HYTÖNEN RAIMO 7.7.2004 23:06
Voihan raato!
Turha luulo, että hiivatin loota mitään kestäisi. Sen verran parannusta edelliseen kuitenkin, että nyt loota kesti erittäin varovaista ajoa peräti 600 kilometriä - joka on sentään kolme kertaa enemmän kuin edellisellä laatikolla. Ja jotta homma ei kävisi liian yksitoikkoiseksi, niin nyt synkronointi katosi kakkosvaihteesta, kun se kummallakin edelliskerralla häipyi ensin kolmosesta. Ei kai tässä auta muu kuin kääntyä taas merkkihuollon puoleen (takuu)korjauksen merkeissä. Sen verran olen kyllä ollut yhteydessä DeltaMotorin Paavo Heimoseen, että tiedän muillakin olleen vastaavia ongelmia.
Mielestäni on enemmän kuin kummallista, ettei yhtä hiivattia saada kuntoon - nykyisenkaltaisen tilanteen jatkuessa koko kapistuksella ei tee käytännössä mitään!
P.S. Saksalaiset ovat varmaan huomanneet saman, sillä Bürstner, Dethlehffs, Hymer ja Knaus ovat valinneen osaan uusista malleistaan Renault Masterin alustaksi.
Tällaisia murheita on fiatissa edelleenkin!! Mistä tuo kertoo muusta kuin helvetin huonosta laadusta!
Kyllä fiatti kestää!!
15
1873
Vastaukset
- jesjes
HYTÖNEN RAIMO 26.8.2004 10:17
Ennätys tuli - mutta ei mitalia
Huhtikuussa alkanut fiasko sen kun jatkuu. Ilmoittivat, että vaihteistoremontissa olleen Fiatin (1,9TD) voisi käydä noutamassa kunnostettuna kotiin. Noudatin tietenkin ilahtuneena kutsua, mutta kuinka ollakaan - kun olisi pitänyt vaihtaa kolmoselle - sitä eikä mitään muutakaan vaihdetta löytynyt mistään. Eikun parkkiin tien sivuun ja vaihteistoa hämmentämään. Ja tämä kaikka vain kolmensadan metrin ajon jälkeen (missä mitali?).
Hämmentelyn jälkeen löytyi sen verran vaihteita, että pääsin taas takaisin korjaamolle. Pyysin korjaamopäällikköä koeajamaan auton, joka tapahtuikin - samoin tuloksin. Eli autosta löytyi ykkönen ja kakkonen, mutta kun tuli aika vaihtaa kolmoselle niin nietu!
No, katiska jäi edelleen korjaamolle jatkotutkimuksia varten. Kävin tutustumassa asian nykyvaiheeseen eilen paikan päällä - ja kas kummaa auto oli saatu jo sisälle ja konepelti avatuksi.
Soitin sisuuntuneena DeltaMotorin Paavo Heimoselle ja vaadin korjaamon vaihtamista, mihin minulla on kuluttajasuojalain ja korjaamosäännöstön mukaan täysi oikeus. Hän oli asiasta yhtä ymmällä kuin Martti Vainio Los Angelesin dopingkäryn jälkeen, vaikka olen ollut häneen asian tiimoilta yhteydessä jo useammankin kerran. Vakuutti kuitenkin, että auto saadaan kuntoon ennen lumen satamista.
Mitäpä tähän muuta kuin, että on jo aikakin - eihän tuon kanssa ole tapeltukaan vasta kuin vähän toista vuotta, jonka aikana siihen on vaihdettu kolme uutta vaihdelaatikkoa ja suoritettu kaksi kertaa sisuskalujen vaihto. Viimeksi kertoivat joutuneensa sovittamaan osia toisiinsa - rälläkällä rattaiden paksuutta säätämällä!!! - jonka jälkeen sen piti toimia hyvin. Minun päähäni ei kyllä mahdu, että uudet osat eivät mahdu paikalleen sovittamatta - mutta jos näin on, niin onhan PSA -konsernilla kummalliset valmistustoleranssit!
P.S. Sen, että osia oli sovitettu toisiinssa rälläkkää apuna käyttäen, sain tietää eilisen korjaamokäyntini yhteydessä puolivahingossa, oli näet korjaamon puolella ainakin yksi rehellinen asentaja, joka kertoi millä menetelmillä vaihteistoa oli korjattu. Täytynee tässä kohta kääntyä kuluttajavalituslautakunnan puoleen, kun näyttää siltä ettei asiaan tule muuten parannusta.- neiti X
Joo, taitais olla viisainta vaihtaa miehiä penkin ja ratin välissä. Tietää sen ettei vanhoilla miehillä mitkään kepit kunnossa pysy....
- Jukka
neiti X kirjoitti:
Joo, taitais olla viisainta vaihtaa miehiä penkin ja ratin välissä. Tietää sen ettei vanhoilla miehillä mitkään kepit kunnossa pysy....
Kyllä tuo mies ainaki tuntuu tietävän tavallista enemmän autotekniikasta. Paskanjauhaminen sikseen, tuommoinen vetää kyllä mielen vakavaksi, miten voi noin paljon jollain vastustaa? Onko fiatin laatu pudonnut näinkin paljon, eihän se tosin koskaan ole kestävimpiä ollutkaan mutta kelpo peli kuitenkin.
- neiti X
Jukka kirjoitti:
Kyllä tuo mies ainaki tuntuu tietävän tavallista enemmän autotekniikasta. Paskanjauhaminen sikseen, tuommoinen vetää kyllä mielen vakavaksi, miten voi noin paljon jollain vastustaa? Onko fiatin laatu pudonnut näinkin paljon, eihän se tosin koskaan ole kestävimpiä ollutkaan mutta kelpo peli kuitenkin.
Minulla on fiat ducato kestänyt jo 5 vuotta ja sitä on käytetty sekä matkailussa, että työmatkoillakin. Joten väkisinkin näyttää siltä, että kyse on penkin ja ratin välissä olijasta.
- Häh hää !
neiti X kirjoitti:
Minulla on fiat ducato kestänyt jo 5 vuotta ja sitä on käytetty sekä matkailussa, että työmatkoillakin. Joten väkisinkin näyttää siltä, että kyse on penkin ja ratin välissä olijasta.
Kyllä se muuttuu ääni kellossa, kun vaihdatte suraavan uuden Ducaton itsellenne !
Kokemusta on. Mutta 90 luvun vehkeet on kyllä pysyny kasassa paitsi tuo vitonen.
Sitä minä en kyllä ymmärrä, että jos olet oikeasti fiatin käyttäjä, niin et yhtään sympatisoi semmosta henkilöä, joka tekee arvokasta työtä sen johdosta, että muiden ei tarvitsisi kärsiä Fiatin laadusta. Häpeä !
Näitä asiakkaiden syyllistäjiä on kyllä aina näkynyt näillä palstoilla, mutta odotahan kun saat itse viallisen tuotteen, sitten tiedät miltä tuntuu kun arvon ystävä ensimmäisenä mölähtää, että itse rikoit!!!
- pois
taitaa kuule olla vika siinä kepin ohjaamossa olevassa päässä..
miksi ducatoja ei sitten seiso tien varsilla jos kerran ovat niin pirun heikkoja?
sentään valtaosa maan matkailuautoista on fiatin pohjalla, niin pitäisihän se näkyä hajonneina autoina???
itse muuten en aja ducatoa, eli tämä ei ole mikään puolustuspuhe
sananvapaushan tässä maassa on mut kuinkahan kauan myyjä viitsii kuunnella moista mustamaalausta- Voi pyhä !
Tuo on juuri sitä asennetta, jonka takia auto ym. tehtaat uskaltavat laskea hieman epäkelpoja tuotteita kauppaan.
Juuri nämä "opettajat" sanovat, että olet käyttänyt väärin, tai että sinun olisi pitänyt tietää, esim että viitosvaihdetta ei saa käyttää normaaliajossa.
Autotehtaat tietävät tuon asenteen ja sen takia uskaltavat antaa susia liikenteeseen. Se on nimittäin sitten helppo maksattaa niillä huonon itsetunnon vaivaamilla asiakkailla korjauskulut. Ja sitten vaivihkaa maksaa hiljaisiksi ne jotka uskaltavat vaatia oikeuksiaan.
Ja sitten ilmaantuu tämmöisille palstoille näitä besserwissereitä, jotka sanovat että minun Ducato ei mene rikki, kun ajan oikein, ja oikeastaan minulla ei ole edes Ducatoa. Itse asiassa ei autoakaan. Häpeä !!!!
Ne ihmiset, jotka vaativat oikeuksiaan isoja tehtaita ja järjestelmiä vastaan, heitä pitää kunnioittaa !! Hitto meillähän olisi vielä maaorjuus käytössä, jos kukaan ei olisi uskaltanut. - miten
Voi pyhä ! kirjoitti:
Tuo on juuri sitä asennetta, jonka takia auto ym. tehtaat uskaltavat laskea hieman epäkelpoja tuotteita kauppaan.
Juuri nämä "opettajat" sanovat, että olet käyttänyt väärin, tai että sinun olisi pitänyt tietää, esim että viitosvaihdetta ei saa käyttää normaaliajossa.
Autotehtaat tietävät tuon asenteen ja sen takia uskaltavat antaa susia liikenteeseen. Se on nimittäin sitten helppo maksattaa niillä huonon itsetunnon vaivaamilla asiakkailla korjauskulut. Ja sitten vaivihkaa maksaa hiljaisiksi ne jotka uskaltavat vaatia oikeuksiaan.
Ja sitten ilmaantuu tämmöisille palstoille näitä besserwissereitä, jotka sanovat että minun Ducato ei mene rikki, kun ajan oikein, ja oikeastaan minulla ei ole edes Ducatoa. Itse asiassa ei autoakaan. Häpeä !!!!
Ne ihmiset, jotka vaativat oikeuksiaan isoja tehtaita ja järjestelmiä vastaan, heitä pitää kunnioittaa !! Hitto meillähän olisi vielä maaorjuus käytössä, jos kukaan ei olisi uskaltanut.sitten on mahdollista että toiset ihmiset pystyvät ajamaan ducatoillaan määräaikaishuollosta toiseen ilman muita huoltotarpeita jos auto kerran on täysi susi?
kerroppa se.
työni puolesta olen paljon tekemisissä pakettiautojen tekniikan kanssa ja on siellä ducatoakin joukossa todella paljon joten uskallan väittää tietäväni jotakin siitä miksi auto ei kestä.
matkailukorin ajaminen ducaton alustalla ei ole mitään normaaliajoa, vaikka paino ehkä pysyykin pakettiautokäytön kanssa samoissa lukemissa, ilmanvastus ja sen aiheuttama rasitus rungolle ja tekniikalle ei todellakaan ole sama mitä normaalilla peltikorilla ja fiat ei niitä matkailuautoja tee joten ainoa mahdollisuus auton säästämiseen ja käytön rajoituksien tajuamiseen on kuljettajalla.
jos niitä korvauksia pitää joltain vaatia niin eiköhän oikeampi osoite olisi korinvalmistaja joka on laittanut fiatin alimitoitetun alustan koppansa alle.
halutessasi voin laittaa linkin missä voit laskea oman autosi tarvitseman tehon jollekin nopeudelle ja voit vertailla tulosta peltikoppaisen vastaavan auton arvoihin. - Niinpä !
miten kirjoitti:
sitten on mahdollista että toiset ihmiset pystyvät ajamaan ducatoillaan määräaikaishuollosta toiseen ilman muita huoltotarpeita jos auto kerran on täysi susi?
kerroppa se.
työni puolesta olen paljon tekemisissä pakettiautojen tekniikan kanssa ja on siellä ducatoakin joukossa todella paljon joten uskallan väittää tietäväni jotakin siitä miksi auto ei kestä.
matkailukorin ajaminen ducaton alustalla ei ole mitään normaaliajoa, vaikka paino ehkä pysyykin pakettiautokäytön kanssa samoissa lukemissa, ilmanvastus ja sen aiheuttama rasitus rungolle ja tekniikalle ei todellakaan ole sama mitä normaalilla peltikorilla ja fiat ei niitä matkailuautoja tee joten ainoa mahdollisuus auton säästämiseen ja käytön rajoituksien tajuamiseen on kuljettajalla.
jos niitä korvauksia pitää joltain vaatia niin eiköhän oikeampi osoite olisi korinvalmistaja joka on laittanut fiatin alimitoitetun alustan koppansa alle.
halutessasi voin laittaa linkin missä voit laskea oman autosi tarvitseman tehon jollekin nopeudelle ja voit vertailla tulosta peltikoppaisen vastaavan auton arvoihin.Juttuni oli tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka koettavat vierittää syytä alustan heikkouteen käyttäjille. Siihen en aio ottaa kantaa kenenkä vika se on.
Mutta esim. Fiat on maksanut esim. minulle korvauksia vitosen rattaiden vaihdosta, mutta ei se tullut niitä itse tarjoamaan. Kysyä ne piti.
Tarkoitatko sinä, että Fiatin, Peugeotin tai Citroenin johtajat eivät ole tienneet mihin käyttöön he ovat myyneet alustana toimittaneensa rungon jos tilaajana on ollut Knaus tai esim. Dettlefs ?
Ducato ym. vastaavat on oikeasti tarkoitettu pakettiautoksi mutta niille rungoille rakennetaan suurin osa matkailuautoista Euroopassa. Tarkoitatko sinä, että Fiat, Peugeot, Mersu ja Citroen ovat ilmaisiksi antaneet ne rungot matkailuautotehtaille, eivät liikevoiton vuoksi.
Suomessa Ducato-pakettiautoilla kuljetetaan keskimäärin hyvin kevyitä lasteja, mutta esim. tuo viitosvaihteen rikkoutuminen oli tapahtunut pakettiautoillekin ja jopa useita kertoja 3 vuoden takuuaikana. Takuuaikana se vaan korjattiin takuuseen automaattisesti, mitä ei tehty matkailuautoille.
Eli siis, jos tuotteessa on vikaa, vika on on korjattava. Korjauksen maksaa aina kayttäjä jos ITSE ei pidä oikeuksistaan kiinni. Niin se vain on ! Vaikka ei pitäisi olla. - niin
Niinpä ! kirjoitti:
Juttuni oli tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka koettavat vierittää syytä alustan heikkouteen käyttäjille. Siihen en aio ottaa kantaa kenenkä vika se on.
Mutta esim. Fiat on maksanut esim. minulle korvauksia vitosen rattaiden vaihdosta, mutta ei se tullut niitä itse tarjoamaan. Kysyä ne piti.
Tarkoitatko sinä, että Fiatin, Peugeotin tai Citroenin johtajat eivät ole tienneet mihin käyttöön he ovat myyneet alustana toimittaneensa rungon jos tilaajana on ollut Knaus tai esim. Dettlefs ?
Ducato ym. vastaavat on oikeasti tarkoitettu pakettiautoksi mutta niille rungoille rakennetaan suurin osa matkailuautoista Euroopassa. Tarkoitatko sinä, että Fiat, Peugeot, Mersu ja Citroen ovat ilmaisiksi antaneet ne rungot matkailuautotehtaille, eivät liikevoiton vuoksi.
Suomessa Ducato-pakettiautoilla kuljetetaan keskimäärin hyvin kevyitä lasteja, mutta esim. tuo viitosvaihteen rikkoutuminen oli tapahtunut pakettiautoillekin ja jopa useita kertoja 3 vuoden takuuaikana. Takuuaikana se vaan korjattiin takuuseen automaattisesti, mitä ei tehty matkailuautoille.
Eli siis, jos tuotteessa on vikaa, vika on on korjattava. Korjauksen maksaa aina kayttäjä jos ITSE ei pidä oikeuksistaan kiinni. Niin se vain on ! Vaikka ei pitäisi olla.Toiset kuljettajat lukevat käyttohjekirjan, useimmat vieläpä ymmärtävät lukemansa ja osaavat ajaa raskaassa lastissa olevaa alustaa siten että se kestää, toiset eivät lue/ymmärrä/omaa minkäänlaista pe**tuntumaa ja sitten nämä reppanat vaativat vielä korvauksia ymmärtämättömyydestään.
- Niinpä !
niin kirjoitti:
Toiset kuljettajat lukevat käyttohjekirjan, useimmat vieläpä ymmärtävät lukemansa ja osaavat ajaa raskaassa lastissa olevaa alustaa siten että se kestää, toiset eivät lue/ymmärrä/omaa minkäänlaista pe**tuntumaa ja sitten nämä reppanat vaativat vielä korvauksia ymmärtämättömyydestään.
Turhaan yrität syyllistää !
Nimenomaan ohjekirjassa olleen ohjeen takiahan ne minunkin laatikon korjauksessa avusti. Ohjekirjassa nimenomaan luki, että pitää vaihtaa 5 vaihteelle paljon ennen 80 km/h vauhtia. Tosin en sitä noudattanut, vaihdoin vasta 85:ssä.
Sitä ohjetta tehdas, eikä maahantuoja, eikä Italkon ole vieläkään kumonnut vaikka vika on ollut tiedossa 6 vuotta.
Sinä siis edelleenkin pysyt kannassasi, että väärin ajettu, jos on ajanut juuri niinkuin ohjeet ovat kehottaneet. Ja syy on kuskin.
Kerran vielä:
Sitä ohjetta tehdas, eikä maahantuoja, eikä Italkon ole vieläkään kumonnut vaikka vika on ollut tiedossa 6 vuotta. Mutta ovat hieman muuttaneet vaivihkaa osien lujuutta, siitä kummemmin hölisemättä. Saksan karavaaniliitto on ollut riittävän aktiivinen asiassa. Suomalaiset on olleet kuin sinäkin, syyttäneet omistajia. huh huh!
Siis asiakkaan pitää sinun mielestä kärsiä se nahoissaan, että tuote on huono. Älä höpise !! Et itsekään tee niin. - hermo
Niinpä ! kirjoitti:
Turhaan yrität syyllistää !
Nimenomaan ohjekirjassa olleen ohjeen takiahan ne minunkin laatikon korjauksessa avusti. Ohjekirjassa nimenomaan luki, että pitää vaihtaa 5 vaihteelle paljon ennen 80 km/h vauhtia. Tosin en sitä noudattanut, vaihdoin vasta 85:ssä.
Sitä ohjetta tehdas, eikä maahantuoja, eikä Italkon ole vieläkään kumonnut vaikka vika on ollut tiedossa 6 vuotta.
Sinä siis edelleenkin pysyt kannassasi, että väärin ajettu, jos on ajanut juuri niinkuin ohjeet ovat kehottaneet. Ja syy on kuskin.
Kerran vielä:
Sitä ohjetta tehdas, eikä maahantuoja, eikä Italkon ole vieläkään kumonnut vaikka vika on ollut tiedossa 6 vuotta. Mutta ovat hieman muuttaneet vaivihkaa osien lujuutta, siitä kummemmin hölisemättä. Saksan karavaaniliitto on ollut riittävän aktiivinen asiassa. Suomalaiset on olleet kuin sinäkin, syyttäneet omistajia. huh huh!
Siis asiakkaan pitää sinun mielestä kärsiä se nahoissaan, että tuote on huono. Älä höpise !! Et itsekään tee niin.no olisikohan se laatikkosi hajonnut jos olisit noudattanut sitä ohjetta..
- Onko !
hermo kirjoitti:
no olisikohan se laatikkosi hajonnut jos olisit noudattanut sitä ohjetta..
Hulluhan minä olisin ollut jos olisin vaihtanut 5 vaihteelle 60 vauhdissa niinkuin käyttöohje suositteli. Jumaliste olenhan dieseliautoja ajanut jo 37 vuotta ammattiliikenteessä.
Vielä kerran :
Jos ihmiset eivät itse pyrkisi hoitamaan omia asioitaan, niin kuka niitä sitten hoitaisi. "Ajatusten Tonavat" ja niiden kätyrit ? Kumpi olet ? Kenen leipää syöt sen lauluja laulat ?
Mutta auta armias jos sinulle sattuu joku myymään viallisen tuotteen. En nouse kanssasi barrikaadeille. Siirryn vastapuolelle heti ! - keke
miten kirjoitti:
sitten on mahdollista että toiset ihmiset pystyvät ajamaan ducatoillaan määräaikaishuollosta toiseen ilman muita huoltotarpeita jos auto kerran on täysi susi?
kerroppa se.
halutessasi voin laittaa linkin missä voit laskea oman autosi tarvitseman tehon jollekin nopeudelle ja voit vertailla tulosta peltikoppaisen vastaavan auton arvoihin.Kyllä noita ducaton askeja on hajonnut aivan samaan tahtiin myös auton omaan peltikoriin tehdyistä matkakärryistä, niin ja tietenkin pelkistä pakuista.
- sun puolesta
Eikö laki suo mitään mahdollisuutta mihinkään asiassasi.
Itselläni 14kk vanha Ducato.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1202380Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699