cipralex jaksanko alku oireita

apuva,lopetanko

HEIPS!MULLE MÄÄRÄTTII 10MG ANNOSTUS,JOSTA SYÖN POLIKKAAN VIIKON VERRAN,SIT SE NOSTETAA KOKONAISEE TABUU.EILEN ALOITIN KUURIN,KOKO PÄIVÄ YHTÄ HELVETTIÄ,OKSETTI,HAUKOTUTTI,VÄSYTTI,TUKKOINEN NENÄ,LIHAS SÄRYT.YRITIN KAHTEE OTTEESEE NUKKUA PÄIVÄLLÄ MUT EI UNI TUU,SAMA OLI YÖLLÄ OLIN VÄSYNYT KU MIKÄ,MUT KUKKOILIN YÖ MYÖHÄÄ.MULLA ON 3 LASTA JOIDEN KANSSA PITÄISI JAKSAA.PLEASE KERTOKAA KOKEMUKSISTANNE,KUINKA KAUAN TEILLÄ OIREET KESTIVÄT JA MIINKÄLAISIA OIREITA TEILLÄ OLI.KIITOS ETUKÄTEEN.

12

1899

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liz

Oireet tietysti yksilöllisiä. Mä alotin 2,5mg annoksella jota nostin n.viikon jälkeen 5mg, nyt oon syöny 3kk lääkettä ja menossa on jo 20mg.
      Aika iso annos sulle määrätty, ei mullakaa lääkäri kertonu et voisin ensin ottaa vaa 2,5mg(mulla oli silloin 5mg tabl.) mut kokeilin ja sivuvaikutuksia ei pahemmin tullut..
      Mä syön sitä ahdistuksee ja paniikkiin, alussa oireet lisäänty, mut meni nopeesti ohi.
      Pari ekaa päivää oli huono olo, mut lääkkeitten vaikutus alko mulla nopeesti, ja olo
      parani. Sivuvaikutuksena ehkä haukottelu, varsinki silloin jos muuttaa annostusta, ja elimistö ei oo viel tottunu.
      Muuten tosi hyvältä lääkkeeltä on vaikuttanu.

• Tsemppiä!!

Itselläni menossa kymmenes päivä annostuksella 5mg, masennukseen ja paniikkikohtauksiin, en tiedä koska annosta nostetaan. Täytyy sanoa, että karmeaa oli, kaiken päälle mulla on vielä maha ollut sekaisin, heräilen ja säpsähtelen kaiken yötä ym. Oksetti, ruoka ei maita. Saattaa tietty liittyä tuohon vatsan temppuiluun.

Lisänä sain Opamoxia, jolla saa olon vähän tasaantumaan, eli ahdistuksen pois, ja sillä saa ainakin vähäksi aikaa unta.

Tiukkaa vuoristorataa on siis menty ja alhaalla on käyty. Viikon jälkeen olin valmis lopettamaan, olo oli niin karmea, mutta läheinen sai ylipuhuttua jatkamaan, joten tein niin.

Nyt kun kymmenes päivä on menossa, niin olo alkaa olla vähän siedettävä, eilen jopa ruoka maistui. Yöt on edelleen niin ja näin, mutta uskon, että kun jaksan vielä odottaa, niin sekin helpottuu.

Eli toivottavasti jaksat sinnitellä. Itse on ainakin uskottava, että jonain päivänä se elämä helpottuu. Koitan jaksaa sen voimalla, että vaikka tänään on taas ahdistuneempi ja paskempi päivä, niin eilen sentään uskaltauduin kauppaan ja ihmisten ilmoille.

• teille

kiitos teille molemmille!koetan jaksella ja odottaa,mitä tulevan pitää toivon että saan lääkkeestä apua...en jaksa elää itkien,mulla on kestänyt masennus ja paniikki häiriö 12 vuotta...kuulemma tämä masis lääke on hyvä.ps olen syönnyt xanoria 10v ja kaiken maailman masennus lääkkeitä mut mikää ei oo tehonnut.tsemppiä!!!!

• outo tunne

Hei
      Täällä on aivan "tsombie" olo toista päivää Cipralex 10 mg syöneenä. Olo aivan ulkopuolinen, kuin tarkkailisi maailmaa kärpäsenä. Ei oikein naurata, aivan pysähtynyt olo. En taida enään ottaa tätä lääkettä.

Olen pitkään syönyt nukahtamislääkkeitä, mutta ne eivät enään tehonneet. Menin uusimaan reseptiä, mutta lääkäri ei enään uusinut. Alkoi kysellä, että olenko ollut psykiatrin luona ja kyseli niitä näitä. Menin hakemaan apua nukkumis ongelmaan, mutta annettiin vapaus ottaa Cipralex resepti tai olla ilman. Resepti kuukaudeksi ja kerrottiin, että näitä saa lisää.
      Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Olisi todella mukava kuulla muutenkin cipralexistä lisää, määrätään pakkausselosteen mukaan masennukseen, ahdistukseen jne.

Jos jatkan kuuria, pääseekö tästä eroon ilman sivuvaikutuksia?

• kokeillut

Hyvä etten ole ainoa joka kokee kyseisen lääkkeen tuollaisena. Itse yritin esim. lukea sanomalehteä mutta silmät vain vipelsivät ja aivan vieras olo = poissaoleva. Lääke on "joillekin" ehkä hyvä ajan kanssa. Itse syön tällä hetkellä Alproxia ja sitä sopivasti itselle sovittaen jaksan eteenpäin. En kuitenkaan voi suositella sitä noin vain ainakaan nuorelle. Jaksamista kaikille.

• LAULUJOUTSEN

Meillä ko. lääke lopetettiin n. kahden viikon käytön jälkeen kun sivuoireet olivat todella pahat. Se otettiin kuitenkin takaisin n. kuukauden päästä ja sen kanssa määrättiin Zyprexaa 5 mg, nytkin alku oli vaikea mutta jotenkin ei vaan yhtä vaikea.
      Tuo yhdistelmä auttoi masennukseen n. kuukauden päästä ja uusi elämä alkoi vaikka välillä pelkäsin pahinta.

Voimia sinulle. Se on vaan kestettävä ja katsottava. Jos kokeilee montaa ja aina alku on vaikea, niin se on vähän kuin oravanpyörä. Toivottavasti sinulla on apunasi tukihenkilö esim. perheestäsi.

• amelouk atsum

No mitä muuta sä voit odottaa jos se heitetää suoraa kymppii?!Vahvoi lääkkeitä.Jos tilanne on akuutti ni sit on vähän pakko alottaa tollasella annoksella.kai se nyt on sen about nelisen vko siin kympis...toivottavasti.Hitaasti mutta varmasti.

• outo tunne

Hei
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Olo jokseenkin normaali. Ei enää noita tabuja.
        Aivan kauhea olo oli 2 pv, ihan kuin olisin ollut usvaverhon ympäröimä, ulkopuolinen. Kauheeta.
        Unta ei saa, kuin paha kankkunen väsymyksestä(vaikka olenkin absolutisti).
        Täytyy yrittää vaan jaksaa, jos se uni joskus tulee.
        Jaksamista kaikille.

• olo pahenee
        outo tunne kirjoitti:

Hei
        Kiitos kaikille vastanneille.
        Olo jokseenkin normaali. Ei enää noita tabuja.
        Aivan kauhea olo oli 2 pv, ihan kuin olisin ollut usvaverhon ympäröimä, ulkopuolinen. Kauheeta.
        Unta ei saa, kuin paha kankkunen väsymyksestä(vaikka olenkin absolutisti).
        Täytyy yrittää vaan jaksaa, jos se uni joskus tulee.
        Jaksamista kaikille.

HEIPS!NYT ON MENOSSA JO KYMMENES PÄIVÄ JA OLONI PAHENEE,TÄRISYTTÄÄ,AHISTAA OKSETTAA ENTISTÄ ENEMPI,JOUDUIN VIIKOLLA SIIRTÄÄ LAPSENI SYNYMÄPÄIVIÄ,KUN EN JAKSA TEHÄ MITÄÄ,VÄSYMYS ON KAUHEETA YÖLLÄ EN SAANNU UNTA,TÄNÄÄ PITÄIS MENNÄ KAUPPAA KÄÄÄÄK!!!ONNEKS TÄHÄN MENNESSÄ MIEHENI ON HOITANUT KAUPPA ASIAT.EILEN ITKIN MONEE OTTEESEE JA ISTUIN JA TUIJOTTELIN MITÄ KAIKKEA PITÄIS SIIVOTA,MUT EN JAKSANUT.....KOHTA LOPETAN TÄN LÄÄKITYKSEN,HUULENIKIN TUNTUU ETTÄ OIS PUUDUKSISSA..........

• viuviu
        olo pahenee kirjoitti:

HEIPS!NYT ON MENOSSA JO KYMMENES PÄIVÄ JA OLONI PAHENEE,TÄRISYTTÄÄ,AHISTAA OKSETTAA ENTISTÄ ENEMPI,JOUDUIN VIIKOLLA SIIRTÄÄ LAPSENI SYNYMÄPÄIVIÄ,KUN EN JAKSA TEHÄ MITÄÄ,VÄSYMYS ON KAUHEETA YÖLLÄ EN SAANNU UNTA,TÄNÄÄ PITÄIS MENNÄ KAUPPAA KÄÄÄÄK!!!ONNEKS TÄHÄN MENNESSÄ MIEHENI ON HOITANUT KAUPPA ASIAT.EILEN ITKIN MONEE OTTEESEE JA ISTUIN JA TUIJOTTELIN MITÄ KAIKKEA PITÄIS SIIVOTA,MUT EN JAKSANUT.....KOHTA LOPETAN TÄN LÄÄKITYKSEN,HUULENIKIN TUNTUU ETTÄ OIS PUUDUKSISSA..........

mulla on ollu samoja tabuja aikoinaan ja sivuoireina tuli väsymystä ja turtumusta.väsymys helpotti alle parissa viikossa mut turtumus ei.tuskasuuteen,josta kärsin eniten,ei ollu vaikutusta.monia muitakin samantyyppisiä olen kokeillu vuosien mittaan ja ihan samat tulokset.nyt alotin efexor lääkkeen.psykon mukaan se vois olla sopiva(niin tosin aiemmatkin lääkkeet)hinta on ainakin mahtava.mikä sulla on nyt tilanne?

• alkuperäinen kirjoittaja
        viuviu kirjoitti:

mulla on ollu samoja tabuja aikoinaan ja sivuoireina tuli väsymystä ja turtumusta.väsymys helpotti alle parissa viikossa mut turtumus ei.tuskasuuteen,josta kärsin eniten,ei ollu vaikutusta.monia muitakin samantyyppisiä olen kokeillu vuosien mittaan ja ihan samat tulokset.nyt alotin efexor lääkkeen.psykon mukaan se vois olla sopiva(niin tosin aiemmatkin lääkkeet)hinta on ainakin mahtava.mikä sulla on nyt tilanne?

MOI!SIVUOIREITA EI OLE ENÄÄ ONNEKSI,MUT EI NÄÄ AUTA MASIKSEE JA PANIIKKII,KAUPASSA YMS.PAIKOISSA KÄYMINEN ON YHTÄ TUSKAA,TOIVON VIELÄ ET JOS NÄÄ AUTTAIS,JOS NOSTAN SEN 1MG MUT SIT TAAS PELKÄÄN NIITÄ SIVUOIREITA...

• viuviu
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

MOI!SIVUOIREITA EI OLE ENÄÄ ONNEKSI,MUT EI NÄÄ AUTA MASIKSEE JA PANIIKKII,KAUPASSA YMS.PAIKOISSA KÄYMINEN ON YHTÄ TUSKAA,TOIVON VIELÄ ET JOS NÄÄ AUTTAIS,JOS NOSTAN SEN 1MG MUT SIT TAAS PELKÄÄN NIITÄ SIVUOIREITA...

hyvä,että aloitusongelmat on takana.nyt vaan oottelet josko tapahtuis jotain muuta positiivista.voi olla,että huomaat vasta jälkeenpäin jotain tapahtuneen.iloista mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe