Kumpi: Jeeppi vai Lantikka?

Maausturijätkä

Elikkä kysymys kuuluu: Kumpi on parempi Jeep Wrangler vai Land Rover Defender?

9

1058

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastakysymys

      Millä kriteereillä autoja pitäisi arvioida? miten paremmuus määritellään?

    • Kokemusta vain Defestä, ja KJ Cheron muinoin omistaneena on pakko veikata, ettei Wrankku voi ainakaan huonompi olla, joten ääni Wrankulle. Ihan leuhka pelihän se Defe on, mutta paljon olisi parannetavaa, että siinä ihminen viihtyisi

    • W Rubicon

      Maastokelpoisuus ja laatu: Wrangler 6-0

      • ihan oikeasti

        laatu ja maastokelpoisuus 6-0 Defenderille.


    • No tuota...

      Kuten sanottua, riippuu käyttötarkoituksesta.

      Jeep Wrangler Rubicon versiona on kyllä pätevä laite sinäänsä, että on hitaat vaihteet, aavistuksen isommat renkaat ja lukkoakselit vakiona.

      Mutta se varmaan näkyy hinnassakin, samat vehkeet saa defeenkin tietty rahalla.

      Defenderin hyviä puolia taas olisi jatkuva neliveto, ja moottori, jos diesel koneiseen Jeeppiin vertaa. Alusta myös defessä hyvä ja osien saatavuus, jos offroad käyttöön rakentaa, sekä 3500kg perävaunumassa.

      Makuasia...

      Omasta mielestäni parhaita tuon luokan uusista autoista kuitenkin on Toyotan 70 sarjalainen, harmi ettei niitä tuoda enää tänne. :)

      • Discovery 4

        Maastoautoista nykyisin ehdottomasti paras on Land Rover Discovery 4. Puhutaan sitten varusteista tai maantie ominaisuuksista, tiloista tai maasto-ominaisuuksista.
        Uusi 3 litrainen myös kulkee pienellä, reilusti alta kympin. Vääntöä on ja Ford tekniikka kyllä kestää isältä pojalle.
        Takuuaika 3 vuotta kertoo paljon valmistajastakin. Toyota voi olla jonkin verran kestävämpi, mutta Discovery on ajettavana ylivoimainen niin maastossa kuin tielläkin. Hintakin varsinkin pakettiauto versiona on edullinen ja maksut edulliset.
        Asuntovaunun vetäjänä ei parempaa voi kuvitella, 3500 kg vetopaino ja täysilmajousitus, sekä perävaunun ajonvakautus vakiona. Disco nelonen on myös esim. Sporttia paljon tilavampi ja käyttökelpoisempi maasto farmari.
        Lunta kun on puoli metriä ei mökkireissu jää tekemättä ja voi matkalla vetää ojasta muutaman Honda city maasturinkin.
        Silloin kun tarvitset todellisen herrasmies maasturin ota Discovery 4, enkä ole myyjä vaan tyytyväinen omistaja.


      • Ahha...
        Discovery 4 kirjoitti:

        Maastoautoista nykyisin ehdottomasti paras on Land Rover Discovery 4. Puhutaan sitten varusteista tai maantie ominaisuuksista, tiloista tai maasto-ominaisuuksista.
        Uusi 3 litrainen myös kulkee pienellä, reilusti alta kympin. Vääntöä on ja Ford tekniikka kyllä kestää isältä pojalle.
        Takuuaika 3 vuotta kertoo paljon valmistajastakin. Toyota voi olla jonkin verran kestävämpi, mutta Discovery on ajettavana ylivoimainen niin maastossa kuin tielläkin. Hintakin varsinkin pakettiauto versiona on edullinen ja maksut edulliset.
        Asuntovaunun vetäjänä ei parempaa voi kuvitella, 3500 kg vetopaino ja täysilmajousitus, sekä perävaunun ajonvakautus vakiona. Disco nelonen on myös esim. Sporttia paljon tilavampi ja käyttökelpoisempi maasto farmari.
        Lunta kun on puoli metriä ei mökkireissu jää tekemättä ja voi matkalla vetää ojasta muutaman Honda city maasturinkin.
        Silloin kun tarvitset todellisen herrasmies maasturin ota Discovery 4, enkä ole myyjä vaan tyytyväinen omistaja.

        Epäilen oletko omistaja, koska listaat asioita ja ominiasuuksia kuin myyntiesitteestä. :)

        Eikä Discovery 4 ole samaa luokkaa Toyotan 70 sarjalaisen, Defenderin tai Wrangler Rubiconin kanssa. Autot on suunnattu tyystin eri yleisölle ja erilaiseen käyttötarkoitukseen.

        D4:n heikkouksia vrt. 3:een edellämainittun ovat:

        -Painava, auto uppoaa suohon ja lumeen, tarvitset todella suuret renkaat saadaksesi pintapaineen alhaiselle tasolle. Samalle tasolle esim. alumiinikorisen defen kanssa. D4 on yksi painavimpia nomimaastureita tuossa luokassa, ja saanut siitä paljon pyyhkeitä. LR on onneksi tajunnut tämän, jonka vuoksi esim uusi RR on selvästi kevyempää sorttia.

        -D4 on erillisjousitettu edestä ja takaa, tämä lähinnä haittaa auton modifiointia, vaikeuttaa suuresti korotettavuutta ja joustovaroja. Toki akselin alla maavara on erinomainen ja nopeassa ajossa erilisjousitus tarjoaa parempaa pitoa. Toisaala jäykkä-akseli pitää maavaran akselin alla vakiona, tarjotaa suuria joustovaroja, helppo korottaa suuremille renkaille, jne.

        -Luistonestoon ja ESP:n täysin pohjaava nelivetotekniikka, oikeiden lukkojen sijaan. Luistoneston haittoja ovat katkonainen veto, sillä ei saada täysin jatkuvaa ja yhtenäistä vetoa. Se on ns. aktiivinen systeemi ja reagoi vasta sitten kun pyörä jo luistaa. Toinen ongelma on se, että luistonestoa ei voi käyttää pitkästi yhtäjaksoisesti, koska jarrut menevät pilalle, eli tietokone kytkee sen aika-ajoin pois jarrujen säästämiseksi. Siltikkin se lisää jarrujen kulumista.

        Oikea lukko on se mikä pitäisi olla, mutta koska sellaisten laittaminen lisää kustannuksia, autonvalmistajat eivät sitä tee. Luistonestolla pääsee näytöksessä ja satunnaisesa käytössä melkein yhtähyvään tulokseen ja lisäksi luistonestollisella autolla ajaminen on helppoa, kun ei tarvitse ymmärtää milloin lukkoa pitää käyttää ja milloin ei.

        Land Roverihan nyt pudottaa alennusvaihteistonkin discovery 4:stä pois valmistuskulujen säästämiseksi ja polttoainekulutuksen pienentämiseksi siitä syystä, että tutkitusti selvä osa ostajista ei aja ollenkaan maastossa.

        -Auto joka on täynnä elektroniikka on vähän huono vedessä jos vesi pääsee väärään paikkaan ja tietokoneet pimenee. Noita sähkösysteemejä ei ole täysin koteloitu maastureissa. Esimerkiksi moottori ei enää toimi kunnolla, kun elektroninen moottorinohjaus on poissa pelistä, D4:ssä vielä moottorin lisäksi, vaihteisto, neliveto, käsijarru ja jousitus kaikki ovat sähköisesti ohjattuja.

        -Osassa malleista typerät suuret vanteet, joiden vuoksi renkaista tulee matalaprofiiliset, joka taas on huono asia maastossa, varsinkin jos haluat ajaa matalammilla rengaspaineilla.

        Discovery 4 on kyllä muuten luokassaan hyvä, varsin pätevä laite satunnaiseen maastossa piipahtamiseen sekä käyttöautoksi.


    • romurautoja

      ehdottomasti ei kumpaakaan!

    • Croks

      Varmaa en osaa sanoa. Kokemusta kahdesta Jeepistä. Se on monipuolinen kun ei ole ihan työkalu mutta pääsee moneen paikkaan. Semmosta Jeeppiä ei kannata ostaa jossa on VM-makaronidiisseli. Italialaista tekoa kannattaa välttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7485
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3977
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2814
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2662
    6. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2289
    9. Askanmäessä Huippu esitys

      Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2248
    10. Siis hetkonen

      Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe