Vietättekö työväenvappua vai ylioppilasvappua?

Kumpaan joukkioon

lukeudette?

45

242

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan.

      Yliopilasvappua yo-lakki päässä tietysti. En ole mikään el communistos.

    • Akateeminen yrittäjä

      En vietä vappua ollenkaan. En pidä väkijoukoista enkä muusta kimppakivasta. Kun rellestän, rellestän oman aikatauluni mukaan.

    • Mistä näitä sikiää

      työväen tietenkin, ei semmosta ookkaan ku "ylioppilasvappu".

      Vappu on aina ollut työväen juhla.

      • ....

        Ainakin täälläpäin suomea vappu näyttää aika vahvasti olevan opiskelijoiden juhla. Yliopisto ja ammattikorkeakoulu opiskelijat haaritpäällä täyttää baarit ja keskustan.


      • Kyllä vappua

        nimenomaan yliopplaat juhli. Valkolakkipäähän ja brunssille


      • Siellähän porvarit
        Kyllä vappua kirjoitti:

        nimenomaan yliopplaat juhli. Valkolakkipäähän ja brunssille

        juhlitte. Tukehtukaa silliinne


      • Minö tukehdun
        Siellähän porvarit kirjoitti:

        juhlitte. Tukehtukaa silliinne

        pimppiin (se tuoksuu sille)


    • jhkjhkjhkjhkjhk

      Olen perinteisesti vapun selvinpäin. Amatöörien ryyppyjuhla.

      Lisäksi suomessa on nykyisin miljoona työtöntä, koulutuksessa olevaa tai osa-aikatyötä tekevää henkilöä, eli miksi juhlii työväen juhlaa kun kolmasosa työläisistä on koko ajan vailla työtä.

    • Ei mitään hajua

      Lärvät vedän joka tapauksessa

    • ???

      Mikä näistä on se missä ei käytetä alkoholia tai muitakaan huumausaineita?

    • Ikisinkku M

      Koska vappu on kansainvälinen työläisten juhlapaäivä niin siitä lähdetään. On vähän huvittavaa se että jotkut haluavat haluavat kunnioittaa ruotsalaista perinnettä ja keekoilla yo-lakki päässään mutta sallittakoon se heille jos siitä tulee ylimysmäinen olo vielä nykysuomessa.

      • No itse pidän vappua työläisten juhlana, vaikka en ole vuosiin koko vappua edes viettänyt, kun oon yleensä mennyt vaput ja muut juhlapyhät mukavasti töissä ollessa ja tienatessa:)


      • Ikisinkku M
        DarkFear kirjoitti:

        No itse pidän vappua työläisten juhlana, vaikka en ole vuosiin koko vappua edes viettänyt, kun oon yleensä mennyt vaput ja muut juhlapyhät mukavasti töissä ollessa ja tienatessa:)

        Sehän se paras vaihtoehto sinkulle lienee onkin jos voi töissä olla, prosenttitunnit ja tuotot ehtii tuhlaamaan myöhemminkin.


    • En vietä vappua, sillä en ole ylioppilas enkä työläinen.

      Muutenkin olen vihannut vappua vuodesta 2008 asti, jolloin olin 16-vuotias ja vietin vapun yksin kotona. No, se oli/on ihan tuttua kauraa, mutta silloinen 14-vuotias tyttöystäväni oli kaupungilla juomassa kaveriensa kanssa ja soitteli minulle humalaisena kertoen että poliisit ajavat heitä takaa.

      Samaisena vappuna lähes kaikki luokkatoverini paria muslimia lukuunottamatta menivät porukalla tivoliin ja sen jälkeen johonkin puistoon polttamaan kannabista. Muistan että muutama heistä kärysi siitä ja myös koululle lähti ilmoitus heidän puuhistaan. Kyllähän opettajat ja sukulaiset pitivät minua tuolloinkin fiksuna ja kunnollisena poikana, mutta väistämättä olen miettinyt olisinko päässyt poksauttelemaan jos en kyseisenä vappuna olisi jumittanut kotona.

      • czczz

        "Kyllähän opettajat ja sukulaiset pitivät minua tuolloinkin fiksuna ja kunnollisena poikana, mutta väistämättä olen miettinyt olisinko päässyt poksauttelemaan jos en kyseisenä vappuna olisi jumittanut kotona. "

        se onkin arvoituksellinen kysymys.

        muuten kyllä allekirjoitan omallanikin kohdalla näkemyksesi tästä asiasta.


    • jaah?!

      No ei jaksa. Sanoin kaikille kavereillekin, että olen liian vanha. Yli kolmikymppinen on liian vanha pukemaan jonkun ainejärjestö-skordarin päälleen ja menemään hillumaan simat ylioppilaslakissa kaduille, vaikka kuinka ja niin suuresti arvostankin vappua.

      Ehkä vähän simaa ja pari munkkia, mutta muuta en nyt jaksa. Vappu on ehdottomasti työväen juhla ja ylioppilasliikkeen juhla. Tarkoittaa sitä, että natsit ja muut jotka ei kuulu kumpaankaan porukkaan, voi pitää ihan mölyt mahassaan ja vaikka meditoida vihan hallintaa omissa mielissään, ettei häiriintyneisyys ilmene vihana kaunista ystävällistä kansanjuhlaa vastaan. Vanha työväen sanonta menee, että "porvari nukkuu vappuna huonosti", mutta ikävä kyllä porvarit mellastaa sillit suupielessä soosissa nykyisin vapun aikaan paljon enemmän kuin köyhät duunarit, jotka lähinnä syö kotona hernesoppaa.

      Jos pitäisi valita, valitsisin duunareiden vapun, koska duunareiden luoma se päivä on - siis dunareiden, jotka ovat duunaritaustaisia suomalaisen nykyisen korkeakoulutusjärjestelmän takavuosina luoneita älyköitä ja siten Suomen Pisa-kärkeen nostaneita. Jos porvarit olisi aikoinaan saaneet valita ja päättää, niin tää maa Suomi olisi varmaan Ambomaan tasolla koulutustilastoissa. Tottakai porvaritkin haluavat osansa kansanjuhlasta ja se täytyy ymmärtää,mutta vappu on työväen juhla.

    • yksinäinen.

      Mä palstailen vappuna koska ei ole kavereita ja en yksin jaksa lähteä minnekkään.

      • jaah?!

        Surullista. Sinun mielipiteesikö siis on, että jos kirjoittaa keskustelupalstalle, että on "yksinäinen"? Tämä tuntuu olevan sangen mielisairasta brändäyskulttuuria tämäkin harmiton nimetön Suomi24- nettikeskustelupalstailu nykyisin... Jos mä itse miettisin yksinäisyyden käsitettä, niin useinkin koen itseni yksinäiseksi, mutta en koskaan siten ole yksinäinen, ettenkö voisi soittaa ystäville ja saada seuraa aina, kun olen yksinäinen. Kuule oli sitä natsi- Breivikillakin ( psykopaati tyyppi) netissä varmaan tuhat "kaveria" ja hyypiö oli vielä käynyt kauneusleikkauksissa ja teettänyt itsestään nettiin joitakin narsistisia turhia studiovalokuvia, mutta sitten kun kyseltiiin sen rikollisen veritekojen jälkeen sen "ystävien" mielipiteitä, niin kukaan ei edes tuntenut koko tyyppiä. Että jos koet itsesi yksinäiseksi siksi, että et netissä ole hakenut kaveripiiriä, et ole sosialisesti mikään daiju.

        Sosiaaliset tyypit omaa ystäviä. Kun oot hyvä ihminen ja tuntemilles arkielämässä hyvä, niiin takuulla arvostetaan.


      • mies 86
        jaah?! kirjoitti:

        Surullista. Sinun mielipiteesikö siis on, että jos kirjoittaa keskustelupalstalle, että on "yksinäinen"? Tämä tuntuu olevan sangen mielisairasta brändäyskulttuuria tämäkin harmiton nimetön Suomi24- nettikeskustelupalstailu nykyisin... Jos mä itse miettisin yksinäisyyden käsitettä, niin useinkin koen itseni yksinäiseksi, mutta en koskaan siten ole yksinäinen, ettenkö voisi soittaa ystäville ja saada seuraa aina, kun olen yksinäinen. Kuule oli sitä natsi- Breivikillakin ( psykopaati tyyppi) netissä varmaan tuhat "kaveria" ja hyypiö oli vielä käynyt kauneusleikkauksissa ja teettänyt itsestään nettiin joitakin narsistisia turhia studiovalokuvia, mutta sitten kun kyseltiiin sen rikollisen veritekojen jälkeen sen "ystävien" mielipiteitä, niin kukaan ei edes tuntenut koko tyyppiä. Että jos koet itsesi yksinäiseksi siksi, että et netissä ole hakenut kaveripiiriä, et ole sosialisesti mikään daiju.

        Sosiaaliset tyypit omaa ystäviä. Kun oot hyvä ihminen ja tuntemilles arkielämässä hyvä, niiin takuulla arvostetaan.

        Mitä vittua sä siinä oikein vaahtoat?


      • jaah?!
        mies 86 kirjoitti:

        Mitä vittua sä siinä oikein vaahtoat?

        En vaahtoa mitään. Kunhan ihmettelin, kun itse en edes rinnasta tällaista nimetöntä virtuaalia mihinkään sosiaalisuuteen, niin että joku selitti, että koska on yksinäinen, kirjoittaa vappuna keskustelupalstalle. Ei se oikein korreloi faktoissa mitaten, että jos joku haluaa juhlapäivänä kirjoittaa keskustelupalstalle, että olisi yksinäinen.

        Oli tietysti huono esimerkki joku äärimmäinen psyko-Breivik ja sellaisen nettikäytös ottaa esille tässä asiayhteydessä, mutta yritin tohon kommenttiin sanoa, että ajattelen itse, että ainakaan nettisuhteiden perusteella ei kenenkään sosiaalisuuden määrää pysty sanomaan, vaan sen, että miten moni tyyppi tapaamisen perusteella pitää hyvänä ja kivana ihmisenä. Keskimäärin jokaisella ihmisellä on ehkä kymmenestä kahteenkymmenen ystävää. Mulla ainakin on ehkä sanoisinko viisi parasta kaveria, sitten on monia kivoja muita ihmisiä ja ehkä jokunen muu läheinen, joka välittää arjessa.

        Netissä en ole halunnut profiloitua koskaan, koska sen vähäisen ajan mitä olin esim. facebookissa aikoinaan, niin koin oksettavaksi edes ajatuksen, että kaiken maailman puolitutun puolitutut pääsisi tietämään yhtään mitään mun tai läheisteni elämästä, ihmissuhteista tai ystävistä, koska kai sosiaalisissa medioissa on siten, että jos vaikka ei itse mulkkuja ystäväpiirissään omaisikaan, niin riittää se, että jos on joku yksi tai kaksi idioottia jonkun läheisen tai tutun kaveripiirissä, niin voi netissä siksi joutua kiusatuksi. Voin mennä sosiaaliseen mediaan uudelleen sitten, kun osaan sitä käyttää, mutta minusta se henkilökohtaisesti on ihan friikkiä, että siellä ihmiset kertoo mitä tekevät päivittäin tosi suurelle joukolle porukkaa. Itseä ainakin alkoi pelottaa, että kamalaa, kuinka joka ikinen tyyppi voisi halutessaan seurata mun elämää, jos sinne kirjoittaisin,kun en ole nettiteknisesti taitava. Mulla ei ole elämässäni mitään salattavaa ja kaikki ystäväni ovart hienoja hyviä ihmisiä kunnon kansalaisia, mutta on niin, että on tosi monia ihmisiä, joiden en halua tietävän itseni tai läheisteni tai ystävieni elämästä yhtään mitään, vaikkei mulla mitään ketään vastaankaan ole.


    • Inhoan paskalta

      haisevia työläisiä

      • YYYmmhhh...

        On sulla humori


      • jaah?!

        Voi raukkaa. Tyyppi "vihaa" työläisiä, reppana.


    • mies 86

      En luultavasti vietä kumpaakaan. Vietän elämään kyllästyneiden luusereiden vappua.

    • Työnorjan on tämä vappu. Olen keskiviikon töissä.

    • 20+5

      En vietä kumpaakaan. Kummassakaan ei ole mitään juhlimisen aihetta vaikka itsekin ylioppilas olen. Kaljaa vois vähän vetää kun ei ihan selvinpäinkään ilkene olla.

    • atm.

      Meen lakki päässä vonkaamaan pimppiä naisilta vaikka olen amis.

      • Lakilla pillua irtoo.


    • ....................

      Enpä ole koskaan kokeillut mennä ylioppilaslakki päässä vonkaamaan pillua naisilta vaikka siitä on jo 5 vuotta kun kirjoitin ylioppilaaksi. Enpä usko että silläkään tavalla saisin.

      • Äfteelle pimppaa!

        Olen vongannut pillua sekä perus yo-lippis, että teekkarin tupsulätsä päässä. Kummallakaan ei lohjennut, että se siitä. Mitenköhän onnistuisi tohtorin pönttöhatulla?


    • sinkkumies.

      Meen yhteen baariin jossa tiedän olevan paljon naisia. Laitan kans lakin ja puvun päälle vaikka olen pelkkä amis. Olen niin ennekin saanut naisen. Viime vappna siel oli 60 metrin jono mu mullapas on vip kortti koska tunnen baarin omistajan koska olen tehnyt sile hommia. Pääsen siis jonon ohi baariin naisia vonkaamaan.

    • lifemocker

      en vietä vappua

      • lottamari<3

        tuo tuli ihan yllätyksenä.


    • En vietä minkään näköistä vappua.
      Vappu on vain yksi turha tekosyy lisää kalenterijuopoille juoda itsensä ala-arvoiseen tilaan. Kiitos ei!

    • akateeminen M

      TheOnen kanssa samaa mieltä, vappu on yksi päivä muiden joukossa, mutta alkoholisteille se on erityissyy vetää nuppi himmeäksi. Siihen perään sitten MM-huuma..

      Vietän vappua pihahommissa, ulkoillen ja osan ajasta hyvässä seurassa.

    • 7271829+34

      En vietä vappua, vaikka olenkin ylioppilas. Lakki taitaa olla vintillä jossakin pahvilaatikossa homehtumassa.

      Itselleni vappu on vain ihana ylimääräinen vapaapäivä, jolloin perinteisesti ulkoilen ja nautin kevätsäästä. Jos intoa riittää, haravoin vähän pihaa.

    • Minä olen työläinen

      joten työvän vappua vietän. Vedän viinaa ja toivon saavani pillu

    • En vietä sitä sen pahemmin, kuin että jos nyt munkkeja hankkisi ja vähän muutaki naposteltavaa.

      Ai niin ja omissa oloissani oleilen, vaikka ois ollu jos vaikka minkälaista tapahtumaa mut en mä ainakaan jaksa niihin mennä. Vaan jos yksin rentoutuen viettäis vapun lenkkeillen jne. Mulle on niinku ylimääräinen vapaapäivä tää vappu vain, se ois sama viettää töissä jos niitä ois.

    • Turun Herrasmies

      Vietän vähän molempia, niin ylioppilas- kuin työväenkin vappua.

      En ole enää ollut pariin vuoteen opiskelija, mutta nyt sovimme muutaman opiskeluaikaisen kaverini kanssa että lähdemme tiistaina kaupungille haalarit ja lakit päällä vähän ryypiskelemään, kaikki ottivat yhden vapaapäivänkin tämän takia töistä. Hain Tallinnasta 4 salkkua juomista ja nyt pohdinkin että miten ihmeessä minä tuollaisen juomamäärän kanssa kaupungille oikein selviä. Mutta onhan sitä toki selvitty ennenkin. :D

      Työväenvappua vietän sitten keskiviikkona kun lähden krapulaisena Torille kuuntelemaan vappupuhetta ja katsomaan vappumarssia.

      Mutta en silti ole mikään kauhea vapunjuhlija, en ostanut/tehnyt simaa tai munkkeja, osta ilmapalloa, enkä aio edes nakkeja keitellä tai skumppaa juoda.Vapun kunniaksi.

    • Vapunvietto

      on alkoholisteille

      • yht.

        Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan se on työmiehen lauan.. eiku vappu.


    • 15+6
    • juomatarjoilija

      Olen perinteisesti vappuna töissä, kuten myös uudetvuodet, juhannukset, pikkujoulut ja kaikki muutkin amatöörien ryyppyjuhlat.

    • Myös sinä olet
      • Enkä ole.

        En ole mikään amis!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      105
      2363
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      433
      2056
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      72
      1503
    4. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      75
      1195
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      42
      1166
    6. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1135
    7. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      74
      1069
    8. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      191
      1059
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      93
      1039
    10. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      54
      978
    Aihe