kuten Teemu M.) herjaaminen täyttää kunnianloukkausrikoksen tuntomerkit.
Tällä sivustolla voi kuka tahansa olla TEEMU, jos tänne ei kirjauduta pankki tunnuksilla.
- Mies32
tuskinpavaan kirjoitti:
Tällä sivustolla voi kuka tahansa olla TEEMU, jos tänne ei kirjauduta pankki tunnuksilla.
Eli sinua ei haittaa olla rikollinen, kunhan vaan aukottomia todisteita ei pystytä kasaamaan.
- rva miltopaeus
Nimimerkkien nimittelyss kirjoitti:
ei ole mitään rikollista. Ei nimimerkin, eikä varsinkaan multinikin, kunniaa voi loukata. Sen sijaan tunnistettavan henkilön (kuten Teemu M.) herjaaminen täyttää kunnianloukkausrikoksen tuntomerkit.
Luuletko oikeasti, että Teemun sukunimi on Milto? :D On hän aikaisemmin sillä ilmeisesti oikealla sukunimellään täällä rekattuna ollut, joten kai sen voi kertoa...? Se R...pää....
The One:n etunimi ei ole muuten The ja etunimi One :D.
- Fnwefnjkwenjkfweefw
Se mitä minä kysyn on että "Haluanko olla läskivuori kumppanilleni?"
Vastaus on : EN - en vaikka sillä ei olisi kumppanilleni mitään väliä.
Itsestään huolehtiminen on toisen ihmisen huomioimista, etenkin sen joka tulee viettämään kanssasi (toivottavasti) valtaosan elämästään, minun ihrani on hänelle ongelma viimeistään siinä vaiheessa jos en jaksa könytä rappuja ylös tai kitisen niveliäni kolme kertaa päivässä tai hankin ennenaikaisen sydänkohtauksen - silloin ruumiistani tulee todellakin rasite kumppanille.
Kaikki se mitä voit antaa itsellesi ja kumppanillesi ja kuinka paljon ongelmia vähentää kaikkien kannalta hyvällä valinnalla...
... vai berliininmunkki? En kyllä käsitä miten se, että lihavuuteen voi itse vaikuttaa tekee siitä avointa kritiikille. Omien valintojen tuloshan tuokin arvosteluun elementin, ettei henkilö ole sosiaalisesti hyväksytty sellaisena kuin on, vaan hänen tulisi muuttua. Ottaisin paljon mielummin kritiikkiä vastaan sellaisesta aihepiiristä, jota en voi muuttaa tai jota minun ei oleteta pystyvän muuttamaan.
En tiedä miten normaalipainoinen (tai henkilö jolle paino ei ole arka asia) ottaa painokommentit vastaan, mutta uskon että yksi keskeisimmistä lihavuuskommenttien loukkaavuuden syistä on ettei lihava koe laihtumista niin yksinkertaiseksi kuin sanoja. Ihmiselle annetaan tietoon että hän ei kelpaa ja muuttuminen on yksinkertaista, mutta muuttuminen ei tunnut mahdolliselta. Tilanne on siinä mielessä ikävämpi kuin lyhyys, että lyhyempiä ihmisiä harvemmin käsketään kasvamaan. Sen lisäksi että olet yhteiskuntaan sopimaton eli lihava, arvostelemisesi on sallitua koska muuttuminen on mahdollista.
Sama ilmiö on myös ujoilla ihmisillä: ympäristö antaa palautteena että avaa herrajumala suusi ja puhu, ei tarvitse olla tuollainen nysveröhiiri.
Antaisin kyllä nysveröhiirille ja läskeille tukea arvostelun sijasta. On aina koittaa yrittää elää terveellisemmin ja olla pikkuisen rohkeampi, jos on ns. perusturva kunnossa ja tietää ettei se ole maailmanloppu jos ei onnistukaan, vaan loppujen lopuksi kelpaa sellaisena kuin on.- Miea32
Pohjallahan on parinvalinta. En minä edelleenkään ala läskin kanssa seurustelemaan, vaikka tukea häntä haluaisinkin.
Julma maailma. - Niinnoinon
Miea32 kirjoitti:
Pohjallahan on parinvalinta. En minä edelleenkään ala läskin kanssa seurustelemaan, vaikka tukea häntä haluaisinkin.
Julma maailma.En minäkään. Uskon että ihminen voi olla hoikka koko elämän aikana, ja terve ja iloinen ja täynnä elämän voima. Näin uskon.
Miea32 kirjoitti:
Julma maailma.Ei tarvitsekaan. Oma viestini oli ehkä enemmän lihavan (ei siis pelkästään minun, vaan yleisesti lihava-normipainoinen dynamiikassa lihavan) näkökulmasta. Jos ylipainoiset ei nappaa niin sitten ei nappaa, ei siinä sen kummempia inisemisiä. Mutta jos lähtökohdaksi halutaa asettaa laihtuminen, ilman parisuhdenäkökulmaa tai sen kera, niin liputan ihmisen itsenään hyväksymisen puolesta. Arvostelu johtaa helposti vastakkaiseen tulokseen kuin mitä toivottiin.
- Mies32
se_vinee kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Oma viestini oli ehkä enemmän lihavan (ei siis pelkästään minun, vaan yleisesti lihava-normipainoinen dynamiikassa lihavan) näkökulmasta. Jos ylipainoiset ei nappaa niin sitten ei nappaa, ei siinä sen kummempia inisemisiä. Mutta jos lähtökohdaksi halutaa asettaa laihtuminen, ilman parisuhdenäkökulmaa tai sen kera, niin liputan ihmisen itsenään hyväksymisen puolesta. Arvostelu johtaa helposti vastakkaiseen tulokseen kuin mitä toivottiin.
Mihin sitten johtaa 150-kiloisen itsensä hyväksyminen? Varmaan samaan kuin oman tupakointinsa hyväksyminen. Eli ennenaikaiseen hautaan ja sitä ennen sairasteluun.
Mutta en minä läskeille live-ihmisille asiasta huomauttele paitsi jos asia muutoin tulee esiin. Yksi kaveri on joku 120 ja sanon hänelle ihan suoraan, että on läski ja hengenvaarassa. Eikä hän siitä ala kiukuttelemaan, vaan on aivan samaa mieltä.
- uuuyy556666666666666
Siis ne miehet jotka eivät saa ollenkaan naista valittavat, heidän päässään on ajatus että jos olisi enemmän ns. kauniita naisia voisi heilläkin olla mahdollisuus. Mutta tietenkin tuo on tyhmä ajatus koska he eivät saa nytkään edes rumilta.
- laihutaensin
Todellista itse sääliä, taidat olla jo pohjalla kilojesi kanssa, joten hankala sieltä on huudella :pp
- humaani fasisti X
laihutaensin kirjoitti:
Todellista itse sääliä, taidat olla jo pohjalla kilojesi kanssa, joten hankala sieltä on huudella :pp
Jos kaikki miehet oisivat kuin Markus Pöyhönen, kävisi mulla kauhee flaksi ja wappumunkki.
Voisitteko KAIKKI vuodessa muuttaa itsenne markuspöyhönenlookalikeksi? Aloittajan mukaan se, että ihmisellä on ihanteita, jotka hän julkituo, pitäisi johtaa siihen, että ne muut sit niinku muuttuis sellaisiksi ihanteen kaltaisiksi. Kaikki vastaanvänkäys kertois sit niinku vaan siitä että nyt osui arvostelija oikeeseen. Hei, ei tää oo fasistista tai despoottista: alkakaa muuttua NYT. Vuoden päästä sit kiitätte mua niinku. Daaaa. - 1+1
humaani fasisti X kirjoitti:
Jos kaikki miehet oisivat kuin Markus Pöyhönen, kävisi mulla kauhee flaksi ja wappumunkki.
Voisitteko KAIKKI vuodessa muuttaa itsenne markuspöyhönenlookalikeksi? Aloittajan mukaan se, että ihmisellä on ihanteita, jotka hän julkituo, pitäisi johtaa siihen, että ne muut sit niinku muuttuis sellaisiksi ihanteen kaltaisiksi. Kaikki vastaanvänkäys kertois sit niinku vaan siitä että nyt osui arvostelija oikeeseen. Hei, ei tää oo fasistista tai despoottista: alkakaa muuttua NYT. Vuoden päästä sit kiitätte mua niinku. Daaaa.Markus Pöyhösen kunto vaatii ihan eri kertaluokan panostusta kuin normaalipainoisena pysyminen. On vähän eri asia odottaa amattiurheilijan kroppaa kuin hoikkuutta tai normaalia painoa. Toiseen riittää säännöllinen kuntosaliharjoittelu, kohtalaisesti kestävyysliikuntaa ja siisti ruokavalio. Toinen vaatii tieteellisen tarkan treeni- ja ravinto-ohjelman ja kaikkien geenit eivät siltikään riitä siihen ilman lääkeaineita.
Lihavat tulevat kalliiksi terveydenhuoltojärjestelmälle ja veronmaksajille. Se on ihan samalla viivalla tupakoinnin, alkoholismin ja huumeiden käytön kanssa. Maksaisivat edes itse kulunsa käymällä pelkästään yksityisellä vastaanotolla. - terveysnatsi
1+1 kirjoitti:
Markus Pöyhösen kunto vaatii ihan eri kertaluokan panostusta kuin normaalipainoisena pysyminen. On vähän eri asia odottaa amattiurheilijan kroppaa kuin hoikkuutta tai normaalia painoa. Toiseen riittää säännöllinen kuntosaliharjoittelu, kohtalaisesti kestävyysliikuntaa ja siisti ruokavalio. Toinen vaatii tieteellisen tarkan treeni- ja ravinto-ohjelman ja kaikkien geenit eivät siltikään riitä siihen ilman lääkeaineita.
Lihavat tulevat kalliiksi terveydenhuoltojärjestelmälle ja veronmaksajille. Se on ihan samalla viivalla tupakoinnin, alkoholismin ja huumeiden käytön kanssa. Maksaisivat edes itse kulunsa käymällä pelkästään yksityisellä vastaanotolla.Itseasiassa sydäriin kuoleminen 50-vuotiaana saappaat jalassa on varmaankin se edullisin vaihtoehto yhteiskunnalle, jos halutaan vain rahaa ajatella. Terveellisesti elänyt saattaa vanhana elää laitoksessa, jos tarvitsee esim dementian vuoksi valvontaa ja apua, vuosikymmeniä. Yksi hoitopäivä kustantaa satoja euroja vähintään.
- mies32
humaani fasisti X kirjoitti:
Voisitteko KAIKKI vuodessa muuttaa itsenne markuspöyhönenlookalikeksi? Aloittajan mukaan se, että ihmisellä on ihanteita, jotka hän julkituo, pitäisi johtaa siihen, että ne muut sit niinku muuttuis sellaisiksi ihanteen kaltaisiksi. Kaikki vastaanvänkäys kertois sit niinku vaan siitä että nyt osui arvostelija oikeeseen. Hei, ei tää oo fasistista tai despoottista: alkakaa muuttua NYT. Vuoden päästä sit kiitätte mua niinku. Daaaa.Ihmeellisiä tulkintoja.
Eipä ole mitään tarvetta kaikilla muuttua. On kauniita naisia ihan tarpeeksi muutenkin. Toisaaltahan jos kaikki olisivat kauniita, katoaisi kauneuden arvostuskin, joten ihan kiva, että on teitä rumia läskejäkin.
Toki voin sanoa, että ihan naisen itsensä ja flaksinsakin takia kannattaisi muuttua, mutta eipä se minun asiani (suoraan) ole. Epäilen, että kelpaisiko ex-läskikään minulle itselleni, mutta monelle muulle miehellehän saattaisi kelvata. No joo, en minäkään nyt vain tuon takia pakkeja antaisi. Mutta pelottaa ne tyhjiksi jääneet läskipussit ympäri kehoa. - yuuuu555555566666666
laihutaensin kirjoitti:
Olen ihan tyytyväinen sata kiloiseen miehen runkooni, eli ei tarvetta.Yyyyy
- tykkäisin susta!
yuuuu555555566666666 kirjoitti:
Olen ihan tyytyväinen sata kiloiseen miehen runkooni, eli ei tarvetta.Yyyyy
Hyvä sinä! Mun mielestä miehellä pitää olla massaa ja mahaakin saa olla. Alle 90 kg painavathan punnitaan neuvolassa. Mies ilman mahaa on kuin pankki ilman rahaa. Mä olen kaikkien mielestä hieman outo, koska en pidä laihoja miehiä ollenkaan seksuaalisesti puoleensa vetävinä. Ihan normi painoinen itse olen, joten ei se siitä johdu, että etsisin itselleni samanlaista pullukkaa. Ne vaan on niin ihania, miehet mahoineen :).
- ...
Se johtuu varmaankin juuri tuosta, että ylipainoisena sitä tuntee piston sydämessään kun tietää, että itse on tilansa aikaansaanut.
Harva kuitenkaan lihoo puhtaasti laiskuuttaan, vaan taustalla on useimmiten jotain muita tunne-elämän lukkoja, stressiä, väsymystä, masennusta jne. Silloin kun kritisoidaan kiloja, kritisoidaan samalla itse henkilön kykyä hallita elämäänsä ja jos taustalla on esim masennusta, kritiikki voi sattua enemmän kuin terveen itsetunnon omaava ihminen osaa kuvitella. Tuo tekee painosta niin räjähdysalttiin keskustelunaiheen.
Itseäni harmittaa keräämäni kilot sanoinkuvaamattoman paljon ja häpeän niitä. Ne kerääntyivät aikana, jolloin olin sekä henkisesti että fyysisesti loppu. Olen muuten kasvoiltani suht kaunis jne, mutta kiloja on vielä karistettavana kymmenen ja tunnustan, että jos minulle sanottaisiin päin naamaa että olen läski enkä sen takia kelpaisi kumppaniksi, niin kyllä se sattuisi, vaikka se kuinka olisi totuus...- khgköjh
Mutta miksi juuri naisten kuuluu ottaa vastaan kaikki tuo? Häpeääkö lihavat miehet yhtä paljon - oletetaanko heidän edes häpeävän? Eihän täälläkään kukaan julista miehille, että "teidän läskittelyllänne on suurempi, humaani missio saattaa teistä terveitä"? Vai näkyykö tuossa argumentoinnin tasossa se miesten alhaisempi koulutustaso ts. nuo läskittelijämiehet ovat niitä kouluttamattomia, jotka eivät edes osaa käyttää muunlaista kieltä?
Minun mielestä kenenkään velvollisuus(/oikeus) ei ole ottaa missiokseen muistuttaa muita heidän piirteistään. Tän illan eräässä elokuvassa oli loistava laini:" My ass might be black but I aint no need you ****' to tell me that." - ...
khgköjh kirjoitti:
Mutta miksi juuri naisten kuuluu ottaa vastaan kaikki tuo? Häpeääkö lihavat miehet yhtä paljon - oletetaanko heidän edes häpeävän? Eihän täälläkään kukaan julista miehille, että "teidän läskittelyllänne on suurempi, humaani missio saattaa teistä terveitä"? Vai näkyykö tuossa argumentoinnin tasossa se miesten alhaisempi koulutustaso ts. nuo läskittelijämiehet ovat niitä kouluttamattomia, jotka eivät edes osaa käyttää muunlaista kieltä?
Minun mielestä kenenkään velvollisuus(/oikeus) ei ole ottaa missiokseen muistuttaa muita heidän piirteistään. Tän illan eräässä elokuvassa oli loistava laini:" My ass might be black but I aint no need you ****' to tell me that."Ei mielestäni kenenkään tarvitse ottaa vastaan haukkuja, ei naisten eikä miesten. On eri asia keskustella rakentavasti painon merkityksestä terveydelle kuin nimitellä. Muiden ihmisten läskittely kertoo läskittelijästä ainakin sen, ettei hänellä ole käytöstapoja.
Jokaisella saa olla juuri sellaiset mieltymykset kumppanin valinassa kuin itse haluaa. Joillekin ylipaino on este suhteelle ja sillä selvä. Itse en kuitenkaan ymmärrä, miksi pitää tieten tahtoen loukata toisia. Toki mielipiteensä saa sanoa, mutta tässäkin asiassa sen voisi helposti tehdä nimittelemättä. - Mies32
khgköjh kirjoitti:
Minun mielestä kenenkään velvollisuus(/oikeus) ei ole ottaa missiokseen muistuttaa muita heidän piirteistään. Tän illan eräässä elokuvassa oli loistava laini:" My ass might be black but I aint no need you ****' to tell me that."Mielestäni ihan yhtälailla läskitellään ja muutenkin arvostellaan miesten ulkonäköä, mutta reaktiot siihen ovat maltillisemmat.
En muista ainakaan kovin monen pulleromiehen nostaneen äläkkää siitä, että naiset eivät pidä läskeistä ja haukkuneen sitten kyseiset naiset sairaiksi. - ...
Mies32 kirjoitti:
Mielestäni ihan yhtälailla läskitellään ja muutenkin arvostellaan miesten ulkonäköä, mutta reaktiot siihen ovat maltillisemmat.
En muista ainakaan kovin monen pulleromiehen nostaneen äläkkää siitä, että naiset eivät pidä läskeistä ja haukkuneen sitten kyseiset naiset sairaiksi.Naiset ehkä keskimäärin loukkaantuu herkemmin kuin miehet. Enkä tarkoita vähätellä miesten kokemia loukkauksia, mutta yleistäen luulen, että naiset ovat herkempiä ulkonäköön kohdistuvan kritiikin suhteen ja reagoivat siihen voimakkaammin.
Korjatkaa toki, jos olen väärässä :) - 5+19
... kirjoitti:
Naiset ehkä keskimäärin loukkaantuu herkemmin kuin miehet. Enkä tarkoita vähätellä miesten kokemia loukkauksia, mutta yleistäen luulen, että naiset ovat herkempiä ulkonäköön kohdistuvan kritiikin suhteen ja reagoivat siihen voimakkaammin.
Korjatkaa toki, jos olen väärässä :)"naiset ovat herkempiä ulkonäköön kohdistuvan kritiikin suhteen ja reagoivat siihen voimakkaammin. "
Ihan ensimmäiseksi on sanottava viitaten tuolla ylempänä esiintuomaasi häpeän tunteeseen. Jos ympäristö saa sinut tuntemaan häpeää siitä minkälainen olet, kertoo se jo jotain siitä ympäristön "sairaasta" suhtautumisesta. On ihan ok tuntea häpeää, kun on tehnyt jotain hävettävää, mutta miksi ihmisen kuuluisi hävetä itseään sen vuoksi millainen on?
En ole ihan varma onko naiset herkempiä arvostelulle ylipainon suhteen. Parisuhdemarkkinoilla naiset hyväksyvät miesten ylipainon helpommin, eli sitä arvostelua ei edes tule samalla tavalla, eikä ylipaino "syrjäytä"miehiä ps-markkinoilla samalla tavalla (tästä aiheesta on palstan puolijumala Laasanenkin referoinut tutkimusta blogissaan).
Toiseksi; jos miesten ylipainolla olisi sama merkitys "isommassa kuvassa", jos se johtaisi samaan kohteluun esim. työelämässä (http://tyopiste.ttl.fi/Uutiset/Sivut/Lihavuus_on_naisille_haitta_miehille_ei.aspx) voisi miestenkin arvostelun kestäminen alkaa laskea. Läskittely, kun ei sitten olisi vain sitä pikkusta arvostelua, vaan kärjistetysti huonompaa palkkaa, surkeampia uranäkymiä jne. - normaalia
5+19 kirjoitti:
"naiset ovat herkempiä ulkonäköön kohdistuvan kritiikin suhteen ja reagoivat siihen voimakkaammin. "
Ihan ensimmäiseksi on sanottava viitaten tuolla ylempänä esiintuomaasi häpeän tunteeseen. Jos ympäristö saa sinut tuntemaan häpeää siitä minkälainen olet, kertoo se jo jotain siitä ympäristön "sairaasta" suhtautumisesta. On ihan ok tuntea häpeää, kun on tehnyt jotain hävettävää, mutta miksi ihmisen kuuluisi hävetä itseään sen vuoksi millainen on?
En ole ihan varma onko naiset herkempiä arvostelulle ylipainon suhteen. Parisuhdemarkkinoilla naiset hyväksyvät miesten ylipainon helpommin, eli sitä arvostelua ei edes tule samalla tavalla, eikä ylipaino "syrjäytä"miehiä ps-markkinoilla samalla tavalla (tästä aiheesta on palstan puolijumala Laasanenkin referoinut tutkimusta blogissaan).
Toiseksi; jos miesten ylipainolla olisi sama merkitys "isommassa kuvassa", jos se johtaisi samaan kohteluun esim. työelämässä (http://tyopiste.ttl.fi/Uutiset/Sivut/Lihavuus_on_naisille_haitta_miehille_ei.aspx) voisi miestenkin arvostelun kestäminen alkaa laskea. Läskittely, kun ei sitten olisi vain sitä pikkusta arvostelua, vaan kärjistetysti huonompaa palkkaa, surkeampia uranäkymiä jne.Lihavuus on metabolian häiriö/hätätila, josta voi parantua. Se ei ole yhtä kuin ihminen itse. Jos henkilö kovasti loukkaantuu lihavuuteen kohdistuvasta arvostelusta, se tarkoittaa, että henkilö kokee virheellisesti lihavuuden olevan osa häntä itseään.
- Tässä syy
Tätä palstaa lukevat naiset ovat kaikki ihrapalloja, joita kukaan ei halua nussia, ja katkeruus on sen mukaista.
- varmaankin noin
Ehkä siksi miten se asia ilmaistaan, isoimmaksi osaksi.
Mutta ihmiset on herkkiä painostaan just ton takia, että pistää omaan tuntoon kun ei saa tehtyä. Eihän he välttämättä muuten laiskoja ole, mutta heistä tuntuu siltä, että kaikkea arvostellaan. Tai sitten että kun syömisen syyt on tunnepuolella jo muutenkin, niin on vaikea kohdata niitä ja tehdä asioille mitään.
Toisaalta, en mä haluaisi että kenellekään täällä kerrotaan miten et kelpaa. Mitä hemmettiä sellanen on? Voi aina puhua omista ihanteistaan ja siitä mitä haluaa itse, mutta pitäisi jättää se muiden kelpaamisen toitottaminen vähemmälle. Täällä puhutaan todella yleistäen ja törkeästi ihmisistä.
Olen kyllä sen takia tossa samaa mieltä, että itselläni on ns. samankaltainen kokemus mutta päin vastoin. Olen urheilullinen ja aika lihaksikas nainen. Kaikki ei tosiaan pidä sitä naisellisena, etenkin kun ei kiinnosta ns. naisten lajit. Onhan siitäkin aina juttua. Mutta mua se ei kosketa eikä liikuta, koska mulle on aivan sama, mä olen hirveästi nähnyt vaivaa saavuttaakseni tämän ja ihan oikein hankkimalla sen hankkinut: viihdyn itse omassa kehossani. Jokainen saa olla mitä on, minäkin eikä mua kiinnosta kenelle mä kelpaan. Tarkoittaen että jos en jollekin kelpaa, niin mitä sitten? Itselleni kelpaan ja yksikin mulle riittää. Joten jos lihava on oikeasti sinut ja tuntee itsensä naisellisen pyöreäksi niin samalla tavalla hän olisi rauhassa sen asian kanssa.
En mä vertaile rintojani koskaan, mulle ne on just hyvät, mutta enhän mä mikään rintava ole. En mä ole kiinnostunut naisellisesta pyöreydestä, vaan jos joudun olemaan kuukauden tekemättä, niin alan pohtia "läskejäni" ja voimaan pahoin => mä teen asialle jotain. Mulle läski minussa on kamalaa, se siitä. Muiden läskit, ei kiinnosta. Toisaalta, en mä nimittele heikompia kukkakepeiksikään, kuten lihavat usein tekee. Miksi omaa kropan malliaan ei saisi valita? Mä en tosiaankaan ymmärrä sitäkään. Miksi joku haluaa olla käsittämättömän heikko ja heiveröinen. Mutta ei mun tarvikaan, mulla on mun elämä ja mun keho.
Olen myös sitä mieltä, että se raivo johtuu just siitä, ettei olla oikeasti lepposia eikä asian kanssa sinut ja jokuhan sen jo ehti todistaa hyökkäämällä jo älykkyyttäkin vastaan heti alussa.
Mulle yleensä yritetään hokea että mä olen suorittaja enkä muka nauti elämästä, vaikka mä nautin just näistä asioista mitä nautin. Oikein yritetään todistaa, miten onneton mun on pakko olla... Mikä on naurettavaa tietenkin, koska kai mä ihan itse tiedän olenko mä onnellinen vai onneton ja miten. Tuskin mä näkisin hirveetä vaivaa ollakseni onneton. Mutta se todistelu ei olekaan oikeasti mulle, vaan heille itselleen: he kuvittelevat puhuvansa mulle, mutta puhuvat itselleen.
Sitä taas en osaa sanoa, miten helppoa kenellekin laihduttaminen on, mulle tää on helppoa koska aidosti nautin tästä elämästä. Mutta oisko se helppoa, jos vihaisin vaikka liikuntaa...?
Ei varmaan. Onko helppoa kenellekään myöntää rumia asioita itsestään? Ei todellakaan, meillä kaikilla myöntämisiä riittää, vaikkei lihava olisikaan.- Mies32
2. Viimeisessä kappaleessa oivia huomioita.Samaa sarjaa kuin lihavat tätini ovat aina huomautelleet normaalipainoisen äitini liiasta laihuudesta, alkoholisti viereisestä pöydästä pizzeriassa huuteli homoksi, kun join kokista, enkä bisseä jne.. eli usein taustalta löytyy henkilön omia ongelmia.
- Tämän palstan
läski-puheet ovat mielestäni kiihoittamista kansanryhmää (ylipainoiset) vastaan.
- mies32
Älä huoli, ei heistä juuri kukaan kiihotu.
- asiaan kyllästynyt
mies32 kirjoitti:
Älä huoli, ei heistä juuri kukaan kiihotu.
Tunnut kyllä kovastikin kiihottuvan kun joka ketjussa pitää läskitellä.
- normaalipainoinenn
Olet palstan yksi pahimmista ulkonäkö/läskirasisteista. Lienee turha edes yrittää saada sinua ymmärtämään, että asiat voi muotoilla niin monella tapaa. Ei ole pakko heti alkaa lällätellen läskittelemään, kurpittelemaan.
Sitten pitäisi vielä muistaa muut lihavuuteen johtaneet syyt kuin hillitön mässäily, esim.sairaus. Koskaan ei voi tietää.
En osallistu läskisotaan millään tavalla. Itse jokainen kilonsa kantaa ja hyvin usein löytää vielä niine kiloineen sen oikean rakkaudenkin. Havaintojeni mukaan edellisen lauseen vuoksi se läskittely ja läskisota vasta repeää täyteen tulitukseen.- mies32
En ole, eikä aiheella ole mitään tekoa rasismin kanssa. Parisuhdemielessä taas olen tietenkin syrjivä, kun haen vain sitä parasta. Kaikki 3 miljardia muuta päätyvät syrjityiksi. Kuka ulkonäkönsä, kuka luonteensa vuoksi. On se kauheaa. Ei edes Hitler syrjinyt yhtä useaa.
Asian muotoilu on asia erikseen, mutta sen verran saat luvan netissä kestää, että siedät sanaa "läski", eikä sitä tarvitse aina pehmentää "painonsa kanssa haasteellisessa elämäntilanteessa olevaksi".
Kurpittelua en heti alkuun tee varmaan koskaan. Aina sille on joku laukaiseva syy. Nimettömien kohdalla tietysti voi joskus laueta kevyestikin, mutta itseäsi saat siitä syyttää, kun et ole saanut tarpeeksi munaa käyttääksesi samaa nimimerkkiä kahta viestiä peräkkäin. Tulet silloin varmasti usein arvatuksi joksikin muuksi. Vaikka tuon viestisi perusteella sinä kyllä olet kaiken kurpittelun ihan ansainnutkin.
Saavat läskit puolestani keskenään nussia, kuka minä muka olen sitä estämään? Mutta minulla on ihan yhtäläinen oikeus sanoa, etten halua läskiä kuin jollain muulla on oikeus sanoa, ettei halua sen tai tämän pituista tai sen tai tuon koulutustaustan omaavaa. Jostain syystä sinäkään et näistä jälkimmäisistä vastaavasti syty.
Ja saa läskin syykin olla mikä tahansa, vaikka se hillitön mässäily (mikä siis ilmeisesti pitäisi antaa anteeksi?), en silti kapua päälleen. - normaalipainoinenn
mies32 kirjoitti:
En ole, eikä aiheella ole mitään tekoa rasismin kanssa. Parisuhdemielessä taas olen tietenkin syrjivä, kun haen vain sitä parasta. Kaikki 3 miljardia muuta päätyvät syrjityiksi. Kuka ulkonäkönsä, kuka luonteensa vuoksi. On se kauheaa. Ei edes Hitler syrjinyt yhtä useaa.
Asian muotoilu on asia erikseen, mutta sen verran saat luvan netissä kestää, että siedät sanaa "läski", eikä sitä tarvitse aina pehmentää "painonsa kanssa haasteellisessa elämäntilanteessa olevaksi".
Kurpittelua en heti alkuun tee varmaan koskaan. Aina sille on joku laukaiseva syy. Nimettömien kohdalla tietysti voi joskus laueta kevyestikin, mutta itseäsi saat siitä syyttää, kun et ole saanut tarpeeksi munaa käyttääksesi samaa nimimerkkiä kahta viestiä peräkkäin. Tulet silloin varmasti usein arvatuksi joksikin muuksi. Vaikka tuon viestisi perusteella sinä kyllä olet kaiken kurpittelun ihan ansainnutkin.
Saavat läskit puolestani keskenään nussia, kuka minä muka olen sitä estämään? Mutta minulla on ihan yhtäläinen oikeus sanoa, etten halua läskiä kuin jollain muulla on oikeus sanoa, ettei halua sen tai tämän pituista tai sen tai tuon koulutustaustan omaavaa. Jostain syystä sinäkään et näistä jälkimmäisistä vastaavasti syty.
Ja saa läskin syykin olla mikä tahansa, vaikka se hillitön mässäily (mikä siis ilmeisesti pitäisi antaa anteeksi?), en silti kapua päälleen.Palstalla on muidenkin mielipiteitä kuin ainoastaan sinun. Mielipiteesi on tuo, selvä. Ei se minua vaivaa. Siinä vaiheessa kun lähdet puhumaan kaikkien miesten suulla se ärsyttää muita kirjoittelijoita, sehän on kai tarkoituskin.
Saat haukkua minua niin paljon eri nimillä kuin vain jaksat keksiä, ei tunnu missään. - mies32
normaalipainoinenn kirjoitti:
Palstalla on muidenkin mielipiteitä kuin ainoastaan sinun. Mielipiteesi on tuo, selvä. Ei se minua vaivaa. Siinä vaiheessa kun lähdet puhumaan kaikkien miesten suulla se ärsyttää muita kirjoittelijoita, sehän on kai tarkoituskin.
Saat haukkua minua niin paljon eri nimillä kuin vain jaksat keksiä, ei tunnu missään.En ole ikinä puhunut kaikkien miesten suilla (tuota on vain aina hauska väittää, jotta saisi epämiellyttävien mielipiteiden esittäjän leimattua milloin miksikin). Jo aikoja sitten muistutin palstalaisia mm. niistä läskifetissisteistä, jotka kaatavat letkulla sulaa rasvaa rakkaiden kurvikkaiden naistensa kitusiin.
Näyttää tuntuvan. - realismus
normaalipainoinenn kirjoitti:
Palstalla on muidenkin mielipiteitä kuin ainoastaan sinun. Mielipiteesi on tuo, selvä. Ei se minua vaivaa. Siinä vaiheessa kun lähdet puhumaan kaikkien miesten suulla se ärsyttää muita kirjoittelijoita, sehän on kai tarkoituskin.
Saat haukkua minua niin paljon eri nimillä kuin vain jaksat keksiä, ei tunnu missään.Mies32 ärsyttää ätminkäisiä koska hän saa, he eivät. Samasta syystä naiset ärsyttävät ätminkäisiä. Oikeastaan ätminkäisiä ärsyttää kaikki muu paitsi katkera märehtiminen naisten ja ytminkäisten julmuudesta.
- uskoo ken tahtoo...
realismus kirjoitti:
Mies32 ärsyttää ätminkäisiä koska hän saa, he eivät. Samasta syystä naiset ärsyttävät ätminkäisiä. Oikeastaan ätminkäisiä ärsyttää kaikki muu paitsi katkera märehtiminen naisten ja ytminkäisten julmuudesta.
Saa mitä? Roikkua netissä 24/7? Wau!
Kaikki kertomukset sarjassa mies32 naiset ovat kyllä enemmän sen puolesta, että ei taida kokemusta olla niistä naisista in real/ in fleash and blood, vaan enemmänkin in netporn/ in pornmags/isot pojat postilla kerto. Okei, ehkä hän on maksullisia käyttänyt. Sen verran uskon, että on kokemusta "lihasta ja verestä". Muu menee ihan tarinatupailuksi. - realismus
uskoo ken tahtoo... kirjoitti:
Kaikki kertomukset sarjassa mies32 naiset ovat kyllä enemmän sen puolesta, että ei taida kokemusta olla niistä naisista in real/ in fleash and blood, vaan enemmänkin in netporn/ in pornmags/isot pojat postilla kerto. Okei, ehkä hän on maksullisia käyttänyt. Sen verran uskon, että on kokemusta "lihasta ja verestä". Muu menee ihan tarinatupailuksi.Keskustelupalstat toimivat savolaisittain...
- mies32
uskoo ken tahtoo... kirjoitti:
Kaikki kertomukset sarjassa mies32 naiset ovat kyllä enemmän sen puolesta, että ei taida kokemusta olla niistä naisista in real/ in fleash and blood, vaan enemmänkin in netporn/ in pornmags/isot pojat postilla kerto. Okei, ehkä hän on maksullisia käyttänyt. Sen verran uskon, että on kokemusta "lihasta ja verestä". Muu menee ihan tarinatupailuksi.Mikä on sinun kokemuspohjasi, joka antaa mielestäsi oikeuden kyseenalaistaa minun kertomukseni?
- realismus
Katselen maailmaa esteetikon silmälasein, jätän terveysvaikutukset ym. asialliset seikat väliin.
Suurin ongelma mielestäni on nykyajan naisen itsekritiikitön pukeutuminen ja ohuiden trikoovaatteiden suosio. Niin, ja ne lantiohousut - ne ovatkin jo silkkaa kauhukabinettikamaa! Normaalipainoisellakin on usein jenkkakahvat tai vatsamakkarat, joita ei edes huomaisi, ellei henkilöllä olisi itsetuhoista tarvetta sonnustautua ohueen trikooseen, minkä alta pienikin makkara näyttää irvokkaalta. Puhumattakaan aidosti paksuista. Mikäli trikoota on välttämättä käytettävä, kaupoissa on laajat valikoivat alusvaatteita, jotka pitävät makkarat kuosissa.
Sukkahoususukupolvet muotoutuvat vyötäröttömiksi. Vanhoissa valokuvissa näkee usein tukeviakin naisia, jotka näyttävät kuitenkin sopusuhtaisilta - koska heillä on vyötärö. Itse olen keski-ikäistymisen seurauksena saanut kymmenkunta kiloa lisää, ollen yhä normaalipainoinen, mutta vaatteet eivät istu yhtä hyvin ampiaisvyötäröni kadottua. Vaikka hehkutan muotoilevia alusasuja, en aio tehdä scarletteja, rajansa kaikella ja hengittäminenkin on kivaa.
Jotkut ylipainoiset naiset näyttävät hyviltä kiloistaan huolimatta, jotkut eivät. Vaikea sanoa, mistä kokonaiskuva muodostuu, itsetunnosta kai ja siitä, onko pulskuus timmiä vai löllyvää ihraa.
Palstan mt-miesten mielestä naisen kuuluu olla anorektikko - mutta kukapa olisi kiinnostunut mt-miehen mielipiteistä. - ääliöt
Miksi vatussa te nillitätte päivät päästänne sitä mitä TE ETTE HALUA?
Palstat on täynnä "mä en tykkää lihavista" -ulinaa.
Hakekaa se mitä haluatte ja lopettakaa kitinä.
Tää on ala-aste touhua.
"äiti mä en tykkää porkkanoistaaaaa".....(itkupotkuraivari)- 20+11
Jotta pääsisivät riitelemään ja haukkumaan muita (kuten mies32, tuskin on 32v oikeasti).
- mies32
Raivareitahan saavat ne porkkanat. Sitä tässä juuri ihmetellään, että miksi porkkanat vaativat, että kaikki tykkäisivät niistä? Ja jos joku sanoo tykkäävänsä ompuista enemmän, niin porkkana alkaa haukkumaan ompunsyöjää hulluksi.
- mies32
20+11 kirjoitti:
Jotta pääsisivät riitelemään ja haukkumaan muita (kuten mies32, tuskin on 32v oikeasti).
Nyt osuit kerrankin oikeaan.
- lopeta jo
mies32 kirjoitti:
Raivareitahan saavat ne porkkanat. Sitä tässä juuri ihmetellään, että miksi porkkanat vaativat, että kaikki tykkäisivät niistä? Ja jos joku sanoo tykkäävänsä ompuista enemmän, niin porkkana alkaa haukkumaan ompunsyöjää hulluksi.
Ei kukaan ole vaatinut sua tykkäämään kenestäkään.
Anna olla.
Keskity omiin hommiis - 2+3
20+11 kirjoitti:
Minkä ikäiseksi miellät? Mulla tulee mieleen sellainen vanha patu. Mahakas ja kalju, ehkä jo eläkeikäinen, jolla aikaa roikkua täällä tauotta.
- realismus
2+3 kirjoitti:
Minkä ikäiseksi miellät? Mulla tulee mieleen sellainen vanha patu. Mahakas ja kalju, ehkä jo eläkeikäinen, jolla aikaa roikkua täällä tauotta.
Eihän hän ole milloinkaan täsmentänyt, onko kyse iästä vai syntymävuodesta...
- miksi pohtia?
Onko ap itse silmitön läski vai miksi sä keskityt lihavuuden pohdintaan?
Eihän hoikkia yleensä liikuta toisten läskit? Ellei siitä ole itse tehnyt jotain ongelmaa.- mies32
Tällä palstalla on nyt tullut keskityttyä viime aikoina, kun palsta on puolillaan keskustelua aiheesta, mm. äskeisten Sinkkulaiva-jaksojen myötä.
Osaan keskittyä keskustelemaan hetkittäin hyvin erilaisista aiheista, vaikkeivat ne olisikaan aiemmin olleet erityisen intohimoni kohteina.
Yhtälailla sitä voisi keskustella vaikka koiraroduista, vaikkei itselläni edes ole koiraa. Yritä sinäkin avartaa maailmaasi sen verran, että pystyt välillä pohtimaan muitakin kuin niitä samoja vanhoja aiheitasi.
Suurin syy tälle keskustelulle ja mielenkiintoisinta tässä aihepiirissä siis kuitenkin on juuri tuo raivoisa reaktio, joka aina seuraa jos mainitaan jotain negatiivista naisen "kurveista". Siis miksi näin "kurvien" kohdalla, mutta ei esimerkiksi pituuden? Ja juuri tuo raivoisa reaktio pitkittää keskustelua aiheesta, kun raivopäillekin sitten tulee usein jotain vastattua. - realismus
Monet ovat myös allekirjoittaneet lakialoitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista, kuten minä, vaikkei asia heitä henkilökohtaisesti kosketa.
- realismus
mies32 kirjoitti:
Tällä palstalla on nyt tullut keskityttyä viime aikoina, kun palsta on puolillaan keskustelua aiheesta, mm. äskeisten Sinkkulaiva-jaksojen myötä.
Osaan keskittyä keskustelemaan hetkittäin hyvin erilaisista aiheista, vaikkeivat ne olisikaan aiemmin olleet erityisen intohimoni kohteina.
Yhtälailla sitä voisi keskustella vaikka koiraroduista, vaikkei itselläni edes ole koiraa. Yritä sinäkin avartaa maailmaasi sen verran, että pystyt välillä pohtimaan muitakin kuin niitä samoja vanhoja aiheitasi.
Suurin syy tälle keskustelulle ja mielenkiintoisinta tässä aihepiirissä siis kuitenkin on juuri tuo raivoisa reaktio, joka aina seuraa jos mainitaan jotain negatiivista naisen "kurveista". Siis miksi näin "kurvien" kohdalla, mutta ei esimerkiksi pituuden? Ja juuri tuo raivoisa reaktio pitkittää keskustelua aiheesta, kun raivopäillekin sitten tulee usein jotain vastattua.Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka katselee sinkkulaivaa???
- mies32
realismus kirjoitti:
Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka katselee sinkkulaivaa???
En tiedä, en minä katselekaan, muuten kuin jos täällä nousee esiin, niin käyn netistä vilkaisemassa, että kenestä on kyse.
Mutta eipä tuo Sinkkulaiva nyt sen hullumpaa katsottavaa ole kuin nyt vaikka kaikki saippuasarjatkaan. - Anna olla
mies32 kirjoitti:
Suurin syy tälle keskustelulle ja mielenkiintoisinta tässä aihepiirissä siis kuitenkin on juuri tuo raivoisa reaktio, joka aina seuraa jos mainitaan jotain negatiivista naisen "kurveista". Siis miksi näin "kurvien" kohdalla, mutta ei esimerkiksi pituuden? Ja juuri tuo raivoisa reaktio pitkittää keskustelua aiheesta, kun raivopäillekin sitten tulee usein jotain vastattua."mainitaan jotain naisten kurveista..."
Nää palstat pursuuaa naisten läskittelyä.
Mä tiedän että sä jankkaat maailman tappiin asti ja haukut päälle, siksi en yleensä kommentoi sulle.
Tää sun meininki on kuin huutelua nakkikioskilla. Sitäkö sä haluat?
Mä en tiedä mikä sun ongelma on, mutta suosittelen miettimään.
17-20 v nuoria miehiä vie tyhmyys, mutta pitäis opetella jo miettimään.
Tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä koirarotujen kanssa.
Koirarodut ja ihmisten julkiarvostelu ovat eriasia. Sä lauot niin typeriä, ettei tiedä oletko sä tosissas vai vedätätkö sä. - mies32
Anna olla kirjoitti:
"mainitaan jotain naisten kurveista..."
Nää palstat pursuuaa naisten läskittelyä.
Mä tiedän että sä jankkaat maailman tappiin asti ja haukut päälle, siksi en yleensä kommentoi sulle.
Tää sun meininki on kuin huutelua nakkikioskilla. Sitäkö sä haluat?
Mä en tiedä mikä sun ongelma on, mutta suosittelen miettimään.
17-20 v nuoria miehiä vie tyhmyys, mutta pitäis opetella jo miettimään.
Tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä koirarotujen kanssa.
Koirarodut ja ihmisten julkiarvostelu ovat eriasia. Sä lauot niin typeriä, ettei tiedä oletko sä tosissas vai vedätätkö sä.Missä kohtaa tarkalleen nyt pääsit minua korkeammalle tasolle räksytyksessäsi? Ja miten pääsit tavoitteeseesi minulle esittämässäsi "anna olla"-kehoituksessa?
- Johtuiskohan se
siitä, että käytännössä kaikki tämmöisille sinkku-palstoille kirjoittelevat naiset ovat lihavia. Sinkkuus ei ole ongelma hoikalle naiselle, koska hän löytää aina helposti miehen/miehiä IRL.
- lopetetaan läskittel
Satun olemaan hoikka ja kaikki tietämäni naiset, jotka vierailevat täällä ovat hoikkia. Eivätkä he sen enempää ymmärrä tätä läskittelyä.
Tämä antaa miehistä todella typerän kuvan.
Puutun tähän keskusteluun, koska en pidä kiusaamisesta. Puutun siihen.
Jonkun pitää sanoa, ettei kiusaaminen ole kohteliasta.
Täällä on ihan yhtälailla lihavia miehiä. Tää vahingoittaa ihan yhtälailla heidän omakuvaansa. - En pidä possuista
lopetetaan läskittel kirjoitti:
Satun olemaan hoikka ja kaikki tietämäni naiset, jotka vierailevat täällä ovat hoikkia. Eivätkä he sen enempää ymmärrä tätä läskittelyä.
Tämä antaa miehistä todella typerän kuvan.
Puutun tähän keskusteluun, koska en pidä kiusaamisesta. Puutun siihen.
Jonkun pitää sanoa, ettei kiusaaminen ole kohteliasta.
Täällä on ihan yhtälailla lihavia miehiä. Tää vahingoittaa ihan yhtälailla heidän omakuvaansa.Miten se vahingoittaa heidän omakuvaansa?
Jos siis se asia on totta?
Pahintahan on jos ihminen ei myönnä itselleen omaa paino-ongelmaansa tai ei näe itseään pyöreänä tai huonokuntoisena vaan uskottelee muuta.
Läski on aina läski varsikin jos rasvassa paistaa.
Pyöreä tai läski nainen nyt vain ei kiinnosta moniakaan miehiä. Ei siinä mitään pahaa ole miesten taholta. - mies32
En pidä possuista kirjoitti:
Miten se vahingoittaa heidän omakuvaansa?
Jos siis se asia on totta?
Pahintahan on jos ihminen ei myönnä itselleen omaa paino-ongelmaansa tai ei näe itseään pyöreänä tai huonokuntoisena vaan uskottelee muuta.
Läski on aina läski varsikin jos rasvassa paistaa.
Pyöreä tai läski nainen nyt vain ei kiinnosta moniakaan miehiä. Ei siinä mitään pahaa ole miesten taholta.Sitä ei vaan saisi sanoa. Pitäisi esittää, että tykkää kyllä "kurveista". Kaikkien pitäisi tehdä kaikkensa, jotta läski ei joutuisi tiedostamaan olevansa läski, eikä etenkään olevansa miehille epämieluisampi kuin normaalipainoinen.
Jos läski tiedostaisi läskiytensä, niin eihän läskeistä puhuminen voisi satuttaa. Yhtälailla kuin 170-senttiseksi itsensä tiedostava mies ei pillastu siitä, että joku sanoo hänen olevan lyhyt ja että 170cm ei ole naisten mielihaluissa optimimitta miehelle. Kyllä 170cm mies nuo asiat tietää ja on joutunut hyväksymään. Ei siis syytä sekoilla niiden takia.
Erona vain se, että tämän 170cm miehen osalta tilanne on paljon julmempi, kun itse ei ole missään vastuussa pituuteensa, eikä voi sitä muuttaa.
Sen verran lohtua kuitenkin 170cm miehille, että moni tuntemistani eniten naisia kaataneista miehistä on ollut tuota pituusluokkaa. - Zigismund F.
mies32 kirjoitti:
Sitä ei vaan saisi sanoa. Pitäisi esittää, että tykkää kyllä "kurveista". Kaikkien pitäisi tehdä kaikkensa, jotta läski ei joutuisi tiedostamaan olevansa läski, eikä etenkään olevansa miehille epämieluisampi kuin normaalipainoinen.
Jos läski tiedostaisi läskiytensä, niin eihän läskeistä puhuminen voisi satuttaa. Yhtälailla kuin 170-senttiseksi itsensä tiedostava mies ei pillastu siitä, että joku sanoo hänen olevan lyhyt ja että 170cm ei ole naisten mielihaluissa optimimitta miehelle. Kyllä 170cm mies nuo asiat tietää ja on joutunut hyväksymään. Ei siis syytä sekoilla niiden takia.
Erona vain se, että tämän 170cm miehen osalta tilanne on paljon julmempi, kun itse ei ole missään vastuussa pituuteensa, eikä voi sitä muuttaa.
Sen verran lohtua kuitenkin 170cm miehille, että moni tuntemistani eniten naisia kaataneista miehistä on ollut tuota pituusluokkaa.Mistä tuo pakkomielteesi on saanut alkunsa? Pysähdy miettimään.
Joku lihava ihminen sai aikaan narsistisen loukkaantumisen? Tuliko pakit helppona pitämältäsi pullukalta? Löikö pulska mummosi pippelille, kun leikit sillä pikkupoikana?
Yritä tavoittaa se hetki. Hae apua.
- sivistynyt ihminen
Vain moukat arvostelevat toisten ihmisten ulkonäköä. Sivistyneet ihmiset ymmärtävät ettei toisten ulkonäköön puututa.
- I'm ooooofffffffffff
Näinhän se todennäköisesti on. Kun tosielämässä hiihtelee niiden sivistyneiden ihmisten parisssa, tulee hieman yllättäen nämä ei-sivistyneiden ilmaisut täällä netissä. Toisaalta onneksi täällä netissäkin löytyy niitä palstoja, joissa käyttäjien argumentaatiokyvyt ovat hieman kehittyneempiä kuin täällä Suolenmutkassa. Joten isoooo POOOOOIIIIISSSSS......
- Mr Groove
Näinhän se menee. En toki tykkää seksuaalisessa mielessä naisista painavista, mutta en sitä toki heille sano. Ei mun mieltymykset heidän ongelmansa ole.
- mies32
I'm ooooofffffffffff kirjoitti:
Näinhän se todennäköisesti on. Kun tosielämässä hiihtelee niiden sivistyneiden ihmisten parisssa, tulee hieman yllättäen nämä ei-sivistyneiden ilmaisut täällä netissä. Toisaalta onneksi täällä netissäkin löytyy niitä palstoja, joissa käyttäjien argumentaatiokyvyt ovat hieman kehittyneempiä kuin täällä Suolenmutkassa. Joten isoooo POOOOOIIIIISSSSS......
Ja mitähän ne sivistyneet tosi-ihmisesi netissä anonyymisti sanovat? Ja kuinka yllätyksenä sinun juttusi tulisi heille?
- mies32
Mr Groove kirjoitti:
Näinhän se menee. En toki tykkää seksuaalisessa mielessä naisista painavista, mutta en sitä toki heille sano. Ei mun mieltymykset heidän ongelmansa ole.
Juurihan sanoit. Olet nyt ihan yhtälainen läski"rasisti" kuin minäkin.
- 9+1
Sehän se on, kun siihen voi itse vaikuttaa. Ja kaiken lisäksi jokainen tietää, että siihen pitääkin yrittää vaikuttaa, koska ylipaino on sairauden merkki. Painosta huomauttaminen saa ihmisen tajuamaan, että hän on ollut laiska ja päästänyt itsensä lösähtämään. Sen kuuleminen ei ole kivaa.
Ylipainoon liitetään myös tiettyjä luonteenlaadullisia piirteitä: laiskuus, saamattomuus, mukavuudenhaluisuus, itsekurittomuus, ahneus jne. Ns. luonteen puute.
Kautta aikojen sellaiset asiat ovat herättäneet eniten tunteita, joihin voi itse omalla panoksellaan vaikuttaa. Ei kukaan ole kateellinen, jos perit hienon asunnon, mutta jos omalla työlläsi hankit sellaisen, herättää se eniten kateutta.- showtime!!!
Haluan ostaa lipun tapahtumaan, jossa kerrot tuon kommenttisi ajatukset Timo Soinille, Timo Jutilalle ja Kim Dotcomille.
"Hei te laiskat ja saamattomat luonteen puutteesta kärsivät lihavat" vois olla alkutervehdyksesi. Mitähän nuo herrat sulle vastaisi? Mitä veikkaat? - 16+5
showtime!!! kirjoitti:
Haluan ostaa lipun tapahtumaan, jossa kerrot tuon kommenttisi ajatukset Timo Soinille, Timo Jutilalle ja Kim Dotcomille.
"Hei te laiskat ja saamattomat luonteen puutteesta kärsivät lihavat" vois olla alkutervehdyksesi. Mitähän nuo herrat sulle vastaisi? Mitä veikkaat?Kyllähän elämässä voi pitkälle päästä lihavanakin, jos muut ominaisuudet ovat kunnossa. Esim. Martti Ahtisaari on sairaalloisen ylipainoinen, mutta silti tehnyt menestyksekkään uran presidenttinä ja rauhanturvaajana. Hänkin jäi lapsena luokalle koulussa. Todennäköisesti siis vain laiskuudestaan eikä älykkyydestään johtuen.
Totuus taitaa kuitenkin olla, että lihavat ovat keskimäärin mukavuudenhaluisempia ja lupsakkaluontoisempia kuin hoikat. Toisaalta uskon, että lihavat eivät todellisuudessa ole niin riippuvaisia toisten ihmisten hyväksynnästä. Tämän vuoksi heillä ei ole niin vahvaa motivaatiota päästä hoikaksi. Aika monet ovat vähän sellaisia itsepäisiä sieluja, jotka viisveisaavat siitä, mitä toiset ajattelevat. Tämän vuoksi se paino ei putoakaan, koska todellista motivaatiota laihduttamiseen ei ole. - 7yoftyft
16+5 kirjoitti:
Kyllähän elämässä voi pitkälle päästä lihavanakin, jos muut ominaisuudet ovat kunnossa. Esim. Martti Ahtisaari on sairaalloisen ylipainoinen, mutta silti tehnyt menestyksekkään uran presidenttinä ja rauhanturvaajana. Hänkin jäi lapsena luokalle koulussa. Todennäköisesti siis vain laiskuudestaan eikä älykkyydestään johtuen.
Totuus taitaa kuitenkin olla, että lihavat ovat keskimäärin mukavuudenhaluisempia ja lupsakkaluontoisempia kuin hoikat. Toisaalta uskon, että lihavat eivät todellisuudessa ole niin riippuvaisia toisten ihmisten hyväksynnästä. Tämän vuoksi heillä ei ole niin vahvaa motivaatiota päästä hoikaksi. Aika monet ovat vähän sellaisia itsepäisiä sieluja, jotka viisveisaavat siitä, mitä toiset ajattelevat. Tämän vuoksi se paino ei putoakaan, koska todellista motivaatiota laihduttamiseen ei ole.Toisinsanoen sua vituttaa se, etteivät lihavat välitä sun mielipiteistäsi ja pysyvät lihavina koska heitä ei kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Kuulostaa hyvin tervehenkiseltä suhtautumiselta elämään.
- mies32
7yoftyft kirjoitti:
Toisinsanoen sua vituttaa se, etteivät lihavat välitä sun mielipiteistäsi ja pysyvät lihavina koska heitä ei kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Kuulostaa hyvin tervehenkiseltä suhtautumiselta elämään.
Mistähän repäisit tuon vitutuksen?
Minua enemmän ihmetytti ajatus, että luokallejäämisenkin voi samoin kuin lihavuuden tulkita kertovan jotain positiivista ihmisestä. - 2+12
7yoftyft kirjoitti:
Toisinsanoen sua vituttaa se, etteivät lihavat välitä sun mielipiteistäsi ja pysyvät lihavina koska heitä ei kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Kuulostaa hyvin tervehenkiseltä suhtautumiselta elämään.
No miten sen nyt haluaa kukin ottaa. Eihän ketään voi pakottamalla pakottaa laihduttamaan normaalipainoon, mutta se ei liene kenellekään epäselvää, että lihavuus on haitallista. Se ei ole mikään minun yksittäinen mielipiteeni, että kansan tulisi laihduttaa. Tuossa ylipainoisuuden kritisoinnissa mennään usein juuri siihen tulkintaan, ettei hyväksytä henkilöä ihmisenä hänen lihavuutensa vuoksi. Kysehän ei ole siitä vaan terveydelle epäedullisen lihavuuden kritisoimisesta, joka tietysti myös osittain riippuu henkilön luonteesta.
- nainen vain
Todellisessa väittelyssä taistevat asiat, eivät ihmiset. Siinä kohtaa kun oikeat argumentit loppuvat, alkaa vastapuolen nimittely. Heikko osapuoli pyrkii hyökkäämään toista vastaan henkilökohtaisella tasolla, koska hänen rahkeensa eivät riitä mihinkään muuhun. Täällä on helppo yrittää päteä, kun todellisessa elämässä saa pataansa 100/0. Surullista on se, että ihan vähäinenkin käytöstapojen opettelu voisi tehdä reaalielämästä paljon mielyttävämpää :)
- akateeminen M
Onko mies32 ja Teemu sama henkilö? Kumpikin tuntuu vieraantuneen todellisuudesta aika pahasti. Kirjoitustyyli on erilainen, samoin mielenkiinnon kohteet, mutta kaikesta eri mieltä oleminen muiden kanssa on aika vahva todiste siitä, että kyseessä on sama henkilö.
- mies32
Ilmeisesti olet kanssani eri mieltä. Mutta sinä siis olet siellä todellisuudessa. Onnea!
- akateeminen M
Jopas näppärästi laitoit! Terveisiä todellisuudesta, oletteko te sama henkilö?
- lihas1
Olen 24v sinkku jätkä. Minun mielipide on että, mielummin nainen joka on vähän kasvoista ruma kunhan on hoikka. Läski nainen on läski.
Voin varmaa sen verran toivoa koska, olen myös itse hoikka ilman läskiä ja lihakset erottuu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426