Musta "näppy" posken limakalvolla!?

panic21

Auttakaa tietämätöntä ja stressaantunutta ihmistä!
Näin sairaspelkoisena ihmisenä...

Minulta otettiin alaviisaudenhammas pois n. 2kk sitten. Tai alle.
Huomasin sillon poskessani jo mustan nuppineulanpäänkokoisen "näpyn".
Kerroin siitä h-lääkärillä eikä ne kommentoineet asiaan mitenkään,joten annoin sen olla. Nyt kun vilkaisin suuhuni, oli se kai sama näppy (tai uusi?) kasvanut n.3mm kokoiseksi epäsymmetriseksi näpyksi. Näyttää vähän niinkuin luomelle.

Muistelin että taisi kerran ennenkin olla pari pikkiriikkistämustaa pistettä samalla poskenpuoliskolla, joita yritin raaputtaa pois, ne näköjään oli lähteny ajan kans pois. Ärsyttää kun en tiedä onko tämä näppy kasvanut vai onko se uusi, mutta veikaan että kasvanut.
Mikä se on??
En muuten tupakoi lainkaan. Ja olen parikymppinen.

Mikä tuo voisi olla?? En heti viitsisi juosta lääkäriin paniikissa.
Niin ja näppy ei ole kipeä.
En sitten tiedä jos lievä purentavikani aiheuttaa jotain verenpurkaumia poskeen?

Onko jollakin ollut tälläisiä?

Toivottavasti joku osaisi kertoa omakohtaisenkokemuksen tai vinkin!
Eikä mitään "Idiootti juokse päivystävälle hammaslääkärille!" kommentteja.

Kiitos avusta jo etukäteen!

6

18162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panic21

      Niin ja kävin juuri hammasröntgenissä kun tuo taisi olla suussa. Olisiko röntgenkuvissa näkynyt "tulehdus" snm syy jos tuo näppy olisi joku "vakava"?

    • panic21

      Ja VIELÄ lisäys kun etsiskelin tietoa googlesta. Jossain luki että näpystä menee valkoinen juovi ylöspäin jos näppy johtuu purennasta. Ja minulla meni siitä sellainen vaaleahko juovi. Kyllä hankin nyt ne yökiskot. Olen melkein useaan otteeseen purrut yöllä huulenikin niin rikki, että hampaat ovat olleet punertavat veren määrästä...

      Mutta jos jollakin kokem. tai jtn niin saa sanoa tai vinkkejä!

    • Rautahammas

      Yökiskon hankinta kuulostaa fiksulta kun noin kovastu puret hampaita. Samalla voit näyttää hammaslääkärillesi sitä näppyä. Se varmaankin osoittautuu pieneksi limakalvonalaiseksi verenpurkaumaksi.
      Röntgenissä nuo näpyt eivät näy, mutta kova ja pitkään jatkunut hampaiden yhteenpureminen kyllä.

      • jossu19823

        kannatta käydä nayttämässä


    • hamppari3

      Luulisin, että on juuri tuollainen Rautahampaan mainitsema limakalvonalainen verenpurkauma! Itsellä tulee niitä joskus kun puraisen poskeen. Menee itsestään pois, eli ei syytä huoleen. Kannattaa kyllä käydä näyttämässä jos huolestuttaa, sillä en tietenkään voi varmuudella sanoa.

    • Anonyymi

      Mullakin on tuolla en näppy suussa posken limakalvossa, oon 12v tyttö jaen tiedä mitä teen.. Oon kaverilla ja sellanen vaa ilmesty, en kyllä tiedä että mistä ja minkä takia :((

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe