Sofia Kazakov , Lääkäriklinikka Estetic

Mini Huuli

Oli pakko tänne tulla kirjoittamaan. Omistan todella ohuet huulet ja sen takia olen käynyt pistämässä täytettä huuliin. Olen käynyt useammalla klinikalla Helsingissä ja yleensä tuloksena olivat joko ankka huulet tai sitten niistä tuli muhkuraiset ja hyvin luonnottoman näköiset toimenpiteen jälkeen.

Kävin 2 viikkoa sitten ensimmäistä kertaa Lääkäriklinikka Esteticissä Sofia Kazakovin luona ja olen tulokseen enemmän kuin tyytyväinen. USKOMATONTA jälkeä, huulet ovat luonnollisen pyöreät ja myös voluumia tuli mukavasti mutta eivät kuitenkaan törrötä törkeästi. En aijo enään edes miettiä mitään muuta vaihtoehtoa kuin kyseistä klinikkaa ja pistäjää. Suosittelen lämpimästi!!!

Ps. Huomasin myös että tämä neiti on voittanut palkinnonkin kansainvälisissä kisoissa.... http://bloggar.aftonbladet.se/sondag/2011/10/finska-bast-pa-fillersbehandlingar-nar-inject-academy-awards-avgjordes-2011/

123

12624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clinic Estetic fani

      Hyvä Mini Huuli, sinäkin olet löytänyt Sofian. Olen Mini Huulen kanssa täysin samaa mieltä! Kävin jokin aika sitten Lääkäriklinikka Esteticissä Sofia Kazakovin vastaanotolla laitattamassa huuliini täytettä ja nyt huuleni ovat upeat ja ihanan täyteläiset. Hän on ERITTÄIN ammattitaitoinen ja myös palvelee asiakkaitaan sydämelisesti. Tulen ehdottomasti olemaan hänen vakioasiakkaansa ja SUOSITTELEN TODELLA LÄMPIMÄSTI kaikille Sofian luona käymistä jotka ovat harkinneet huulipistoksia.

      VAU, hän on voittanut siis palkinnonkin. En kyllä yhtään ihmettele että hän voittanut kansainvälisessä kisoissa, koska työnjälki on todella kaunista.

      Lääkäriklinikka Estetik Oy,www.clinicestetic.fi, Aleksanderinkatu 15 B 7

      • outoosoite

        Aleksanderi?


      • Tuksukova

        Sofia kehuu taas itseä, oma kehu haisee.
        / Tuksukova


      • Ryppynaama

        Tuo Clinic Estetic fanin tekstihän on kuin mainoksesta? Epäilyttävää:-)


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Oma kehu haisee kaalikeitolle:-)


    • Marsala86

      Hän on kyllä todella taitava, laittoi mulle kerran 0,8 ml hyaluronigeeliä huuliin, tulos oli hyvin näkyvä, mutta luonnollinen! Nyt olen käynyt ottamassa 1 ml toisella hoitajalla, ei mitään muutosta??? Näköjään pitää olla myös osaamista pelissä.

    • filleri fani

      Minä vannon The Lookin princess fillerin nimeen, pysyy mulla ja tutuilla ainakin pisimpään ja pehmeä luonnolllinen tulos. Suosittelen!

      • antilook

        Siis nyt Look pois palstalta tä koskee Sofia hei!! Siis oikeasti kehtaatte….ylitäyttetyjä rumia huulia!!!


      • anteeksivaan
        antilook kirjoitti:

        Siis nyt Look pois palstalta tä koskee Sofia hei!! Siis oikeasti kehtaatte….ylitäyttetyjä rumia huulia!!!

        Tänään katsoin seiskalivestä Sofian huulia, ne ovat juurikin tuollaiset; ylitäytetyt ja rumat


      • Anonyymi
        anteeksivaan kirjoitti:

        Tänään katsoin seiskalivestä Sofian huulia, ne ovat juurikin tuollaiset; ylitäytetyt ja rumat

        Voisi vaihtaa nimensäkin Sheilaksi!
        Kauniit ja rohkeat sarja jossa on sairaanhoitaja psykopaatti.


    • Leidi-2

      Tuli käytyä ekaa kertaa tekemässä tämän toimipiteen kyseisellä klinikalla, eli lääkäriklinikka Esteticissä Sofialla. Olen kuullut tutuiltani kauhutarinoita muista paikoista, niinpä ajattelin kokeilla tätä klinikkaa ja tekijää. Minulle täytettiin rypyt ja huulet. Jos oisin tiennyt etä se on niin kivutonta ja tulos on näin upea olisin jo kauan sitten alkannut käymään. Isot kiitokset Sofialle!!!

    • sus1

      Sofia on paras =)
      Itse olen jo vuosia käynyt Sofialla poistattamassa otsarypyt ja nenän ja suupielien juonteet. Sofian ammattitaidon ansiosta näytän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta. Sen lisäksi että Sofian ammattitaito on huippuluokkaa on hän myös ystävällinen ja sydämellinen ihminen. En suostuisi muille menemään.
      S.

      • Oma häntä

        Sofia se täällä taas kirjoittelee kehuja itsestään. Sinulla Sofia on todella huono maine. Ei ihme että sitä yrität täälä parantaa.


      • mainostaaitseään

        Joo, aivan selviä mainoksia. Kaksi ekaa viestiä samalta henkilöltä, oisko Sofia ite asialla?


    • pekee33

      Hah, ai miten muka huono maine? :D Eipä ole kuin yksi huonosta maineesta kertova mielipide täällä..

      • TerttuPulk

        Suvi Pitkänen laittaa myös todella hyvin!!
        Suosittelen lämpimästi.


      • DjSuvi
        TerttuPulk kirjoitti:

        Suvi Pitkänen laittaa myös todella hyvin!!
        Suosittelen lämpimästi.

        Siis mitä ,pistääkö Suvi Pitkänen huulia??? Voi luoja sentään ja millähän koulutuksella???


      • Pusuhuulet1

        Miltä sivustolta noita kommentteja löytyy - kiinnostaa ! Kiitos =)


      • Anonyymi
        TerttuPulk kirjoitti:

        Suvi Pitkänen laittaa myös todella hyvin!!
        Suosittelen lämpimästi.

        Hän on niin hätäinen ja kärtyinen että yx krt riitti. Eikä mesolangoista mitään apua.


      • Anonyymi
        DjSuvi kirjoitti:

        Siis mitä ,pistääkö Suvi Pitkänen huulia??? Voi luoja sentään ja millähän koulutuksella???

        Hirveät huulet sillä Suvilla, menkää vaan hakemaan ankkahuulet:-))


    • Tyhmästä päästä jne

      Olet siis saanut ankkahuulet ja muhkuroita useamman kerran ja yhä vain pitää käydä puoskaroitavana? Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla?

      Suurin osa ketjun kirjoituksista näkyy muuten olevan veikeästi samalta kirjoittajalta. Mitä siitä voimme päätellä?

      • eiihannormaaliketju

        Alle kahden vuorokauden sisällä aloituksesta viestin on sattunut lukemaan joku muukin, joka tietää ja on jopa käynyt tuolla ihmisellä??

        Miten luettu palsta tämä edes on, montako ihmistä lukee päivässä? Entä kuinka moni tässä maassa käy piikityttämänsä naamaansa jotain kittiä?

        Melkoinen sattuma tosiaan. Mitä lienee taustalla.


      • aikanoloa

        Huomasin saman :D. Jos on tarkoitus mainostaa, niin tämä kyllä kääntyi mainostajaa itseään vastaan.


      • noloajoo

        tarkoititko estetian AAmummoa?


      • Jetaan

        Sofia on tosi huono palvelu ,hän houkuttelu suomi koko ajan ,miksi hän ei lähtee pois suomesta perkkele


      • Anonyymi
        Jetaan kirjoitti:

        Sofia on tosi huono palvelu ,hän houkuttelu suomi koko ajan ,miksi hän ei lähtee pois suomesta perkkele

        Huono palvelu on, odotin tosi pitkään, en mene toista kertaa! Hirveä rasistikin se on ja venäjän johtajan suuri fani:-(


    • Kristiina S

      Huulten muotoilussa sekä muissa injektiohoidoissa luotan ehdottomasti Sofiaan ja Clinic Esteticiin.

      Sofia teki minulle viime viikolla erittäin täyteläiset huulet Emervel aineella mistä pidin kovasti, ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Luonnolliset, pehmeät mutta tarpeeksi volymia jota kaipasinkin. Aiemmin minulle on laitettu mm. juvederm, restylane.

      Mielestäni Sofian ammattitaito näkyy juuri siinä että hän osaa katsoa kunkin asiakkaansa tarpeen, ei vain pistä täytettä kauttaaltaan, vaan juuri oikean loppu tuloksen saamiseksi osaa katsoa kohdat ja symmetrisuuden. Lisäksi hän osaa katsoa ja kertoa miksi tekee mitäkin, hän katsoo kokonaisuutta kasvoissa jotta lopputulos on luonnollinen.

      Ehdoton ykkönen Suomessa ja Helsingissä niin huultenmuotoilussa kuin muissakin täyteaine hoidoissa.

      -Kristiina

    • Ankkahuulet

      Itse olen myös käynyt Sofian luona laittamassa huuliin täytettä ja lopputulos ollut epätasainen. Myös asiakas palvelu oli tylyä ja ylimielistä, en mene uudestaan enkä myöskään suosittele.

    • Se tarttuu!

      Varokaapas nyt! Sofian käyttämissä aineissa on jotakin outoa, joka saa asiakkaan oikeinkirjoitustaidon heikkenemään - ja vielä täysin samalla tavalla jokaisen asiakkaan kohdalla.

      Käykää muualla ja pitäkää kirjallisen ilmaisunne taso korkealla!

      • Catarina 85

        Aineessa tuskin on mitään outoa, mutta Sofian taito näköjään närkästyttää kilpailiat, jopa siinä määrin että tulevat tänne kirjoittamaan!!!!! Huh-Huh!


      • kirjoitustaidontaso
        Catarina 85 kirjoitti:

        Aineessa tuskin on mitään outoa, mutta Sofian taito näköjään närkästyttää kilpailiat, jopa siinä määrin että tulevat tänne kirjoittamaan!!!!! Huh-Huh!

        Kilpailia? Ja nyt kirjoitellaan Catarina-nikillä... :)


      • IsoPulaAsiakkaista

        Sofia ei osaa kirjoittaa kunnolla suomeksi. Kirjoitustyylistä ja alkeellisista kirjoitusvirheistä paljastuu heti sama kirjoittaja. Ei siinä auta paljoo nickiä vaihtaa.


      • Fillerlover
        kirjoitustaidontaso kirjoitti:

        Kilpailia? Ja nyt kirjoitellaan Catarina-nikillä... :)

        Kilpailija. Suom. huom.


    • Rusinasoppa

      Eihän toi nyt vielä mitään, saahan sitä yrittäjät itseään mainostaa. Tervettä kilpailua pitää olla. Toiset tykkää toiset ei. Jos muutama ei tykkää ja iso joukko tykkää niin eiköhän se jo kerro jotain. Kaikkia ei voi miellyttää mutta turhaa se on palstoilla ketään haukkua. Ketä se nyt sitten palvelee? Joskus sattuu sellaisia tapauksia siis asiakkaita joille ei vaan kelpaa mikään ja naristaan. Kaikella on rajansa paitsi veemäisten ihmisten ilkeydellä.

    • noloolo

      Itse koin myötähäpeää kun tää hoitsu haukkui kaikki muut alalla olevat. Hoito oli tuskaa kun en olis halunnut kuulla

      • erikoisSH

        Hoitolan ammattilainen ei ikinä hauku kolleegoitaan asiakkaalle tai asiakkaan kuullen. Minullekin on tullut asiakkaita jotka eivät syystä tai toisesta ole ollut tyytyväisiä toisen klinikan tai hoitajan tekemiin hoitoihin. Mutta ei tulisi mieleenkään lähteä mukaan asiakkaan kanssa yhdessä haukkumaan.

        Jos Sofia todellakin toimii näin niin hän häpäisee koko ammatikuntaa, mutta ennenkaikkea itsensä.


      • Anonyymi
        erikoisSH kirjoitti:

        Hoitolan ammattilainen ei ikinä hauku kolleegoitaan asiakkaalle tai asiakkaan kuullen. Minullekin on tullut asiakkaita jotka eivät syystä tai toisesta ole ollut tyytyväisiä toisen klinikan tai hoitajan tekemiin hoitoihin. Mutta ei tulisi mieleenkään lähteä mukaan asiakkaan kanssa yhdessä haukkumaan.

        Jos Sofia todellakin toimii näin niin hän häpäisee koko ammatikuntaa, mutta ennenkaikkea itsensä.

        Sofia häpäisee suomalaisia toden teolla! Ihailee suuren naapurimme päämisetä, murhaajaa ja sotarikollista!


      • erikoisSH kirjoitti:

        Hoitolan ammattilainen ei ikinä hauku kolleegoitaan asiakkaalle tai asiakkaan kuullen. Minullekin on tullut asiakkaita jotka eivät syystä tai toisesta ole ollut tyytyväisiä toisen klinikan tai hoitajan tekemiin hoitoihin. Mutta ei tulisi mieleenkään lähteä mukaan asiakkaan kanssa yhdessä haukkumaan.

        Jos Sofia todellakin toimii näin niin hän häpäisee koko ammatikuntaa, mutta ennenkaikkea itsensä.

        Totta. Satuin näkemään videoita YouTubesta missä ns. ammattilainen Sofia arvostelee muita alalla. Oli valtava myötähäpeä ja ihmettelin näin epäammatillista käytöstä. En ole vastaavaan törmännyt koskaan. Se että venäjä-propagandaa ja rokotekriittisyyttä on kaikki julkaisut somessa, on melko oksettavaa ja valheellista tietoa oikeastaan kaikki.

        En uskaltaisi tämän rouvan kösittelyyn. Jo pelkästään radikalisoituminen on merkki pysyä kaukana.


    • mikälääkäri

      Mainostaa itseään lastenlääkärinä, löytyy kuitenkin JulkiTerhikistä sairaanhoitajana?????

      • isovitsi

        Neuvostoliitossa/Venäjällä opiskellaan lääkäriksi nähtävästi nopeasti. Eikö siellä kaikista yliopistoista pysty ostamaan tutkinnon?
        En todellakaan usko että Sofia on joku lääkäri, jos olisi niin toimisi varmasti lääkärinä Suomessa. Nyt vaan pistää täyteaineita :D


      • cytiklinikalle

        Huom! Sofia ei mainosta, vaan media herättää kouhun saadakseen katsojia ;-) Mut kyllä katsotaan livea ,katsotaan ...


    • tulevalääkäri

      Venäjällä voi ilmoittautua lääketieteelliseen opiskelemaan. Suomessa on vaativat pääsykokeet toisin kuin itänaapurissa.

    • ihmettelijä666

      Sikäli erikoista, että nettisivuilla lukee koulutuksena sairaanhoitaja, tosin olen kuullut ns sisäpiirin tietona, ettei sitäkään koulutusta olisi.
      Mutta että lasten lääkäri.. no tuskin olisi sivuilla jättänyt ko "pikku" koulutusta
      mainitsematta... Meleko erikoista hommaa..jotten sanoisi

      • OnlyInRussia

        Aika härskiä jos valehtelee olevansa sairaanhoitaja, pistelee kuitenkin Botoxia JOTA SAA PISTÄÄ AINOASTAAN LÄÄKÄRI TAI SAIRAANHOITAJA. Tosi vaarallista toimintaa. Ilmoitus Valviraan jos ei ole oikeasti sairaanhoitaja.


      • valivalivali

        No näinhän minulle kävi, kun valitin hoidosta, sanoi Sofia ettei tee virheitä....


      • kvaakkvaak

        Sofia EI TEE VIRHEITÄ, syy on sinussa kun halusit ankkahuulet. Todennäköisesti sinulla on huono itsetunto?


      • sofiallaikäkriisi

        Sofia ei tee mitään muuta kun virheitä....ja sen (kumi)naama kertoo paljon sen itsetunnosta!!!! Törkeää asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa käytöstä asiakkaita kohtaa. Ja SOFIAl lopeta jo itsesi kehuminen, et ole niin hyvä ja täydellinen mitä luulet.


      • Nino777
        sofiallaikäkriisi kirjoitti:

        Sofia ei tee mitään muuta kun virheitä....ja sen (kumi)naama kertoo paljon sen itsetunnosta!!!! Törkeää asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa käytöstä asiakkaita kohtaa. Ja SOFIAl lopeta jo itsesi kehuminen, et ole niin hyvä ja täydellinen mitä luulet.

        Olen sama mielä .......... Hhhh


      • Anonyymi
        sofiallaikäkriisi kirjoitti:

        Sofia ei tee mitään muuta kun virheitä....ja sen (kumi)naama kertoo paljon sen itsetunnosta!!!! Törkeää asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa käytöstä asiakkaita kohtaa. Ja SOFIAl lopeta jo itsesi kehuminen, et ole niin hyvä ja täydellinen mitä luulet.

        Samaa mieltä! Ei osaa asiakaspalvelua, on töykeä, joskut poliisitkin jouduttu kutsumaan.


    • notorhot

      Oudointa on se että nttivulla ilmoittaa olevansa sairaanhoitaja ja mediassa lääkäri. Ei muuta kun tutkintotodistukset esiin vai onko valelekuri?

    • surullistahöpinää

      Tämä onkin mielenkiintoista, onko Sofia K lääkäri vai valelääkäri? Missä on laillistamistodistus? Opiskeliko Sofia pediatriaa vai kenties jotain ihan muuta Neuwostoliitossa?

      • kkkkkkk

        Te kaikki asiakkaat hulluja olette, kun käytte siellä, vaikka kaikki on epäilyttävää, käykää suomalaisilla yrittäjillä.


      • Jeckylvaihyde

      • Anonyymi
        kkkkkkk kirjoitti:

        Te kaikki asiakkaat hulluja olette, kun käytte siellä, vaikka kaikki on epäilyttävää, käykää suomalaisilla yrittäjillä.

        On varmaan pumpannut Putinillekkin turvotusta ja nyt se paisumiseen näkyy jo aivoissa.


    • Koteloitunuttäyteaine

      Sofialla varmasti on esteettistä silmää, mutta omalla kohdallani pistoshoito ei onnistunut. Täyteainetta injektoitiin liian ylös silmän alle, ja aine koteloitui muodostaen pahkuran joka ei lähde pois. Arvioin tilanteen plastikkakirurgilla. Valitettavasti todennäköisesti lopun elämääni silmäni alla on nyt tuo pahkura, sekä koteloitumisesta johtuvaa sinerrystä.

      • Hyväheikki

        Käy Tomi Mietisellä sieltä saat todellista dg ja hoitoa. Näköjään plastikkko on maalikko täyteainehoidossa . Täyteaine voi hajoitaa. Jos toki olet oikea asiakas ,kenties itse mollaaja mestari takana? HP?


      • Anonyymi

        Tyhmää mennä edes noihin ” hoitoihin ” , saa elinikäisen ongelman ja kosmeettisen haitan!


    • luusereille

      Eikös jo mennyt liian henkilökohtaiseksi. Näköjään otti koville..
      Olen Sofian asiakas koska hän alansa paras. Nyt ei puhuta mediasta ja kouhusta kun Sofia tekee uuden uran.

      En yleensä kommentoi mihinkään keskustelu palstoille mutta nyt haluan. Selailin juttuja yleisellä tasolla.. Clinic Esteticillä ja Sofialla olen käynyt jo vuosia niin lisäämässä täyteaineita kuten botox hoidoissakin, ja enää en muualle menisi. Tätä ennen olen käynyt samoissa "hoidoissa" sekä suomalaisella että virolaisella kirurgilla, lisäksi sairaanhoitaja on minulle pistänyt. Mutta koskaan en ole ollut niin tyytyväinen lopputulokseen kuin Clinic Esteticillä, siksi suosittelen mielelläni Sofiaa kun harkitset kyseisiä toimenpiteitä. On naurettavaa ottaa esille kansalaisuus kysymys, sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä sillä parasta lopputulostahan me jokainen haemme? Eikö? Teki sen sitten ruotsalainen, suomalainen tai venäläinen -väliäkö sillä? Mielestäni tälläinen keskustelunaihe on todella naurettavaa.. jokainen menee kenelle tykkää, kyllä vaihtoehtoja löytyy - toki laadusta saattaa joutua tinkimään siinä vaiheessa! Mutta asiaton haukkuminen keskustelu palstoilla on lapsellista. Täällähän pitäisi hyvässä hengessä kertoa omia kokemuksiaan eikä lähteä asiattomuuksiin.. Toinen tykkää toinen ei, jokaiselle löytyy oma tekijänsä. Minun mielestäni Ehdottomasti Suomessa asiantuntevin injektio- ja pistoshoitaja on oman kokemukseni kautta Sofia. Terkkuja vaan, toivoo tyytyväinen asiakas.

    • nöyryyseiolenöyristelyä

      Saahan sitä jokainen itseään korostaa, ei se kiellettyä ole. Mutta totta pitää puhua. Toinen asia on se, että jos haukkuu suomalaisnaiset, miettiköön mistä asiakkaat.
      Ja nöyryys olisi jokaiselle ihmiselle toivottava ominaisuus!

    • stalkker1

      Valheita ja valheita niitä Sofia osaa, totuus alkaa paljastua.
      Ote Iltalehden artikkelista 28.8.15 "Potkut saatuaan Sofia oli ottanut mukaansa potilastietokirjoja, kuten ajanvaraustietoja, potilaskertomuksia, hoidon sunnittelun, toteutuksen ja seurannan kannalta tarpeellisia tietoja. Kuitenkaan Kazakovilla ei ollut lupaa rekisteripidon uudelleen järjestelylle eikä siitä ilmoitettu asiakkaille"
      http://www.iltalehti.fi/viihde/2015082720252213_vi.shtml

      • vakioasiakas

        Olen käynyt Sofialla asiakkaana viitisen vuotta ja kuten jo tästä pitkästä ajasta voi päätellä, olen erittäin tyytyväinen. Hän on mukava, kannustava ja empaattinen ihminen, ja kuten joku jo tässä mainitsikin, hänen arviointikykyynsä voi luottaa. Toki hyviä voi olla muuallakin, sitä en sano, en vain itse ole kokenut tarvetta vaihtaa. Mutta hurjaa taitaa tämän alan kilpailu, kun keskustelut ovat näin raisuja. Onko tällainen tosiaan tarpeen? Itselläni on kukkakauppa ja vaikka meidänkin alallamme on kilpailua, niin ei voi kuvitellakaan että kilpailijoita näin moitittaisi. Tai että ylipäätään ajateltaisi hirveän rumasti muista alan yrittäjistä. Hämmentävää.


      • vakiasiakkaalle

        Ymmärrän pointtisi, mutta tämä ihminen itse lietsoo näitä juttuja. Totuudessapysyminenkin on näemmä häilyvää. Jatkuva muiden mollaaminen on epäammattimaista ja se kääntyy häntä itseään vastaan. Tosin nimimerkin takana haukkuminen on todella halpamaista ja sellaista käyttätymismallia on vaikea kunnioittaa. Siksi näiden keskustelupalstojen totuudenmukaisuus on kyseenalaista.


    • Kaunistautuja

      Moikka!
      Mielipiteitä ja mainostajia näyttää olevan moneen lähtöön mutta haluan kertoa omat kokemukseni. Itse asun Oulussa ja käyn Helsingissä asti "kaunistautumassa" :D Sofian ammattitaitoon olen luottanut jo pitkään ja hänet löysin jo ennen kuin nettikeskustelut olivat täynnä mitään roskaa ja media ottanut hänet syövereihinsä.
      Tänään kävin taas Sofialla laittamassa huuleni ja samalla laseroitiin mansikkaluomi nenänpielestä. Minut toivotti iloisesti tervetulleeksi sihteeri ja ohjasi minut huoneeseen, jossa hän laittoi huuliini puudutteen joka vaikutti n. 15 min. Sen jälkeen Sofia tuli ja tarkasteli ensin huuleni ja näki parhaaksi, ettei täytettä tarvita lisää. Hän kuitenkin korjasi hieman huulten rajaa ja muotoa ja lopputulos on täydellinen, vaikka ainetta laitettiin vain pieni määrä. Sen jälkeen hän pyynnöstäni katsoi mansikkaluomeani ja kertoi että asia on korjattavissa laserilla ja yks kaks alle minuutissa hän poisti häiritsevän luomeni olemattomiin.
      Huomasin heti ensimmäisten minuuttien aikana "Väykkäreitä" katsellessa, että nyt ei kyllä anneta samanlaista kuvaa Sofiasta kuin itse hänet tunnen. Media osaa kyllä nähtävästi muokata kaikille omanlaisensa "roolin" ja Sofialla se ohjelmassa on aika ikävä. En ole aiemmin tavannut ketään venäläistä (tosin Sofia ei edes ole täysin venäläinen vaan pala hänestä on Karjalasta) ja ennakkoluuloni olivat suuret, mutta käsitykseni heistä muuttui täysin hänet tavattuani. Sofia on ihana ja hyväsydäminen ihminen, jolla on arvot ja elämänasenne kohdillaan. Harmi että media on antanut hänestä väärän kuvan mutta tuskin hänen tarvii siitä välittää, antaa kateellisten olla kateellisia. Aion jatkossakin käydä kyseisellä klinikalla elämäni loppuun saakka. :)

    • Crowmooronsuomalainen

      Kukahan tuol on se lääkäri(lääkäriklinikka) kun terhikin mukaan löytyvä Sofia Kazakov on sairaanhoitaja

    • osatkosuomea

      www.clinicestetic.fi

    • osatkosuomea2

      PALKITTU HOITAJA!!!! Ainoa palkittu injektiohoitaja Pohjoismaissa. TIEDOKSI :Pohjoismaihin kuuluvat Islanti, Norja, Ruotsi, Suomi ja Tanska. Myös Tanskan itsehallinnolliset alueet, Färsaaret ja Grönlanti, Norjan Huippuvuoret ja Jan Mayen sekä Suomen itsehallinnollinen maakunta Ahvenanmaa kuuluvat Pohjoismaihin. Pohjoismaissa asuu yhteensä noin 25 miljoonaa ihmistä. Kilpailu järjestettiin Tuhkolmassa . http://sondag.aftonbladet.se/2011/10/finska-bast-pa-fillersbehandlingar-nar-inject-academy-awards-avgjordes-2011/

      • omakehuhaisee

        Menneen talven lumia tuosta voitosta on jo iäisyys, sama kuin olisi voittanut miss kumisaapas kilpailun.


    • OnnellinenAsiakas

      Kerran erehdyin menemään toiselle klinikalle ja lopputulos oli kauhea, sitten löysin Esteticin jossa Sofia pelasti kasvoni. Siitä lähtien olen luottanut aina Sofiaan ja muualle en menisi.
      Sofia on oikeasti ammattilainen, jonka hoidossa on hyvä olla ja koskaan ei tarvitse pelätä kauheaa lopputulosta. Ja turhaan en hehkuta ketään mutta olen kehunut ja suositellut häntä kaikille ystävilleni jotka ovat kyselleet kauneuden salaisuuttani.

      Järkyttävää katsella asiakkaan näkökulmasta tätä alan kilpailua ja kun kaikki haukkuvat toisiaan saadakseen toiselle huonon maineen. Itse lähdin vain kokeilemaan lukematta etukäteen mitään palstoja ja se kannatti, ei tarvinut mennä ennakkoluuloisena ja pelokkaana hoidettavaksi. Toivottavasti muutkin tekevät niin.

      • ihanvainuteliaisuus

        No milläs se Sofia pelasti kasvosi?


      • Anonyymi
        ihanvainuteliaisuus kirjoitti:

        No milläs se Sofia pelasti kasvosi?

        Fox silmä tehty kuulemma :-)


    • TuuliK8

      Onpa outoa lukea negatiivisia kommentteja Sofiasta! En ole aiemmin laittanut täyteaineita, mutta ystäväni suosituksesta kävin Sofialla. Fiksattiin huulia ja silmäryppyjä. Jännitys oli kyllä aivan turhasta, sillä lopputulos oli täydellinen :)! Jopa erittäin skeptisesti hoitoihin suhtautuva mieheni oli yllättynyt siitä, että lopputulos oli luonnollinen :D Ei siis missään nimessä mitään ankkahuulia ja toimenpiteetkin varsin kivuttomat.

      Varmasti käyn jatkossakin Sofialla ja voin kyllä erittäin hyvin mielin suositella Sofiaa muillekin!! :)

    • tavisnainen10

      Olen käynyt klinikalla muutaman kerran kasvohoidoissa. Nyt on vaihtunut vastaanoton henkilö, joka luo positiivisen pilkahduksen muuten ehkä viileään tunnelmaan. Ajan hallinta on klinikalla pielessä, kun olen varannut ajan, niin ovea avaavan ei kuulu kysyä tulinko varaamaan aikaa tai olla tietämättä mitä minulle tehdään. Ajanvaraus soittooni vastasi itse Sofia. Odotusaika oli pitkä, joskin avustaja kävi sanomassa, että myöhässä ollaan. Tällä kertaa ikävä kyllä tuntui siltä, että hoito hutaistiin parissa minuutissa ja kasvoille jäi hoitamattomia kohtia ongelma-alueisiin. Sofia varmaan osaa hommansa, mutta ei arvosta suomalaisia tavis naisia. Kuitenkin hänellä on ihan hyvä blogi, jossa hän kannustaa suomalsia naisia hoitamaan itseään. En nyt haukkuisi klinikkaa ihan suohon, mutta parannettavaakin on.

    • tyttö61

      olen käynyt muualla ja olen käynyt Sofialla. Sofian työn jälki on ollut parempaa ja hän on katsonut kokonaiskuvaa paremmin. Ei pakkomyyntiä ja kerran kun halusin vähän enemmän täytettä kiukkuryppyyn laittoi hän sen jälkikäten ilmaiseksi. Voin kyllä suositella!

    • TuuliL

      Sofiaa suosittelen ehdottomasti. Muualle en kyllä uskalla mennä, sen verran hyvät kokemukset sekä huulten täytöstä että otsa- ja silmäryppyjen poistosta :) hyvin luonnollinen lopputulos, sillä kukaan ystävistänikään ei ole näitä toimenpiteitäni huomannut. Itse kuitenkin koen ulkonäköni freesimmäksi ja se lienee tarkoituskin :)

    • Gurly

      Olen erittäin pettynyt Fractora-hoitoon. Ihon paraneminen keski kauan, luvattiin että seuraavana päivänä olisin ns. normaalin näköinen . No enpä ollut. Jouduin ottamaan töistä lomaa, koska turvotus ja viirut kasvoissa olivat melkoiset. Harmitti kun ei rehellisesti kerrottu millaisesta hoidosta on kyse. Lopulta kun iho parani, en huomannut mitään eroa . Joten aikamoista rahastusta mielestäni.

    • TuuliL

      Onpa erikoisia nämä viimeiset kommentit Sofian luonteesta ja ammattitaidottomuudesta. Itse olen täysin erimieltä, neljännen kerran hänellä käyneenä erittäin tyytyväinen sekä hänen ammattitaitoon että ystävällisyytensä. Toivottavasti te arvostelijat olette antaneet palautteen myös henkilökohtaisesti, ellei kyseessä ole vain tahallinen mustamaalaus ;)

      Kuitenkin omalta osaltani suosittelen Sofiaa ehdottomasti :) en edes uskaltaisi käydä huulia täyttämässä/otsaa silottamassa muualla.

    • Laser-fani

      Mä kävin maanantaina sofialla kasvojen ja kaulan laserhoidossa.tämä oli jo toinen kerta samassa toimenpiteessä koska tulos on aivan mieletön.nyt on perjantai ja ja laserhoidon jälkeinen turvotus on kadonnut ja ihon on kuoriutunut.ihoni hehkuu ja on napakka. Pikkuhiljjaa juonteetkin tasottuvat kun laserhoito käynnistää kollagenintuotannon.en ymmärrä miksi ihmiset laittavat rahansa kalliisiin voiteisiin ja höpöhöpöhoitoihin kun kerran puolessa vuodessa tai kerran vuodessa otettu laserhoito tehoaa OIKEASTI ryppyihin,ihon kimmoisuuteen ja arpiin.en voi muuta kun suositella!

    • Ripsku

      Minulla on Sofiasta pelkästään positiivista sanottavaa.olen käynyt hänen luona pistoshoidoissa sekä laserhoidossa.joka kerta lopputulos on ollut todella hyvä.pidän sofiassa myös siitä että hän ei tyrkytä erilaisia hoitoja jos kokee etten niitä tarvitse.joskus hän on jopa sanonut ettei minun kannata vielä ottaa tiettyä hoitoa vaikka olen itse sitä ehdottanut.silloin tiedän että hänelle merkitsee asiakkaan tyytyväisyys eikä pelkkä raha. Klinikan ilmapiiri on myös leppoisa ja kodikas.tykkään!

    • Anonyymi

      Hei, kävin viime viikolla Sofialla ystäväni suosituksesta. Kasvoihini on laitettu aikaisemminkin täyteaineita muualla. Mesolankoja, PRP-hoitoja, happokuorinta. Ei mainittavia tuloksia ja rahaa mennyt rutkasti. Ikää minulla 47-vuotta.

      Ensimmäisellä kerran hänen luonaan sain vaikutelman, että nyt olen oikean ammattilaisen luona. Sofia korjasi poskeni ja palautti leukalinjan kerralla kuntoon.

      Päätin, että jatkossakin tulen pitemmän matkan hänen luokseen. Syksymmällä tehdään Fractora-hoito ihoa napakoittamaan ja silmäpussini laseroidaan kerralla pois. Sofia vakuutti minulle, että yksi hoitokerta riittää. Silmäpusseihini koitettiin plasmapen hoitoa pari kertaa, ei tuloksia niistäkään.

      Ihmeellistä lukea täältä että olisi tyly. Ehkä meillä syntyi yhteys siksikin, että Sofia kertoi käyneensä koulut naapurikaupungissani Lappeenrannassa.

      Sofia, jos luet tätä, suurkiitokset sinulle! Nähdään syksyllä uudestaan! Terveisin Hantsu Kouvolasta

      • Anonyymi

        Tämä ylläoleva kirjoittaja on varmasti ilmaisia hoitoja vain saanut ja kehuu täällä. Tosin ihmeellistä että hoitaja joku ajattelee vielä saavansa asiakkaita jostain suomi24 palstalta. Hah, no mutta kaikki tavallaan.


    • Anonyymi

      Mitäpä sinne Sofialle kuuluu? Kaikki ennallaan?

    • Anonyymi

      Minulla aivan järkyttävä kokemus sekä Sofiasta että asiakaspalvelusta. Huulet onnistui mutta silmien yläluomet roikkuvat enkä pysy enää käyttämään meikkiä silmissä koska pussit roikkuu lähes silmien edessä. Korjausta ei tehty vaan sain sellaiset haukut ettei mitään rajaa. Olen kuulema ainoa ihminen 15 vuoteen joka on tyytymätön hänen "vankkaan ammattitaitoonsa". Silmien paine ja yliherkkyys botoxin jälkeen on kuulema mun omassa päässäni ja minulla on kuulema myös henkilökohtaisia ongelmia. En myöskään ole Sofian mielestä lukenut ja ymmärtänyt heidän hintojaan kotisivuilta tarpeeksi hyvin ja lisäksi olen kuulema vielä rasisti. Tässä keskustelussa oli yksi ainoa puhuja, ja se ei ollut minä. Todella yllättävää että joku väittää häntä empaattiseksi. On niin kaukana empaattisesta ihmisestä kuin olla ja voi. Jääkylmä raha-ahne ihminen jonka kauneusideali on hyvin pitkällä luonnollisuudesta. Uskon että silikonimissit ja rikkaat seurapiirirouvat saavat aivan eri kohtelun kun mitä itse sain ... En suosittele paikkaa kenellekään joka arvostaa ystävällistä asiakaspalvelua ja luonnollista lopputulosta.

      • Anonyymi

        Oi, onpas monenlaisia kokemuksia ja tietoja.


      • Anonyymi

        Helppo uskoa! Samaa kokemusta on. Kaiken lisäksi Venäjäfani ja trolli venakkojen sodan puolesta. Kuvottavaa tekstiä suoltaa nettiin koko ajan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi, onpas monenlaisia kokemuksia ja tietoja.

        Älkää menkö venäläisille kampaajillekkaan. Eivät ymmärrä mitä asiakas pyytää ja tulos on ihan juuri päin vastaista mitä pyydetään.
        Venäjällä ammattiin oppiminen on muuta kuin Suomessa. Miten voivat edes laittaa yritystä pystyyn täällä? Pitäisi olla joku seula läpäistä kielitaito!


    • Anonyymi

      Minä olen ainakin ollut supertyytyväinen Sofian "löydettyäni". Tuollaista ammattitaitoa ja varsinkaan täydellistä esteettistä silmää harvalla tässä maassa on. Sofia korjasi muiden tekemiä mokia kasvoissani. Laser ja Fractora ovat siloittaneet ryppyjä ja ylipäänsä kiinteyttäneet, ei moittimista. Kohta onkin taas keväthuollon aika, odotan kovasti!
      Tytti

    • Anonyymi

      Tämä Sofia on ihan uskomattoman epäkohtelias ja tyly. Ei minkäänlaista asiakaspalvelua. En ikinä menisi hänelle pistämään mitään.

    • Jo vuosia olen panostanut rahaa ja aikaa ulkonäkööni, sillä haluan näyttää freesiltä (Kukapa ei haluaisi?). Olen käynyt lukuisissa paikoissa ja hoidot ovat olleet vähintäänkin tyydyttäviä, mutta eivät koskaan niin epäonnistuneita kuin Clinic Esteticillä Sofia Kazakovin tekemänä.

      Ensinnäkin toimenpideaikani oli noin 2 h(!) myöhässä, mitä ei pahoiteltu mitenkään, uskomatonta kyllä. Itse sen sijaan olin kaiken aikaa todella ystävällinen. Ajattelin jopa, hölmö minä, että "Sofia varmaan tekee hyvää jälkeä, joten ei haittaa, että aika on näin älyttömän paljon myöhässä". Olin harmikseni TODELLA väärässä.

      800 euroa maksoi Sofian klinikan sivuillaan kovasti mainostama Fox Eyes -operaatio. Jopa Sofian omien sivujen mukaan hoito kestää noin tunnin. No, Sofiapa ripeänä naisena ( :D ) sutaisi toimenpiteen vajaassa puolessa tunnissa ja nyt minulla on ohimoilla järkyttävät arvet. Aivan uskomatonta puoskarointia, en voi muuta sanoa!

      Sofialla ei näy olevan pienintäkään ammattiosaamista ainakaan lankakohotuksen suhteen. Kerran aiemmin tässä toimenpiteessä olen käynyt ja silloin homma hoidettiin huolellisesti, oli jälkitarkastus ja antibiootitkin määrättiin. Nyt Sofia ei edes tiennyt, tulinko konsultaatioon vai operaatioon. Nähtävästi 800 euron operaation voi hyvillä mielin(?!) sutaista toisen naamaan aivan päin jotain... Kuka näin toimii? En käsitä.

      Olen mallinakin toiminut nainen. Nyt olen saanut uudet järkyttävät kasvot by Sofia Kazakov.

      EN IKIMAAILMASSA SUOSITTELISI CLINIC ESTETICIÄ edes pahimmalle viholliselleni.

      Ja tämän ketjun alkuhan on Sofian surkea yritys mainostaa ilmaiseksi itseään. Sen näkee sokeakin.

      PS: Haluatteko tällä puoskaroinnilla elättää Sofiaa ja tämän luksuselämää? Ette varmaankaan.

      Pyytäkäähän kuitti töistä. Sen kaksi tuntia, kun odotin operaatioaikaani, kukaan maksaja ei kuittia pyytänyt. Verottajaa varmasti kiinnostaisivat Sofian "bisnes". :(

      • Anonyymi

        Huh huh, kuulostaa hurjalta. Tuo aina myöhässä ja tyly käytös ovat huonoa palvelua, mutta olen aikaisemmin ymmärtänyt hänen tehneen hyvää jälkeä. Ilmeisesti näin ei olekaan..


      • Anonyymi

        Sama minulla, kävin lankakohotuksessa ja nyt on valtavat kivut ollut jo monta kuukautta. Otsassa kamalat rutut ja korvien edessä ja takana myös. Pää särkee ja vihloo, kun langat on laitettu päästä otsaan. Piti kohottaa luomia. Tämä maksoi 1450,- ja sain vain kamalat kivut ja naama on rumempi, kuin ennen!
        Olen ottanut yhteyttä Sofiaan, mutta en ome saanut minkäänlaista vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama minulla, kävin lankakohotuksessa ja nyt on valtavat kivut ollut jo monta kuukautta. Otsassa kamalat rutut ja korvien edessä ja takana myös. Pää särkee ja vihloo, kun langat on laitettu päästä otsaan. Piti kohottaa luomia. Tämä maksoi 1450,- ja sain vain kamalat kivut ja naama on rumempi, kuin ennen!
        Olen ottanut yhteyttä Sofiaan, mutta en ome saanut minkäänlaista vastausta.

        Kipuja on joka päivä ja on jo ollu kohta 8 kk, ei taida ikinä nämä kivut loppua. Eikä mistään taida saada apua ja korvauksia?
        Mihin tälläisessä tapauksessa voisi ilmoittaa tai saada jostain jotain apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipuja on joka päivä ja on jo ollu kohta 8 kk, ei taida ikinä nämä kivut loppua. Eikä mistään taida saada apua ja korvauksia?
        Mihin tälläisessä tapauksessa voisi ilmoittaa tai saada jostain jotain apua?

        Terveydenhuollon valitukset laitetaan Valviralle, ehkä tämä kuuluu sinne, jos S on kerran sairaanhoitaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipuja on joka päivä ja on jo ollu kohta 8 kk, ei taida ikinä nämä kivut loppua. Eikä mistään taida saada apua ja korvauksia?
        Mihin tälläisessä tapauksessa voisi ilmoittaa tai saada jostain jotain apua?

        Voimia! Kokenut saman mutta apua ei saa.


    • Anonyymi

      Voittanut vuonna 2011…

    • Anonyymi

      Kun Kazakovin oma naama on kuin petolinnun perse, en kyllä suosittelisi.

    • Anonyymi

      Sofia K:n aika menee Putinin propagandaa somessa levittäessä. Vaikka Venäjä pommittaa Ukrainan kaupungit alas yksi kerrallaan siviileistä välittämättä, syy on hänen mielestään Ukrainan. Kuka tuollaiselta agitaattorilta haluaa edes palveluja ostaa.

      • Anonyymi

        Sofia kertoo olevansa Putinin tuttava.

        Siksi jo boikottiin.

        Dasvidania


    • Anonyymi

      Sofia Kazakov on Kremlin trolli ja käyttää huomattavasti aikaa valeuutisten & propagandan jakamiseen. Kreml luonnollisesti maksaa hänelle siitä. Näin ollen hän on vanhanaikaisesti ilmaistuna maanpetturi (on ymmärtääkseni Suomen kansalainen).

      • Anonyymi

        Näin näyttää olevan! Putinin ja VKK- Ano Turtiaisen sanansaattaja! Trollaa Putinin ja Venäjän hyväksi kiihkeästi! Sitten on olevinaan ValtaKuuluuKansalle-puolueen arvojen kannattaja. Myötähäpeää tunnen naisena. Ja boikotoin kyllä hänen kauneusklinikkaa.


    • Anonyymi

      Muistan tän tyypin lapsuudestani Lappeenrannasta. Oli ihan sekasin jo silloin.

    • Anonyymi

      Oletko huomannut millainen provosoiva Venäjän trolli tuo nainen on?! >Hänelle maksetaan Kremlistä tai on mennyt nupist!aan sekaisin

    • Anonyymi

      Montako ruplaa sait?

    • Anonyymi

      Tulin vaan lukemaan mitä täällä kirjoitetaan. T: Sofia

    • Anonyymi

      Tää on aina kuulemma ollut tosi ylimielinen tapaus,että ystävät ovat harvassa olleet.Kaverini hengas tän kanssa joku kesä ja kaikki alko mennä pieleen kun veikkas tän Sofian iän yläkanttiin lähelle 40 kun neito on joku 34-35 😁
      Mut hyvä että rahaa tulee Kremliltä,vaikka luulis et perusbotti tulis halvemmaksi.

    • Anonyymi

      Oi että oot mun idoli 💯🔥

    • Anonyymi

      https://pt-media.org/2022/09/25/venaja-mieliset-esiintyvat-saannollisesti-mustamaalaamassa-suomea-venajan-medioissa/

      "Kannattaa muuten huomata tässä se, että Helsingin VKK-ryhmään kuuluu Venäjän kansalainen Sofia Kazakov, jolla on hyvin läheiset välit Vähäkainuuseen. Kazakov on raskaan sarjan putinisti, vihaa sydämestään Suomea ja pyrkii kehittelemään milloin mitäkin visioita Suomen jonkinlaisesta alisteisesta suhteesta Venäjään. Kazakov on mm. jakanut ihan avoimesti Suomen rajavartiolaitoksen tietoja raja-asemista ja vihjaillut mitä kautta Suomalaisia tullaan “vapauttamaan”."

    • Anonyymi

      Kannattaa muuten huomata tässä se, että Helsingin VKK-ryhmään kuuluu Venäjän kansalainen Sofia Kazakov, jolla on hyvin läheiset välit Vähäkainuuseen. Kazakov on raskaan sarjan putinisti, vihaa sydämestään Suomea ja pyrkii kehittelemään milloin mitäkin visioita Suomen jonkinlaisesta alisteisesta suhteesta Venäjään. Kazakov on mm. jakanut ihan avoimesti Suomen rajavartiolaitoksen tietoja raja-asemista ja vihjaillut mitä kautta Suomalaisia tullaan “vapauttamaan”.pt-media

    • Anonyymi

      Olisiko täällä tarpeeksi montaa henkilöä jolla huono kokemus jos vaikka keräisi ”adressia” ja asia vaan vietäisiin poliisille, että paikka saataisiin suljettua tai ainakin Sofialta kiellettyä työnteko?

    • Anonyymi

      Firma on mennyt tammikuun lopussa 2023 konkurssiin. Hyvä niin.

      Sofialta varmaan jäi verot maksamatta Suomeen? Venäjällekään niitä olisi aika hankala ollut ohjata.

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe