Omituinen VANHA päähänpinttymä

Idiootti75

Vanhoista suoloista puheenollen..
Juttuni on todellakin VANHA, REILUSTI yli kymmenen vuoden takaa. Tai vanha ja vanha - olenhan tämän ajan nähnyt exääni hyvin usein (suhde ei siis jatkunut, mutta olosuhteiden pakosta joudumme olemaan tekemisissä jatkuvasti).
Kaikki kesti vain puolisen vuotta, mutta siinä oli minulle, hyvin nuorelle ihmiselle vähän kaikkea mitä siinä iässä kaipaa - romantiikkaa, jännitystä, ehkä jonkinlaista rakkauttakin. Olimme hyvin erilaisia jo pelkältä ajatusmaailmaltammekin, sekä taustoiltamme.
Suhteelle tuli aikanaan ruma loppu, hän jäi kiinni pettämisestä mikä ei kylläkään tullut minulle varsinaisesti mitenkään yllätyksenä - hän on sen tyypin ihminen, joka ei varmaankaan koskaan kykene olemaan täysin uskollinen. Mutta en minäkään ollut rehellinen. Hän puhui rakastavansa minua, sormusten ostamisesta, yhteisestä tulevaisuudesta yms. Kuuntelin mukana, mutta vetosin aina siihen miten vähän aikaa oli kulunut yms. Jossakin alitajunnassani tiesin koko ajan, että vaikka kuinka hulluna häneen olinkin, homma ei vaan voisi toimia lopulta. Ja vaikka tiedänkin, että hän valehteli monista asioista, uskon kyllä jostain syystä, että hetken aikaa hän tunsi samoin minua kohtaan kuin minä häntä kohtaan.
No, jokatapauksessa välimme ovat aina olleet oudot. Näiden vuosien ajan olen yrittänyt olla mahdollisimman vähän tekemisissä hänen kanssaan, mutta kuten aiemmin sanoin, joudumme vastakkain usein. Me molemmat olemme tahoillamme naimisissa ja meillä on jo perheet, onhan tässä aikaa kulunut jo reilusti yli 10v.
Omasta puolestani voin sanoa, että rakastan puolisoani täydestä sydämestäni, enkä ikinä pettäisi häntä. Meillä on ollut hyviä ja huonoja aikoja, mutta koskaan en ole edes harkinnut jättäväni häntä. Hän tuntee minut, on ihana ja luotettava. Meillä on kolme ihanaa lasta. Jos joudun olemaan perheestäni parikin päivää erossa, se tuntuu ikuisuudelta. Aviopuolisoni kanssaan haluan olla ja vanheta yhdessä. Haluaisin siis olla tässä elämässäni 100% läsnä, mutta joku osa minusta vaan on välillä jossakin vuosien takaisessa.
On tämä ihan järjetön tunne, joka valtaa minut joka ikinen kerta kun näen tämän exäni. Aina, AINA sydämeni hyppää kurkkuuni.
Olen yleensä hyvä pitämään yllä tietynlaista maskia, Minua on aikoinaan satutettu niin monesti, että olen kehittänyt itselleni aika hyvän kuoren. ilmeeni ei paljasta ajatuksiani eikä minusta pysty lukemaan kovinkaan hyvin mitä ajattelen. Siksi uskon, ettei hänkään osaa aavistaa mitään. Tai toivon ja luulen.
Puolisoni on ainoa, jonka läsnäollessa en peittele itseäni, hänelle voin raivota tai nauraa aidosti, sanoa että rakastan tai inhoan. Tämä on ainoa asia, josta en tietenkään pysty hänelle puhumaan, hän ei edes tiedä minulla olleen suhdetta tuohon exääni. Asumme pienehköllä paikkakunnalla, mutta exäni ja minun suhteen aikana asuin naapurikunnassa - kuten tuo exäni myös. He eivät varsinaisesti tunne toisiaan, eivät ole koskaan puhuneet keskenään tms, mutta joskus varmasti ovat osuneet täällä vastakkain kadulla. Nykyiseni ei siis tiedä exästäni, joka kylläkin tietää kenen kanssa olen aviossa. En usko, että kukaan täällä tietää suhteestamme meidän lisäksi, onhan siitä jo pieni ikuisuus aikaa.

Kaikesta on jo sata vuotta, meillä on omat elämämme erillämme eikä hän ole edes ulkoisesti enää sellainen, kuin oli silloin joskus kun häneen hullaannuin. En siis ymmärrä - tämä on joku sairas pakkomielle tai päähänpinttymä, mitä ihmettä? Miten tästä pääsee irti?
Onko täällä muita joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia? Miten ihmeessä saan tämän asian pois minusta, jotenkin taottua tervettä järkeä päähäni?

4

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monttekarlo

Ihan samanlainen tilanne. Oma perhe ja kaikki ok, mutta eräs tyttö kaukaa menneisyydestä on jäänyt korvien väliin häiriköimään. Välillä vähemmän, toisinaan koko ajan. Ja siitä on kauaaaan kun viimeksi häntä näin..

En tiedä en tiedä mikä siinä on.. ei ollut ensirakkaus, ehkä noita-akka ;)

• Get a life

Teidän elämänne ovat tylsää ja haette jännitystä omista ajatuksistanne. Elätte menneisyydessä, mutta olette muuttaneet sen omassa päässänne jo fantasiaksi. Luokaa itsellenne arkipäivä, elämä, jossa on mukana teitä itseänne onnellistuttavia ja hyviä asioita, ei ole vaikeaa. Elä nykyhetkessä, älä pelkää tehdä rohkeita asioita ja ratkaisuja. Muita loukkaamatta.

• monttekarlo

Get a life?

Naimisissa kymmenen vuotta - siinä sulle elämää. Ja synnytykset, lapset, työt...... matkat, talo ja mökki rakennettu.. mistä oon jääny paitsi?

• Get a life

Perusperheen elämä:työtä, velkaa, omakotitalo, lapset, ...kun nämä kunnossa, sitten mökki, Kanarianmatkat...on joidenkin mielestä tylsää. Vapaata seikkailua ilman velvoitteita, ulkomailla asumista (Aasia, Intia, Afrikka), henkisiä ja kulttuuriharrasteita, lukemista, Naantalin rantaa ja aurinkoa, uusiin ihmisiin tutustumista, moottoripyöräilyä, taidetta ...näitä jotkut pitävät hyvänä elämänä. Mutta joo, oma valinta miten elää ja mitä tylsänä tai jännittävänä itse kukin pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe