miten tuontiauton verotus menee nykyään?

535d

aatellu täsä joskus hakia/haetuttaa saksata 535d bemun. meneekö verotus nykyään co2 päästön mukaan vai liittyykö verotukseen kokonais massa, varusteet jne jne? jos joku tietää jonku helpon ja todellisen verotus laskurin nii pistääpi linkkiä.

19

3209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä yksi

      autoero.fi

    • _weeruska_
    • 535d

      joo tuon oon kattonut mutta mitä tuohon ajoneuvotunniste kohtaan pitää laittaa?

      • _weeruska_

        Siinähän se lukee. Jos et osaa lukea tai ymmärrä siinä lukevaa suomenkielistä ohjetta niin unohda koko juttu. Tuo sivu on helpoin asia koko jutussa.


      • weeruska_horo
        _weeruska_ kirjoitti:

        Siinähän se lukee. Jos et osaa lukea tai ymmärrä siinä lukevaa suomenkielistä ohjetta niin unohda koko juttu. Tuo sivu on helpoin asia koko jutussa.

        Kerros ny arvon kusipää mistä ton tunnisteen saa tai painu vittuun pätemästä. just tollasia perseenreikiä ku sinä pitäis ravistella niin että paska valuis pitkin reisiä. ja mikä vitun nimimerkki on _weeruska_ painu vittuun mun internetistä.


    • verokarhu,,,,

      Tuolla mahti järjestemästä näkee vain auton pyyntihinnan ja myyntihinnan. niistä verotuspäätöksistä näkee enemmän suuntaa antavia vero määriä.

    • 535d

      joo tuo mahti juttu on aivan perseestä

    • AutoverotusOn*****

      Sun pitää tullin sivuilta kaivaa vaikeasti löydettävä taulukko, josta näkyy mikä on veroprosentti painon/saastepäästöjen mukaan. Saastepäästöjä sovelletaan, kun auto on 2001 tai uudempi.

      Mahdista sitten katsot myynthinnan ja suoritat vähän prosenttilaskua ja niinpä tiedät melko tarkkaan paljonko verokarhu sivaltaa.

      • 535d

        Tuo on ihan pelkkää vaikeeta paskaa eikö kukaan osaa kertoo helppoo tapaa?


      • helppoaseon
        535d kirjoitti:

        Tuo on ihan pelkkää vaikeeta paskaa eikö kukaan osaa kertoo helppoo tapaa?

        Mikä siinä nyt liian ylivoimaista on? Myyntihinta - päästöjen tuoma % myyntihinnasta = autovero. Käy koulu ensin loppuun ja osta sitten vasta auto


      • 535d
        helppoaseon kirjoitti:

        Mikä siinä nyt liian ylivoimaista on? Myyntihinta - päästöjen tuoma % myyntihinnasta = autovero. Käy koulu ensin loppuun ja osta sitten vasta auto

        no on tuo nyt vaikeeta ei tommosta viitti alkaa vääntämään. vittu olkoon koko juttu autovero on perseestä


      • raslisti..
        535d kirjoitti:

        no on tuo nyt vaikeeta ei tommosta viitti alkaa vääntämään. vittu olkoon koko juttu autovero on perseestä

        Autovero on muutaman tonnin 5 vuotiaassa tuontibemarissa.
        Uudessa vähän yli kympin.
        Vero on aika pieni, kannattaa laskea tarkkaan muut kulut, polttoaine, vakuutus, käöyttömaksut, korjaukset.
        Varaudu että vuodessa menee kymmppitonni auton ylläpitoon ja arvonlaskuun.


    • 535d

      oon vähä selvitelly asioita henkilöiltä jotka on autoja saksasta tuonut. eipä siinä mitää ihmeellistä oo. tätä lukuunottamatta nuo 3 viimestä 535d kirjoittamaa kommenttia on joku muu kirjoitellut, en minä (alkuperäinen topicin aloittaja 535d)

      • 723i

        Uskotaan joo,... oikeesti tuo on aika huono trolli: ensin et muka tiedä mistään mitään ja heität viestin tänne, ja sitten muka kyseletkin kavereilta ja kaikki selvää ja yksinkertaista.


    • ostettu

      Auton tuonti on melko yksinkertainen projekti. Kuitenkin muutama asia olisi hyvä olla hallinnassa.
      Yhteen- ja vähennyslasku, prosenttilaskun alkeet ja ymmärrys, että yksi prosetti ei aina ole sama kuin 100 euroa. Sisälukutaito olisi myös syytä olla peruskoulutasoa, noilla siis jo kinnerikauppa luonnistaa hienosti.

    • sportsweep

      Ajoneuvotunniste=valmistenumero

      • wille97

        Entä jos sitä ei ole olemassa? Mikä muu käy tulliin?


      • cmonhei
        wille97 kirjoitti:

        Entä jos sitä ei ole olemassa? Mikä muu käy tulliin?

        Jos ei sitä löydy niin auto on Puolassa viidestä eri kolariauton raadosta kokoonparsittu yksilö.


    • Eikösaatuua

      Mitens sitten ns rakennettu auto? eli onnistuuko saada rekisteriin esim Ford Granada -83 Ghia johon vaihdettu v8 LS1, jarrut,laatikko yms ja on ihan laillisesti liikenteessä saksassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe