Mitäänsanomaton ensimmäinen viesti

21w

Argh. Miksi te lähetätte sellaisia yhden lauseen viestejä, joista ei saa mitenkään kiinni vaikka kynsin hampain yrittäisi? Itse haluaisin vastata kaikkiin minulle tulleisiin viesteihin, vaikkapa sitten vain kiitos mutta ei kiitos, mutta jotkut viestittelijät tekevät sen hyvin vaikeaksi. Kun ensimmäinen viesti - ja ensivaikutelma ihmisestä! - on tyyliin "Moi, olisi kiva tutustua", niin mitä siihen muka voi vastata? "Moi, vai niin"? Pahimmillaan tyypin profiilissakin on tyyliin yksi lause ("jos kiinnostuit kysy enemmän") ja listatuista kiinnostuksenkohteista jne. ei myöskään saa raavittua mitään keskustelunaihetta. Ei siinä kohtaa tee paljon mieli vastata yhtään mitään.

Itse tykkään ensimmäistä viestiä lähettäessäni laittaa siihen mukaan jonkun kysymyksen. On sitten sen toisen helpompi lähteä vastaamaan.

42

2487

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykskytkakswee

"Kun ensimmäinen viesti - ja ensivaikutelma ihmisestä! - on tyyliin "Moi, olisi kiva tutustua", niin mitä siihen muka voi vastata?"

- No, moi! Kerros vähän lisää itestäs niin voidaan kirjotella enemmän.

Helppoa kuin mikä.

• gerbera6

Pyysin erästä kertomaan hieman lisää itsestään niin saan vastaukseks et mitä sä tahot tietää :O ?? pari viestiä tullut tuota ennen eikä niis oikee mitää sisältöä.. Kyllä siinä mielenkiinto lopahtaa heti alkumetreillä kun oma aloitteisesti ei saada mitään kerrottua enkä kyllä mitään valtavaa kysymyslistausta halua ruveta laittaan kuin opettaja konsanaan koepaperia.

Juu tiedän, kaikilla ei tuo kirjallinen ilmaisu ole paras mahdollinen, enkä itsekkään siinä aina ole priimus mutta kyllä nyt luulisi ihmisten osaavan kertoa jotain itsestään kun sitä kysytään ilman tuota kysymyslistaa.

• dfwerejk

Niille, jotka eivät ole hyviä ilmaisemaan itseään kirjallisesti, netti on vaikea tutustumisfoorumi. Itse olen pari kertaa koittanut keskustella tämmmöisen tyhjän profiilin ja yhden lauseen aloitusviestin laittaneen miehen kanssa, mutta kummallakaan kerralla ei siitä tullut mitään. Kun jokaisen sanan sai repiä toisesta ulos pihdeillä, niin luovutin muutaman viestin jälkeen ja keskityin semmoisiin miehiin, jotka osasivat laittaa viesteissään kirjainta toisen eteen.

• joseivainirtoa

Netissä on tavallisia ihmisiä kuten tuolla ulkonakin. Ja lähes yhtä paljon.

Jos jutut eivät miellytä, siirry seuraavaan. Kaikista ei vain ole tähän. Kirjoittaminen on rankaa jos ajatus ei kulje. Seulo niistä sitten se joka oikeassa elämässä olisi miellyttävä ja jutuiltaan kanssasi samalla tasolla.

Ongelma näissä yhden lauseen ihmeissä on, että he eivät yleensä ymmärrä kohteliastakaan kieltäytymistä. Viestejä tulee vain ja sävy muuttuu kerta kerralta vihaisemmaksi kunnes bannaa lähettäjän. Huoh...

• hjkhjkjhkhjkjhk

Vastaat sille näin.

"Kiitos hakemastasi deittiseuran paikasta. Valitettavasti tällä kertaa valintani ei kohdistunut sinuun. Minulle tuli paljon hakemuksia ja valitsin henkilökohtaiseen haastatteluun (xx)kpl pätevää henkilöä.

Ystävällisin terveisin (oma nimesi)"

• paikanhakija123

"Sain monta hyvää hakemusta, joista sinun oli yksi. Valitettavasti haku ei tällä kertaa kuitenkaan etene kanssanne"

• Skype-mies

Lähetän lyhyitä viestejä, koska ne toimivat parhaiten.

"Hei, kiinnostaako tavata? Hyvä treffipaikka mielessä? Lähetän Skype-osoitteeni ja prepaid-puhelinnumeroni paluuviestissä."

Yleensä saan näin naisen puhelinnumeron samantien.

Profiilini on lyhyt ja kuvaton.

• miesvm1967

Itse en vastais ihmiselle joka lähettää jumalauta prepaid-numeron :D Jos ei oo munaa ja pokkaa pistää oikeaa numeroa niin huhhei, palakoon tuhkaks.

• manundrar

Skype-mies näämmä on pitkä tumma hyvätuloisena esiintyvä mies, joka etsii naista...
        niin arvaako joku mihin? Ottavatko jotkut näistä pika-puhnro-vastaaja-naisista rahan tapaamisistaan? Vai onko hakusessa vaihtelunhaluisia rouvia?

• Epävalehtelija

Paras viesti miehelle on tällainen (nimimerkillä kokemusta omaava)

1. Tervehdi, mielellään jotain erikoista tai tilanteeseen liittyvää, toki pelkkä moikin voi riittäää...
      2. Kehu naista ja kerro miksi kiinnostuit hänestä, kaksi asiaa eli muutama lause riittää
      3. Vitsaile jollakin, mielellään liittyen naisen profiiliin, ei mitään ylikehiteltyjä juttuja
      4. Kysy naiselta johonkin tarkennusta joka liittyy häneen
      5. Rento lopetus

Vastausprosentti oli varsin korkea kuvattomaan profiiliin. Tosin profiilikin oli ehkä hyvä kaiketi ja antoi kattavan kuvan varsin ytimekkäästi allekirjoittaneesta.

Viestittelyt päättyvät sitten muista syistä (90% kuva) mutta se on jo sitten eri tarina se.

Ei kirjoitella mitään romaaneja siellä ja yritetään tarttua asioihin naisen profiilissa sekä pidetään yllä tunnelmaa.

Loppu on kiinni sitten ihan tuurista siltä osin mitä muita kaloja on näykkimässä naisen koukkua. Jos osut väärään väliin niin valitettavasti nainen ei välttämättä tunnista sitä oikeaa tai sopivaa miestä vaan hyppää yli. Sitten ei auta itku markkinoilla.

Paras valinta on kuitenkin poistua netistä etsiä seuraa muualta. Itse uskon että lopulta nettideitti pilaa naisen kuin naisen koska valinnanvaraa on liikaa ja toisaalta miehelle voi tulla tunne että kaikki naiset ovat yhtä v'ttumaisia ja pinnallisia kuin netin naiset.

Elämä on tuolla ulkona, ei täällä.

• Epävalehtelija

Siis naiselle lähetettäväksi...heh

• miesvm1967

Eli näinkö;

moi
        oot tosi kivan näkönen, treffataaks meil vai teil
        ootko kuullu kun kaks sammakkoo ylitietä "varo auto! Pläts" "mitä? Pläts"
        käytäks muuten mitä tuoksuu?
        ok, tarttee mennä pelaan pleikkarii, pistä viestii

Kokeilkaas tuota, myyvä markkinapuhe :)

• t44y

Nainen kirjoiti mulle et haluaa ehottomasti tutustua ja sit ei vastannut mitään enään kun vastasin kunnon viestillä.

• Epävalehtelija

Joko viestissä oli jotain tai sitten nainen laittaa viestiä useammalle miehelle kerrallaan ja poimii sieltä jossain järjestyksessä "parhaat" päältä.

Itse sain joskus flirttejä ja aloitusviestejä joihin kun vastasi takaisin ihan normaalisti niin sitten ei kuulunut enää mitään.

Nuo naisten aloitusviestit ovat muuten yleensä huvittavan surkean tasoisia, naiset kaiketi eivät ymmärrä että he eivät osaa yleensä kirjoittaa kovinkaan mielenkiintoisia viestejä vaikka niin kuvittelevat. :D

• nainen treffeillä
        Epävalehtelija kirjoitti:

Joko viestissä oli jotain tai sitten nainen laittaa viestiä useammalle miehelle kerrallaan ja poimii sieltä jossain järjestyksessä "parhaat" päältä.

Itse sain joskus flirttejä ja aloitusviestejä joihin kun vastasi takaisin ihan normaalisti niin sitten ei kuulunut enää mitään.

Nuo naisten aloitusviestit ovat muuten yleensä huvittavan surkean tasoisia, naiset kaiketi eivät ymmärrä että he eivät osaa yleensä kirjoittaa kovinkaan mielenkiintoisia viestejä vaikka niin kuvittelevat. :D

Varmaan niistä ihan "normaaleista" vastausviesteistäsi kuulsi läpi tuo naisten halveksuntasi ja siksi naiset eivät enää kirjoitelleet sinulle.

• Epävalehtelija
        nainen treffeillä kirjoitti:

Varmaan niistä ihan "normaaleista" vastausviesteistäsi kuulsi läpi tuo naisten halveksuntasi ja siksi naiset eivät enää kirjoitelleet sinulle.

Olipas sinulta taas aivopieru.

Vai naisten halveksunta.

Ymmärräthän VI-TUN typerys että jos minä arvostelen sinua tai netissä olevia naisia tietynlaisesta käytöksestä että minä halveksisin kaikkia naisia?

Sinunkin viestissäsi oli sellainen sävy että tuskin olet nainen ensinkään koska empatian puute on ilmeinen.
        Empatian puute naisessa on muuten todellinen turn-off paitsi kusipäisille miehille. Sen olet ehkä huomannutkin normaalielämässä.

• nainen treffeillä

Olipas sinulta taas aivopieru.

Vai naisten halveksunta.

Ymmärräthän VI-TUN typerys että jos minä arvostelen sinua tai netissä olevia naisia tietynlaisesta käytöksestä että minä halveksisin kaikkia naisia?

Sinunkin viestissäsi oli sellainen sävy että tuskin olet nainen ensinkään koska empatian puute on ilmeinen.
        Empatian puute naisessa on muuten todellinen turn-off paitsi kusipäisille miehille. Sen olet ehkä huomannutkin normaalielämässä.

:D

Kyllä saa ollakin aika typerä nainen jos ei huomaa mikä olet miehiäsi, heti ensimmäisessä viestissä. Toivottavasti pidät tyhmistä naisista, koska muita et tule koskaan saamaan.

• Epävalehtelija
        nainen treffeillä kirjoitti:

:D

Kyllä saa ollakin aika typerä nainen jos ei huomaa mikä olet miehiäsi, heti ensimmäisessä viestissä. Toivottavasti pidät tyhmistä naisista, koska muita et tule koskaan saamaan.

"Toivottavasti pidät tyhmistä naisista, koska muita et tule koskaan saamaan. "

Sori, en ole kiinnostunut sinusta kuitenkaan. :(

• t44y

Oli siinä jotain, pelkkää asiaa.

• 3+20

Voiko olla mitäänsanomattomampaa viestiä, kuin mitä yks mies lähetti mulle,
      viestissä oli nimittäin pelkkä silmäniskuhymiö.
      Siis ei mitään muuta kuin surkee hymiö.

En ole mikään huumorintajuton yksilö, mutta jos miehellä ei oikeasti ole muuta
      "sanottavaa", niin ehkä ois parempi olla hiljaa. Ei jotenkin huvittanut tuollaiseen
      vastata yhtään mitään, vaikka muuten kyllä olen vastaillut kaikille ja kiittänyt viestistä. Siis siinäkin tapauksessa, etten ole halunnut jatkaa tutustumista.

• miesvm1967

No tuo oli kyllä jo ihan pohjanoteeraus :D

• 3+20
        miesvm1967 kirjoitti:

No tuo oli kyllä jo ihan pohjanoteeraus :D

Sanos muuta... Vinkiksi miehille vois sanoa, että tuollaisella aloituksella ei ihan välttämättä kehkeydy yhtikäs mitään. Mutta tietty voi olla naisia, joihin vetoaa jopa
        yksi hymiökin...Tiedä häntä.

• miesvm1967
        3+20 kirjoitti:

Sanos muuta... Vinkiksi miehille vois sanoa, että tuollaisella aloituksella ei ihan välttämättä kehkeydy yhtikäs mitään. Mutta tietty voi olla naisia, joihin vetoaa jopa
        yksi hymiökin...Tiedä häntä.

Salaperäisyys saattaa vedota juu, "salaperäinen silmänvinkkaaja" tiä mikä menestynyt james bondi se on, nopeita autoja, hienoja juomia, menoa ja meininkiä elämässä. Äkkiä vastaamaan :D

• 3+20
        miesvm1967 kirjoitti:

Salaperäisyys saattaa vedota juu, "salaperäinen silmänvinkkaaja" tiä mikä menestynyt james bondi se on, nopeita autoja, hienoja juomia, menoa ja meininkiä elämässä. Äkkiä vastaamaan :D

Hehe! Joo en kyl nyt vastannut, roskikseen meni se tapaus.

• VinkVink

Heh, hymiöllä aloitti eräs mies myös minulle viestitellessään ja profiilin takaa löytyi oikein mainio tapaus. ;)
        Selitti muutaman viestin jälkeen ettei kuulemma "uskaltanut" muuta kuin hymiön pistää ja oletti ettei vastausta tule kuitenkaan kaltaiseltani. (ja olen oikeasti lähes hirrestä reväistyn pirun näköinen omasta mielestäni, heh)

Alkureaktioni oli toki samanlainen kuin 3 20:lla mutta ajattelin vinkata takaisin ja naureskella aiheesta. Siitä se sitten lähti.. Eikä loppua vielä ole tullut.

Joskus on hyvä antaa mahdollisuus. Mutta kukin tyylillään.. :)

• tumblari

Ehkä paras kaikista avausreploista nettitreffeillä oli:

"Hej! Har du spelat Final Fantasy?", kun olin kirjoittanut profiiliini, että pelailen kaikenmaailman konsoleilla jne. Oli sentään omaperäinen.

Yhdessä ollaan oltu kohta 2,5 vuotta. :D

• naamavika.com

Itse kirjoittelin naisen kans niin se kirjoitti jotain 5 rivii ja itse ainakin 50 rivii ja kyselin kans kaikkee mut sit se lakkas vastaamast yhtäkkii parin viestin jälkeen. Ens oli kovasti kiinnostunut. Naiset vaan huijaa. En minä usko et niin huono ihminen olen kuitenkaan. Naiset ei vaan jaksa eikä halua tutustua jos on vähänkin tavis. Tarvii olla joku rikas komea pitkä lehtien kansikuvapoika et naiset kiinnostuu.

• miesvm1967

Oletko pohtinut mahdollisuutta että kirjoitit 50 riviä vääriä asioita? En väitä että näin olisi mutta sekin mahdollisuus kannattaa ruotia läpi että jos tuli itse mokattua niin kannattaa ottaa opikseen. Todennäköisempi mahdollisuus on että nainen kirjoitteli jonkun toisen kanssa jonka kanssa synkkas paremmin tai joka kirjoitti oikeampia asioita.

En minäkään ole pitkä kansikuvapoika mutta luen AINA naisen profiilin huolellisesti läpi, jopa useampaan kertaan että pääsen vähän sisälle ko. ihmisen maailmaan ennen ensimmäistäkään viestiä. Yksi suurimpia turn-offeja näet on että mies hölisee juttuja joista näkee ettei ole lukenut profiilikuvausta läpi. No, edeltävä teksti tietysti imperfektissä kun ei enää ole koko profiilia. Tekstin sisältö on tasan varmasti tärkeämpi kuin rivien määrä.

• fr44

Katoppa kun kuulostaa tutulta. Mulle tulee niin vähän viestejä että sitten helposti innostuu juttelemaan enemmänkin ja joka kerta se vaan tuntuu yhtä tylyltä kun tehdään se perinteinen katoamistemppu.

Siitähän sitten seurauksena on alkanut menemään niin kyyniseksi, että sitä katoamista alkaa melkein heti odottamaan. Vähän kuin kävelis sukkasillaan lasinsirujen päällä ja odottaa millä askeleella napsahtaa läpi.
        Voiko tämä oikeasti olla näin vaikeaa, vai onko täällä naisilla vaan niin älytön määrä valinnanvaraa...
        Jos on joskus sattunut sellainen tapaus ettei ole kiinnostanut, niin olen lopettanut yhteyden kohteliaasti, onko se naisilta sitten liikaa pyydetty.
        Tyly kohtelu vain niille jotka sen ansaitsee, niitäkin ikävä kyllä on.

• naamavika.com
        miesvm1967 kirjoitti:

Oletko pohtinut mahdollisuutta että kirjoitit 50 riviä vääriä asioita? En väitä että näin olisi mutta sekin mahdollisuus kannattaa ruotia läpi että jos tuli itse mokattua niin kannattaa ottaa opikseen. Todennäköisempi mahdollisuus on että nainen kirjoitteli jonkun toisen kanssa jonka kanssa synkkas paremmin tai joka kirjoitti oikeampia asioita.

En minäkään ole pitkä kansikuvapoika mutta luen AINA naisen profiilin huolellisesti läpi, jopa useampaan kertaan että pääsen vähän sisälle ko. ihmisen maailmaan ennen ensimmäistäkään viestiä. Yksi suurimpia turn-offeja näet on että mies hölisee juttuja joista näkee ettei ole lukenut profiilikuvausta läpi. No, edeltävä teksti tietysti imperfektissä kun ei enää ole koko profiilia. Tekstin sisältö on tasan varmasti tärkeämpi kuin rivien määrä.

No mä vastaan seuraavaksi 5 rivillä. Katsotaan tuleeko vastaus takaisin.

• miesvm1967
        naamavika.com kirjoitti:

No mä vastaan seuraavaksi 5 rivillä. Katsotaan tuleeko vastaus takaisin.

Edelleen: Tekstin sisältö on tasan varmasti tärkeämpi kuin rivien määrä.

• ttreeedffggggfffffdd

Jos livenä keskustelu aloitetaan yleensä tervehtimällä suht normaalisti, niin miksi netissä pitäisi yhtäkkiä olla jotenkin erikoinen?

• 21w

No okei, olen sen verran valmis joustamaan, että joku "Mitä kuuluu?" on vielä ihan ok.

Mutta joku "Olisi hauska tutustua"... RAIVOSTUTTAVAA.

• savimajan shamaani

Osa nyt on vain niin mahdottoman ujoja. Suuri saavutus, että ensinnäkin uskalsivat laittaa viestin. Kannattaa koettaa hieman pidemmälle kepillä jäätä. Osa saattaa aueta alkujäästä, osa ei sitten millään. Hieman enemmän kärsivällisyyttä ihmisten kanssa.

Toki, ne, jotka eivät ole profiiliinkaan mitään saaneet ilmaistua, ovat todennäköisesti menetettyjä tapauksia, jos haluaa suurempaakin keskustelua.

• kysymysstä

on joko miehiä jotka selittää ekassa viestissä kaiken mahollisen ja tykittää kysymyksiä ihan liikaa... ja sit on nää "moi vaikutat mukavalta" mun mielestä paras tapa on tulla kysyy siitä toisen profiilista jotain(muuten tulee tusinaolo) ja joku muutama kysymys vaan.. :)

• sicbo

Mies! Jos sinulla on tyhjä profiili ja laitat naiselle ensimmäisen viestin niin kirjoittaisitko siihen muutaman sanan esim. itsestäsi että kuka siellä oikein kirjoittelee? Kun saan viestin uudelta henkilöltä katson hänen profiilinsa (mm. vastaanko hänen vaatimuksiaan sekä mielenkiinnosta yleensä, ei tarvitse edes olla kuvaa), mutta jos siellä lukee vain "moi" tai "kysymällä selviää" etkä ole vaivautunut kirjoittamaan minulle mitään infoa itsestäsi et todennäköisesti saa vastausta. Tai sitten jos pyydän kertomaan itsestäsi niin kerrot ettet nyt oikein osaa mitään itsestäsi sanoa. Noh, tämän jälkeen jotkut urpot ovat vielä kehdanneet ihmetellä miksi viestittely on loppunut.

Tässä jo hetken aikaa deittailleena voin sanoa, että vaikka saankin paljon viestejä niin ehkä niistä juuri ja juuri pari prosenttia on tositarkoituksella liikenteessä. Muut on vaan näitä joojoo-miehiä, joiden eteen sen paistin pitäisi tipahtaa näkemättä sen eteen yhtään vaivaa - vähän niinkuin Manulle illallinen.

• skädäm

Minulla oli pidempi profiili, jossa kerroi itsestäni jo aika paljon ja sitten avausviestissä hieman vielä enemmän. Esitin avausviestissä joitakin kommentteja naisen profiiliin ja esitin myös jatkokysymyksen tai pari. Tulos oli, että noin. joka kymmenen nainen vaivautui edes vastaamaan ei kiitos - muut eivät vastanneet mitään. Noin puolet kävivät profiilini katsomassa. Eli ei niitä vastauksia tule hyvällä profiililla tai huolella laaditulla avausviestillä...

Niin ja en lähestynyt vain niitä kauneimpia naisia. Lähestyin 30-35 vuotiaita ( itse 30) normaalinnäköisiä, tai kuvattomia profiileja.

• just ja jetsullee

seo sama mitä teille kirjoittaa. pärstän kun näette. ette vastaa että se siitä

• tavatkaa

mitäpä jos mies kirjoittaa moi tutustutaanko niin vastaus tutustutaan vaan missä ja koska tavataan ja ei muuta kuin tapaamaan mikä siinä nyt on vaikeaa

• jjjjjjjhhhhhgggggggg

No pitääkö esim. baarissa kertoa jokin elämäntarinansa tervehtimättä ja suunvuoroa antamatta?

• eo ne haluu

Ei naiset halua tutustua

• supikoiran raato

mä luulin, että se, "Hei, mites on lähtenyt kesä käyntiin?", on oikeasti oikein superhoukutteleva avauskysymys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe