Tapsa

Nainen oli sekoittaa järkeni.

Tutustuin itseäni vanhempaan Aasialaiseen naiseen jolla oli kaksi lasta.
Hän oli eksoottinen ja näytti voimakkaasti tunteitaan. Hän rehvasteli mieskokemuksillaan ja kertoi ettei koskaan ole ollut pitkään ilman miestä. Luulen, että hän pyrki antamaan minulle itsestään halutun kuvan ja sellaisen josta pitää huolehtia hyvin ettei kukaan vie sitä minulta. Ulkona ollessamme hän oli ärsyttävän lämmin tuntemiansa miesystäviään kohtaan.
Ne eivät hänen sanomansa mukaan olleet entisiä miesystäviä. Puheet ja käytös kuitenkin provosoivat minut niin ajattelemaan.
Kun otin miesjutut puheeksi oli hän välinpitämätön, eikä halunnut ymmärtää asian vaivaavan minua. Lopulta vastasi erikseen kysyttäessä nopeasti jotain sitä sen enempää miettimättä. Myöhemmin huomasin vastauksien olevan epäloogisia aikaan ja paikkaan nähden kertomuksissa. Hän valehteli ja muutti tarinaa.
Provoiva käytös jatkui ja huomasin ettei meillä toimi avoin keskustelu. Ehkä ylireagoin alussa miesjutuista ja kiihdyin, mutta halusin selvittää asian itselleni. Keskustelimme kaupungilla joskus hänen tuntemansa miehen kanssa jota hän sanoi miestä vanhaksi perheystäväksi. Puhuivat hänen kieltään joten en ymmärtänyt siitä mitään. Myöhemmin sain kuulla ystävältäni, että mies oli hänen entinen miesystävä. Hän valehteli taas, se ärsytti. Hän sanoi olevansa fiksu nainen ja käyvänsä vain harvoin ravintolassa, en ymmärtänyt sitäkään kun tiesin hänen käyneen ravintolassa. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta ihmetytti miten voi aina tutusatua miehiin ravintolassa jos siellä ei käy.
Siihenkin tuli lopulta selitys. Hän kävi usein vain pyörähtämässä ja tuli aikaisin kotiin.
Helpompi olisi ollut ymmärtää tämäkin jos olisi suoraan sanonut käyneensä useimmin niin en olisi sitäkään ihmetellyt.

Hänen perheessä keskusteltiin asiat hänen kielellään jos oli ongelmia ja minulle kerrottiin jos siihen oli tarvetta.
Hän oli saanut minut miettimään miesasioitaan käytöksellään ja asiat vain pyörivät päässäni.
Tuntui että hän tutustuu vapaana ollessaan heti ensimmäiseen mieheen joka tulee puhumaan...
Asia ei ihan niin ollut, mutta asian ymmärtämiseen meni aikaa.
Ajan myötä aloin tuntemaan ettei minulla ole muutenkaan tämän naisen kanssa mitään yhteistä. Suhde on kuin näytelmää, se ei ole luonnollista.
Elän hänen elämäänsä ja unohdan itseni.
Suhde alkoi ahdistaa ja tuntua pakkopullalta. en viihtynyt hänen ystävien seurassa, eikä hän oikein sopinut minun ystävien joukkoon.
Hän piti suhdetta yllä kauniilla sanoilla ja seksillä. Tutui kuin olisin suhteessa jossa näytellään suhdetta. Hän keskusteli asioistaan ystäviensä kanssa minun kanssa leikittiin kotia.

Työpaikkojen vuoksi jouduimme hetkellisesti asumaan eri asunnoissa. Silloin entisestä avioliitosta oleva lapseni muutti luokseni.
Naisystäväni ei voinut muuttaa enää kanssani asumaan koska lapseni asui siellä. Silloin juuri olisin tarvinnut tukea. Ihmetytti suuresti, sillä olin ollut hänen lasten kanssa pitkään.
Hän halusi silti pitää suhteen ja odottaa ajan kuluvan. Hän pyysi luokseen ja käynnit siellä alkoivat tuntua tylsiltä. Pelkkä seksi ei riittänyt pitämään suhdetta koossa, eikä kaunopuheiset rakkauden tunnustukset.
Hän valitti rahapulaansa ja aloin epäillä hänen tekemisiään. Tuntui inhottavalta penkoa hänen kaappejaan salaa, mutta epäilys kaivoi mieltä.
Löysin vaatteiden alta huomattavan summan rahaa.
Otin asian puheeksi. Hän meni lukkoon, mutta lopulta kertoi selityksen. Oli säästänyt ja ajatelut kuin sitä rahaa ei olisi olemassa, että se ei kuluisi. Minun rahat olivat yhdessä olon aikana kuluneet lahjakkaasti. Hän vannoi rakastavansa minua ja itki jos kyseenalaistin suhteen.

Yhtenä päivänä vain sanoin hänelle ettei tämä suhde ole minua varten, en ole oikea mies sinulle.
Lopetin siis suhteen. Hän ei sitä hyväksynyt, koska luuli omistavansa minut.

Sain kammon itseäni vanhempiin naisiin ja sellaisiin jotka rehvastelevat miesjutuillaan.
Ei enää koskaan vanhempaa, eikä Aasialaista.
Se ei ollut minua varten.

Jos joku jaksoi lukea kirjoitukseni loppuun niin kommentoi mielipiteesi.

2

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no jopas

meitä on niin moneen junaan........ toivottavasti
      joskus ajattelet myönteisesti meistä vanhemmista naisista, eivät kaikki ole sellaisia kuin exäsi.
      Jos tuo juttu on totta se vain vahvistaa sitä käsitystä mikä minulla on aasialaisista naisista.
      Mutta mitä heistä ajattelen jääköön minun salaisuudekseni, koska se ei ole julkaistavaa textiä.

• suomalainennainen

Teit oikean ratkaisun varmasti. Ainakin kertomuksesta päätellen.Kulttuuriero on niin suuri ettemme puhu emmekä ajattele samoin.Se ei ole rasismia vaan realismia.Naisia on muitakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe