tarkoittaako mies aina mitä sanoo?

hankala tilanne

Kyselen nyt uteliaisuuttani vähän miehistä mielipidettä omaan tilanteeseeni. Kerron nyt tässä heti alkuun, että itse kyllä luotan miehen sanaan tässä kohtaa. En siis etsi varsinaisesti neuvoja siitä kuinka toimia. Toki neuvot otetaan mielellään vastaan. Oikeastaan uteliaisuuttani tämän kerron, kun miehet aina itse sanovat olevansa niin yksinkertaisia "kapistuksia" ja että mies tarkoittaa mitä sanoo, ettei pitäisi etsiä piilomerkityksiä. Eli siis, kuinka lukea miehen käytöstä ja puheita seuraavanlaisessa tilanteessa? Luottaako siihen, että hän tarkoittaa mitä sanoo. Ja jos luottaa, niin kuinka pitäisi toimia Tarina on sitten pitkä, menee varmaan pari viestiä ... kiitos sille joka jaksaa lukea :D

En kerro tarkalleen mistä toisemme tunnemme. Olen kuitenkin tuntenut ko. miehen lähes parin vuoden ajan, ihan tuttava/kaveripohjalta. Olemme tunteneet toisemme vain virtuaalisesti, pelkkänä nikkinä ja tekstinä, joskus harvoin äänenä. Emme siis koskaan kasvoilla tai muutenkaan kuvina. Itse olen ollut sinkku reilun vuoden ajan, mutta en ole koskaan tuonut statustani mitenkään esille ko. ympäristössä. Tietyllä tasolla se on varmaan ihan selvää, mutta en tosiaan ole koskaan puhunut aiheesta.

Viime kesänä hän erosi pitkästä suhteesta ja tuuletti sitten omia tunteitaan useampaankin otteeseen. Erään kerran itselläni meni herne nenään muutamasta kommentista ja sanoin takaisin, varsin kärkkäästi. Hän oli humalassa ja ajattelin sen keskustelun jälkeen että a) hän ei joko muista asiaa lainkaan tai b) hän ei halua keskustella kanssani enää ikinä. Aihetta ei mainittu enää, joten ajattelin että meni kännin piikkin, ei muista ja parempi niin. Sitten ehkä jotakin 3 kuukautta myöhemmin, hän yhtäkkiä, täysi odottamatta ja varsin erikoisessa tilanteessa. oikeastaan jopa julkisesti ehdottaa tapaamista in real life. Myöhemmin hän kertoo olevansa täysin tosissaan ja siitä yhdestä keskustelusta lähtien hänellä oli ollut sellainen olo, että tuon naisen hän haluaa tavata. Hän oli kuitenki erottuaan tehnyt päätöksen ettei katsokaan naisiin ainakaan seuraavaan vuoteen. Ei kuulemma kuitenkaan enää kyennyt olemaan kysymättä. Olimme liittyneet samaan facebook ryhmään jonkin aikaa aiemmin ja hän sanoi, että ne silmät hänen on pakko nähdä livenä :) Itse olin totaalisen hämmentynyt tilanteesta ja vastasin "ehkä" ...

6

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

... Tuon jälkeen puhuimme keskenämme paljon enemmän kuin aiemmin. Voisi sanoa, että lähes taukoamatta sen ajan minkä koneen ääressä olimme. Ja aina hän sanoi, että lupaa että hän näkee sinut vielä. Lopulta sanoi kyllä, mutta etten voi vielä luvata koska. Silloin oli marraskuu ja oma tilanteeni ole sellainen, että seuraavan kerran olin vapaa liikkumaan kauemmas kotoa vasta vuodenvaihteen jälkeen. Lupasin siis, että tammikuussa voimme nähdä. Hän ei varmaan ihan täysin uskonut siihen, että olin tosissani. Sillä tilanne oli erittäin monimutkainen, monesta syystä. Itsekin kuitenkin olin siinä kohtaa jo niin korviani myöten ihastunut, että itselle oli selvää, että TIETYSTI menen, heti kun pystyn.

Tammikuuta odottaessa, vietimme oikeastaan kaiken liikenevän ajan toistemme seurassa. Jos ei mitään muuta, niin vähintään FB oli puhelimessa aina auki. Suoraan sanottuna se melkein 2 kuukautta oli täyttä tuskaa, kun sitä halusi olla jossain muualla kun kotona. Puhuimme myös monet kerrat teorieettisella tasolla siitä, että entä jos se onkin oikeasti sitä miltä se tuntuu. Kuinka asioita voisi siirtää todelliseen elämään. Kaukosuhdetta kumpikaan ei kuitenkaan halua pidemmän päälle. Kysyin myös moneen kertaan, että onko hän varma asiastaan. Siitä oli kuitenkin niin vähän aikaa kun hän oli eronnut ja tiesin monen asian hänen elämässään olevan "käymistilassa". Ja jos totta puhutaan, niin sanat joita käytettiin olivat niitä suurimpia mahdollisia. Siinä toisessa ihmisessä on vain jotakin niin totaalisen erilaista kuin mikään muu ikinä.Tuli siinä jotakin virtuaalistakin harrastettua. Aika moneenkin kertaan. Hän kuitenki sanoi erään keskustelumme aikana, että kunhan tapaamme, niin hän aikoo pitää näppinsä erossa hinnalla millä hyvänsä. Koska puhutaan liian suurista asioista, jotta niitä voisi tiivistää pelkkään seksiin ... olen kuulemma enemmän arvoinen :D

Viimein joulupäivänä otin ja varasin itselleni liput. Pienenä yllätyksenä jopa itselleni, sillä siinä kohtaa se oli vain tunne että ny on pakko. Luulen, että toinen osapuoli yllättyi vielä enemmän, kun se päätös tuli ihan yhtäkkiä. Istuimme skypessä ja sanoin, että ensimmäinen mahdollinen lento ja buukkaan sen nyt ja heti. Se jälkeen hän olikin paniikista hotellivarauksesta, kun olin nimittäin sanonut, että pitää tavata neutraalilla maaperällä. Sen jälkeen oikeastaan alkoi tietynlainen paniikki molemmin puolin. Tai itse tunsin, että se olin vain minä joka panikoin se tilanteen suuruutta. Tai siis sen mahdollista suuruutta. Hän vaikutti aina rauhalliselta ja rauhoitteli minua. Välillä jopa pohdin, että miten toinen voi puhua niin isoista asioista ja olla niin rauhallinen :)

Tapasimme lentokentällä ja hän vaikutti hieman etäiseltä. Itseäni jännitti myös ihan valtavasti, joten otin sen ensiksi ihan vaan jännitykseä myös hänen puoleltaan. Hän kuitenkin halasi ja puhui ihan normaalisti, piti vain tiettyä etäisyyttä, mutta se taisi olla molemminpuolista. Pääsimme hotellille, ja istuimme sängylle miettimään mitä seuraavaksi. Hän kertoi saneensa miltei paniikkikohtauksen sinä aamuna, kun oli miettinyt tilannetta ja kuinka isoista asioista on kysymys. Kuinka hänen oma elämänsä on tietyllä tasolla vieläkin sekaisin. Eli siis käytännössä niin, että hän ei tahdo että katoaisin hänen elämästään, mutta että hänen on pakko saada tietyt asiat ensiksi kuntoon. Tietysti se oli jonkinasteinen shokki ja kyyneleiltä ei voinut välttyä, mutta toisaalta ne asiat eivät tulleet yllätyksenä. Oli niistä tietysti puhuttu, moneenkin kertaan. Kuinka hänellä on vakituinen työ, jota hän on tehnyt yli 10 vuotta, mutta josta hän ei enää nykyään erityisemmin pidä. En minäkään niitä työaikoja jaksaisi, suoraan sanottuna aivan järjettömät vuorot. Ja kuinka hän ei ole kuitenkaan ihan varma mitä tekisi, lähteäkö opiskelemaan tai jotakin. Myöskin asunto ja oikeastaan kaikki oli enemmän tai vähemmän mietinnän alla. Minulle se on tuttu tunne oman eroni ajalta, en siis oikeastaan kokenut sitä mitenkään erikoisena.

Vietimme yhden yön hotellissa. Se oli kyllä maksettu koko viikonlopulle, mutta päätimme sitten mennä hänen kotiinsa. Siinä tuli junamatkaa ynnä muuta, mutta hän sai sentään takaisin rahat hotellista. Vaikka ei sillä kuulemma ollut niin suurta väliä. Vietin siis pitkän viikonlopun hotellin sijasta hänen kotonaan ja jos jonkun ihmisen seurassa on joskus ollut helppo olla, niin se oli sitä. Ainoana ongelmana se tietty etäisyys, jota oli pakko pitää. Sillä jos toisen olisi päästänyt kovin lähelle, niin asiat olisivat johtaneet toisiin. Ei ole helppo herätä aamulla toisen vierestä ja tietää ettei oikeastaan voi koskea. Kun on oikeastaan pakko kääntää jopa katse pois ja sitten kuitenkin ne toisen silmät tuntee selässään kun kääntyy. Toki me halasimme, mutta ei koskaan hetkeä kauempaa. Ainoa oli se viimeinen, kun minulla oli jo kiire taksiin ... halaus, suudelma ja pitkä katse toisen silmiin.

• ap.

Hän sanoi, ette aio kadota. Eikä ole kadonnutkaan. Edelleen tapaamme joka päivä. Ei samalla tavalla, niin että jokin keskusteluyhteys pitäisi olla 24/7, mutta kuitenkin niin että viestit menevät aina perille. Minä tiedän mitä hänen elämässään tapahtuu, kuulen asiat töistä yms. Kun hän etsii nyt uutta asuntoa, niin kuulen sielä asioita joiden hän tietäisi olevan minulle tärkeitä ja joita en ymmärrä miksi hän itsellen etsisi. Näen samantien, jos hän on ottanut lasillisen tai kaksi, kun yhtäkkiä sävy onkin sama kuin ennen tammikuuta ja sitä hänen "paniikkiaan". Välillä mietin, mitä oikein pitäisi tehdä. Antaako tilaa ja aikaa, vai tarttuako tarjoukseen että olisi aina tervetullut. Kuten alussa sanoin, uskon täysin että minulle kerrotut syyt ovat tosia ja itsekin olen käynyt ne tunteet läpi. Kuinka olisi ollut niin helppoa jättää hoitamatta itsensä kuntoon ja vain tarttua johonkuhun. Itse olen miettinyt että kesään saakka jaksaa. Sitten keksin vaikka tikusta asiaa mennä käymään. Vai mitä mieltä miehet olette, voiko niin tehdä?

• Vastaus otsikon kysymykseen: eivät tarkoita, vaikka saattavat luoda mielikuvaa, että tarkoittavat. Ei tässä niin suurta eroa ole naisten ja miesten välillä. Erot on yksilöiden välillä. Kellä sitten on X ja kellä Y-kromosomi.

Viimeiseen kysymykseen taas on vastaus, että jos tietää olevansa tervetullut miehen luokse, ei tarvitse edes tikkua asiakseen. Jos mies on kova poika selittelemään kaikenlaista, kannattaa pikkusen pitää kuitenkin suojausta ylhäällä kunnes on voinut omin silmin todeta asioiden tilan.

• paskalisko

Vastaus molempiin kysymyksiin on:

SE RIETAS HEITTIÖ!

• viIi.

Lisää vastauksia, kiitos.

Hähä! :D

• Ei tarkoita. Ilmeiden ja eleiden lukemisen taito auttaa lukemaan miehessä sen, milloin hän tarkoittaa sanomaansa ja milloin ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3640
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1434
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1288
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      281
      1172
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      57
      1146
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1100
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1025
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      865
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      818
    Aihe