Sairauslomaa?

miten saa

Tietääkö joku millä perusteella vois saada sairaslomaa helposti töistä.
Tarpeeksi monta vuotta samassa puljussa nälkäpalkalla tehnyt töitä.

Välillä ketuttaa mennä sinne taas ja yleensä ketuttaa toiset työntekijät(ei tosin kaikki). Yleensä työstä sairauden takia pois töistä vuodessa 0-5päivää.

10

1677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koppinen

En kannusta luikkimaan sairaslomalle todellisuutta karkuun, se ei poista ongelman ydintä eikä takuulla nosta sun omiakaan fiiliksiäsi itsesi suhteen.
      Ennemmin kehottaisin sua pysymään aikuisen tasolla ja keskustelemaan työnantajan kanssa niistä asioista, jotka sua todella painaa.
      Toiseksi voit yrittää muuttaa asennettasi työhön ja työkavereihisi, niin helpotat omaa oloasi huomattavasti. Samaten voit tarkastella omaakin osuuttasi siihen, että hommat takkuilee tms.
      Pyri siihen, että pidät aina omantuntosi puhtaana ja olet rehellinen itsellesi.

• .........

MIKSET LÄHDE SIELTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SAATANAN KITISIJÄT JOILLA ON TYÖPAIKKA JA SITTEN VITTUILEVAT TYÖTTÖMILLE JA ITSE HALUAISIVAT LOIKOILLA KOTONA TÄYDELLÄ PALKALLA!!!!!!!!!!!!!!!
        HEI, PALJON SULLA MENEE HUUMEISIIN RAHAA?????????
        MEE HOITOON!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mitä
        ......... kirjoitti:

MIKSET LÄHDE SIELTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SAATANAN KITISIJÄT JOILLA ON TYÖPAIKKA JA SITTEN VITTUILEVAT TYÖTTÖMILLE JA ITSE HALUAISIVAT LOIKOILLA KOTONA TÄYDELLÄ PALKALLA!!!!!!!!!!!!!!!
        HEI, PALJON SULLA MENEE HUUMEISIIN RAHAA?????????
        MEE HOITOON!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koppinen tuossa kirjoitti? Pitäiskö pikkaisen tarkemmin katsoo mihin viestiin vastaa!!!, tai jos todella koppiselle osoitit niin taidat olla itse pöllyissä???

• näin

mee lääkärille ja sano itkua tuhertaen että ei jaksa enään,kaikki kaatuu päälle.
      leiki masentunutta jos et ole,oireet löydät terveyspalstalta.

• miten saa

juu. tuota olen ajatellut, mutta siitä jää kuitenkin jotain merkintöjä omiin papereihin. että josko ne joskus olisi haitaksi.

Ymmärrän että suomessa on työttömiä. on myös niitä jotka välillä haluaisivat esim. 10vuoden työssäolon jälkeen hieman enemmän lomailla.

• Raivostunut ahkera
        miten saa kirjoitti:

juu. tuota olen ajatellut, mutta siitä jää kuitenkin jotain merkintöjä omiin papereihin. että josko ne joskus olisi haitaksi.

Ymmärrän että suomessa on työttömiä. on myös niitä jotka välillä haluaisivat esim. 10vuoden työssäolon jälkeen hieman enemmän lomailla.

Niinpä niin.
        Kaltaisiasi on meidän työpaikkamme täynnä.
        Heti kun alkaa kiireinen aika, jää noin 6-7 sairikselle. Yleensä aina ne samat naamat.
        Ihmeparantuminen tapahtuu sen kolmen päivän jälkeen päiväksi, sitten jos kiire jatkuu, niin äkkiä uudelleen.

Olen tehnyt työtä ja opiskellut teinistä asti yhtäaikaa. Kaikille viikonpäiville riitti työtä tai luentoja. Aamuisin herätys klo 6, jotta pääsin pidemmänpuoleisen matkan opiskelupaikkaan. Sieltä kiireen vilkkaan suklaapatukka päivällisenä bussille ja työpaikkaan viimeistään klo 13, jotta pääsin taas klo 22 kotiin.
        Kertaakaan en ole elämässäni lintsannut.
        Enkä ole ollut sairaslomallakaan kuin aivotärähdyksen takia ja kerran, kun sain ruokamyrkytyksen.
        Nykyihmiset ovat patalaiskoja, heti kun pitää jotain tehdä niin tulee 'burnout' tai väsymys.

Teen elämääkin tylsempää, kiireistä contactcenter-työtä. Kuuntelen ihmisten huutamista ja kiroilua päivät pääksytysten. Vuorolista kertoo, koska saa käydä tauolla ja syömässä.

Silti olen ikionnellinen, että on töitä.
        Opiskelen samalla itselleni toista korkeakoulututkintoa, kun ensimmäinen oli vikatikki.

Jos työsi ottaa noin paljon päähän, että pitää sairikselle jäädä tekaistuilla syillä, niin hankkiudu opiskelemaan ja vaihda alaa!

• miten saa
        Raivostunut ahkera kirjoitti:

Niinpä niin.
        Kaltaisiasi on meidän työpaikkamme täynnä.
        Heti kun alkaa kiireinen aika, jää noin 6-7 sairikselle. Yleensä aina ne samat naamat.
        Ihmeparantuminen tapahtuu sen kolmen päivän jälkeen päiväksi, sitten jos kiire jatkuu, niin äkkiä uudelleen.

Olen tehnyt työtä ja opiskellut teinistä asti yhtäaikaa. Kaikille viikonpäiville riitti työtä tai luentoja. Aamuisin herätys klo 6, jotta pääsin pidemmänpuoleisen matkan opiskelupaikkaan. Sieltä kiireen vilkkaan suklaapatukka päivällisenä bussille ja työpaikkaan viimeistään klo 13, jotta pääsin taas klo 22 kotiin.
        Kertaakaan en ole elämässäni lintsannut.
        Enkä ole ollut sairaslomallakaan kuin aivotärähdyksen takia ja kerran, kun sain ruokamyrkytyksen.
        Nykyihmiset ovat patalaiskoja, heti kun pitää jotain tehdä niin tulee 'burnout' tai väsymys.

Teen elämääkin tylsempää, kiireistä contactcenter-työtä. Kuuntelen ihmisten huutamista ja kiroilua päivät pääksytysten. Vuorolista kertoo, koska saa käydä tauolla ja syömässä.

Silti olen ikionnellinen, että on töitä.
        Opiskelen samalla itselleni toista korkeakoulututkintoa, kun ensimmäinen oli vikatikki.

Jos työsi ottaa noin paljon päähän, että pitää sairikselle jäädä tekaistuilla syillä, niin hankkiudu opiskelemaan ja vaihda alaa!

Siis töissä olen ollut aina, on sitten kiire tai ei töitä juuri ollenkaan. laiskuudesta tässä ei ole kyse, työkin olisi ihan mielenkiintoista, tosin samaa tehnyt jo useamman vuoden, välillä kyllästyy. kuten ensi tekstissä mainitsin(kai), 10v aikana sairaslomapäiviä on kertynyt vuodessa noin 0-5kpl.

Työporukasta joku ottaa päähän, ja olisi hyvä katsoa miten ne siellä pärjää ilman ammattitaidon omaavaa ja vieläpä työnsä tekevää ihmistä. Itse väittäisin että työparini on se laiskempi osapuoli, itse saan tehdä ns. pottumaisemmat hommat.

• ukonkämppä
        miten saa kirjoitti:

Voi haitata, jos joudut työttömäksi, ja haet uudelleen töitä. Työpaikkahaastattelussa kysytään (ainakin minulta on joka haastattelussa kysytty) terveydentilaa ja sairastettuja sairauksia. Jos menet sanomaan, että olet ollut poissa töistä masennuksen takia, niin good bye. Jos et mainitse masennuksesta, syyllistyt valehteluun.

Nimittäin masennus on nykyään yksi suurimmista työkyvyttömyyden aiheuttajista. Suomalainen työeläkejärjestelmä on rakennettu niin, että viimeisin työnantaja maksaa lähes yksin töistä työkyvyttömyyseläkkeelle siirretyn henkilön eläkkeen. Siksipä "masennuspotilaan" työllistäminen ei ole niitä suurimpia intohimoja työnantajien keskuudessa.

• sairas

HEI
      jos sulla paha olo , kannattaa jo miettiä ammatin tai työpaikan vaihtoa. Sairastuin itse eikä ole mukavaa olla sairaslomilla.Pääsen onneksi kuntoutukseen!mutta palkka tippuu koko ajan sitten ollaan *nälkäpalkalla* sairaana ja syömässä kipulääkkeittä.Sairastuin nimittäin reumaan , että ei ole kiva fiilis.

• Kokenut

Ymmärrän aika hyvin noi sun fiilikset, mä olin ihan umpikujassa mun duunissani, jossa vierähti reilut 6 v. Tuli vaan mitta täyteen ja jouduin yhdessä vaiheessa olemaan sairaslomalla henkisistä syistä kolme viikkoa. Syynä oli ylirasitus, työpaikkakiusaaminen jne. Nyt olen onnistunut saamaan uuden työn ja se on ollut pelastukseni.

Kauheen aggressiivisia vastauksia tässä joukossa, voin kyllä sanoa, että henkisistä syistä saatu sairasloma on aivan yhtä oikea kuin fyysisistäkin syistä. Usko parempaan ja pane verkot veteen, pois tollaisesta paikasta, missä pitää miettiä, miten sieltä sais olla pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe