työskentelen reilusti yli 40 tuntia viikossa . Olen käynyt työehtosopimuksen kanssa toimarin luona .sopimuksessa lukee selvästi,että lisätyöstä pitäisi maksaa 50% palkkaa ym. toimari vaan ilmoitti ,että hän on selvittänyt asian EI tarvi maksa kuin tunti tunnilta. eli normaalilla tuntipalkalla vaikka ylitöitä olis 50h/2 viikkoa. onko tämä oikeen?
ylityölisä
3
559
Vastaukset
- akavan_erityisalat
Hei!
Mikäli kyseessä on ylityö, eli työnantajan määräyksestä normaalin työajan lisäksi tehtyä työtä, tulee siitä maksaa työehtosopimuksen mukainen lisä- ja ylityökorvaus. Oma-aloitteisesti tehty säännöllisen työajan ylittävä työ ei ole lisä- eikä ylityötä.
Yleensä lisätyöstä ei makseta korotettua työaikakorvausta, vaan tämä koskee vasta varsinaista ylityötä.
Eri työehtosopimuksissa työaikamuodot sekä ylityörajat vaihtelevat, emmekä valitettavasti tällä palstalla voi antaa yksityiskohtaista tes-tulkintaa, joten sinun kannattaa olla yhteydessä luottamusmieheesi tai liittoosi tarkempaa kannanottoa varten.
Ystävällisin terveisin
Akavan Erityisalat - mek
Seuraavan kerran kun pyytelee ylitöihin niin pyydäppä palakn korotus palkkaasi ja jos ei tule niin kerrot että ei ylityöt kiinosta kun niistä ei maksta mitään niin hyvä tulee.
- työtön luuseri.
Mä olin työkokeilussa ja siel oli pakko tehdä ylitöitä vaikka työaika oli 4 tuntia. uhkailtiin karenssilla jos ei tee hommaa loppuun, esim joku muutto juttu kesken.
Sit olin yhes toises työpaikas vuoden ja laskin että tein 300 tuntia ylitöitä mut en saanut siitä mitään korvausta. Tälleen meitä työttömiä kyykytetään vaan karenssin uhalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274995Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133038Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481129Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138914Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport42881- 113826
- 37804
- 142723