Mitä mieltä olet?
Onko 30-35v mies liian vanha 20-25v naiselle?
40
4299
Vastaukset
- ....................
Missä mielessä? Seksiä nyt voi varmaan millä ikäerolla vaan harrastaa.. Mutta parisuhteeseen 35-vuotias mies on liian vanha tuon ikäiselle naiselle, mutta 30v mies ja 25v nainen ovat just sopiva pari. Itse ainakin pidän ikäerona maks 6-7-vuotta, koska haluan elämänkumppanin, joka ei kuole minua hirmu paljoa aikaisemmin. Toki kaikki ei elä vanhoiksi muutenkaan, mutta eikos se ole kuitenkin tavoite?.. ja jos on vaikka 15vuotta ikäeroa niin jos molemmat elävät vanhoiksi niin sen vanhemman aika jättää todennäköisesti sen ikäeron verran aikaisemmin.
- pöhhhh
Ohhoh, ihmisiä kuolee auto-onnettomuuksissa jo alle 30v joten tuo "yhtä aikaa kuoleminen" on ihan soopaa
- Nainen 21
Itselleni olisi liian vanha.
- Dino Rex
Höpö höpö tollasille ajatuksille. Ihan tutkitustikin naiset hakevat keskimäärin 5 vuotta itseään vanhempaa miestä. Kymmenen vuotta vanhempikin on todella monelle naiselle vähintäänkin ok tai jopa ihanteellinen mies.
Moni mies on kokenut, että alkaa olla nuorten naisten mieleen vasta 30-vuotiaana, kun itsevarmuutta, statusta ym on kertynyt. Tämä on paljon todennäköisempää kuin se että et enää kelpaisi täytettyäsi 30 vuotta.- Ei papoille
"Ihan tutkitustikin naiset hakevat keskimäärin 5 vuotta itseään vanhempaa miestä."
Potaskaa.
Keskimääräinen avioparien ikäero on /-2 vuotta. Ks. tilastokeskus.
Itsellenikin viisi vuotta vanhempi mies alkaa olla jo tosiaankin liikaa. Tuntuu varsin pappamaiselta. - Dino Rex
Ei papoille kirjoitti:
"Ihan tutkitustikin naiset hakevat keskimäärin 5 vuotta itseään vanhempaa miestä."
Potaskaa.
Itsellenikin viisi vuotta vanhempi mies alkaa olla jo tosiaankin liikaa. Tuntuu varsin pappamaiselta."Potaskaa."
Ei ole, ks. David M. Buss, Evolution of Desire. - 30+mies
Ei papoille kirjoitti:
Potaskaa.
Itsellenikin viisi vuotta vanhempi mies alkaa olla jo tosiaankin liikaa. Tuntuu varsin pappamaiselta.Hei ihan oikeesti olet varmaan joku 15-vuotias ja ymmärrettävästi silloin pitää sanoa ei "papoille".
- huifu
Ei papoille kirjoitti:
Potaskaa.
Itsellenikin viisi vuotta vanhempi mies alkaa olla jo tosiaankin liikaa. Tuntuu varsin pappamaiselta. - rouvia
Omasta tuttava piiristä kun vertaan ikäeroja niin oman ikäisissäni miehet ovat joka saman ikäisiä tai nuorempia kuin vaimonsa, vuodesta viiteentoista vuotta nuorempia.
Kun taas mennään noihin 60 vuotiaisiin, niin nissä mies on yleensä 5-10 vuotta vanhempi.
Kyllä nykyään naiset hakevat itseään nnuorempia miehiä, kun te mies rukat väsähdätte sohvanpohjalle jo 40 vuotiaana
- tioo
Ihan liian vanha on. Faktaa nainen on seksuaalisuudeltaan aktiivisin 30-40 vuotiaana. Mieti minkä ikäinen mies on silloin? Miehen seksuaalinen aktiivisuus laskee taas iän myötä.
Ja muutenkin henkinen kypsyys ei liene samaa luokkaa ikäeron takia. - 6+9
Liian vanha on!
mielellään max 5 vuotta vanhempi.
Parempi on että vuosi tai kaksi suuntaan tai toiseen. - nuor
"Kymmenen vuotta vanhempikin on todella monelle naiselle vähintäänkin ok tai jopa ihanteellinen mies."
tuommosta jutskaa en ole kuullut enkä havainnut itsessäni enkä kaveiporukassa :)
Kyllä se on niin että sitä kauhistellaan tyttöporukassa jos joku tapailee 10 vanhempaa miestä. Lähinnä mietitään ettei "se ole saanut muuta" niin siksi tapailee niin vanhaa.
Kenekään en ole kuullut haaveilevan vanhemmasta miestä, päinvastoin pikkusen nuoremmat ovat suosittuja seurustelukohteita.
Ei tietenkään parikymppiset halua nuorempaa , koska siinä iässä vielä miehet on aika lapsellisia, mutta muutama vuosi eteenpäin niin kelpaavat VALLAN MAINIOSTI. - fsffsf
Itse olen huomannut sen, että kun olen melkein 30v. niin nuoret 18-20v. ovat alkaneet kiinnostua enemmän minusta. Silloin, kun itse olin alle 25v. niin he eivät katsoneet ollenkaan minuun päin. Muutenkin nämä naiset ovat sanoneet tykkäävänsä vanhemmista miehistä. En ole kyllä itse kuullut kenenkään alle 30v. naisen sanovan tykkäävänsä enemmän nuoremmista kuin vanhemmista miehistä. Ja muutenkin ikä on vain numeroita.
- Looman & Havisto
Miksi olisi kun teinipoikakaan ei ole liian nuori keski-ikäiselle miehelle?
Toisen pressaehdokkaamme nykyinen puoliso oli vasta TEINIPOIKA kun he tapasivat jossain kehitysmaassa ja "rakkaus roihahti".
Jos kerran tämä erittäin varakas länsimainen keski-ikäinen mies ja kehitysmaa teinipojun suhde toimii, niin miksei kaikkien muidenkin?
Heillä on täysin erilainen kulttuuri- ja varallisuustausta, eikä varmaankaan mitään muutakaan yhteistä. (paitsi seksuaalinen suuntautuminen)
Keski-ikäinen TV-julkkissisustajamies tapasi nuorukaisensa kun tämä oli vasta teini-ikäinen (n.17v) .
Ikäeroa heillä oli yli 23 vuotta.
Silti he ovat olleet yhdessä jo vuosikausia ja hyvin tuntuu edelleen menevän.
Jos keski-ikäisen miehen ja nuorukaisen parisuhde toimii,
niin miksei normaali heteroparin suhde toimisi ikäerosta huolimatta?
Varsinkin ottaen huomioon että Suomessa samaan sukupuoleen sekaantuminen oli seksuaalirikos vielä 70-luvulla ja mielisairaus 80-luvulla ja alaikäiseen samaan sukupuoleen sekaantuminen oli rangaistava seksuaalirikos 1999 saakka. Siis vasta 2000-luvulla homoseksi alaikäisen kanssa ei ole ollut "kammottavan kamala seksirikos" ja näin nopeasti siitä on tullut suorastaan muotia.
Miksei sitten yhtähyvin olisi muotia olla heterosuhteessa teinin kanssa? - miksi8
Entä jos 30-35 vuotias nainen haluaa samanikäisen miehen. Onko miehen silti pakko ottaa 20-25 vuotias nainen?
- lifemocker
noh aika harva 20-23 vuotias nainen on vielä valmis pitkään suhteeseen...
tietty jotkut ovat, mutta se on harvinaista- 1+4
Meillä oli sitten naapurustossa joku poikkeus kun 20-23 vuotiailla oli jo pari lastakin ja vakisuhde. Itselläkin jo 22 vuotiaana kaksi lasta. Ei kaikki elä loputtomasti lapsuutta. Ei edes suurin osa
- ...
Ei iällä sinänsä ole mielestäni väliä, jos elämäntilanteet ja -arvot muuten sopivat yhteen. Isompi ikäero aiheuttaa helposti sen, että ollaan elämässä ikään kuin eri vaiheessa. Toinen vaikka perustaisi perhettä, toinen ei vielä, tai ei enää. Mutta ei välttämättä.
Itse olen seurustellut noin 10 vuoden ikäerolla, eikä se ole tuottanut mitään ylitsekäymättömiä ongelmia. - Ei väliä
Olen itse 35 vuotias mies. Olen fyysisesti elämäni kunnossa ja vanheneminen alkaa vasta hyvin hitaasti siinä 50-vuotiaana. Moni yli viisikymppinenkin tai kuuskymppinenkin mies on paremmassa kunnossa fyysisesti kuin moni nuori parikymppinen mies. Se riippuu siitä millaista elämää elää. Jos tekee paljon fyysisiä töitä tai treenaa niin kunto pysyy kyllä hyvänä aika pitkään kuitenkin.
Oma naiseni on minua 8-vuotta nuorempi ja hyväkuntoinen. Siltikään hänellä ei riitä energiaa elämässä, niinkuin minulla. Seksin harrastaminen nyt ei tuota miehelle ongelmia kuin ehkä oikeasti todella vanhana. On tietenkin eri asia jos on kynäniska toimistoston työntekijä joka harrastaa huonoa ruokavaliota ja ei liiku. Silloin se heppi ei varmaan toimi kuin juuri ja juuri kolmekymppiseksi :D- rapistuuu se vaan
Elät vielä ikuisen nuoruuden kuvitelmaa. Kumma kyllä se konkretisoituu kun täytät 40. Omat lapsenikin nauroivat isälleen, joka pukeutui sen ikäisenä murkkujen vaatteisiin ja käyttäytyi kuin he. Viiskymppisen miehen halut ja kyvyt eivät todellakaan ole samat kuin kakskymppisen..turha kuvitella, voin ihan sinukkuajan kokemuksien perusteella vannoa näin olevan. Hyvin koulutetut miehet usein myös kärsivät työstressistä asemansa takia..ihan duunareilla menee sen suhteen paremmin, mutta silloin taas usein on enemmän huolta taloudellisesta tilanteesta tai työpaikan säilymisestä. Kyllä miehen kroppa rapistuu kovaa kyytiä jo 35-vuotiaana..kun rapistuminen on alkanut jo 10 vuotta sitten. Oman ikänsä hyväksynyt ihminen nauttii elämästään enemmän kuin se joka kuvittelee edelleen olevansa samassa vedossa kuin oli 25-vuotiaan.
- miehet vanhenee
Mä olen huomannut että suurin osa miehistä 40-> ovat ihan rapistuneita, heppi ei nouse kuin sinisellä pillerillä. Lenkille ei jaksa lähtä, mikään ei juurikaan kiinnosta.
Sinkkumarkkinoilla kun olin useamman vuoden ja tapailin niitä elämäänsä kyllästyneitä, masentuneita, kyynisiä miehiä. Sohvalle jämähtäneitä, kaljalla läträäjiä.
Mun kaveri on nyt 36v ja sen naisystävä on 25v ja he ovat seurustelleet yli viisi vuotta nyt. Ikäerolla ei hirveästi ole väliä siis.
- ...
Itse olen 2v seurustellut 14v vanhemman miehen kanssa ja hyvin kulkee! :)
- Delight*
Ikää enemmän parisuhteessa yhteensopivuuteen vaikuttavat osapuolien henkinen kypsyys ja elämäntilanteet. Vasta itsenäisen elämänsä aloittaneen opiskelijan ja jo uraa tehneen vakiituisessa työssä olevan on todennäköisesti hankala sovittaa tavoitteitaan ja elämänrytmejään yhteensopiviksi.
Tottakai poikkeuksiakin löytyy, ja suuret ikäerot parisuhteessa eivät ole mikään mahdottomuus.
Itse en parikymppisenä olisi silti osaanut kuvitella, että olisin itseäni kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa. - naisiakatsellen
Itse olen 45 v mies ja pohtinut myös tätä ikäkysymystä, kun yllättäin noin 25 v naisia on ollut kiinnostuneena kanssani suhteeseen. Epäilyttää, että nuoret naiset eivät ehkä ole kovin tosissaan kiinnostuksessaan, vaikka ei tietenkään mainittuja voi niputtaa yhteen. Toinen on eloisa, urheilullisempi ja kaunottareksi kuvailtava. Ehkä hän olisi juuri "vain seksistä kiinnostunut".
Toinen sen sijaan on enemmän naapurintyttö tyyppiä ja todella sosiaalinen luonne. Kuvittelisin, että hän hakee miestä perustaakseen perhettä. Mutta mistä näistä tietää ennen kuin tutustuu.
Ehkä tuo 20 v ikäero on liikaa, katselen varmaankin vielä tarjontaa, kun ei ole kiirettä mihinkään suhteeseen. Kaiketi olennaista on kuitenkin, millä tavalla luonteet voisivat sopia toisilleen kuin ikäero. - willl
no eikohan sen voi ihan kaikki ite paattaa mika on liikaa
- ei yli 5 vuotta
Kannattaa huomioida, että tässä ketjussa ei yksikään nainen ole puoltanut yli viiden vuoden ikäeroa. Sen sijaan miehet ovat kurkku suorana olleet vakuuttelemassa että iso ikäero on varsin jees ja naiset suorastaan haluavat vanhempia miehiä.
Suosittelen tekemään johtopäätöksiä ihan tältä pohjalta.- Osaatko lukea?
"Itse olen 2v seurustellut 14v vanhemman miehen kanssa ja hyvin kulkee! :) "
Oli siellä muitakin.
Ihan hyvin käy 20v nainen ja 35v mies. Olisi jopa normaalia monissa kulttuureissa.
- ruusunoksa12
eit kai ikäerolla väliä jos viihdytte ydessä ja haluatte samoja asoita tulevaisuudelta? en näe syytä ettei vois onnistua. ellei nyt sitten mies halua asettua aloille ja hankkia lasta seuraavien vuosien aikana ja sinä tahdot jotain muita asioita elämältäsi. puhumalla sekin selviää.
- epätavallinen suhde
Ei ole liian vanha. Itse olen 61 ja tyttöystäväni on 32 vuotta. Vanhemman miehen ja nuoremman naisen suhde toimii loistavasti.
- miesvm1967
Ihan eri asia kuinka kauan :(
- epätavallinen suhde
miesvm1967 kirjoitti:
Ihan eri asia kuinka kauan :(
Sitähän ei kukaan tiedä kuinka kauan. Jompi kumpi voi sairastua, joutua onnettomuuteen jne. Parempi nauttia näistä hetkistä jotka nyt on eikä miettiä hämärää tulevaisuutta.
- minäelän
Mulla ikää 34 ja miehelläni 24..mulla 3 lasta aikasemmasta suhteesta.nykyinen mieheni on kypsempi kuin monet 40. Vuotiaat :D ei katso ikää vaan ihmistä..kaks vuotta ja kihlat..hyvin menee ainakin meillä..ja kyllä olen aluksi kuullut kaikki kehdonryöstötarinat ja ukko puumanaistarinat...me ei välitetty eikä enään kukaan muista meidän ikäeroa :D
- hufe
Itselläni (olen siis nainen) on 20 vuotta vanhempi mies. Toisin kuin tämän ketjun naiset, minä olen aina etsinyt vanhempia miehiä. Tosin en ihan noin "vanhoja" tietenkään, mutta onnekas sattuma johti meidät yhteen. Oman ikäiset on aivan eri tasolla, en valitettavasti kiinnostu heistä millään tavalla. Ja yleistystä, mutta suurimmalla osalla vielä aivan eri elämäntyyli ja -asenne kuin minulla, mikä on ratkaisevimpia asioita muodostaessa parisuhdetta.
Se alku, kun alkaa tapailla vanhempaa miestä, se on vaikeaa. Silloin tulee mietittyä läpi nämä kaikki jutut mitä tässä ketjussakin tullut esiin - se, että mies todennäköisesti kuolee aika paljon aiemmin. Nyt kun seurustelee, ei sitä enää niin aktiivisesti ajattele. Joskus tietenkin, mutta se ei ole tämän suhteen peruskysymyksiä. Minä haluan ainakin elämässäni olla onnellinen, eikä mikään voisi tehdä minua onnellisemmaksi kuin tämä mies, oli hänen ikänsä mikä hyvänsä.Aika hyvin kirjoitettu. Olemme samalla aaltopituudella.Onnellisuus on elämässä tärkieintä.
- Mimmi79
Olen itse 26v ja mieheni 34v. Elämäni paras parisuhde! En tosin ole koskaan tapaillut/seurustellut oman ikäiseni kanssa, koska olen kokenut saman ikäisten miesten olevan monella tasolla keskeneräisiä. Haluan olla aikuisen miehen kanssa, jolla on elämän kokemusta jo valmiiksi. Voi toki olla että jotkut 26v miehet ovat aikuisia sanan varsinaisessa merkityksessä, eli en voi yleistää vaan puhun vain omasta kokemuksestani. Meillä on molemmilla aikaisemmasta liitosta lapsia ja olemme molemman enemmän kuin tyytyväisiä uuteen perheeseemme ja toisiimme.
Suunnitelmissa on myös yhteinen lapsi.
Koen että olen löytänyt sielunkumppanin, iällä ei ole väliä.- Samaa mieltä
Eipä sillä ole. Täällä ollaan keskimäärin niin normatiivisia, että kaikessa tuijotetaan tilastoja, käytöstapoja ja sitä mitä muut tekevät. Pyritään tekemään jotain yleispäteviä sääntöjä, joiden mukaan pitäisi elää parisuhteessakin - siis kahden ihmisen keskinäisessä suhteessa. Ihan naurettavaa joku ikärajojen vetäminen tässä mielessä.
Samaa mieltä kirjoitti:
Eipä sillä ole. Täällä ollaan keskimäärin niin normatiivisia, että kaikessa tuijotetaan tilastoja, käytöstapoja ja sitä mitä muut tekevät. Pyritään tekemään jotain yleispäteviä sääntöjä, joiden mukaan pitäisi elää parisuhteessakin - siis kahden ihmisen keskinäisessä suhteessa. Ihan naurettavaa joku ikärajojen vetäminen tässä mielessä.
En tuomitse ketään, ja jokainen elää miten tahtoo.
Herättäähän se paikkakuntalaisissa ainakin täällä hämmentäviä katseita kun eräs parikymppinen nuori mies on hankkinut itselleen 40 - vuotiaan naisystävän.
Herää paljon kysymyksiä mm. Onko naisella ihan kaikki kotona ym. Varmaan ymmärtänette.
- ei väliä
Ei mun mielestä, meillä on miehen kanssa ikäeroa 11v ja mä olen se vanhempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450