Mikä neuvoksi?

Aamutakki

Ikää on 19 vuotta ja tatuoinnista olen haaveillut koko pienen ikäni, kuvio ja paikka minne sen otan on hyvin selvillä. Ongelmana on vanhempien suhtautuminen. Ovat sen verran vanhanaikaisia, että heidän mielestään tatuoinnit kuuluvat vain linnakundeille eikä ollenkaan tällaisille kilteille tytöille. Sanoivat vielä ihan suoraan, että eivät anna anteeksi jos sen tatuoinnin otan.
Häijyä..
Asun jo omassa kämpässä, mutta kuitenkin tahtois vielä noudattaa omien vanhempien toiveita ja neuvoja.
Salaa ottaminen olis toki vaihtoehto, eihän ne sitä alaselästä varmaan näkisi, mutta se tuntuu jotenkin lapselliselta. Se salailu.
Onko teillä kokemuksia? Että miten saitte läheiset lämpenemään ajatukselle?

7

555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tartsan

Kukapa nyt ei olisi tuollaista kuullut vanhemmiltaan? Ja tietenkin päälle vielä ne kuluneet kliseet "oletko nyt ihan varma?" ja "sehän on siinä lopun ikäsi". :)
      Itse kuitenkin otin asian reilusti puheeksi ennen kuvan ottoa ja selitin rauhallisesti mikä on homman nimi. Enkä edes odottanut, että ymmärtäisivät, koska kuvan aihe oli varsin karu. Narina kuitenkin loppui, kun tajusivat, etteivät he asialle juurikaan mitään voi. Ja ihan hienosti ne sitten suhtautuivat, kun valmiin kuvan lopulta näkivät.
      Lapsellinen uhoaminen ja kiukuttelu tuskin auttaa - oman harkintakyvyn ja kypsyyden osoittaminen on sitäkin suositeltavampaa.

• Aamutakki

Oon ottanut asian puheeksi monta kertaa, mutta äiti on aina saada sydärin ja puhumisesta ei tuu mitään. Vaikka koitan rauhallisesti selittää. Jos pääsis edes tuohon "oletko nyt ihan varma" -vaiheeseen niin siitä olis hyvä jatkaa. Tuntuu että vanhemmat ovat ne lapselliset tässä, kun eivät pysty puhumaan asiasta ja inttävät vain...

• Tartsan
        Aamutakki kirjoitti:

Oon ottanut asian puheeksi monta kertaa, mutta äiti on aina saada sydärin ja puhumisesta ei tuu mitään. Vaikka koitan rauhallisesti selittää. Jos pääsis edes tuohon "oletko nyt ihan varma" -vaiheeseen niin siitä olis hyvä jatkaa. Tuntuu että vanhemmat ovat ne lapselliset tässä, kun eivät pysty puhumaan asiasta ja inttävät vain...

Vaikuttaa siltä, että ne pitävät sua ihan kakarana vielä. Se voi olla aika turhauttavaa, mutta kyllä se siitä. Pääasia on, että on edes yrittänyt keskustella asiasta.
        Vanhempiasi tuntematta en osaa muuta neuvoa antaa kuin, että on aina parempi kertoa missä mennään. Kyllä sinä itse sen parhaiten tiedät, haluatko kuvan vai et. Tuskinpa kukaan nyt lastaan hylkää jonkun mustetahran takia :)

• Pakkasrouva

Ensimmäisen kuvani sain ottaa "pienen" (lue: parin kuukauden) juttutuokion jälkeen. Olin itse tiennyt jo vuosia, että tatuoinnin haluan, mutta vanhemmille siitä puhuminen olikin hankalaa ja aikaa vievää. Hekin kun ovat sitä mieltä, että vain gangstereilla on tatuointeja ja olivat kovin huolissaan siitä, olenko varmasti ymmärtänyt, että kuva sitten on ja pysyy. =) Mutta lopulta sain heidät ymmärtämään, että kuva olisi minulle tärkeä ja todella tiedän, mitä olin tekemässä. Niinpä sain hienon 18- vuotislahjan.

Mutta nyt olisi uuden kuvan aika. Tiedän suunnilleen, mitä haluan, mutta ongelmana vanhemmat. He kun sanoivat, että tuo yksi kuva sitten jää viimeiseksi, ettei nainen näytä kauniilta, jos on enempi kuvia. Minulla taas on eri käsitys kauneudesta. Enkä minäkään enää kotona asu, mutta haluan kunnioittaa vanhempieni mielipidettä ja säilyttää vaivalla ansaitut lämpivät välit heihin. Luulen, että päädyn tuohon kertomatta jättämiseen, huomaavat sitten joskus, jos huomaavat. Ja kuuntelen huudot sitten.

• Nealeh

Vanhemmat pitävät vieläkin pikkulikkana koska olen sisarusparven nuorin. Suhtautuminen oli alunperin tämä narkkari/linnakundi-linja...

Eräänä päivänä sitten vaan ilmoitin että olen tehnyt yhden päätöksen ja kerroin asian. Kyllähän sitä aluksi nikoteltiin mutta kun selitin miten ja millä perusteella olen miettinyt kuvan, koon, mihin sen otan jne, sekä käynyt muutamassa liikkeessä juttelemassa (kerroin siis kyselleeni asiantuntijan neuvoja) ja katsastamassa paikkoja sekä sitten valinneeni siisteimmän paikan. Kai se mutsikin sitten ymmärsi että olen ihan tosissani miettinyt asian enkä vaan (tapani mukaan) hetken mielijohteesta painu väritettäväksi.
      Sitten jätin asian siihen ja annoin porukoiden sulatella sitä rauhassa.

Ilmoitin vain kun kuva oli otettu, kerroin hoito-ohjeista, rajoituksista, miksi otin sen juuri nyt yms kaikesta mahdollisesta. Se kai auttoi, tosi-asiahan oli että vanhemmat ei oikeastaan tiedä tatuoinneista juurikaan, koska ennen niitä tosiaan oli melko rajatulla ryhmällä immeisiä ja sellaisilla joita ainakaan mun vamhemmat ei tunne...

Loppu hyvin. Kun näytin kuvan olin itse siihen tyytyväinen ja äitikin suostui myöntämään että "sehän onkin ihan kaunis!"

Pidä pääs ja yritä saada mahdollisuus kertoa asioista vanhemmillesi, alkuun päästyä siitä voi olla apua, rauhoittuvat vähän kun lapsukainen ei olekaan menossa surman suuhun! ;)

• a86

olet täysi ikäinen ja voit tehdä mitä haluat sano vanhemmillesi että nyt on jo 2000 luku

• hairdresser

...otin ensimmäisen tatskan 18-vuotislahjaksi. (asun yhä kotona :D)Isältä en edes kysynyt asiasta, äidin kanssa keskustelin. En vieläkään tiedä olimmeko kuvasta samaa mieltä mutta nyt pieni lohikäärme koristaa alaselkää :)

..kuitenkin, nyt 19-vuotiaana otin hieman jatkoja pikkuiseni sivuille ja kun alunperin asiasta äidille sanoin, otti hän sen aika rauhallisesti. (oli ennen tatuoimispäivääni nähnyt painajaisia :D) Kun valmiin kuvan näytin niin sanoi vain että "eihän tuo nyt niin paha olekaan" (en tiedä mitä unta hän näki) :P

Eli...mitähän tässä nyt yritän sanoa. Omapahan on kroppasi ja miten sitä koristelet. Harvassa taitavat olla ne vanhemmat jotka lapsilleen tatuoinnin ottamista suosittelevat! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe